Skocz do zawartości
IGNORED

Mono bloki w klasie D


dfx5

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, damun napisał:

W połączeniu z moimi paczkami o efektywności blisko 100 dB i estradowej wytrzymałości mocowej (mogę wrzucić fotki dla zainteresowanych, co to za smoki) daje to spektakularne efekty dynamiczne :-).

poniewaz jestem duzym zwolennikiem takich rozwiazan (jestem na etapie budowy takiego system), chetnie bym obejrzal dalsze detale/fotki/...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Magico nie są jakoś szczególnie łatwe do napędzenia, a z nimi również moduły N-Core nie miały problemu.

Zresztą 1kW przy 1 Ohm ... to i tak są jakieś absurdalne wielkości. Nie bardzo potrafię sobie wyobrazić sytuację, w której potrzeba by więcej mocy. Przynajmniej w domu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, damun napisał:

oczekiwanie spektakularnych efektów dynamicznych z niskosprawnych głośników jest daremne. Nie chcę się tutaj rozpisywać nad fizyką zjawiska, bo nie miejsce to i nie czas, ale jest to z zasady niemożliwe, a przynajmniej nie na takim poziomie, jak z głośników wysokosprawnych.

Sedno sprawy to akustyka i pomieszczenie, to one ograniczają najbardziej potęgę wszelkich "efektów dynamicznych".

Większe paczki = większe problemy akustyczne, nie może być inaczej, wszystko powinno mieć swoje proporcje w audio, dlatego często w audio mniej oznacza więcej ? 

Jeśli sądzisz, że mniejsze kolumny (podstawkowe) nie potrafią wypełnić pomieszczenia 25m2 dźwiękiem to wg mnie też jesteś w błędzie ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, m4tech napisał:

Większe paczki = większe problemy akustyczne, nie może być inaczej, wszystko powinno mieć swoje proporcje w audio, dlatego często w audio mniej oznacza więcej

Stek bzdur większe paczki to nie większe problemy tylko rodzaj konstrukcji i innych czynników na to wpływają. Dla porównania podam przykład dynaudio s25 w porównaniu z kolumną podłogową 3 drożną yb audio na basie też 20cm i dynaudio to jedno wielkie buczenie na wyższym basie gdzie na podłogówkach brak takiego efektu i dodatkowo pojawiło się zejście poniżej 30hz. Dodam, że odbywało się to w jednym systemie i jednym pomieszczeniu podmieniajac tylko kolumny. Stwierdzenie "mniej oznacza wiecej" nie pasuje do tego porównania no chyba, że mniej to dynaudio a wiecej to wiecej buczenia. Z reguły jest tak, że 3 drożne kolumny zagrają lżej i bardziej swobodnie niż 2 drożne pod warunkiem, że są odpowiednio zestrojone.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, m4tech napisał:

Sedno sprawy to akustyka i pomieszczenie, to one ograniczają najbardziej potęgę wszelkich "efektów dynamicznych".

Większe paczki = większe problemy akustyczne, nie może być inaczej, wszystko powinno mieć swoje proporcje w audio, dlatego często w audio mniej oznacza więcej ? 

Jeśli sądzisz, że mniejsze kolumny (podstawkowe) nie potrafią wypełnić pomieszczenia 25m2 dźwiękiem to wg mnie też jesteś w błędzie ? 

Sorry, ale to troche nonsens.

Co masz na mysli piszac "akustyka i pomieszczenie ograniczaja potege wszelkich efektow dynamicznych"

Efekty dynamiczne kojarze ze skokiem/roznica/odstepem poziomu glosnosci miedzy  "cicho" a "glosno" bez wiekszych znieksztalcen

Co to znaczy "wypelnic pomieszczenie dzwiekiem"? Jakie kryteria decyduja o tym?

Radio kuchenne za 20€ tez "wypelni dzwiekiem" 25m2, moj smartfon tez :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK., widzę, że jednak bez odrobiny nauki (jestem naukowcem, więc pozwólcie, że użyję właśnie słowa „nauka” ? ) się nie obędzie, a i też parę mitów ponownie będzie trzeba obalić.

Godzinę temu, m4tech napisał:

Sedno sprawy to akustyka i pomieszczenie, to one ograniczają najbardziej potęgę wszelkich "efektów dynamicznych".

