Jump to content
azis_light

Lampa 845 - ale jaka ?

Recommended Posts

Witam !

Mam pytanko do znawców i praktyków :

Jaką odmianę lampy 845 (845, 845B ,845C , 845 T, 845 WE ) polecilibyście i jakiego producenta ? ( zmacniacz Cayin CS-845A )

Na oryginalnych miałem aż nadto barwy i basu - za to przydałoby się troszkę więcej szybkości i rozdzielczości, wstawiłem 845T Shu Guang - rozdielczość przestrzeń , analityczność poszła w górę, bas bardziej konturowy - ogólnie lepiej ( ale może można jeszcze lepiej :)  ?

Obecny system 

transport PC z kartą RME AES/EBU > DAC Denafrips Terminator > wzmak Cayin CS 845A > Kolumny Studio 16 Hertz Arcada 3,5

 

Z góry dzięki za porady


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam tylko rca, psvane , treasure , repliki We


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Goky1 napisał:

Znam tylko rca, psvane , treasure , repliki We


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Które najlepsze w/g Ciebie ?


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Emdester trochę testował różne lampy. 

Podpytaj go na PW.  

Przy okazji jak wzmacniacz radzi sobie z kolumnami? 


Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cayin radzi sobie bardzo dobrze - generalnie

Ale jest pewien niedosyt na dole ( chciałoby sie więcej mocy - na KRELL 'u KAV 500 było

mocniejsze łupnięcie ) - nie jest źle ale w niektórych kawałkach , szczególnie przy klasyce chciałoby się

usłyszeć więcej  tzn mocniej. Mi to nie przeszkadza jakoś strasznie ale jak ktoś słucha głównie klasyki , orkiestry to może być  nie najszczęśliwsze połączenie.

Podobno lepiej dają się wysterować na basie ARCADY 2,5 - bo tam jedna 18" na dole i z Cayinem ponoć śmiga.

Będę jeszcze u siebie chciał sprawdzić taki duet. Nieraz lepiej mniejsze ale w pełni "opanowane" kolumny niż większe i nie do końca :)


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza się. 

Słyszalem go  z arkadą 2,5. Fakt że królem dynamiki to on nie jest natomiast rekompensuje to barwa, spokój i miękkość dźwięku.  Do klasyki i ciężkiego grania raczej nie ale do spokojniejszego repertuaru jak najbardziej.  


Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, azis_light said:

Cayin radzi sobie bardzo dobrze - generalnie

Ale jest pewien niedosyt na dole ( chciałoby sie więcej mocy - na KRELL 'u KAV 500 było

mocniejsze łupnięcie ) - nie jest źle ale w niektórych kawałkach , szczególnie przy klasyce chciałoby się

usłyszeć więcej  tzn mocniej. Mi to nie przeszkadza jakoś strasznie ale jak ktoś słucha głównie klasyki , orkiestry to może być  nie najszczęśliwsze połączenie.

Podobno lepiej dają się wysterować na basie ARCADY 2,5 - bo tam jedna 18" na dole i z Cayinem ponoć śmiga.

Będę jeszcze u siebie chciał sprawdzić taki duet. Nieraz lepiej mniejsze ale w pełni "opanowane" kolumny niż większe i nie do końca 🙂

SET'em nie napędzisz 3-way prawidłowo. Musisz szukać efektywnego 2-way albo czegoś na szerokopasmówce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, piter z napisał:

SET'em nie napędzisz 3-way prawidłowo. Musisz szukać efektywnego 2-way albo czegoś na szerokopasmówce.

Dlaczego?
Myslałem, że to jest sprawa mocy, a nie topologi?


Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest niestety kompromis na ktory trzeba się zgodzić. Jak podpinałem u kumpla Arcady 2,5 do Sparków na 211 to byl ten sam problem ,góra i środek  referencja natomiast dołem niedomagało ,po podpieciu Cayina 70ki odwrotnie środek siadł  na korzyść basu i jego motoryki także wymiana lamp mocy dużo nie pomoże tym bardziej że to 3-drożne paki

Edited by Rezyslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, piter z napisał:

SET'em nie napędzisz 3-way prawidłowo. Musisz szukać efektywnego 2-way albo czegoś na szerokopasmówce.

są SET'y które rozrywaja wręcz ARCADY 3,5 - jak chcą

ale niestety sporo kosztują

5 godzin temu, MrSalieri napisał:

Zgadza się. 

