Skocz do zawartości
IGNORED

Połączanie bi-amping ,czy coś zmienię ?


Leo73

Rekomendowane odpowiedzi

 

On 5/30/2019 at 11:50 PM, Leo73 said:

Połączanie bi-amping ,czy coś zmienię ?

Głośniki są zdaje się 3-waywięc będziesz miał 3 razy więcej kabli ?  i nie będzie to biamping a coś w rodzaju bi-wiringu.

 

On 5/30/2019 at 11:50 PM, Leo73 said:

pomyślałem ,że byłoby miło móc regulować oddzielnie głośność głośnika wysokotonowego i pozostałości .

Odradzam. Zwrotnica jest zaprojektowana również po to, żeby wysokotonówka była bezpieczna. Jak zaczniesz kombinować z poziomami już taka nie będzie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez januss73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, J.Jerry napisał:

Przemak ma racje. Oba wzmacniacze muszą dawać te same wartości napięcia na wyjściu, chociaż popłyną różne prądy, będą różne moce, ale to nie oznacza możliwości zastosowania wzmacniacza dającego na wysokie 10V, gdzie jednocześnie na bas idzie 15V...to takie proste. Dla większej  jasności można porównać moce głośników i budowę zwrotnicy.

Przemak nie ma racji. Owszem, obydwa wzmacniacze powinny dawać takie samo napięcie na wyjściu, czyli że mają mieć takie sam wzmocnienie napięciowe. Ale wcale nie muszą mieć identycznej mocy. Wzmacniacz dla toru wysokotonowego spokojnie może mieć dużo niższą moc, bo tor wysokotonowy nie będzie i tak ciągnął tyle samo prądu co tor niskotonowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, januss73 napisał:

Moc wzmacniacza nie wynika z tego jakie Vp-p czy rms może zapodać na wyjście.

Czyli co, prawo Ohma nie obowiązuje? ?

6 godzin temu, januss73 napisał:

Jeśli głośnok midbas ma 100w, a tweeter 15, cały zestaw ma 100W (o ile nie ma skopanej zwrotnicy ? )

No właśnie. A wzmacniacze nie mają żadnej zwrotnicy. 

6 godzin temu, januss73 napisał:

Jak już było mówione dla wysokich tonów impedancja jest znacznie wyższa

Jak już było mówione problem istnieje nawet bez podłączonych głośników. 

 

6 godzin temu, januss73 napisał:

Widmo sygnału muzycznego nie jest liniowe. To co trafia na wysokotonówkę jest 30-40dB cichsze.

Tak, to co trafia na wysokotonowy tak, ale co trafia na zwrotnicę? 

6 godzin temu, januss73 napisał:

Ani pierwsza ani druga część zdania to nie prawda.

Mżliwości systemu kończą się w momencie przesteru słabszego lub mocniejszego wzmacniacza.

Całość nie ma mocy słabszego wzmacniacza. Jeśli na dół dasz 100W, a na górę 30W, na typowym materiale muzycznym przy 100W na dole ten 30W na górze nawet się dobrze nie rozgrzeje

Obie części są prawdziwe. Pomyśl.

4 godziny temu, McGyver napisał:

Przemak nie ma racji. Owszem, obydwa wzmacniacze powinny dawać takie samo napięcie na wyjściu, czyli że mają mieć takie sam wzmocnienie napięciowe. Ale wcale nie muszą mieć identycznej mocy. Wzmacniacz dla toru wysokotonowego spokojnie może mieć dużo niższą moc, bo tor wysokotonowy nie będzie i tak ciągnął tyle samo prądu co tor niskotonowy.

Teoretycznie nie muszą mieć takiej samej mocy, mogą mieć słabszy zasilacz, mniej tranzystorów czy mniejsze radiatory. Muszą mieć jednak jak piszesz możliwość wytworzenia takiego samego napięcia na wyjściu. Taki wzmacniacz można sobie zbudować, ale w sprzedaży takich nie ma. Zwłaszcza, że wątek jest o dwoch konkretnych modelach wzmacniaczy. 

Generalnie pomysł biampingu bez dzielenia pasma przed końcówkami z zastosowaniem wzmacniaczy o różnej mocy jest tak głupi, że aż szkoda internetu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemak, powolujesz sie na prawo Ohma, ktore ma zastosowanie tylko w wypadu przeplywajacego pradu, a w nastepnym zdaniu powolujesz sie na ten sam efekt w systemie bez podlaczonego obciazenia (bez podlaczonych glosnikow), czyli bez pradu. Jak to ma dzialac, pozostanie dla mnie zagadka.

