Skocz do zawartości
IGNORED

DAC RME ADI-2 czy aż taki dobry...?


Piniu2906

Rekomendowane odpowiedzi

29 minut temu, Ghjuvanni napisał:

Swoją drogą jestem bardzo zdziwiony aż tak wielką polaryzacją poglądów na forach wśród ludzi najwyraźniej głęboko zainteresowanych audio.

Wszystkim z grubsza chodzi i to samo tylko jedni do tego podchodzą chaotycznie inni systematycznie. Systematyka moim zdaniem w tym hobby to wyłapywanie słabych punktów systemu i ich poprawianie zachowując jakieś rozsądnie proporcje między nakładami a efektem. Żeby to robić to trzeba niestety dobrze znać się na elektronice lub jak ja zaufać tym co się znają. Najgorszym wyjściem moim zdaniem jest ślepe zaufanie marketingowemu bełkotowi i niestety własnym zmysłom. te drugie niestety trzeba czasem sprawdzić czy nie robią nas w babmuko narażając na zbędne koszty. 

 

36 minut temu, Ghjuvanni napisał:

Zgadzam się z tym, że jest mnóstwo voodoo,  zgadzam się, że jest w tym przemyśle wiele firm i produktów które eksploatują przegięcia audiofilii, ale po własnym doświadczeniu opisanym szczegółowo wczoraj jestem co najmniej zdziwiony doktryną iluzji.

A nie zastanawiało cię nigdy dlaczego rynek audio domowy i pro, od jakiegoś czasu tak bardzo się różnią i dlaczego ich rozwój przebiega w tak różnych kierunkach? Ja już od dłuższego czasu nie wierzę w to, że za rozsądne pieniądze mogę skompletować coś grającego przyzwoicie przeznaczonego na rynek domowy. Za dużo tu magii, legend, opakowań a za mało realnego postępu technologicznego.  Ale jak zwykle jaki odbiorca taki produkt.

Dlatego jeszcze raz radzę ci się dobrze zastanowić nad tym co usłyszałeś na forum RME, bo to nie były rady podyktowane złośliwością. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii formalnej - nawet pomijając procedury i nie wiadomo jaki poziom odsłuchu - nie widzę tu nigdzie porównania kabli. Mamy inne wyjście, inne wejście, inne poziomy i oczywiście inny standard przesyłu. A kabel? Jak widać na piątym miejscu... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Przemysław_51508 said:

Wszystkim z grubsza chodzi i to samo tylko jedni do tego podchodzą chaotycznie inni systematycznie. Systematyka moim zdaniem w tym hobby to wyłapywanie słabych punktów systemu i ich poprawianie zachowując jakieś rozsądnie proporcje między nakładami a efektem. Żeby to robić to trzeba niestety dobrze znać się na elektronice lub jak ja zaufać tym co się znają. Najgorszym wyjściem moim zdaniem jest ślepe zaufanie marketingowemu bełkotowi i niestety własnym zmysłom. te drugie niestety trzeba czasem sprawdzić czy nie robią nas w babmuko narażając na zbędne koszty. 

Choć jestem inżynierem elektronikiem z wykształcenia, nie uważam by należało się znać na elektronice (lub ufać tym, którzy się znają) poza podstawowym rozumieniem impedancji czy pojemności przewodów. To jakbyś od siebie wymagał znajomości optyki wybierając obiektywy do aparatów, itp. Marketingowy bełkot również mnie nie interesuje. Ale systematyka ma oczywiście sens. Ja wszakże pojmuje ją obecnie tak: robić wiele różnych testów; włączać wiele różnych kabli i słuchać jak grają. Niekiedy można coś kupić i oddać. Ja tak np. oddałem AQ King Cobra bo mi zupełnie nie grał. Ludzie na Audiogonie często posprawdzali mnóstwo kabli zanim znaleźli to, co im pasuje dźwiękowo i z czego ceną są OK. Wczoraj rozsądny facet poradził mi Acoustic Zen Silver Reference II. Sprawdziłem, że wcześniej  ten kabel polecał gość, który był przez 30 lat inżynierem nagraniowym (a więc też zawodowiec).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

2 hours ago, Przemysław_51508 said:

A nie zastanawiało cię nigdy dlaczego rynek audio domowy i pro, od jakiegoś czasu tak bardzo się różnią i dlaczego ich rozwój przebiega w tak różnych kierunkach? Ja już od dłuższego czasu nie wierzę w to, że za rozsądne pieniądze mogę skompletować coś

Tak, to mnie zastanawia i zadam odpowiednie pytanie na Quora.

