Skocz do zawartości
IGNORED

sybilanty - to jak w końcu z nimi jest?


Meloman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żebyś ty chociaż chwilę skupił się na tym co ktoś pisze, albo co ma na myśli to może nie pyszczył byś bezmyślnie.
.....

Jeszcze raz napiszę, może dotrze. 
 

Co mi po pogłosie z jakiejś tam sali? Mam swój pokój ze swoim pogłosem, po co mi jakiś obcy?
Jak idę do filharmonii to mam orkiestrę w filharmonii, dookoła widok sali filharmonii i słyszę pogłos filharmonii, a nie na przykład hali dworcowej. 
Jak idę na dworzec to mam pogłos dworca a nie np filharmonii albo mojego pokoju. I to odbieram jako normalne. 
A włączam to nagranie i słyszę echa jakiejś tam sali. Co mi po ich sali, ja mam swój pokój? 
Jak chcesz mieć przestrzeń to sobie posłuchaj tych nagrań. Facet fajnie szuka fajnego miejsca do nagrywania. Czy ja muszę słyszeć jego ściany? I co, ta wersja z odbiciami od ścian tak fajnie brzmi? 

Wot i cała tajemnica. 
Bzdury na biegunach.



Czy ty sam czytasz (i rozumiesz) co piszesz?
Jesli nagrali orkiestre w filharmonii, to slyszysz poglos z filharmonii, jesli nagrali ja na dworcu, to slyszysz poglos hali dworcowej. A jak wlaczysz te nagrania, to skad niby mialy by pochodzic te „echa jakiejs tam sali“? Czyjej sali?
jakiego faceta? jakich scian?

Wot tajemnica...

... albo bzdury na biegunach :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
[mention=19312]Chicago[/mention] Jeżeli z realizacji PB u Was kontrabas nie pokazuje nadmiaru rezonansu, (nie chodzi mi o dociążenie którego bym sobie nawet życzył, czystego zejścia a o ciągnący sie pogłos wyższego zakresu basu)  lekkiego buczenia, to ja w to wierze U mnie kontrabas jest na całej scenie, nie odczuwa się bryły wydającej rezonans ze swojego pudla, pogłosem przysłania, zamazuje trochę przekaz

...

NIe zaprzeczam ze to mój system przekłamuje, pisałem,...

 

 

 Spojrz na wlasne wyniki pomiaru przebiegu pasma czestotliwosci mierzone na miejscu odsluchu, ktore zacytowales w innym temacie -> podbicie basu w stosunku do srednicy/wysokich o 15-20dB. To jak chcesz oczekiwac przy tak nadetym basie, ze bas bedzie kontrolowany a kontrabas odtwarzany jako „bryla“ bez poglosow zamazujacych przekaz?

 

Wyprobuj dla porownania bardziej neutralny przebieg Target Curve ;-)

 

Tak extremalnie podbity/manipulowany przebieg charakterystyki jak twoj, nie zabardzo nadaje sie do oceny neutralnosci i naturalnosci nagran (ale nie wykluczam ze robi ucieche, jesli sie tak lubi)

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

Tak extremalnie podbity/manipulowany przebieg charakterystyki jak twoj, nie zabardzo nadaje sie do oceny neutralnosci i naturalnosci nagran (ale nie wykluczam ze robi ucieche, jesli sie tak lubi)

Aby to lepiej zobrazowac, przygotowalem male zestawienie -> porownanie przebiegow pasma czestotliwosci (pomiary na miejscu sluchacza) zalecanych przez rozne standardy i expertow branzy Audio (patrz legenda) z twoim (fioletowy) i moim (zielony + brazowy -> moja Target Curve) pomiarem.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zwroc uwage na twoje extremalne odchylki w zakresie basu i lekko zawyzone wysokie (poczawszy od sybilantow)

 

Twoj przebieg przejalem z twoim pomiarow

1702594214_Foto01_08.19082837.thumb.jpg.c8fb46962cfa67de5590980e8e958a09.jpg

 

Jestem 100% pewny, ze u wiekszosci forumowiczow wyglada to jeszcze znacznie gorzej (tyle ze nie wiedza o tym, bo tego jeszcze nigdy nie mierzyli i zyja w "nieswiadomosci" ;-)

 

I po co to wszystko?

