Jump to content
danny

Kondensatory Mundorf i ich jakość..

Recommended Posts

Witam,

Jestem, w trakcie modyfikcacji kolumn (osobny wątek). Niedawno zakupiłem kondensatory Mundorf E-Cap RAW 10 uF.

Niewątpliwie to jedne, z najdroższcyh elektrolitów. Polecane. Dobre parametry.....Ale własnie, w teorii?

Wybór padł na nie po foliowcach, które w torze średnio-niskotonowym/niskotonowym nie nadają się. Pasmo jakby się rozjeżdza, basu mało, ogromna przestrzeń. Słychać, że jakby się "gubią".

Wracając do tematu. E-Capy mają 5% tolerancji...Zmierzyłem kondensatory (miernik auto, średnia półka lub niska). Kondensator 10 uF przy +/- 5% tolerancji granicznie powinien mieć 10,5 uF (w górę). Pomiar wskazał na ok. 12 uF!! (11,80-12,35 uF). Połączyłem je równolegle (kondy 10 uF ja potrzebuję 20 uF. Więc 4 pary). Każda, z par oscylowała pomiedzy: 23,80-24,15 uF. Trochę jestem zdziwiony i zaniepojony tym faktem. W zwrotnicy mają siedzieć 20 uF. Więc aby nie kupować 22 uF, to kupiłem specjalnie 2x10 uF (przepłacając), aby trzymać fabryczne wartości...A tu taka lipa!!

Więc....

1. Znajomego multimetr jest do bani (twierdzi, że mierzył dziesiątki kondów i "zgadzało się".

2. Moje kondensatory to podróby (mam zastrzeżenia do jakości ich wykonania. Jest OK, ale spodziewałem się lepszej jakości. Do foliowych brakuje). Ale jeśli ktoś je podrabia to raczej MCapy, a nie ECapy.

3. Mundorf (w sensie producent) to ściema i wypada na dobre  +/- 20% tolerancji!!!

W każdym razie wygląda na to, że kondy nie spełniają normy fabrycznej (biorąc pod uwagę wiarygodność pomiaru. Rozbieżnośc jest spora). Reklamować u sprzedawcy? Pisać do Mundorfa? Olać temat (bo miernik do bani)? Dodam, że nie mam jak dokonać pomiarów na innym urządzeniu.

 

Co o tym myślicie? Jakie macie doświadczenia?

 

 

IMG_20190429_225936.jpg

IMG_20190430_000449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak miernik dobry to nic tylko kondensatory do bani , używane nie wiem czy przyjmą reklamację , ja zawsze przed użyciem mierzę kondensatory ,cewki , rezystory takim https://allegro.pl/oferta/miernik-tester-tranzystorow-rlc-lcr-t4-arduino-7806605891 , działa zaskakująco poprawnie , pomierzyłem głownie czarne jantzeny 4,3   4,7  6,2  8,0  10  ,12  16 uf   , i wiele innych kondensatorów  elektrolitów od 47 do 10000 uf i nie spotkalem takiego żeby nie mieścił się w +- 5% ''najgorszy '' były elektrolity monacora 15uf pokazało 15,85 uf czyli i tak w normie podanej  +- 10% 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed mierzeniem kondensatorów należy je uprzednio rozładować.

 


Daphile | Fiio E10K2 | Takstar TS-671

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba najbardziej przereklamowane kondensatory na rynku


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Podawanie parametru pojemności kondensatorów elektrolitycznych z dokładnością kilku procent zadziwiło mnie nadzwyczajnie.

Dlaczego - ano dlatego, że o metrologii mam jakieś pojęcie.

Pierwsze co przyszło mi do głowy to warunki pomiaru, co jest absolutną podstawą. Kondensatory elektrolityczne cechują się sporą zależnością pojemności od napięcia. Generalnie taki kondensator jest pewnym dynamicznym systemem którego parametry zmieniają się w zależności od wielu czynników i to w znaczący sposób, a w kondensatorze opartym o procesy elektrochemiczne ta zależność jest podstawowa.

