Skocz do zawartości
IGNORED

Zmiana zrodla czy zmiana kolumn?


marycz

Rekomendowane odpowiedzi

No pewnie, że duży może wiecej ale ja tutaj mówię o stronie sonicznej.

W kolumnie padnie mi jeden accuton to zamawiam drugi podaję tylko nr seryjny a oni mi dobierają najbliższy do pary i jeszcze zniżkę dostanę. Jeśli chodzi o elektronikę to faktycznie bywa różnie można trafić dobrze i gorzej?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek w 2003 roku.

Zaczęło padać zawieszenie w tweeterze Focala w moich Zollerach.

Podobno głośniki miały być modyfikowane na potrzeby Manfreda a na dodatek miały starte oznaczenia.  Zatem nie wiadomo co tam włożyć.

To, że żadna para Zollerów nie przypomina innej pary Zollerów tego samego modelu nie muszę mówić bo w tej manufakturze pojęcie powtarzalności chyba nie istniało.

Pół roku szukania gościa po sieci bo oczywiście na maile nie odpowiada a telefon nieaktualny. W końcu dorwałem gościa na jakimś forum za pomocą przyjaciół w Niemczech i udało się ustalić co może być zamiennikiem.

Zamienniki kupiłem, zamontowałem a kolumn się pozbyłem ze śpiewem na ustach.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rochu

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w przypadku kolumn ogólnodostępne przetworniki mają swoje zalety. W przypadku uszkodzenia nie będzie problemu z wymianą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Silver_85 napisał:

Dlatego w przypadku kolumn ogólnodostępne przetworniki mają swoje zalety. W przypadku uszkodzenia nie będzie problemu z wymianą. 

To raczej obojętna kwestia.

Ważne aby producent istniał, zapewniał serwis i miał swoje zapasy.

W odniesieniu zaś do głośników ogólnodostępnych nikt nie da gwarancji, że ten sam model AD 2019 jest dokładnie taki sam jak egzemplarz sprzed np lat pięciu. Po drodze mogły być jakieś ciche modyfikacje albo przenosiny produkcji np. do Chin.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rochu

"Są audiofile i melomani jak i audiodebile..."  -  darkul w wątku 11299 "Co ma w sobie Garrard ?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak, ale jeśli sam przetwornik był ogólnodostępny nawet po zaprzestaniu jego produkcji łatwiej o zakup nawet używki. Z drugiej strony jak często trzeba wymieniać przetworniki . Raczej są to pojedyncze przypadki lub kwestia wieku samej kolumny. Wielu nawet wielkich producentów korzysta z podwykonawców i nie ma w tym nic dziwnego. Mało jest firm które produkuję od a do z swoje kolumny. Kwestia samych przetworników czy elementów zwrotnic, okablowania itp.  Kupują lekko zmodyfikowane ss, seasy itd. O takie głośniki będzie trudniej. Już widzę jak producenci takich kolumn mają zapasy na 10 czy 15 lat do przodu na ewentualny serwis po zaprzestaniu produkcji danej kolumny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Silver_85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie ponad 10 letnie głośniki (katalogowe modele), to tylko wymieniać parami bo może być rozrzut parametrów produkcyjnch a te modyfikowane to może być problem nawet w wielkich koncernach z dostępnością po kilkunastu latach?.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PMC daje 20lat gwarancji. Ciekawe jak oni to rozwiazuja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wieza STEREO Technics :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Huberto1984 napisał:

PMC daje 20lat gwarancji. Ciekawe jak oni to rozwiazuja.

Marketingowo wygląda dobrze. Jak wyślesz reklamację na wgnieciony czy spalony głośnik, odbarwiony fornir to i tak reklamacja będzie odrzucona. Po drugie trzeba jeszcze trzymać paragon 20 lat i pytanie czy ta gwarancja przechodzi dalej jak ktoś od Ciebie odkupi takie kolumny. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Huberto1984 napisał:

PMC daje 20lat gwarancji. Ciekawe jak oni to rozwiazuja.