Nie, nie po to, by sie dopiendralac do Gerharda. Celem jest pokazanie, jak wzgledne albo po czesci bezsensowne jest dyskutowanie o jakosci nagran i poblemach z basem albo sybilantami, jesli system uzywany do oceny sam w sobie nie jest neutralny i te dyskutowane zakresy znieksztalca (np. podbija).  

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe martw się o mój wykres, sybilatny tez się maja dobrze i nie mam przesteru, chyba ja wiem lepiej .....
 Liniowe charakterystyki słuchałem, bez życia, emocji i darcie mordy, dokładne przeciwieństwo LIVE
Akurat poglos nagrania o które opisywałem szacuje 100-200Hz, ale jak sie ma niewydajność albo dołek jak u ciebie to sie tego nie słyszy nie moja wina  

Hejtujesz po kątach i sie prosisz, ide o zakład ze o bryłach, trójwymiarowości, panoramie, lokalizacji to masz słabiutkie doświadczenia, inaczej bys sie nie wychylał z tymi wykresami 

Jak widać na wykresie podbicie mam 42,5Hz i tego mod, jak żeś .... wczytał z tego pogłos ?

To jest profesjonalisto mądralo wykres pogłosu do tamtego wykresu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 


Jestem w trakcie strojenia akustyki pomieszczenia i po ostatniej zmianie nie mam jeszcze wykresów, a będę dalej dokładał, posługujesz sie nieaktualnym wykresem

 

Gdybym chciał mieć liniowo to bym miał, jest to dla ciebie zrozumiale ?

A to moj cytat

Cytat

Moim zdaniem pogłos basu jest za bardzo wyeksponowany, w efekcie lokalizacja i obraz instrumentów basowych są przysłonione
Efekty sa na wyższym zakresie podbite i pogłośnione, wokal może troszke mniej ale tez podbity 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Chicago napisał:

A co sądzsz Gerard o remasterach Milesa Davisa z SME Records w DSD? Da się tego słuchać? Czy nie za bardzo?

Nie mam doświadczenia, ogólnie nie korzystam z DSD czy SACD chociaż mam możliwość
 

Właśnie włączyłem 24 bits 96.0 kHz - Stereo
Lokalizacja super, żadne nie nachodzi na drugie, z przestrzenią miedzy sobą
Mimo ze to stare nagranie i słychać szum to do górnego pasma nie mam zastrzeżeń, instrument dęty ? , blachy perkusji, werbel, to wszystko wyraźnie pokazane i wyeksponowane jak należy
W dolnym pasmie słychać ze to stare nagranie i nie ma super rozdzielczości, może nawet mastering taki miał być aby pozostawić charakter tamtych lat, ale nie jest zle a nawet zaskakująco dobrze jak na "stare" nagranie
 

spacer.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

NIe martw się o mój wykres, sybilatny tez się maja dobrze i nie mam przesteru, chyba ja wiem lepiej .....
 Liniowe charakterystyki słuchałem, bez życia, emocji i darcie mordy, dokładne przeciwieństwo LIVE
Akurat poglos nagrania o które opisywałem szacuje 100-200Hz, ale jak sie ma niewydajność albo dołek jak u ciebie to sie tego nie słyszy nie moja wina  

 

Hejtujesz po kątach i sie prosisz, ide o zakład ze o bryłach, trójwymiarowości, panoramie, lokalizacji to masz słabiutkie doświadczenia, inaczej bys sie nie wychylał z tymi wykresami 

Jak widać na wykresie podbicie mam 42,5Hz i tego mod, jak żeś .... wczytał z tego pogłos ?

To jest profesjonalisto mądralo wykres pogłosu do tamtego wykresu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 


Jestem w trakcie strojenia akustyki pomieszczenia i po ostatniej zmianie nie mam jeszcze wykresów, a będę dalej dokładał, posługujesz sie nieaktualnym wykresem

 

Znowu nic z tego nie pojales (czy ty masz kompleks mniejszosci i traktujesz wszystko jako "hejtowanie"?)

 

Primo.

Wykres poglosu jest super

 

Secundo.

Wykres pasma jest taki, jak ci sie podoba i jak go sobie zgodnie z twoimi upodobaniam nastawiles (co popieram > dozwolone jest, co sie podoba). Ale nie zmienia to faktu, ze ze wzgledu na swiadomie zaimplementowane "podkolorowania" zdecydowanie nie nadaje sie do oceny neutralnosci nagran.

