Skocz do zawartości
IGNORED

Połączenia zbalansowane, układy symetryczne za i przeciw


emc_emc

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, misiomor napisał:

Dla mnie w sprzęcie wyższej klasy architektura symetryczna o wysokim CMRR jest wręcz oszczędnościowa.

Zgadza się i dlatego zdziwienie budzi takie skoki cenowe pomiędzy sprzętami z wyjściami symetrycznymi i niesymetrycznymi z rynku domowego (na rynku PRO nie jest to zauważane).

4 minuty temu, misiomor napisał:

Co prawda trzeba zainwestować w (przed)wzmacniacze różnicowe

No tak jak szaleć to szaleć, pełna struktura symetryczna choć po wejściu do urządzenia nie wiem czy to ma sens, ale audiofilstwo nie zna granic ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak właśnie gram, pełna symetria od wejścia do wyjścia. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko lustrzanych odbić elementów typu scalaki czy tranzystory, żeby móc robić idealnie symetryczne PCB.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, misiomor napisał:

Ja tak właśnie gram, pełna symetria od wejścia do wyjścia. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko lustrzanych odbić elementów typu scalaki czy tranzystory, żeby móc robić idealnie symetryczne PCB.

Super. Audiofilstwo nie zna granic. Bez względu na to co te granice oznaczają ;-).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Symetria to jednak nie sam miód, przykładowo wzmacniacze mostkowe są znane z gorszego obsługiwania niższych impedancji, bo mostek sprawia niejako, że każda końcówka "widzi" impedancję 2x niższą niż faktyczne obciążenie.

Niby w idealnym przypadku jest równoważność, napięcie / 2, prąd ten sam, elementy mocy rozdzielone z jednej końcówki na dwie (choć może jednak trzeba je zamienić na niżej-napięciowe, wyżej-prądowe), ale jednak wszelkie naddatki napięć sterujących jak na złość nie chcą się zrobić /2, więc nie jest tajemnicą, że elektronika mocy nieco bardziej lubi napięcie niż prąd.

Projektowanie końcówki mocy na 3ohm jest łatwiejsze niż na 1.5ohm. A jak ktoś chce zrobić końcówkę na scalakach, to już w ogóle jest kaplica, 4ohm obciążenia nie są wskazane bez zrównoleglania wyjść. To znowuż w miarę porządnie można zrobić tylko na TDA7293, którego nie wszyscy lubią. A nawet na 8ohm lepiej zastosować LM3886 niż preferowany przez wielu brzmieniowo LM3875. No ale jego przestają produkować, więc problem niejako sam się rozwiąże.

Ciekawe jednak, że w klasie D autorzy kości TAS5630 uważają symetryczny (mostkowany) tryb pracy z różnicowym wejściem za o wiele lepszy niż SE. Nawet IO zegara jest symetryczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, misiomor napisał:

Ciekawe jednak, że w klasie D autorzy kości TAS5630 uważają symetryczny (mostkowany) tryb pracy z różnicowym wejściem za o wiele lepszy niż SE. Nawet IO zegara jest symetryczne.

Nie mam nic na przeciw układom mostkowym. Dawno temu popełniłem koledze jeden taki układ i bardzo miło wspominam (on też) ten wyrób. Grał długo i dobrze mimo że był bardzo prymitywny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
A w temacie - wielokrotnie słyszę, że w urządzeniach wyposażonych zarówno w RCA i XLR te drugie z reguły są przez wykonawcę faworyzowane, z czego miałaby się brać ich "lepszość". Zarzucano nawet, że tor "zbalansowany" bywał zaprojektowany z komponentów kilka klas lepszych niż tor "niezbalansowany"...


dd063c2f556d2924c4472e16db756803.jpg

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego cytujesz mnie jakby Twoja wypowiedź była odpowiedzią na moje pytanie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, Sine Metu said:


Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.