Proste. Oczywiście trzeba uwzględnić istnienie firmy przez te 20 lat, co nie jest wcale oczywiste nawet wśród dużych (np. Sansui). Druga sprawa to nie wszystkie reklamacje muszą być uwzględnione. Cała reszta to kalkulacja i polityka firmy. Jak się robi dobry sprzęt który się nie psuje, to nawet w przypadku braku możliwości naprawy z powodu braku części klient może dostać nową parę kolumn z bieżącej produkcji, takie same albo tej samej czy nawet lepszej klasy. Finansowo to się opłaca, mówię z własnego doświadczenia, dlatego dziwię się firmom które robią problemy z gwarancją - smród w prasie na forach czy na fejsie nie jest IMO tego wart (to dotyczy raczej małych niszowych często firm, nie gigantów). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego polecam zapoznać się z moją definicja Hi-Endu - wersja rozszerzona

Dla przypomnienia :

"To jeszcze raz co to jest HI-END - to JAKOŚĆ Dźwięku i Wykonania na najwyższym poziomie. Jeśli nie ma jednego z tych aspektów to to nie jest HI-END.

Można tu jeszcze dodać uzupełniające cechy pojęcia HI-END - to także marka, jej rozpoznawalność i pozycjonowanie na rynku sprzętu audio wysokiej klasy, historia - czas istnienia na rynku, zaplecze i  możliwości techniczne, powtarzalność produktów,  niezawodność, wysokiej jakości serwis, punkty dystrybucji na całym świecie."

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez babatular

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, babatular napisał:

dlatego polecam zapoznać się z moją definicja Hi-Endu - wersja rozszerzona

Dla przypomnienia :

"To jeszcze raz co to jest HI-END - to JAKOŚĆ Dźwięku i Wykonania na najwyższym poziomie. Jeśli nie ma jednego z tych aspektów to to nie jest HI-END.

Można tu jeszcze dodać uzupełniające cechy pojęcia HI-END - to także marka, jej rozpoznawalność i pozycjonowanie na rynku sprzętu audio wysokiej klasy, historia - czas istnienia na rynku, zaplecze i  możliwości techniczne, powtarzalność produktów,  niezawodność, wysokiej jakości serwis, punkty dystrybucji na całym świecie."

Ciężko ten cały hi-end zdefiniować ale ta powyższa jest jak najbardziej ok

wedlug mnie powinien spełniać 3 podstawowe kryteria :

1) najwyższa jakość dzwieku

2) najwyższa jakość wykonania, pracy i bezawaryjność , ładny wyglad nie zaszkodzi ( zwłaszcza , ze to nie są tanie rzeczy )

3) rozpoznawalność marki, jej renoma poparta wiedza i zapleczem technicznym producenta i wynikająca z tego sprzedawalnosc ( co w naszym hobby jest IMHO bardzo istotne - kto poprzestał na pierwszym kupionym zestawie? Poszukiwania "swojego brzmienia" zwykle trwają latami co wiąże się ze zmianami klocków w układance)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ilu ludzi tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)
16 godzin temu, babatular napisał:

szczególnie biorąc pod uwagę ich gabaryty i warunki prezentacji."

Baba...tym bardziej nie powinieneś pisać o jakości brzmienia skoro warunki były do 4d...

Tak samo co niektórzy oceniają systemy na podstawie filmów z YouTube'a...

17 godzin temu, babatular napisał:

na AVS2017 - SF AIDA 2 grały rewelacyjnie

 

16 godzin temu, babatular napisał:

Trzeba potrafić ocenić co w kiepskim otoczeniu akustycznym dany sprzęt pokazuje i trzeba mieć doświadczenie na co zwracać uwagę by docenić możliwości sprzętu/systemu w warunkach WYSTAWOWYCH.

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, ziko369 napisał:

Baba...tym bardziej nie powinieneś pisać o jakości brzmienia skoro warunki były do 4d...

Tak samo co niektórzy oceniają systemy na podstawie filmów z YouTube'a...

 

?

Jest dokładnie odwrotnie. Jeśli w tych niesprzyjających warunkach można było usłyszeć ich potencjał - to w lepszych warunkach akustycznych może być tylko lepiej. W warunkach stadionowych brzmiały świetnie i trzeba potrafić to docenić. Oczywiście wiem że wielu audiofilów na sprzęcie DIY czy chińskich lampkach i drutach za 20zł  gra lepiej - co zrobić

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Nie bądź złośliwy...piszesz tak samo jak wielu użytkowników tego forum...

Np. świetna góra, średnica piękna ale dół się wzbudza i dudni...

