Skocz do zawartości
IGNORED

Poszukuję przedwzmacniacza Hi End


dfx5

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, McGyver napisał:

Osobiście jestem zdania że sens stosowania konfiguracji zbalansowanej w home audio jest oględnie mówiąc mocno problematyczny.

Sens może i problematyczny, ale najważniejsze że jest.

37 minut temu, Chicago napisał:

BAT na samym początku w ogóle nie stosował w swoich urządzeniach single ended - tylko balanced!  

Nazwa do czegoś obliguje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Mylisz się ..Chicago...   “MS: Czy połączeń XLR używa się tylko do uzyskania wysokiego współczynnika CMRR, czy są jakieś jeszcze inne powody decydujące o jakości urządzeń zrównoważonych. 
DB: Połączeń XLR używamy we wszystkich naszych urządzeniach. Tutaj mam artykuł opublikowany w Stereophile w roku 1987. Do tego roku żadna amerykańska firma nie produkowała wzmacniaczy zrównoważonych. Redaktorzy ze Stereophile usłyszeli o stosowanych przeze mnie rozwiązaniach układowych i poprosili mnie o napisanie tego artykułu. Opisuje on dlaczego ścieżka zrównoważona jest lepsza. Bardzo łatwo można wyjaśnić, dlaczego układy zrównoważone dają korzyści. W przedwzmacniaczu niezrównoważonym obudowa jest zawsze przyłączona do masy układu, w przeciwnym wypadku nie ma ona efektu ekranowania. Sygnał nie może płynąć przez masę (obudowy), aby tego uniknąć jest najczystsze rozwiązanie - jest ono realizowane poprzez układy zrównoważone. Weźmy dwa urządzenia A i B, zawsze między nimi po ekranie kabla będzie płynął jakiś prąd, ponieważ w obu urządzeniach różnią się potencjały masy. Jest to bardzo proste do wyjaśnienia. (red. więcej na temat w artykule obok "Akt zrównoważony"). 

MS: W praktyce może wystąpić potrzeba dołączenia urządzenia z wyjściem Cinch do urządzenia z wejściem XLR. Co wtedy? 
DB: Wtedy się używa adaptora. Pin ujemny wejścia jest zwierany do masy. Otrzymujemy wtedy "wirtualną masę". Ujemny pin musi dostać jakiś potencjał napięcia. 

MS: Teraz chciałbym zapytać o konfigurację układów C/A w konwerterach? Tutaj jest rysunek waszego rozwiązania. (RYSUNEK) 
DB: Ach, oto chodzi... 

MS: Jeżeli wykorzystywane jest wyjście Cinch po układzie zrównoważonym, to jak jest rekonstruowany sygnał? 
DB: Pobierana jest tylko część dodatnia wyjścia XLR. 

MS: Sądziłem, że w takim wypadku obie fazy sygnału są sumowane. Trochę szkoda, że korzyści uzyskane ze zrównoważonego przetwornika C/A są tracone. 
DB: Jeśli korzysta się tylko z wyjścia Cinch to tracona jest w 50% jakość dźwięku takiego przetwornika C/A. Ta konfiguracja jest bardzo prosta i zapewniam cię, że brzmi wspaniale. 

MS: Sądziłem, że użytkownicy Cinch konwertera zrównoważonego, czerpią z tego korzyści soniczne. Wydaje mi się rozsądnym zsumowanie obu faz za pomocą jakiegoś wzmacniacza operacyjnego.
DB: Takie sumowanie nie daje korzyści, gdyż w torze pojawia się nowy element półprzewodnikowy. Próbowaliśmy wyjście zrównoważonego konwertera zrealizować jako sygnał audio niezrównoważony, ale nie dało żadnych korzyści. Konwerter C/A jako zrównoważony jest bardzo tani w realizacji praktycznej i daje znakomite rezultaty. Jest to tańsze niż wszystkie bardzo drogie rozwiązania Single Ended. Ok but “.... 

Pierwszy był D.Burmester nie Amerykanie    https://www.hifi.pl/wywiad/burmester01.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może się mylę, nie wiem dokładnie kiedy zaczęto stosować w home audio XLR, ale wiem że firma Burmester powstała w 1977, natomiast Mark Levinson w 1972. Myślałem, że to właśnie Levinson, a wcześniej jeszcze McIntosh zaczął stosować połączenia zbalansowane, ale jak Burmester, to Burmester. A jak wiadomo, McIntosh zastartował już w 1949 roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie audio - a zwłaszcza przedwzmacniacz da się zaprojektować jako zoptymalizowane albo jako do pracy z sygnałem zbalansowanym albo niezbalansowanym, więc wejścia XLR/RCA w takich konstrukcjach to zachowanie kompatybilnośći i  półśrodek.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w takim razie,  jeśli mam zbalansowane źródło -DAC to powinienem dążyć do tego tego, aby transport i wzmacniacz też był zbalansowany?  Czy takie rozwiązanie jest z definicji lepsze? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, MrSalieri napisał:

Czy w takim razie,  jeśli mam zbalansowane źródło -DAC to powinienem dążyć do tego tego, aby transport i wzmacniacz też był zbalansowany?  Czy takie rozwiązanie jest z definicji lepsze? 

