Jump to content
IGNORED

Telewizory - targi, trendy, nowości - wątek zbiorczy


Recommended Posts

Naprawdę myślisz, że to coś da? Bo ja nie 🙂

Natomiast teraz zastanawia mnie jeszcze, czemu ludzie się na to godzą, a niektórzy w zasadzie przyklaskują takiemu postępowaniu producentów? Bo przecież można "protezkę" kupić...

W sumie ciekawe zagadnienie socjologiczne 🙂

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy

A jak to widzisz ??? Kupujesz tv z wiadomym zestawem dodatkowych funkcjonalności YT, Netflix, coś tam jeszcze można dograć. Wszystko działa, używasz go 5 lat potem różne rzeczy powoli wypadają bo tv robi się za głupi, niekompatybilny  itd.

I co ma przyjść Pan z płytką za free, zamontować i go uleczyć ? Albo sam zapłacisz ? Jak cena 5 letniego tv to 700 pln ? Każdy produkt przestaje być w końcu wspierany nowym softem. Oczywiście szkoda bo często jest nadal sprawny , ale .... co poradzisz ? Kupisz boxa albo podłączysz laptopa i już.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Link to post
Share on other sites
11 minut temu, stench napisał:

A jak to widzisz ??? Kupujesz tv z wiadomym zestawem dodatkowych funkcjonalności YT, Netflix, coś tam jeszcze można dograć. Wszystko działa, używasz go 5 lat potem różne rzeczy powoli wypadają bo tv robi się za głupi, niekompatybilny  itd.

I co ma przyjść Pan z płytką za free, zamontować i go uleczyć ?

Nie. Cały czas mówimy o sofcie. Mało to razy widzieliśmy sytuację, że ktoś zmienia protokół streamingu i istniejące usługi przestają działać we względnie nowych urządzeniach, które jeszcze spokojnie mogłyby te usługi uciągnąć?

Albo inny przykład. Miałem TV Panasonica na Firefox OS. System miał być "next best thing", rozwijana platforma, sklep z aplikacjami, świetlana przyszłość. Panasonic porzucił platformę prawie natychmiast, a do sklepu nie zawitała ŻADNA nowa aplikacja, odkąd kupiłem TV (2015 albo 2016 rok). Mało tego - np. w Polskim sklepie do końca brakowało Amazon Prime, mimo że w sklepach na inne rynki był, a usługa oficjalnie weszła do Polski.

Mówię o rzeczach czysto programowych, które producent mógłby naprawić bardzo małym kosztem (lub nawet właściwie bezkosztowo) gdyby tylko chciał. A że nie chce, zmusza ludzi do kupowania "protezek" i produkowania ton elektrośmieci.

Dlaczego niby TV z 2020 roku nie może dostać np. Tizena z TV z 2021 roku? Umówmy się, że nie chodzi o ograniczenia techniczne. Skoro telefon może dostać aktualizację z Androida 10 na 11, czy tam iOS 14 na 15, to czemu telewizor nie może dostać nowszego softu? Odpowedź: czysty biznes i zmuszanie ludzi do przesiadki na nowszy sprzęt lub kupno protezek za jakiś czas. Jedno i drugi to produkcja złomu.

Dla Ciebie to jest normalne, a dla mnie nie i mnie to wkurza. I choćby mój przykład z Panasoniciem jest powodem tego, że już nie kupię ich telewizora. Przynajmniej tyle mogę zrobić.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, felix napisał:

przykład z Panasoniciem

Samsung też podobnie olewa klientów, pewnie więcej firm tak robi.

Nie mam wątpliwości że tu chodzi o ruch w interesie, ludzie przy forsie, raz przyzwyczajeni do dużej wygody (internet w TV) będą tego dalej szukać kupując nowe telewizory.
Tak jak Ciebie mnie to wkurza i dziwi że innych nie.  
A UE woli "prostować banany" niż szybko reagować na takie fakty, coś ciągle robią zamiast zajmować się rzeczywistymi problemami.....  😉


 

"Głupi nie szuka prawdy ani sprawiedliwości - szuka tylko satysfakcji.....Prawda nie sprawia tyle dobrego, ile złego sprawiają jej pozory....Nic tak nie odciąga ludzi od prawdy, jak bezmyślne naśladowanie tego, co robią wszyscy....Kto nie wykrzyczy prawdy wtedy, gdy ją zna, staje się sojusznikiem kłamców i fałszerzy....Kłamią niewolnicy, wolni mówią prawdę."

Link to post
Share on other sites
  • Moderatorzy
21 godzin temu, felix napisał:

Dla Ciebie to jest normalne, a dla mnie nie i mnie to wkurza. I choćby mój przykład z Panasoniciem jest powodem tego, że już nie kupię ich telewizora. Przynajmniej tyle mogę zrobić.

Dla mnie też to nie jest normalne, natomiast mam wkalkulowane że po 2-4 latach zostanę wydymany i pewne funkcje przestaną działać na skutek niemania aktualizacji, jednocześnie będą w tv zbędne apki, których nigdy nie użyłem.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maju napisał:

Samsung też podobnie olewa klientów, pewnie więcej firm tak robi.

