Jump to content
jajco

Leema Tucana, Rega Elicit-R czy coś innego

Recommended Posts

7 godzin temu, Huberto1984 napisał:

 

Moze tez byc tak, ze dobrze sie ten pathos z Twoimi kolumnami zgrywa...nie znam ich wiec ciezko sie wypowiedziec. Jak dobrze gra to tylko sie cieszyc.  🙂

A plyty z lat 80... sporo z mojej kolekcji sprzedalem w ostatni miesiac...17tys dostalem za jakies 150 plyt 🙂 ale zasoby sa ogromne, wiec plakal nie bede. One graja dynamicznie nawet na moim technicsie.  

Zawsze powtarzam, że gra cały system, a nie poszczególny element. Moc prądowa na papierze ma znaczenie drugorzędne.

Teraz zdarza się tak, czego nigdy wcześniej nie doświadczałem, że podczas odsłuchów jakiś nagły dźwięk potrafi "wystraszyć", a to właśnie świadczy o bardzo szerokiej dynamice, jaką potrafi system wygenerować.

Wiele płyt rockowych z mojej kolekcji gra zjawiskowo. Dobrym przykładem potęgi brzmienia jest np. płyta "Fetish" grupy Xmal Deustchland. Naprawdę trudno mi sobie wyobrazić, jak to może zagrać bardziej dynamicznie (nie chodzi o głośność!). Zresztą jest mnóstwo rockowych płyt u mnie, które brzmią świetnie.

Innym nie rockowym przykładem jest taka płyta "Children of Sanchez" - tu z kolej np. jest monumentalny bas, chyba jeden z najlepszych na płycie, jakie słyszałem.

O nie - co jak co, ale dynamiki mojemu zestawowi odmówić nie można.

 

 

A ja z kolei po zakupie Pathosa dokupiłem już jakieś  100 płyt za ok. 7-8 kafli, aby cieszyć się i cieszyć muzyką. Nie wyobrażam sobie, abym kiedykolwiek sprzedawał coś z mojej kolekcji.

Edited by Meloman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezy czy masz jedna czy kilka takich samych plyt Meloman I jaki masz do nich dostep. Jak by Ci siedzialy na polce 4 pierwsze tloczenia z JPN dark side of the moon to sprzedajac nawet 3 I tak masz jedna, wiec audiofilsko nic nie tracisz. Wszystko jest kwestia patrzenia szerzej na konkretna sytuacje. Poza tym dobrze zarobilem na tych plytach, wiec zalu nie ma w ogole. 🙂

Ze wszystkim innym jest tak samo. Moj profesor od fizyki mawial, ze w zaleznosci od punktu odniesienia Slonce moze krazyc wokol Ziemi.  😉 z przymrozeniem oka.

Milego sluchania. Najwazniejsze, ze Tobie sie podoba to co masz. Moje zdanie jest malo wazne w tej kwestii. 

 


Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Huberto1984 napisał:

Milego sluchania. Najwazniejsze, ze Tobie sie podoba to co masz. Moje zdanie jest malo wazne w tej kwestii. 

Dzięki, ale nie jestem osobą, która lubi się tylko chwalić tym co ma. Staram się być krytycznym i w miarę obiektywnym. Kiedyś lata temu wydawało mi się, że jak sobie w końcu sprawię lepszy sprzęt, to wszystko już będzie grało fajnie. A dopiero teraz odkryłem jak wielka przepaść może być pomiędzy nagraniami. Oczywiście boli, że niektóre płyty brzmią tak, że tego długo nie da się słuchać.

Ale ogólnie jest fajnie. Poza tym miałem chyba trochę szczęścia i znalazłem naprawdę jedno z lepszych połączeń pomiędzy integrą i kolumnami. Tutaj synergia jest bliska ideału. Hybryda Pathosa bardzo lubi wstęgi (najlepiej) Elaca. Naprawdę warto posłuchać.

ps. a jak tam Twoja bestia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nareszcie znalazłem trochę czasu i dogadałem się na pierwsze odsłuchy.

Jako pierwszy na warsztat wjeżdża Musical Fidelity M6 si 😎. Niestety dopiero we wtorek. 

Macie może jakieś sugestie gdzie można wypożyczyć do odsłuchu Leeme?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po odsłuchach.

Na pierwszy rzut poszedł MD6si. Wypożyczony na tydzień w HiFi System w Warszawie.

W porównaniu ze starym Marantzem to miód na moje uszy. Na scenie zrobiło się szerzej, precyzyjniej, bas przestał dudnić a dynamika jest po prostu klasa. Słowem lider po pierwszej rundzie.

Druga runda, dzięki uprzejmości dystrybutora Galeria Audio to Leema Tucana II Anniversary Edition.

I tu dopiero była klasa. Wzmacniacz nówka, nie śmigany prosto z kartonu a zagrał lepiej niż wygrzana (egzemplarz z 2014 roku) MF 6si.