Już tłumaczę prostym językiem dla laików- pojemność kondensatora próżniowego będzie stała niezależnie od temperatury i napięcia aż do przebicia. Dla kondensatora powietrznego będzie podobnie zakładając, że jest szczelny i nie ma zmian wilgotności powietrza. Gdy wprowadzamy inny dielektryk sytuacja zaczyna się komplikować. Mika, styroflex, poliester (mylar), polipropylen mają parametry stabilne w funkcji napięcia i czasu ale gorsze od powietrza. Zyskiem jest większa przenikalność dielektryczna, ale jest ona praktycznie stała względem zmian napięcia.

Im dalej idziemy w stronę większych przenikalności dielektrycznych tym gorzej ze stabilnością i powtarzalnością parametrów, co gorzej - pojawiają się nieliniowości względem napięcia. O ile pojemność kondensatora teflonowego czy styrofleksowego jest stała jakie by nie przyłożyć napięcie, to z ceramikiem niobowym czy z elektrolitem już jak nie jest.

W związku z tym podawanie pojemności kondensatorów nieliniowych z natury bez informacji o warunkach pomiaru jest jedynie informacją orientacyjną. Dodawanie do tego tolerancji 2% to czysty marketing, bajka dla jelonków, jest to fizycznie niemożliwe.

Mierzenie takiego z natury nieliniowego kondensatora określonym miernikiem może dać wrażenie powtarzalności parametrów, ale zmierzenie innym miernikiem może dać inny wynik, przy czym oba pomiary są prawidłowe. Po prostu warunki pomiaru były inne (np. napięcie).

Próbowałem znaleźć dane producenta na temat warunków pomiaru. Nie znalazłem, może źle szukałem, ale niepokojące jest to, że dla sporo tańszych kondensatorów można znaleźć więcej informacji. Dla mnie to dzwonek ostrzegawczy i syndrom voodoo.

Niech ktoś zainteresowany wyśle maila z prośbą o kartę katalogową, ciekaw jestem odpowiedzi.

Edited by Jaro_747
  • Like 3
  • Thanks 1

Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Kolejnym magicznym parametrem jest "stratność". Jak widzę, że olejak na 1200V ma identyczne parametry jak foliowiec na 100V?, tylko gdzie są podane warunki pomiaru, dla jakich napięć i prądów to pomierzyli? 

Normalnie magia 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, OLES napisał:

Normalnie magia 😉

Przecież audiomaniacy kochają "czary mary"... ;-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.05.2019 o 21:39, danny napisał:

Wybór padł na nie po foliowcach, które w torze średnio-niskotonowym/niskotonowym nie nadają się. Pasmo jakby się rozjeżdza, basu mało, ogromna przestrzeń. Słychać, że jakby się "gubią".

Temat jest o wiele bardziej złożony. Kondensatory w zwrotnicy służą do różnych rzeczy  i w różnych miejscach się różnie zachowują.

Ja w filtrowaniu używam całą baterie różnych kondensatorów, między innymi foliowe.

Po drugie różne kondensatory nawet o tej samej pojemności, mają różne charakterystyki przenoszenia, tym bardziej zmienia się ona przy ich łączeniu.

Tak że jeśli wymieniasz jakiś kondensator nawet na tą samą pojemność to już zaczynasz modelować zwrotnice - miłej zabawy,

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posłuhaj najpierw ych kondensaoró«w i daj im chwilęna rozegranie się, Sama pojemnośc niewiele znaczy. U mnie w kolumnach Zastąpiły stare jyż Rubycony i grają rewelacyjnie. Rownież siedzą na srednich i wysokich. Mam tam małe warosci bo 2,2 uF więc mogłrm sobie pozwolić na eksperymenty z foliami. Otóz wszystkie folie wypadły dosc blado. Podobnie jak opisałeś, plasko, mgliście i bez polotu. Jakoś tak zapiaszczyście. RAW poprawiły brzmienie japońskich Sansui. Jest więcej głebi i powietrza. Lepsza separacja.