 

Dlatego też budowanie w w pełni symetrycznego toru nie ma większego sensu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu z osiągnieciem minimalnych zniekształceń w zakresie częstotliwości akustycznych w niesymetrycznym układzie Problemy są głownie w zakresach dużo ponadakustycznymi, łagodnym opadaniem charakterystyce częstotliwościowej i problemami z zakłóceniami w.cz i EMC. A tu rozbudowana symetrycznie ilościowo i przestrzenna realizacja układu już niewiele może pomóc.  

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sine Metu napisał:

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.

Przepraszam, ale co to jest? To nawet nie jest błąd w tłumaczeniu, tylko bełkot. Jak rozumiem, celem są nizsze szumy, których przeciwieństwem są nie wyższe szumy tylko wyższe zniekształcenia? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykombinowałem (pomogłem sobie tym wątkiem) takie uproszczone rozwiązanie transmisji z urządzenia z wyjściem RCA o impedancji wyjściowej 500 Om do dedykowanego wejścia symetrycznego o nierównej impedancji wejść. Wychodzimy z RCA kablem symetrycznym, plusem wchodzimy przez rezystor 100 Om do opampa wejście +. Powrót przez rezystor 600 Om (500+100), wzmocnienie sygnału x2. Widać separoacje masy daca i brak potrzeby utrzymania minimalnej impedancji masy kabla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, J.Jerry napisał:

Wykombinowałem (pomogłem sobie tym wątkiem) takie uproszczone rozwiązanie transmisji z urządzenia z wyjściem RCA o impedancji wyjściowej 500 Om do dedykowanego wejścia symetrycznego o nierównej impedancji wejść. Wychodzimy z RCA kablem symetrycznym, plusem wchodzimy przez rezystor 100 Om do opampa wejście +. Powrót przez rezystor 600 Om (500+100), wzmocnienie sygnału x2. Widać separoacje masy daca i brak potrzeby utrzymania minimalnej impedancji masy kabla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wejście różnicowe o nierównej impedancji wejść z definicji nie jest wejściem symetrycznym, to na marginesie. Dodatkowo zabrakło połączenia mas obu urządzeń, to znaczy np. masy potencjometru w odbiorniku i masy wyjścia daca przez kable zasilające. Oprócz tego na wejściu powinny być kondensatory separujące. Wtedy taki ground lift działa niezależnie od rodzaju źródła i jest to konfiguracja często stosowana. Jak już gdzieś przy tej okazji pisałem, do przerwania pętli mas wystarczy wejście różnicowe, wyjście nie musi być symetryczne. Takie połączenie nie jest w żadnym aspekcie symetryczne w sensie redukcji zakłóceń, ale przy poziomach i długościach w połączeniach liniowych w domowym audio redukcja zakłóceń w torze (znaczy kablu) nie ma znaczenia, natomiast znaczenie ma separacja mas, zwłaszcza dzisiaj, gdy łączymy wiele urządzeń, urządzenia cyfrowe z analogowymi, a jak możemy tu na forum przeczytać nawet konstruktorzy sprzętu nie widzą potrzeby czy nie wiedzą o konieczności separacji masy cyfrowej od analogowej w urządzeniach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Wejście różnicowe o nierównej impedancji wejść z definicji nie jest wejściem symetrycznym, to na marginesie.

Są równe po 600 Om. To jest wejście symetryczne dla konkretnego daca o impedancji 500 Om, dlatego wejścia opampa mają 100 i 600 Om

Teraz, przemak napisał:

Dodatkowo zabrakło połączenia mas obu urządzeń, to znaczy np. masy potencjometru w odbiorniku i masy wyjścia daca przez kable zasilające.

Nie wiem o co chodzi...może obudowy urządzeń trzeba połączyć między sobą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, J.Jerry napisał:

do dedykowanego wejścia symetrycznego o nierównej impedancji wejść

 

10 minut temu, J.Jerry napisał:

Są równe po 600 Om

To w sumie wszystko jedno, ale mógłbyś się jednak zdecydować ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dac ma tylko wyjścia RCA, nie zakładam przeróbek w środku. Można zrobić wejścia symetryczne 22-47 kOm i wtedy można pominąć impedancje wyjściową daca rzędu 50-500 Om. Wtedy by pasowało do różnych daców.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, J.Jerry napisał:

Nie wiem o co chodzi...może obudowy urządzeń trzeba połączyć między sobą?