Słyszalem go  z arkadą 2,5. Fakt że królem dynamiki to on nie jest natomiast rekompensuje to barwa, spokój i miękkość dźwięku.  Do klasyki i ciężkiego grania raczej nie ale do spokojniejszego repertuaru jak najbardziej.  

ale pewnie słyszałeś na fabrycznych lampach

np. na 845T już jest o niebo lepiej - o wiele szybciej , dynamiczniej bardziej analitycznie i super rozdzielczo - do klasyki za mało ale do rocka i mocniejszej muzy juz jest super

3 godziny temu, Rezyslaw napisał:

To jest niestety kompromis na ktory trzeba się zgodzić. Jak podpinałem u kumpla Arcady 2,5 do Sparków na 211 to byl ten sam problem ,góra i środek  referencja natomiast dołem niedomagało ,po podpieciu Cayina 70ki odwrotnie środek siadł  na korzyść basu i jego motoryki także wymiana lamp mocy dużo nie pomoże tym bardziej że to 3-drożne paki

cs -845 gra zupełnie inaczej niż 70-ka

można się zdziwić :)


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak, wiele problemów sonicznych, które przypisujemy lampie ma swoje źródło zupełnie w innym miejscu.  
Problem jest stary, jak świat - chodzi o świat lamp elektronowych, oczywiście.

Proszę uprzejmie o wyjaśnienie, dlaczego i z jakiego powodu lampowa topologia SE nie może prawidłowo wysterować  kolumn 3way? 


Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko jest kwestią punktu odniesienia  a tu wspomniany Krell ma większą dynamikę na dole pasma, osobiście uważam że tego problemu wymianą lampami mocy nie załatwisz więc pozostaje pogodzić się i przyzwyczaić albo poszukać mocniejszego SETa lub  "lżejsze" kolumny zapiąć .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo zwyczajnie nie ma na tyle prądu żeby kontrolować bas naprawdę do samego dołu. Sam mam teraz wzmacniacz SET i męcze się ze znalezieniem kolumn bo dla mnie jak kolumny nie potrafią zagrać Rammstein'a z werwą i Massive Attack nie ma zejścia i kontroli do samego dołu to znaczy że nie ma grania tylko jakieś udawanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie monobloki Opera Ref. 9.9 robiły z 4ohm ,3-way na Scanach co chciały 🙂

problem jest stary jak audio-jakość traf.

przy czym nie czarujmy się-bas z A-klasowego Krella a bas z lampy ,to nie jest to samo, i nigdy nie będzie.

1 minutę temu, piter z napisał:

Bo zwyczajnie nie ma na tyle prądu żeby kontrolować bas naprawdę do samego dołu. Sam mam teraz wzmacniacz SET i męcze się ze znalezieniem kolumn bo dla mnie jak kolumny nie potrafią zagrać Rammstein'a z werwą i Massive Attack nie ma zejścia i kontroli do samego dołu to znaczy że nie ma grania tylko jakieś udawanie.

pażdzierz w rodzaju JBL się kłania.

u mnie 1-2W z 300b ,zdmuchuje obrazki ze ściany.

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, piter z napisał:

Bo zwyczajnie nie ma na tyle prądu żeby kontrolować bas naprawdę do samego dołu. 

Nie!
Wybacz mi krańcową pryncypialność, ale na dyskusje scholastyczne a nie fizyczne, nie mam ochoty.  

31 minut temu, triode napisał:

u mnie 1-2W z 300b, zdmuchuje obrazki ze ściany.

... a świstak w sreberka zawija ... 

Edited by JanF

Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, JanF napisał:

. a świstak w sreberka zawija ... 

.dopowiem z potencjometrem w dacu- na 10. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Rezyslaw napisał:

a bi amping z Krellem na dole?

to jest wyzwanie!

Z kolumnami 2.5 way nie ma to sensu. 

Z kolumnami 3 way sens może mieć, ale... a weź to zgraj barwowo... życzę cierpliwości.

1 godzinę temu, Rezyslaw napisał:

tego problemu wymianą lampami mocy nie załatwisz

Oczywiście że nie, bo problem w takich wypadkach leży w jakości trafoli wyjściowych oraz w wydajności i jakości zasilania.