Drugim, a włąciwie juz trzecim punktem w jakim zastosowałem te kondy to katody Lamp 6f8g i 2a3. Dłygo przerzucalem rozne kondy, az wreszczie te RAW dały to czego szukałęm. W porownaniu do ałęj reszty, nawet tak zacnych jak Audio Note, RAW-y grają pełnym pasmem, podczas gdy np AN czy Elna tylko środkiem. RAW gra bardziej kontrastowo i dikladnie pokazuje skraje pasma. Reszya kondensatorow bardzo obcina. Nie poleam wersji PLAIN zy jakos tak. Mulą i zagęszczają srodek do tego stonia, ze wszystko jest zamazane. RAW-y to peardy. Również kiedyś sceotycznie podchodziłem do tej marki, ale po ostatnich doświadczeniach mam smaka na 1 uF wyższyh lotów. JAkiiś zloto srebrny w oleju bym przygarnął za psie pieniądze, albo oś w ten desen jakby ktoś miał, to bardzo proszę na priv. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak pojemność kondensatora  niewiele znaczy ? , decyduje o częstotliwości w której ma zadziałać filtr na nim zbudowany , 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jarekb napisał:

jak pojemność kondensatora  niewiele znaczy ? , decyduje o częstotliwości w której ma zadziałać filtr na nim zbudowany , 

Eee tam, inżynierskie przesądy ;-).

  • Like 1
  • Haha 1

Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Jaro_747 napisał:

Eee tam, inżynierskie przesądy ;-).

no fakt  patrząc na pomiary kolumn np cabasse , triangle  , czy musi być linia prosta żeby zacieszać się muzyką ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 12.05.2019 o 21:39, danny napisał:

Witam,

Jestem, w trakcie modyfikcacji kolumn (osobny wątek). Niedawno zakupiłem kondensatory Mundorf E-Cap RAW 10 uF.

Niewątpliwie to jedne, z najdroższcyh elektrolitów. Polecane. Dobre parametry.....Ale własnie, w teorii?

Wybór padł na nie po foliowcach, które w torze średnio-niskotonowym/niskotonowym nie nadają się. Pasmo jakby się rozjeżdza, basu mało, ogromna przestrzeń. Słychać, że jakby się "gubią".

Wracając do tematu. E-Capy mają 5% tolerancji...Zmierzyłem kondensatory (miernik auto, średnia półka lub niska). Kondensator 10 uF przy +/- 5% tolerancji granicznie powinien mieć 10,5 uF (w górę). Pomiar wskazał na ok. 12 uF!! (11,80-12,35 uF). Połączyłem je równolegle (kondy 10 uF ja potrzebuję 20 uF. Więc 4 pary). Każda, z par oscylowała pomiedzy: 23,80-24,15 uF. Trochę jestem zdziwiony i zaniepojony tym faktem. W zwrotnicy mają siedzieć 20 uF. Więc aby nie kupować 22 uF, to kupiłem specjalnie 2x10 uF (przepłacając), aby trzymać fabryczne wartości...A tu taka lipa!!

Więc....

1. Znajomego multimetr jest do bani (twierdzi, że mierzył dziesiątki kondów i "zgadzało się".

2. Moje kondensatory to podróby (mam zastrzeżenia do jakości ich wykonania. Jest OK, ale spodziewałem się lepszej jakości. Do foliowych brakuje). Ale jeśli ktoś je podrabia to raczej MCapy, a nie ECapy.

3. Mundorf (w sensie producent) to ściema i wypada na dobre  +/- 20% tolerancji!!!

W każdym razie wygląda na to, że kondy nie spełniają normy fabrycznej (biorąc pod uwagę wiarygodność pomiaru. Rozbieżnośc jest spora). Reklamować u sprzedawcy? Pisać do Mundorfa? Olać temat (bo miernik do bani)? Dodam, że nie mam jak dokonać pomiarów na innym urządzeniu.

 

Co o tym myślicie? Jakie macie doświadczenia?

Kondensatory elektrolityczne z pewnoscia maja rorzut +/-20%, podawanie mniejszej tolerancji to jakis marketing

ten mierniek LCRT 4 - super

W dniu 12.05.2019 o 21:39, danny napisał:

 

 

IMG_20190429_225936.jpg

IMG_20190430_000449.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesław.........

"Kondensatory elektrolityczne z pewnoscia maja rorzut +/-20%, podawanie mniejszej tolerancji to jakis marketing"

Nie interesuje to klienta...Parametry są podane na produkcie- Mają się ZGADZAĆ!! Tymbardziej, że kondensatory tej marki kosztują 5-10x więcej...Bo to rzekomo Hi-End.

Ponadto właściwie kondensatory wielu  marek, które DEKLARUJĄ owe 20%, zazwyczaj mieszczą się, w 10% i to jest normalne.

Więc z wyżej wymienionych powodów skoro ma mieć 5% to ma mieć 5%. Koniec kropka.

