Jump to content
Grafii

Jak poprawić brzmienie?

Recommended Posts

2 minuty temu, rochu napisał:

Kiedyś musiało się to zmienić...

Rozumiem, że jest moda na załatwianie swoich prywatnych konfliktów na forum zamiast "twarzą w twarz" , ale ja w to nie wchodzę i tego nie rozumiem. 

  • Like 2
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, przemak napisał:

Jak lubisz to co komu do tego. Ale obiektywnie to dobrze nie jest. 

Z mojego skromnego doswiadczenia

system albo dobrze zagra przy cichy i średnim poziomie, albo głośnym
Nie spotkałem systemu który na każdym poziomie zaprezentuje wystarczająco dobrze większość rodzajów muzyki

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MrSalieri napisał:

Bo tu na forum nie wolno już pisać o S16hz, Cayinie i polecać tego zestawienia bo to jest perfidny marketing. 

Gdy ktoś przekracza granicę przyzwoitości i dobrego smaku - tak.

Wtedy jest to perfidny marketing.

  • Confused 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, .:Gerard:. napisał:

Z mojego skromnego doswiadczenia

system albo dobrze zagra przy cichy i średnim poziomie, albo głośnym
Nie spotkałem systemu który na każdym poziomie zaprezentuje wystarczająco dobrze większość rodzajów muzyki

A to zgoda, to w sumie logiczne. Dlatego pisałem o konturze 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Silver_85 napisał:

Rozumiem, że jest moda na załatwianie swoich prywatnych konfliktów na forum zamiast "twarzą w twarz" , ale ja w to nie wchodzę i tego nie rozumiem. 

Zawsze potarzam - nie sądź innych podług siebie.

Ja akurat żadnego konfliktu nie mam.

Chyba że ty wiesz coś więcej niż ja.


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Adam 38 napisał:

Kurde ale skoro to razem bardzo dobrze gra, to czemu Paweł ma o tym nie pisać?

Zdzwonimy się kiedyś to Ci powiem dlaczego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paweł, widzę co się ostatnio dzieje na forum, coraz mniej moich znajomych jest tutaj. Szkoda, że tak się to wszystko kończy... albo tak jak niektóre wpisy wyżej...


Who Wants To Live Forever

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Adam 38 napisał:

Paweł, widzę co się ostatnio dzieje na forum, coraz mniej moich znajomych jest tutaj. Szkoda, że tak się to wszystko kończy... albo tak jak niektóre wpisy wyżej...

I tak jest... hmm... mniej źle niż za czasów Vlado. 

  • Thanks 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, przemak napisał:

Jak lubisz to co komu do tego. Ale obiektywnie to dobrze nie jest. 

Nie byłbym taki pewien czy płaska charakterystyka jest obiektywnie dobra paradoksalnie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 minuty temu, Scaramanga napisał:

Nie byłbym taki pewien czy płaska charakterystyka jest obiektywnie dobra paradoksalnie:)

Obiektywnie jest dobra, subiektywnie niekoniecznie. Oczywiście, można sobie aplikować krzywe czy korekcję, ale nie takie "wyboje" jak na pokazanej charakterystyce. 

Edited by przemak

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Generalnie realizator w studiu dąży do tego aby wynik jego pracy dobrze brzmiał na większości kolumn na świecie (jesli sobie przyjmiemy jakieś duże popularne studio i popularnego wykonawcę). Wiem tez że zespoły i wykonawcy równiez naciskają na to by ich muzyka dobrze brzmiała w np. samochodzie.

Literatura o realizacji w studio również o tym wspomina - to ważny aspekt.

Biorąc pod uwagę to ile osób na świecie posiada sprzęt Hi-Fi a ile sprzęt marketowy to nie trudno sobie wyobrazić pod jakie kolumny jest miksowany i masteringowany materiał.

Ustawiając charakterystykę pod przeciętne kolumny realizator trochę zdejmie góre i bas bo na takich kolumnach było by tego za dużo.

W tym momencie gdy słuchasz tego na płaskim systemie HI-FI to masz niedobór basu i góry w stosunku do zamysłu realizatora.

Moim zdanie dotyczy to większości nagrań na rynku - (myślę ze blisko 95%-ale zaznaczam że to moje zdanie bo nie chce sie z kimś licytować na procenty).

Więc pozostaje teraz pytanie - czy jesteśmy świadomi tego że chcemy by sprzęt grał liniowo?.

 

Edited by Scaramanga

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Nawet niektóre firmy DSP polecają ustawienie z podbiciem basu

spacer.png

5dB czy 20? 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
47 minut temu, przemak napisał:

Obiektywnie jest dobra, subiektywnie niekoniecznie. Oczywiście, można sobie aplikować krzywe czy korekcję, ale nie takie "wyboje" jak na pokazanej charakterystyce. 

