Skocz do zawartości
IGNORED

PCM czy DSD - wasze zdanie


SomekPoland

Wolisz PCM czy DSD?  

62 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Wolisz PCM czy DSD?

    • PCM
      29
    • DSD
      33


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, fozzie napisał:

Chodziło mi raczej o to, że na tych konkretnych dwóch wykresach, do tych 30 kHz coś tam jeszcze się dzieje. Niewiele, ale coś jest.

Rozumiem. No samo to świadczy o tym, że maksymalne pasmo nic nie mówi. Zawsze będzie wynosić połowę częstotliwości próbkowania. Stąd DSD ma ogromne pasmo przenoszenia które trzeba potem obcinać. Nic nie znaczące technikalia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Funnykris napisał:

176 czego bo nie rozumiem?

44, 88, 176, 352, to co to jest w tym wątku? ;)

 

6 minut temu, Funnykris napisał:

Faktycznie brakuje trochę do 100 000 Hz z DSD

No właśnie - i to raczej zamyka sprawę.

6 minut temu, Funnykris napisał:

ale jakie to ma znaczenie. To nie są częstotliwości o jakimkolwiek znaczeniu z praktycznego punktu widzenia.

Moim celem nie było wykazanie że można 1:1 przenieść DSD do PCM

Praktycznie to mi wystarcza płyta cd albo i mp3. Ale nie o tym tu rozmawiamy, co komu wystarcza, tylko o to, co nie było twoim celem:

9 godzin temu, przemak napisał:

jaki pcm potrzebny jest do zapisania bez strat dsd

I tyle. Nikt tego nie usłyszy, co przecież sam napisałem na samym początku tej dyskusji. Ale to nie znaczy, że można olać.

14 minut temu, fozzie napisał:

Przemak, i tu się pojawia problem, bo nie wiem o jakiej jakości piszesz.

Ani słowa nie napisałem o jakości przecież? Ma być 1:1, nawet po stukrotnej konwersji w jedną i w drugą stronę. Jeżeli nie jest 1:1 to jest jak kto chce, a to zupełnie co innego.

 

17 minut temu, fozzie napisał:

"Użyteczne" (nie wiem czy można użyć takiego sformułowania ? ) pasmo kończy się przy ok. 30 kHz. Powyżej 30 kHz to sam szum. I to na dodatek z dosyć wysokim poziomem.

Tylko nie wiemy, czy to jest ograniczenie metody czy źródła/nagrania. Generalnie są filmiki czy screeny z szerszym pasmem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przemak napisał:

Ani słowa nie napisałem o jakości przecież?

Zgadza się. Pisałeś o parametrach.

 

4 minuty temu, przemak napisał:

Ma być 1:1, nawet po stukrotnej konwersji w jedną i w drugą stronę. Jeżeli nie jest 1:1 to jest jak kto chce, a to zupełnie co innego.

Nigdy nie będzie 1:1. Ani PCM do DSD, ani DSD do PCM.

5 minut temu, przemak napisał:

Tylko nie wiemy, czy to jest ograniczenie metody czy źródła/nagrania. Generalnie są filmiki czy screeny z szerszym pasmem.

Pewnie i są z szerszym pasmem, tylko ile ich jest?

Właśnie szukam innych nagrań.

Mi raczej chodzi o ten wysokoczęstotliwościowy szum. Tego nie przeskoczysz, dlatego o rzeczywistym paśmie do 70 kHz czy 100 kHz możesz zapomnieć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, fozzie napisał:

Nigdy nie będzie 1:1. Ani PCM do DSD, ani DSD do PCM.

To wiadomo. Ale wiadomo też, o co chodzi.

3 minuty temu, fozzie napisał:

Pewnie i są z szerszym pasmem, tylko ile ich jest?

Właśnie szukam innych nagrań.

Jedno wystarczy. Może być szum różowy.
Generalnie w nagraniach powyżej 30-40k to nic nie będzie, bo niby skąd, chyba, że jakoś preparowane. Więc cała dyskusja jest akademicka, ale taka miała być. Bo praktycznie to mi wystarcza mp3 jak pisałem, tylko co z tego?

4 minuty temu, fozzie napisał:

Mi raczej chodzi o ten wysokoczęstotliwościowy szum. Tego nie przeskoczysz, dlatego o rzeczywistym paśmie do 70 kHz czy 100 kHz możesz zapomnieć.

Oczywiście. Tych częstotliwości nie słychać. Ale ludzie jak widać słyszą. Więc jak tam jest szum, to ma być szum, a nie cisza. Może ten szum to jest coś jak ograniczenia pasma i panoramy winyla, że robią brzmienie?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fozzie napisał:

Mi raczej chodzi o ten wysokoczęstotliwościowy szum. Tego nie przeskoczysz, dlatego o rzeczywistym paśmie do 70 kHz czy 100 kHz możesz zapomnieć.

Myślę, że trzeba zrobić tak - szum pcm zamienić na DSD i z powrotem i porównać. Jutro spróbuję, mam trochę wolnego czasu. Wprawdzie mam max 192kHz, ale na potrzeby testu wystarczy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ? Sprzeczanie się o detale które są dla ludzkiego ucha totalnie niesłyszalne nie ma sensu. Plik PCM 20/141,12 w paśmie słyszalnym jest mniej więcej równej jakości co DSD64. To pasmo DSD nie było planowane przez twórców tego formatu, a wynika z przyczyn czysto technicznych. Prawda jest taka że ślepy test pomiędzy DSD64 a PCM powyżej 96Khz to właściwie zgadywania. Myślę że to zgadywanka nawet w porównaniu do płyty CD Audio. Nie z każdym materiałem ale na pewno z większością muzyki "popularnej". Osobiście preferuję DVD Audio. Proste do zripowania w pliki nawet w jakości 24/192 a więc wyższej niż SACD. Dlatego głosuję za PCM. Jest po prostu lepszy i lepiej wspierany przez branżę. DSD to niestety głównie ciekawostka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może PCM/DSD to bardziej kwestia samego przetwarzania C/A tj. pomijanie filtru cyfrowego wbudowanych w układ przetwornika C/A - który ze względu technologicznych ma swoje ograniczenia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Funnykris napisał:

Panowie ? Sprzeczanie się o detale które są dla ludzkiego ucha totalnie niesłyszalne nie ma sensu. Plik PCM 20/141,12 w paśmie słyszalnym jest mniej więcej równej jakości co DSD64. To pasmo DSD nie było planowane przez twórców tego formatu, a wynika z przyczyn czysto technicznych. Prawda jest taka że ślepy test pomiędzy DSD64 a PCM powyżej 96Khz to właściwie zgadywania. Myślę że to zgadywanka nawet w porównaniu do płyty CD Audio. Nie z każdym materiałem ale na pewno z większością muzyki "popularnej". Osobiście preferuję DVD Audio. Proste do zripowania w pliki nawet w jakości 24/192 a więc wyższej niż SACD. Dlatego głosuję za PCM. Jest po prostu lepszy i lepiej wspierany przez branżę. DSD to niestety głównie ciekawostka.

Sprzeczanie nie ma sensu, ale dojście do prawdy ma. Jak te częstotliwości są, to mają być i już. A jak ich nie ma, to nie, ale szum ma pozostać. 

No to ja sprawdziłem... Użyłem edytora tascama

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  :

tascam.thumb.PNG.4332231fa294f177f2d1659fe3e9985f.PNG

oraz wygenerowałem szum w pliku 176/24, który przekonwertowałem tym tascamem do dsd i z powrotem do pcm. Niestety, nie można dodać animowanego gifa, dziwne:

Wynik poniżej:

dsd.gif

Wniosek - edytor Tascama przy pojedynczym dsd ma filtr na 50kHz. Jeżeli wszystkie urządzenia tak mają, to jest to całkiem bez sensu i 96/24 wystarcza całkowicie, nie pod względem słuchowym ale pod względem technicznym. To, że rzeczywiste nagranie nie mają tam w górze nic, to oczywiste.

Jak ktoś ma jakiś inny konwerter, to jak mu się chce to może sam sprawdzić - albo przekonwertować mi ten szum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na dsd i z powrotem na 176/24 to się zobaczy. Generalnie wygląda to na ściemę ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemak napisał:

Jak ktoś ma jakiś inny konwerter, to jak mu się chce to może sam sprawdzić - albo przekonwertować mi ten szum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

na dsd i z powrotem na 176/24 to się zobaczy. Generalnie wygląda to na ściemę ?

 

Szum przekonwertowany i załadowany na: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Są tam trzy pliki:
1) PCMnoise-p2d.dff - plik po konwersji szumu PCM do DFF = DSD 2,8224MHz, Modulator CRFB 10th Order, dither OFF
2) PCMnoise-p2d-d2p.wav - plik po konwersji DFF na powrót do PCM = 176,4kHz / 24bit, dither OFF
3) saracon log.txt

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, yayacek napisał:

Szum przekonwertowany i załadowany na: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Są tam trzy pliki:
1) PCMnoise-p2d.dff - plik po konwersji szumu PCM do DFF = DSD 2,8224MHz, Modulator CRFB 10th Order, dither OFF
2) PCMnoise-p2d-d2p.wav - plik po konwersji DFF na powrót do PCM = 176,4kHz / 24bit, dither OFF
3) saracon log.txt

Dziękuję. No to tak... za taką kasę (KASĘ!) ten Saracon by się mógł lepiej postarać ? Nie wiem, jak z wav do dsd ale z dsd do wav ma filtr nie na 50 tylko poniżej 40kHz ?

Pierwszy oryginalny szum, drugi Saracon trzeci Tascam:

dsd2.gif

To ja myślę, że faktycznie 44 wystarcza, a 96 z dużym zapasem ?

Ale ciekawe, bo pliki wav (zrobione jak rozumiem z dsd) z cytowanej już stronki 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  mają normalniejszy wygląd, znaczy z szumem w górze zgodnie z oczekiwaniami, czyli nie Weiss ani nie Tascam ;):

DSD3.thumb.gif.5c6ecd1e086379f9dd01a1b41b18a958.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, przemak napisał:

...ten Saracon by się mógł lepiej postarać ? Nie wiem, jak z wav do dsd ale z dsd do wav ma filtr nie na 50 tylko poniżej 40kHz ?

 

Tak, to prawda, cięcie jest poniżej 40kHz.
Pytanie tylko po co miałby producent softu się starać skoro konwersja DSD do PCM jest bezcelowa z zasady.
Głównie robi się konwersję z PCM do DSD. Nagrywanie, obróbka i master robiony jest w PCM a następnie na końcowym etapie robimy konwersję do celów replikacyjnych. W przypadku SACD jest to DSD64 bo render do CMF (Sony Cutting Master Format) nie może powstać z innego formatu.
Przecież pliki w DSD nie powstają na skutek rejestracji i obróbki DSD. Zarejestrować jeszcze można ale co dalej? Cała edycja MUSI być zrobiona w PCM więc po cholerę rejestrować cokolwiek w DSD.
Przecież SACD powstało jako format replikacyjny a nie rejestracyjny. Można zarejestrować coś "na setkę" w DSD i potem bez edycji replikować na SACD, (bez żadnych konwersji DSD-PCM-DSD) ale to tyczy twórczości marginalnej.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, yayacek napisał:

Tak, to prawda, cięcie jest poniżej 40kHz.
Pytanie tylko po co miałby producent softu się starać skoro konwersja DSD do PCM jest bezcelowa z zasady.
Głównie robi się konwersję z PCM do DSD. Nagrywanie, obróbka i master robiony jest w PCM a następnie na końcowym etapie robimy konwersję do celów replikacyjnych. W przypadku SACD jest to DSD64 bo render do CMF (Sony Cutting Master Format) nie może powstać z innego formatu.
Przecież pliki w DSD nie powstają na skutek rejestracji i obróbki DSD. Zarejestrować jeszcze można ale co dalej? Cała edycja MUSI być zrobiona w PCM więc po cholerę rejestrować cokolwiek w DSD.
Przecież SACD powstało jako format replikacyjny a nie rejestracyjny. Można zarejestrować coś "na setkę" w DSD i potem bez edycji replikować na SACD, (bez żadnych konwersji DSD-PCM-DSD) ale to tyczy twórczości marginalnej.
 

Oczywiście, ale jakiś "ptaszek" wyłączający ten filtr? Choćby do sprawdzenia...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, przemak napisał:

... ciekawe, bo pliki wav (zrobione jak rozumiem z dsd) z cytowanej już stronki 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  mają normalniejszy wygląd,

Pliki wav z powyższej strony są zrobione jak widzę z DXD (352.8kHz/24bit) a nie z DSD - czyli tak, jak być powinno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, yayacek napisał:

Pliki wav z powyższej strony są zrobione jak widzę z DXD (352.8kHz/24bit) a nie z DSD - czyli tak, jak być powinno.

To mi nie wygląda na zrobione z PCM...

DSD3.gif

Tam piszą owszem, że oryginał był pcm, ale nie, że z niego są zrobione pliki...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście, ale jakiś "ptaszek" wyłączający ten filtr? Choćby do sprawdzenia...

Ptaszka nie ma :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, przemak napisał:

To mi nie wygląda na zrobione z PCM...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tam piszą owszem, że oryginał był pcm, ale nie, że z niego są zrobione pliki...

A tak zasadniczo to skąd jest ten plik na obrazku. Widzę próbkowanie 176kHz a na podlinkowanej stronie żadnego pliku o takim parametrze nie ma.
Napisane "oryginal source" DXD za wyjątkiem jednego DAT 16/44.1 więc rozumuję, że wszystko co tam jest powstało z oryginalnego źródła DXD i potem konwersja do wybranego formatu PCM lub DSD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, yayacek napisał:

Przecież SACD powstało jako format replikacyjny a nie rejestracyjny. Można zarejestrować coś "na setkę" w DSD i potem bez edycji replikować na SACD, (bez żadnych konwersji DSD-PCM-DSD) ale to tyczy twórczości marginalnej.

To byłoby surowe nagranie. Raczej o słabej jakości. Utwory nagrywane na setkę wymagają tak samo obróbki dźwiękowej, a żaden DAW jaki znam nie oferuje takiej możliwości. Nie mówiąc już o tym, że wtyczki VST do obróbki dźwięku pracują chyba tylko na sygnale PCM. Trzeba by wszystko zaaplikować jeszcze przed zarejestrowaniem. To świadczy tylko o tym jaki ten format jest problematyczny w użyciu. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, yayacek napisał:

A tak zasadniczo to skąd jest ten plik na obrazku. Widzę próbkowanie 176kHz a na podlinkowanej stronie żadnego pliku o takim parametrze nie ma.
Napisane "oryginal source" DXD za wyjątkiem jednego DAT 16/44.1 więc rozumuję, że wszystko co tam jest powstało z oryginalnego źródła DXD i potem konwersja do wybranego formatu PCM lub DSD.

Pierwszy utwór, opisany jako 192, drugi też jest 176, taki u nich porządek ;) Nie wiem, czy dostają dxd i konwertują, tak powinno być, ale na pewno nie weissem w takim razie ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Funnykris napisał:

To byłoby surowe nagranie. Raczej o słabej jakości. Utwory nagrywane na setkę wymagają tak samo obróbki dźwiękowej, a żaden DAW jaki znam nie oferuje takiej możliwości.