Poddaje sie :-)

 

Piszesz ze pomysl pasywnego biampingu jest glupi.

Ja osobiscie nie jestem zwolennikiem „lampek“, ale moge sobie wyobrazic, ze „lampiarze“ moga zasilic tor basowy wzmacniczem Solid State a srednio-/niskotonowy lampkami. Albo kombinowac rozne inne wzmacniacze.

Nie twierdze, ze jest to sensowne, ale zapedy audiofilow nie znaja granic :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapędy audiofilów często idą pod prąd nauki i logiki. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez porlick
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, xajas napisał:

Przemak, powolujesz sie na prawo Ohma, ktore ma zastosowanie tylko w wypadu przeplywajacego pradu, a w nastepnym zdaniu powolujesz sie na ten sam efekt w systemie bez podlaczonego obciazenia czyli bez pradu. Jak to ma dzialac, pozostanie dla mnie zagadka.
Poddaje sie ?

A następne zdanie, oddzielone dość wyraźnie cytatem, nie może dotyczyć czego innego? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, przemak said:

Czyli co, prawo Ohma nie obowiązuje

Owszem. Dlatego odpowiednie napięcie dla uzyskania mocy jest warunkiem koniecznym, ale nie jedynym jak sam zauważyłeś. Z resztą sam na za chwilę napisałeś, że wzmacniacze nie muszą mieć takiej samej mocy. Nawet z grubsza to uzasadniłes, więc nie pisz, że ja się mylę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, januss73 napisał:

Owszem. Dlatego odpowiednie napięcie dla uzyskania mocy jest warunkiem koniecznym, ale nie jedynym jak sam zauważyłeś. Z resztą sam na za chwilę napisałeś, że wzmacniacze nie muszą mieć takiej samej mocy. Nawet z grubsza to uzasadniłes, więc nie pisz, że ja się mylę ?

W praktyce, jeżeli są to normalne wzmacniacze, muszą mieć taką samą moc. Mały wyjątek - ten górny może być na przykład ośmioomowy a dolny czteroomowy i głośniki czteroomowe. Dość rzadka kombinacja i nie występuje ona w tym wątku - przypomnę, są tu konkretne wzmacniacze.

Nie wiem, czy się mylisz, ale piszesz bzdury i nieprawdę:

8 godzin temu, januss73 napisał:

Jeśli na dół dasz 100W, a na górę 30W, na typowym materiale muzycznym przy 100W na dole ten 30W na górze nawet się dobrze nie rozgrzeje

To jest nieprawda. Przy 100W w dolnym wzmacniaczu wzmacniacz od góry jest już przesterowany. I rzeczywiście nie musi się grzać, ale przesterowany jest. I to jest gorsza sytuacja, niż normalne podłączenie obu gałęzi kolumny do jednego wzmacniacza, gorsza brzmieniowo i grożąca w dodatku spaleniem głośników wysokotonowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, przemak said:

W praktyce, jeżeli są to normalne wzmacniacze, muszą mieć taką samą moc. Mały wyjątek - ten górny może być na przykład ośmioomowy a dolny czteroomowy i głośniki czteroomowe. Dość rzadka kombinacja i nie występuje ona w tym wątku

Jak to nie występuje? Przecież autor wyraźnie chciał podłączyć na górę słabszy wzmacniacz.

7 minutes ago, przemak said:

To jest nieprawda. Przy 100W w dolnym wzmacniaczu wzmacniacz od góry jest już przesterowany. I rzeczywiście nie musi się grzać, ale przesterowany jest. I to jest gorsza sytuacja, niż normalne podłączenie obu gałęzi kolumny do jednego wzmacniacza, gorsza brzmieniowo i grożąca w dodatku spaleniem głośników wysokotonowych. 

Napiszę to jeszcze raz. Jeśli nadal nie zrozumiesz to się poddaję.

Jeżeli słabszy mocowo, np ze względu na Ic tranzystorów bądź  wydajność zasilacza wzmacniacz będzie miał podobne napięcie zasilania jak ten mocniejszy to się nie przesteruje. Tak czy nie?

Ty natomiast masz rację, tylko krążysz na około w innej kwestii. Jeśli na słabszy wzmacniacz podasz zbyd duży sygnał a ten go przesteruje oczywiście powstałe harmoniczne spalą wysokotonówkę.