Chodzi o to, że masy są połączone przez kable zasilające. Chyba, że nie są, wtedy nie ma potrzeby ich separacji ?

12 minut temu, J.Jerry napisał:

Dac ma tylko wyjścia RCA, nie zakładam przeróbek w środku. Można zrobić wejścia symetryczne 22-47 kOm i wtedy można pominąć impedancje wyjściową daca rzędu 50-500 Om. Wtedy by pasowało do różnych daców.

Teraz rozumiem. Dziwne, ale czemu nie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, misiomor napisał:

...Osobiście postawiłbym problem tak - kości DAC potrafią mieć ładnie wyżyłowane parametry w rodzaju SNR. Cała sztuka polega na tym, żeby tego nie zepsuć, a jest to trudne z uwagi na konieczność wzmocnienia mocy w pewnym momencie.

No tak. Oczywiście. Ale to teoria w sensie takim, że producenci robią całkiem różnie i to często nizegodnie z intuicją. A ja się trzymam pierwszego postu.

Nie chodzi o to co jest lepsze w teorii, a co lepiej gra w praktyce. Mało tego skąd się bierze różnica w różnicach - bo raz jest tak a raz inaczej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, misiomor napisał:

... Połączenie RCA stoi na straconej pozycji, ...

No enie do końca. Bo jak się zagłębimy w prowadzenie mas i zasilań w odbiorniku to się okaże , że konsekwentne użycie zasilania symetrycznego zdejmuje z masy wszystko inne oprócz sygnału, a wówczas odcinek - rezystor szeregowy tranzystora wejściowego aż do wyjścia tego stopnia działa tak samo jak ten dla linii symetrycznej.

Dlaczego?

Ano dla tego że wszelkie zasilania idą po zasilaniu symetrycznym a nie po masie czyli że ważna jest różnica potencjału pomiędzy bazą tranzystora wejściowego a masą (wolna jak ustaliliśmy).

No to popatrzmy co się dzieje w układzie symetrycznym, ale też od rezystorów szeregowych tranzystorów wejściowych. Otóż wzbudzamy układ na różnicowym wejściu (inne skoro pracują z niższym CMRR narazie pomijamy) i tu ważna jest czystość zasilania vel PSRR stopnia wejściowego, rezystancja dynamiczna źródeł prądowych, ponadto większą rolę gra kolejny stopień też pracujący różnicowo i sposób podłączenia sprzężenia zwrotnego. W efekcie otrzymujemy ciut słabszy stopień wejściowy. Słabszy bo znane mi przykłady generują nieco więcej nieparzystych harmonicznych .

No to gdzie progres i sens połączenia symetrycznego? Ano we wszystkim przed rezystorem szeregowym. Linia symetryczna (druty, gniazda, ewentualnie transformatory) jest o wielokroć doskonalsza od niesymetrycznej ( o ile producent kabla nie popsuje) . No to powinniśmy wszyscy ruszyć na układy symetryczne. Jednak poprawnie (dobrze) wykonany odbiornik niesymetryczny gdzie "wszystko" dzieje się na zasilaniu symetrycznym pracuje w klasie A. No i jeszcze gdyby podnieść zasilanie aby przesunąć punkty pracy w bardziej liniowy zakres uzyskamy dźwięk ... no jaki? Mniej szorstki, mniej natarczywy, bardziej wypoczynkowy, taki który można zrobić głośniej i dalej jest fajnie, "bardziej lampowy" . Nie będzie tak dynamiczny, jasny, szeleszczący. Piszę o niuansach, smaczkach, ogólnym odbiorze, takim eterze dźwięku.

Wywołany wpisem (sam się wywołałem) opisałem to czego chciałem uniknąć - wpływu konstrukcji odbiornika na dźwięk.