2 hours ago, Przemysław_51508 said:

grającego przyzwoicie przeznaczonego na rynek domowy. Za dużo tu magii, legend, opakowań a za mało realnego postępu technologicznego.  Ale jak zwykle jaki odbiorca taki produkt.

Można skompletować, bo innym to się udało. Nawet mnie się udało ?  Ale korciło mnie dalsze poprawienie przy użyciu połączenia zbalansowanego. (lepsze jest wrogiem dobrego). Na razie muszę odesłać ten Sommer XLR, bo się tego nie daje słuchać, jak już się zna coś lepszego. (Znowu analogia do wina: przy smakowaniu win, idzie się od gorszych do lepszych, bo inaczej, po lepszym to gorsze silnie odrzuca)

2 hours ago, Przemysław_51508 said:

Dlatego jeszcze raz radzę ci się dobrze zastanowić nad tym co usłyszałeś na forum RME, bo to nie były rady podyktowane złośliwością. 

Oczywiście nie złośliwością!   Ale to jest profesjonalne oficjalne forum firmowe (o czym cokolwiek zapomniałem ? ) i nie będą dyskutować innych firm, ani wchodzić na grząskie tematy. Trzymają się pewnej "doktryny" i nie są w stanie mi pomóc; pytałem w złym miejscu. Z drugiej strony ciemnoty nie dam sobie wcisnąć, żeby nie wiem co -- po otwierających oczy doświadczeniach które opisałem w dłuższym wypracowaniu powyżej.

2 hours ago, przemak said:

W kwestii formalnej - nawet pomijając procedury i nie wiadomo jaki poziom odsłuchu - nie widzę tu nigdzie porównania kabli. Mamy inne wyjście, inne wejście, inne poziomy i oczywiście inny standard przesyłu. A kabel? Jak widać na piątym miejscu... 

Nie mam w domu innego kabla XLR. Więc moje porównanie wygląda tak jak na załączonym obrazku.

Ja sam 18 stycznia napisałem tu na forum: "Zobaczę jeszcze czy będzie różnica na kablu Sommer Epilogue XLR, bo i wzmacniacz i RME mają gniazdka balanced XLR. Teraz jest RCA Audioquest Colorado. Myślę, że różnicy nie usłyszę, ale Matthias Carstens z RME poleca zbalansowane..."

Myślałem, że Sommer na XLR pobije tego Audioquesta, i Sommer zostawię, a AQ sprzedam. Ale będzie odwrotnie.

IMG_20200125_133938.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Ghjuvanni napisał:

Nie mam w domu innego kabla XLR. Więc moje porównanie wygląda tak jak na załączonym obrazku.

Ja sam 18 stycznia napisałem tu na forum: "Zobaczę jeszcze czy będzie różnica na kablu Sommer Epilogue XLR, bo i wzmacniacz i RME mają gniazdka balanced XLR. Teraz jest RCA Audioquest Colorado. Myślę, że różnicy nie usłyszę, ale Matthias Carstens z RME poleca zbalansowane..."

Myślałem, że Sommer na XLR pobije tego Audioquesta, i Sommer zostawię, a AQ sprzedam. Ale będzie odwrotnie.

