Jump to content
Guciek

Adaptacja pokoju odsłuchowego 20m2

Recommended Posts

Witajcie. Temat jakich wiele i przyznam, że nieco niechętnie i nieśmiało go zakładam. Od wielu wielu miesięcy czytam i czytam, oglądam zdjęcia adaptacji i już wiem, że nic nie wiem.  Pozwolę więc sobie popytać o poradę dla mojego konkretnego przypadku. Do zagospodarowania kilka łysawych ścian, które po ostatnich zmianach dają się we znaki. Pokój 4,5m x 4,5m, kwadrat, raczej niedobrze, miejsce odsłuchowe gdzieś tak 1m od tylnej ściany. Wcześniej było więcej szaf, ale i przeszklonych więc na dłuższą metę kiepska opcja. Chciałem też dostarczyć kolumnom (kappa 8.2, oczywiście za duże paczki na taką klitkę, ale je lubię) większą kubaturę. I różnica jest ale też sporo się posypało. Bas trochę dudni, a i na wyższych przedziałach nie jest za dobrze (bywało lepiej), nie wysilając się na rozbudowaną terminologię -trzeba w powietrzu trochę poukładać. W przyszłości pojawią się półki w jakiejś prostej postaci, ale na pewno chcę pozwieszać kilka ustrojów. Początkowy budżet to około 1000zł (podkreślam -na początek, na sprawy oczywiste). Możliwości raczej nieograniczone, WAŻ jeszcze nie występuje, niemniej każdy chciałby żeby to jakoś estetycznie wyglądało. Na początek zdjęcia pokoju:

70ae5f8fadb128c5med.jpg

c39ace10f7a6c950med.jpg

184230ccfbb5741fmed.jpg

3c2286035ddc2c11med.jpg

Całość jest tak rozłożona:

8d2b9ee629c083f5med.png

Kolumny odsunięte po metrze od tyłu i po bokach, pole manewru jest. Na pewno przyda się coś w narożnikach za kolumnami, nawet postawienie za każdą materaca już dawało poprawę. Pytanie, czy  gąbczaste bass trapy o trójkątnym przekroju zdają egzamin, czy szkoda pieniędzy, choć niewielkich? Z gotowych są jeszcze stojące,  walcowate, zapewne działają w dużo szerszym zakresie, ale znów cena jest konkretna... Może wystarczy Isover PT80, choćby własnej roboty?

Między kolumnami, zaraz pod telewizorem widziałbym pas 3-4 segmentów dyfuzorów czyli jakieś co najmniej 1,5 x 0,5 m. Czy to w końcu dobre miejsce? Też różne zdania słyszałem, może są lepsze miejsca na to, przynajmniej na początek?

Jeszcze z podstawowych spraw -pierwsze odbicia, jeśli dobrze myślę, wypadają obok drzwi ( w okolicach włącznika światła) po lewej stronie, po prawej... okna/drzwi balkonowe. Oczywiście w planie mam jakieś sensowne zasłony, ale w razie czego, na czas odsłuchu mogę zakładać jakiś panel w tym miejscu, coś się wymyśli, nie ma problemu. Jaki rodzaj ustrojów by się tu najlepiej sprawdził, biorąc pod uwagę metraż?

I jeszcze raz, co chcę osiągnąć: lepszą scenę, separację instrumentów, ujarzmienie basu. Muzyka to głównie klimaty typu Kate Bush, Zappa, Cohen, Melua, cięższe rzadko. Oczywiście prace nad lepszym wzmocnieniem dla kolumn trwają, a nie jest to taka prosta sprawa, parę wzmaków przetestowałem, ale na pewno obecnie muszę opanować, choć w podstawowym stopniu, akustykę. Wtedy testy będą bardziej obiektywne.

Jeśli ktoś łaskawie rzucił okiem i jest w stanie coś podpowiedzieć to będę wdzięczny. Na pewno można by zamówić zawodowców, którzy wykonają pomiary, ale wiadomo, koszt może być nieadekwatny do niedużego pokoju zwykłego szarego obywatela.

Pozdrawiam

 

PS Wiem, fajny żyrandol 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanie a skuteczne DIY.

Nie masz ograniczen :-) mozesz „wytapetowac“ takimi panelami cala sciane za glosnikami i schowac za kotara.