Qrde...jak można ocenić jakość góry i średnicy skoro dół buczy, dudni i zamazuje obraz reszty pasma...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wiara w ten perfekcyjny serwis High-Endowskich firm typu wymiana sparowanych przetwornikow itd. to mrzonki.

Zakladam ze firma B&W spelnia przynajmniej w znacznym stopniu wczesniej wspomniane wymagania, aby sie do tego kregu zakwalifikowac. 

Tutaj przyklad "real live" -> porownanie zbieznosci / sparowania przetwornikow:

1. U gory: "moje piwniczne dlubankami DIY"

2. Na dole: B&W 804, ktore kupilem z protokolem, certyfikatem sparowania, itd.

Pomiary wykonane w identycznych warunkach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wyniki mowia same za siebie...

 

Zyjcie dalej w kolorowym swiecie katalogowej poezji :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Silver_85 napisał:

Marketingowo wygląda dobrze. Jak wyślesz reklamację na wgnieciony czy spalony głośnik, odbarwiony fornir to i tak reklamacja będzie odrzucona. Po drugie trzeba jeszcze trzymać paragon 20 lat i pytanie czy ta gwarancja przechodzi dalej jak ktoś od Ciebie odkupi takie kolumny. 

 

7 godzin temu, przemak napisał:

Proste. Oczywiście trzeba uwzględnić istnienie firmy przez te 20 lat, co nie jest wcale oczywiste nawet wśród dużych (np. Sansui). Druga sprawa to nie wszystkie reklamacje muszą być uwzględnione. Cała reszta to kalkulacja i polityka firmy. Jak się robi dobry sprzęt który się nie psuje, to nawet w przypadku braku możliwości naprawy z powodu braku części klient może dostać nową parę kolumn z bieżącej produkcji, takie same albo tej samej czy nawet lepszej klasy. Finansowo to się opłaca, mówię z własnego doświadczenia, dlatego dziwię się firmom które robią problemy z gwarancją - smród w prasie na forach czy na fejsie nie jest IMO tego wart (to dotyczy raczej małych niszowych często firm, nie gigantów). 

Wiadomo, ze nie kazda reklamacja bedzie uwzgledniona. Jak ktos rozwali nowego mercedesa na drzewie to serwis na gwarancje tez nie przyjmie. PMC daje gwarancje tylko pierwszemu wlascicielowi. Rejestrujesz I tyle. Paragonow juz sie od lat w UK nie trzyma do gwarancji, chyba ze w jakimis malym sklepiku albo placac gotowka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Huberto1984

Wieza STEREO Technics :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, morawka napisał:

1) najwyższa jakość dzwieku

Jasne, tylko jak to sparametryzować. Dla mnie to subiektywna ocena.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiele ciekawych pomocnych (udokumentowanych i porownywalnych->objektywnych) parametrow, ale aby to pojac, najpierw trzeba opuscic swiat werbalnej akrobatyki typu "docisniecie" albo "kolorystyka" a zaglebic sie w swiat techniki typu "directivity index", "step response"... 

Ale niezaleznie od tego, pozostaja subjektywne parametry typu indywidualne brzmieniowe upodobania

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Meloman napisał:

Jasne, tylko jak to sparametryzować. Dla mnie to subiektywna ocena.

Ponieważ wybieramy sprzęt dla siebie , kryteria oceny musza być subiektywne 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ilu ludzi tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowokacyjne pytanie:

Jesli wybieramy sprzet dla siebie, to po co ten caly cyrk z klasyfikowaniem High-End? By sie pochwalic przed kumplami albo w zakladce High-End na stronie AS, ze sie ma sprzet tej klasy?  

Jesli wybieram sprzet dla siebie, to te "unormowane" kryteria sa mi obojetne, czy to gotowiec czy dlubanka DIY ;-) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Branżowa prasa z tego żyje 

dla wielu tworzący te rankingi są niemal wyrocznia ( choć z pewnością ludziom z Audio czy Stereoplay wiedzy i fachowości odmówić nie można , maja tez dostęp do masy sprzętu ) i dla mnie tez ich opinia znaczy więcej niż forumowych mądrali 

niewykluczone jednak , ze gdyby któryś z nas przesłuchał te wszystkie kolumny i miał je sklasyfikować to ten ranking wyglądałby zupełnie inaczej 

tak wiec ranking robiony przez fachowców może być bardzo cenna wskazówka , ale nie powinien być absolutem i wyrocznia 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez morawka