Tak. W tym konkretnym przypadku masz prawdopodobnie rację - wzmacniacz połączony z przetwornikiem złączem symetrycznym gra gorzej niż połączony złączem niesymetrycznym. Tylko do tego wniosku trzeba przyjąć wiele założeń, a najważniejsze jest takie, że pomijając ręczne ustawianie poziomu wzmacniacz jest ok pod względem swoich możliwości. Adi jest w audiofilskim standardzie poziomów, czyli poziom na wyjściu niesymetrycznym jest o 6 a nie 12dB niższy niż na wyjściu symetrycznym. Jeżeli w twoim połączeniu wzmacniacz połączony symetryczne gra głośniej, to oznacza, że ma taki sam poziom na wejściu symetrycznym i niesymetrycznym (niestety dość powszechna praktyka producentów). Ten Adi demonem wysokiego poziomu nie jest, ale te +19dBu jednak na wyjściu symetrycznym dać może. To naprawdę jest dużo i niekoniecznie gwarantuje to optymalne warunki pracy stopnia wstępnego wzmacniacza, a raczej gwarantuje niekorzystne warunki pracy. To jest 20V miedzyszczytowego. Nawet +13 to więcej niż audiofilski nawet standard. Czy to wszystko uwzględniłeś? Czy testowałeś na niższych poziomach wyjściowych też? Adi ma skok poziomu co 6dB, może warto pstryknąć i nie kręcić gałą w czasie porównań... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, przemak said:

Czy testowałeś na niższych poziomach wyjściowych też? Adi ma skok poziomu co 6dB, może warto pstryknąć i nie kręcić gałą w czasie porównań... 

Bardzo dobra myśl! Zaraz to zrobię. Manual pisze, że symetryczne jest +6 dB, nie znalazłem osobnej regulacji obu wyjść analogowych, chyba oba działają jako Line Out (reference level).... o, widzę na schemacie blokowym, że poziom odniesienia ustawiany jest wcześniej, więc sam sobie odpowiedziałem na pytanie. Zgodnie z manualem ustawiałem poziom wyjścia na +7dB.

Ale ja myślę, że problem jest z samym kablem, jego konstrukcja, metalurgia, etc. Zrobię test z tym dość drogim Acoustic Zen Silver Reference II . Ale głos mi się w głowie odzywa inny, że szukam dziury w całym, bo już jest super ?  Po prostu to złącze symetryczne nie przestaje mnie fascynować...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ciekawe wrażenie, że jakby teraz lepiej mi gra symetryczny gdy obniżyłem poziom odniesienia do +1dB...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, przemak said:

To naprawdę jest dużo i niekoniecznie gwarantuje to optymalne warunki pracy stopnia wstępnego wzmacniacza, a raczej gwarantuje niekorzystne warunki pracy.

Tu chyba mamy klucz do rozwiązania. Nie pomyślałem o tym: miałem +13dB na wyjściu XLR i tego wzmacniacz nie lubił. (Było +7dB na RCA, zgodnie z zaleceniem). Teraz gra znacznie bardziej przyzwoicie na symetrycznym ?

Dzięki za najpomocniejszą dotąd wskazówkę!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całe życie studyjne pracowałem na systemach digidesign/avid, a niedawno przeszedłem na niemiecką technologię czyli rme/ferrofish. Niemcy generalnie robią porządnie i nie odwalają fuszery jak inni producenci. Tego typu rozterki jak twoje nasz rodak Michał Jurewicz dość dobrze obszedł - zdziwienie, że ktoś do jego przetworników chce stosować zasilacz liniowy bo "lepiej brzmi" bardzo szybko zastąpiło "ależ oczywiście, macie rację, proszę bardzo, już mamy w ofercie nawet" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, przemak said:

Tego typu rozterki jak twoje nasz rodak Michał Jurewicz dość dobrze obszedł - zdziwienie, że ktoś do jego przetworników chce stosować zasilacz liniowy bo "lepiej brzmi" bardzo szybko zastąpiło "ależ oczywiście, macie rację, proszę bardzo, już mamy w ofercie nawet" ?

No właśnie, co sądzisz o Mytek? Trochę drogawy. I gdzieś musi być koniec skali z tymi DACami. Co do firm oferujących "cable burn-in" to ja wychodzę z pomysłem innego businessu: będę ludziom naświetlał okulary przeciwsłoneczne. Oferta specjalna: wyjadę na ich koszt naświetlać światłem Alpejskim osobiście!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Ghjuvanni napisał:

No właśnie, co sądzisz o Mytek? Trochę drogawy. I gdzieś musi być koniec skali z tymi DACami. Co do firm oferujących "cable burn-in" to ja wychodzę z pomysłem innego businessu: będę ludziom naświetlał okulary przeciwsłoneczne. Oferta specjalna: wyjadę na ich koszt naświetlać światłem Alpejskim osobiście!