Grubosc paneli ok 20cm, najlepiej w pewnej odleglosci od sciany. im dalej tym lepiej

 

77abe0494c4bbe591933cb5aa31cffe5.jpg

dfc99140320491a2adceaefc710febe7.jpg

6209ffe05ce3deb8bc7258c2b130b45f.jpg

38288e505474e827e8b7dd628b08bcd9.jpg

94d3192bbbc5cfbd847c83f3eb708860.jpg

2f3bd66c91d2ecca3c4836ee47385685.jpg

 

 

Zyrandol odjazdowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Z prawej strony gdzie masz okno balkonowe możesz zrobić taki panel z wełny ok 10cm grubości i wysoki od ziemi do sufitu na zasadzie jak drzwi od komandora o szerokości ok 1m i na czas odsłuchu możesz go przesuwać i zasłaniać drzwi balkonowe w miejscu 1 odbić i temat załatwiony zresztą z lewej strony można zrobić tak samo😀. Na ścianie za kolumnami to już bardzo prosta sprawa podobnie jak xajas pokazuje stałe absorbery i po temacie. Na podłogę fajny gruby dywan i jazda. A dywan już jest nie zauważyłem😉.

Edited by zibii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamien ustawienie stronami i przedluz kotare na boczne sciany (czyli w ksztalcie litery U)

Dzieki temu za jednym zamachen zakryjesz panele, zalatwisz okno(zaslony) i rozprawisz sie z bocznymi odbiciami

42d6476a3751da3183bea1f5ea60d9a9.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz tez zrobic „przerwe“ i wstawic tam Twoj regalik i telewizor

1085ca89057e90171d59dbe5773ee520.jpg

 

Na metr biezacy sciany potrzebujesz ok. 2,5-3m materialu/kotary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz 1000zł na początek to zrób/kup pochłaniacze dźwięku i ustaw je za kolumnami i kilka na ścianie tylnej to zmniejszysz pogłos i uzyskasz większy porządek na scenie. Na początek 8mkw pochłaniaczy i posłuchać. Dalszym krokiem może być zakup/wykonanie dyfuzorów i kolejnych kilku pochłaniaczy.


Ustroje dopasowane do Twego wnętrza.

facebook.com/AcousticL

www.AcousticLab.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.07.2019 o 17:47, Acoustic Lab napisał:

Jak masz 1000zł na początek to zrób/kup pochłaniacze dźwięku i ustaw je za kolumnami i kilka na ścianie tylnej to zmniejszysz pogłos i uzyskasz większy porządek na scenie. Na początek 8mkw pochłaniaczy i posłuchać. Dalszym krokiem może być zakup/wykonanie dyfuzorów i kolejnych kilku pochłaniaczy.

Witaj

Nie sądzisz ,że lepiej byłoby zabudować pochłaniaczami rogi pomieszczenia od podłogi do sufitu?

wg mnie zalety sa takie ,że głowny mod zostanie osłabiony, a pogłos i tak się znacznie zmniejszy

następne pochłaniacze mogłyby byc w miejscu pierwszych odbic ewentualnie na suficie w półwalcach lub tak ja Ty robisz

i na tym bym poprzestał jesli chodzi o pochłanianie lub zmierzył efekty

dalej inwestowałbym w rozpraszacze za kolumnami i po bokach pokoju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie róg pokoju to jest najgorsze miejsce na pułapki gradientowe (czyli wełnę) i oczywiście wszyscy je tam ładują, ale dlatego, że tam zwykle jest miejsce. Przy ograniczonym budżecie jest to jednak marnowanie materiału. W rogach sens mają pułapki ciśnieniowe czyli różne rezonatory. IMO sensowne jeżeli możesz sobie na to pozwolić byłoby walnięcie na całą ścianę za głośnikami wełny (pt80 lub coś podobnego) jak najgrubiej i jak najdalej od ściany. Ja tak zrobiłem, po zaizolowaniu przykrywajac to wykładziną dywanową, ale to piwnica i warunki "półstudyjne" więc mogłem a poza tym tak lubię (na suficie też mam panele, cieńsze, w domu to oczywiście nie przejdzie). Z tyłu i po bokach oczywiście też jakieś panele nie zawadzą. To jest plan maksimum, ale wydaje mi się, że lepiej wygląda cała równa ściana niż panele na niej. Rozpraszanie bym sobie darował, w małych pomieszczeniach i blisko słuchacza to ma mały sens. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli dasz pochłaniacze w same rogi za kolumnami, to będzie za mało. Dalej pozostaną całe boczne ściany puste. Jak możesz to zrób test. Kup kilka paczek wełny i wstawiaj kolejne arkusze słuchając/mierząc jak się zmieniają parametry pokoju.


