Jump to content
dfx5

Poszukuję przedwzmacniacza Hi End

Recommended Posts

Posted (edited)

Mam monobloki 250W i one także grają po cichu, jest sporo spraw, które można podciągnąć, ważne jest napięcie z pre, efektywność kolumn itd. można się zdziwić jakie są różnice,

... ale nie uważam że jeżeli ktoś chce grać dużo i fajnie po cichu to mocna końcówka jest tym optymalnym rozwiązaniem, bo będzie grać "na zimno" (i nie chodzi tu tylko o chłodne brzmienie)

tak czy siak  nie ma co panikować, cicho słucha się w ciszy i to jest główna zaleta takiego słuchania....do tego brak problemów z akustyką dostaje się gratis

Ciche słuchanie to także charakterystyka ucha (ISO 226), czy któryś z tych wypasionych PRE uwzględnia te izofony, lub ma chociaż przycisk "kontur"? 

Natomiast coraz więcej dac'ów wrzuca dynamiczną funkcję dostosowania do ucha we wbudowanych pre, na przykład ostatni Nuprime lub RME, to może być lepsze rozwiązanie problemu cichego odsłuchu od wypasionych pre za pierdylairdy dukatów

są jeszcze słuchawki, które są bardzo mocną alternatywą dla cichego słuchania z kolumn

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, m4tech napisał:

Natomiast coraz więcej dac'ów wrzuca dynamiczną funkcję dostosowania do ucha we wbudowanych pre, na przykład ostatni Nuprime lub RME, to może być lepsze rozwiązanie problemu cichego odsłuchu od wypasionych pre za pierdylairdy dukatów

Robione jest to w domenie cyfrowej i niestety nie jest to bez wpływu na końcowy efekt, który powiem szczerze potrafi "zabić" muzykę. Podobną rzecz może również zrobić Roon. Dlatego warto wybierać sprzęt nie tylko do słuchania z głośnością zbliżoną do naturalnej, ale również skupić się na cichym słuchaniu.

Mając możliwość porównania kilku urządzeń daje to wiedze, co nam się bardziej podoba i w którym kierunku podążać. Dlatego zwróciłem uwagę na Audię. To nie jest najlepszy pre i nigdy nie staram się być arbitralny, ale na tle przesłuchanych przeze mnie kilku (nastu) urządzeń jest po prostu bardzo ciekawy.


Lubię słuchać muzyki! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawdziwa cnota - wszelkiej regulacji audiofil się nie boi... pod warunkiem, że jest analogowa i jej nie widać 🙂 a w studio nagraniowym to nawet EQ cyfrowa może być, bo tam nie widać 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z monoblokami Kinki niestety nie gra po podłączeniu kablami XLR  dac dCS Debussy. Po RCA jest wszystko ok. Na czym polega problem? Preamp by go wyeliminował?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, dfx5 napisał:

Z monoblokami Kinki niestety nie gra po podłączeniu kablami XLR  dac dCS Debussy. Po RCA jest wszystko ok. Na czym polega problem? Preamp by go wyeliminował?

sprawdź ustawienia w dac.

bardzo możliwe,że trzeba przestawić poziom sygnału na xlr w pozycję ``high`` - tak jest w moim dac-u 🙂

nie sądzę żeby pinout był przestawiony-ale też warto sprawdzić.

🙂

Zrzut ekranu (11).png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testowałem z poziomem sygnału ustawionym na high i było to samo - szum. Ze wzmacniaczem zintegrowanym DCS gra bez problemu. Monobloki Kinki z innym DAC'kiem po XLR grają bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, dfx5 napisał:

Testowałem z poziomem sygnału ustawionym na high i było to samo - szum. Ze wzmacniaczem zintegrowanym DCS gra bez problemu. Monobloki Kinki z innym DAC'kiem po XLR grają bez problemu.

w instrukcji masz napisane jak to zrobić.

to widać na tym zrzucie:using a power amplifier directly.

nie wystarczy podłączyć: trzeba przywołać procedurę dopasowania. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakkolwiek jednak grać powinno a nie szumieć. Coś jest nie tak.


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, dfx5 napisał:

Co wg ciebie mam zrobić? Co oznacza procedura dopasowania?

Przeczytać instrukcję!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grać oczywiście gra, ale z dużymi szumami. Przy średniej głośności szumu już nie słychać -:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, przemak napisał:

Jakkolwiek jednak grać powinno a nie szumieć. Coś jest nie tak.

i głośniki miałbyś na suficie!

pełny sygnał xlr bez tłumienia 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triode - wykonuję wszystko zgodnie z instrukcją. Niestety nic to nie daję. No chyba ,ze jest jakiś niuans, którego nie rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, triode napisał:

i głośniki miałbyś na suficie!

pełny sygnał xlr bez tłumienia 🙂

Po pierwsze raczej odwrotnie a po drugie raptem 9dB.