Nie oznacza to jednak, że wzmacniacz musi mieć taką samą moc. Jeśli wzmacniacz na górę będzie miał np 150W/1om też może się szybciej przesterować mimo że jest mocniejszy. Więc jedynym warunekiem żeby to prawidłowo działało jest amplituda. Prąd może sobie być i 10 razy mniejszy. A jak zapewne wiesz  P= U*I.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, januss73 napisał:

Więc jedynym warunekiem żeby to prawidłowo działało jest amplituda.

Właśnie. I w każdym normalnym wzmacniaczu amplituda jest ściśle powiązana z mocą. To nie jest wątek teoretyczny tylko praktyczny, chodzi o wykorzystanie normalnych komercyjnych wzmacniaczy. Są normalne wzmacniacze "słabsze mocowo" o prawie trzykrotnie wyższym niż potrzebne napięciu zasilania? Bo że taki sobie można zrobić, to wiadomo. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minutes ago, przemak said:

Właśnie. I w każdym normalnym wzmacniaczu amplituda jest ściśle powiązana z mocą. To nie jest wątek teoretyczny tylko praktyczny, chodzi o wykorzystanie normalnych komercyjnych wzmacniaczy. Są normalne wzmacniacze "słabsze mocowo" o prawie trzykrotnie wyższym niż potrzebne napięciu zasilania? Bo że taki sobie można zrobić, to wiadomo. 

Proste pytanie. Jaką mniej więcej amplitudę na wyjściu bez przesterowania j jaką moc osiągnie wzmacniacz z końcówką zasilaną symetrycznie +/- 46V dla 8om?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, januss73 napisał:

Proste pytanie. Jaką mniej więcej amplitudę na wyjściu bez przesterowania j jaką moc osiągnie wzmacniacz z końcówką zasilaną symetrycznie +/- 46V dla 8om?

Przecież wiadomo. Normalny (nie mostkowy) sensownie skonstruowany wzmacniacz AB bipolarny amplituda pod 45V, czyli moc jak wszystko inne pozwoli trochę ponad 100.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, przemak said:

czyli moc jak wszystko inne pozwoli trochę ponad 100. 

A co to znaczy jak wszystko inne pozwoli?

przecież

1 hour ago, przemak said:

 w każdym normalnym wzmacniaczu amplituda jest ściśle powiązana z mocą. 

A jaką moc ma np NAD C320? Chyba, że to przykład wzmacniacza nienormalnego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo nie lubie przyznawac komukolwiek racji, ale niestety przemak ja ma. Wzmacniacze audio sa zrodlami napiecia i niezaleznie od obciazenia podaja na wyjscie dokladne odwrzorowanie napiecia z wejscia. Prad, i tym samym oddana moc, bedzie zalezal od obciazenia, ale to nie zmienia faktu, ze obydwa uzyte wzm. musza miec ta sama zdolnosc wzmacniania napiecia, co zazwyczaj rowna sie deklarowanej mocy przy np. 8 omach. Zatem zastosowanie bardzo slabego wzm. na tweeter to zly pomysl, bo bedzie obcinal sygnal "napieciowo".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, januss73 napisał:

A co to znaczy jak wszystko inne pozwoli?

przecież

Bo nie wiedziałem, o jakim piszesz ?

59 minut temu, januss73 napisał:

A jaką moc ma np NAD C320? Chyba, że to przykład wzmacniacza nienormalnego.

Chwilową 90W, czyli moc dość ściśle jest z amplitudą powiązana. OK, dobry przykład, ale nadmiar napięcia zasilania jest tylko 1,5 a nie 2,5 raza, jak w przypadku wzmacniaczy z tego wątku. Nawet ten NAD w połączeniu z 160W wzmacniaczem na dół będzie za słaby.

A pytałem o to:

2 godziny temu, przemak napisał:

Są normalne wzmacniacze "słabsze mocowo" o prawie trzykrotnie wyższym niż potrzebne napięciu zasilania?

Poza tym dochodzimy w tym rozumowaniu do absurdu - jeżeli wszystkie wzmacniacze mają wyższą moc niż mają, to dotyczy to też wzmacniacza niskotonowego ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, haile said:

ale to nie zmienia faktu, ze obydwa uzyte wzm. musza miec ta sama zdolnosc wzmacniania napiecia, co zazwyczaj rowna sie deklarowanej mocy przy np. 8 omach

Przecież ja niczego innego nie twierdze, poza tym że jak pokazałem zdolność wzmacniania napięcia nie jest aż tak ściśle związana z jego mocą. Chyba że mówimy o PMPO to zgoda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, januss73 napisał:

Przecież ja niczego innego nie twierdze, poza tym że jak pokazałem zdolność wzmacniania napięcia nie jest aż tak ściśle związana z jego mocą. Chyba że mówimy o PMPO to zgoda.