Troche systemów w życiu słuchałem, zawsze tam gdzie dobrze zrobiona akustyka i "próba" liniowego dostrojenia
to nic a nic nie przypominało koncertów, mniejszych większych, kameralnych, a bylem tez na paru gdzie skoki dynamiki, wielkość dźwięków pobudzają niesamowite emocje, Ze w studio sie zgodzę ale liniowo na takich imprezach ?

Jak gra na kontrabasie perkusji czy śpiewa to oczekuje ta wielkość i moc na mojej scenie w domu
Oczywiście najlepiej nie mieć modów jak u mnie te dwa, niestety mimo kilkunastu ustrojów w pomieszczeniu trochę je przydusiłem ale pogłosy ujarzmiłem

Po ostatniej zmianie akustyki, (dodaniu absorbera) jeszcze wykresu nie posiadam

25 minut temu, przemak napisał:

5dB czy 20? 😉

To pokaz jak masz u siebie, po-krytykujemy

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, .:Gerard:. napisał:

liniowo na takich imprezach ?

Pytałeś się, jak jest strojony system. To jak w rezultacie brzmi to jest zupełnie coś innego. 

14 minut temu, .:Gerard:. napisał:

To pokaz jak masz u siebie, po-krytykujemy

A to zmieni twoje rezonanse? 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

Pytałeś się, jak jest strojony system. To jak w rezultacie brzmi to jest zupełnie coś innego. 

 

Gdzie pytałem o sprzęt ?

Właśnie chodziło mi o to "coś innego" a nie strojenie sprzętu

Jako odbiorcy na koncercie nie mamy liniowości i zawsze dążącym do tego się dziwie 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, xajas napisał:

BTW.

Ten przyjemny nizszy bas, ktory potrafi "przywalic", to wbrew pozorom to nie te najnizsze czestotliwosci 20-40Hz. To przewaznie 40-60Hz !!!

I wlasnie w tym zakresie weile typowych polskich pomieszczen (typowa wielkosc 18-30m2) ma problemy

W zalaczniku (symulacja twojego pomieszczenia z twoimi rozmiarami) widzisz, ze przy typowym rozkladzie glosniki/siedzenie wlasnie w tym zakresie masz najwieksza "dziure" w przebiegu pasma -> brak basu.

I jest on niezalezny od kabelkow, wzmakow i innych dupereli

k1.thumb.JPG.2a5856633c7883c5d9ca24d41f61c784.JPG

A tak wyglada rozklad cisnienia (przebieg charakterystyki basu) jak tylko cofniesz fotel, czyli bez jakichkolwiek zmian sprzetowych.

K2.thumb.JPG.ca202389be335ff380b2fb19787053d3.JPG

Takich roznic nie mozesz skorygowac zadnym wzmakiem albo DAC-iem

 

 

Ee..., to taka bezsensowna „pseudo-fizyczna“ mitologia powtarzana bezkrytycznie na wszelkich forach 🙂

Czy sluchales juz kiedys muzyki przez sluchhawki?

W oparciu o ta "fizyke" odtwarzajac muzyke przez sluchhawki nie byl bys w stanie odtworzyc czestotliwosci ponizej 17 kHz.

To przytaczanie/mieszanie pojec bez zwiazku 🙂

W pomieszczeniu jest więcej odbić, a w słuchawkach fali bezpośredniej - warto to wziąć pod uwagę przy porównaniach. Ale nie o słuchawki chodzi autorowi tematu - grafiki może wzrokowo unaocznią gospodarzowi w czym rzecz.


-Dykcja i Puls względnie pomiędzy i spójnie pełnym pasmem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Gdzie pytałem o sprzęt ?

Właśnie chodziło mi o to "coś innego" a nie strojenie sprzętu

Jako odbiorcy na koncercie nie mamy liniowości i zawsze dążącym do tego się dziwie 

 

 

Musiałeś się pytać o charakterystykę systemu, przecież nie pytałeś się o brzmienie Collinsa na Narodowym 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 minut temu, przemak napisał:

Musiałeś się pytać o charakterystykę systemu, przecież nie pytałeś się o brzmienie Collinsa na Narodowym 😉

A właśnie ze coś w ten desen 🙂
 

Moj cytat

5 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

................ masz doświadczenie jak m/w wygląda charakterystyka LIVE ?

 

@przemak, Przepraszam, od jakiegoś czasu bawię sie z Toba w kotka i myszkę, trochę wypiłem i niech to ja będę myszka 😉

a dlatego, bo ciągle siedzą mi w głowie niektóre Twoje wpisy

Kończę na dziś

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Grafii napisał:

Panowie dzięki za wszystkie sugestie. Całość czytam ma telefonie, a jest tego sporo i mogłem coś pominąć. Później poczytam jeszcze raz na spokojnie...