To są firmy produkujące dobry sprzęt pro chcące zarobić na audiofilskim rynku. Już to powinno zaświecić światełko co do kabli i innych takich. Na rynku pro kiedyś upgrade magnetofonu adat polegał na wymianie tl084 na tl074, kosztowało proporcjonalnie i też proporcjonalnie polepszało parametry. Na rynku audiofilskim trytytką doczepiasz gluta do druta i kasujesz grube pliki tatusiów. Sami głusi biedacy w tym pro czy jak? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na RME forum odpisał mi dziś coś podobnego:

Quote

As far as the RCA vs. XLR discussion goes, you might be right - and wrong at the same time. XLR requires a bit of circuitry at both ends, and depending on the implementation there might be a level difference between those two "pathways" - or possibly a major one, if little care has been taken to match the levels input-wise! And - if there ever was a thing that can be reliably identified in a test - it's (a tiny) level differences! So - you might have a point .. but for different reasons that you might expect!

Po obniżeniu napięcia znacznie lepiej gra ten Sommer i nie mam tego efektu zlewania detali dźwiękowych jak do tej pory. Aż mi głupio, że sam na to nie wpadłem, tylko ściszałem potencjometrem wzmacniacza.

Rynek audiofilski rzeczywiście eksploatuje frajerów, ale wielu ludzi wie, o czym mówią; są wśród nich zawodowcy dźwięku i poważni amatorzy, którzy wiele sprzętu przetestowali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ghjuvanni napisał:

Ktoś na RME forum odpisał mi dziś coś podobnego:

Po obniżeniu napięcia znacznie lepiej gra ten Sommer i nie mam tego efektu zlewania detali dźwiękowych jak do tej pory. Aż mi głupio, że sam na to nie wpadłem, tylko ściszałem potencjometrem wzmacniacza.

Rynek audiofilski rzeczywiście eksploatuje frajerów, ale wielu ludzi wie, o czym mówią; są wśród nich zawodowcy dźwięku i poważni amatorzy, którzy wiele sprzętu przetestowali.

Czyli jak pisałem - założenia są dość istotne dla wniosków ? Niestety, poziomy w domowym audio są w kosmosie a jest to winą poziomów nagrywanych płyt. Nikt w 1980 tego nie przewidział, a szkoda. 

Warto sobie uświadomić, że przeniesienie na domowy grunt poziomów sygnału pro jest praktycznie niemożliwe albo przynajmniej nieopłacalne i przede wszystkim niestandardowe. Zrobić to dobrze owszem, można, ale cała reszta wtedy będzie niekompatybilna... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę teraz o niebo lepiej brzmi ten Sommer Epilogue, teraz niekoniecznie gorzej niż Colorado -- super, że mi to podpowiedziałeś @przemak

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Ghjuvanni napisał:

Naprawdę teraz o niebo lepiej brzmi ten Sommer Epilogue,

W monitorach studyjnych jest o wiele prościej bo czułość wejść jest regulowana i można sobie poradzić ze zbyt mocnym sygnałem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: obecnie Sommer Epilogue gra pięknie, nie ma tych problemów z detalami w dźwięku, o czym pisałem. Niestety do głowy mi nie przyszło, że za duże napięcie leci na wzmacniacz -- żadnych innych efektów przesterowania nie było. Dyskusja, czy na tym forum, czy na RME, za szybko zeszła na manowce filozoficzne krytyki rozmaitych zjawisk typu voodoo, iluzje, obiektywność pomiarów. To zejście na manowce samo w sobie jest ciekawe. Ale wynik ostateczny jest taki, że po obniżeniu poziomu referencyjnego RME ADI-2 do +1dB teraz gra pięknie na złączu symetrycznym. Manual RME, normalnie super-precyzyjny,  nie mówi tego wyraźnie. Zaleca ustawienie +7dB dla amatorskich systemów HiFi, no więc tak ustawiłem.