Ilu ludzi tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam wywiad z  Manfredem Zollerem w Hifi i Muzyka gdzie wspominał że  jego kolumny nigdy nie beda  sklasyfikowane  wyżej niż konstrukcje znanych renomowanych firm z prostego powodu że od nich mają największą kasę za reklamy w pismach branżowych a nie od jakiegoś Pana Zolllera .Czyli ważniejszy jest pieniądz i zysk niż prawda i uczciwa klasyfikacja.Z pewnością są wyjątki ale w dużej mierze tak to działa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, marycz napisał:

Mial ktos stycznosc z tymi izolatorami/platformami?

Dostałem je na przetestowanie ponad pół roku temu.

Sprzedawane są z opcją użycia podkładek lub kolców jak również są podzielone na kategorie wagowe. Ja użyłem kolców - od-sprzężona wylewka betonowa plus ciężka wykładzina. Kolejna "ważna" rzecz na którą zwrócono mi uwagę parokrotnie przy wypożyczaniu to, że napisy muszą patrzeć na słuchającego....

Co do własności lub braku wpływu na przekaz audio...Po założeniu pierwsze co zauważyłem to wzrost wysokości kolumn - w wersji na kolcach, izolatory podnoszą kolumny o prawie 8-10 cm. Musiałem siedzieć wyprostowany na maksa. Co do wpływu na przekaz audio to na początku miałem wrażenie, że generalnie wystąpił efekt uporządkowania, "oczyszczenia", ale po powrocie po paru dniach na fabryczne kolce nie stwierdziłem żadnego dramatycznego załamania się jakości przekazu audio. Doszedłem do wniosku, że jak zwykle wystąpił efekt podniesienia ciśnienia z posiadania nowej zabawki w systemie plus w pomieszczeniu z adaptacją akustyczną (warunki kontrolowane) wpływ tychże - imo - jest niezauważalny lub żaden jak w przypadku słuchania w normalnych pomieszczeniach w których toczy się codzienne życie, a warunki akustyczne ulegają co rusz większym lub mniejszym zmianom.

Wg mnie to dobry produkt jeżeli występuję konieczność odcięcia od niestabilnej podłogi, podłoża. Należy jednak mieć na uwadze wzrost wysokości tweeterów co może mieć wpływ i znaczenie na przekaz muzyczny.

 

P.S> Też używam DSP (nie zawsze), pisałem to już wielokrotnie: że jest to bardzo dobra opcja do finalnego tweak'u akustyki pomieszczenia. Jak już na tym Forum bywało z szeroko pojętą akustyką do której wielu dorastało (lub jeszcze nie dorosło) latami, tak i do DSP też należy dojrzeć...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, will66 napisał:

Dostałem je na przetestowanie ponad pół roku temu.

Sprzedawane są z opcją użycia podkładek lub kolców jak również są podzielone na kategorie wagowe. Ja użyłem kolców - od-sprzężona wylewka betonowa plus ciężka wykładzina. Kolejna "ważna" rzecz na którą zwrócono mi uwagę parokrotnie przy wypożyczaniu to, że napisy muszą patrzeć na słuchającego....

Co do własności lub braku wpływu na przekaz audio...Po założeniu pierwsze co zauważyłem to wzrost wysokości kolumn - w wersji na kolcach, izolatory podnoszą kolumny o prawie 8-10 cm. Musiałem siedzieć wyprostowany na maksa. Co do wpływu na przekaz audio to na początku miałem wrażenie, że generalnie wystąpił efekt uporządkowania, "oczyszczenia", ale po powrocie po paru dniach na fabryczne kolce nie stwierdziłem żadnego dramatycznego załamania się jakości przekazu audio. Doszedłem do wniosku, że jak zwykle wystąpił efekt podniesienia ciśnienia z posiadania nowej zabawki w systemie plus w pomieszczeniu z adaptacją akustyczną (warunki kontrolowane) wpływ tychże - imo - jest niezauważalny lub żaden jak w przypadku słuchania w normalnych pomieszczeniach w których toczy się codzienne życie, a warunki akustyczne ulegają co rusz większym lub mniejszym zmianom.