Tak, wiem. Chociaż w tym wypadku Panasonic porzucił NOWĄ platformę praktycznie od razu po jej wypuszczeniu i nie było właściwie żadnych aktualizacji. Ani oprogramowania, ani aplikacji w sklepie.

2 godziny temu, Maju napisał:

A UE woli "prostować banany" niż szybko reagować na takie fakty, coś ciągle robią zamiast zajmować się rzeczywistymi problemami.....  😉

UE reaguje w zależności od interesu decydentów. "Prostowanie bananów" to też był czysty interes, podobnie jak uznanie ślimaków za "ryby śródlądowe" (w tym wypadku możliwość pobierania dopłat dla rybaków, przez francuskich hodowców ślimaków).

38 minut temu, stench napisał:

Dla mnie też to nie jest normalne

Nie jest dla Ciebie normalne, ale komentujesz w taki sposób, jakbyśmy mówili głupoty, jakbyś się zgadzał z takimi praktykami producentów. To jest ciekawe dla mnie...

39 minut temu, stench napisał:

po 2-4 latach

Jeżeli to by było rzeczywiście 4 lata, to jeszcze pół biedy. Problem polega na tym, że bardzo często jest to zdecydowanie krótszy okres. Nie mówiąc już o tym, że TV z 2021 roku z Tizenem 6, nie dostanie już Tizena 6.5 czy tam 7 w przyszłym roku. Czemu? Podobnie z LG i innymi producentami.

Choć przyznam szczerze, że nie wiem jak to działa np. w Sony z Android/Google TV.

Ktoś może pomyśleć, że to wydumany problem, ale to jest realny problem i postępowanie, które rzeczywiście przyczynia się do produkcji tysięcy albo i milionów ton złomu. I tu UE problemu nie widzi, a widzi go w plastikowych rurkach do napojów... Czemu wszystkie "usprawnienia" UE są tam, gdzie to użytkownik/klient musi zapłacić (np. dodatkowe wyposażenie samochodów), a nie tam, gdzie to producent musiałby coś dopłacić (np. aktualizacje)?

Dla mnie jako użytkownika jest to problem, bo mając dobry smart TV, chciałbym móc zachować przynajmniej przez parę lat minimalizm. Po co mam kupować "protezkę", jeżeli technicznie mój TV jest więcej niż wystarczający żeby dostarczyć to samo, co ta "protezka". To po kiego mi kolejne urządzenie? Chodzi TYLKO o soft.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, felix napisał:

Nie mówiąc już o tym, że TV z 2021 roku z Tizenem 6, nie dostanie już Tizena 6.5 czy tam 7 w przyszłym roku. Czemu? Podobnie z LG i innymi producentami.

Nie wiem jak jest w przypadku Samsunga. Mój LG NanoCell SM8500 to model z 2019 roku. Parę razy zasysał sobie z Internetu aktualizację firmware, najświeższy taki przypadek miał miejsce przedwczoraj. 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Bobcat napisał:

Nie wiem jak jest w przypadku Samsunga. Mój LG NanoCell SM8500 to model z 2019 roku. Parę razy zasysał sobie z Internetu aktualizację firmware, najświeższy taki przypadek miał miejsce przedwczoraj. 

LG aktualizuje swoje TV stosunkowo najdłużej i najczęściej i za to im chwała. Jednak nadal to nie jest aktualizacja do nowszych wersji samego WebOS. To są tylko poprawki błędów i ew. naprawianie czegoś, co mogło przestać działać np. po zmianie protokołu w jakiejś aplikacji. Ale oczywiście już samo to jest bardzo ważne i jeszcze raz - chwała im za to, że tak robią. Jako jedni z nielicznych.

Twój TV jest nadal oparty na WebOS 4.5, gdzie najnowsza wersja TYLKO dla TV z 2021 roku to WebOS 6.0.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20 godzin temu, stench napisał:

Ej, a może kombinować z podłączeniem telefonu po usb/hdmi ? Może chodzić w domu po wifi i mieć różne przydatności.

Można kombinować, ale jak sam zauważyłeś to jest kombinowanie. Z punktu widzenia wygody użytkowania lepsze są już te "protezki".

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, felix napisał:

To są tylko poprawki błędów i ew. naprawianie czegoś, co mogło przestać działać np. po zmianie protokołu w jakiejś aplikacji

Nie tylko. Nowe funkcjonalności również. Po którejś kolejnej aktualizacji na ekranie startowym pojawiły się ikonki różnych serwisów streamingowych, czego poprzednio nie było. Trzeba było te serwisy wyszukiwać "na piechotę" z menu.

36 minut temu, felix napisał:

Twój TV jest nadal oparty na WebOS 4.5, gdzie najnowsza wersja TYLKO dla TV z 2021 roku to WebOS 6.0.

 Chyba każda następna wersja WebOS jest "cięższa", bardziej złożona, skomplikowana, przez co wymaga większej mocy obliczeniowej procesora? A więc taki przeznaczony dla 4.5 - wersji 6.0 po prostu "nie udźwignie"? Stąd producent nie podciąga tego do nowszych wersji. 

Edited by Bobcat
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.