Teraz pozostaje mi ostateczne porównanie z AQ Colorado; mam wrażenie, że są nieodróżnialne, lub nawet teraz jest lepiej niż na Colorado RCA. Jeśli tak to AQ sprzedam. Inne pytanie do siebie, to czy jeszcze coś tu kombinować z "potencjalnie lepszym jeszcze" kablem XLR, czy zostać z tym, co jest. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Ghjuvanni napisał:

Manual RME, normalnie super-precyzyjny,  nie mówi tego wyraźnie.

To nie jest wina RME, że mało który wzmacniacz ma podaną czułość wejścia, jeszcze mniej ma je regulowaną, nie mówiąc już o trzymaniu jakichkolwiek standardów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Przemysław_51508 said:

To nie jest wina RME, że mało który wzmacniacz ma podaną czułość wejścia, jeszcze mniej ma je regulowaną, nie mówiąc już o trzymaniu jakichkolwiek standardów. 

Nie winię RME za wzmacniacze. Trochę niełatwo było znaleźć wskazówkę. Naprawimy to.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ghjuvanni napisał:

Manual RME, normalnie super-precyzyjny,  nie mówi tego wyraźnie. Zaleca ustawienie +7dB dla amatorskich systemów HiFi, no więc tak ustawiłem.

Amatorskie systemy są niesymetryczne. W zalecanym ustawieniu i tak masz mniejszy poziom wyjściowy niż z byle cedeka. To wejście symetryczne we wzmacniaczu jest spierd... ?

Godzinę temu, Ghjuvanni napisał:

czy jeszcze coś tu kombinować z "potencjalnie lepszym jeszcze" kablem XLR, czy zostać z tym, co jest. 

IMO nie zauważysz różnicy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, przemak said:

IMO nie zauważysz różnicy. 

Więc może czas dać dojść do głosu rozsądkowi i uprościć sobie życie (i zmniejszyć niepotrzebne wydatki) i zostać z tym symetrycznym Sommer Epilogue, którego od wczoraj słucham z zachwytem. AQ Colorado spróbuję sprzedać

Rozważałem taki kabel (ale za mniejszą cenę):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie, producenci kabli też chcą żyć. Ale kable to nie temat na dyskusję że mną ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2020 o 23:32, Ghjuvanni napisał:

Rzeczywiście doświadczenie wina zależy od kieliszka! Powiedziałem "doświadczenie", a nie sam smak.

Dlatego np. nie pije się wina z kubka. Jednym z aspektów jest łączenie się smaku z zapachem, dlatego preferowane są większe kieliszki o kształcie tulipanowym, który koncentruje zapach.

Ludzki zmysł słuchu jest bardziej precyzyjny niż to, co można zmierzyć w laboratorium.

Witam!

1. Sprytna obserwacja - fajnie, że nie tylko ja porównuję słuchanie do smakowania ( a nie do aut lub do widzenia - mi to akurat nijak się nie kojarzy).

2. Może i jest precyzyjny, ale ulega zmęczeniu, albo adaptuje się - wymaga też rozgrzewki albo ćwiczenia słuchu - ale ogólnie zbyt podatny na zmyłki jest. Czyli do precyzji jednak daleko.

Piszę tu, bo po zeszłorocznym AVS w Sobieskim na 3. piętrze w Warszawie  w pokoju* obok Ultrasonów, Dyniek i Adamów zwróciłem uwagę również na ten konwerter i może (?) go wypróbuję. 

Dzięki za uwagi pozakupowe i pozdrawiam!

*Drzwi w drzwi "audiostacja.pl" z Łomianek ustawiła się naprzeciwko Akkusa, WBT i Gryphona. Trafili w punkt!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xetras
Zły adres linku

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smak w porównaniach ma tu sens, ale wzrok też. Gdy pierwszy raz poprawiłem kable w systemie, dało to wrażenie założenia ostrych i czystych okularów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, nie słuchałem tego nigdy porządnie z odpowiednim sprzętem dekodującym. Mi do słuchania wystarcza jakość CD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minutes ago, przemak said:

Nie wiem, nie słuchałem tego nigdy porządnie z odpowiednim sprzętem dekodującym. Mi do słuchania wystarcza jakość CD.