Znam ten problem/podejscie doskonale, wiele lat bylem tak samo zafascynowany podobnymi przebiegami i wyprobowalem setki takich Target Curve.

1938932305_Foto03_09.15124712.thumb.jpg.b46baacd2339498d621cb27a77414837.jpg

 

Target_6.thumb.JPG.4e05efa1090cc80ed19d11ce9e156e8f.JPG

 

Malo tego, w samochodach w dalszym ciagu uzywam niemalze identyczne przebiegi pasma (Target Curve) jak twoje.

 

Target_vs_Cayman_vs_Macan.thumb.jpg.0f9278ac8a9fdf0f585021ec4aae2722.jpg

 

I jak daz dobze gazu, to takie zestrojeni robi duzo frajdy. Ale warunki odsluchu w aucie i typ muzki ktorej slucham w aucie to inna historia -> nie nadaja sie do rzeczywistej oceny neutralnosci nagran.

 

Moje osobiste doswiadczenie:

Z czasem, z doswiadczeniem, z osluchaniem i z rosnaca jakoscia uzywnego sprzetu (czyli w miare postepu optymalizacji  calego systemu Audio) implementowane przebiegi Target Curve staja sie coraz bardziej plaskie i neutralne.

 

Tertio:

Nowe, zaktualizoane pomiary napewno beda pomocne w zrozumieniu dalszego rozwoju

 

PS.

Te ciagle uwagi odnosnie mojego "slabiutkiego doswiadczenia" sa zbedne. Proponuje pozostac na plaszczyznie "rzeczowej", na ataki na plaszczyznie "osobowej" i wszelkie proby dyskredytacji jestem odporny :-) 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dopisze i ide sie wyżyć zeby nie eksplodowac

 

Wyrównaj liniowo Monitory i np. Grande Utopia, różnica będzie znaczna, ale ciekawe czy bys był zadowolony z brzmienia Utopii,
ja na pewno nie, wiem bo słuchałem przy różnych ustawieniach

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Wyrównaj liniowo Monitory i np. Grande Utopia, różnica będzie znaczna, ale ciekawe czy bys był zadowolony z brzmienia Utopii,
ja na pewno nie, wiem bo słuchałem przy różnych ustawieniach

To jest twoj subiektywny odbior i smak.

Jesli ktos lubi czerwone wino do ryby a biale do stekow, to dostanie u mnie tak zaserwowane, jak sobie zyczy.

Ja osobiscie wole na opak.

 

PS.

to nie jest zaproszenie na rybe albo steka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wcześniej było o płycie PB Cafe Blue. Muszę napisać, że mam z tą płyta kłopot, ponieważ z początku wydawało się wszystko OK. Wokal ma doły, średnie, górę i bardzo czysto, do tego instrumenty dopełniają i współgrają jakby obudowują wokal. I tak sobie słuchałem perfekcyjnie skrojonych kawałków z tymi sybilantami PB, bez których całość nie brzmiała by tak dobrze i trzeba by inaczej zrobić górę pasma, a może w ogóle zrobiło by się nudno, chociaż nadal perfekt. Na koniec, co jest wg, mnie nie tak z tą płytą. Otóż nie ma średnicy...jakaś oczywiście jest, ale nie ma średnicy jako centrum, rolę średnicy pewnie miał zrobić wokal, ale nie robi. Może nie zauważyłem jakichś smyczków, gitary akustycznej, instr. dętych i innych które zwykle wypełniają średnicę. Mógłby to być od biedy jakiś wokal, ale trudno jednocześnie syczeć i podkręcać ciepło średnicy. Jednak tak mogła być koncepcja, bo jak napisałem wszystko ze sobą harmonizuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audiofilscy mają przeważnie jakiś problem, ale w końcu ta zabawa do czegoś zobowiązuje. Spróbuj może wydania na złocie z FIM w hdcd. Być może tam usłyszysz to, czego ci brakuje, choć wątpię w to. Niestety, ale nie dał rady Jim Anderson - za słaby na nasz audiofilski rynek. Trzeba go będzie zwolnić z roboty ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na wakacjach i nie mam jak posłuchać, ale już kiedyś z @Chicago pisaliśmy o kontrabasie - uważam, że to jest okrutny brzmieniowo instrument. Generalnie jest to wielka skrzynka, a brzmienie wynika z różnych rezonansów tej skrzynki. Z odtwarzaniem tego urządzenia przez głośniki (czyli albo nagłośnienie albo w domu z płyty) są duże kłopoty, bo w zależności od pomieszczenia inne dźwięki potrafią się wzbudzać, sprzęgać i podczas grania wręcz "odjeżdżać" spod palców. Na estradzie stosowane są do kontrabasów i gitar akustycznych przedwzmacniacze z jednym lub wieloma filtrami typu notch, to znaczy wycinającymi ostro wąskie zakresy częstotliwości. Jednocześnie kontrabas ma bardzo mało pierwszej harmonicznej a wszyscy oczekują dołu, więc jest on dość sztucznie wytwarzany. Stąd nawet dobre nagranie kontrabasu odtwarzane w nieidealnych warunkach akustycznych potrafi brzmieć nawet tragicznie. Z gitarą basową jest pod względem stabilności brzmienia dużo łatwiej. 

