Jump to content
djedryk

DSD odgrzewany kotlet

Recommended Posts

Nie rozumiem dlaczego  odgrzewany kotlet  2 kanałowy jest lansowany na siłę jak niewiele on wnosi w jakości  dźwięku w porównaniu z dobrze nagraną płytą CD w PCM

Wiele lat temu High Endowcy byli przeciwni temu formatowi, wieczne wojny i tezy o komercyjnym nowym formacie wprowadzonym na siłę przez SONY/PHILIPS który niewiele wnosi  w jakości dźwięku

Aż tu nagle prawie wszyscy znajomi których znam przeszli na DSD  i ten format jest  głównym  HIGH END-owym formatem w zbiorach.

Czyli nagły i nieoczekiwany  zwrot o 180 stopni.

Moim zdaniem DSD niewiele wnosi w jakość dźwięku i nie warto wymieniać  kolekcji dobrze nagranych płyt w PCM 

W między czasie Japończycy zwęszyli interes i wydają płyty (SACD) SHM które są bardzo drogie i sprzedają się jak świeże bułeczki 🙂

W moim przypadku  kupuję płyty SACD przez prawie 20 lat ale w większości tylko  i wyłącznie dla  systemu  dookolnego  który nie jest odgrzewanym kotletem.

Podobno sytuacja jest w obrazie przestrzennym który upadł a w jego miejsce na siłę lansują 4k 8k a tak naprawdę obraz 3D wyświetlany  żna dobrym sprzęcie Video ma o wiele więcej do zaoferowania niż płaski obraz 2D

Dokąd SACD nie było złamane to  niestety było BEEE aż  tu nagle jeżeli można zgrać  płyty  z formatem DSD do plików i odtwarzać na serwerach  nagle  stał się High END-owym system do odtwarzania muzyki.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie hi-endowy format to gesty PCM, a SACD fajnie że jest,  a czy lepsze od CD to zależy od systemu, bo na slabym nie będzie dużej róznicy .


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeprowadziłem trochę testów porównawczych pomiędzy gęstymi formatami (także jednym z DSD) i CD-AUDIO. I nie piszę tu o porównaniach na słuch tylko rzetelne porównania. Każdy może w domu przekonwertować Hi Res do 16/44100 i po prostu odwrócić fazę. Zrobimy to w każdym DAW'ie a nawet w Audacity. Powiem tak. Tracimy trochę danych z pasma słyszalnego i dużo danych z pasma niesłyszalnego dla człowieka, co jest kompletnie bez znaczenia dla słuchania muzyki. Ale wróćmy może do tych "utraconych danych". Sam szum. Przy głośnych rockowych kawałkach na poziomie -50 do max -34db. Mówimy tu o samych bardzo wysokich tonach. Nawet dodawałem te utracone dane do tego pliku 16/44100 i wyłączałem w locie żeby to wychwycić. Nie ma szans. Nawet wiedząc kiedy klikamy i usuwamy z sumy ten dodatkowy szum nie jesteśmy w stanie tego usłyszeć. Jak już wrzucimy taki plik 16/44 i porównamy np do mp3 to różnice są. Tam już naprawdę się sporo usuwa podczas kompresji. Ale jeżeli chodzi o bezstratny PCM, to zwiększanie próbkowania skutkuje głównie tym, że mamy zwiększone pasmo przenoszenia co jest bez znaczenia.

Edited by Funnykris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z komputera zwykle jest taki cyfrowy dźwięk że nie ma sensu oceniać. Dla mnie gęsty format gra tak spokojnie, analogowo. gładko, jest bardziej zbliżony do analogu i wtedy mocniej się skupiamy na muzyce. To subtelności ale decydują o przyjemności słuchania przez długie godziny .


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bogdan_ napisał:

Z komputera zwykle jest taki cyfrowy dźwięk że nie ma sensu oceniać. Dla mnie gęsty format gra tak spokojnie, analogowo. gładko, jest bardziej zbliżony do analogu i wtedy mocniej się skupiamy na muzyce. To subtelności ale decydują o przyjemności słuchania przez długie godziny .

Nie ma czegoś takiego jak cyfrowy dźwięk 🤔 

1. Dźwięk zależy od

a) DAC - tutaj jest ogromne pole do popisu. Są DAC które grają ostro, płasko, ciepło - analogowo itd. Po przejściu przez DAC dźwięk już jest analogowy

b) Wzmacniacza - tutaj tak samo. Ostro i analitycznie brzmiący sygnał z DAC wpuszczony w ciepło grający wzmacniacz stanie się również bardziej "ciepły". Ja preferuję np. ostro i bardzi analitycznie brzmiące DAC i ciepłe lampowe (albo tranzystorowe które grają podobnie do klasycznego lampowego brzmienia) wzmacniacze.  

c) głośniki/słuchawki - Co sprzęt odsłuchowy to inne brzmienie. A w połączeniu z pkt .a i b daje to tyle kombinacji że głowa mała i każda da inne brzmienie. 