Pomieszczenie nie ogranicza dynamiki, bo dynamika to rozpiętość pomiędzy poziomem dwóch sygnałów, odtwarzanych przy założonym poziomie np. zniekształceń. Pomieszczenie i jego wymiary wpływają na rozkład modów, czas pogłosu, echa łopoczące i inne efekty akustyczne, niekorzystne z punktu widzenia jakości odtwarzanego w danym pomieszczeniu dźwięku. W większym pomieszczeniu (o czym też piszę dalej) łatwiej jest zapanować nad niektórymi z wyżej opisanych zjawisk i łatwiej jest uzyskać lepsze brzmienie, ale nie ma to czegokolwiek wspólnego z dynamiką w sensie stricte, a z wymienionymi już efektami. Gdyby wielkość pomieszczenia miała na dynamikę negatywny wpływ, to w samochodzie w ogóle by jej nie było, a jest i to czasami, przy dobrym sprzęcie grającym, na bardzo wysokim poziomie.

 

Godzinę temu, m4tech napisał:

Większe paczki = większe problemy akustyczne, nie może być inaczej, wszystko powinno mieć swoje proporcje w audio, dlatego często w audio mniej oznacza więcej ? 

Większe kolumny to przeważnie większe problemy, zgadza się, ale tylko w małych pomieszczeniach, a to też nie zawsze. Większe kolumny, zbudowane na większych głośnikach, z zasady schodzą na basie niżej. W związku z tym w większym stopniu, niż małe głośniki, pobudzają niskoczęstotliwościowe mody pomieszczenia, często wywołując efekt buczenia, „poduchy”, itp. i dotyczy to właśnie, przede wszystkim, małych pomieszczeń, gdzie owe mody lokują się relatywnie wysoko na skali częstotliwości basowych i są relatywnie silnie wyizolowane. Czy więc nisko schodzący bas jest wadą? No umówmy się, że taka teza nie jest fair ;-). Tutaj nie należy usprawiedliwiać małych głośników tym, że one tych problemów (które wynikają z ich ograniczeń, a nie przewag) nie mają, tylko odpowiednio zaadoptować akustycznie pomieszczenie i/lub ustawić kolumny, minimalizując wpływ wspomnianych modów a maksymalizując korzyści płynące z zastosowania dużych „paczek”.

 

Godzinę temu, m4tech napisał:

Jeśli sądzisz, że mniejsze kolumny (podstawkowe) nie potrafią wypełnić pomieszczenia 25m2 dźwiękiem to wg mnie też jesteś w błędzie ? 

Oczywiście, małe kolumny potrafią wypełnić dźwiękiem duże pomieszczenie. Ale jest to dźwięk pozbawiony faktycznej dynamiki i jakości. Aby z małego głośniki uzyskać duże ciśnienie akustyczne, należy jego układ drgający zmusić do pracy przy dużych wychyleniach. Powoduje to następujące problemy:

1) Wzrost zniekształceń wynikających wprost z dużych wychyleń i nieliniowości pracy zawieszeń. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny.

2) Wzrost temperatury cewki powodujący kompresję termiczną mocy, a tym samym kompresję dynamiki, efektywności i maksymalnej głośności. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny. Producenci głośników domowych nie definiują tego parametru, ale producenci sprzętu profesjonalnego tak, i to niemal zawsze, bo jest to jeden z głównych wskaźników tego, jak głośnik będzie zachowywał się przy dużych poziomach dostarczonej mocy, wymaganych przy konieczności nagłośnienia dużych przestrzeni.

3) Wzrost wartości prądów wirowych generowanych w napędzie, a tym samym generowanie efektów opisanych w pkt. 2. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny, aczkolwiek w naprawdę dobrych głośnikach (i nie są to Scan Speaki, Vify, Dynaudio, Accutony, itp.) problem ten jest rozwiązywany.

Nie wiem, czy porównywałeś kiedyś granie małych głośników z graniem dużych głośników w dużych pomieszczeniach. Ja to robiłem, nie raz.  Małe głośniki to w takiej sytuacji proteza dźwięku. Muzyka rockowa, czy muzyka symfoniczna odtwarzane na realistycznym poziomie głośności to cel nieosiągalny, a nawet gdyby dało się go osiągnąć, to brzmiałoby to fatalnie, z powodu lawiny generowanych przez mały głośnik zniekształceń. Taka sama sytuacja występuje również w małych pomieszczeniach, przy chęci zagrania naprawdę głośno.

Bardzo bym chciał, żeby fizyka w tym przypadku nie działała, bo sam oszczędziłbym kilkadziesiąt tysięcy złotych, które wydałem na „duże” kolumny i „duże” wzmacniacze, no ale niestety – fizyka pozostaje niewzruszona ;-).

 

2 godziny temu, xajas napisał:

poniewaz jestem duzym zwolennikiem takich rozwiazan (jestem na etapie budowy takiego system), chetnie bym obejrzal dalsze detale/fotki/...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez damun

Z wiekiem i z kolejnymi życiowymi doświadczeniami dochodzę do wniosku, że najważniejsze w życiu jest...oddychanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, zibii napisał:

z kolumną podłogową 3 drożną yb audio na basie też 20cm i dynaudio to jedno wielkie buczenie na wyższym basie gdzie na podłogówkach brak takiego efektu i dodatkowo pojawiło się zejście poniżej 30hz

chciałbym usłyszeć to zejście poniżej 30Hz ? 

