Jump to content
MA_AS

Accuphase e-407!

Recommended Posts

Ryzyko hobby, tak samo jak z kupnem używanego samochodu.  Przykładowo Accuphase E600 kupiłem roczny za 6 tyś euro ze wszystkimi papierami, po roku poszedl za ~5900. 
Kupując Krella KAV300i czy KAV500i za 750/1500 euro masz pewność że nawet za 2-3 lata pójdzie za podobną cenę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Marek.S napisał:

W odsprzedaży. Co z tego że kupisz za mniejsze pieniądze, powiedzmy 15k coś co gra lepiej jak już tego nie odsprzedaż bez straty 50-70% jeśli wogóle ktoś się na niego skusi? Mówie tu oczywiście o używanym sprzęcie gdzie marża sklepowa nie ma już znaczenia.

Jeżeli kupujesz z drugiej ręki "egzotyka", a po roku, dwóch (nie po piętnastu latach) odsprzedajesz go ze stratą 50-70% to wcale nie oznacza że ów "egzotyk" jest do dupy. Prawda jest o wiele bardziej brutalna, prawda jest taka że przepłaciłeś przy zakupie. Oczywiście cały czas mówię tylko i wyłącznie o rynku wtórnym. 

  • Like 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, Bumpalump napisał:

Zawodzi to samo co i w innym sprzecie który ma 15 lat i wiecej, trzeszcza przelaczniki i potencjometry

Zdarza mi sie miec modele w skrajnie roznym stanie, nigdy jednak nie graly skrajnie roznie, mialem ostatnio nawet E-305 ktora niemal cale swoje zycie przelezala w pudle i  nie grala ani gorzej ani lepiej od przecietnego egzemplarza

Wiek urzadzenia jest bez znaczenia, liczy sie faktyczny stan urzadzenia na ktory wplywa sposob eksploatacji, przebyte awarie itp

 

krotko mowiac mozesz miec 30 letniego cukiereczka jak i 3 letniego szrota

Krell, ML to wlasnie takie wyjatki gdzie bardzo ciezko o dobry serwis, sam raczej unikam serwisu tych urzadzen bo bardzo ciezko je serwisowac na takim poziomie aby pozostalo to bez uszczerbku dla dzwieku

Bumpalump dzięki za wyjaśnienia. Jako profesjonalista (zawodowo) zetknąłeś się z dziesiątkami przypadków. Większość z nas zetknęła się kilkoma przypadkami (swoje doświadczenia i przypadki bliskich znajomych) i na tej podstawie dokonuje uogólnień.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, McGyver napisał:

Jeżeli kupujesz z drugiej ręki "egzotyka", a po roku, dwóch (nie po piętnastu latach) odsprzedajesz go ze stratą 50-70% to wcale nie oznacza że ów "egzotyk" jest do dupy. Prawda jest o wiele bardziej brutalna, prawda jest taka że przepłaciłeś przy zakupie. Oczywiście cały czas mówię tylko i wyłącznie o rynku wtórnym. 

czy ta sama analogia odnosi sie np do samochodow?sprzetow AGD?

nie wiem czy kolega wlasciwie zdiagnozowal temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy ta sama analogia odnosi sie np do samochodow?sprzetow AGD?
nie wiem czy kolega wlasciwie zdiagnozowal temat.

Jeśli kupujemy z zamiarem sprzedaży to tak, ale jeśli egzotyk trafi w nasz gust to chyba nie tracimy zbyt wiele, bo egzotyka można kupić taniej niż popularny sprzęt. Parę tyg temu w Holandii poszedł wzmacniacz Horning Sati, za ok 4k eur - nowy 18k eur. Accuphase choć za pół ceny może trochę niżej. Wiec jeśli chcemy zatrzymać egzotyka, to nie jest to strata.
Ja swego czasu nabyłem kable głośnikowe, które z Sonus Faber są nadal moja referencja za ok. 20% ceny.
Ale fakt, jak się nie wpisze w upodobania, ciężko sprzedać.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Aethelred napisał:


Jeśli kupujemy z zamiarem sprzedaży to tak, ale jeśli egzotyk trafi w nasz gust to chyba nie tracimy zbyt wiele, bo egzotyka można kupić taniej niż popularny sprzęt. Parę tyg temu w Holandii poszedł wzmacniacz Horning Sati, za ok 4k eur - nowy 18k eur. Accuphase choć za pół ceny może trochę niżej. Wiec jeśli chcemy zatrzymać egzotyka, to nie jest to strata.
Ja swego czasu nabyłem kable głośnikowe, które z Sonus Faber są nadal moja referencja za ok. 20% ceny.
Ale fakt, jak się nie wpisze w upodobania, ciężko sprzedać.

Jak Ci padnie egzotyk masz znacznie mniejsze szanse na naprawę zgodnie ze sztuką a może się i też okazać że nie będzie możliwa .

 

 


.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak Ci padnie egzotyk masz znacznie mniejsze szanse na naprawę zgodnie ze sztuką a może się i też okazać że nie będzie możliwa .