No i kontrabas nie wytwarza sybilantów ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak - bez względu na trudności rejestracji kontrabasu, na wielu płytach ten instrument brzmi bardzo dobrze, albo co najmniej dobrze. I tak jest w przypadku nagrań PB - obojętnie czy gra Marc Johnson, czy Michael Arnopol czy Patrick Mulcahy, wszystko jest zrealizowane na piątkę. Nie brałbym sobie do głowy teorii i histerii Gerarda czy też innych jemu podobnych audiofilskich braci - oni nie mają pojęcia o czym mówią i o czym piszą w kategorii realizacji nagrań. Sorry za szczerość, ale inaczej nie potrafię. Wystarczy też posłuchać jak zrealizowany jest kontrabas Gary Peacocka praktycznie w każdym projekcie Keith Jarrett Trio z ECM, albo wirtuoza NHOPa z jego płyt dla Verve. Audiofilsko, świetnie też chodzi bas na 'Migration' Dave Grusina. A jak już ktoś chce super audiofilską jazdę w kontekście basu, to zapraszam do TBM i realizacji XRCD - Isao Suzuki, Yamamoto Trio i wielu wielu innych Japońców spod szyldu TBM i w masterach XRCD. Mój inżynier Caleb Willitz też potrafo zrealizować bas naprawdę fantastycznie - sesję nagraniową mojego przyjaciela, w której pomykał na basie również Patrick Mulcahy, realizował Caleb i nagranie wyszło bardzo dobrze - mam to wszysko jako surowy materiał, po miksie, przed masterem, po masterze i naprawdę pozamiatane jest do zera pod względem realizacji - studio Caleba, to w sumie nieduże pomieszczenie, ok. 100m2 plus reżyserka całkiem sporych rozmiarów - podczas sesji wychodziłem 'tysiąc razy' z reżyserki do studia, w którym grali live jazz, żeby po prostu sprawdzić i porównać real z tym, co wychodziło w reżyserce z monitorów (Mackie) i proszę mi wierzyć - wszystko co wychodziło z monitorów, było bardzo blisko realu za szybą, Pisałem już o tym nie raz, ale teraz jeszcze raz to wspominam dla przypomnienia i uzmysłownienia audiofilom, że nie taki diabeł straszny jak go malują w kontekście basu?

Dodam, że przy moim setupie 2.2 (C1 plus 2xSUB500) nie osiągam takiego basu pod względem wierności i jakości jak w setupie 2.0 z N802, ale nie przeszkadza mi to, ponieważ wiem jak bas w wielu miejscach i pod wieloma palcami brzmi w realu - i o tym cały czas mówię i piszę.

