Jump to content
krzyżak

Fan-Club Audio Physic

Recommended Posts

Może ktoś z byłych właścicieli AP T6 pochwali się na co zmienił paczki. Coś bym odmienił nie wykluczam dużych monitorów.Dla mnie całkowicie przeciwne granie do tych głośników to np. granie kef r700, audiovector sr3 super. Podobny klimat to ESA neo 3 se. Proszę nie do końca patrzeć na ceny paczek a raczej na luźne porównanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, PolTor napisał:

Może ktoś z byłych właścicieli AP T6 pochwali się na co zmienił paczki. Coś bym odmienił nie wykluczam dużych monitorów.Dla mnie całkowicie przeciwne granie do tych głośników to np. granie kef r700, audiovector sr3 super. Podobny klimat to ESA neo 3 se. Proszę nie do końca patrzeć na ceny paczek a raczej na luźne porównanie.

Pewnie większość osób kupiła większe AP i słucha z przyjemnością, nie zaglądając na forum 😎 A bezpiecznie zmienić na Scorpio, bardziej odważnie Virgo 5, Avanti 5 itp, tylko te cholerne tweetery... ryzykownie...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zmieniłem na Arcady 3.5

Właściwie to równolegle miałem Tempo VI (kupione z czystej ciekawości ale tak mi się spodobały, że zostały na dłużej) oraz Infinity Kappa 8.2
Tempo VI i Kappa 8.2 to zupełnie inne granie, Kappy były bardziej relaksujące, basu wydawało się mniej ale był bardziej swobodny, taki niewysilony i niżej schodzący. Góra delikatniejsza. Średnica inna, tak jakby zupełnie inna równowaga tonalna.
Tempo za do lepsza przestrzeń (w moich warunkach), pozornie większa dynamika, bardzo przyjemnie się ich słuchało, grały dobrze z mniej dynamicznymi lampami, które już nie zgrywały się dobrze z Kappami.

Dużo kolumn przesłuchałem, naprawdę nic mnie nie zachwycało (poza Bowersami 802 ale to już totalnie inna cena oraz niektórymi Dynaudio - jeśli poprawnie napędzonymi - tu również inny charakter dźwięku).

Finalnie znalazłem swoje - Arcady 3.5 to kolumny, w których obecnie nic mi nie brakuje, charakter dźwięku jest jednak również inny niż w Tempo VI.
Zdecydowanie gładsza góra bez utraty detalu, bez jakiejkolwiek szorstkości.
Bas również bardzo na plus - jest bardzo barwny, bardzo zróżnicowany i sporo informacji jest również w jego wyższym zakresie (lubiłem bas Tempo za jego sprężystość ale... był on bardzo jednostajny, wręcz taki subwooferowy, choć nie drażniący jak w wielu kolumnach).
Średnica: w Tempo uważam, że jest bardzo dobra, Arcady to jednak znów inna liga.
Arcady są o wiele bardziej relaksujące, choć bardzo dynamiczne, ma się wrażenie jakby niosły ze sobą dużą energię (nie wiem jak to nazwać).
Jeśli mógłbym zrobić porównanie motoryzacyjne 😉 to Tempo VI przyrównałbym to turbobenzyny o niewielkiej pojemności, zaś Arcady do turbodiesla o większej pojemności i wysokiej kulturze pracy 🙂
I jedno i drugie daje frajdę ale wiadome będzie co większą...

Generalnie mówimy teraz o kolumnach droższych a moim zdaniem nadal uczciwie wycenionych, za kwotę jaką wtedy mnie kosztowały Arcady, w porównaniu do tego co słuchałem w salonach.
Arcady 2.5 będą tańsze i do wielu pomieszczeń wystarczą, to ten sam charakter brzmienia, do tego można je napędzić większą ilością fajnych wzmacniaczy, które z 3.5 już nie dadzą rady.

Może byc tak, że jak ktoś lubi Tempo VI to taki inny charakter mu nie podejdzie, mi jednak bardzo podszedł.
Sugerowałbym sprawdzić takie 2.5 właśnie.
Inny trop to Dynaudio Contour 3.4/3.4LE
Te również mi się podobały, choć były wyraźnie gorsze od Arcad
Można również pokombinować z Bowersami serii 800
Będzie fajna przestrzeń, detal, nie będzie ostrości. Pieniążki jednak też sporo wyższe.
Może PMC?
Kefy R900 np. bardzo mi się nie spodobały (jakaś taka nerwowość, niespójne brzmienie, tak je odebrałem, na różnych wzmakach).

