Jump to content
marcin55505

Do znawcow wzmacniaczy ze zlotej ery hi-fi lat 70/80

Recommended Posts

8 minut temu, zeta-j napisał:

Co mnie obchodzą koszta wysyłki

Jak będziesz tankowal na orlenie to zaplac polowe tego co pokaze dystrybutor bo przeciez litr paliwa kosztuje 2zl bez kosztów 


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Bumpalump napisał:

 

A nowe to czesto jednorazowka przewidziana do pracy na gora 2 lata

Klep dalej te brednie i naganiaj do tego swojego serwisu.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Szkoda baterii w telefonie na kopanie sie z trollami i klonami

Edited by Bumpalump
  • Haha 1

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bumpalump said:

Fascynacja sansui jest na całym swiecie co doskonale widac po zagranicznych forach, nie wierzysz chyba ze kilka osob dyktuje ceny i popyt na calym swiecie? Myslisz ze Niemcy czy Japonczycy czytaja audiostereo? 

A nowe to czesto jednorazowka przewidziana do pracy na gora 2 lata

To prawda. Dlatego najlepiej samemu sobie coś poskładać. Przywiazywanie wagi do znaczka firmiwego dawno przestało mieć sens. A w odniesieniu do jakichś starych gratów jest po prostu absurdem.. 

Rozumiem zamiłowanie do staroci. Owszem niektóre stare klocki sa ładne. Ale przypisywanie im jakichś nadzwyczajnych właściwości to przesada. Często graniczaca z fanatyzmem, jak w przypadku tego nieszczęsnego Sansui.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zadne nadzwyczajne wlasciwosci, ale konstrukcje ktorych nie powstalo zbyt wiele w swiecie audio bo ich budowa nie byla oplacalna z punktu widzenia zysku, wzmacniacze sansui od niskich modeli to konstrukcje symetryczne, malo producentów budowalo takie wzmacniacze bo im sie to nie oplacalo, w cenie jednego woleli zrobic dwa. Bo konstrukcja symetryczna sklada sie z 2 identycznych blokow na kazdy kanal. Nawet wspolczesnie nie spotyka sie zbyt wiele takich konstrukcji.

Po prostu takiego sprzetu jak kiedys juz sie nie produkuje, nawet firmy ktore nadal istnieją swoje lata swietnosci mialy w latach 90 dlatego preferuje sprzet vintage

Accuphase C-280V prawdopodobnie najlepszy przedwzmacniacz na swiecie

Ze zlota uzytego do budowy nie jeden pierscionek by powstal 🙂

url=https://naforum.zapodaj.net/72b925c481b8.jpg.html]72b925c481b8.jpg[/url

url=https://naforum.zapodaj.net/e6e663d66d5f.jpg.html]e6e663d66d5f.jpg[/url

url=https://naforum.zapodaj.net/8486854216b6.jpg.html]8486854216b6.jpg[/url

Edited by Bumpalump

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jakiegoś nadzwyczajnego odkrycia w tym nie ma.

Jeśli chcesz bezkompromusiwej konstrukcji, to najlepiej zrobić sobie coś samemu. Niestety nie każdy to potrafi. Trzeba też dodać, że taka bezkopromisowość nie jest warunkiem koniecznym dobregi dźwięku. Często wybiera się taka drogę dla spokju sumienia lub z przyczyn czysto prestiżowych. A to z jakościa dźwięku nie ma nic wspólnego. Słuch ludzki jest ułomny i nie wymaga precyzji niezbędnej np.: w pomiarach niezwykle małych wartości.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście DIY to fajna zabawa, jest satysfakcja ale pewnych rzeczy nie przeskoczymy, kazdy mysli ze jest geniuszem ale niestety tak nie jest, inaczej byśmy pracowali u jakiegos japonskiego giganta.

Bez dobrego projektu na nic nam swietne czesci i na odwrot rowniez, przekonalem sie o tym klonujac kiedys projekty accuphase czy projektujac wlasnie konstrukcje, tylko malo kto ma tyle pokory.


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego też DIY nie jest dla każdego. Ale nie demonizujmy, audio to nie technologia kosmiczna. Jasne,że pewien poziom wykonawstwa z przyczyn czysto technicznych nie jest możliwy fo osiagnięcia w warunkach domowych. Ale to tylko zewnętrzne atrybuty, które z brzmieniem maja niewiele wspólnego. 