Ustroje dopasowane do Twego wnętrza.

facebook.com/AcousticL

www.AcousticLab.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
11 godzin temu, przemak napisał:

Generalnie róg pokoju to jest najgorsze miejsce na pułapki gradientowe (czyli wełnę) i oczywiście wszyscy je tam ładują, ale dlatego, że tam zwykle jest miejsce. Przy ograniczonym budżecie jest to jednak marnowanie materiału. W rogach sens mają pułapki ciśnieniowe czyli różne rezonatory.

To jest wlasnie ciekawe, ze wiekszosc osob nie rozumie roznicy miedzy pulapkami gradientowymi a cisnieniowymi (czyli te ktore dzialaja w miejscach z najwieksza predkoscia molekulow i te stawiane w  miejscach o najwyzszym cisnieniu akustycznym).

Niestety, nawet profesjonalni producenci takich akustycznych "pianek/absorberow basowych", czyli tych typowych wielkich trojkatnych albo walcowatych kolumn stawiaych (troche bezsensownie ) w katach nie informuja klienta o tym zjawisku. To samo dotyczy informacji o zachowania odstepu miedzy piankami a sciana przy absorberach gradientowych (im dalej od sciany, tym wieksza predkosc molekulow i tym wieksza sprawnosc tych pianek/welny wychamowujacych te molekuly (fale dzwiekowa) przeplywajace/przenikajace te pianki.

Czy znasz polska strone opisujaca te zjawiska (z poprawnym fachowym nazewnictwem)?  

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, xajas napisał:

To jest wlasnie ciekawe, ze wiekszosc osob nie rozumie roznicy miedzy pulapkami gradientowymi a cisnieniowymi (czyli te ktore dzialaja w miejscach z najwieksza predkoscia molekulow i te stawiane w  miejscach o najwyzszym cisnieniu akustycznym).

Niestety, nawet profesjonalni producenci takich akustycznych "pianek/absorberow basowych", czyli tych typowych wielkich trojkatnych albo walcowatych kolumn stawiaych (troche bezsensownie ) w katach nie informuja klienta o tym zjawisku. To samo dotyczy informacji o zachowania odstepu miedzy piankami a sciana przy absorberach gradientowych (im dalej od sciany, tym wieksza predkosc molekulow i tym wieksza sprawnosc tych pianek/welny wychamowujacych te molekuly (fale dzwiekowa) przeplywajace/przenikajace te pianki.

Czy znasz polska strone opisujaca te zjawiska (z poprawnym fachowym nazewnictwem)?  

Problem polega na tym, że w tym momencie nie ma za bardzo konkretnego dowodu na to że rzeczywiście tak jest. Czyste odsunięcie od ściany może powodować szereg innych rzeczy o charakterze rezonansowym, poza tym musi być odpowiednio uszczelnione a nie po prostu odsunięty kawałek wełny lub pianki. Teoretycznie wiemy że tak jest, ale nie ma jeszcze konkretnego badania na to, ja mam to gdzieś w planie ale chyba muszę poczekać aż znajdę do tego jakiegoś studenta bo trochę nie mam czasu. 

Zastanawia mnie też, skąd wzięliście nazwę "gradientowe" bo słyszę już kolejny raz. To są tzw. absorbery porowate/włókniste (wełna pianka) które teoretycznie mają działać najlepiej w punkcie gdzie najwyższa jest prędkość akustyczna, a więc - o 1/4 długości fali od ściany. Ostatecznie, na obronę tych wrednych producentów chociaż akurat my walców nie robimy tylko trójkąty, to większa pułapka niejako wymusza odsunięcie od tego rogu... a to że jest ona wypełniona, a nie pusta, nie szkodzi. Dlatego te lepsze pułapki mają po 40 cm krawędzi, żeby raz - było dużo materiału ze względów energetycznych. Opcją alternatywną byłoby odsuwanie pułapki od ściany na dystans, ludzie ledwo się decydują na takie grube pułapki więc ostatecznie jak i tak mają to mieć odsunięte na 40 cm to czy gruba pułapka czy taka cieńsza odsunięta... nie ma to za bardzo znaczenia.