[...]
Ja ogólnie bas mam, ale nie ma on wykopu i zejścia. W podanym przykładzie ST vol. 1, bas buduje emocje, a u mnie ich nie ma.


Miałem w domu przez 2 tyg podłogówki Minas Anor III, ale dźwięk jak dla mnie był zbyt jałowy, a basu jak na lekarstwo. CG dają więcej basu, ale brakuje zejścia. 

[...]

Spoko !

@1 ja też

@2 : na tym kawałku wykopu brak, zejście (dalibóg - cóż, u licha, to znaczy że bas schodzi ?) zapewne powinno występować, ale nie wiem, do jakiego subiektywnie przywykłeś. Sam odpuściłem sobie (parę lat temu wstecz) temat paczek na rzecz jakości i stąd mój powrót do słuchawek.

@ minutowe Stranger Things volume 1:

Do filmowej muzyki "kopaczmopa" z forum "mp3store" zalecał te słuchawki, które właśnie wcześniej zanabyłem.

Rytmika, PR&T i pływanie fal kilku- parunastometrowych wymieszanych z odbitymi falami i środkiem pasma psuje komfort odsłuchu - wolę (chociaż mniej wygodnie i stereo nie takie ) odsłuch bliżej uszu).

Co do konkretów ode mnie niewiele - s u b w o o f e r dla odcięcia jego pasma od pasma squawkera w tych monitorach. I raczej aktywny.

Zgranie fazowe też będzie wtedy konieczne.

13 godzin temu, McGyver napisał:

Wobec tego podejrzewać można problemy z pomieszczeniem, z akustyką, z ustawieniem kolumn. Popróbuj innych ustawień, choćby tylko eksperymentalnie, by zweryfikować czy w tym tkwi kłopot.

Wątpię, obie konstrukcje są dość łatwe do napędzenia. 

Skoro z każdymi kolumnami miałeś problem z basem, to sugerowałoby że problem nie leży w kolumnach tylko gdzie indziej.

 

Zgadza się. 

Nie rozumiem tego zdania. Czyżbyś był zwolennikiem teorii że każde źródło cyfrowe gra tak samo? I czemu wspominasz o XLR?

Bzdura. DACa nie podłącza się pod PRE OUT! 
Ludzie, nie piszcie takich kuriozalnych porad które mogą doprowadzić do tego, że ktoś sobie sprzęt uszkodzi. 
Grafi, pod żadnym pozorem nie podłączaj DACa ani żadnego innego źródła do PRE OUT w Twoim wzmacniaczu!

Przecież sugestia dotyczyła przyszłej rozbudowy i wysyłki sygnału do s u b w o o f e r a .

Skąd konwerter dojrzałeś - nie wiem.


-Dykcja i Puls względnie pomiędzy i spójnie pełnym pasmem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, xetras napisał:

Przecież sugestia dotyczyła przyszłej rozbudowy i wysyłki sygnału do s u b w o o f e r a .

Skąd konwerter dojrzałeś - nie wiem.

To proste, wystarczy czytać uważnie. Sugestia by podłączać do pre-out nastąpiła bezpośrednio po tym zdaniu:

15 godzin temu, Grafii napisał:

Wyjścia cyfrowe w Auralic mini mogę wykorzystać chyba tylko na podłączenie zewnetrznego DAC. Ale co to da jak z niego muszę i tak wrócić analogowo do K2, bo on nie ma XLR.

 

  • Thanks 1

Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, xajas napisał:

Przeciez ja tez lubie te "wybrzmienia" przy 40Hz. Malo tego, jestem fanatykiem takich wybrzmien :-)

Wiadomo w psychoakustyce, że tony różnicowe z wielotonów, gdzie podstawy - 1 harmonicznej brak, układ słuchowy generuje sobie samodzielnie tzw. subharmoniczne.

Kontrola w pasmie 2m do 9m (około) [czyli poniżej 170 Hz około] powinna być s u b t e l n i e j s z a niż w pasmie 2m -20cm [170 - 1700 Hz] i 20cm - 2 cm [1700- 17000 Hz] - ważne, by się pasma spójnie w całość kleiły.


-Dykcja i Puls względnie pomiędzy i spójnie pełnym pasmem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Troche systemów w życiu słuchałem, zawsze tam gdzie dobrze zrobiona akustyka i "próba" liniowego dostrojenia


to nic a nic nie przypominało koncertów, mniejszych większych, kameralnych, a bylem tez na paru gdzie skoki dynamiki, wielkość dźwięków pobudzają niesamowite emocje, Ze w studio sie zgodzę ale liniowo na takich imprezach ?

[...]

Brooklyńskie Swans w (chyba) '86 w warszawskiej (kinowej) Rivierze to było niemal jak gwałt. Szok pozostał.