Zauważ np. że elektronika w szpulowcach od strony układowej to nic szczególnego, nawet w Studerach, a jak one brzmia?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szupulowce i wgl technika analogowa to nie moja bajka wiec nie odpowiem ale wiem ze kazdy element ma znaczenie, od elementow po prowadzenie przewodow czy sciezek na płytkach, przykladowo opracowanie schematu i plytki dla duzej firmy to kilkanascie tygodni, góra miesiecy, jako dlubacz musialbyn na to poswiecic lata, ogolnie temat rzeka, 1.5 roku budowalem kolumny a i tak nie uzyskalem tego co fabryczne za podobne pieniądze, pewnych rzeczy sie nie przeskoczy bez wzgledu na wiedze.

  • Like 1

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, Bumpalump napisał:

..............1.5 roku budowalem kolumny a i tak nie uzyskalem tego co fabryczne za podobne pieniądze............

ale to raczej świadczy o Twoich umiejętnościach

  • Haha 1

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Kazik II napisał:

ale to raczej świadczy o Twoich umiejętnościach

Jesli tak twierdzisz to raczej nie masz kompletnie pojęcia o budowie kolumn, w amatorskich warunkach nie wykonasz profesjonalnych pomiarow, taki projekt zatem zawsze bedzie mial jakies wady, szczegolnie w zakresie niskotonowym i to byl wlasnie problem moich kolumn

  • Like 1

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bumpalump said:

Szupulowce i wgl technika analogowa to nie moja bajka wiec nie odpowiem ale wiem ze kazdy element ma znaczenie, od elementow po prowadzenie przewodow czy sciezek na płytkach, przykladowo opracowanie schematu i plytki dla duzej firmy to kilkanascie tygodni, góra miesiecy, jako dlubacz musialbyn na to poswiecic lata, ogolnie temat rzeka, 1.5 roku budowalem kolumny a i tak nie uzyskalem tego co fabryczne za podobne pieniądze, pewnych rzeczy sie nie przeskoczy bez wzgledu na wiedze.

Problemem w audio nie są topologie układów, aplikacje głośników itp. To dziedzina stricte inżynierska o bardzo dobrze opracowanych metodach projektowych. Więc raczej ameryki się tu nie odkryje. Ponieważ producentów jest sporo, więc trzeba dorobić jakąś legendę, by wykazać oryginalność produktu. Klasycznym tego przykładem jest np.: Ken Ishiwata, postać, która z działalnością inżynierską nie ma wiele wspólnego, mimo tego, że trąbi się o nim naokoło jako o audioguru, autorze cudownych ulepszeń.

Przecież jeśli popatrzysz sobie na różne konstrukcje np. końcówek mocy to bez problemu stwierdzisz, że od dość długiego czasu nic tam szczególnego się nie dzieje. Rewolucji nie ma od dawna.

Problem tkwi w produkcji seryjnej, w uzyskaniu odpowiedniej powtarzalności i niezawodności. Choć na niezawodność znaleziono odpowiednią receptę.

Zasadnicze jednak problemy są związane nie z techniczną stroną produkcji, ale ze sprzedażą. Mnogość urządzeń nie sprzyja łatwej sprzedaży. I tu do głosu dochodzi marketing, którego działania dotykają niestety także sfery technicznej. Tworzy się np.: legendy, oparte na realnych zjawiskach, których wpływ jest wyolbrzymiany a dana firma, oczywiście jako jedyna na świecie posiada skuteczne rozwiązanie. Niedokształcony klient tę legendę kupuje i potem mamy wysyp cudownych kondensatorów, kabli, podstawek, wzmacniaczy i czego tam dusza zapragnie.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czubsi powinien zmienić nick na Czubek. W tedy by gralo. 

3 godziny temu, atanazy napisał:

 

Jeśli chcesz bezkompromusiwej konstrukcji, to najlepiej zrobić sobie coś samemu. Niestety nie każdy to potrafi. Trzeba też dodać, że taka bezkopromisowość nie jest warunkiem koniecznym dobregi dźwięku. Często wybiera się taka drogę dla spokju sumienia lub z przyczyn czysto prestiżowych. A to z jakościa dźwięku nie ma nic wspólnego. Słuch ludzki jest ułomny i nie wymaga precyzji niezbędnej np.: w pomiarach niezwykle małych wartości.