www.mega-acoustic.pl / www.facebook.com/SoundwayAcoustics

[email protected] / [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja nie wiem gdzie to usłyszałem, może przez analogię do mikrofonów ciśnieniowych i gradientowych? W sumie powinno być "prędkościowa" czy jakoś coś związanego z ruchem, ty jesteś od tego, to ustal, mi wsio ryba 😉 nie wiem gdzie to usłyszałem, może przez analogię do mikrofonów ciśnieniowych i gradientowych? W sumie powinno być "prędkościowa" czy jakoś coś związanego z ruchem, ty jesteś od tego, to ustal, mi wsio ryba. 

Co do oddalania od ściany to decydują zwykle względy praktyczne, czyli wiszą na ścianie i już. Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że róg nie jest ogólnie najefektywniejszym miejscem na umieszczanie wełny. 

Edited by przemak

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż z ciekawości popatrzyłem na jakieś obliczenia w tym temacie, wykres poniżej - 10 cm wełny i 5 cm wełny + 5 cm pustki. Zgodnie z tym co mówię, wykresy są zbliżone, grubość ta sama, tylko materiału trochę mniej....

image.thumb.png.8e8d6ce78008a1f47960ee4a24a5b93f.png

Największy problem w ustroju jest taki jak to skutecznie zrobić, trzeba odpowiedni dystans zastosować w skrzynce itd, oszczędność na materiale jest praktycznie żadna bo sam materiał to już względnie tani jest, chyba że pianka no to MOŻE... ale ogólnie technologicznie droższe jest wprowadzenie tego odsunięcia niż sam koszt materiałowy. My zastosowaliśmy odsunięcie w skrzynce panelu tylko raz, w wypadku paneli AcouStand które mają pustkę od 3-6 cm z tyłu panelu ale wynika to też ze względów konstrukcyjnych. Tak czy inaczej, dzięki temu że ta pustka jest, nawet niewypełniona materiałem, to działa jak materiał... i o to chodzi.


www.mega-acoustic.pl / www.facebook.com/SoundwayAcoustics

[email protected] / [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

Ciekawe, dzieki!

 

A co sie stanie, jesli wstawisz grubosc welny 20cm i dwa warianty

1. bezposrednio przy scianie

2. 10 cm odstepu od sciany

 

Jaki material przyjales jako welne?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiele, to nie jest zależność liniowa więc ciężko dać tutaj jakiś trend. W każdym razie trzeba jeszcze pamiętać, że obliczenia dają fizyczny współczynnik pochłaniania dźwięku, praktyczny (pogłosowy) może wyglądać nieco inaczej, ale różnice raczej nie będą duże pomiędzy wariantami.

image.thumb.png.4cdd78c4a9ea98ba29c4b48569af153d.png


www.mega-acoustic.pl / www.facebook.com/SoundwayAcoustics

[email protected] / [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zgodnie z symulacja pogrubienie zwiekszylo wspolczynnik absorbcji np z 0,35 na 0,45 (@100Hz) ale dodatkowy odstep mial maly wplyw

 

Troche nieszczesliwa jest zmiana zakresu (od 20Hz albo 50Hz)

Zachowaj ten sam zakres

 

Najlepiej 20-1000Hz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc ten ostatni wykres jest całkiem ciekawy, bo te 10 cm praktycznie nie dało zwiększenia...  powiedziałbym że dziwne, no ale modele pochłaniania nie są idealne, zawsze lepiej liczyć to metodami MES tak jak ja liczyłem na MegaAcoustic albo po prostu mierzyć, no ale to kosztuje mnóstwo pieniędzy.