Mnie też. Uważam że MQA to ściema (glorified mp3) i producenci jak RME, Chord, Schiit i chyba inni, odżegnują się od dekodowania MQA (i płacenia komuś za to). Ja usłyszałem różnice na minus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MQA to nie ściema, wszystko zależy na czym słuchamy. Ja osobiście posiadam Arcam a49 i wspominany Adi2 dac i różnica jest słyszalna. Jest większa scena i więcej powietrza. Przewaliłem już trochę klocków i Arcam to kolejny krok w przód i nowe doznania w muzyce. Mam jedynie problem w sutawieniach RME.. a mianowicie nie wiem dlaczego pod windowsem nie mogę ustawić 32bit na 768hz... Mam obecnie 16na384 jak włącze wyższe parametry wyłącza mi dźwięk i przerzuca na głośniki z TV... tak jak by automatycznie wyłączało sterowniki RME a widnows nie widział Daca...Dodatkowo żadna muzyka mp3,wav,dsd nie działa z windy niezależnie od ustawionych rozdzielczości. Z żadnego odtwarzacza nawet z winampa ? ....

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 25.01.2020 o 00:33, Ghjuvanni napisał:

Konrad, powiem Ci coś innego. Oryginalnie miałem sprzęt ADCOM, który kupiłem 27 lat temu razem z kolumnami KEF 104/2. Ponieważ nie chciałem dodatkowych wydatków oraz wierzyłem, że wszystkie kable powinny grać tak samo, grałem na kablach, które przyszły z tym ADCOMem i w ten sposób zmarnowałem 20 lat słuchania na badziewiu. Mimo porad kumpla, który ileś razy mi mówił, że kable mają znaczenie. Nawiasem mówiąc i ja i ten kumpel ukończyliśmy Elektronikę. Ja zaś wcześniej byłem laureatem Ogólnopolskiej Olimpiady Fizycznej -- elektryczność i magnetyzm nie są mi obce od lat. Poniekąd ze względu na te podstawy miałem fałszywą teorię, że wszystkie kable (nie uszkodzone) powinny się zachowywać tak samo przy względnie niskich napięciach, natężeniach i częstotliwościach. Potem, w efekcie przypadku zrobiłem pierwszy krok. Było to tak: używałem odtwarzacza Fiio X5 w samochodzie na wakacjach z dość grubym kablem 3.5mm Monoprice. Dźwięk był bardzo fajny, ale ułamała mi się wtyczka. Kupiłem więc w supermarkecie  zastępczy kabel 3.5mm. Niestety, jakość dźwięku wyraźnie spadła, było jakoś głucho, nie bezpośrednio... Dało mi to do myślenia, więc po powrocie do domu, zamieniłem kable, które przyszły ze sprzętem na te grube Monoprice, wciąż bardzo tanie. Poprawa była dramatyczna! Słuchałem np. Jana Garbarka "Wayfarer" i byłem bardzo zdziwiony trójwymiarowością. Wrażenie było takie, jakbym założył dobrze dopasowane okulary i na dodatek wytarte z kurzu i nagle zobaczył poszczególne liście na odległym drzewie, które wcześniej widziałem tylko jako zieloną plamę. I znowu przez kilka lat myślałem, że to już cały postęp możliwy. Najnowszy postęp nastąpił w lecie zeszłego roku. Swojej partnerce kupiłem głośnik Riva Festival, bardzo fajny, i słuchaliśmy Fiio M11 połączony oczywiście Monoprice'm. Ale ponieważ potrzebowała dłuższego kabla, w przypływie szczodrobliwości "szarpnąłem się" na AudioQuest Tower 3m za $41 (czyli wciąż dość tanio). I znowu trochę szczęka mi opadła... Pojawiła się "dźwięczność" -- tzn. np gdy nagrany jest dźwięk dzwonu, to został on odtworzony bardziej realistycznie -- większa iluzja prawdziwego dzwonu w pokoju. Nawet gdyby słuchać dzwonu na gramofonie "Bambino" to umysł by rozpoznał to jako dzwon, ale byłaby to słaba reprodukcja. Na tym AQ Tower dźwięki różnych strun uzyskały realizm. Było to zeszłego lata. W efekcie tego (nieplanowanego) doświadczenia pozamieniałem wszystkie kable na różne AQ: Big Sur, Mackenzie, CV-8, Colorado. I naprawdę wszystko tak się zmieniło, że "wszystkie" swoje płyty przesłuchałem od nowa. Głośniki pozostały te same: okazały się zdolne do znacznie lepszego grania niż myślałem.