Do wszystkiego oczywiście inne wzmocnienie, bo takie Arcady 2.5 zagrają fajnie z lampami 845, te same piece wyłożą się z Dynaudio.
No i akustyka też może namieszać i u jednego coś wypadnie lepiej, u drugiego będzie odwrotnie.

Edited by konradwo
  • Like 2

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Do powyższego warto dodać, że może byc ciężko zastąpić czymś Tempo VI w podobnych czy niewiele większych pieniądzach, jeśli ma to być podobny dźwięk i mają być relatywnie młode, nie za wielkie i ładne (np. wspomniane przeze mnie Kappy to przy Tempo kolubryny o wyglądzie trumien i nie każdy to zaakceptuje czy nie każdy ma na to po prostu miejsce).

Może jakieś DIY ale to znowu problem odsprzedać później i nie wiemy jak to zagra z różnej maści konfiguracjami, na temat których w przypadku znanych urządzeń można znaleźć sporo przydatnych pewnie informacji.

Edited by konradwo

Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, konradwo napisał:

Do powyższego warto dodać, że może byc ciężko zastąpić czymś Tempo VI w podobnych czy niewiele większych pieniądzach, jeśli ma to być podobny dźwięk i mają być relatywnie młode, nie za wielkie i ładne (np. wspomniane przeze mnie Kappy to przy Tempo kolubryny o wyglądzie trumien i nie każdy to zaakceptuje czy nie każdy ma na to po prostu miejsce).

Może jakieś DIY ale to znowu problem odsprzedać później i nie wiemy jak to zagra z różnej maści konfiguracjami, na temat których w przypadku znanych urządzeń można znaleźć sporo przydatnych pewnie informacji.

Przyjechał do mnie kiedyś na odsłuch gość z tymi kappami i specjalnie zawolalem żonę, by widziała, że mogło być na prawdę źle z wyglądem sprzętu i powinna się cieszyć, że wybrałem AP. Jak by te kappy nie grały, to u mnie mają 0 wsp. zajebistosci 😋 Na szczęście zagrały kartonowym, mulącym basem... zdecydowanie nie lubię celulozowych, wielkich membran 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, baksiu napisał:

Przyjechał do mnie kiedyś na odsłuch gość z tymi kappami i specjalnie zawolalem żonę, by widziała, że mogło być na prawdę źle z wyglądem sprzętu i powinna się cieszyć, że wybrałem AP. Jak by te kappy nie grały, to u mnie mają 0 wsp. zajebistosci 😋 Na szczęście zagrały kartonowym, mulącym basem... zdecydowanie nie lubię celulozowych, wielkich membran 😊

To klub AP więc nie chcę wchodzić w dywagacje, ale z ciekawości zapytam: które to były Kappy (nowe .1 czy .2 są bardzo łatwe do napędzenia, zaś stare "A" wymagają turbo-wydajnych piecy i jeśli takowego nie zapewnimy - będzie straszna buła)? Do .1 i .2 zresztą też musi być piec z odpowiednim charakterem (np. to co mi się sprawdziło z Tempo VI - mowa głównie o lampach EL34 czy miękko grających kt88 z Kappami już się nie zgrywało, na basie właśnie).
Ja zostawiłem Kappy 8.2i właśnie głównie ze względu na potężny, niskoschodzący a jednocześnie swobodny i nienachalny bas... 🙂
No i to jedyne kolumny, z którymi w miarę sensownie mogę rozkręcić kav-500i 😛 Z tym piecem bas wgniata (nawet w moim pokoju, który ma tendencję do wycinania najniższego basu a podbijania tego wysokiego).
Faktem też jest, że trzymam je w swoim pokoju i po przeprowadzce do salonu nie wstawię 😉
Strasznie zaś jestem ciekaw Scorpio, jednak w czasie, w którym mogłem sobie pozwolić na zakupy czegoś do zabawy, nic ciekawego na rynku nie było.
Tempo 25 mają też trochę zwolenników, mnie znów te kolumny nie urzekły - byłem zdruzgotany wręcz, że z tym nowym wysokotonowym uciekło z nich to co najbardziej lubiłem - taka lotność, przestrzenność i w warunkach jakich ich słuchałem, nie dobrano do nich pieca, który byłby w stanie to zrekompensować.
Wyższych modeli nie znam, Virgo chciałbym jeszcze kiedyś posłuchać.

