Jump to content
IGNORED

Wharfedale LINTON Heritage 85 Anniversary - neoklasyka?


Guest

Recommended Posts

16 minut temu, marian.ch napisał:

Tak, szczególnie  "kultura" stuletniej Chińskiej Republiki Ludowej  zasługuje na szacunek i podziw, tak jak potencjał 90 milionów towarzyszy komunistycznej partii Chin. Kolego, chyba żartujesz. "Współpraca" gospodarcza z ChRL na warunkach, przyklepanych przez socjalistycznych eurokołchoźników (UE) i USA pod przewodnictwem poprzednich prezydentów ( Bush Jr, Clinton, Obama) skończy się dramatem za kilka, kilkanaście lat. Pozostałe i nieliczne już firmy spoza Chin znikną całkowicie z rynków i będziemy mieli Świat Made i China....Dzięki Bogu jest Prezyden Trump, który stara się przywrócić zdrową i cywilizowaną konkurencję, co jak się uda, ożywi szczególnie europejskie trupy. Światowa gospodarka prawie do końca XX wieku radziła sobie bez ChRL. Barbarzyńska, chińska ekspansja wymyka się spod kontroli. MAKE CHINA LOSE AGAIN - powtórzę.

z tym sie zgodze albo my chinczykow albo oni nas

wystarczy poogladac jak wygladaja amerykanskie prowincjonalne miasta ich infrastruktura drogi

chodniki w tych miastach slupy elektryczne (to juz my za komuny mielismy lepsze) po wyeksportowaniu fabryk do chin

jest masa nagran

 

 

Link to post
Share on other sites

Nie ma niczego takiego jak krzywa ludzka. Krzywa ludzka jest prosta, ponieważ między naszymi uszami, a otoczeniem, np. na koncercie nie ma żadnego zniekształcającego filtru, ani pana promującego charakterystykę w kształcie borsuka najechanego przez TIR-a. Się podoba, to się podoba, nie zamierzam nikomu zabawy psuć z zakupionych kolumn, ale zachowajcie chociaż pozory obiektywności i nie twórzcie nowej nauki na potrzeby własne.

Nie raz dałem się zwieść różnego typu zniekształceniom. Czasem to trwało minutę, czasem 10min, czasem nawet cały dzień. Czasem może dłużej. Mamy w naszym języku piękne powiedzenie: Kłamstwo ma krótkie nogi. Zniekształcenie to właśnie takie elektroniczno-akustyczne kłamstwo i wszystko jest pięknie, tylko na tych krótkich kuśtykach w końcu się twórca Nowej Nauki wy***rdoli i zaryje twarzą w grunt.

A słuchawki to nie kolumny. W słuchawkach dźwięk nie pada od przodu na naszą głowę, uszy itp. tylko jest promieniowany z bilska prosto w ucho. Nic więc dziwnego że w słuchawkach muszą być inne zasady niż kolumnach.

Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Piotr_1 napisał:

Nie ma niczego takiego jak krzywa ludzka. Krzywa ludzka jest prosta, ponieważ między naszymi uszami, a otoczeniem, np. na koncercie nie ma żadnego zniekształcającego filtru, ani pana promującego charakterystykę w kształcie borsuka najechanego przez TIR-a. Się podoba, to się podoba, nie zamierzam nikomu zabawy psuć z zakupionych kolumn, ale zachowajcie chociaż pozory obiektywności i nie twórzcie nowej nauki na potrzeby własne.

Nie raz dałem się zwieść różnego typu zniekształceniom. Czasem to trwało minutę, czasem 10min, czasem nawet cały dzień. Czasem może dłużej. Mamy w naszym języku piękne powiedzenie: Kłamstwo ma krótkie nogi. Zniekształcenie to właśnie takie elektroniczno-akustyczne kłamstwo i wszystko jest pięknie, tylko na tych krótkich kuśtykach w końcu się twórca Nowej Nauki wy***rdoli i zaryje twarzą w grunt.