Mogę polecić z 'tysiąc' jazzowych płyt, na których kontabas brzmi jak kontrabas, ale żeby to usłyszeć i zrozumieć, trzeba mieć jakiś punkt odniesienia, a tych punktów oprócz naprawdę garstki ludzi na tym forum, to nikt nie posiada. Oczywiście głównie chodzi mi o nagrania akustyczne, z jazzowym wzmocnieniem i jazzowym dedykowanym prądem - ci co wiedzą i znają temat, wiedzą o co chodzi. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze jako słuchacz siedzisz gdzie indziej a mikrofon nagrywający jest gdzie indziej, to nie moze być identycznie
dochodzi nagłośnienie które idzie do mikrofonów, dlatego pogłos jest na 100%, akustycznie będzie pogłos sali, elektrycznie pójdzie bezpośrednio
Nie słyszałeś jak u mnie brzmi wiec nie wiesz, sam piszesz ze masz lepsze realizacje ale to gra na 5, chyba ze miara jest do 6 albo 10
ja słyszę różnice w realizacjach i je podaje
 Pisałem ze słyszę tam ingerencje nagłośnienia i EQ (rękę realizatora) dokładnie TY to potwierdzasz ciągle
Nawet jak żeś siedział muzykom na kolanach i jest taki efekt w realizacji, to dla mnie jest to spierdzielone.

Tez odwdzięczę sie szczerością, to jakbym twierdził ze realizacja CD sa identyczna jak w filharmonii gdzie ja słyszałem siedząc w 10 rzędzie  
A Ty zes nie byl na tym samym koncercie wiec Twój sprzęt gra .... bo nie gra jak ja słyszałem

 

Pozdrawia Twój Audiofil ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Chicago napisał:

Powiem tak - bez względu na trudności rejestracji kontrabasu, na wielu płytach ten instrument brzmi bardzo dobrze, albo co najmniej dobrze. I tak jest w przypadku nagrań PB - obojętnie czy gra Marc Johnson, czy Michael Arnopol czy Patrick Mulcahy, wszystko jest zrealizowane na piątkę. Nie brałbym sobie do głowy teorii i histerii Gerarda czy też innych jemu podobnych audiofilskich braci - oni nie mają pojęcia o czym mówią i o czym piszą w kategorii realizacji nagrań. Sorry za szczerość

Ja sie ludzi nie czepiam, ale na zaczepki szczególnie braci audiofilów reaguje

Nigdzie nie pisałem ze kontrabas brzmi źle, zgadzam sie z tym "na wielu płytach ten instrument brzmi ............, albo co najmniej dobrze" ale poza brzmieniem jest jeszcze wielkość bryły i lokalizacja, tez jest "co najmniej dobrze"

Jesteś ekspertem w koncertach i masz ogromna wiedze, szacunek

Ale porównywanie koncertu z "setka" widzów do zapisu dla odtwarzania w systemie audio, to dzień i noc
NIe jestem realizatorem, ale mam świadomość ze stworzenie nagrania aby słuchacz poczuł indywidualny pokaz jest nie lada wyczynem, wielu ciągle próbuje i efekty są, niezłe i kiepskie

A jak chcesz mi powiedzieć ze Twoj system i te nagrania przenoszą cie na scenę, to tak, teorie Audiofilskich sa inne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum AS, od początku jego istnienia, zawsze pojawia się jakiś objawiacz ze swoimi rewelacjami i przkomarza się krytykując coś, co jest naprawdę dobre - to się nie zmieniło od lat. Takim nowym przypadkiem jesteś Ty Gerard - wyskakujesz jak Filip z konopii i na siłę chcesz mi udowodnić, że bardzo dobrze nagrana płyta praktycznie pod każdym względem, jest spartolona - ja się na takie numery po prostu nie nabieram. Można było podać sto innych tytułów, gdzie bas jest zrealizowany żle, zresztą jak i cała płyta, to Ty akurat przyczepiłeś do jednych z najlepszych realizacji jakie w ogóle istnieją na rynku i za które nota bene realizator zgarnia statuetkę Grammy. Nie chce mi się już z Tobą dyskutować, bo to nie ma sensu. Ani nie jesteś specjalistą w zakresie realizacji, ani nie jesteż muzykiem ani nawet muzykantem, a że coś tam sobie wymyśliłeś i pociskasz kit, to już nie moja wina.

9 minut temu, .:Gerard:. napisał:

A jak chcesz mi powiedzieć ze Twoj system i te nagrania przenoszą cie na scenę, to tak, teorie Audiofilskich sa inne

Nie rób z siebie idioty, wasza audiofilskość, bo mam wrażenie jakbym rozmawiał z pięciolatkiem. Mnie nic nie musi przenosić na scenę, ponieważ wiem co to jest realny świat dżwięków i jakie one są w rzeczywistości.  Płyty PB brzmią tak jak powinne brzmieć - znam jej sound z życia i nagrania przedstawiają, określają i odzwierciedlają to, jak ona i jej zespoły w rzeczywistości brzmią . Podałem przykłady, a Ty dale swoje. Jak w piaskownicy. Ale zgadzam się z Tobą - masz lepszą koparkę i fajniejszą łopatkę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje "trzy grosze" na temat jakosci nagran pani Patrycji Barber:

W zalaczniku jest lista nagran, ktorych uzywam do oceny jakosci brzmienia sprzetu albo nowych setupow, czyli moje wzorce/referencje.