22 minuty temu, xajas napisał:

Co masz na mysli piszac "akustyka i pomieszczenie ograniczaja potege wszelkich efektow dynamicznych"

Efekty dynamiczne kojarze ze skokiem/roznica/odstepem poziomu glosnosci miedzy  "cicho" a "glosno" bez wiekszych znieksztalcen

? zrób odsłuch w gołym pomieszczeniu i dla porównaniu w tym samym pomieszczeniu po adaptacji akustycznej lub po korekcji DSP. Gdzie będziesz odczuwał lepszą dynamikę? W tym sensie napisałem, że pomieszczenie ogranicza dynamikę. Przecież kto jak kto ale Ty to chyba wiesz ? 

41 minut temu, xajas napisał:

Co to znaczy "wypelnic pomieszczenie dzwiekiem"? Jakie kryteria decyduja o tym?

Radio kuchenne za 20€ tez "wypelni dzwiekiem" 25m2, moj smartfon tez ?

Chyba raczej mówimy tu o większym stereo ? , więc gdy system i pomieszczenie współgrają ze sobą, w tym jednym (jedynym) miejscu odsłuchu masz wrażenie uczestnictwa w spektaklu, gdy realizacja jest dobra, nawet nie koniecznie wybitna, na przykład Pearl Jam "Vs" utwór numer 1 .  kryteria? zazwyczaj banan na twarzy i ruszanie nóżką ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, m4tech napisał:

chciałbym usłyszeć to zejście poniżej 30Hz

Zmień kolumny to usłyszysz?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sukasz nieco tańszych monoblock'ów od tych powypisywanych powyżej zerknij na CYRUS MONO X 300. Tego akurat słuchałem i osobiście uważam, że w tej klasie cenowej są na prawdę spoko ( stosunek cena jakość)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, damun napisał:

OK., widzę, że jednak bez odrobiny nauki (jestem naukowcem, więc pozwólcie, że użyję właśnie słowa „nauka” ? ) się nie obędzie, a i też parę mitów ponownie będzie trzeba obalić.

Pomieszczenie nie ogranicza dynamiki, bo dynamika to rozpiętość pomiędzy poziomem dwóch sygnałów, odtwarzanych przy założonym poziomie np. zniekształceń. Pomieszczenie i jego wymiary wpływają na rozkład modów, czas pogłosu, echa łopoczące i inne efekty akustyczne, niekorzystne z punktu widzenia jakości odtwarzanego w danym pomieszczeniu dźwięku. W większym pomieszczeniu (o czym też piszę dalej) łatwiej jest zapanować nad niektórymi z wyżej opisanych zjawisk i łatwiej jest uzyskać lepsze brzmienie, ale nie ma to czegokolwiek wspólnego z dynamiką w sensie stricte, a z wymienionymi już efektami. Gdyby wielkość pomieszczenia miała na dynamikę negatywny wpływ, to w samochodzie w ogóle by jej nie było, a jest i to czasami, przy dobrym sprzęcie grającym, na bardzo wysokim poziomie.

 

Większe kolumny to przeważnie większe problemy, zgadza się, ale tylko w małych pomieszczeniach, a to też nie zawsze. Większe kolumny, zbudowane na większych głośnikach, z zasady schodzą na basie niżej. W związku z tym w większym stopniu, niż małe głośniki, pobudzają niskoczęstotliwościowe mody pomieszczenia, często wywołując efekt buczenia, „poduchy”, itp. i dotyczy to właśnie, przede wszystkim, małych pomieszczeń, gdzie owe mody lokują się relatywnie wysoko na skali częstotliwości basowych i są relatywnie silnie wyizolowane. Czy więc nisko schodzący bas jest wadą? No umówmy się, że taka teza nie jest fair ;-). Tutaj nie należy usprawiedliwiać małych głośników tym, że one tych problemów (które wynikają z ich ograniczeń, a nie przewag) nie mają, tylko odpowiednio zaadoptować akustycznie pomieszczenie i/lub ustawić kolumny, minimalizując wpływ wspomnianych modów a maksymalizując korzyści płynące z zastosowania dużych „paczek”.

 

Oczywiście, małe kolumny potrafią wypełnić dźwiękiem duże pomieszczenie. Ale jest to dźwięk pozbawiony faktycznej dynamiki i jakości. Aby z małego głośniki uzyskać duże ciśnienie akustyczne, należy jego układ drgający zmusić do pracy przy dużych wychyleniach. Powoduje to następujące problemy:

1) Wzrost zniekształceń wynikających wprost z dużych wychyleń i nieliniowości pracy zawieszeń. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny.