A słuchawki to nie kolumny. W słuchawkach dźwięk nie pada od przodu na naszą głowę, uszy itp. tylko jest promieniowany z bilska prosto w ucho. Nic więc dziwnego że w słuchawkach muszą być inne zasady niż kolumnach.

mialbys racje gdyby ludzie slyszeli liniowo na kazdym poziomie glosnosci

tak jednak nie jest dlatego twoj wywod nie ma zadnego sensu to tylko twoje majaki

Teraz, ohmygod napisał:

mialbys racje gdyby ludzie slyszeli liniowo na kazdym poziomie glosnosci

tak jednak nie jest dlatego twoj wywod nie ma zadnego sensu to tylko twoje majaki

zebys tys slyszal w miare liniowo to KOLUMNY MUSZA MIEC MOCNO NIELINIOWA CHARAKTERYSTYKE

ale co tam inzynierowie harmana  ty wiesz lepiej

 

Link to post
Share on other sites
xavian
1 minutę temu, ohmygod napisał:

mialbys racje gdyby ludzie slyszeli liniowo na kazdym poziomie glosnosci

tak jednak nie jest dlatego twoj wywod nie ma zadnego sensu to tylko twoje majaki

Tak, rozumiem więc że jak na koncercie zagra ciszej, to rozpościerasz przed sobą jakiś przestrzenny mechaniczny filtr, a jak zagra głośniej, to masz inny ustrój, może zakładany na uszy? Wszystko po to żeby skorygować nieliniowość uszu dla różnych głośności. Czy jak tam poprawiasz naturę? Przykrywasz głowę jakimś kocem?

Link to post
Share on other sites
Teraz, Piotr_1 napisał:

Tak, rozumiem więc że jak na koncercie zagra ciszej, to rozpościerasz przed sobą jakiś przestrzenny mechaniczny filtr, a jak zagra głośniej, to masz inny ustrój, może zakładany na uszy? Wszystko po to żeby skorygować nieliniowość uszu dla różnych głośności. Czy jak tam poprawiasz naturę? Przykrywasz głowę jakimś kocem?

a ty myslisz ze koncert to wyznacznik jakosci ? No to teraz mnie rozbawiles do rozpuku

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Piotr_1 napisał:

Skoro nie koncert to co? Kolumny z charakterystyką SPL o kształcie jak grań Gór Stołowych.

sprawdz sobie krzywe tych glosnikow estradowych to zobaczysz ten swoj ideal w postaci gor i dolin sam sobie zaprzeczasz

do tego dochodza jeszcze warunki akustyczne hali stadionu etc ect

tylko amator bierze brzmienie z koncertow za wyznacznik jakosci

chyba ze unplugged w odpowiednim studio

5 minut temu, Moontan napisał:

Izofona, krzywa izofoniczna –

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.

 

 

 

 

 

 

 

prosze teraz porownac przebieg krzywej z badan harmana jak to pieknie sie uzupelnia

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ohmygod napisał:

sprawdz sobie krzywe tych glosnikow estradowych to zobaczysz ten swoj ideal w postaci gor i dolin sam sobie zaprzeczasz

do tego dochodza jeszcze warunki akustyczne hali stadionu etc ect

tylko amator bierze brzmienie z koncertow za wyznacznik jakosci

chyba ze unplugged w odpowiednim studio

Miałem na myśli koncerty akustyczne, szczególnie klasycznej w odpowiednich salach. Najwidoczniej dzwoni mi w innym kościele. Natomiast tamta krzywa Harmana dotyczyła słuchawek. Tak jak już mówiłem droga dźwięku z słuchawek do ucha to jest zupełnie inna droga. I w takim razie co z liniowymi charakterystykami wysokich modeli Dynaudio?

Link to post
Share on other sites
Teraz, Piotr_1 napisał:

Miałem na myśli koncerty akustyczne, szczególnie klasycznej w odpowiednich salach. Najwidoczniej dzwoni mi w innym kościele. Natomiast tamta krzywa Harmana dotyczyła słuchawek. Tak jak już mówiłem droga dźwięku z słuchawek do ucha to jest zupełnie inna droga. I w takim razie co z liniowymi charakterystykami wysokich modeli Dynaudio?

chyba nie sadzisz ze nie robili badan dla pozostalego sprzetu......

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ohmygod napisał:

chyba nie sadzisz ze nie robili badan dla pozostalego sprzetu......

 

Nie ma znaczenia co sądzę, liczą się te ich wyniki. W studyjnych monitorach też się robi krzywe charakterystyki żeby realizatorzy muzyczni w pracy mieli skorygowane swoje ucho?