Na pierwszej pozycji nagran typu Jazz/Vocal znajduje sie Patrycja Barber "Regular Pleasures"

Dlaczego?

Wlasnie ze wzgledu na naturalnosc, klarownosc jej glosu z czystymi sybilantami, wyjatkowo dobrze nagrany kontrabas, bez nadecia, brzmiacy jak "bryla" ;-)  dobra dynamike (perkusja) i dobra organizacje sceny.

To "onanizowanie sie" w tym temacie tymi rzekomo zle nagranymi sybilantami i poglosowym basem na plytach PB  jest moim zdaniem bez sensu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

BTW.

Niemal ze wszystkie jej plyty (ktore znam), sa znakomicie nagrane i "bija na glowe" 95% innych plyt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden drobiazg.

Dla porownania polecam jeszcze jedno nagranie - na powyzszej liscie pozycja 5. Anette Askvik "Liberty"

Niesamowite...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie dumam, że ilość sybilantów zależy też od ilości zębów w paszczęce nagrywanego. Czym innym jest Zdzisia Sośnicka - posiadaczka tyłu zębów, ile ma pięć krokodyli do kupy, a czym innym - Ryszard Riedel lub Shane MacGowan z The Pogues, którzy w latach świetności mieli po trzy naturalne zęby. Wkrótce - uzębienia zero, w pyskach wiatr wiał i świszczeli, chrzęszczeli i pluli (co naturalne) w mikrofony.

Nie znam się kompletnie na realizacji dźwięku, ale myślę, że dla panów za konsoletą musiało być to nie lada wyzwanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Chicago napisał:

Powiem tak - bez względu na trudności rejestracji kontrabasu, na wielu płytach ten instrument brzmi bardzo dobrze, albo co najmniej dobrze.

Z tobą problem, bo po pierwsze słuchasz muzyki (zresztą ja też) a po drugie masz sprzęt i pomieszczenie. Niestety, kontrabas jest wrednym instrumentem jeżeli chodzi o brzmienie w różnych warunkach akustyczno-elektrycznych, w dużej ilości nagrań brzmi z tego powodu chudo i można potem debatowac o audiofilskości i bryłach... 

Godzinę temu, Bezlitosna Niusia napisał:

Tak sobie dumam, że ilość sybilantów zależy też od ilości zębów w paszczęce nagrywanego. Czym innym jest Zdzisia Sośnicka - posiadaczka tyłu zębów, ile ma pięć krokodyli do kupy, a czym innym - Ryszard Riedel lub Shane MacGowan z The Pogues, którzy w latach świetności mieli po trzy naturalne zęby. Wkrótce - uzębienia zero, w pyskach wiatr wiał i świszczeli, chrzęszczeli i pluli (co naturalne) w mikrofony.

Nie znam się kompletnie na realizacji dźwięku, ale myślę, że dla panów za konsoletą musiało być to nie lada wyzwanie.

Największym wyzwaniem są druty na zębach ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy słuchacz na tym czy innym forum ma prawo do oceny, nie pisze teraz o sobie
to nie realizator jest od oceny, to widownia ocenia, nie każdemu sie podoba JAZZ, nagłośnienie, występ itp.

NIe wyśmiewam sie po kątach z "nie audiofilów" nie wskazuje ciągle palcami aby udowodnić ich niższość, nie sram do własnego ego-nocnika
 

Dla mnie większość koncertów na których bylem, uważam za mniej lub bardziej podbite, 
wymienione przeze mnie realizacje plyt PB tez uważam za lekko podbite, dodatkowo maja błędy w rozplanowaniu o których wspominałem
Jeżeli u was jest inaczej to mi nic do tego

Wskazałem także realizacje które uważam za naturalniejsze dla mnie, dodam ze K2HD tez starają sie uzyskać naturalność i rozdzielczość, Próbujecie a szczególnie Chicago sie popisać ale trochę nie wyszło, wskazanie realizacji jako ideał, oddanie realizmu z bliskiej pozycji na koncercie, następnie wymieniasz nośniki z lepszą realizacją, może tak sie zdecyduj ? Kontrabas z monitorów real 1:1, nawet mi sie nie chce tłumaczyć dlaczego to niemożliwe.