2) Wzrost temperatury cewki powodujący kompresję termiczną mocy, a tym samym kompresję dynamiki, efektywności i maksymalnej głośności. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny. Producenci głośników domowych nie definiują tego parametru, ale producenci sprzętu profesjonalnego tak, i to niemal zawsze, bo jest to jeden z głównych wskaźników tego, jak głośnik będzie zachowywał się przy dużych poziomach dostarczonej mocy, wymaganych przy konieczności nagłośnienia dużych przestrzeni.

3) Wzrost wartości prądów wirowych generowanych w napędzie, a tym samym generowanie efektów opisanych w pkt. 2. Dotyczy to każdego głośnika na świecie, niezależnie od ceny, aczkolwiek w naprawdę dobrych głośnikach (i nie są to Scan Speaki, Vify, Dynaudio, Accutony, itp.) problem ten jest rozwiązywany.

Nie wiem, czy porównywałeś kiedyś granie małych głośników z graniem dużych głośników w dużych pomieszczeniach. Ja to robiłem, nie raz.  Małe głośniki to w takiej sytuacji proteza dźwięku. Muzyka rockowa, czy muzyka symfoniczna odtwarzane na realistycznym poziomie głośności to cel nieosiągalny, a nawet gdyby dało się go osiągnąć, to brzmiałoby to fatalnie, z powodu lawiny generowanych przez mały głośnik zniekształceń. Taka sama sytuacja występuje również w małych pomieszczeniach, przy chęci zagrania naprawdę głośno.

Bardzo bym chciał, żeby fizyka w tym przypadku nie działała, bo sam oszczędziłbym kilkadziesiąt tysięcy złotych, które wydałem na „duże” kolumny i „duże” wzmacniacze, no ale niestety – fizyka pozostaje niewzruszona ;-).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Co to za przetworniki i jaki podział między nimi? OZ czy BR? Super kolumny ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sonic990

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, damun napisał:

Pomieszczenie nie ogranicza dynamiki, bo dynamika to rozpiętość pomiędzy poziomem dwóch sygnałów, odtwarzanych przy założonym poziomie np. zniekształceń. Pomieszczenie i jego wymiary wpływają na rozkład modów, czas pogłosu, echa łopoczące i inne efekty akustyczne, niekorzystne z punktu widzenia jakości odtwarzanego w danym pomieszczeniu dźwięku. W większym pomieszczeniu (o czym też piszę dalej) łatwiej jest zapanować nad niektórymi z wyżej opisanych zjawisk i łatwiej jest uzyskać lepsze brzmienie, ale nie ma to czegokolwiek wspólnego z dynamiką w sensie stricte, a z wymienionymi już efektami. Gdyby wielkość pomieszczenia miała na dynamikę negatywny wpływ, to w samochodzie w ogóle by jej nie było, a jest i to czasami, przy dobrym sprzęcie grającym, na bardzo wysokim poziomie.

Nauka ..., a czy badałeś wpływ nieliniowości na postrzeganie dynamiki w poszczególnych podzakresach przez ucho ludzkie?

Czy jesteś pewien, że jeśli powiedzmy jest górka na 9000kHz a dołek na 8000Hz to odczuwalnie dynamika tego drugiego zakresu nie jest przypadkiem postrzegana przez słuch jako przykryta tym samym zredukowana, nie pełna. To co pisze , pisze tylko i wyłącznie ze swoich obserwacji. Dlatego pisałem, "mniej znaczy więcej"

Dlatego żeby osiągnąć końcowy efekt dynamicznego systemu jest potrzebna zarówno neutralność toru jak i akustyka. Do tego jeszcze charakterystyka ucha, bo co z tego że mam ładną dynamikę na przykład 3500Hz jeśli dźwięk dosłownie rezonuje mi w kanale ucha, Jak to się ma do Twoich mikrofonów , pomiarów i nauki? ? 
 

49 minut temu, damun napisał:

Czy więc nisko schodzący bas jest wadą? No umówmy się, że taka teza nie jest fair ?.

Tak nie napisałem, ale umówmy się jeśli powiedzmy nie ogarnęłaś akustyki, to nawet możesz nie mieć pojęcia jak może brzmieć bas z Twoich głośników ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Dynamika
Dynamika to termin spotykany w bardzo wielu dziedzinach i zrozumiały dla wszystkich. Do pewnego stopnia to oczywiste i naturalne rozumienie dynamiki sprawdza się też w opisie brzmienia. Kiedy jeden system audio ma kiepską dynamikę brzmienia, a drugi bardzo dobrą dynamike, to każdy zauważy taką różnicę, a intuicyjne rozumienie tego terminu w zupełności wystarczy. Sama ocena, a także opis dynamiki nie są wcale takie proste.