  • Like 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chodzi o samą kontrolę basu to częściej mniejsze sety wypadają pod tym względem lepiej jak duże bo łatwiej jest wykonać do nich transformator wyjściowy z szerokim pasmem. Akurat we wzmacniaczach typu SET moc nie zawsze idzie w parze z kontrolą dźwięku. Miałem już trochę wzmacniaczy tego typu i najlepszą kontrolą dynamiką i rozdzielczością odznacza się najsłabszy na 6S4S. Natomiast to czy kolumny są 2, 3 czy czterodrożne nie ma żadnego znaczenia - liczy się przebieg impedancji kolumny i jej efektywność. Słyszałem wzmacniacze, które bez problemu napędzały 3 drogi a nie mogły sobie poradzić z dwoma drogami. 

 


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Seyv napisał:

"Jeśli chodzi o samą kontrolę basu to ..."

 ... to pies ją trącał, jak to mówią w krakowskiem, to zdecydowanie lepsze antidotum niż inna lampa. 
Czasami ta inna lampa coś poprawi, ale to jest 'leczenie' skutku, a nie źródła choroby. 

 

 


Mistrz Yoda powiedział: Jest Moc! Ale, przede wszystkim Skywalker, jest Moc Mocy i Moc Mocy Mocy, jako pierwsza i druga pochodna i te trzeba posiąść! Wyskakuj z tego kokpitu i bierz się za tabliczkę mnożenia, długa droga przed nami!

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.05.2019 o 14:21, azis_light napisał:

Podobno lepiej dają się wysterować na basie ARCADY 2,5 - bo tam jedna 18" na dole i z Cayinem ponoć śmiga.

Będę jeszcze u siebie chciał sprawdzić taki duet. Nieraz lepiej mniejsze ale w pełni "opanowane" kolumny niż większe i nie do końca 🙂

Rozmawiałem jakiś czas temu z Grzegorzem o Arcadach i wspominał , że jednak 3,5 są sporo trudniejsze do napędzenia niż 2,5. Niby tylko po jednam basowcu więcej , ale robi to różnicę. 

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam !
Mam pytanko do znawców i praktyków :
Jaką odmianę lampy 845 (845, 845B ,845C , 845 T, 845 WE ) polecilibyście i jakiego producenta ? ( zmacniacz Cayin CS-845A )
Na oryginalnych miałem aż nadto barwy i basu - za to przydałoby się troszkę więcej szybkości i rozdzielczości, wstawiłem 845T Shu Guang - rozdielczość przestrzeń , analityczność poszła w górę, bas bardziej konturowy - ogólnie lepiej ( ale może można jeszcze lepiej :)  ?
Obecny system  : 
transport PC z kartą RME AES/EBU > DAC Denafrips Terminator > wzmak Cayin CS 845A > Kolumny Studio 16 Hertz Arcada 3,5
 
Z góry dzięki za porady
Kiedy kupiłeś Terminatora?
Ja mam mniejszego brata ale ciekaw jestem Terminatora

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja też jestem ciekaw terminatora :) chetnie bym przymierzył do swojego systemu zamiast Holo.
To chyba Pontus już powinien od Holo zagrać. Więc Terminator na pewno

Share this post


Link to post
Share on other sites
To chyba Pontus już powinien od Holo zagrać. Więc Terminator na pewno


Tego nie wiemy bo bezposredniego porównania tych dac’ów R2R nie było a szkoda. Gdzies czytalem porównanie Pontusa do Holo L3 (ja mam L1) ale to chyba było zagraniczne forum.
Z tego co sie dowiedziałem od Denafripsa Chiny w Polsce jest już partner. Niestety nie ma na stanie Terminatora a szkoda bo blisko Krakowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, venom200 napisał:

Kiedy kupiłeś Terminatora?
Ja mam mniejszego brata ale ciekaw jestem Terminatora

No mam go tydzień czasu

gra coraz lepiej :)

Godzinę temu, h3x_Lukasz napisał:

 


Tego nie wiemy bo bezposredniego porównania tych dac’ów R2R nie było a szkoda. Gdzies czytalem porównanie Pontusa do Holo L3 (ja mam L1) ale to chyba było zagraniczne forum.
Z tego co sie dowiedziałem od Denafripsa Chiny w Polsce jest już partner. Niestety nie ma na stanie Terminatora a szkoda bo blisko Krakowa.

 

No ja koło Olsztyna - także kawałek drogi


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje doświadczenie z lampami 845 dotyczy:

- WE Replica od PSvane

- Shuguang Standard  (aluminiowy cokół),

- Shuguang 845-TA (czernione szkło).

 

WE Replica kładzie nacisk na konturowość i detaliczność, zachowując barwę.