W praktyce jest. Zasilacze wzmacniaczy buduje sie tak, aby byly napieciowo/pradowo dostosowane do obciazen 4-8ohm. Np. podwojenie napiecia powoduje koniecznosc uzycia drozszych komponentow na 2x wyzsze napiecie i 2x wiekszej mocy transformatora aby utrzymac ta sama wydajnosc pradowa. Raczej zaden producent nie robi tego nie myslac o chwaleniu sie efektem, czyli wieksza uzyskana moca. Nawet w hi-endzie nie liczyl bym na darmowe napiecie :)

Rada dla Leo jest taka: obydwa wzmacniacze powinny miec moc co najmniej wystarczajaca do samodzielnego wysterowania tych kolumn. Jesli jeden ma duzo nizsza, trzeba uwazac z glosnoscia bo mozna spalic glosnik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minutes ago, haile said:

W praktyce jest. Zasilacze wzmacniaczy buduje sie tak, aby byly napieciowo/pradowo dostosowane do obciazen 4-8ohm

No toż pokazałem popularny wzmacniacz z zasilaniem symetrycznym 46V i raptem 40Wrms. My ślisz, że to odosobniony przypadek?  Czy taki wzmacniacz zasilając wysokotonówkę przesteruje się szybciej niż 100W na dole? Bo ja myślę że odwrotnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, januss73 napisał:

No toż pokazałem popularny wzmacniacz z zasilaniem symetrycznym 46V i raptem 40Wrms. My ślisz, że to odosobniony przypadek?  Czy taki wzmacniacz zasilając wysokotonówkę przesteruje się szybciej niż 100W na dole? Bo ja myślę że odwrotnie.

No właśnie nie za bardzo. Producent deklaruje ten ich IHF na poziomie 90W, to jest burst 20ms, więc można przyjąć, że tyle jest przy naładowanych na maksa kondensatorach. Nadal jest to mniej niż 100W i ten wzmacniacz się przesteruje pierwszy. A pisałeś, że nie 40 a 30W się nawet nie zagrzeje... ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, januss73 napisał:

No toż pokazałem popularny wzmacniacz z zasilaniem symetrycznym 46V i raptem 40Wrms. My ślisz, że to odosobniony przypadek?  Czy taki wzmacniacz zasilając wysokotonówkę przesteruje się szybciej niż 100W na dole? Bo ja myślę że odwrotnie.

tak, rzadki, ale faktycznie, kiedys widzialem pomiary jakiegos NADa i wychodzila moc >2x wieksza od deklarowanej. Taka dziwna startegia tej firmy moze, nie wiem. Trudno stwierdzic co sie szybciej przesteruje z tym NADem, ale teoretycznie, jesli uzyc dwoch identycznych wzmacniaczy, to ten od wysokich tonow zapewne przesteruje sie wczesniej, w sensie akustycznym. Poprostu najpierw obcinana jest skladowa wyzszych czestotliwosci, co nie ma znaczenia dla glosnika niskotonowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, haile napisał:

teoretycznie, jesli uzyc dwoch identycznych wzmacniaczy, to ten od wysokich tonow zapewne przesteruje sie wczesniej, w sensie akustycznym

A nie odwrotnie ? Przester wzmacniacza to clipping, więc na wyjściu pojawia się składowa prądu stałego, która ma znaczenie właśnie w głośniku niskotonowym. Pomijając nawet większe zapotrzebowanie na prąd głośnika niskotonowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, niowluka said:

A nie odwrotnie ?

No chyba nie, wyobraź sobie sumę sinusa 60 i 3000hZ. Wysoki ton będzie miał w sygnale muzycznym dużo mniejsza amplitudę ale zsumuje się z niskim tonem i jeżeli zacznie obcinać ton niski to część wyższej częstotliwości nad i pod amplitudą tych 60 hZ siłą rzeczy też. Tyle, że jeśli oba wzmacniacze będą miały podobne zasilanie, w tym od basu na kresie możliwości napięcie znacznie przysiadzie, na wysokich tonach z racji minimalnego obciążenia przeciwnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, januss73 napisał:

No chyba nie, wyobraź sobie sumę sinusa 60 i 3000hZ. Wysoki ton będzie miał w sygnale muzycznym dużo mniejsza amplitudę ale zsumuje się z niskim tonem i jeżeli zacznie obcinać ton niski to część wyższej częstotliwości nad i pod amplitudą tych 60 hZ siłą rzeczy też.