Powtórzę po raz ostatni bo juz od dawna w tym i nie tylko wątku nie interesuje niektórych co kto wyraża, tylko chodzi o dokopanie Audiofilowi, jak blednę owce ....
Jakbym włączył płytę i przybliżyłoby mnie to do wyobrażenia LIVE Akustycznego- to wtedy napisałbym ze jest naturalnie i większość Audiofilów tak do tego podchodzi,
większość koncertów nie jest dla mnie naturalnie szczególnie przez nagłośnienie które wprowadza zniekształcenia, podbicia, pisałem, gdybym chciał, to bym kupił sobie sprzęt estradowy, Jak słucham z CD np. Laura Pausini to nie chce mieć jak na jej koncercie mimo ze tam bylo efektowne przeżycie, w tym samym miejscu bylem na operze bez nagłośnienia gdzie naturalność mnie rozwaliła, słuchałem z miare bliska ale nie chciałbym tak na płycie bo siedziałem po skosie, na pewno wole nie odczuwać nagłośnienia w słuchowisku na moim systemie

Wystarczy porównać nagrania 16bit 44,1kHz z DSD XXX i usłyszeć różnice, które dla każdego będą wnosić inne odniesienia, wiec skończcie ........ wasze farmazony o idealnej realizacji
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Streszcze bo pewnie znowu nie zrozumie

Chicago, to co się tobie z nagłośnieniem i bardzo bliska podoba, co słyszysz w tych realizacjach
to ja tez to i nie tylko słyszę, stwierdzam ze mi sie to nie podoba 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kierowniczka w pracy chociaż ma wszystkie zęby i staram się jej słuchać z jak największej odległości to i tak od zawsze tylko sssyczy, i słyszą to wszyscy podlegli pod nią pracownicy. 

A jeżeli chodzi o klamoty to z moich zabawek Dynki Excite pokazują wyraźnie delikatniej sybilanty niż paczki od PMC twenty ? Aż z ciekawości posłucham dzisiaj na PMC wspomniany wyżej album Older  G.M. , na Dynkach zawsze było bardzo przyjemnie, ciekawe czy PMC-ki dadzą popalić moim "uchom" mocnymi sybilantami, pewnie tak. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chord/Naim/ATC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, przemak napisał:

w dużej ilości nagrań brzmi z tego powodu chudo i można potem debatowac o audiofilskości i bryłach... 

 

Albo o podstawie basowej ;-).

3 godziny temu, Bezlitosna Niusia napisał:

Nie znam się kompletnie na realizacji dźwięku, ale myślę, że dla panów za konsoletą musiało być to nie lada wyzwanie.

Dla tych za konsoletą to pół biedy, gorzej z tymi przed głośnikami w domu, od razu pojawiają się problemy i wielka dyskusja jak powinno być prawidłowo? ;-).

 

56 minut temu, .:Gerard:. napisał:

Wystarczy porównać nagrania 16bit 44,1kHz z DSD XXX i usłyszeć różnice, które dla każdego będą wnosić inne odniesienia, wiec skończcie ........ wasze farmazony o idealnej realizacji

Porównuj, tylko najpierw upewnij się że masz do czynienia z tymi samymi masteringami z obu systemów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, Adam 38 napisał:

Moja kierowniczka w pracy chociaż ma wszystkie zęby i staram się jej słuchać z jak największej odległości to i tak od zawsze tylko sssyczy, i słyszą to wszyscy podlegli pod nią pracownicy. 

W kwestii formalnej - sybilanty czyli głoski przedniojezykowo-zębowe z definicji związane są nierozerwalnie z zębami. Brak zębów oznacza brak sybilantów ?

2 godziny temu, .:Gerard:. napisał:

Kontrabas z monitorów real 1:1, nawet mi sie nie chce tłumaczyć dlaczego to niemożliwe

Bez przesady, może jeżeli chodziłoby o naturalną głośność to połowa monitorów odpada, ale jeżeli chodzi o naturalne pasmo to ponad połowa monitorów spokojnie daje rade. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największy problem z kontrabasistami jest taki, że 'nie stroją', a dlaczego nie stroją - ponieważ kontrabas nie posiada progów. Ale są oczywiście tacy, którzy stroją i wszystko gra i buczy?