Gęste formaty dają teoretycznie lepszy jakościowo sygnał do DAC. Ale przy dobrym DAC na pewno nie zauważymy różnicy. Jestem w stanie wyeksportować różnicę pomiędzy takimi plikami i udowodnić KAŻDEMU że nie jest w stanie rozróżnić HiRes od CD-Audio. Pomijam utwory które w HiRes są niemasterowane i maja lepszą dynamikę od wersji CD albo mają zmieniony miks żeby faktycznie brzmieć lepiej. To już są sztuczki a nie przewaga formy zapisu. Pliki Hi Res zawierają w sobie trochę dźwięków których człowiek nie usłyszy (pomijając to, że wzmacniacze i słuchawki/głośniki nie mają takiego pasma przenoszenia jakie oferują te pliki). 

Na dzień dzisiejszy PC to najdoskonalszy transport jaki można mieć. Mój system oparty o PC gra dość mocno analogowo. Mam jedną lampkę na przedwzmacniaczu słuchawkowym i to robi robotę. 

Edited by Funnykris

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Funnykris napisał:

Mam jedną lampkę na przedwzmacniaczu słuchawkowym i to robi robotę. 

To może ta lampka daje wyrażną sygnaturę i narzuca swój własny dźwięk?

To dźwieku cyfrowego każdy tak się przyzwyczaił, że uważa go za normalny, dopiero jak się porówna do czegoś lepszego slychać różnicę.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, bogdan_ napisał:

To może ta lampka daje wyrażną sygnaturę i narzuca swój własny dźwięk?

To dźwieku cyfrowego każdy tak się przyzwyczaił, że uważa go za normalny, dopiero jak się porówna do czegoś lepszego slychać różnicę.

Zdefiniuj "cyfrowy dźwięk" bo ja naprawdę nie wiem o co chodzi. Coś takiego nie istnieje. Cyfrowy jest system zapisu, sygnał z DAC jest analogowy, a dźwięk jest zjawiskiem fizycznym. Nie mieszajmy pojęć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób sobie RIP albo ściagnij z płyty analogowej zrobionej analogowo w jakości hi-res, potem zdegraduj do do jakosci CD 16/44.1 i porównaj.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, bogdan_ napisał:

Zrób sobie RIP albo ściagnij z płyty analogowej zrobionej analogowo w jakości hi-res, potem zdegraduj do do jakosci CD 16/44.1 i porównaj.

Płyty zrobionej analogowo, czyli w latach 70tych? Wielkie wytwórnie już na początku lat 80tych wchodziły w cyfrę i obecnie wszystkie są od prawie 40tu lat "robione" cyfrowo.

Sprecyzuj, co znaczy to w wytłuszczeniu.

W dniu 6.09.2019 o 22:32, djedryk napisał:

Nie rozumiem dlaczego  odgrzewany kotlet  2 kanałowy jest lansowany na siłę jak niewiele on wnosi w jakości  dźwięku w porównaniu z dobrze nagraną płytą CD w PCM

Eeeee...bo można drugi raz sprzedać to samo???

To się "marketing" nazywa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bogdan_ napisał:

Zrób sobie RIP albo ściagnij z płyty analogowej zrobionej analogowo w jakości hi-res, potem zdegraduj do do jakosci CD 16/44.1 i porównaj.

No już napisałem. Szum i trzask na granicy słyszalności. Pomijam że mylisz vinyl z HiRes a to jak pomylić tabliczki z pismem klinowym z książką drukowaną. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, porlick napisał:

Płyty zrobionej analogowo, czyli w latach 70tych? Wielkie wytwórnie już na początku lat 80tych wchodziły w cyfrę i obecnie wszystkie są od prawie 40tu lat "robione" cyfrowo.

CD nie jest w stanie oddać brzmienia nawet takich starych nagrań nieskażonych cyfrą Ja się bawiłem bo chciałem udowodnić analogowcowi że CD za 20k zagra jak analog, jednak nie udało mi się  przygotować takiej płyty CDR.

 

1 minutę temu, Funnykris napisał:

No już napisałem. Szum i trzask na granicy słyszalności. Pomijam że mylisz vinyl z HiRes a to jak pomylić tabliczki z pismem klinowym z książką drukowaną. 

Ale słychać od razu po konwersji że to gra syfra, nie analog. W 24/96 dopiero jest dobrze.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, bogdan_ napisał:

CD nie jest w stanie oddać brzmienia nawet takich starych nagrań nieskażonych cyfrą

Jak coś musi być "skażone" to jest to vinyl. 

 

27 minut temu, bogdan_ napisał:

Ale słychać od razu po konwersji że to gra syfra, nie analog. W 24/96 dopiero jest dobrze.

Robiłeś ślepe testy?

 

44 minuty temu, porlick napisał:

Eeeee...bo można drugi raz sprzedać to samo???

Czasami w innym masteringu. Stąd różnice w brzmieniu. Sprawdziłem kilka płyt w DVD Audio i są delikatne różnice. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z komputera zwykle jest taki cyfrowy dźwięk że nie ma sensu oceniać. Dla mnie gęsty format gra tak spokojnie, analogowo. gładko, jest bardziej zbliżony do analogu i wtedy mocniej się skupiamy

Gesty format tez jest z komputera ;-)

 

Zrób sobie RIP albo ściagnij z płyty analogowej zrobionej analogowo w jakości hi-res, potem zdegraduj do do jakosci CD 16/44.1 i porównaj.