Wg mnie to dobry produkt jeżeli występuję konieczność odcięcia od niestabilnej podłogi, podłoża. Należy jednak mieć na uwadze wzrost wysokości tweeterów co może mieć wpływ i znaczenie na przekaz muzyczny.

 

P.S> Też używam DSP (nie zawsze), pisałem to już wielokrotnie: że jest to bardzo dobra opcja do finalnego tweak'u akustyki pomieszczenia. Jak już na tym Forum bywało z szeroko pojętą akustyką do której wielu dorastało (lub jeszcze nie dorosło) latami, tak i do DSP też należy dojrzeć...

dzieki za Twoja opinie..

Co do Gaia I (bo chyba ten model by mi pasowal), to doszedlem do wniosku, ze sa mi za wysokie, bo bass reflex mam od dolu kolumny. Teraz mam wysokosc od podlogi do kolumny  jakie 30mm i bass jest w sam raz, ale probowalem zrobic wiekszy odstep, bass robil sie jeszcze bardziej precyzyjny, ale tracil na miesistosci i potedze. Wiec te podkladki mi nie pasuja.

Druga sprawa, wlasnie zakupilem uzywana platforme antywibracyjna FE Pagode Master Reference HD09, pojdzie pod wzmacniacz. Mysle tylko sobie, ze bylo by fajnie dokupic jakies podstawki albo pod platforme albo pod sam wzmacniacz. FE maja w swojej ofercie cerabase i cerapuc. Wlasnie do nic sie przymierzam. Korzysta ktos z tych wynalazkow?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez marycz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marycz napisał:

maja w swojej ofercie cerabase i cerapuc. Wlasnie do nic sie przymierzam. Korzysta ktos z tych wynalazkow?

Ja mam cerapuc'ki pod szafką, fajny produkt pod ciężkie rzeczy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ziko369 napisał:

Nie bądź złośliwy...piszesz tak samo jak wielu użytkowników tego forum...

Np. świetna góra, średnica piękna ale dół się wzbudza i dudni...

Qrde...jak można ocenić jakość góry i średnicy skoro dół buczy, dudni i zamazuje obraz reszty pasma...?

Można

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2019 o 12:55, marycz napisał:

Dzien dobry z Wilna.

Jezeli ktos juz mial podobne rozterki, napiszcie ktora droga jest leprza.

Otoz ostatnie 2 lata pracowalem nad adaptacja akustyczna pokoju odsluchowego. Niedawno skonczylem adaptacje, jakosc dzwieku wzrosla w niebywale wysokosci. Powiem krotko: to najbardziej efektywnie wydane 5-7K euro na audio hobby. Kto jeszcze sie nie dorobil dobrej akustyki pomieszczenia – zacznijcie od tego, to podstawa. Stracilem wiele lat, zanim zrozumialem, ze bez dobrej akustyki nie bedzie muzyki.

Moj pokoj ma 35m, ma niski sufit (2,3m), jest zaadaptowany akustycznie.

Slucham – jazz roznej masci, klasyka, jazz-rock, big bandy, rock psychedelic .

Nie slucham – metal I electronike.

Ciekawi mie tylko system oparty o pliki.

 

Odrazu pisze, ze nie sluchalem zadnych z nizej wymienionych ani kolumn ani dacow. Mam ogolne doswiadczenie, nabyte z wystaw w Warszawie, Monachium I Wilnie.

Na ostatniej wystawie w Warszawie bardzo mi sie podobal dzwiek oparty o kolumny

Stenheim Alumine Five, pozostala czasc byla Nagra HD. Precyzja, swoboda, powietrze, rozmach, holografia, scena, -  wszystko na najwyzszym poziomie I wszystko to w warunkach wystawy. Niestety te kolumny nie sa w moim biudzecie, ale dac jak najbardziej.

Teraz chcial bym poleprzyc tor  audio. Moj cel – jakies +20/30% terazniejszej jakosci. Chce zachowac to co juz jest: gleboka scena, niski, miesisty, kontrolowany bass, dobra separacja instrumentow plus dodac jeszcze leprza holografia , wiecej powietrza wokol instrumentow, leprza separacja instrumentow, jeszcze bardziej precyzyjny bass, bardziej realistyczny wokal I wiecej 3D.


Moj system:

Wzmacniacz – Vitus SIA025 MKII. Wlasnie wzmacniacza nie chce ruszac, uwazam, ze mozna z nim dalej zyc.