Shuguang Standard zapewni dźwięk swobodny, zrównoważony, organiczny. Ciepły i angażujący przekaz. Nie miałem wątpliwości, że wolę te lampy niż WE Replica.

Shuguang 845 TA zapewnia zalety serii Standard dodając jeszcze wiele od siebie. Dół pasma z lepszą kontrolą i zejściem. Górny rejestr jest bardziej złotawy aniżeli ordynarnie metaliczny, ale pomimo posiadania tekstylnej kopułki ta sygntura mi pasuje. Można tę górę określić jako bardziej wyrafinowaną, ale Shuguang Standard choć gra inaczej, jest na tym polu równie ciekawy. Seria TA względem serii Standard pogłębia wrażenie naturalności, organiczności wokali. Ogółem, naturalne, mocno analogowe brzmienie, które wciąga i zapewnia wielogodzinną przyjemność. Lampa nie dla wielbicieli analizy. Dużą zaletą tej lampy jest czernione szkło. Mogłem powrócić do słuchania w ciemności. Wreszcie.   

  • Like 2

SOtM SMS 200 - Lampizator - New Audio Frontiers pre AMATI / stereo 845SE - Dynaudio

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.05.2019 o 09:13, Trab napisał:

Moje doświadczenie z lampami 845 dotyczy:

- WE Replica od PSvane

- Shuguang Standard  (aluminiowy cokół),

- Shuguang 845-TA (czernione szkło).

 

WE Replica kładzie nacisk na konturowość i detaliczność, zachowując barwę.

Shuguang Standard zapewni dźwięk swobodny, zrównoważony, organiczny. Ciepły i angażujący przekaz. Nie miałem wątpliwości, że wolę te lampy niż WE Replica.

Shuguang 845 TA zapewnia zalety serii Standard dodając jeszcze wiele od siebie. Dół pasma z lepszą kontrolą i zejściem. Górny rejestr jest bardziej złotawy aniżeli ordynarnie metaliczny, ale pomimo posiadania tekstylnej kopułki ta sygntura mi pasuje. Można tę górę określić jako bardziej wyrafinowaną, ale Shuguang Standard choć gra inaczej, jest na tym polu równie ciekawy. Seria TA względem serii Standard pogłębia wrażenie naturalności, organiczności wokali. Ogółem, naturalne, mocno analogowe brzmienie, które wciąga i zapewnia wielogodzinną przyjemność. Lampa nie dla wielbicieli analizy. Dużą zaletą tej lampy jest czernione szkło. Mogłem powrócić do słuchania w ciemności. Wreszcie.   

Dzięki za info

 


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku dni dzięki słusznej jak się okazało sugestii Grzegorza ze Studio 16Hz testuje Cayina 845 z wymienionymi lampami wejściowymi , zamiast fabrycznych WE6SN7   mam teraz SYLVANIA 6F8G z 1942 roku, wcześniej już wstawiłem mocowe SHU GUANG 845T ( zamiast fabrycznego 845)  i tylko sterujące  300B zostały narazie fabryczne. Myślałem że to będzie subtelna , jakaś kosmetyczna zmiana - a tu miła niespodzianka , 

Lampy SYLVANIA 6F8G zmieniły granie Cayina nie do poznania - w komplecie  z lampami mocy 845T  zrobiły taki

duet , że narazie tylko siedzę i słucham z wrażenia :)

845T dodały szybkości , konturu , rozdzielczości , scena się powiększyła  ale było wyraźnie mniej barwy , bardziej analitycznie, a po wstawieniu na wejściu SYLVANIA 6F8G - zalety 845T zostały  a wszystkie zakresy dostały nasycenia,  pięknej barwy i jeszcze jakby więcej wykopu na dole......

 Jakbym wymienił wzmaka na lepszy :)

Polecam taką "wymiankę" wszystkim właścicielom CS-845A, zmiana brzmienia naprawdę nie licha.

Pozdrawiam


szymonfaber.pl     -     testy bez cenzury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam te same lampki i też z 42 roku.
Potwierdzam jest petarda.
Od siebie dodam że do tej pory mój Denafrips dostawał sygnał po I2S z zestawu maliny potem po USB z JFenga. Dziś kupiłem kabelek na próbę AES/ EBU
I jak na razie nie słuchałem za dużo.ale jakby po AES więcej analogu w dźwięku było.
Mniej słuchać że to cyfrówka a bardziej analog.
To nie są duże różnice ale do wyłapania od razu. Muszę jeszcze troszkę pograć i napiszę więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.