Wszystko poto, aby pokazać, że niewłaściwa konstrukcja (toru X , lub Y) może wszystko popsuć, ale jeżeli obie zrobić wzorcowo to powinny iść łeb w łeb w rozumieniu wpływu na dźwięk. W domu. na krótkim dystansie. Wtedy gdy nie mieszkamy z nadajnikiem GSM za oknem , lub transformatorem SN za ścianą (bloki z lat 80tych), sąsiadem krótkofalowcem (ci są najgorsi , bo lokalnie kompletnie nie przestrzegają poziomów mocy a ich sprzęt sieje harmonicznymi).

23 godziny temu, tomekkk1 napisał:

Kurczę, przy Twoich dokonaniach jestem tylko planktonem

 

Jak masz wolne 10 -15 lat to osiągniesz poziom jaki chcesz. DIY, pływanie, biegi, szachy, dbanie o rodzinę. Dasz radę. Serio. Tylko musisz sie poświęcić.

DACe, programowanie, zaawansowane konstrukcje mechaniczne typu gramofon, napęd CD, kolumny itd.

11 godzin temu, misiomor napisał:

Nawet w krótkich połączeniach jest różnica, może nie na poziomie mega brumu, ale jest.

Brum oznacza błąd w konstrukcji najczęściej płytki , lub montazu przestrzennego ,a rzadko ze schematu i nie wynika z rodzaju przewodu.

11 godzin temu, misiomor napisał:

Dla mnie w sprzęcie wyższej klasy architektura symetryczna o wysokim CMRR jest wręcz oszczędnościowa. Co prawda trzeba zainwestować w (przed)wzmacniacze różnicowe i bardziej zaawansowaną regulację głośności, ale potem jest już z górki - taki system jest mniej wrażliwy na jakość źródła sygnału oraz zasilacza.

Ogólnie tak, zgoda. Jeżeli projektant nie popełni błędu i nie spowoduje brumu.

11 godzin temu, Lech36 napisał:

Zgadza się i dlatego zdziwienie budzi takie skoki cenowe pomiędzy sprzętami z wyjściami symetrycznymi i niesymetrycznymi z rynku domowego (na rynku PRO nie jest to zauważane).

Lechu - pełna zgoda.

Wg mnie wynika to ze sprawnego marketingu i księgowości. Tutaj akcja marketingowców z powodzeniem trwa wiele lat ,a w TV na przykładzie 3D wygasła w dwa lata.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Waldi_06 napisał:

Jak masz wolne 10 -15 lat to osiągniesz poziom jaki chcesz. DIY, pływanie, biegi, szachy, dbanie o rodzinę. Dasz radę. Serio. Tylko musisz sie poświęcić.

DACe, programowanie, zaawansowane konstrukcje mechaniczne typu gramofon, napęd CD, kolumny itd.

Z racji tego, że nie mam 10-15 lat wolnych (zasadniczo) poszedłem w innym kierunku. DIY rozwijam tylko tyle ile sam oczekuję (skromnie rzecz biorąc, a więcej na innym Forum), ale kierunek obrany zawodowo to wciąż domena audio. Reszta na jak chcesz to poprzez PW, albo zapytaj Maćka (Masza, LampowY), któremu konstruujesz pre (bo ktoś inny poległ w temacie), w czym rzecz - nie będę tu robił reklamy, bo kończy się to rychłym końcem kariery na Forum ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tomekkk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lech36 napisał:

No tak jak szaleć to szaleć, pełna struktura symetryczna choć po wejściu do urządzenia nie wiem czy to ma sens, ale audiofilstwo nie zna granic ;-).

Lechu - bądź bardziej ostrożny w sądach i wyrozumiały  ? . Skoro wiemy, że minimalizacja zniekształceń prowadzi do suchego dźwięku, a ludzie nieosłuchani wybiorą taki grający większą ilością parzystych to konstruktor niech da jakiś wybór słuchaczowi .