Link to post
Share on other sites

Ta krzywa wrażliwości ucha jest, kiedy będziemy puszczali sinusoidę w ucho przez słuchawki, to bardziej będzie bolało tam gdzie jest ucho bardziej czułe. Jednak w praktyce na płycie już tak nie jest. Na przestrzeni dziejów instrumenty muzyczne tak się ukształtowały, żeby pasowały pod tą naszą wrażliwość ucha, bo jest ona powtarzalna u ludzi, a ponad to muzycy już też ją uwzględniają, ponieważ sami mają uszy, więc tworzą „pod swoje uszy” jak i uszy innych. Tak samo dyrygenci kompozytorzy, to jest już nawet uwzględnione w kompozycji muzycznej. Realizatorzy też słyszą ludzkimi uszami i tą krzywą uwzględniają dobierając proporcje głośności. To wszystko już jest, więc reszta sprzętu jest liniowa. Podwójne uwzględnienie tej krzywej izofonicznej, czyli jeszcze dodatkowo w sprzęcie, jest jak smarowanie drugi raz masłem kromki już raz posmarowanej masłem.

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Piotr_1 napisał:

Nie ma znaczenia co sądzę, liczą się te ich wyniki. W studyjnych monitorach też się robi krzywe charakterystyki żeby realizatorzy muzyczni w pracy mieli skorygowane swoje ucho?

No właśnie

 Mój mały śpi,na razie jesteśmy w pokoju 25 m, pomimo cichego słuchania wszystko ładnie słychać ,, jednak kav 300i fajną ma regulacje od zera równo kanały słychać 

Jeśli chodzi o te kolumny to z każą minutą zastanawiam się czy wstrzymać sprzedaż ,,może trzeba zostawić ponoć to tylko ma być 850  sztuk i tylko tyle i koniec produkcji , w sumie długo czekałem na nie ,,jak jest prawda ? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, sweetminio napisał:

I jak zwykle na tym forum...temat Wharfedale Linton znika, dyskutanci idą na manowce... 😠

No właśnie, irytujące są wypowiedzi odbiegające od tematu, nie mające nic wspólnego z tymi kolumnami. Wolałbym, aby wpisy dotyczyły wrażeń z odsłuchów, tych pozytywnych, jak i negatywnych. Dodam, że jako ich kilkumiesięczny użytkownik jestem b. zadowolony z zakupu i mało mnie interesuje ich ewentualny brak "liniowości"😁. Cokolwiek przez to rozumieć.

Edited by elessar
Link to post
Share on other sites
36 minut temu, elessar napisał:

No właśnie, irytujące są wypowiedzi odbiegające od tematu, nie mające nic wspólnego z tymi kolumnami. Wolałbym, aby wpisy dotyczyły wrażeń z odsłuchów, tych pozytywnych, jak i negatywnych. Dodam, że jako ich kilkumiesięczny użytkownik jestem b. zadowolony z zakupu i mało mnie interesuje ich ewentualny brak "liniowości"😁. Cokolwiek przez to rozumieć.

6 godzin temu, Piotr_1 napisał:

Nie ma znaczenia co sądzę, liczą się te ich wyniki. W studyjnych monitorach też się robi krzywe charakterystyki żeby realizatorzy muzyczni w pracy mieli skorygowane swoje ucho?

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, elessar napisał:

No właśnie, irytujące są wypowiedzi odbiegające od tematu, nie mające nic wspólnego z tymi kolumnami. Wolałbym, aby wpisy dotyczyły wrażeń z odsłuchów, tych pozytywnych, jak i negatywnych. Dodam, że jako ich kilkumiesięczny użytkownik jestem b. zadowolony z zakupu i mało mnie interesuje ich ewentualny brak "liniowości"😁. Cokolwiek przez to rozumieć.

Ani nie mają okrągłego basu, ani nie są rozjechane, ludzie !!!. Porąbani piszą w temacie i kłócą się. Zamiast pisać na priv i tam wylewać żale, to jeden z drugim nie słuchał, nie ma ich , a wypisuje bzdury w wątku który jest o czymś innym. Kolumny są bardzo dobre , pięknie wykonane , dzięki temu że były robione w Chinach tanie. Fornir jest identyczny na dwóch paczkach, a nie jak widziałem na tanoyach za 20tys różny. Z kinem domowym to nie zagra, potrzeba wzmacniacza, żeby ruszył kewlar. Każdy zagra inaczej, akustyka zrobi swoje. Kolumny są mocne i się nie gubią, Nie kłóją po uszach , nie ma jazgotu. Sprawdzane na róznej elektronice. Na jednej zagrają ciemniej, tempawo"" na innej będzie dźwięk rozjaśniony, Raz będzie bas za krótki, w innym przypadku uwypukli się. Wszystko kwestia doboru i akustyki. Tyle w temacie. Jak ktoś chce mieć jedną w miarę uniwersalną parę kolumn to się nie zastanawiać w tej cenie.