Kolumny – Zingali Twenty Evo 1.2. Superowe kolumny, wydaje mi sie, ze ich potencjal jest bez dna.. Ciagle mie zadziwiaja I jedyna przyczyna o ich zamianie – poprostu chcialbym sprobowac innej szkoly dzwieku. Napewno ktos z Was sluchal tych kolumn I mogl by poradzic cos naprawde leprzego. Zmienilbym kolumny tylko wtedy, jezeli znalazlby sie naprawde godny zastepca.


 

Rozwazam:

1.       Magico S5 MK1 (kiedys bardzo chwalone kolumny, ciekawie jak teraz?)

2.       Raidho D3.1 (spotkalem rozne opinie o tych kolumnach, pochlebnych i wrecz odwrotnie)

3.       Estelon XA 

4.       Khtema 

5.       Inne z przedzialu 10-18K euro za uzywke.

Zrodlo – MSB Platinum IV Plus + signatrure powerbase + renderer, muzyka na Qnap NAS. Tak, zgadza sie, na dzien dzisiejszy , to dosc stary dac i napewno sa lepsi zawodnicy, ale tez powiem, ze razem z MSB renderer jest to swietne zrodlo. Bylem na wystawach, sluchalem bardzo drogich rozwiazan, ale wracajac jeszcze raz sie upewnialem, ze moj system nie ma sie czego wstydzic. Byc moze to wieksza zaslucha wzmacniacza albo akustyki pomieszczenia.  Porownywalem go z Lampi GG MK2 I po 2 tygodniach Lampi pojechal do domu. Chwale go sobie, ale wlasnie w tym miejscu uwazam, ze zmiana zrodla przynioslaby zauwazalne rezultaty.

 

No I teraz pytanie, co zrobic, zeby bylo tlusciej:

1.       Zmienic kolumny

2.       Zmienic zrodlo

3.       Zmienic I kolumny I zrodlo (ale turaj mam limit maks 21-22K euro za uzywki)

 

Podobnie jak część Kolegów doradzałbym po prostu wyciagnąć wszystko z tego co jest.

Potencjał Zingali Twenty 1.2 Evo jest bardzo duży i nie narzucają aż tak swojego charakteru i bardzo reagują na zmiany elektroniki czy kabli. Na pewno dobre kable sygnałowe, zasilające  (skoro tu są tylko podstawowe modele odstające klasą od reszty toru) plus listwa/kondycjoner.  Akcesoria antywibracyjne i szczególnie jeśli ma być jeszcze lepsza separacja, holografia, dokładność i więcej powietrza i to bez wyostrzeń to koniecznie trzeba spróbować kondycjonera uziemienia jak np. Entreq Minimus czy Tellus Silver 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
On 7/26/2019 at 12:55 PM, marycz said:

Dzien dobry z Wilna.

Jezeli ktos juz mial podobne rozterki, napiszcie ktora droga jest leprza.

Otoz ostatnie 2 lata pracowalem nad adaptacja akustyczna pokoju odsluchowego. Niedawno skonczylem adaptacje, jakosc dzwieku wzrosla w niebywale wysokosci. Powiem krotko: to najbardziej efektywnie wydane 5-7K euro na audio hobby. Kto jeszcze sie nie dorobil dobrej akustyki pomieszczenia – zacznijcie od tego, to podstawa. Stracilem wiele lat, zanim zrozumialem, ze bez dobrej akustyki nie bedzie muzyki.

Moj pokoj ma 35m, ma niski sufit (2,3m), jest zaadaptowany akustycznie.

Slucham – jazz roznej masci, klasyka, jazz-rock, big bandy, rock psychedelic .

Nie slucham – metal I electronike.

Ciekawi mie tylko system oparty o pliki.

Odrazu pisze, ze nie sluchalem zadnych z nizej wymienionych ani kolumn ani dacow. Mam ogolne doswiadczenie, nabyte z wystaw w Warszawie, Monachium I Wilnie.

Na ostatniej wystawie w Warszawie bardzo mi sie podobal dzwiek oparty o kolumny

Stenheim Alumine Five, pozostala czasc byla Nagra HD. Precyzja, swoboda, powietrze, rozmach, holografia, scena, -  wszystko na najwyzszym poziomie I wszystko to w warunkach wystawy. Niestety te kolumny nie sa w moim biudzecie, ale dac jak najbardziej.