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulacja głośności działa. Niestety poziom szumu jest stały i dosyć duży.  

Ciekawe jest to ,że szum pojawia się dopiero po synchronizacji DCS'a ze źródłem. Gram z ROON'a po USB. Oczywiści z RCA żadnych problemów nie ma. Po XLR ze wzmacniaczem zintegrowanym też jest wszystko OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, dfx5 napisał:

Regulacja głośności działa. Niestety poziom szumu jest stały i dosyć duży.  

wyłącz końcówki.

regulacja głośności na min. na 10sek-aż zgaśnie 7 diodek

poziom sygnału na 6V

włącz końcówki.

zmieniaj na + reg. głośności

 

 

Zrzut ekranu (12).png

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdził bym miernikiem kabel xlr.czy nie ma dodatkowego ekranu.

pin 2 jest ``hot`` (+) ...pin 3 ``cold (-).

i polaryzację wtyczki kabla zasilającego.musi być taka sama w obu urządzeniach.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, triode napisał:

sprawdził bym miernikiem kabel xlr.czy nie ma dodatkowego ekranu.

pin 2 jest ``hot`` (+) ...pin 3 ``cold (-).

i polaryzację wtyczki kabla zasilającego.musi być taka sama w obu urządzeniach.

Zmieniłem na inny kabel i jest to samo. Wtyczkę w gniazdu też przepinałem i niestety nic pomogło.

 

12 minut temu, caralooh napisał:

Możesz coś więcej o tym urządzeniu napisać? W europie można je kupić? Jakieś recenzje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeżeli możesz ,przełącz transport na inne niż usb przyłącze cyfrowe.najlepiej optyk.

może być tak ,że masz pętlę mas.

jedyny sposób to podłączyć sieciówkami bez uziemienia.po kolei zaczynając od transportu.

10 minut temu, caralooh napisał:

a skąd xlr-y.?

w zbalansowym zestawie chcesz grać po rca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Balanced is overrated. Niektóre hi-end firmy np.conrad johnson uważają,że granie po balansie jest gorsze i piszą nawet dlaczego.Ale co kto woli.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, caralooh napisał:

Niektóre hi-end firmy np.conrad johnson uważają,że granie po balansie jest gorsze i piszą nawet dlaczego.

Z ciekawości, bo nie mogę/umiem wyguglać, podasz linka?


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

W którymś modelu preampu na ich stronie było napisane dlaczego uważają ,że SE jest lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, caralooh napisał:

W którymś modelu preampu na ich stronie było napisane dlaczego uważają ,że SE jest lepsze.

a ilu innych producentów rekomenduje wybranie XLR w swoich produktach zbalansowanych?

....zazwyczaj nie polecają w tych zbalansowanych inaczej... 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

zostaje chyba jakoś sprawdzić wejścia XLR kinki, może inne źródło....

trochę z innej beczki moje monosy mają podobną specyfikację wejścia, dac ma wybór 5V i 10V - oczywiście gra na obu bez szumów, z tym że na 10V znacznie lepiej wysterowany jest atak itp

Edited by m4tech

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, m4tech napisał:

a ilu innych producentów rekomenduje wybranie XLR w swoich produktach zbalansowanych?

....zazwyczaj nie polecają w tych zbalansowanych inaczej... 🙂

Trudno żeby robili odwrotnie, przecież wtedy przyznaliby otwarcie że daremnie wytwarzają produkty zbalansowane 😃😃😃

Osobiście jestem zdania że sens stosowania konfiguracji zbalansowanej w home audio jest oględnie mówiąc mocno problematyczny.

  • Like 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, McGyver napisał:

Osobiście jestem zdania że sens stosowania konfiguracji zbalansowanej w home audio jest oględnie mówiąc mocno problematyczny.

W wielkich pokojach, gdzie sprzęt na stolikach ustawiony jest w odległościach osiem, dziesięć metrów od zestawów głośnikowych i końcówek mocy, zbalansowane połączenia mają sens. Zwracam uwagę, że wejścia/wyjścia zbalansowane zaczęli stosować najpierw Amerykanie, a tu wiadomo jakie są chałupy i o jakich metrażach pokoje. Stąd to się pewnie wzięło, a póżniej to już 'moda, prestiż i pewnie kasa'. BAT na samym początku w ogóle nie stosował w swoich urządzeniach single ended - tylko balanced!  


Parker's Mood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.