Myślę że z definicji nic nie jest lepsze,

natomiast transporty jako urządzenia cyfrowe raczej nawet nie występują jak zbalansowane...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji powinno być lepsze a w praktyce różnie bywa ?

Transport zgoda, zły przykład. 

Źródło,  wzmacniacz. Warto pójść w opcje zbalansowaną? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały tor analogowy zbalansowany...

Ale głównie wzmacniacze na tym korzystają. Lepsze dopasowanie impedancyjne, znaczne zwiększenie mocy i takie tam...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Chicago napisał:

Być może się mylę, nie wiem dokładnie kiedy zaczęto stosować w home audio XLR, ale wiem że firma Burmester powstała w 1977, natomiast Mark Levinson w 1972.

Chicago wszyscy Cię znamy z Twojego " America uber alles " :-)))))).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MrSalieri napisał:

Źródło,  wzmacniacz. Warto pójść w opcje zbalansowaną? 

to jest coś na zasadzie, jak masz jeden klocek balanced na przykład DAC, to przy poszukiwaniach wzmacniacza jest to jedno z kryteriów na plus, ale nie determinujące

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SynSama napisał:

Chicago wszyscy Cię znamy z Twojego " America uber alles " :-)))))).

A twój pióropusz jest zapewne zrobiony z polskiej kury? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Chicago napisał:

A twój pióropusz jest zapewne zrobiony z polskiej kury? ?

Rozczaruję Cię:-). Niestety nie mam pióropusza, chociaż chciałbym :-)))))

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Politykę robi się za pomocą pieniędzy, a pieniądze za pomocą polityki. Ot, taki przypadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, rozumiem Synu Sama - zdjęcie, którym się oznaczyłeś, to tato. Very nice ?

No to kto wymyślił w domowym stereo XLRy - Niemiec czy Amerykanin? Bo już zgłupiałem z tego wszystkiego... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Chicago napisał:

No to kto wymyślił w domowym stereo XLRy - Niemiec czy Amerykanin? Bo już zgłupiałem z tego wszystkiego..

pytanie chyba brzmi - kto pierwszy zastosował w HOME ten dawno znany na rynku PRO wynalazek?

na marginesie wielkiej filozofii w skopiowaniu wynalazku z PRO to tam chyba nie było....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, coś w ten deseń - może być. Kto zastosował pierwszy połączenia zbalansowane w domowym stereo?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, m4tech napisał:

pytanie chyba brzmi - kto pierwszy zastosował w HOME ten dawno znany na rynku PRO wynalazek?

na marginesie wielkiej filozofii w skopiowaniu wynalazku z PRO to tam chyba nie było....

To jest wręcz ogromny wynalazek, bo bardzo mało (praktycznie to w ogóle poza przypadkami, gdy jest to konieczne że względów konstrukcyjnych) jest na rynku pro urządzeń "symetrycznych wewnetrznie", co w hifi jest wręcz wymagane ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Dalej brniesz i mylisz pojecia .....Chicago.Tu nie chodzi o xlr jako takie ale o uklady zbalansowane.

We wzmacniaczu zbalansowanym kazdy z kanalow zbudowany jest z dwoch identycznych stanowiacych lustrzane odbicia ukladow.

Czyli jak  zajrzysz do VK 250 to zobaczysz w srodku jakby cztery wzmacnicze i wtedy wlasnie xlr sa wlasciwie zastosowane...

I taki uklad w domowym audio pierwszy zastosowal Burmester , jasne??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem Moontan o co chodzi, ponieważ od ponad dwudziestu lat mam system w pełni zbalansowany w konfiguracji dual-mono, także ten tego ?. I nie chodzi tylko i wyłącznie o power amp. Byłem prawie przekonany, że ML jako pierwszy wprowadził tego typu połączenia w swoich przedwzmacniaczach, ale być może się mylę i naprawdę nie cierpię na rację - zawsze glośno daję do zrozumienia, że się mylę, a że się mylę nie za często, to już inny temat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, przemak said:

To jest wręcz ogromny wynalazek, bo bardzo mało (praktycznie to w ogóle poza przypadkami, gdy jest to konieczne że względów konstrukcyjnych) jest na rynku pro urządzeń "symetrycznych wewnetrznie", co w hifi jest wręcz wymagane ?

W hifi nie ma chyba takiego wymagania. Co innego w hi-end :). 