W ocenie dynamiki łatwo można się pomylić, zwłaszcza gdy ktoś ma nieduże doświadczenie praktyczne. Kiedy porównujemy różne dźwięki, to zwykle głośniejszy opisujemy jako bardziej dynamiczny, co może prowadzić do nieporozumień. Co prawda dla uzyskania wysokiej dynamiki odpowiedni poziom głośności jest faktycznie niezbędny, ale przecież istota pojęcia dynamiki jest związana z kontrastem. Silnie skompresowane nagranie rockowe w gruncie rzeczy ma małą dynamikę, ale będzie zdecydowanie głośniejsze od mniej skompresowanego nagrania klasycznego. Jeśli jednak ustawimy poziom odsłuchu tak by w obu przypadkach wartość maksymalna była taka sama, to wiele osób powie, że nagranie rockowe jest bardziej dynamiczne.

Można mówić o dynamice makro i mikro. Mikrodynamika daje nam dobrą reprodukcję kontrastów w zakresie cichych dźwięków, możemy łatwo wyczuć różnicę pomiędzy cichym a bardzo cichym dźwiekiem. Makrodynamika dotyczy drugiego końca skali. Sprzęt o dużej makrodyamice bedzie grał głośno, a kiedy pojawi się jakieś bardzo dynamiczne forte jeszcze zwiększy poziom nie spłaszczając kontrastu.

Ciekawym przypadkiem jest słowo szybkość. W wielu przypadkach nawet słuchacze bez doświadczenia automatycznie ocenią czy brzmienie jest szybkie czy wolne, wystarczające będzie powstające mimowolnie subiektywne wrażenie. No ale sprawa jest bardziej zawiła. Jeden aspekt szybkości ma charakter dość szczegółowy i izolowany - wiąże się z odtwarzaniem szybko narastających dźwięków impulsowych, zwłaszcza perkusyjnych. Chodzi o to aby sprzęt odtwarzał wiernie bardzo szybkie i dynamiczne narastanie dźwięków, które mają takie właściwości. Kiedy tak się nie dzieje możemy powiedzieć, że dźwięk jest wolny czy ewentualnie miękki. Występuje też pewna nieścisłość w opisie tych zjawisk. W formalnej terminologii transjenty to wszystkie stany nieustalone związane czy to z narastaniem czy wybrzmiewaniem dźwięków. W sferze hi-fi przyjęło się jednak, że mówiąc o transjentach mamy najczęściej na myśli tylko fazy narastania dźwięków i to głównie tych narastajacych gwałtownie.

W sensie szerszym duże znaczenie dla oceny szybkości ma brzmienie sekcji rytmicznej (bas, perkusja), a więc instrumentów z dużą zawartością niskich tonów. Niskie częstotliwości są z natury powolne. Niektórzy twierdzą, że sformułowanie szybki bas jest pozbawione sensu. No ale trudno zaprzeczyć, że subiektywne poczucie rytmu i jego szybkości zmienia się w zależności od jakości i charakteru sprzętu odtwarzającego.

Naukowiec od .......mitow , no tak tylko na to stac polską

nauke

Zapros perkusiste do swego pokoju albo wstaw fortepian ...damun .....i uslyszysz ze psu na bude te waty i te glosniki.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@damun

dzieki

Czy napedzasz je pasywnie czy aktywnie?

Jakich przetwornikow uzyles?

@m4tech

tak sie zlozylo, ze jestem optymalnym "testerem"  jesli chodzi o porownanie powyzej wspomnianych konfiguracji

- moje  pomieszczenie ma 26m2 (czyli wcale nie jest wielkie, bliskie wspomnianych 25m2)

- w tym pomieszczeniu stoja zestawy glosnikowe od malych podstawkowcow az po duze podlogowce

- od obudow zamknietych, przez BR az po obudowy tubowe

- od glosnikow "konwencjonalnych" przez koaxialne az po kompresyjne

- od malych  (5") przez srednie (6,5", 8", 12") az po 18"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a gdybym sie zaparl to moge przytaskac jeszcze kilka innych zestawow

- od korygowanych przez DSP/DRC az do niekorygowanych

- od pasywnych po aktywne

- od pomieszczenia nieadoptowanego akustycznie (wczesniej) po adoptowanne (w wielu etapach)

-  od Class A/B (monoibloki B&W) do Class D (Hypexy)

-  z subwooferami i bez subwooferow

- z DBA i bez DBA

-...

