Jump to content

Recommended Posts

Spendory wbrew pozorom lubią dużo mocy także raczej mocny tranzystor (jakaś końcówka Accuphase?) - ja kupiłem sobie stare SP9/1 (które są właściwie SP100 tylko w większej i lepszej obudowie) bo myślałem że ze względu na efektywność zagra to z Lampą SET i się niestety pomyliłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie słuchałem spendorów na końcówkach avm m3 potężne moc i waga , a przedwzmacniacz i źródło już nie pamiętam ale nie mój pułap cenowy koło 200 tyś ale grało naprawdę dobrze. 

Też się lampy obawiam. Myślałem nad luxmanem ale nie widziałem i nie słyszałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt Ci zbytnio nie doradzi bo nie jest to możliwe. Ale szukałbym solidnej końcówki w klasie A (nic z antyków). możesz się też rozejrzeć po polskich producentach (może dostaniesz coś na odsłuch). Generalnie złożenie systemu z kolumnami takiej klasy to już nie jest łatwa sprawa i jak się nie znasz to jest duża szansa że ktoś Ci wciśnie jakiś badziew za kupe kasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, piter z napisał:

Nikt Ci zbytnio nie doradzi bo nie jest to możliwe. Ale szukałbym solidnej końcówki w klasie A (nic z antyków). możesz się też rozejrzeć po polskich producentach (może dostaniesz coś na odsłuch). Generalnie złożenie systemu z kolumnami takiej klasy to już nie jest łatwa sprawa i jak się nie znasz to jest duża szansa że ktoś Ci wciśnie jakiś badziew za kupe kasy.

Pomijając budżet odsłuchy sugerowałbym rozpocząć właśnie od rodzimej (zaskakująco niedocenianej) końcówki Abyssound ASX-2000 i mając taki punkt wyjściowy szukać dalej.


[email protected]

---------------------------------

"I am an audiophile"

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 21.07.2019 o 17:22, piter z napisał:

Spendory wbrew pozorom lubią dużo mocy także raczej mocny tranzystor (jakaś końcówka Accuphase?) - ja kupiłem sobie stare SP9/1 (które są właściwie SP100 tylko w większej i lepszej obudowie) bo myślałem że ze względu na efektywność zagra to z Lampą SET i się niestety pomyliłem.

Również miałem sp9/1master i S100. U nas w pomieszczeniu 20 M z lampa El 34 więc bez szału zagrało wybitnie. Jednak pokój zrobiony akustycznie za 50 tys.. Również ASR Emitter 2 plus. Pięknie poprowadził Spendory. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem - czytałem że muszą mieć zrobioną akustykę na max i są do raczej mniejszych pomieszczeń mimo ich gabarytów. Mój SET jest jednak bardzo słaby i ma 15W/kanał a mój pokój w porywach do 40m2 (i akustycznie bez szału i nic na razie nie robie bo czeka mnie przeprowadzka). EL34 zgaduję że było mocniejsze niż mój SET także trochę kumulacja w drugą stronę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piter napisze tak, sluchalismy w tym pomieszczeniu kolumn do 100 tys. Nowych jak i legendarnych vintage Tannoy Gold, Klipsch Bella, tannoy Prestige. Martin Logan, Jbl. Ti 250, Harbeth 40, Rehdecko. Nowe Usher Dmd, Dynaudio C2, Pioneer 2sx z głośnikami TAD. Spendor to kolumn kompletna po 20 h jazdy przesluchalem 3 płyty od deski do deski do 4 rano. Rzadko cos na mnie robi wrażenie. Ale w tej cenie bez dwóch zdań kiler. Nie gra ze wszystkim ale jak już ustawi się to daj Boże każdej kolumnie tak grać. Jeszce jedno często myli się sp9/1 że to niby taki steryd S100. Niby prawda lecz obecnie, Spendor  wypuścił na rynek, oczywiście jakiś czas temu odpowiednik sp200 cena 85 tys zł. Dokładnie to samo miejsce miało z Proac. Gdzie legenda Proac Responce 4 przeszła do historii na głośnikach średniotonowych  ATC. 25 lat temu koszt ich był 60 tys. Choć już Proac 10 lat przed 4 wypuścił EBS na tym głośniku od ATC. Dzisiejsze odpowiedniki że stajni ATC z Seri 300 to koszt 150 tys zł. Czy warte. No cóż to kwestia gustu słuchu. Czy portfela.? 