Nie, bo traktujesz to jako dwie osobne sinusoidy.

58 minut temu, januss73 napisał:

Tyle, że jeśli oba wzmacniacze będą miały podobne zasilanie, w tym od basu na kresie możliwości napięcie znacznie przysiadzie, na wysokich tonach z racji minimalnego obciążenia przeciwnie.

Tego nie rozumiem. Co to znaczy 'napięcie przysiądzie' ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, niowluka napisał:

Nie, bo traktujesz to jako dwie osobne sinusoidy

Bo to są osobne sinusoidy. Poniżej przykład, wprawdzie przesteru cyfrowego, ale mechanizm zasadniczo podobny:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, przemak said:

Poniżej przykład

Dokładnie o to mi chodziło.

10 hours ago, niowluka said:

Tego nie rozumiem. Co to znaczy 'napięcie przysiądzie' ?

Kondensatory są naładowane do napięcia prawie szczytowego transformatora. Im większe obciążenie zasilacza, tym większy spadek napięcia. Głośnik basowy=kilkukrotnie większe obciążenie=większy spadek U=szybszy przester.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/2/2019 at 7:43 AM, przemak said:

Generalnie pomysł biampingu bez dzielenia pasma przed końcówkami z zastosowaniem wzmacniaczy o różnej mocy jest tak głupi, że aż szkoda internetu.  

Mógłbyś rozwinąć? bo nasuwa się pytanie zatem, być może lamerskie, w takim razie: jeśli z kolumny wyprowadzone są podłączenia hf i lf to według tego co napisałeś  oznaczałoby to, że dalej w zwrotnicy te częstotliwości są i tak "pomieszane" znowu i dlatego nie ma sensu bi-amping pasywny.

Chyba, że czegoś nie zrozumiałem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, przemak napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No tak, przester jest już nieliniowy ... Ale z tego by wynikało, że przester pojawia się w HF i LF jednocześnie: zniekształcenia z obcięcia sygnału w HF, i DC w LF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rega RP2+ // Pro-Ject DAC Box RS // Yamaha A-S1100 // KEF R700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, romekjagoda napisał:

w zwrotnicy te częstotliwości są i tak "pomieszane" znowu i dlatego nie ma sensu bi-amping pasywny.

Oczywiście, że nie ma sensu, bo każdy wzmacniacz przenosi pełne pasmo. To nie tak, że bas swoje, a sopran swoje- to jeden, złożony sygnał, więc pomimo niskiej mocy na wysokich tonach, całość musi przejść przez końcówkę mocy. Jesli zmusisz ją do przesterowania, zacznie odcinać "szczyty dodatnie i ujemne", co wpłynie też na wyższy zakres, bo na miejscach odcięcia powstaje "dzwonienie". 

Dlatego zawsze powtarzam, że multiamping z podziałem na zwrotnicy kolumny to głupi pomysł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, porlick said:

Oczywiście, że nie ma sensu, bo każdy wzmacniacz przenosi pełne pasmo. To nie tak, że bas swoje, a sopran swoje- to jeden, złożony sygnał, więc pomimo niskiej mocy na wysokich tonach, całość musi przejść przez końcówkę mocy. Jesli zmusisz ją do przesterowania, zacznie odcinać "szczyty dodatnie i ujemne", co wpłynie też na wyższy zakres, bo na miejscach odcięcia powstaje "dzwonienie". 

Dlatego zawsze powtarzam, że multiamping z podziałem na zwrotnicy kolumny to głupi pomysł.

Rozumiem, ale ostatnie stwierdzenie może zbyt kategoryczne? Bo owszem, każdy wzmacniacz przenosi pełne pasmo, jest to potem dopiero na zwrotnicy pasywnie tłumione. Ale jeśli masz np kolumnę 4 drożną z 15" basowcem wymagającym wydajnego wzmacniacza, to czy biamping pasywny w nie będzie mimo wszystko lepszym rozwiązaniem niż jeden wzmacniacz na całą kolumnę?

Nie neguję, że biamping pasywny jest gorszy niż aktywny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Powrót po dłuższej przerwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 13

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.