Może on chce to samo usłyszeć zapłaciwszy więcej. Może potrzebuje wydać więcej, bo ma kolesi z żetonami a nie z długami.  To nie jest szkodliwe dopóki nie jest oszukaństwem. My , Ty, ja, i nasi koledzy forumowi nie złapią się, a reszta? Chyba nie nam być ortodoksami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tomekkk1 napisał:

ale kierunek obrany zawodowo to wciąż domena audio...

No ładnie, ładnie. Zajrzałem. Fajnie że coś robisz. Cieszy oko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Uważam, że cieszy również ucho - no, ale tego piśmiennie w obszarze Forum zapewnić nie mogę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez tomekkk1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Przepraszam, ale co to jest? To nawet nie jest błąd w tłumaczeniu, tylko bełkot. Jak rozumiem, celem są nizsze szumy, których przeciwieństwem są nie wyższe szumy tylko wyższe zniekształcenia? 
Kwestia interpunkcji być może, przeczytaj to jeszcze raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoich nie słuchałem.

Ale mam świetne doświadczenia odsłuchowe z wyrobami naszego kolegi forumowego RICK. Jego kolumny są niebanalne , w innym przedziale niż twoje. Należy też do grona znających lampki. Piszę zainspirowany widokiem wzmacniacza lampowego na Twojej stronie. Jak wszystko będzie ok to niebawem lampki od RICKa będę miał okazję posłuchać.

6 minut temu, tomekkk1 napisał:

Dziękuję. Uważam, że cieszy również ucho - no, ale tego piśmiennie w obszarze Forum zapewnić nie mogę ?

Tylko trochę daleko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sine Metu napisał:
4 godziny temu, przemak napisał:
Przepraszam, ale co to jest? To nawet nie jest błąd w tłumaczeniu, tylko bełkot. Jak rozumiem, celem są nizsze szumy, których przeciwieństwem są nie wyższe szumy tylko wyższe zniekształcenia? 

Kwestia interpunkcji być może, przeczytaj to jeszcze raz.

Być może kwestia interpunkcji. Przyznanie, że to, co napisałeś jest "być może" bełkotem nie sprawia, że przestaje nim być ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Waldi_06 napisał:

Twoich nie słuchałem.

Ale mam świetne doświadczenia odsłuchowe z wyrobami naszego kolegi forumowego RICK. Jego kolumny są niebanalne , w innym przedziale niż twoje. Należy też do grona znających lampki. Piszę zainspirowany widokiem wzmacniacza lampowego na Twojej stronie. Jak wszystko będzie ok to niebawem lampki od RICKa będę miał okazję posłuchać.

O, jestem ciekaw. Co to za lampka?

 

4 minuty temu, Waldi_06 napisał:

Tylko trochę daleko.

Niestety - internet to paradoks, który łączy ludzi i ich dzieli zarazem. Często ubolewam nad tym, bo poznaję wielu wartościowych ludzi, a dzieli nas horrendalna odległość... Czasami udaje się pokonać przeciwności, ale w skali ogólnej są to promile ze skali roku ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Być może kwestia interpunkcji. Przyznanie, że to, co napisałeś jest "być może" bełkotem nie sprawia, że przestaje nim być

W kwestii formalnej, zacytowałem  

https://audio.com.pl/vademecum/faq/stereo-wzmacniacze/18379-na-czym-polega-konstrukcja-zbalansowana-jakie-sa-jej-zalety-i-wady

 

A swoją drogą, gdzie jest problem?

 

404159f6cf1d0f868a6de07c5355d8be.jpg

 

I jeszcze gościu stwierdził, że są różnej jakości komponenty w XLR - czyli k... gdzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Sine Metu napisał:

W kwestii formalnej, zacytowałem emoji854.png 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A swoją drogą, gdzie jest problem?

 

404159f6cf1d0f868a6de07c5355d8be.jpg

 

I jeszcze gościu stwierdził, że są różnej jakości komponenty w XLR - czyli k... gdzie?

Widać, że to cytat, jednak to ty napisałeś. Powinieneś zatem móc wyjaśnić i odpowiedzieć. Poza tym co, teraz się z tym nie zgadzasz? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 24

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.