 

Zobacz, co pisza na temat kompresji danych i na temat plyty analogowej nie chlopki-roztropki tylko naukowcy, ktorzy cele zycie spedzili na badaniach techniki Audio 

 

410f2ac14600502bf9b9a171a8f5af8d.jpg

 

Polecam ksiazke pana Floyd Toole, znakomita!!!

Moze po przeczytaniu „przejrzysz na oczy“ :-)

 

 

3d3d89d2098fd93447ff1a11c6893918.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież absolutnie wszystkie nagrania przechodzą przez komputery- jak niby inaczej w dzisiejszych czasach może być robiona muzyka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, porlick napisał:

Przecież absolutnie wszystkie nagrania przechodzą przez komputery- jak niby inaczej w dzisiejszych czasach może być robiona muzyka?

No niestety przechodzą. Każdy chwali to co sam ma. Ja mam ze względu na wygodę system cyfrowy, ale to co słyszałem z analogu grało pod wieloma względami lepiej od cyfry z CD. Dopier gęsty format jest w stanie to przekazać.

2 godziny temu, xajas napisał:

Zobacz, co pisza na temat kompresji danych i na temat plyty analogowej nie chlopki-roztropki tylko naukowcy, ktorzy cele zycie spedzili na badaniach techniki Audio 

Ja w programach do obróbki aż tak duzo czasu nie spędziłem, ale wiem że najlepszy dźwiek miałem bez żadnych korekcji. Chociaż przez chwile mogły mi sie próby wyrównywania charakterystyki podobać.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, bogdan_ napisał:

to co słyszałem z analogu grało pod wieloma względami lepiej od cyfry z CD. Dopier gęsty format jest w stanie to przekazać.

Tylko że analog od dawna jest tłoczony z sygnału cyfrowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, porlick napisał:

Tylko że analog od dawna jest tłoczony z sygnału cyfrowego.

Mówił mi o tym właściciel systemu analogowego, nowych wydań to nawet nie puszczał.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, bogdan_ napisał:

Ja w programach do obróbki aż tak duzo czasu nie spędziłem, ale wiem że najlepszy dźwiek miałem bez żadnych korekcji

tego nie wykluczam, ale nie widze zwiazku z dyskutowanymi formatami i nosnikami sygnalu audio

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, porlick napisał:

I co, nie kupuje niczego od lat 80tych???

Dla prawdziwego zwolennika analogu najlepsze są nagrania nieskażone cyfrą. Mnie muszą wystarczyć nagrania zarchiwizowane za pomocą gęstych formatów. DSD do tego powstało i sprawdza się dobrze.

  • Like 1

W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O czym my tu... Kolega bogdan_ nic nie rozumie z tego co pisze. On słyszy i ok. Żeby na takie tematy rozmawiać trzeba mieć minimum wiedzy o tym jak działa cyfrowy zapis dźwięku i co tak naprawdę dają gęste formaty PCM i DSD. Jest już podobny wątek w którym wyjaśniono sporo. Kolega bogdan_ zaś na potwierdzenie swoich wywodów przytacza tu chyba nieomylnego "właściciela systemu analogowego" który słuchając nagrań z max lat 80 na technologicznie przestarzałym sprzęcie doszedł do stanu audiofilskiej nirvany osiągając brzmienie doskonałe. Także droga do perfekcji wymaga wyrzeczeń. Odrzućmy dźwięki skażone cyfrą i diabelskie zdobycze cywilizacji. Być może też zaczniemy się w końcu znać na rzeczy 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Funnykris napisał:

O czym my tu... Kolega bogdan_ nic nie rozumie z tego co pisze. On słyszy i ok. Żeby na takie tematy rozmawiać trzeba mieć minimum wiedzy o tym jak działa cyfrowy zapis dźwięku i co tak naprawdę dają gęste formaty PCM i DSD

Będac elektronikiem przez lata ta wiedza przeszkadzala mi do czasu jak nie posluchałem nowego i bardzo drogiego systemu analogowego i robiłem wiele prób chcąc to pełne brzmienie przenieść na CD . Jesli ktoś uważa jakość CD za wystarczającą to niech sobie zrobi płytę CD z analogu i posłucha jak to gra w stosunku to oryginału.

O tym wie każdy kto ripował analog. W sieci to chyba nawet nie ma ripów w jakosci CD bo każdy kto próbował wie jak podle to brzmi i uzywa się minimum 24/96, które daje dobry wynik.

1 godzinę temu, Funnykris napisał:

Odrzućmy dźwięki skażone cyfrą i diabelskie zdobycze cywilizacji. Być może też zaczniemy się w końcu znać na rzeczy 😉

Ja nie twierdzę że analog w systemie nawet za kilkaset tysięcy jest lepszy od gęstego PCM, bo mu sporo brakuje do ideału. Najlepsze jakościowo nagrania jakie mam to studyjne w gęstym PCM.


W trakcie usuwania konta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.