Jump to content
IGNORED

Tool 'Fear inoculum' wasze opinie


Michał W
 Share

Recommended Posts

Godzinę temu, Wuelem napisał:

@Kopczas, Twoje słowa ("słuchaweczki, caraudio, mini wieże, laptop") kłócą się z tym:

Oczywiście, że się kłócą. Niezgoda jest pomiędzy tym co bym chciał a tym co mogę dostać. Ma szczęście wśród olbrzymiej ilości produkcji istnieją takie, które dają mi podwójną satysfakcję. 

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Kopczas napisał:

Myślę, że koledze chodziło o to, że nie ma poczucia integralności muzycznej. Też zwróciłem na to uwagę. To oczywiste że tych 4 kolesi nie siedziało razem w studio, a wszystko nagrano osobno, potem miksowano. W tym wypadku produkcja trwałą bardzo długo i trochę to czuć. 

Tak było, ale ogólnie  niezgorzej to wyszło.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Wuelem napisał:

Bez sensu, żeby nagranie miało zastępować mocny wzmacniacz. I nie zastępuje - "głośność" dla nadań w radiu się robi.

Pewnie, że bezsensu ale mimo to kompresory już w latach 50` miały podnieść głośność żeby w ramach promocji brzmiało "lepiej" niż wszystko innego. Aż doszło do tego czym jest top 10 spotify. Mu tutaj jesteśmy promilowym odbiorcom, który oczekuje, że muzyka nie będzie jakimś tak hałasem w tle, z którym toczą się codzienne czynności. I prawdopodobnie dopieramy też inny repertuar, są również artyści którym zależy na jakości realizacji. A czasami nie idzie to w parze, Africa Speaks to chyba najbardziej przerażający album jaki kupiłem w 2020r. Wspaniała muzyka, której nie da się słuchać ze względu na straszny mastering. 

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Link to comment
Share on other sites

10 minut temu, Kazik II napisał:

Odpowiedzialne za miks końcowy, jest studio Boba Ludwiga.

To koledze powinno to hulać na Dynaudio...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Wuelem napisał:

W przypadku omawianej płyty zastosowanie miało studio domowe. Kto wie, co za sprzęt oni tam zgromadzili. I co zamierzali.

Wykorzystali głośniczki komputerowe, jednodrożne i miks ostateczny przeprowadzili w kiblu studia Boba Ludwiga ?

 

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Link to comment
Share on other sites

21 godzin temu, krzysiek napisał:

A jak wam podoba się taka realizacja cięższej muzyki?

Słuchałem na Spotify.
Są obok siebie dwie wersje - można porównać.
Ja wolę tą starszą, czyli pewnie z mocną kompresją.
Full Dynamic (po +/- wyrównaniu głośności) jest dla mnie jakby przebasowiona - męczy.

Chyba lubię kompresję:-)
Uwielbiam odkręcić gałę i rozkleić się przy numerze nagranym tak jak np. to:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
DR5

albo to:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
DR6
Mnie takie pasują.

Po tym tytułowy TOOL brzmi jak wzorzec metra:-)

Link to comment
Share on other sites

W dniu 17.01.2021 o 17:46, Wuelem napisał:

To koledze powinno to hulać na Dynaudio...

Eh, odpiszę tak. Gdyby tak źle nagrane albumy mi hulały, to oznaczałoby że całą reszta, dobrze nagranych musiałaby grać beznadziejnie. Wtedy ten cały swój hi-end musiałbym wywalić do kosza, bo z odtwarzaniem muzyki z jakością hi-fi (tym bardziej hi-end) nie miałby nic wspólnego.

Nie bez powodu za najlepiej nagrane albumy uważa się Avalon - Roxy Music, 90125 - Yes, Brothers In Arms - Dire Straits (to wszystko ma dynamikę powyżej -16dB) i całą masę innej muzyki z lat 70-80, po prostu (jak to już wcześniej pisałem), wtedy wiedziano jak się nagrywa muzykę stereo. Przy aż tak GIGANTYCZNEJ różnicy w dynamice tutaj nie ma innej opcji i to MUSI grać gorzej, matematyki się nie oszuka, bo 2+2=4.

Nie wiem czy oni są głusi, czy tylko dla szpanu mają ten sprzęt ze zdjęcia, wygląda solidnie choć nie wiem czy to są normalne kolumny do słuchania, możliwe że mają tak wypaczone pasmo by odtwarzał mocno zniszczone loudnessem nagrania poprawnie. Jednak jeśli założymy że kolumny są typowe i pełnopasmowe (bo na pudełkach do butów loudness gra dobrze), czyli takie jakie można kupić w 99% salonów audio przeznaczonych dla typowego melonana i audiofila (nie realizatora dźwięku), to bez wątpienia, gdyby nagrali tą muzykę z poprawną dynamiką, wtedy ten album grałby im jeszcze lepiej.

Loudness war trwa już latami, nie rozumiem więc jakim cudem świadomość jak niszczycielski jest dla muzyki nie dotarł jeszcze co do po niektórych, a czytam tutaj, na jakoby poważnym forum dla audiofili i melomanów (czyli ludzi wrażliwych na jakość dźwięku), że ktoś lubi takie coś... ? 

I love the sound of crashing guitars

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Micke 13 napisał:

...że ktoś lubi takie coś... 

Myślę, że masz rację.

Są głusi. Ten Bob Ludwig, Joe Barresi czy jakiś Adam Jones to są nieudacznicy muzyczni. Nic nie wiedzą o brzmieniu czy nagrywaniu a te wszystkie graty mają tylko na pokaz.
Zapewne muzykom zależało na tym aby płyta była maksymalnie głośna. Tylko wtedy mieli by szansę zaistnieć w radio.