Pod każdym względem znaczny przyrost pozytywnych doznań. Najbardziej urzekł mnie bas, precyzyjny, punktowy, kontrolowany w każdej sekundzie wybrzmień. Rewelacyjna perkusja (koncert Korteza - "Z Imbirem"), w muzyce filmowej (głównie Hans Zimmer bez zarzutu, a w jazzie i muzyce poważnej ponownie bardzo dobrze. Mam niekoniecznie audiofilski słuch lecz dzięki dwóm rundom pojedynku przekonałem się, że jeszcze słyszę.

Na dzień dzisiejszy lider jest zdecydowany - Leema Tucana II AE.

Pozostała runda trzecia - Unisono Research Unico 150.

 

Sine Metu - twoje sugestie odnośnie ustawienia sprawiły, że poprawiłem, a właściwie ustawiłem od nowa kolumny w nowym pomieszczeniu. Poprzednio je "wstawiłem" do pokoju - efekt słaby. Dzięki.

 

Szopen, miałeś okazję posłuchać Unisono, Haiku? Jestem ciekawy jak wypadły w twoim odczuciu. Dalej grasz na Caspianie?

 

Huberto1984, z Leema zniknęła większość niedostatków przy wspominanej obsadzie sceny, a i w pozostałych przypadkach jest zacnie. Słuchałeś może Unisono?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Haiku Sol II i Leemę Tucanę. 

Leema dużo lepszy drive, makro dynamika, kontrola basu. Brakowało jej rozdzielczości i wyrafinowania troszkę. Tzn to jest super piec dla fana tranzystora z dobrą jak na tran średnicą. Niemniej - z perspektywy czasu jej lekko wypchnięta górna średnica było na dłuższą metę nieco męcząca. Szczególnie w połączeniu z Tannoy - nie zmienia to jednak faktu, że ludzie łączą te piece i są zadowoleni. 

Sol II grał dużo mniej efektownie... bardziej między kolumnami. Znacznie lepsza rozdzielczość i lepsza mikrodynamika powoduje, że gra nieco zwiewniej, dużo lepiej sprawdza się w Jazzie. SOL II zmieniłem na Tucanę... a potem szukałem w niej jego cech - to taka ciekawostka 😉 

Z perspektywy czasu... wolę lampy 🙂

W Twoim budżecie możesz dorwać triodę 845, która uchodzi za topową do rocka. Zagra dużo bardziej wyrafinowanie od Leemy, bardziej rozdzielczo, lepszą barwą. Również z niezłym kickiem, choć o takiej kontroli basu mowy nie ma (wbrew pozorom nie jest to najistotniejsze jak się okazuje- jeżeli tylko bas nie jest jakos dramatycznie przewalony/podbity. 

Ewentualnie jakies KT 120/150 jeśli makrodynamika i uderzenie jest wazniejsze od barwy.


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, jajco napisał:

Szopen, miałeś okazję posłuchać Unisono, Haiku? Jestem ciekawy jak wypadły w twoim odczuciu. Dalej grasz na Caspianie?

Dalej gram na caspianie. Wydatki poszły gdzie indziej. Słuchałem unico ale 90 i to moje brzmienie chociaż deczko za słabe. Właśnie 150 także jest/była na moim celu. Inne brzmienie nic tucany. Ale wciągające. 

Haiku słuchałem ale jakiś słabszych modeli. Już nie pamiętam. Spoko ale mnie nie powaliły.

Teraz poważnie myślę też o pre + końcówka mocy Cyrus. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.09.2019 o 22:50, Meloman napisał:

Kompletnie się z tym nie zgodzę. U mnie sprawdza się wręcz zjawiskowo. Porównywałem go rzekomej petardy jakim jest Moon 700 i w niemal każdym aspekcie grał lepiej.

Inpol 2 ma co prawa na papierze tylko 45 W mocy przy 8 Ohmach, ale tego na Elach Vela 407 w ogóle nie czuję. Wręcz przeciwnie. Przy dobrze zrealizowanych płytach (czyli czytaj tych z lat 80-tych i częściowo 90-tych) to jest właśnie petarda. Dynamika, ale przede wszystkim holograficzny przekaz z wręcz chirurgiczną precyzją. Dźwięki urywają się jak za dotknięciem skalpela. Nie ma mowy o jakieś nerwowości. Czystość grania i tyle.

O jakim Pathosie rozmawiacie. Nawet Logo w mojej ocenie miał poprawną dynamikę. Słuchaliście kiedyś Pixies czy Skunk Anansie na Pathosie? Przecież to urywa łeb i zrywa kapcie...

A porownywales Inpol2 z Kratos?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, insaimz napisał:

A porownywales Inpol2 z Kratos?

Nie - bo jak kupowałem, to nie był jeszcze dostępny na rynku.

Ale każdego Elaca (zwłaszcza z wyższych modeli) warto posłuchać z dowolnym wzmacniaczem Pathosa. Ten marki w mojej  ocenie wyjątkowo się lubią.

Ale to może dlatego, że Pathos lubi grać z głośnikami ze wstęgą? 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Meloman napisał:

Nie - bo jak kupowałem, to nie był jeszcze dostępny na rynku.