Teraz chcial bym poleprzyc tor  audio. Moj cel – jakies +20/30% terazniejszej jakosci. Chce zachowac to co juz jest: gleboka scena, niski, miesisty, kontrolowany bass, dobra separacja instrumentow plus dodac jeszcze leprza holografia , wiecej powietrza wokol instrumentow, leprza separacja instrumentow, jeszcze bardziej precyzyjny bass, bardziej realistyczny wokal I wiecej 3D.

Moj system:

Wzmacniacz – Vitus SIA025 MKII. Wlasnie wzmacniacza nie chce ruszac, uwazam, ze mozna z nim dalej zyc.

Kolumny – Zingali Twenty Evo 1.2. Superowe kolumny, wydaje mi sie, ze ich potencjal jest bez dna.. Ciagle mie zadziwiaja I jedyna przyczyna o ich zamianie – poprostu chcialbym sprobowac innej szkoly dzwieku. Napewno ktos z Was sluchal tych kolumn I mogl by poradzic cos naprawde leprzego. Zmienilbym kolumny tylko wtedy, jezeli znalazlby sie naprawde godny zastepca.

Rozwazam:

1.       Magico S5 MK1 (kiedys bardzo chwalone kolumny, ciekawie jak teraz?)

2.       Raidho D3.1 (spotkalem rozne opinie o tych kolumnach, pochlebnych i wrecz odwrotnie)

3.       Estelon XA 

4.       Khtema 

5.       Inne z przedzialu 10-18K euro za uzywke.

Zrodlo – MSB Platinum IV Plus + signatrure powerbase + renderer, muzyka na Qnap NAS. Tak, zgadza sie, na dzien dzisiejszy , to dosc stary dac i napewno sa lepsi zawodnicy, ale tez powiem, ze razem z MSB renderer jest to swietne zrodlo. Bylem na wystawach, sluchalem bardzo drogich rozwiazan, ale wracajac jeszcze raz sie upewnialem, ze moj system nie ma sie czego wstydzic. Byc moze to wieksza zaslucha wzmacniacza albo akustyki pomieszczenia.  Porownywalem go z Lampi GG MK2 I po 2 tygodniach Lampi pojechal do domu. Chwale go sobie, ale wlasnie w tym miejscu uwazam, ze zmiana zrodla przynioslaby zauwazalne rezultaty.

Rozwazam:

1.       MSB Signature V+renderer

2.       MSB Diamons V+renderer (byc moze jest torche poza biudzetem)

3.       DCS Vivaldi+DCS transport plikow

4.       Bricasti M12

5.       Nagra HD+MPS + jakis transport plikow.

6.       Gryphon calliope DAC + jakis transport plikow

7.       Inne z przedzialu 10-18K za uzywke

No I teraz pytanie, co zrobic, zeby bylo tlusciej:

1.       Zmienic kolumny

2.       Zmienic zrodlo

3.       Zmienic I kolumny I zrodlo (ale turaj mam limit maks 21-22K euro za uzywki)

Posłuchaj tego DACa: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobićie nie słuchałem w swoim systemie MSB, jedynie na wystawach w Monachium, więc trudno mi się jednoznacznie odnieść, ale mój przyjaciel Rainer Weber, projektant kolumn Kawero (Kaiser Acoustics) napisał mi, że u niego DSD-MR zagrał lepiej MSB Reference DAC. 

Sam też słucham na DSD-MR. Jeśli chcesz, mogę pomóc w zorganizowaniu egzemplarza demo. 

pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.08.2019 o 23:06, Marcin_gps napisał:

Posłuchaj tego DACa: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Osobićie nie słuchałem w swoim systemie MSB, jedynie na wystawach w Monachium, więc trudno mi się jednoznacznie odnieść, ale mój przyjaciel Rainer Weber, projektant kolumn Kawero (Kaiser Acoustics) napisał mi, że u niego DSD-MR zagrał lepiej MSB Reference DAC. 

Sam też słucham na DSD-MR. Jeśli chcesz, mogę pomóc w zorganizowaniu egzemplarza demo. 

pozdrawiam

Wyglada bardzo solidnie i chyba  tak samo gra, ale to nie dla mojej kieszeni, musial bym sprzedac nerke ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.