Następna zmiana to ADCOM w kąt, zastąpiony MF M6si; znowu rewelacja, nie ma powrotu do ADCOMa. I wreszcie, z ostatniego tygodnia, RME ADI-2 DAC zastępujący Node2i.  Znowu wielki postęp.  No ale przecież jacyś "zawodowcy" znowu mogliby powiedzieć, że ulegam iluzji... Ten Node2i grał bardzo fajnie, ale jednak do niego nie wrócę mając ADI-2.

To zatem było moje kompletne zeznanie doświadczeń prowadzących do obecnego stanu.

Ponieważ MF M6si ma wejścia zbalansowane, a RME DAC ma takież wyjścia, więc chciałem kupić porządny kabel by tą nową szansę połączenia wykorzystać.  Kupiłem Sommer Epilogue, włączyłem i porównałem... No i niestety: efekt ostateczny jest zdecydowanie gorszy niż z AQ Colorado, łączącym te same komponenty. I nie jest to kwestia głośności.

Czy twierdzisz, że ulegam jakiemuś złudzeniu?

Witam,

Pozwalam sobie, dołączyć asynchronicznie do tego wątku. Od kilkudziesięciu lat jestem miłośnikiem  lutownicy i dźwięku. Miałem też okazję odebrać trochę wykształcenia profesjonalnego w zakresie technik studyjnych i słuchania dźwięku. Znam ortodoksyjne stanowisko zawodowców od audio i przez wiele lat je podzielałem. Takie elementy jak kable zasilające, kable audio i kable cyfrowe nie miały mieć żadnego istotnego wpływu na dźwięk. Może to wynikało po części z faktu, że profesjonalny sprzęt audio produkowany jest według pewnych norm i standardów. Tym niemniej przeszedłem tzw. kryzys poznawczy kiedy zacząłem sam lutować interkonekty i kable sieciowe. Największym zaskoczeniem było to, że kabel SPDIF lub AES EBU wpływają na jakość odsłuchu i to czasami bardzo wyraźnie. |Miałem okazję testować RME ADI2 PRO i ADI2 DAC. Kupiłbym bez wahania, ale trochę mam inne priorytety finansowe. Od wielu lat używam RME 9632 jako źródła AES EBU sterując GENELEC 8250A. Co do porawy jakości dźwięku, ADI2, to zasugerowałbym jeszcze zmianę zasilacza na liniowy. To dla wprawnego elektronika nie jest żadnym problemem. Wariantem ekstremalnym jest akumulator 12V ładowany w czasie przerw w odsłuchach (do tego trzeba dorobić jakiś układ elektr) . Ciekawym patentem na kable jest XLR, zbudowany z kabla - 10666 GAC-2 AES ultra i wtyków XLR NEUTRIK NC3FXX-B GOLD. Miałem możliwość porównania tego z "gotowcami" renomowanych firm i jak na razie nie wymieniam.  Bardzo boleśnie zderzyłem się z zasilaniem systemów audio i od wielu lat korzystam z UPS komputerowego (!) większej mocy z pełną regeneracją napięcia. Mam w praktyce domowy generator napięcia sieciowego. Duża różnica. To też jeden z tematów tabu, ale praktyka spektakularnie pokazuje co robią zakłócenia sieciowe z dźwiękiem. Nie chcę się za bardzo rozpisać, ale ciekawie jest znaleźć wypowiedzi praktyków elektroników, z zamiłowaniem do dobrego dźwięku. Podsumowując, słyszymy więcej niż to jest w specyfikacji, a audio jest trochę z pogranicza wiedzy i sztuki.

Pozdrawiam

Wojciech Mazurkiewicz

P.S. ADI2 bardzo ładnie działa z różnymi transportami CD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na Audiostereo panuje mega kontrola, aby RME za bardzo nie był chwalony. Psuje handel innymi DAC'ami znanymi na rynku PL. Administrator skacze jak sponsor karze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez qbaacu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam,
Pozwalam sobie, dołączyć asynchronicznie do tego wątku. Od kilkudziesięciu lat jestem miłośnikiem  lutownicy i dźwięku. Miałem też okazję odebrać trochę wykształcenia profesjonalnego w zakresie technik studyjnych i słuchania dźwięku. Znam ortodoksyjne stanowisko zawodowców od audio i przez wiele lat je podzielałem. Takie elementy jak kable zasilające, kable audio i kable cyfrowe nie miały mieć żadnego istotnego wpływu na dźwięk. Może to wynikało po części z faktu, że profesjonalny sprzęt audio produkowany jest według pewnych norm i standardów. Tym niemniej przeszedłem tzw. kryzys poznawczy kiedy zacząłem sam lutować interkonekty i kable sieciowe. Największym zaskoczeniem było to, że kabel SPDIF lub AES EBU wpływają na jakość odsłuchu i to czasami bardzo wyraźnie. |Miałem okazję testować RME ADI2 PRO i ADI2 DAC. Kupiłbym bez wahania, ale trochę mam inne priorytety finansowe. Od wielu lat używam RME 9632 jako źródła AES EBU sterując GENELEC 8250A. Co do porawy jakości dźwięku, ADI2, to zasugerowałbym jeszcze zmianę zasilacza na liniowy. To dla wprawnego elektronika nie jest żadnym problemem. Wariantem ekstremalnym jest akumulator 12V ładowany w czasie przerw w odsłuchach (do tego trzeba dorobić jakiś układ elektr) . Ciekawym patentem na kable jest XLR, zbudowany z kabla - 10666 GAC-2 AES ultra i wtyków XLR NEUTRIK NC3FXX-B GOLD. Miałem możliwość porównania tego z "gotowcami" renomowanych firm i jak na razie nie wymieniam.  Bardzo boleśnie zderzyłem się z zasilaniem systemów audio i od wielu lat korzystam z UPS komputerowego (!) większej mocy z pełną regeneracją napięcia. Mam w praktyce domowy generator napięcia sieciowego. Duża różnica. To też jeden z tematów tabu, ale praktyka spektakularnie pokazuje co robią zakłócenia sieciowe z dźwiękiem. Nie chcę się za bardzo rozpisać, ale ciekawie jest znaleźć wypowiedzi praktyków elektroników, z zamiłowaniem do dobrego dźwięku. Podsumowując, słyszymy więcej niż to jest w specyfikacji, a audio jest trochę z pogranicza wiedzy i sztuki.
Pozdrawiam
Wojciech Mazurkiewicz
P.S. ADI2 bardzo ładnie działa z różnymi transportami CD.

Wojtek a z jakiego UPS korzystasz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć. Jestem zainteresowany zakupem dac'a rme adi 2 dac - tego nowszego. Niemniej przed zakupem chciałbym go usluszec. Niestety we Wrocławiu w sklepach nikt nie ma tego modelu na stanie. Dlatego piszę do Was. :) Może ktoś z Was jest właścicielem tego dac'a i jednocześnie mieszka w okolicach Wrocławia i pomimo pandemii skłonny jest pożyczyć, albo dac się zaprosić na kawę. Po prostu chciałbym posłuchać tego dac'a w moim systemie. Ktoś, coś?

Konrad Szmelter

Wysłane z mojego YAL-L21 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

gustard r26, icepower 1200as1 x2, T+A Criterion T160

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 36

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.