"ten mierniek LCRT 4 - super"?????

 

 

11 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Posłuhaj najpierw ych kondensaoró«w i daj im chwilęna rozegranie się, Sama pojemnośc niewiele znaczy. U mnie w kolumnach Zastąpiły stare jyż Rubycony i grają rewelacyjnie. Rownież siedzą na srednich i wysokich. Mam tam małe warosci bo 2,2 uF więc mogłrm sobie pozwolić na eksperymenty z foliami. Otóz wszystkie folie wypadły dosc blado. Podobnie jak opisałeś, plasko, mgliście i bez polotu. Jakoś tak zapiaszczyście. RAW poprawiły brzmienie japońskich Sansui. Jest więcej głebi i powietrza. Lepsza separacja.

Drugim, a włąciwie juz trzecim punktem w jakim zastosowałem te kondy to katody Lamp 6f8g i 2a3. Dłygo przerzucalem rozne kondy, az wreszczie te RAW dały to czego szukałęm. W porownaniu do ałęj reszty, nawet tak zacnych jak Audio Note, RAW-y grają pełnym pasmem, podczas gdy np AN czy Elna tylko środkiem. RAW gra bardziej kontrastowo i dikladnie pokazuje skraje pasma. Reszya kondensatorow bardzo obcina. Nie poleam wersji PLAIN zy jakos tak. Mulą i zagęszczają srodek do tego stonia, ze wszystko jest zamazane. RAW-y to peardy. Również kiedyś sceotycznie podchodziłem do tej marki, ale po ostatnich doświadczeniach mam smaka na 1 uF wyższyh lotów. JAkiiś zloto srebrny w oleju bym przygarnął za psie pieniądze, albo oś w ten desen jakby ktoś miał, to bardzo proszę na priv. 

U mnie nie grały mgliście. Nic takiego nie pisałem. Grały bardzo przejrzyście, klarownie, z olbrzymią przestrzenią, stereofonią...Prawie cud, miód, malina....Ale.....Druga strona medalu to było: Brak głębi, barwy i zbyt mało niskich..Co istotne (dlatego uważam, że zazwyczaj w zwrotnicy wymiana elektolitu jest tylko sensowa na wysokich) ten bas był nie poprawnie wybrzmiewający (tak jakby nie współpracował, z reszta pasma). Stwierdziłem, że nie mają tam zastosowania foliowce. Z RAW-awi zobaczymy.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że Jaro747 już dobrze wytłumaczył na czym polega problem przy pomiarach elementów LC. Pojemność/Indukcyjność silnie zależy od warunków pomiaru/pracy i podawanie jej bez określenia warunków w jakich została zmierzona rodzi takie problemy. Pojemność zależy od:

1. Prądu AC który przez kondensator przepływa

2. Napięcia stałego jaki go polaryzuje

3. Częstotliwości

Tak więc możesz mieć 3 mierniki, wszystkie dokładne i sprawne i mieć rozrzut pomiaru na poziomie 30%. A jak wsadzić do kolumny i dasz im w palnik to jeszcze inną pojemność będą miały.

 

  • Like 5

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na [email protected]

Szczegóły na www.muzgdiy.wordpress.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.05.2019 o 20:06, Jaro_747 napisał:

Eee tam, inżynierskie przesądy ;-). 

wszyscy się z tym zgadzamy

Lecz jak się ogląda datesheet rożnych kondensatorów to parametry pracy przy różnych częstotliwościach są inne dla tych samych pojemności i o tym też należy pamiętać.

I często tu jest TA MAGIA wymieniaczy, ze modelujemy parametry np zwrotnicy nie zmieniając ich wartości tylko rodzaj

--------------------------------

Mimo wszystko zaskakuje mnie używanie w zwrotnicy na torze wysoko tonowym elektrolitów ?