 


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kappy to były 8.1, a sprzedałem końcówkę rotela rb1080 2x200W 18kg, która ma raczej twardy bas, a kappy dudniły paskudnie, a ich właściciel twierdził, ze jest za mało basu... chyba miał inne pojęcie równowagi tonalnej, a kolumny były w dramatycznym stanie optycznym, więc mogły też niedomagac mechanicznie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.01.2020 o 14:46, konradwo napisał:

może byc ciężko zastąpić czymś Tempo VI w podobnych czy niewiele większych pieniądzach, jeśli ma to być podobny dźwięk i mają być relatywnie młode, nie za wielkie i ładne

Też żyłem w takim przekonaniu do momentu kiedy przez zupełny przypadek wpadły w moje ręce nowe kolumny wycenione na 5tys. Góra i średnia na tym samym wysokim poziomie i tutaj nie miałbym najmniejszych zastrzeżeń w jednych i drugich kolumnach, ale pod względem jakości basu tańsze kolumny bezwzględnie wygrały pojedynek. Pojawiła się stopa, energia, uderzenie. W tedy dotarło do mnie że najsłabszym punktem w Tempo jest bas i nie ilość, tylko jakość. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do basu trudno się nie zgodzić...
Fajnie, że udało Ci się znaleźć coś lepszego i to w mniejszym budżecie!


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, hey napisał:

Też żyłem w takim przekonaniu do momentu kiedy przez zupełny przypadek wpadły w moje ręce nowe kolumny wycenione na 5tys.

A co to za kolumny?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Maraudio napisał:

A co to za kolumny?

Phonar P3. Chyba mało u nas znana i popularna niemiecka manufaktura bo jak zadzwoniłem do jednego sklepu Audio z zapytaniem o nie, to odniosłem wrażenie że sprzedawca nie ma bladego pojęcia o co pytam. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Też żyłem w takim przekonaniu do momentu kiedy przez zupełny przypadek wpadły w moje ręce nowe kolumny wycenione na 5tys. Góra i średnia na tym samym wysokim poziomie i tutaj nie miałbym najmniejszych zastrzeżeń w jednych i drugich kolumnach, ale pod względem jakości basu tańsze kolumny bezwzględnie wygrały pojedynek. Pojawiła się stopa, energia, uderzenie. W tedy dotarło do mnie że najsłabszym punktem w Tempo jest bas i nie ilość, tylko jakość. 
Ciekawe czy Ktoś próbował np. odłączyć jedne głośnik niskotonowy z tempo 6 tak na próbę ?;). Może ten push push tandem takiego suba robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, tomgda napisał:

A jak te Phonary wypadają pod kątem przestrzeni względem tempo 6 ?

No właśnie, bo chyba za to lubimy T6 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

A tak w ogóle to z tymi phonarami chyba jakaś intryga!? Tanie kolumny ze zwyczajnym układem równie zwyczajnych przetwornikow w standardowych nieciekawych skrzynkach. To samo kiedyś mialem u siebie w modnych niegdyś avance omega... przesiadka na Virgo to była ulga i szok w jednym! Budżetówka Phonara pokonała średnią półkę Audio Physic, nie daję wiary 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś AP Sitara25 . Co do przestrzeni i lokalizacji instrumentów ,nie mogę się do niczego przyczepić .Instrumenty mogłem pokazać palcem (tak dobra lokalizacja) , średnica i bas …..no niech będą , ale wysokie jak dla mnie nie do przyjęcia. Zasłona ,koc czy jak to nazwać .Schowane,bez wyrazu ,takie nijakie.Sprzedałem i nie żałuję ani chwili. Phonara nie słyszałem.