 

 

Moje sprzęty pochodzą z ery montażu przewlekanego lub punkt w punkt. Stacja Weller stoi obok sprzętu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Aethelred napisał:

Moje sprzęty pochodzą z ery montażu przewlekanego lub punkt w punkt. Stacja Weller stoi obok sprzętu.

32 lata w tym siedzę i wiem że niektóre sprzęty jak padną nie da się ich przywrócić do oryginalnego stanu .


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację o tyle, że rzeczywiście trudno czasem znaleźć dokładnie takie same części. Czasami niektórych rzeczy nie da się dorobić lub zastąpić zamiennikiem. Ale jeśli chodzi np.: o półprzewodniki i elementy bierne, to nie ma z tym żadnego problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do accuphase akurat mozna dostac wszystko w oryginale


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.06.2019 o 21:03, tomek7776 napisał:
W dniu 11.06.2019 o 22:09, muda44 napisał:

Ten ML z aukcji już był po " naprawie " , jak padnie to będzie niewesoło ( nie wnikam nawet ile tego ML z ML zostało  ) . Accu są wysoce bezawaryjne .

Accu są nudne/mdłe jak flaki z olejem - nie lubię ich sygnatury brzmieniowej (sztuczne/nieprawdziwe farbowane), i jeszcze bardziej wyglądu jak dla kolekcjonera zegarów.

Niektóre z czasów Madrigal'a wymagały / wymagają serwisu. W nowszych nic nie trzeba, jak ktoś sam nie zepsuje.

Gdzie przeczytałeś, że po naprawie? Bo ja widzę, że po ''dużym przeglądzie'', jak wynika z opisu :

Cytat

Sprzęt miał jednego właściciela od nowości i 3 lata temu przeszedł duży przegląd u niemieckiego dystrybutora, dzięki czemu przez następne 10 lat nie będzie przysparzał żadnych problemów swojemu właścicielowi.

Mocny, świetnie zbudowany (52 kg) i neutralnie brzmiący wzmacniacz o wielkiej kulturze grania, z żelazną kontrolą i stabilnością przy niskich impedancjach - dostarcza 400W na kanał przy obciążeniu 8 Ohm i bagatela 800W przy 4 Ohm.Perfekcyjna kontrola basu i doskonałe stereo.

Budowa dual mono, najwyższej jakości komponenty, potężne trafa i kondensatory filtrujące zapewniają doskonałą wydajność prądową i pewne wysterowanie nawet bardzo trudnych i prądożernych kolumn.

Wizualnie w świetnym stanie, nosi jedynie niewielkie ślady użytkowania, co przy tak nieprzyjaznej wadze i braku miejsc uchwytu jest raczej normalne.

Zapraszamy na odsłuch we Wrocławiu. Na wszelkie pytania chętnie odpowiemy mejlowo lub telefonicznie pod numerem +48668381890.

Cena do negocjacji!

Z uwagi na znaczną wartość preferowany odbiór osobisty. Inne opcje dostawy tylko po uzgodnieniu warunków z zainteresowanym.

linki zewnętrzne:

https://www.marklevinson.com/product-support-detail/~/product/no432.html

Kojarzę monobloki 436 z K2 S9900. A ten 432 dual-mono w jednej obudowie, ale z tej samej linii 43x. Accu też znane, tą ich sygnaturkę łatwo wyłapać - bo dają tak mocno urobiony sound.

Jak na żywo się zna takie lub bardzo zbliżone, to później w ciemno można je rozpoznać. Kto chociaż trochę kumaty i nie głuchy, powinien domyślić się o co mi chodzi z tą ich sygnaturką brzmieniową.

Słychać tą sygnaturkę nawet tutaj z tymi Accuphase + JBL 4348 Studio Monitor :

Na żywo wyłapuje się wszystkiego więcej, ale z grubsza słychać sygnaturkę Accu.

Nie lubię tak grającej elektroniki - bez różnicy jakiej marki. Nie moje granie.

A tu już zdecydowanie bardziej w moją stronę... Neutralne, prawdziwe, bardzo czytelne, rozdzielcze, selektywne, kontrolowane, poukładane, dokładne.

Mark Levinson No 432 + JBL 4348 Studio Monitor :

Hans Theessink - Missing You

W dniu 13.06.2019 o 00:01, Bumpalump napisał:

Krell, ML to wlasnie takie wyjatki gdzie bardzo ciezko o dobry serwis, sam raczej unikam serwisu tych urzadzen bo bardzo ciezko je serwisowac na takim poziomie aby pozostalo to bez uszczerbku dla dzwieku

Co tam, aż tak ''bardzo ciężko''? https://www.studio-22.com/marklevinson/432.htm

spacer.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dostępność oryginalnych elementow


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dałbym sobie coś obciąć że wcześniej był inny opis ...

Miałem kilka wzmacniaczy Accuphase tak samo odtwarzaczy - KAŻDY grał inaczej .

 

Róbcie sobie co chcecie , wiem kto i z jakimi problemami ( także przebojami z pewnymi serwisami ) do mnie dzwonił więc swoje zdanie mam .

 

 

 


.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • MAGAZYN KULTURALNY

  • Blog Entries

  • ×
    ×
    • Create New...

    Important Information

    We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.