Ale każdego Elaca (zwłaszcza z wyższych modeli) warto posłuchać z dowolnym wzmacniaczem Pathosa. Ten marki w mojej  ocenie wyjątkowo się lubią.

Ale to może dlatego, że Pathos lubi grać z głośnikami ze wstęgą? 😉

Mysle, ze z wieloma markami pathos zagra dobrze i wstega nie jest tu warunkiem 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, insaimz napisał:

Mysle, ze z wieloma markami pathos zagra dobrze i wstega nie jest tu warunkiem

Z B&W niestety nawet on zagrał słabo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, insaimz napisał:

Mysle, ze z wieloma markami pathos zagra dobrze i wstega nie jest tu warunkiem 🙂

W zasadzie pathosa można.. wykropkować.. 

i wstawić na jego miejsce dowolną markę.. 

Nie ma jednego wzorca dla wielu..

..może być jedynie wzorzec dla jednego..😎

27 minut temu, Meloman napisał:

Z B&W niestety nawet on zagrał słabo

Tu pewnie mało kto się zdziwi..🙂


Życie to ciągła walka.. nawet ze sprzętem audio..;) ..i pamiętajcie.. gra całe pomieszczenie.. a nie tylko klocki.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rega elicit-r - właśnie zobaczyłem fotki wnetrza. Jak takie badziewie może kosztować 9500 zł?? Toż to wyglada jakby kowal to projektował. Plątanina kabli i super przewody audiofilskie prowadzące na zaciski kolumn. A potem co poniektórzy pod takie coś podpinają kable głośnikowe po Xset zł. za metr. Może to i gra, ale cena w ogóle nie przystoi do projektu. No i te trafo standardowo nieekranowane - ciekawe czy brumi?

  • Like 1

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.11.2019 o 11:27, Meloman napisał:

Z B&W niestety nawet on zagrał słabo.

Mialbym na mysli bardziej Trennery, Xaviany, Audio Academy, Wigg Art, Diapason, JMR, QLN, Herbatniki, Devore Fidelity, Blumenhofer, Ubiqu, AudioSolutions...

Marek, jak B&W to ja w oglole pod uwage nie biore.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.11.2019 o 21:07, yayacek napisał:

No i te trafo standardowo nieekranowane - ciekawe czy brumi?

Niestety ale tu akurat trafiłeś z "brumkiem".


DYNAUDIO EMIT M20 czy ATC SCM 11 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Planecie Dźwięku jest Unison Research S6 do wypożyczenia i kupienia za 10k jako demo. Miałem go u siebie i się zakochałem. Nie wiem jak w cięższym rocku, ale w jazzie, klasyce, wokalu to jest mistrzostwo świata. Scena, barwa, gładkość i miękkość dźwięku może uzależnić. Ponoć bawiąc się lampami i kondensatorami można wyciągnąć z niego jeszcze więcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, insaimz napisał:

Mialbym na mysli bardziej Trennery, Xaviany, Audio Academy, Wigg Art, Diapason, JMR, QLN, Herbatniki, Devore Fidelity, Blumenhofer, Ubiqu, AudioSolutions...

Co w tym zestawianiu robi Audio Academy?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Arek80 napisał:

W Planecie Dźwięku jest Unison Research S6 do wypożyczenia i kupienia za 10k jako demo. Miałem go u siebie i się zakochałem. Nie wiem jak w cięższym rocku, ale w jazzie, klasyce, wokalu to jest mistrzostwo świata. Scena, barwa, gładkość i miękkość dźwięku może uzależnić. Ponoć bawiąc się lampami i kondensatorami można wyciągnąć z niego jeszcze więcej. 

W rocku sobie nie radzi. 4 miechy temu jeden poszedl na ebay uzywany za ok £850. To byla dobra okazja. Ogolnie lubie ten wzmak, ale uniwersalny nie jest. 


Wieza STEREO Technics :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, 5z0p3n napisał:

Co w tym zestawianiu robi Audio Academy?

 

Sluchalem Rhea, dobre glosniki ale generalnie pytanie takie, ze nie wiadomo, o co pytasz tak na prawde i o co ci chodzi.

Edited by insaimz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No miałem na myśli że jednak moim zdaniem to jakościowo słabsze kolumny. Mimo szacunku dla polskiego producenta. 

Aha i absolutnie nie neguje wypowiedzi byłem po prostu ciekaw. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tucana pozostawiła w mojej pamięci, że tak to nazwę swój hermafrodytyczny charakter, który absolutnie mnie nie przekonał i jak widać inni też mają z tym problem 😜


"Szeroki jest człowiek, zbyt szeroki. Ja bym go zwęził." Fiodor Dostojewski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie doszukujcie się czegoś czego nie ma, koncepcje się zmieniają, potrzeby,  to już jest trzeci sprzęt, który w tym tygodniu sprzedaję.

Wzmacniacz jest bardzo dobry , można sobie prześledzić moje wpisy. Jeżeli coś gra źle to o tym pisałem, Antila np.

Kultury deko....,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.