Słaba jakość raczej nie. O ile mamy do dyspozycji dobrego muzyka/muzyków i inzyniera dźwięku pracującego na żywo za konsoletą to po wykonaniu kilku prób można pokusić się o rejestrację na żywo. Wszystkie kompresory i inne korektory, limiter itp (cała obróbka dynamiczna) dokonywana wówczas byłaby na żywo w domenie analogowej na stole a dopiero potem za stołem wyjście do DSD i bez dalszych jakichkolwiek działań na materiale zarejestrowanym dokonywana byłaby konwersja do replikacji CMF lub Red Book.
Choć rozsądniej oczywiście byłoby to wszystko zrobić w wysokim PCM i konwertować do obojętnie czego się chce bez żadnych problemów.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ciekawe spostrzeżenia.

Pobrałem ten szum różowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zainstalowałem na próbę ten Tascam HR Editor (sporo mi namieszał z ASIO, musiałem go odinstalować, bo inne programy nie chciały mi pracować z ASIO). Tascamem przekonwertowałem na dsf i dff. Te dwa pliki przekonwertowałem przy pomocy foobara z wtyczką, z wyłączonymi filtrami, tak jak poprzednie moje próby na PCM i się mocno zdziwiłem. Charakterystyka przebiega bardzo podobnie do oryginalnego pliku PCM z szumem (ten z linku powyżej). Jest tylko ciszej, niższy poziom, ale pasmo sięga bez przeszkód do ponad 88 kHz. Poniżej wkleję obrazek.

Natomiast te pliki dsf i dff mają dziwne parametry, bo foobar pokazuje mi DSD64 5645 kbps i to wartość stała.

Te moje pliki, które testowałem i konwertowałem do PCM (wklejałem wykresy) foobar pokazuje jako DST64 i przepływność jest zmienna od ok. 2400 kbps do ok. 2700 kbps.

Trochę mam teraz mało czasu.

Na obrazku ten niebieski to oryginalny plik Przemaka. Ten żółty to PCM przerobiony przez Tascam na DSD i przez foobar na PCM.

tascam01.thumb.jpg.8f8814b1e56a5c2f6535fa609499b209.jpg

Ktoś potrafi mi to wytłumaczyć? ? :)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, fozzie napisał:

Ja mam ciekawe spostrzeżenia.

Pobrałem ten szum różowy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zainstalowałem na próbę ten Tascam HR Editor (sporo mi namieszał z ASIO, musiałem go odinstalować, bo inne programy nie chciały mi pracować z ASIO). Tascamem przekonwertowałem na dsf i dff. Te dwa pliki przekonwertowałem przy pomocy foobara z wtyczką, z wyłączonymi filtrami, tak jak poprzednie moje próby na PCM i się mocno zdziwiłem. Charakterystyka przebiega bardzo podobnie do oryginalnego pliku PCM z szumem (ten z linku powyżej). Jest tylko ciszej, niższy poziom, ale pasmo sięga bez przeszkód do ponad 88 kHz. Poniżej wkleję obrazek.

Natomiast te pliki dsf i dff mają dziwne parametry, bo foobar pokazuje mi DSD64 5645 kbps i to wartość stała.

Te moje pliki, które testowałem i konwertowałem do PCM (wklejałem wykresy) foobar pokazuje jako DST64 i przepływność jest zmienna od ok. 2400 kbps do ok. 2700 kbps.

Trochę mam teraz mało czasu.

Na obrazku ten niebieski to oryginalny plik Przemaka. Ten żółty to PCM przerobiony przez Tascam na DSD i przez foobar na PCM.

tascam01.thumb.jpg.8f8814b1e56a5c2f6535fa609499b209.jpg

Ktoś potrafi mi to wytłumaczyć? ? :)

 

Wytłumaczyć w sumie prosto - pasmo jest maksymalne, tylko Tascam i Weiss przy konwersji z dsd do pcm aplikują filtr, a foobar jak widać nie. Do tego dla bezpieczeństwa obniża poziom o 6dB. To, czy tam u samej góry jest szum mój czy z dsd to można by sprawdzić np. sweepem. To ja muszę sprawdzić foobara ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przemak napisał:

To ja muszę sprawdzić foobara ?