Jak powinien brzmieć Tool to się wie dopiero na Audiostereo.
 
Teraz mi trochę głupio, że mi się podoba ich nagranie.
Powinienem się obkupić hajendem i zamknąć w kręgu "Avalon - Roxy Music, 90125 - Yes, Brothers In Arms - Dire Straits (to wszystko ma dynamikę powyżej -16dB)"
Może bym jeszcze znalazł coś z -15dB?

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Froju napisał:

Zapewne muzykom zależało na tym aby płyta była maksymalnie głośna. Tylko wtedy mieli by szansę zaistnieć w radio.

To na pewno.

14 minut temu, Froju napisał:

Jak powinien brzmieć Tool to się wie dopiero na Audiostereo.

Jakie znów dopiero na Audiostereo ? Wpisz sobie w g00gle Loudness War, lektura na parę tygodni... 

14 minut temu, Froju napisał:

Może bym jeszcze znalazł coś z -15dB?

Może być nawet i -10dB, ale (jak zresztą pisałem już wcześniej i teraz się powtarzam), tylko niektóre takie nagrania brzmią dobrze. Jakieś rozsądne minimum jest jednak niezbędne by nagranie nazwać poprawnym.

Edited by Micke 13

I love the sound of crashing guitars

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Froju napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
DR6

dźwiękowo słabo, ale muzyka fajna

Entropię mam na cd i winylach, najlepiej brzmią na koncertach ?

jak lubisz takie klimaty posłuchaj składanek Post-rock PL - Lights and Air oraz Post-rock PL - Cold Wind is the Promise of a Storm z 2013 i 2014 r.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Edited by krzysiek

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Micke 13 napisał:

Nie wiem czy oni są głusi, czy tylko dla szpanu mają ten sprzęt ze zdjęcia,

Raczej nie, ale przypomina mi się wywiad z Maynardem, który czytałem po ukazaniu się płyty. Wynikało z niego, że przy post produkcji z góry założono przeznaczenie albumu, którym miał być streaming. Na zasadzie "wilk syty, menczester sity"zrobili co się dało żeby jak najlepiej sprzedać i jeszcze jakoś brzmiało. 

Myślę, że nawet najbardziej zatwardziały krytyk Fear nie może zaprzeczyć, że słychać dbałość o realizację. Niestety panowie za długo czekali z nową płytą co w praktyce oznacza, że grupa odbiorców się zmieniła. Część starych fanów wciąż czekało, a przez te 13 lat dojrzała nowa rzesza mająca inne oczekiwania. Wydaje mi się prawdopodobne, że ktokolwiek zainwestował w to wydawnictwo zakładał dwa scenariusze: albo pełny sukces albo klapa (pomijam nagranie, ale samo opakowanie musiało rodzić wątpliwości). Axl Rose służył pewnie za przykład. Dlatego stanęli przed wieloma trudnymi decyzjami. Czy wybrnęli? Sądząc po sprzedaży chyba tak, zwłaszcza, że większość, zgodnie z przewidywaniami, poszła przez streaming.  

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Link to comment
Share on other sites

W dniu 18.01.2021 o 20:52, Micke 13 napisał:

odpiszę tak. Gdyby tak źle nagrane albumy mi hulały, to oznaczałoby że całą reszta, dobrze nagranych musiałaby grać beznadziejnie. Wtedy ten cały swój hi-end musiałbym wywalić do kosza, bo z odtwarzaniem muzyki z jakością hi-fi (tym bardziej hi-end) nie miałby nic wspólnego.

Ten album jest bardzo dobrze nagrany, po prostu Twoje zestawy głośnikowe  nie radzą sobie z taką produkcją.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Kazik II napisał:

Ten album jest bardzo dobrze nagrany, po prostu Twoje zestawy głośnikowe  nie radzą sobie z taką produkcją.

 

W dniu 18.01.2021 o 20:52, Micke 13 napisał:

Loudness war trwa już latami, nie rozumiem więc jakim cudem świadomość jak niszczycielski jest dla muzyki nie dotarł jeszcze co do po niektórych, a czytam tutaj, na jakoby poważnym forum dla audiofili i melomanów (czyli ludzi wrażliwych na jakość dźwięku), że ktoś lubi takie coś... ? 

 

I love the sound of crashing guitars

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 5.11.2020 o 22:59, broniasz napisał:

Prawie Tool 

 

 

Ktoś już tu gdzieś napisał, że następnym krokiem będzie płyta instrumentalna. Tu brak Maynarda może być spowodowana Covidem. A kawałek spoko. Powinien się tylko pojawić na platformach streamingowych, bo na Youtube nikt go nie będzie słuchał. Może jako ciekawostka.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Godzinę temu, rasputin napisał:

biję się z myślami ale raczej pójdę chyba że z cenami przesadzą

Myślę, że ceny na pewno wywalą w kosmos. Trzy lata temu za dwa bilety na Toola w Krakowie płaciłem 600 zł. W moim przypadku jeszcze podróż przez całą Polskę plus nocleg. Choć można sobie zrobić majówkę w Krakowie 😉

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Link to comment
Share on other sites

Ok dam se siana z tym koncertem. Dzisiaj przedsprzedaż dla klientów Citi. Cały koncert na siedząco, włącznie z płytą 😛 wg doniesień z FB "płyta od 400 do 2100 zł".

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edited by krzysiek

We stand in the Atlantic
We become panoramic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.