Sansui 907XR ,Esoteric K-07, Wilson Benesch ARC

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, misiek x napisał:

Miałem kiedyś AP Sitara25 . Co do przestrzeni i lokalizacji instrumentów ,nie mogę się do niczego przyczepić .Instrumenty mogłem pokazać palcem (tak dobra lokalizacja) , średnica i bas …..no niech będą , ale wysokie jak dla mnie nie do przyjęcia. Zasłona ,koc czy jak to nazwać .Schowane,bez wyrazu ,takie nijakie.Sprzedałem i nie żałuję ani chwili. Phonara nie słyszałem.

Tak może brzmieć ten nowy głośnik wysokotonowy w wielu amplifikacjach, trzeba było posłuchać starszych sitar z kopulką jak w Tempo6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo dużo zależy od wzmacniacza. Ja mam AP z wysokotonówką HHCT II i nie narzekam na małą ilość sopranów. Czasem jest ich wręcz nawet za dużo (zależy od nagrania), a stwierdzam to jako wieloletni fan Klipsch. HHCT II to bardzo ciekawy głośnik, który potrafi niesamowicie zagrać w zależności z czym go sparujemy (a w zasadzie je - mowa kolumnach). Gra bardzo przejrzyście z mega powietrzem i detalem - ale trzeba mu dać możliwość rozwinięcia skrzydeł. I nie mówię tu o wzmakach czy źródłach za dziesiątki tysięcy złotych (choć byłby zapewne ogień). Trzeba je po prostu dobrze dobrać do reszty systemu, a wtedy jest bajka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maraudio napisał:

Bardzo dużo zależy od wzmacniacza. Ja mam AP z wysokotonówką HHCT II i nie narzekam na małą ilość sopranów. Czasem jest ich wręcz nawet za dużo (zależy od nagrania), a stwierdzam to jako wieloletni fan Klipsch. HHCT II to bardzo ciekawy głośnik, który potrafi niesamowicie zagrać w zależności z czym go sparujemy (a w zasadzie je - mowa kolumnach). Gra bardzo przejrzyście z mega powietrzem i detalem - ale trzeba mu dać możliwość rozwinięcia skrzydeł. I nie mówię tu o wzmakach czy źródłach za dziesiątki tysięcy złotych (choć byłby zapewne ogień). Trzeba je po prostu dobrze dobrać do reszty systemu, a wtedy jest bajka.

Czytając opinie nt Tempo, to od serii 25 przestają być mocno pozytywne, pewnie m.inn. z powodu lokowania w wyższej półce cenowej... prasa też już się nimi nie zachwycala, tak jak T6... może gdyby ten tweeter był taki cudowny, to inni producenci próbowaliby sklecic coś podobnego, tymczasem nikt tego nie naśladuje, a AP traci rynek. Nawet na tym forum wielu ludzi nie słyszało tej marki, a dynki, czy studio 60herz  są polecane prawie dla każdego 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eksperyment chyba nie wypalił :/. Zdecydowałem się na odłączenie jednego woofera w T6. Pozostawiełem jako bierną membranę. Całkowicie zniknął wkurzający pomruk basowy, wokale całkowicie się oczyściły, zrobiły się sterylnie, średnica wyszła do przodu ale jednocześnie klimat dymu w klubie na stałem bilardowym zniknął... ;). Puki co tak zostawiam, zobaczę ile wytrzymam.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

😉

2 godziny temu, PolTor napisał:

Eksperyment chyba nie wypalił :/. Zdecydowałem się na odłączenie jednego woofera w T6. Pozostawiełem jako bierną membranę. Całkowicie zniknął wkurzający pomruk basowy, wokale całkowicie się oczyściły, zrobiły się sterylnie, średnica wyszła do przodu ale jednocześnie klimat dymu w klubie na stałem bilardowym zniknął... ;). Puki co tak zostawiam, zobaczę ile wytrzymam.