Gerarad, nie ściemnaj z tą większością koncertów, bo najpierw piszesz, że nie posiadasz dużego doświadczenia z muzyką live, a teraz piszesz o jakiejś większości koncertowej. Poza tym nie chodzisz na jazz. Większość nagrań studyjnych popowej i rockowej muzyki, to inny sposób nagrywania niż nagrywanie jazzu - jazz prakycznie nagrywa się na setkę i po to właśnie gra się kilka tych samych numerów, żeby wybrać ten najlepszy na płytę, Stąd m.in. biorą się póżniej na płytach 'alternate takes'. Patricia Barber i jej muzyka, to jak zauważyłeś, albo i nie, dużo powietrza i ciszy w nagraniu - jest słyszalny każdy niuans, bo o to jej chodzi. Przecie to słychać...??? Ona i jej zespół grają cicho, nawet w głośnych partiach grają cicho ?.

1 godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Chicago, to co się tobie z nagłośnieniem i bardzo bliska podoba, co słyszysz w tych realizacjach
to ja tez to i nie tylko słyszę, stwierdzam ze mi sie to nie podoba

To rozumiem jak najbardziej - jak się nie podoba, to się nie podoba. Ale nie odpowiadaj historii o podbiciach, bo ty chyba nie słyszałeś 'płaskiego' nagrania bez podbić? Odsyłam do płyty Jackie Terrasona, którą zrealizował Mark Levinson - nie jest on realizatorem, tylko muzykiem, i to basistą. Chyba pierwszym muzykiem, któremu zaczęła przeszkadzać reprodukcja dżwięku z audio, więc założył firmę Mark Levinson i 'zaczął budować sprzęt do odtwarzania 'sam' ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Lech36 napisał:
 

Porównuj, tylko najpierw upewnij się że masz do czynienia z tymi samymi masteringami z obu systemów.

Problem w tym ze nie można byc pewnym pochodzenia

Mialem na myśli dwa różne formaty na tym samym sprzęcie

 

27 minut temu, przemak napisał:

Bez przesady, może jeżeli chodziłoby o naturalną głośność to połowa monitorów odpada, ale jeżeli chodzi o naturalne pasmo to ponad połowa monitorów spokojnie daje rade. 

Beda miały z czymś innym problem, ale juz mi sie nie chce .....

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Chicago napisał:

Gerarad, nie ściemnaj z tą większością koncertów, bo najpierw piszesz, że nie posiadasz dużego doświadczenia z muzyką live, a teraz piszesz o jakiejś większości koncertowej. Poza tym nie chodzisz na jazz. Większość nagrań studyjnych popowej i rockowej muzyki, to inny sposób nagrywania niż nagrywanie jazzu - jazz prakycznie nagrywa się na setkę i po to właśnie gra się kilka tych samych numerów, żeby wybrać ten najlepszy na płytę, Stąd m.in. biorą się póżniej na płytach 'alternate takes'. Patricia Barber i jej muzyka, to jak zauważyłeś, albo i nie, dużo powietrza i ciszy w nagraniu - jest słyszalny każdy niuans, bo o to jej chodzi. Przecie to słychać...??? Ona i jej zespół grają cicho, nawet w głośnych partiach grają cicho ?.

To rozumiem jak najbardziej - jak się nie podoba, to się nie podoba. Ale nie odpowiadaj historii o podbiciach, bo ty chyba nie słyszałeś 'płaskiego' nagrania bez podbić? Odsyłam do płyty Jackie Terrasona, którą zrealizował Mark Levinson - nie jest on realizatorem, tylko muzykiem, i to basistą. Chyba pierwszym muzykiem, któremu zaczęła przeszkadzać reprodukcja dżwięku z audio, więc założył firmę Mark Levinson i 'zaczął budować sprzęt do odtwarzania 'sam' ?

Nie posiadam, bo znam ludzi którzy podróżują po świecie na koncerty, są częściej w filharmonii niż ja na Pizzy, gdzie lubię pizze

wiec nie bede sie ośmieszał

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.