Przelanczanie miedzy tymi wieloma kombinacjami I porownanie to przewaznie klikniecie mysza albo przelaczenie kabli.

Wierz mi, ZADEN z tych mniejszych  zestawow, pod zadnym wgledem, w zadnej dyscyplinie nie moze miezyc sie z tymi najwiekszymi. To dwa swiaty!!!

Abysmy  sie troche lepiej zrozumieli, uzyje troche bardziej fachowych definicji odnosnie tego, ktore podstawopwe parametry dla mnie odgrywaja glowna role przy ocenianiu tego, co Ty nazywasz wypelnic pomieszczenie"

1. Rozciaglosc pasma czestotliwosci / przebieg charakterystyki czestotliwosciowej

2. Reprodukcja dzwieku bez kompresji i bez znieksztalcen przy dowolnym poziomie glosnosci (czyli zachowanie "dynamiki")

3. Maksymalny osiagalny poziom glosnosci (indykator dla niskich znieksztalcen przy nizszych poziomach  glosnosci)

4. Dobra zgodnosc fazowa wszystkich torow, bedaca podstawa dla przestrzennej reprodukcji

 

Pierwsze trzy (1.-3.) sa ZDECYDOWANIE  DOMENA WIELKICH zestawow glosnikowych 

 

PS. Ogolna uwaga: w dalszym ciagu nic nie moge sobie wyobrazic, co znacza takie opisy typu "dociazenie"  albo "gesty dzwiek" albo "szybkie glosniki" albo "mocne napedy" albo "podcieplajacy wzmak" i dziesiatki innych  "fantazyjnych" okreslen rodem z recenzji kreatywnych autorow w kolorowych magazynach Audio. Znam wiele innych okreslen, zarowno odnosnie poszczegolych przetwornikow (tzw. parametry Thiele-Small) jak calych zestawow glosnikowych (typu charakterystyka czestotliwosciowa, impedancyjna, fazowa, promieniowaania,...), ale powyzszych okreslen nie znajdzesz w zadnym fachowym standardzie.

W przenosni na auta, to jest tak, jak by ktos, kto nawet nie wie co to jest moc (w KM/kW), moment (w Nm), maksymaalne obroty (RPM), stopien kompresji,... itd chcial fachowo dyskutowac o wyzszosci silnikow wolnossacych nad turbodoladowanych uzywajac takich "fachowych"  opisow jak "wielki´silnik", "metalowy silnik", "ciezki silnik", "szybki silnik"...

To jest mniej wiecej fachowy poziom, na ktorym my sie tutaj  w opisach i porownaniach czesto poruszamy :-) 

Uzywanie utarych, ogolnie przyjetych, zdefiniowanych, mierzalnych i zrozumianych okreslen/parametrow,... ulatwia w duzym stopniu komunikacje I POROWNYWALNOS roznych produktow!     

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie - ci, którzy faktycznie są zainteresowani tematem i pytają mnie o różne rzeczy z nim związane - ale ja muszę zrezygnować z dalszej dyskusji. Widzę tu wpisy, które są zaczątkiem typowego bicia piany, a nie dyskusji merytorycznej. Najpewniej wynika to z braku odpowiedniej praktyki ich autorów. Kiedyś zapewne też bym to negował, ale obecnie już tę praktykę mam, długą drogę doświadczeń przeszedłem, mam podstawy teoretyczne oraz wiedzę praktyczną i nie chce mi się kogokolwiek na siłę przekonywać, a jedynie opisuję stan faktyczny, żeby się tym podzielić. Nie mam w tym ani misji, ani zarobku.

Z brzmieniem „live” i z tym, jak brzmią żywe instrumenty jestem dobrze zaznajomiony, z powodu swoich amatorskich przygód z muzyką i muzykami. To też pozwala mi ocenić, kto ma rację, a kto nie, pisząc o brzmieniu zestawów audio i o tym, które brzmienie jest bliższe temu naturalnemu. I to też wykorzystałem kompletując swój sprzęt, przechodząc przez typowe, niskosprawne kolumny podstawkowe, większe wolnostojące,  ale nadal na typowych niskosprawnych głośnikach, wzmacniacze w klasie A i AB, aż do tego, co mam obecnie.

2 godziny temu, xajas napisał:

Wierz mi, ZADEN z tych mniejszych  zestawow, pod zadnym wgledem, w zadnej dyscyplinie nie moze miezyc sie z tymi najwiekszymi. To dwa swiaty!!!