Pogrubienie i wzrost o 0.1 - jak najbardziej, ale czy pogorszyło to bym nie powiedział. Różnice typu 0.02-0.05 są praktycznie pomijalne.


www.mega-acoustic.pl / www.facebook.com/SoundwayAcoustics

[email protected] / [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli podarujmy sobie ten odstep i jesli moge sobie „zazyczyc“, prosze nastepujace warianty

 

5cm

10cm

15cm

20cm

50cm

 

na jednym wspolnym wykresie od 20Hz

 

Te 5-20cm sa realne w warunkach domowych, te 50cm to raczej z ciekawosci :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz zerknąć na ten artykuł , w połowie jest tam fajny wykres i piszę trochę na ten temat: https://audiomuzofans.pl/materialy-akustyczne/

Do tych wykresów co wrzucam wyżej używałem prostego internetowego kalkulatora,  zazwyczaj liczę to inaczej jak mam coś projektować ale takie na szybko to może Wam sie przydadzą: http://www.acousticmodelling.com/multi.php

image.thumb.png.52435d7adb2329fee2710d00657f1efb.png


www.mega-acoustic.pl / www.facebook.com/SoundwayAcoustics

[email protected] / [email protected]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, dzieki!

 

Czyli dobrym kompromisem sa 10-15cm (optymalnie 15cm)

 

20cm sie nie oplaca (nie wiele wiecej poprawia), a 5cm jest w zakresie basu bez znaczenia/nie dziala

 

 

Czyli „intuicyjnie“ dla moich absorberow wybralem optymalna kombinacje (2 warstwy/plyty Rockwool/Isover, kazda 8cm grubosci)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja mam kloce na suficie 22cm grubość (4x5cm wełna), cel to zbić 42 Hz
Te które ja robiłem, przez środek tylnej ścianki wstawiłem pasek z płyty który odpycha wełnę 2cm a z czoła zrobiłem membranę z pikowanej derki parę mm gruba
2 x materiał mocno naciągany


 

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam kloce na suficie 22cm grubość (4x5cm wełna), cel to zbić 42 Hz

 

 

Dlaczego na suficie? Czy sufit jest 4m wysoki?

Podstawowa moda 42Hz powstaje przy odleglosci odbijajacych powierzchni (czyli w tym wypadu podloga/sufit) 4m

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, xajas napisał:

 

Dlaczego na suficie? Czy sufit jest 4m wysoki?

Podstawowa moda 42Hz powstaje przy odleglosci odbijajacych powierzchni (czyli w tym wypadu podloga/sufit) 4m

Ja nie wiem jak Ty to obliczasz, u mnie każdy punkt przed zastosowaniem absorbera został najpierw zmierzony, wiec to nie moje widzimisię
Największe skupiska najniższego zakresu tworzą się
w kątach, miedzy kolumnami i w miejscu odsłuchu,
nie mogę zastosować pochłaniacza miedzy kolumnami na ścianie, bo przycisza i pomniejsza centrum, dlatego są na suficie i nad głową

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja nie wiem jak Ty to obliczasz, u mnie każdy punkt przed zastosowaniem absorbera został najpierw zmierzony, wiec to nie moje widzimisię Największe skupiska najniższego zakresu tworzą się w kątach, miedzy kolumnami i w miejscu odsłuchu, nie mogę zastosować pochłaniacza miedzy kolumnami na ścianie, bo przycisza i pomniejsza centrum, dlatego są na suficie i nad głową  

 

 

 

 Czestotliwosc pierwszej podstawowej mody miedzy dwoma scianami to predkosc dzwieku podzielona przez podwojona odleglosc miedzy tymi scianami. Jak nie wiesz jak to sie liczy, to w internecie znajdziesz przeciez dziesiatki kalkulatorow takich modow. Przyklad: pomieszczenie 4x3x2,5m 

df8422c160b8ca641af00a0f8fa3bcf0.jpg

 

88c9944ab569a07d4fa9d4ec6104821d.jpg

 

Miedzy przednia a tylna sciana 42,9Hz, miedzy sufitem a podloga 68,6Hz, miedzy bocznymi scianami 57,2Hz

 

Co to sa „skupiska najnizszego zakresu“?

Punkty o najwyzszym cisnieniu?

Te sa zawsze bezposrednio przy scianach a napewno nie posrodku, w miejscu odsluchu albo miedzy glosnikami. To tez widac na zalaczonym obrazku

 

Reszty doczytasz pod

 https://brasil.cel.agh.edu.pl/~14sapyzik/indexba53.html?page_id=2

 

 

Nierozumiem co to jest „przycisza, pomniejsza centrum“

Jesli przycisza to odbicia i rezonanse, a o to przeciez chodzi ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, xajas napisał:

Czestotliwosc pierwszej podstawowej mody

Wszystko się zgadza i nawet można wybaczyć, bo jesteś z zagramanicy, ale ładnie piszesz po polsku, więc wybacz, ale to jest ten mod  😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moda na mody :-)

 

Czyli poprawnie bylo by „czestotliwosc pierwszego podstawowego modu“?

 

Tak, niestety, Polskie slownictwo fachowe mi bardzo brakuje. Jest to bardzo uciazliwe. Ale ciagle jest lepsze i bardziej fachowe/precyzyjne niz te ulubione tutaj fantazyjne okreslenia typu „dociazone“, „podcieplone“, „bryly“, „nasycone“,..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, xajas napisał:

Moda na mody 🙂

Czyli poprawnie bylo by „pierwszy podstawowy mod“?

Tak, niestety, slownictwo fachowe mi bardzo brakuje

Tak, pierwszy mod. Zwróciłem uwagę, bo ogólnie mnie zadziwiasz poprawnością. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 godzinę temu, xajas napisał:

 Czestotliwosc pierwszej podstawowej mody miedzy dwoma scianami to predkosc dzwieku podzielona przez podwojona odleglosc miedzy tymi scianami. Jak nie wiesz jak to sie liczy, to w internecie znajdziesz przeciez dziesiatki kalkulatorow takich modow. Przyklad: pomieszczenie 4x3x2,5m 

df8422c160b8ca641af00a0f8fa3bcf0.jpg

 

88c9944ab569a07d4fa9d4ec6104821d.jpg

 

Miedzy przednia a tylna sciana 42,9Hz, miedzy sufitem a podloga 68,6Hz, miedzy bocznymi scianami 57,2Hz

 

Co to sa „skupiska najnizszego zakresu“?

Punkty o najwyzszym cisnieniu?

Te sa zawsze bezposrednio przy scianach a napewno nie posrodku, w miejscu odsluchu albo miedzy glosnikami. To tez widac na zalaczonym obrazku

 

Reszty doczytasz pod

https://brasil.cel.agh.edu.pl/~14sapyzik/indexba53.html?page_id=2

 

 

Nierozumiem co to jest „przycisza, pomniejsza centrum“

Jesli przycisza to odbicia i rezonanse, a o to przeciez chodzi 😉

Normalnie powinienem zakończyć dyskusje
 

Raz ze nie znasz wymiarów mojego pomieszczenia, dwa ze nie wiesz na której ścianie stoją kolumny
 

W katach jest strojone na 1 mod, cześć na sufitach na drugi
Proszę skończ z tym kalkulatorem, tez sie nimi bawiłem zanim zacząłem pomiary, powtórzę, robione pomiary w każdym z punkcie, konsultowane z kilkoma osobami, z Mirkiem który powyżej pisze a nawet niektóre absorbery i rezonatory przez niego wykonane  

A w internecie można przeczytać co to ciśnienie akustyczne, skupisko tez ma definicje 

 

1 godzinę temu, xajas napisał:

Nierozumiem co to jest „przycisza, pomniejsza centrum“

Jesli przycisza to odbicia i rezonanse, a o to przeciez chodzi 😉

Naprawdę nie rozumiesz co to przyciszać centrum?
Odbicia sa tłumione przez ustój pochłaniający i mamy efekt przyciszenia
Nie zamierzam robić z pomieszczenia pokoju bezechowego, staram się pozyskać naturalność pogłosów które wiele wnoszą, ale co ja ci będę tłumaczył .....

Edited by .:Gerard:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, xajas napisał:

Moda na mody 🙂

 

Czyli poprawnie bylo by „czestotliwosc pierwszego podstawowego modu“?

 

Tak, niestety, Polskie slownictwo fachowe mi bardzo brakuje. Jest to bardzo uciazliwe. Ale ciagle jest lepsze i bardziej fachowe/precyzyjne niz te ulubione tutaj fantazyjne okreslenia typu „dociazone“, „podcieplone“, „bryly“, „nasycone“,.. emoji3.png

 

 

Robisz w swoich postach błędy różnego rodzaju, nie znasz fachowych określeń
a wyśmiewasz się z innych ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.