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, davero napisał:

Wystawiłem, ale z tego co zauważyłem. Mocno się rozgrywają z czasem. 

To mówisz że zauważyłeś, że nowe kolumny potrzebują czasu na wygrzanie, a rozmówców z wątku nazywasz porąbanymi ludźmi. A niech mnie! Masz klasę koleś!

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Piotr_1 napisał:

To mówisz że zauważyłeś, że nowe kolumny potrzebują czasu na wygrzanie, a rozmówców z wątku nazywasz porąbanymi ludźmi. A niech mnie! Masz klasę koleś!

Co ma piernik do wiatraka ? znów schodzisz z tematu. Czy ja napisałem, że grają inaczej ? zmieniły swój charakter. NIE !!! grają swom stylem , a że się rozgrywają to logiczne po 1g a po 20 czy 30g.  Nie mają na karku 20 lat. Co mam dodać, więcej małe paczki a potrafią zagrać w 40m, ale zaznaczam, że to jest za duże pomieszczenie dla nich. Obok stoi Infinity i jest lepsze !!! tyle , że infinity by kosztowało ile dzisiaj 50tys ? 

Edited by davero
Link to post
Share on other sites
20 minut temu, davero napisał:

Co ma piernik do wiatraka ? znów schodzisz z tematu. Czy ja napisałem, że grają inaczej ? zmieniły swój charakter. NIE !!! grają swom stylem , a że się rozgrywają to logiczne po 1g a po 20 czy 30g.  Nie mają na karku 20 lat. Co mam dodać, więcej małe paczki a potrafią zagrać w 40m, ale zaznaczam, że to jest za duże pomieszczenie dla nich. Obok stoi Infinity i jest lepsze !!! tyle , że infinity by kosztowało ile dzisiaj 50tys ? 

Rozumiem. Kolumny się długo wygrzewają, ponieważ nie mamy ich włączonych cały czas. Żeby uzbierać 200h grania z głośnością przynajmniej średnią, niejeden obywatel potrzebuje całego roku. Znakiem rozpoznawczym ostatecznego "wygrzania" jest przystopowanie tych zmian w dźwięku z tygodnia na tydzień i czysty bas - tak na ucho. Przedtem się klaruje średnica, a na samym początku jakby góra. Jednak bas jest na końcu, tak to odbieramy przynajmniej. Infinity to taka rozsądna marka się wydaje, chyba zwracają uwagę na niskie zniekształcenia patrząc na niektóre konstrukcje, albo przynajmniej kiedyś zwracali.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Piotr_1 napisał:

Rozumiem. Kolumny się długo wygrzewają, ponieważ nie mamy ich włączonych cały czas. Żeby uzbierać 200h grania z głośnością przynajmniej średnią, niejeden obywatel potrzebuje całego roku. Znakiem rozpoznawczym ostatecznego "wygrzania" jest przystopowanie tych zmian w dźwięku z tygodnia na tydzień i czysty bas - tak na ucho. Przedtem się klaruje średnica, a na samym początku jakby góra. Jednak bas jest na końcu, tak to odbieramy przynajmniej. Infinity to taka rozsądna marka się wydaje, chyba zwracają uwagę na niskie zniekształcenia patrząc na niektóre konstrukcje, albo przynajmniej kiedyś zwracali.