Butalump czy jakoś tak tego nie rozumie. Dla niego gra ładna obudowa i ładne wykonanie. Ale niestety nie jest to żaden wyznacznik dobrego brzmienia. Jest tu na forum kilku takich co oczami kupują. 

1 godzinę temu, Bumpalump napisał:

Jesli tak twierdzisz to raczej nie masz kompletnie pojęcia o budowie kolumn, w amatorskich warunkach nie wykonasz profesjonalnych pomiarow, taki projekt zatem zawsze bedzie mial jakies wady, szczegolnie w zakresie niskotonowym i to byl wlasnie problem moich kolumn

Pewnie, jak się bierze najtańsze Vify po stowie za sztukę to i taki będzie efekt. Pamiętam jak ich broniles jak tego Sansui. Dziwne że jeszcze nic to ci nie dało do myślenia. 

Edited by rafal735r

....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, rafal735r napisał:

Pewnie, jak się bierze najtańsze Vify po stowie za sztukę to i taki będzie efekt. 

A Ty myślisz ze jak grubo przepłaciłeś za głośniczki z „metką” wpakowane w nędzne skrzyneczki to musi to zagrać rewelacyjnie? 

Dobre brzmienie to nie głośnik, lecz cała kolumna wraz z pomieszczeniem w którym gra. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, rafal735r napisał:

Pewnie, jak się bierze najtańsze Vify po stowie za sztukę to i taki będzie efekt. Pamiętam jak ich broniles jak tego Sansui. Dziwne że jeszcze nic to ci nie dało do myślenia. 

Jak zawsze naginasz rzeczywistosc, nigdy zadnych kolumn nie budowałem w oparciu o jakiekolwiek vify

ostatnie kolumny były na bazie Seasa 27TBFCG 200zl sztuka, SB12NRX25 200zl sztuka i 2x SB23NRX45 350zl sztuka co daje 1100zl za same glosniki na 1 kolumne

jednak cena glosnikow nie gra, ale skoro wyskoczyles z vifa za 100zl jak filip z konopii to Cie wyprowadzilem z bledu

34 minuty temu, rafal735r napisał:

Butalump

Nawet nick specjalnie przekrecasz, zachowanie typowe dla 16latków

  • Like 2

Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rafal735r napisał:

. Dla niego gra ładna obudowa i ładne wykonanie

Nie podskakuj za płaskiego masz😁😁😁 płaskiego wzmacniacza rozumie sie

  • Haha 2

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musi być gruby i drewniany 🙂 w sensie z bokami. 😁

  • Haha 2

....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ani dużych kondów ani ciężaru prądy nie ustawione nie ma opcji nie zagra :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, hey napisał:

A Ty myślisz ze jak grubo przepłaciłeś za głośniczki z „metką” wpakowane w nędzne skrzyneczki to musi to zagrać rewelacyjnie? 

Dobre brzmienie to nie głośnik, lecz cała kolumna wraz z pomieszczeniem w którym gra. 

Jak już opuścić Media Markt daj znać. 


....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, hey napisał:

A Ty myślisz ze jak grubo przepłaciłeś za głośniczki z „metką” wpakowane w nędzne skrzyneczki to musi to zagrać rewelacyjnie? 

Dobre brzmienie to nie głośnik, lecz cała kolumna wraz z pomieszczeniem w którym gra. 

 

5 godzin temu, Bumpalump napisał:

w amatorskich warunkach nie wykonasz profesjonalnych pomiarow, taki projekt zatem zawsze bedzie mial jakies wady, szczegolnie w zakresie niskotonowym i to byl wlasnie problem moich kolumn

Panom już podziekujemy 😂 😂 😂 

  • Like 3

Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież kolumny zbudowane w oparciu o podstawowe Vify czy Scan-Speaki spokojnie kosztują paręnaście tysi.

Przyjdzie jelonek i kupi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zlote lata sprzętu to jeszcze naprzyklad 90, nawet pod koniec lat 90. denon produkowal bardzo fajne wzmacniacze, nie wspominając już naprzyklad o sansui czy luxmanie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Złote lata audio wciaz trwają ( ale głównie dla producentów ) bo dobre sprzęty kosztują coraz więcej złota .....


Ile ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.