Edited by lukag72

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lukag72 said:

Piter napisze tak, sluchalismy w tym pomieszczeniu kolumn do 100 tys. Nowych jak i legendarnych vintage Tannoy Gold, Klipsch Bella, tannoy Prestige. Martin Logan, Jbl. Ti 250, Harbeth 40, Rehdecko. Nowe Usher Dmd, Dynaudio C2, Pioneer 2sx z głośnikami TAD. Spendor to kolumn kompletna po 20 h jazdy przesluchalem 3 płyty od deski do deski do 4 rano. Rzadko cos na mnie robi wrażenie. Ale w tej cenie bez dwóch zdań kiler. Nie gra ze wszystkim ale jak już ustawi się to daj Boże każdej kolumnie tak grać. Jeszce jedno często myli się sp9/1 że to niby taki steryd S100. Niby prawda lecz obecnie, Spendor  wypuścił na rynek, oczywiście jakiś czas temu odpowiednik sp200 cena 85 tys zł. Dokładnie to samo miejsce miało z Proac. Gdzie legenda Proac Responce 4 przeszła do historii na głośnikach średniotonowych  ATC. 25 lat temu koszt ich był 60 tys. Choć już Proac 10 lat przed 4 wypuścił EBS na tym głośniku od ATC. Dzisiejsze odpowiedniki że stajni ATC z Seri 300 to koszt 150 tys zł. Czy warte. No cóż to kwestia gustu słuchu. Czy portfela.? 

Ja jakoś w legendy nie wierze i nie przejmuje się zbytnio opiniami innych - poprostu mam swoje zdanie na temat pewnych rzeczy.Z kolumn które wymieniłeś to Tannoy to nie moja para kaloszy i dla mnie to specyficzne kolumny które nigdy nie zagrają topowo, to samo Klipsch, JBL Ti250 to Hi-Fi, Herberth 40 nie słyszałem ale mogą mieć potencjał tak samo jak Usher BE20 DMD, Dynaudio C (ale 2 są dużo za małe - minumum 4) słyszałem wieki temu ale nie w swoim systemie - trzeba im dobrać tor aby grały, ale i tak nie jest to granie takie jak Spendor ale wielu może się podobać. Ogólnie to już taki poziom że łatwo nie ma i trzeba mieć kilka wzmacniaczy, źródeł i troche kabli żeby zrobić dźwięk - ale na tym polega ta zabawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klipsch i nie zagrają top? Kolego widzę że ogromna  droga przed tobą. Set przy skuteczności 104 db wymiata tak że powietrze barwa i skład instrumentów brzmia nad wyraz prawdziwie. się składa że jedyną firma która trzyma te parametry w ryzach była Klipsch z swoim  Horn na czele.  PAMIĘTAJ ŻE WIELE MODELI TEJ FIRMY PRODUKOWANO PRZEZ 50 LAT., w niezmienionej formie. Z tymi sami przetwornika i i typami obudów. O czym to świadczy? Zastanów się. Dla przykładu Taki Audio Physic co roku zmieniał przetworniki obudowy i nigdy nie byli dość. Tannoy to nie moja para kaloszy. A które Tannoy słuchałeś z Czym Gold, Red, Black, Silver? Sam osobiście słucham na 60 m2. Więc potrzebuję trochę mięsa w dźwięku lub Kultury w. Brzmieniu. Ale do tego trzeba dojrzeć i mieć lata doświadczenia. Czego życzę Tobie i innym, zaloznany w Audio od 1988 r 

 

Edited by lukag72

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, [email protected] said:

Hmm a pytanie tylko było co dobrze napędzi spendory.... 

Odpowiedź pewnie będzie że całkiem dużo wzmacniaczy powyżej 50W/kanał pod warunkiem że są wydajne prądowo i spasują się sygnaturą z systemem - pomieszczenie też jest ważne bo w pomieszczeniu nie zrobionym będzie dominowała średnica i góra co spowoduje wrażenie niedostatku basu (i przy okazji tego że końcówka go nie napędza).

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, lukag72 said:

Klipsch i nie zagrają top? Kolego widzę że ogromna  droga przed tobą. Set przy skuteczności 104 db wymiata tak że powietrze barwa i skład instrumentów brzmia nad wyraz prawdziwie. się składa że jedyną firma która trzyma te parametry w ryzach była Klipsch z swoim  Horn na czele.  PAMIĘTAJ ŻE WIELE MODELI TEJ FIRMY PRODUKOWANO PRZEZ 50 LAT., w niezmienionej formie. Z tymi sami przetwornika i i typami obudów. O czym to świadczy? Zastanów się. Dla przykładu Taki Audio Physic co roku zmieniał przetworniki obudowy i nigdy nie byli dość. Tannoy to nie moja para kaloszy. A które Tannoy słuchałeś z Czym Gold, Red, Black, Silver? Sam osobiście słucham na 60 m2. Więc potrzebuję trochę mięsa w dźwięku lub Kultury w. Brzmieniu. Ale do tego trzeba dojrzeć i mieć lata doświadczenia. Czego życzę Tobie i innym, zaloznany w Audio od 1988 r 