 

 

Teraz bym wpiął w system suba w odbudowie zamkniętej, jakiegoś RELa 😉

Edited by tomgda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz bym wpiął w system suba w odbudowie zamkniętej, jakiegoś RELa
Sub jest, fakt, że nie jest w czystym stereo ale od biedy jak strumień muzy pójdzie poprzek Ampli i baypass to można się wesprzeć. Po raz kolejny nie tylko pewnie sobie przypomniałem, że najistotniejsze są przetworniki -glosniki. Jednej mały ruch (ciach - kabelek) i wszystko nabiera innej rzeczywistości bez wielogodzinnego wsłuchiwania się, a tak to jeden wzmacniacz drugi trzeci, różne dacki...może i dobrze przynajmniej teraz będę szukał grala tam gdzie trzeba na pewno.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sub rel wpinany jest w terminale głośnikowe wzmacniacza więc sygnał idzi z głośników. Chodzi o to że odpinajac głośnik w kolumnie możesz go teraz zastąpić subem o lepszej jakości i kontroli basu (obudowa zamknięta) niż dały ci tempo 6. Ciekaw jestem jak by to wypadło 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem w jednym czasie Tempo VI i Rela T9
Rel nie pomagał w tym zestawieniu bo basu było sporo z samych kolumn.
Zaś jakość basu w Relu T9 jest... nadal słaba.
Tzn bas jest szybki, zwarty, nie wlecze się, jest dobry impuls, ale wciąż są to właśnie te "subwooferowe" pomruki i brak różnorodności basu.
Dodać należy do tego, że bas w Tempo też do jakichś wlekących się raczej nie należy i charakter ma trochę podobny do Reli właśnie.


Można próbować różnych kombinacji choć w tym przypadku raczej nie da to zamierzonego efektu (jeśli chodzi o różnorodność basu właśnie).


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ok.

Różnorodność basu to obecność też tego wyższego basu (50-150Hz). Czyli ogólnie w tempo 6 brakuje wlasnie tego wyższego basu ? 

Edited by tomgda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie tyle brakuje co jest on po prostu jednostajny. Nie wiem czy ma to związek z pasmem.
Subwoofery też mają jakiś przedział pasma i można je odciąć wyżej a i tak robią zazwyczaj tylko "łup" 🙂
A np. 50-80 Hz to jeszcze nie taki wysoki bas, powiedziałbym, że Tempo jego mają właśnie dość sporo. To też rzecz jasna będzie zależeć od pomieszczenia, podbić itp.


Aries Mini > LKS MH-DA004 > Cayin A70T MKII > Studio 16 Hertz Arcada 3,5

CA 851N > Accuphase E-408 > Infinity Kappa 8.2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2020 o 20:11, PolTor napisał:

Może ktoś z byłych właścicieli AP T6 pochwali się na co zmienił paczki. Coś bym odmienił nie wykluczam dużych monitorów.Dla mnie całkowicie przeciwne granie do tych głośników to np. granie kef r700, audiovector sr3 super. Podobny klimat to ESA neo 3 se. Proszę nie do końca patrzeć na ceny paczek a raczej na luźne porównanie.

Witam wszystkich .

  Jestem chyba nowy na forum trafiłem tutaj dość przypadkowo . Mam obecnie kilka zestawów Audio Physic i kilka słuchałem . Jeżeli chodzi o ewentualną wymianę T6 na coś innego to ja mogę polecić coś ze stajni Snell Acustic . Ja miałem i na pewno niebawem wrócę do modelu E III lub E IV . To są najbardziej muzykalne kolumny jakie do tej pory słyszałem . Są bardzo zrównoważone tonalnie ze świetną średnicą , trójwymiarowym basem choć na pewno nie z taką przestrzenią ja APki . Grają po prostu pięknie . Mają na pewno coś czego nie mają żadne Audio Physiki , to uniwersalność . Chodzi o to że one zagrają ze wzmakiem za 1000zł i za 10000zł bardzo dobrze i nie są grymaśne jeżeli chodzi o okablowanie . APki niestety są bardzo wrażliwe w tym aspekcie .

Moje APki po długich poszukiwaniach zagrały dobrze dopiero z Chordem Signature XL a także AudiQuestem Rocket 88. Dopiero przy tych kablach otworzyła się pięknie góra . Przed tymi kablami na kolumnach leżał kocyk i choć mmnie użekały wyglądem to długo długo nie grały tak jak tego oczekiwałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abym nie był gołosłowny wrzycam fotkę kolumn które miałem okazję porównać w których posiadaniu byłem lub jestem. Snell jest świetny👍

 

IMG_1397.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.