Hi-end rządzi się swoimi regułami, które mają mało wspólnego z logiką. Na grzyba komuś "symetrycznie wewnętrznie"urządzenie - nie wiem. Jeszcze jak chodzi o mostkową końcówkę mocy, to jakieś tam uzasadnienie tego istnieje. Z reguły trzeba to traktować jako audiofilską biżuterię, trochę przyciężkawą, to fakt. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, hpcio napisał:

W hifi nie ma chyba takiego wymagania. Co innego w hi-end :). 

Hi-end rządzi się swoimi regułami, które mają mało wspólnego z logiką. Na grzyba komuś "symetrycznie wewnętrznie"urządzenie - nie wiem. Jeszcze jak chodzi o mostkową końcówkę mocy, to jakieś tam uzasadnienie tego istnieje. Z reguły trzeba to traktować jako audiofilską biżuterię, trochę przyciężkawą, to fakt. 

OK, generalnie miałem na myśli domowe audio, jak widać:

Godzinę temu, Moontan napisał:

We wzmacniaczu zbalansowanym kazdy z kanalow zbudowany jest z dwoch identycznych stanowiacych lustrzane odbicia ukladow.

Czyli jak  zajrzysz do VK 250 to zobaczysz w srodku jakby cztery wzmacnicze i wtedy wlasnie xlr sa wlasciwie zastosowane...

Jeżeli takie bezsensowne rozwiązania się sprzedają za grubą kasę, to nobel dlaarketingowcow po prostu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że hi-end jest bogatszą wersją handlu hi-fi, więc wszystkim którzy się dziwią i posiadają tzw. ból dupy z tego tytułu, proponuję nie liczyć cudzego i nie przejmować się czymkolwiek w tej dziedzinie handlu. Lżej się żyje, mniej zajadów i śliny na ustach. Bezsensownych rozwiązań jest bez liku w kadej dziedzinie życia, nawet w tak ważnej jak zdrowie ludzkie - wystarczy przyjrzeć się przemysłowi farmaceutycznemu i wszelkim maściom na wszystko, choć ta na hemoroidy audiofilskie może akurat co niektórym pomóc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany. - Audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Sine Metu napisał:

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Powiedzmy masz taki balanced wzmak i mimo wszystko wchodzisz z rca to te nieparzyste znikają, czy może się podwajają... ? 

Może ktoś opisać jak usłyszeć te nieparzyste zniekształcania, bo może ja je mam wyeksponowane i nawet o tym nie wiem...
tylko nie piszcie, że są przeciwieństwem parzystych ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)

XLR to standard przesyłu sygnału - krótko mówiąc, kable XLR. Natomiast w urządzeniach, które wcale nie muszą być symetryczne wewnątrz, zaraz za gniazdkiem jest symetryzator/desymetryzator i już. Dublowanie całych torów jest bez sensu. Pomijając sens stosowania XLR w domu na odcinkach 60 cm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

ARC REF 2       line57

ARC REF 3   115 SE,130 Bal

Audio Research REF 5 SE      205 SE, 225 Bal

ARC REF 5         160 SE, 175 Bal

 

https://www.hificritic.com/preamplifiers-and-phono-stages.html

Edytowane przez Moontan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Sine Metu napisał:

XLR to standard przesyłu sygnału - krótko mówiąc, kable XLR. Natomiast w urządzeniach, które wcale nie muszą być symetryczne wewnątrz, zaraz za gniazdkiem jest symetryzator/desymetryzator i już. Dublowanie całych torów jest bez sensu. Pomijając sens stosowania XLR w domu na odcinkach 60 cm.

 

 

może napisz jakie masz doświadczenia z kablami xlr?

z systemami zbalansowanymi?

 

jako wieloletni użytkownik Krella,powiem wam że głupoty wypisujecie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
może napisz jakie masz doświadczenia z kablami xlr?
z systemami zbalansowanymi?


A czy Ty w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie o zasadzie działania połączeń symetrycznych?
Co do samych urządzeń, cytowałem wcześniej.

81ca6c97cedc3b835e2a11650ec9b244.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sine Metu napisał:

 


A czy Ty w ogóle masz jakiekolwiek pojęcie o zasadzie działania połączeń symetrycznych?
Co do samych urządzeń, cytowałem wcześniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

nie umiał byś wypiąć kabla xlr z gniazda ..

a obrazki z sieci to każdy potrafi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dublowanie torów w przypadku układów symetrycznych nie jest bez sensu- pomijacie bardzo ważną techniczną zaletę tego rozwiązania: 

- przepływ sygnału audio jest jednoznacznie określony tj. nie "tajemniczą" masą 

-  układ symetryczny - pod warunkiem pracy w klasie A z zasilacza pobiera stały prąd niemodulowany sygnałem muzycznym - kondensatory "mniej grają";)

 

Punkt pierwszy dotyczy również połączeń przy użyciu XLR.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez emc_emc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 26

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.