 

Słuchałem Klipsch'e z serii heritage (chyba były to Forte - po Forte nawet nie traciłem czasu na Horny 😞) - dla mnie falowody jak zawsze grały po swojemu tak zawsze będą i nie dość tego wogóle nie zgrywa się to z dużą membraną na dole. Tannoye słuchałem nowe na dużym coaxie (nie pamiętam nazwy i ciężko mi zgadnąć bo wyglądają do siebie podobnie) - wyraźnie dało się wychwycić różny charakter grania tweetera i membrany (jak to w coaxie) - dla mnie nieporozumieniem jest nazywanie tego dobrym dźwiękiem - chociaż i tak gra to lepiej/bardziej akceptowalnie niż Klipsch.

Dla mnie poprostu zwykłe wielodrożne kolumny na głośnikach dynamicznych jeżeli są dobrze zaprojektowane to grają najlepiej - a wcale nie jest tak prosto zrobić dobre wielodrożne kolumny jak się komuś wydaje bo kompromisów jakie trzeba podjąć jest nieskończona ilość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...

 Naprawdę tak pięknie Wam brzmi ten Spendor S100 ?

Już nie będą odnosił się do średnicy i basu, która delikatnie mówiąc nie jest najwyższych lotów ale góra w tych kolumnach to stary D2010 Scana, który jest po prostu przeciętny brzmieniowo przez co całej masy wybrzmień, niuansów,alikwotów  po prostu nie słychać.

Ja słuchałem wiele lat temu S100 i te kolumny grały jak sprzęt hi-fi z lat 80tych - czyli po prostu słabo.

Generalnie podzielam pogląd "pitera z".

Powiem więcej - bardzo trudno jest zrobić wyrafinowanie brzmiące 2way. O konstrukcjach  3way, 4way nawet nie mówię...


In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Według mnie trudniej jest zrobić dobre kolumny 2drożne niż 3drożne na ten przykład (tylko oczywiście ktoś musi potrafieć projektować i kosztuje to sporo więcej niż 2drogi). W kolumnach 2drożnych poza tym że nie mają rozciągnięcia na basie to głośnik grający bas i średnicę nigdy nie zagra średnicy jak typowa średniotonówka, dodatkowo głośnik wysokotonowy żyłowany jest do granic możliwości co nie przekłada się pozytywnie na jego brzmienie - dlatego ogólnie z 2drożnych kolumn najlepiej graja monitorki na małych głośnikach gdzie basu nie ma prawie wcale, ale za to przynajmniej głośnik może zagrać lepiej średnicę i wysokotonówka nie jest tak żyłowana w dół.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli o tweeter chodzi to wszystko zależy od filtracji. Mając pkt podziału np. na 2,5kHz ZUPEŁNIE inaczej będzie "żyłowany" głośnik filtrowany 1- rzędem, a zupełnie inaczej 4 czy nawet 6-rzędem.

Natomiast wiem że czym więcej "dróg" tym większe problemy ze spójnością,fazą,  a te elementy BARDZO przekładają się na wiele składowych brzmienia i całe brzmienie.

Edited by babatular

In my humble opinion

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.08.2019 o 16:44, piter z napisał:

Według mnie trudniej jest zrobić dobre kolumny 2drożne niż 3drożne na ten przykład (tylko oczywiście ktoś musi potrafieć projektować i kosztuje to sporo więcej niż 2drogi). W kolumnach 2drożnych poza tym że nie mają rozciągnięcia na basie to głośnik grający bas i średnicę nigdy nie zagra średnicy jak typowa średniotonówka, dodatkowo głośnik wysokotonowy żyłowany jest do granic możliwości co nie przekłada się pozytywnie na jego brzmienie - dlatego ogólnie z 2drożnych kolumn najlepiej graja monitorki na małych głośnikach gdzie basu nie ma prawie wcale, ale za to przynajmniej głośnik może zagrać lepiej średnicę i wysokotonówka nie jest tak żyłowana w dół.

Piter bez obrazy , każdy ma swoje zdanie , które należy uszanować . Jednak to co piszesz to dla mnie czysta teoria. Nie podejrzewam Ci o to abyś nie miał doświadczenia w odsłuchu wielu różnych modeli głośników . Ja słucham około 50 par rocznie w różnych konfiguracjach . Swoje przemyślenia mam również nie wszystko zer wszystkim . Ale pisząc o głosnikach które używane są zawodowo w przy tworzeniu wybitnych dzieł muzycznych ,  , czy warunkach domowych , z Tannoy korzystali Pink Floyd , Adel, Elton John. w że są słabe itd , to tylko świadczy że nie miałeś z nimi odpowiedniego doświadczenia . TO moje przemyślenia . Pozdrawiam .

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lukag72 said:

Piter bez obrazy , każdy ma swoje zdanie , które należy uszanować . Jednak to co piszesz to dla mnie czysta teoria. Nie podejrzewam Ci o to abyś nie miał doświadczenia w odsłuchu wielu różnych modeli głośników . Ja słucham około 50 par rocznie w różnych konfiguracjach . Swoje przemyślenia mam również nie wszystko zer wszystkim . Ale pisząc o głosnikach które używane są zawodowo w przy tworzeniu wybitnych dzieł muzycznych ,  , czy warunkach domowych , z Tannoy korzystali Pink Floyd , Adel, Elton John. w że są słabe itd , to tylko świadczy że nie miałeś z nimi odpowiedniego doświadczenia . TO moje przemyślenia . Pozdrawiam .

Ja się nie obrażam bo nie ma o co. Dla mnie to żadna teoria tylko to co z tych kolumn słyszałem - nie wiem kto z nich korzystał albo co twierdzi on albo producent - ja wiem co ja słyszałem i nie interesuje mnie zdanie innych w tej kwestii (zdanie innych interesuje mnie zanim coś posłucham - później jest już nieważne bo niby czemu by miało?). Czy Ty gdy usłyszysz że coś poprostu kiepsko gra ale ktoś inny gdzieś tam twierdził inaczej to zmieniasz zdanie? Co mnie najbardziej dziwi to to że ludzie często robią kwieciste opisy brzmienia rodem z kolorowych gazetek zamiast napisać wprost czy coś gra czy nie i jakie są wady kolumny ich zdaniem - według mnie to dość proste tylko nie tak bardzo audiofilsko i "cool" to wychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegoś roku eksploatuję Spendora a5 i w aktualnej konfiguracji powiem, że jest bajka. Do muzyki akustycznej, klasyka,  jazz, w pokoju 22 m nie potrzeba nic większego. Muzyka, jej barwa, wokale, jest tak wciągająca, że chyba się uzależniłem :). Z pewnością jest to zasługa nietuzinkowego wzmacniacza ale ten duet jest dla mojego ucha.

Edited by mario_64

BAT VK300xSE, Gato CDD-1, Bluesound node 2i, Spendor a5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, mario_64 said:

Od jakiegoś roku eksploatuję Spendora a5 i w aktualnej konfiguracji powiem, że jest bajka. Do muzyki akustycznej, klasyka,  jazz, w pokoju 22 m nie potrzeba nic większego. Muzyka, jej barwa, wokale, jest tak wciągająca, że chyba się uzależniłem :). Z pewnością jest to zasługa nietuzinkowego wzmacniacza ale ten duet jest dla mojego ucha.

Co za szatan napędza A5?

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, Ronaldo9 napisał:

Co za szatan napędza A5?

BAT z sygnatury 🙂 


BAT VK300xSE, Gato CDD-1, Bluesound node 2i, Spendor a5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.08.2019 o 16:50, piter z napisał:

Ja się nie obrażam bo nie ma o co. Dla mnie to żadna teoria tylko to co z tych kolumn słyszałem - nie wiem kto z nich korzystał albo co twierdzi on albo producent - ja wiem co ja słyszałem i nie interesuje mnie zdanie innych w tej kwestii (zdanie innych interesuje mnie zanim coś posłucham - później jest już nieważne bo niby czemu by miało?). Czy Ty gdy usłyszysz że coś poprostu kiepsko gra ale ktoś inny gdzieś tam twierdził inaczej to zmieniasz zdanie? Co mnie najbardziej dziwi to to że ludzie często robią kwieciste opisy brzmienia rodem z kolorowych gazetek zamiast napisać wprost czy coś gra czy nie i jakie są wady kolumny ich zdaniem - według mnie to dość proste tylko nie tak bardzo audiofilsko i "cool" to wychodzi.