No właśnie. Ty to wiesz, bo się sam o tym przekonałeś, podobnie jak ja. Życzę oponentom, żeby też mieli taką możliwość (a w pierwszej kolejności - chęci), bo takie brzmienie to naprawdę spełnienie naszej pasji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez damun

Z wiekiem i z kolejnymi życiowymi doświadczeniami dochodzę do wniosku, że najważniejsze w życiu jest...oddychanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, xajas napisał:

Wierz mi, ZADEN z tych mniejszych  zestawow, pod zadnym wgledem, w zadnej dyscyplinie nie moze miezyc sie z tymi najwiekszymi. To dwa swiaty!!!

te monitorki faktycznie mini ? a jak ze względu na koszty? czy przypadkiem też nie dwa światy

ps. panowie faktycznie macie spore te pomieszczenia, myślę że dużą rolę odgrywa również odległość odsłuchu od źródła, przy doborze kolumn, o tym nikt nie wspomniał, te wasze zestawy nie wydają się być za duże ? ,  pewnie nie słuchacie tego też z odległości 2 metrów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, damun napisał:

Wybaczcie - ci, którzy faktycznie są zainteresowani tematem i pytają mnie o różne rzeczy z nim związane - ale ja muszę zrezygnować z dalszej dyskusji.

nie rezygnuj , równiez podzielam Twoja opinie o sprzęcie

 

3 godziny temu, Moontan napisał:

Kup sprzet ktory gra muzyke a nie ......dzwieki .Duzo sprzetu to tez pomylka , sprzedaj rozdaj.Zrob cokolwiek ale szukaj muzyki

podaj jaki konkretnie sprzet dla Ciebie gra muzyke a nie dzwieki to zrozumiemy o czym myslisz

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te monitorki faktycznie mini  a jak ze względu na koszty? czy przypadkiem też nie dwa światy  ps. panowie faktycznie macie spore te pomieszczenia, myślę że dużą rolę odgrywa również odległość odsłuchu od źródła, przy doborze kolumn, o tym nikt nie wspomniał, te wasze zestawy nie wydają się być za duże ,  pewnie nie słuchacie tego też z odległości 2 metrów

 

 

 Oczywiscie, koszty tych malych i tych wiekszych sa rozne, ale nie maja zasadniczego wplywu na dyskutowane efekty.

 

BTW. Te male podlogowce (B&W804) byly drozsze niz te wielkie DIY (i to lacznie z aktywizacja/elektronika), a mimo to sa to dwa swiaty :-)

 

 

U mnie odleglosc miedzy glosnikami i sluchaczem wynosi dokladnie 2,8m (trojkat rownoboczny), mimo ze mogl bym cofnac fotel o dalsze 1,5m. To wynik wielu testow, wielu wariantow (12 przemierzonych kombinacji)w poszukiwaniu optymalnego, zrownowazonego pasma.

Odleglosc miejsca odsluchu to jeszcze jeden aspekt, ktory nareszcie zostal poruszony. Czesto czytam tutaj czy glosnik X w pomieszczeniu wielkosci Y „wydoli“ czy nie.

Wielkosc Y nie odgrywa az takiej roli, czy to 15m2 czy 100m2, decydujacy jest odstep od glosnikow. Przy tym samym odstepie efekt w 15m2 i 100m2 bedzie podobny (abstrachujac od modow i wczesnych odbic). Tak ze to pytanie o wielkosc pomieszczenia jako kryterium jest troche bez sensu. Pytajcie o odleglosc odsluchu a nie wielkosc pomieszczenia. No i oczywiscie nastepne pytanie co znaczy „wydoli“?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, damun napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No, wreszcie postulowane przeze mnie PHL-e. Niskotonowe trochę kosztują...

 

Wysokotonowy, to?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że użył:

- wooferów Acoustic Elegance

- średniotonowych PHL

- górka/horn jak Seos (lub coś zbliżonego/podobnego) + jakiś compression driver (?)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, damun napisał:

Nie wiem, czy porównywałeś kiedyś granie małych głośników z graniem dużych głośników w dużych pomieszczeniach. Ja to robiłem, nie raz. Małe głośniki to w takiej sytuacji proteza dźwięku.

Muzyka rockowa, czy muzyka symfoniczna odtwarzane na realistycznym poziomie głośności to cel nieosiągalny, a nawet gdyby dało się go osiągnąć, to brzmiałoby to fatalnie, z powodu lawiny generowanych przez mały głośnik zniekształceń.

Taka sama sytuacja występuje również w małych pomieszczeniach, przy chęci zagrania naprawdę głośno.

Bardzo bym chciał, żeby fizyka w tym przypadku nie działała, bo sam oszczędziłbym kilkadziesiąt tysięcy złotych, które wydałem na „duże” kolumny i „duże” wzmacniacze, no ale niestety – fizyka pozostaje niewzruszona ;-).

7 godzin temu, xajas napisał:

Wierz mi, ZADEN z tych mniejszych  zestawow, pod zadnym wgledem, w zadnej dyscyplinie nie moze miezyc sie z tymi najwiekszymi. To dwa swiaty!!!