W foobarze standardowa wtyczka SACD ma filtr od 30 kHz. Są również inne filtry 30, 40, 50 i 60 kHz. Można również, jak widać, wyłączyć filtrowanie.

31 minut temu, przemak napisał:

To, czy tam u samej góry jest szum mój czy z dsd to można by sprawdzić np. sweepem.

Tego, niestety, nie jestem w stanie sprawdzić, a CoolEdit pokazuje, że to raczej zwykły szum z oryginalnego pliku a nie ten DSD.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fozzie napisał:

Jest tylko ciszej, niższy poziom...

Bo przy konwersji PCM do DSD i na powrót trzeba wyrównywać poziomy.
Zgodnie ze specyfikacją -6dBFS w PCM = 0dBSACD a maksymalny dozwolony poziom szczytowy wynosi +3,1dBSACD.
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeczywiście godny tylu kompletnie nic nie wnoszących wpisów.
Tylko żonglerka i popisywanie się terminami technicznymi, jakimiś nic nie wnoszącymi testami...mądrowaniu się nie ma końca.

I jaki jest efekt? Wiecie już co lepsze: DSD, czy PCM? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, soundchaser napisał:

Temat rzeczywiście godny tylu kompletnie nic nie wnoszących wpisów.
Tylko żonglerka i popisywanie się terminami technicznymi, jakimiś nic nie wnoszącymi testami...mądrowaniu się nie ma końca.

I jaki jest efekt? Wiecie już co lepsze: DSD, czy PCM? ?

Oczywiście że pcm. A testów nie czytaj, szkodzą. 

2 godziny temu, fozzie napisał:

W foobarze standardowa wtyczka SACD ma filtr od 30 kHz. Są również inne filtry 30, 40, 50 i 60 kHz. Można również, jak widać, wyłączyć filtrowanie.

Ja chyba gupi jestem, bo mi foobar owszem konwertuje, ale do 88k i nie mam gdzie tego przestawić. Kolejne podejście do foobara... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście że pcm

Ja to wiedziałem bez tych jałowych testów i bezsensownej wymiany technicznych wpisów . ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fozzie napisał:

Tego, niestety, nie jestem w stanie sprawdzić, a CoolEdit pokazuje, że to raczej zwykły szum z oryginalnego pliku a nie ten DSD.

Na pewno nie, proste zabawy że sweepem skonwertowanym do dsd pokazują, że szum jest, tylko ten śmieszny programik co go zainstalowałem bzdury pokazuje, muszę lepiej zobaczyć.

1 minutę temu, soundchaser napisał:

Ja to wiedziałem bez tych jałowych testów i bezsensownej wymiany technicznych wpisów . ?

Tylko te testy nie tego dotyczyły. No, ale się nie znasz, więc trzeba wybaczyć. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, przemak napisał:

Tylko te testy nie tego dotyczyły.

A czego? Przecież temat wątku jest jasny.
Ale nie odpowiadaj...testy z pewnością niezwykle istotne w innej sprawie...jak zawsze. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2019 o 11:00, przemak napisał:

jaki pcm potrzebny jest do zapisania bez strat dsd

Tak mniej więcej. Trochę obok trochę jednak w temacie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jedno - dyskusja jest taka jak napisałem wcześniej.
Służy tylko chyba popisywaniem się "wiedzą" i żonglowaniem nic nie znaczącymi technicznymi parametrami,
żeby wzbudzić u czytających zachwyt - Och...jaką oni mają niesamowitą wiedzę. Nic z tego nie rozumiem, ale podziwiam... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 12

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.