Zwłaszcza, że pakuje je do paczek i nie będę dłużej grzał. Niech czekają na nowego właściciela. Bas jest na prawdę różny , każdy wzmacniacz gra z nimi inaczej. Są podatne na zmianę wzmacniacza. Dostawienie je do ściany tak nie wpływa na zmianę basu jak wzmacniacz. Miałem opcję wyboru albo zostawiam jbl4312 se albo lintony, jbl jest bardziej liniowy , słabego winyla na nich nie posłuchasz , prędzej zjesz płytę, lintony są bardziej liberalne, bas zmienny. Przestrzeń umiarkowana. Dla słuchających rocka jest plusem, że bas nie dmucha, więc nie jest to plumkanie. Perkusje fajnie słychać. Po drugiej stronie mam ZG60, ale pod skosami, więc tam gra jedynie closed. Porównując je do Lintonów jak by miały kurtynę na sobie. Z tego co wiem to wykonują repliki modelu zg80 w chwili obecnej, na chińskim kobalcie. Tam jest inne rozmieszczenie głośników niż 60, poprawiona liniowość , ale cena około 6 7 tys w zależności od wersji, a i przy odsprzedaży za replikę cena mocno leci.

Link to post
Share on other sites

Zmiany wzmacniacza, ale też innych urządzeń często powodują przestawienie się basu. W innym pomieszczeniu może to wypadać nawet odwrotnie. Tzn. więcej basu odczuwalnie na tym wzmacniaczu co było mniej basu w innym pomieszczeniu. Ma to swoje uzasadnienie w teorii. Żeby z tym zawalczyć warto przestawiać kolumny w tył i w przód, o ile jest miejsce. Karty mogą wtedy wypaść inaczej. Albo ustawienie na innej ścianie. Albo podmienić urządzenie na inne właśnie.

Edited by Piotr_1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeśli chodzi o tę recenzję, to zgadzam się ze stwierdzeniem, że nie można oczekiwać, że Lintony zagrają jak konstrukcje o wiele droższe. Są to bardzo fajne głośniki, jednak wymagają dobrego ustawienia i właściwie dobranej elektroniki, na pewno nie taniej budżetówki. Odradzam zakup "w ciemno", aby uniknąć rozczarowania, bo oczekiwania były zbyt duże. 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.12.2019 o 15:44, elessar napisał:

Jeśli chodzi o tę recenzję, to zgadzam się ze stwierdzeniem, że nie można oczekiwać, że Lintony zagrają jak konstrukcje o wiele droższe. Są to bardzo fajne głośniki, jednak wymagają dobrego ustawienia i właściwie dobranej elektroniki, na pewno nie taniej budżetówki. Odradzam zakup "w ciemno", aby uniknąć rozczarowania, bo oczekiwania były zbyt duże. 

Ja sprzedałem, ale pasuje mieć doby wzmacniacz. Próbowałem z drogim kinem ... ale marnie. Wzmacniacze radzą sobie jedne lepiej drugie gorzej kwestia doboru. JBL 4312 jak dla mnie lepszy i ładniejszy. Jednak co 30 to 30 na basie. Linton się wspomaga BR, a za tym nie przepadam. Jak ktoś chce mieć jeden zestaw i lubi ten wygląd czyli lata 60 i priorytetem jest rock jak najbardziej brać. Dodam , że pokój około 20m2 do 30m2. Jak postawiłem Kappy 8,2 koło nich to powiem szczerze usłyszałem ulgę w uszach, swobodę grania. Inna bajka , a kolumna tańsza niż nowy linton. Tyle, że 40m2 no i kappa potrzebuje dobrego pieca , bo może rozczarować bardziej niż linton.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, davero napisał:

Ja sprzedałem, ale pasuje mieć doby wzmacniacz. Próbowałem z drogim kinem ... ale marnie. Wzmacniacze radzą sobie jedne lepiej drugie gorzej kwestia doboru. JBL 4312 jak dla mnie lepszy i ładniejszy. Jednak co 30 to 30 na basie. Linton się wspomaga BR, a za tym nie przepadam. Jak ktoś chce mieć jeden zestaw i lubi ten wygląd czyli lata 60 i priorytetem jest rock jak najbardziej brać. Dodam , że pokój około 20m2 do 30m2. Jak postawiłem Kappy 8,2 koło nich to powiem szczerze usłyszałem ulgę w uszach, swobodę grania. Inna bajka , a kolumna tańsza niż nowy linton. Tyle, że 40m2 no i kappa potrzebuje dobrego pieca , bo może rozczarować bardziej niż linton.

Wydaje mi się, że porównanie Lintonów do Infinity czy Jbl jest średnio trafione, gdyż ww. kolumny były jako nowe zapewne znacznie droższe od Wharfedale, których cena bez standów wynosi ok. 4300 zł. Pamiętajmy o tym. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.