Piter rozumiem że twoja wiedza w dziedzinie audio jest absolutna , jesteś urodzony ze słuchem  wybitnym   ?  A twoje dewagacje w stronę osób które mocno zarysowały drogę dżwięku w audio  są uzasadnione . Szkoda ,dla mnie twoja opinia przyjajmniej to co piszesz to bzdet , i jest to po prostu  słabe . Rozumiem że takie firmy  i ich wyroby są też poniżej dzisiejszych norm . Spica, Dunlavy ,Shahinian, Sonab Carlson, Geithain, czy choć przez chwile miałeś okazje obcować z ich wyrobami  ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lukag72 said:

Piter rozumiem że twoja wiedza w dziedzinie audio jest absolutna , jesteś urodzony ze słuchem  wybitnym   ?  A twoje dewagacje w stronę osób które mocno zarysowały drogę dżwięku w audio  są uzasadnione . Szkoda ,dla mnie twoja opinia przyjajmniej to co piszesz to bzdet , i jest to po prostu  słabe . Rozumiem że takie firmy  i ich wyroby są też poniżej dzisiejszych norm . Spica, Dunlavy ,Shahinian, Sonab Carlson, Geithain, czy choć przez chwile miałeś okazje obcować z ich wyrobami  ? 

Czepiasz się na siłę nie chcąc chyba zrozumieć tego co napisałem.

Nie słuchałem niczego z tej listy którą wymieniłeś więc się nie wypowiem (nie jestem jakimś nałogowym odsłuchiwaczem który słucha co tydzień nowej pary kolumn) - a tak wogóle legendy audio mnie nie ruszają jakoś zbytnio (przeważnie ktoś wymyśla jakieś wydumane historie jak chce się pozbyć starego rupiecia). Możesz sobie twierdzić że to co pisze to bzdet - ja poprostu napisałem co słyszę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja najlepszy efekt dźwiękowy miałem podpinając szybki wzmacniacz lampowy Graaf OTL. Z Accuphase i Jeffem czy Plinusem tak nie grało.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, szydlo_l napisał:

Ja najlepszy efekt dźwiękowy miałem podpinając szybki wzmacniacz lampowy Graaf OTL. Z Accuphase i Jeffem czy Plinusem tak nie grało.

GM-ki .... ? Nawet nie chcę próbować bo to grozi uwiązaniem do kanapy 🙂 


BAT VK300xSE, Gato CDD-1, Bluesound node 2i, Spendor a5.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.08.2019 o 10:29, mario_64 napisał:

GM-ki .... ? Nawet nie chcę próbować bo to grozi uwiązaniem do kanapy 🙂 

Masz na myśli GM20 czy GM70 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.08.2019 o 21:49, piter z napisał:

Czepiasz się na siłę nie chcąc chyba zrozumieć tego co napisałem.

Nie słuchałem niczego z tej listy którą wymieniłeś więc się nie wypowiem (nie jestem jakimś nałogowym odsłuchiwaczem który słucha co tydzień nowej pary kolumn) - a tak wogóle legendy audio mnie nie ruszają jakoś zbytnio (przeważnie ktoś wymyśla jakieś wydumane historie jak chce się pozbyć starego rupiecia). Możesz sobie twierdzić że to co pisze to bzdet - ja poprostu napisałem co słyszę.

Piter rzeczywiście może nie potrzebnie się czepiam , ale skoro nie słuchałeś , wielu rzeczy które wymieniłem . Po co od razu je przekreślać .Tym bardziej że nie znajdziesz nigdzie beukotu  reklamowego w/w  przez zemnie  rzeczy . To może oświeć mnie co na Tobie do tej pory zrobiło wrażenie i z czym to był dopasowane . jestem otwarty na nowe -stare . Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piter skąd jestes ?? może ktoś z forum podleci z jakimś dobrym wzmakiem do Ciebie na odsłuch 🙂  jak nie bede miał daleko to wezme swoj i podlece , chętnie posłucham S100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mieszkam niedaleko Oslo także raczej ciężko będzie.

A co do tego co mi się podobało to słuchałem kiedyś takiego systemu (pewnie jeden z lepszych w Polsce) - pomieszczenie wybudowane pod audio z sufitem na wysokości 4m i spora powierchnia (z 70m2?), Wilsony maxx, cały topowy DCS, pre ARC ref10, monobloki na zamówienie (kiedyś najwyższy accuphase) + odpowiednie kable i pierdoły (zresztą to osoba która tutaj kiedyś napisała kilka razy). Wszystkie systemy jakie później słuchałem były przy tym co najwyżej średnie. Tam poprostu nie było zbytnio kompresji dynamiki ze strony sprzętu ani pomieszczenia i to była największa przewaga nad innymi systemami. W warunkach zwykłych domowych nie ma szans niemal zagrać poprawnie niczego bo nikt mi nie powie że koncert rock'owy, symfonika czy cokolwiek co ma ułamek realnego natężenia dźwięku gra tak jak powinno 😄 - w miare poprawnie to sobie można najwyżej jakiejś solistki posłuchać.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.