Edited by marcin32

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, marcin32 napisał:

Mimo wszystko zaskakuje mnie używanie w zwrotnicy na torze wysoko tonowym elektrolitów ?

i mnie równiez zaskoczyło, bo zaden foliowy nie xagrał lepiej od oryginalnego przez produenta kolumn wstawionego elektrolita. Zakładają ze jest tak ze względów ekonomicznych, to i w dzisiejszych czasach lichy foliowiec nie zagra lepiej od wybitnego elektrolita. Moze parametry nie zaskakują pozytywnie, ale w odsłuchach zdecydowanie wypada leiej elektrolit. Grają jako filtr dolno i gornoprzepustowy dla tubowyh od 7-9k, ale kaskadowo wiszą na nich również wysokotonóki poprzsedzone małymi foliami. W tej samej kolumnie jest też filtrowany dredniotonowy 1-7k. Jest bardziej przejrzysty od być moze wyschnietego już Rubycona. w tym miejscu tani (15uf) foliowy również sie nie sprawdził. Moze jakiś za 1000pln sztuka zagra na poziomie tych elektrolitów, ale pytanie po co inwestawać taką kasę zmniejszając objetość pudeł tych kolumienek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, marcin32 napisał:

wszyscy się z tym zgadzamy

Lecz jak się ogląda datesheet rożnych kondensatorów to parametry pracy przy różnych częstotliwościach są inne dla tych samych pojemności i o tym też należy pamiętać.

I często tu jest TA MAGIA wymieniaczy, ze modelujemy parametry np zwrotnicy nie zmieniając ich wartości tylko rodzaj

--------------------------------

Mimo wszystko zaskakuje mnie używanie w zwrotnicy na torze wysoko tonowym elektrolitów ?

Hmmm...

To miał być żart.

Gdyby Kolega zajrzał w w mój profil to z pewnością by się zorientował - z wykształcenia jestem inżynierem elektrykiem :-). Ale cieszy mnie każde krytyczne podejście oparte na myśleniu i wiedzy ponieważ jest źródłem postępu.


Jestem Europejczykiem.

We własnym kraju jestem rebeliantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Kris_54701 napisał:

Zakładają ze jest tak ze względów ekonomicznych, to i w dzisiejszych czasach lichy foliowiec nie zagra lepiej od wybitnego elektrolita.

A jak włączysz tego lichego foliowca i tego wybitnego elektrolita przez przełącznik i zaczniesz przełączać to słyszysz różnicę? Zakładam oczywiście że eksperyment robisz dla dokładnie identycznej pojemności obu kondensatorów.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu nie że o przełącznik się rozchodzi, bo calkiem brzmienie kolumny się zmienia. Po około5 minutach, bo tyle zajmuja wymiana tych kondensatorów mozna w ciemno rozróżnic który jest który. To już nie jest zmiana typu słyszę albo może mi się wydaje. To tak jakbyś inne kolumny do pokoju wstawił. Wygrzewanie też niewiele pomaga. Sprawdzone kilkukrotnie w obie strony. To samo jest przy zmianie na inne elekrolity. Kazdy mniej lub bardziej różni się od reszty. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Po około5 minutach, bo tyle zajmuja wymiana tych kondensatorów mozna w ciemno rozróżnic który jest który

5 minut uruchamia inne czynniki które mogą wpłynąć na postrzeganie brzmienia. Nie mają one nic wspólnego z techniką tych kondensatorów użytych w porównaniu. Dlatego test nie może mieć przerw czasowych żeby był obiektywny.

5 minut temu, Kris_54701 napisał:

To już nie jest zmiana typu słyszę albo może mi się wydaje.

Dobrze by było jeszcze znaleźć jakąś wiarygodną teorię dlaczego tak się dzieje? Przy identycznych pojemnościach jest to ciekawe zagadnienie zwłaszcza w domenie słuchu ludzkiego który jak wiadomo ma swoje ograniczenia nawet u bardzo wprawnych osób.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Lech36 napisał:

Dlatego test nie może mieć przerw czasowych żeby był obiektywny.

To żart, prawda? Z tym obiektywnym testem?


Sukces oznacza robienie zwykłych rzeczy – niezwykle dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

po długim nawet czasie kilku lat, o ile sięgam pamieią, to jestem w stanie opisać brzmienie kazdego kondensatora. Jesli róznice są ledwie dostrzegalne, to i owszem, trzeba przełącznika zeby to wyhwycić. Róznica pomiędzy nimi jest dosy spora. Może to się wiązać z minimalną róznicą pojemności stosując w kolumnie. Ale na przykład w katodzie lampy +/- 10% nie ma zadnego znaczenia, a jednak kondensator brzmi zupełnie inaczej. Nie jestem elektronikiem i nie potrafie wytłumaczy o rózni te kjondensatory od siebie, za to uszy mam w miarę jeszcze ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, boomaga napisał:

To żart, prawda? Z tym obiektywnym testem?

