Skocz do zawartości
IGNORED

Moment krytyczny w zużyciu lamp


sebgla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc 

Chcialem poruszyć bardziej ogólny temat z zakresu wzmacniaczy lampowych. Mam lampę od około roku więc powiedzmy, że jestem początkujący w tym temacie.  To Unison Research S6. Lampy sterujące 12AX7 i mocy EL34. 

Chciałem zapytać wielu doświadczonych użytkowników o objawy wskazujące na bliski koniec życia lamp mocy i sterujących.  Po czym poznac, że czas przygotować się do wymiany. Ostatnie kilka miesięcy jako sterujące miałem 12AX7 Psvane. Zaczęło mi się wydawać, że dźwięk momentami robi się płaski, bez przestrzeni. Zamieniłem je na wcześniej używane 12AX7Tungsol i dźwięk się otworzył. Przynajmniej tak mi się wydaje. Czy taka płaskość dźwięku to bliski koniec życia lamp sterujących? Jakie inne objawy mogą się pojawiać. 

Tak samo czym się objawia zużycie lamp mocy? 

Z góry dzięki za wszelkie porady. 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ART LOUDSPEAKERS DECO 10+LECTOR AUDIO (CDP707+ZOE+VM200+EDISON230)+ ROSE RS250+SAP RELAXA+PURIST AUDIO DESIGN + OYAIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak spadnie poziom głośności ,albo zaczną Ci wzbudzać się głośniki podczas odpalenia , lub podczas słuchania co jakiś czas tzn. ,że któraś z lamp się kończy/skończyła ? 

Zazwyczaj nowe lampy lubią mocno na twarz dawać dźwięk , po wygrzaniu to się normalizuje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

300B DualMono SingleEnded by SinusAudio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla nowicjuszy -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość