Skocz do zawartości
IGNORED

Polskie Drogi. Dlaczego tak chętnie Polacy zabijają się na drogach?


Amator 2b

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, micwoj napisał:

Kiedy przesiadłem się lata temu na pierwszy samochód z ABS, mocno się zdziwiłem parę razy kiedy próbowałem hamować na chropowatej oblodzonej nawierzchni tak jak zwykle (zblokowane koła w takiej sytuacji wgryzają się nieco w podłoże), a tu nic, bo ABS trzymał pedał w górze. 

ABS przede wszystkim sprawia, że nie obróci Ci auta w trakcie takiego hamowania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Pogardzam wszystkimi i mam wstręt taki do hołoty umysłowej, że rzygam."          Stanisław Ignacy Witkiewicz – Listy do żony (1928-1931)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jakaś w miarę porządna symulacja ruchu samochodowego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pokazująca, że przy pewnym przekroczonym poziomie swobody ruchu, czyli przy zbyt dużym natężeniu pojazdów jazda na suwak gówno daje.

Z innej beczki:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mimo, że recydywa gościu najpewniej w polskim "sundzie" dostanie zawiasy - wszak niedługo zostanie tatusiem...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Meloman napisał:

pokazująca, że przy pewnym przekroczonym poziomie swobody ruchu, czyli przy zbyt dużym natężeniu pojazdów jazda na suwak gówno daje.

Ja pier...e! A czego się spodziewałeś? Że dzięki suwakowi, przez zwężenie przejedzie więcej pojazdów, niż pozwala na to przepustowość zwężenia? Suwak daje to, co ma dać, a mianowicie uspokojenie ruchu i równomierne rozładowywanie korka.

Ps. Animacja świetna, ale za komentarz masz minus.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, szymon1977 napisał:

Że dzięki suwakowi, przez zwężenie przejedzie więcej pojazdów, niż pozwala na to przepustowość zwężenia?

Ale o tym trąbie od początku w tym wątku w sprawie suwaka. Prawie wszyscy - nie tylko na tym forum, ale ogólnie w necie uważają, że suwak raz na zawsze rozwiąże problem korków. Przytaczając moją maksymę - gówno prawda.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... czyli mina odkrywcy, choć niczego nie odkryłeś. Ok.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Meloman napisał:

Ale o tym trąbie od początku w tym wątku w sprawie suwaka. Prawie wszyscy - nie tylko na tym forum, ale ogólnie w necie uważają, że suwak raz na zawsze rozwiąże problem korków. Przytaczając moją maksymę - gówno prawda.

Mieszkańcy centrów miast to w ogóle by chcieli aby obsługujący ich mieszkańcy aglomeracji teleportowali się do pracy i z powrotem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szymon1977 napisał:

Aha... czyli mina odkrywcy, choć niczego nie odkryłeś. Ok.

Daj spokój proszę...

Ktoś tu przedstawiał "utopijną" symulację, że wszystkie autka jadą sobie w równych odstępach i wszystko ładnie się "zazębia". Wszystko ładnie - to się da zrealizować, ale przy małym natężeniu ruchu. W obecnych czasach więc nie możliwe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, Meloman said:

W końcu jakaś w miarę porządna symulacja ruchu samochodowego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pokazująca, że przy pewnym przekroczonym poziomie swobody ruchu, czyli przy zbyt dużym natężeniu pojazdów jazda na suwak gówno daje.

Jeżeli skupimy się na na samej przewężce, to rzeczywiście jej przepustowości nie da się zwiększyć. Jazda na suwak jednak daje wymierne korzyści - zamiast kolejki na jednym pasie i drugiego pustego mamy zajęte oba. W rezultacie korek jest krótszy i jest mniejsza szansa na zablokowanie poprzedniego skrzyżowania / rozjazdu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Meloman napisał:

proszę...

A prosiłem, skup się na czymś innym. Wiesz, na czym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Meloman napisał:

pokazująca, że przy pewnym przekroczonym poziomie swobody ruchu, czyli przy zbyt dużym natężeniu pojazdów jazda na suwak gówno daje.

nie wiem ja Ty , ale ja tam żadnego suwaka nie widze

 

jest droga główna , i droga podporządkowana z  ustąp pierszeństwa

kiedy dochodzi do korka ? w sytuacji o której pisałem - no ale sa  tu "orły" które sie z tego śmieja

 

do korka dochodzi , kiedy jakiś "uprzejmy" z drogi głównej, znacząco zmniejsza predkosc , żeby wpuścić kogoś z drogi podporządkowanej

w tym momenci szlak trafia cała płynnośc , w miejscu skrzyzowania , predkosć spada trzykrotnie w stosunku do predkości samochodów dojeżdząjących i jest po zawodach na kilka godzin

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, billy idol napisał:

nie wiem ja Ty , ale ja tam żadnego suwaka nie widze

Jak sobie ustawisz małe natężenie ruchu, to suwak się pojawia, choć nie w "ustawowej formie" - z dojazdem do końca pasa, ale na szczęście z włączeniem się do ruchu kiedy zwyczajnie jest miejsce.

Przypominam również wszystkim "miszczom" kierownicy, że jazdą na suwak nie jest włączenie się z np. stacji paliw (tak, tak - tutaj nadal nie macie pierwszeństwa), jak również kiedy was pas nie zanika.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Meloman napisał:

Jak sobie ustawisz małe natężenie ruchu, to suwak się pojawia, choć nie w "ustawowej formie" - z dojazdem do końca pasa, ale na szczęście z włączeniem się do ruchu kiedy zwyczajnie jest miejsce.

chodziło mi o to ze na tej symulacji to jest po prostu skrzyżowanie

nie ma znaczenia pod jakim kątem droga podporządkowana jest w stosunku do drogi głównej, z pasem rozbiegowym wyrównającym prdkośc

korek zaczyna sie w momencie w którym ktos "uprzejmy" zwalnia , żeby wpuścić auto , które zamiast właczyć sie do ruchu z prdkoscia równa predkosci drogi głównej , to "uprzejmy" powoduje ze dzieje sie odwrotnie - droga główna , bardzo szybko porusza sie tempem drogi podporządkowanej

 

tak własnie powstakja korki

w tym czasie , nie widziałem , żeby znacząco wzrósł ,ruch na drodze głównej

wiec gdyby utrzymać tempo jazdy drogi głównej , do korka by nie powstało

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez billy idol

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jakieś zawody w napisaniu jak najbardziej sprzecznego z logiką postu? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Daphile, Onkyo A-5VL, B&W 606+ASW608 i gra muzyka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio stałem w korku mocno surrealistycznym. Wjazd do Wawy łącznikiem Wolica - Salomea, 3 pasy w porywach do 4, sobotnie popołudnie, a więc nawet idiotyczny zjazd na obwodnicę ze zwężką do 1 pasa nie powinien powodować korka. A tu nagle korek o długości jak w poniedziałek rano, co najgorsze znacznie wolniej się poruszający.

Stoję, nawet kombinuję czy nie uciec na starą Aleję Krakowską zjazdem na Falenty, jednak zdecydowałem się zostać na łączniku. I co się okazało - przyczyną był wypadek. Przy czym wypadek zablokował 0 pasów. 2 samochody się zderzyły, po czym zjechały na obszar wyłączony z ruchu, ale jeden z nich się zapalił i zhajcował się dokumentnie, razem z oponami. Za tym zestawem stanął jeszcze radiowóz na sygnale "reklamujący" widowisko. Więc wszyscy jak na komendę zwalniali żeby się dobrze przyjrzeć, a może nawet fotki zrobić. I 20 minut poszło się czochrać. Za tym zgromadzeniem korek magicznie się skończył, nawet później w Alejach Jerozolimskich go nie było.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze odnosnie tej symulacji

 

 

za korek w takiej sytuacji , zazwyczaj odpowiadaja dwie osoby

"jełop" i "uprzejmy"

jełop to ten , tróry zamiast wykorzystyać luke i przetasowac sie z drogą główna z odpowiednia predkoscia , to jedzie do końca , kończy mu sie pas, zwalnia bardziej , aż w końcu musi sie zatrzymac

uprzemy to ten który zwalnia na drodze gównej żeby wpuścic jełopa

 

w symulacji w pewnym momencie bardzo dobrze widac jełopa jak zwalnia , i urpzejmego

 

od tego momentu cały ruch sie sypie i mamy co mamy

"jełop" na tej symulacji pojawi sie o około 131 - 132 sekundzie

 

jako pierwsze auto wjeżdzą na droge z predkoscią ponizej 20 km - jest na czerwono - ciężarówka zwalnia - i jest po zawodach

 

ktoś widzi żeby do tego momentu znacząco wzrosło natęzenie ruchu na drodze głównej ?  poza "orłem" tego watku ?   ?

wg mnie ta symulacja wcele nie pokazuje zasady suwaka , tylko to jak ważnym jest , aby rozpedzić sie pasem rozbiegowym do tempa na drodze głównej, zamiast włączać sie do ruchu na szybkiej autostradzie z predkoscia 20 km/h

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez billy idol

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minutes ago, billy idol said:

jełop to ten , tróry zamiast wykorzystyać luke i przetasowac sie z drogą główna z odpowiednia predkoscia , to jedzie do końca , kończy mu sie pas, zwalnia bardziej , aż w końcu musi sie zatrzymac

uprzemy to ten który zwalnia na drodze gównej żeby wpuścic jełopa

Doskonale zwerbalizowane. Prędkość prawego pasa to naprawdę można osiągnąć na 30 - 40 metrach. Jednak często się widzi takich, ktorzy mają blokadę przed sprawnym przyspieszaniem na pasach do włączenia się.

Mnie też gniewa nadmierna "uprzejmość" - np. długi korek na drodze nadrzędnej, a z podporządkowanej wpuszczają powyżej 1:1. A powinno być tak, żeby czas oczekiwania na obu drogach był podobny, więc odpowiedniejsze byłoby wpuszczanie np. 1:3 - 1:5

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, szymon1977 napisał:

Czy to jakieś zawody w napisaniu jak najbardziej sprzecznego z logiką postu? 

Tak - przynajmniej ja się tak staram... ?

@billy idol

Wszystko o czym piszesz - jest racją. Właśnie to chciałem podkreślić, nie do końca dobrze formułując słowa.

Masz rację, że nie jest to typowy suwak, bo nie ma pasa zanikającego na drodze głównej, ale jednak w jakiś sposób oddaje prawdziwe realia przeplatania się pojazdów.

A przepis nakazujący mi jazdę do samego końca pasa zanikającego uważam za idiotyczny. Czemu mam to robić skoro warunki ruchu pozwalają mi się włączyć wcześniej "bez szkody" dla innych - czyli z zachowaniem płynności ruchu?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Meloman napisał:

A przepis nakazujący mi jazdę do samego końca pasa zanikającego uważam za idiotyczny

Możesz się włączyć wcześniej, ale wtedy nie masz "pierwszeństwa", więc musisz przepuścić wszystkie pojazdy jadące obok Ciebie, które nie mają obowiązku ustąpić Ci miejsca. 

Taki obowiązek mają dopiero wtedy, gdy jadą powoli w korku. a ty "stoisz " obok nich, bo Ci się pas skończył.

 

Ciągle Cię proszę, abyś się skupił na jednym, ale mnie nie słuchasz, stąd Twoje niezrozumienie najprostszych spraw.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, toptwenty napisał:

 

Ciągle Cię proszę, abyś się skupił na jednym, ale mnie nie słuchasz, stąd Twoje niezrozumienie najprostszych spraw.

Prowadź mnie Pasterzu!

6 minut temu, toptwenty napisał:

Możesz się włączyć wcześniej, ale wtedy nie masz "pierwszeństwa", więc musisz przepuścić wszystkie pojazdy jadące obok Ciebie, które nie mają obowiązku ustąpić Ci miejsca. 

A widzisz - Pan policjant tłumaczył na początku roku wszystkim widzom w TVN, że muszą dojeżdżać do końca pasa w jeździe na suwak.

Aż z ciekawości sprawdzę nowe zapisy w kodeksie ruchu drogowego...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Meloman napisał:

Masz rację, że nie jest to typowy suwak, bo nie ma pasa zanikającego na drodze głównej, ale jednak w jakiś sposób oddaje prawdziwe realia przeplatania się pojazdów.

tu sie zgodze

i dokładnie pokazuje twój "rysunek" sprzed kilku stron

z pytaniem "czy kierwoca powinien zmienic pas teraz , czy jechac do końca?"

jakos tak to było - pamietasz ?

posiedziałem nad ta symulacja i jestem przekonany że pokazuje ona błedy , jazdy własnie do końca

jest tam suwak natezenia ruchu - którego nie zmianiam

oraz suwaki ilosci ciezakówek w stosunku do ruchu, predkosci i inne mniej istotne

i ruch jest płynny dotąd , dopóki jedn z samochodów, nie wpadnie na pomysła dijechać do końca "kreski" - to chyba barierka" - czym jest blizej kreski, tym bardziej zwalnia - robi sie na czerwono, wjeżdzą na droge główna - ktos na drodze głównej zwalnia i od tego momentu mamy lawine

 

tak , zgadzam sie w Toba w 100 % - jeśli jest luka , i mamy zrównana predkosc to nalezy zmieniac pas jak to tylko możliwe

płynność ruchu to podasawa - udowadniał to nawet Jakie Stewart - piłka do teniasa na masce w czymś a la antena satelitarna

no ale w tym wątku - i w życiu pewnie tez - ciągle jest mnóstwo osób które uważaja ze nalezy jechać do końca  i jeszcze uważaja że to najlepszy z mozliwych pomysłów

 

?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2019 o 09:48, szymon1977 napisał:

Dokładnie - nie ma pisku opon, to Wam się zbyt wiele wydaje.

Wracałem w piątek zaraz po 15-ej z Ustronia do Kato. Wybrałem trasę przez Tychy co wymaga krótkie jazdy odcinkiem S69. Byłem zdziwiony, że przy tak dużym natężeniu ruchu tak wiele pojazdów zapierdalało 140 km/h i więcej.

Po zjeździe na DK1 jest sporo skrzyżowań ze światłami. Przed każdymi korek, ale w sumie to teraz nie dziwię się, skoro prawy pas, gdzie stoją głównie ciężarówki rusza szybciej, a rozpędzenie się do 50-60 km/h zajmuje ponad minutę. Ja rozumiem, że nie ruszamy z piskiem opon, ale litości Panowie. Trochę werwy! Co dziwniejsze Ci sami potem na ograniczeniach do 70 km/h jak już rozpędzą swoje maszyny to gnają 100 km/h i więcej...

Jako naród naprawdę dziwnie jeździmy.

5 minut temu, billy idol napisał:

posiedziałem nad ta symulacja i jestem przekonany że pokazuje ona błedy , jazdy własnie do końca

Temu muszę się przyjrzeć, bo nie zauważyłem takiej sytuacji.

 

7 minut temu, billy idol napisał:

tak , zgadzam sie w Toba w 100 % - jeśli jest luka , i mamy zrównana predkosc to nalezy zmieniac pas jak to tylko możliwe

Myśmy to już lata temu testowali w biurze projektów na profesjonalnym sofcie:

https://www.ptvgroup.com/pl/rozwiazania/produkty/ptv-vissim/obszary-zastosowan/symulacja-przeplywu-ruchu/

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Meloman napisał:

Temu muszę się przyjrzeć, bo nie zauważyłem takiej sytuacji.

zwolnj sobie czas i zauważ że w którymś momencie jedno z aut na rozbiegówce , jedzie do końca , robi sie czerwone i w tym kolorze wjeżdza na autostrade i od tego momentu jest kicha

 

7 minut temu, Meloman napisał:

Jako naród naprawdę dziwnie jeździmy.

ja to nazywam że takie osoby jadą jak złotówa

nie depna właczajac sie do ruchu , albo ruszajac

czesc z nich z oszczednosci , ale czesc pewnie z nieznajomosci

kiedys usłyszałem od znajomego , że on nigdy nie kreci wiecej nie 3 tysiące, zeby sie silnik nie rozleciał  ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

” jak sobie wygracie wybory to będziecie mogli przegłosować sobie co chcecie, a teraz my mamy większość, cisza……”

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minutes ago, Meloman said:

A widzisz - Pan policjant tłumaczył na początku roku wszystkim widzom w TVN, że muszą dojeżdżać do końca pasa w jeździe na suwak.

Wszystko rozbija się o znaczenie słowa "muszą" w kontekście. W tym przypadku chodzi o to, że jest to warunek konieczny skorzystania z dobrodziejstw jazdy na suwak - tzn. naprzemiennego pierwszeństwa przy zmianie pasa w warunkach korka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez misiomor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, toptwenty napisał:

Możesz się włączyć wcześniej, ale wtedy nie masz "pierwszeństwa", więc musisz przepuścić wszystkie pojazdy jadące obok Ciebie, które nie mają obowiązku ustąpić Ci miejsca. 

Jeżeli to co pisze w tym artykule jest prawdą to nie masz racji:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zaraz sięgnę do ustawy, bo zapowiada się "wesoło"...

@misiomor

Całkowicie się zgodzę, że nadmierna uprzejmość na pasie głównym też prowadzi do zatorów... Zwłaszcza, jeżeli uprzejmy gwałtownie zwalnia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Meloman napisał:

A widzisz - Pan policjant tłumaczył na początku roku wszystkim widzom w TVN, że muszą dojeżdżać do końca pasa w jeździe na suwak.

Przecież to dokładnie napisałem.

 

Wcześniej możesz zmienić pas na zasadach ogólnych. Jazda "na suwak" dotyczy tylko końca któregoś pasa.

23 minuty temu, billy idol napisał:

ciągle jest mnóstwo osób które uważaja ze nalezy jechać do końca 

Z punktu widzenia KD - należy jechać do końca, jeśli chcesz mieć prawo zmiany pasa przed nadjeżdżającym powoli samochodem obok ciebie.

Wcześniej możesz to zrobić na zasadach ogólnych nawet przy prędkości 100 km/g - jeśli jest miejsce.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniającego pas wcześniej (w warunkach zatoru) można nazwać "peniaczem" - boi się że na końcu pasa go nie wpuszczą, więc korzysta z pierwszej napotkanej luki ew. wciska się od razu jak tylko widzi że jest na kończącym się pasie żeby mieć nieprzyjemną czynność jak najszybciej za sobą.

To ma bardzo antyspołeczne konsekwencje - bo jeżeli mamy iluś "peniaczy", dochodzi do sytuacji, że kończący się pas jedzie o wiele szybciej niż "docelowy". Jadący od dłuższego czasu "docelowym" wściekają się widząc jak stosujący zasadę suwaka śmigają obok nich i zyskują kilkadziesiąt pozycji. W końcu któremuś puszczają nerwy i zaczyna "szeryfować".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@toptwenty

Ale zauważ co napisał dziennikarz w linku powyżej i co usłyszałem w telewizji! Że masz obowiązek jazdy do końca pasa zanikającego, ale to jak rzeczywiście słusznie zauważyłeś nie jest obowiązkowe, bo art. 22, ust. 4a Prawa o ruchu drogowym mówi tylko:

W warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni z więcej niż jednym pasem ruchu w tym samym kierunku jazdy, w przypadku gdy nie istnieje możliwość kontynuacji jazdy pasem ruchu z powodu wystąpienia przeszkody na tym pasie ruchu lub jego zanikania, kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem wystąpienia przeszkody lub miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić jednemu pojazdowi lub jednemu zespołowi pojazdów, znajdującym się na takim pasie ruchu, zmianę tego pasa ruchu na sąsiedni, którym istnieje możliwość kontynuacji jazdy.

Ustęp 4b jest de facto podobny.

Najgorszy więc nie jest sam przepis, ale jego idiotyczne interpretowanie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Meloman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

    Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Słuchawki

    Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

    W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

    audiostereo.pl
    audiostereo.pl
    Muzyka 13

    Marantz Cinema 30

    Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Systemy

    Indiana Line Diva 5

    Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

    Fr@ntz
    Fr@ntz
    Kolumny

    Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

    O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

    AudioNews
    AudioNews
    Newsy
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.