-Dykcja i Puls względnie pomiędzy i spójnie pełnym pasmem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
8 godzin temu, rochu napisał:

Gdy ktoś przekracza granicę przyzwoitości i dobrego smaku - tak.

Wtedy jest to perfidny marketing.

Aha czyli @Silver_85 przekroczył granicę? 

A mi się wydaje że co niektórzy mają pewnego rodzaju specyficzną alergie na pewnego producenta i wszystko co z nim związane. 

Zestawienie CG plus Cayin A55TP jest sprawdzone i często polecane także nie jest żadnym odkryciem że prędzej czy później ktoś je zaproponuje do sprawdzenia.  Czy to jest marketing? 

Wracając do tematu basu. 

Bas temat rzeka.  Każdy ma inne oczekiwania co do jego ilości i jakości. 

CG potrafią zagrać dość obficie basem także przy jego braku szukał bym problemu gdzie indziej niż w samych kolumnach.  @Grafii pokombinuj na początek z ustawieniem jak już ktoś wyżej radził. Przesuń kolumny,  przesuń miejsce odsłuchowe, może uda się znaleść optymalne miejsce bez wymiany sprzętu i wydawania kasy. W sobotę słuchałem dużych podłogówek w małym pomieszczeniu.  W miejscu odsłuchowym na fotelu bas był świetny a na pufie obok już kiepski. Różnica odległości 0,5 m.

Z drugiej strony dużego zejścia i ciśnienia raczej z CG nie uzyskasz także jak czegoś takiego oczekujesz to raczej czeka Cię wymiana kolumn. 

Edited by MrSalieri

Roon > Allo Digione Signature > Xindak DAC-20 > Cayin A55TP > S16Hz Canto Grand Signature+

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, MrSalieri napisał:

A mi się wydaje że co niektórzy mają pewnego rodzaju specyficzną alergie na pewnego producenta i wszystko co z nim związane. 

Myślę, że ci niektórzy maja alergie nie na pewnego producenta ale na sekciarzy, którzy wokół niego krążą.

  • Like 4
  • Thanks 1
  • Haha 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co się dzieje?? Kilka stron wątku a nasz wszechwiedzący "guru" jeszcze sansui za 20 tysięcy nie polecił??

  • Haha 1

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nawet niektóre firmy DSP polecają ustawienie z podbiciem basuddrc24-sub-optimized.png 

 

 Tak, ale od czasu do czasu musisz spogladac na skale cytowanych pomiarow :-)

 

BTW.

 

Ten cytowany program/DSP DIRAC jest max prosty i funkcjonuje znakomicie. Uzywalem go kilka miesiecy do korygowania starych B&W 804. Super efekt, moge zdecydowanie polecic

 

Przed i po korekcji

 

bcbf22008e2996dc9f1ea9caf77049e8.jpg

 

a16faad423aae2c19c572604e4d65116.jpg

 

Czyli to takze metoda i odpowiedz na to: „jak poprawic brzmienie?“

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W jakiej okolicy mieszkasz? Może umów się z jakimś forumowiczem mieszkającym w pobliżu na odsłuch, żeby się przekonać czy przypadkiem nie oczekujesz niemożliwego?


Opole, ale nie znam nikogo z okolicy. Dlaczego niemożliwego? Mój sprzęt to nie hi-end wiec na 100% można lepiej. :)

Kiedyś byłem w markecie oglądać TV a ktoś odsłuchiwał głośniki i zestawy kina domowego. Większość grała słabo pudełkowo, ale jeden zestaw mnie zaskoczył na basie. Był naprawdę fajny i mocno dociążony w dół. Skoro w takiej dużej hali dało się go usłyszeć/odczuć to co dopiero w 20m. Pytanie czy samego suba od takiego zestawu można podłączyć do wzmacniacza? Dość prymitywne to rozwiązanie ale może tanie i skuteczne?

Muszę poczytać wszystkie Wasze wypowiedzi ale dopiero wieczorem dam radę. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Godzinę temu, xajas napisał:

 Tak, ale od czasu do czasu musisz spogladac na skale cytowanych pomiarow 🙂

 

BTW.

 

Ten cytowany program/DSP DIRAC jest max prosty i funkcjonuje znakomicie. Uzywalem go kilka miesiecy do korygowania starych B&W 804. Super efekt, moge zdecydowanie polecic

Fajna robota z tymi wykresami:) Z ciekawości, jakiego mikrofonu używasz i czy jest on skalibrowany z softem?

Edited by Scaramanga

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Grafii napisał:

czy samego suba od takiego zestawu można podłączyć do wzmacniacza?

W zasadzie każdego suba aktywnego podłączysz do K2, albo przez pre-out albo przez wyjścia głośnikowe.


Każda władza deprawuje, a władza absolutna deprawuje absolutnie. John Acton

www.valvencore.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.