Dlaczego żart, test porównawczy z przerwą czasową pomiędzy próbkami jest już zaliczany do porównania subiektywnego a więc takiego które ma małe szanse do doprowadzenia do właściwych wniosków.

2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

po długim nawet czasie kilku lat, o ile sięgam pamieią, to jestem w stanie opisać brzmienie kazdego kondensatora. Jesli róznice są ledwie dostrzegalne, to i owszem, trzeba przełącznika zeby to wyhwycić.

O.K. wierzę na słowo ;-).

3 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Nie jestem elektronikiem i nie potrafie wytłumaczy o rózni te kjondensatory od siebie, za to uszy mam w miarę jeszcze ok. 

Pamiętaj że w procesie słyszenia nie tylko uszy biorą udział.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lechu hmmm jakby Ci to powiedzieć. 

Przełącznik który zmienia konda natychmiast, ok zgoda. Ale co wtedy z muzyką? nie leci już inny kawałek? (czyt. dalsza część)?

Jak to porównywać coś co jest z zasady już inne?

Zresztą zaczynając od początku, należy zadać pytanie: Audio i obiektywne testy? ha coś nowego :)

 


Sukces oznacza robienie zwykłych rzeczy – niezwykle dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ylko ja tak mam, ale często w tłumie ludzi jestem w sanie usłyszeć znajomą osobę. Na pewno kazdy się z tym spotkał. w audio jest tak samo. Nie słysze na przykłądzie zmianę filtrów yfrowych daca, bo słuch już na 13k się skończył. Mało tego czy to w kolumnie, czy w katodzie dany kondensator ma ten sam charakter brzmienia. To się nie zmienia. Zapewne kazdy też zna słynny test kondensatorów na anglojezycznej stroie. Włąsciwie to nawet nie wiem w jakiej aplikacji są odsłuchiwane, ale miałem zaszczyt kilka par gościc u siebie z tej obszernej listy i w kilku przypadkach moje spostrzezenia się pokrywaja. To samo jest z opisami na naszym forum. Kazdy gra inaczej.

To samo tyczy się rezystorów ale to juz motzny oftop

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, boomaga napisał:

Przełącznik który zmienia konda natychmiast, ok zgoda. Ale co wtedy z muzyką? nie leci już inny kawałek? (czyt. dalsza część)?

A po dłuższej przerwie potrzebnej na wymianę kondensatora to co z muzyką? A zmysły działają w tej przerwie podpowiadając to i owo ;-).

2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Może ylko ja tak mam, ale często w tłumie ludzi jestem w sanie usłyszeć znajomą osobę. Na pewno kazdy się z tym spotkał. w audio jest tak samo.

Tak, ja np. usłyszałem dzwonek do drzwi maskowany głośną muzyką a koledzy deklarujący słyszenie zmian wnoszonych przez kable nie usłyszeli (ta sama sesyjka hobbystyczna) ;-). Dlaczego tak się stało. Oczywiście to już było wyjaśniane wielokrotnie, ale w sposób mało przekonywujący. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, boomaga napisał:

Jak to porównywać coś co jest z zasady już inne?

zazwyczaj uzywam kilka bardzo rózniących się od siebie albumów. Różne gatunki, rózne realizacje. Kiedy róznica jest bardzo mała, rzeczywiście łąwo się pogubic. Wydaje się ze jest ok, niby tak jak było. Dopiero po powrocie słychać różnice. Ostatnimi czasy powrót do starego daca był tylko dosłownie na kilka sekund. Róznica przepaśc, choć w swiadomosci miałem, ze moze to by adrenalina i takie tam. Absolutnie ni bardziej mylnego. Zresztą kazdy kto miał styznośc z 9038 potwierdxzi ze ta kostka gra zupełnie inaczej od wszystkiego. Tu nie potrzeba laboratoriów, ale dobrego w miarę przejrzystego i neutralnego toru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z muzyką i audio, jest podobnie jak z perfumami. Trzecie z kolei i niewiele czujesz. Trzeba trochę odpocząć od dźwięku, żeby wychwycić niuanse. Po za tym taki przełącznik jaki by audiofilski nie był, degraduje niestety dźwięk.

 


Sukces oznacza robienie zwykłych rzeczy – niezwykle dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   2 members

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.