5 godzin temu, damun napisał:

No właśnie. Ty to wiesz, bo się sam o tym przekonałeś, podobnie jak ja. Życzę oponentom, żeby też mieli taką możliwość (a w pierwszej kolejności - chęci), bo takie brzmienie to naprawdę spełnienie naszej pasji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest moc 2x18" AE w obudowie zamkniętej jaki dokładnie to model?

Też chcę takie tylko w układzie 3 drogi a nie d'appolito czyli trochę taniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zibii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, zibii said:

Jest moc 2x18" AE w obudowie zamkniętej jaki dokładnie to model?

Też chcę takie tylko w układzie 3 drogi a nie d'appolito czyli trochę taniej.

Dużo jest takich osób ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tam trzeba zbudować i będą na stanie kolejne kolumny?. Chyba mam to natręctwo co Xajas, że kolekcjonuje kolumny?. Na razie mam na stanie 4 pary piąta się robi?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ostatnio naszedł pomysł żeby zobaczyć jakby to było z kolumnami który mają aktywny dół na modółach w takim stylu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten modół ma wejście wysokopoziomowe - czyli że można podłączyć zworkami bezpośrednio z terminala dla średnicy/wysokich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xajas robi takie tematy i napewno się wypowie. Trzeba zrobić i zobaczyć ja będę coś takiego robił na dół planuję focal utopia 15" efektywność ok 97dB i monitor 12" beyma plus driver w tubie. Zasilić chcę to na basie aktywnie crownem xti2000 z dsp i na monitor może pójdzie lampiak jakiś i pasywny podział. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest moc 2x18" AE w obudowie zamkniętej jaki dokładnie to model?

Też chcę takie tylko w układzie 3 drogi a nie d'appolito czyli trochę taniej.

To chyba nie sa AE. AE maja przewaznie aluminiowe dustcapy.

Mnie ostatnio naszedł pomysł żeby zobaczyć jakby to było z kolumnami który mają aktywny dół na modółach w takim stylu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten modół ma wejście wysokopoziomowe - czyli że można podłączyć zworkami bezpośrednio z terminala dla średnicy/wysokich.

 

Dlaczego tylko dol aktywny?

Jesli juz to wez FA235 albo FA503, z pelna 3-drozna aktywizacja. To pelny odjazd z dobrym procesorem DSP itd.

 

Xajas robi takie tematy i napewno się wypowie. Trzeba zrobić i zobaczyć ja będę coś takiego robił na dół planuję focal utopia 15" efektywność ok 97dB i monitor 12" beyma plus driver w tubie. Zasilić chcę to na basie aktywnie crownem xti2000 z dsp i na monitor może pójdzie lampiak jakiś i pasywny podział. 

Czy masz juz tego crowna? Jesli nie, to Twoj pomysl jest (moim zdaniem) troche bez sensu. Ja bym wolal w pelni aktywny system, gdzie wszystkie kanaly sa sterowane przez DSP. Zaoszczedzisz Kase na jakies lampki, nawet przetwornika DAC ni3 potrzebujesz (cyfrowe wejscie do aktywnych modulow), itd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, zibii said:

Xajas robi takie tematy i napewno się wypowie. Trzeba zrobić i zobaczyć ja będę coś takiego robił na dół planuję focal utopia 15" efektywność ok 97dB i monitor 12" beyma plus driver w tubie. Zasilić chcę to na basie aktywnie crownem xti2000 z dsp i na monitor może pójdzie lampiak jakiś i pasywny podział. 

Nie wiem co ten Focal ma takiego szczególnego - efektywność jest bez znaczenia jeżeli robi się dół aktywny - liczy się tylko zdolność do liniowego wychylenia objętościowego. AE to ogólnie jest top jeżeli chodzi o bas ale inne głośniki są niewiele gorsze i dużo tańsze - także zależy co chcesz. Ja od tub i falowodów trzymam się z daleka - kiedyś też planowałem ale przesłuchałem pare i nie podoba mi sie ten dźwięk. Też chciałem pasywny środek i górę żeby użyć lampę SET.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez piter z
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chciałem pasywny środek i górę żeby użyć lampę SET.

 Nie bardzo rozumiem takie podejscie. To jak by ktos chcial podrasowac starego oldtimera przez zabudowanie turbodoladowanego silnika i montowanie niskoprzekrojowych opon :-)

 

Ale, jak zawsze, dozwolone jest wszystko, co sie podoba. Nie zawsze musi byc wszystko „sensowne“, najwazniejsza jest uciecha

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten zestaw dual mono ?

HYPEX NC400 MONO KIT

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ktoś coś wie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.