Jump to content
tomasz777

Kef r300 czy Dynaudio x18.

Recommended Posts

11 godzin temu, tomasz777 napisał:

kompletuję listę.Miałem tannoy ale xt6f z nad c 426 bee.Patrzyłem troche na ceny i własnie wpadły mi w oko te kefy i dynaudio,są wdobrych cenach.Ja właśnie lubię ocieplone brzmienie,nie lubie jaskrawości.

 

Co Ci nie pasuje/pasowało w xt6f? U mnie grają z c375bee i irytuje mnie trochę góra jest jej za dużo 😉 , dudniący bas wynika pewnie z tego , ze mam 14m2 pomieszczenie. 

10 godzin temu, margaryna85 napisał:

https://www.olx.pl/oferta/kolumny-bmn-s2-ii-zaproponuj-swoja-cene-CID99-IDAsbrU.html#7f0761da98

Za 3,5 powinno się udać wyrwać . Jak masz nie daleko to posłuchaj .

Margaryna85 zadowolony jesteś z m20? W jakim metrażu u Ciebie grają ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, michalfm1 napisał:

Margaryna85 zadowolony jesteś z m20? W jakim metrażu u Ciebie grają ?

Jestem zadowolony mam jakieś 17-18 metrów. Jednak z twoim budżetem celował bym w lepsze kolumny. A używki to już na prawdę fajne możesz kupić. Gdzieś widziałem za 4tysie canto Grand signature. Warto na pewno sprawdzić i posłuchać jak masz nie daleko. 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Margaryna85 zadowolony jesteś z m20? W jakim metrażu u Ciebie grają ?
Mogę się tylko przyczepić do słabego drivu bo w mocniejszych kawałkach gitary były trochę wycofane i przydało by się więcej szybkości. Planowałem wymianę wzmacniacza ale niestety sprzedałem wszystko. Teraz chcę skompletować sprzęt na nowo. Mam nowe mieszkanie, trochę inny salon także może monitory też zagrają, chociaż jestem za podłogowymi, ale za tą samą cenę monitory były by półkę wyżej. Xt6f nie są jasne,nawet trochę przymglone, jeszcze do tego z nadem.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, AndrzejPiaseczno napisał:

Ja bym brał raczej Tannoy xt6 z super szybkim basem... może za mocną górą i szczegółową średnicą. Posłuchał AE 301 lub Eposy K1. To szybkie granie co nadąży za rytmem itd.

Jak dla mnie XT6 (podstawki) to w ogóle nie mają basu więc trudno tu mówić o jego szybkości.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, AndrzejPiaseczno napisał:

@rafal735r gra na BMN S3 z Yamahą AS2000.

Masz jakieś stare dane 🙂 mniej więcej sprzed 3 lat. 

1 godzinę temu, michalfm1 napisał:

Co Ci nie pasuje/pasowało w xt6f? U mnie grają z c375bee i irytuje mnie trochę góra jest jej za dużo 😉 , dudniący bas wynika pewnie z tego , ze mam 14m2 pomieszczenie. 

Moj kumpel je ma w większym pomieszczeniu, mają miejsce na boki i do tyłu i też dudnia. Takie chyba mają strojenie, tym bardziej że BR idzie w dół powinny być łatwiejsze w ustawieniu, a tak na prawdę nic to nie daje. 


....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, tomasz777 napisał:

Mam nowe mieszkanie, trochę inny salon także może monitory też zagrają, chociaż jestem za podłogowymi, ale za tą samą cenę monitory były by półkę wyżej.

Oczywiście że za taką cenę monitorki byłyby lepsze i nie było by dudniacego basu. Jednak jak już pisałem większość ma pociąg do podłogowek bez względu na wymiary pokoju a potem ma się kiepskie brzmienie

  • Like 1

(CD ) Cec tl 5100 z , primare i21 ( pre) , Pioneer m90a, monitor audio gx 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liczy się nie tylko powierzchnia całego salonu ale również jego kształt i powierzchnia części "odsłuchowej".

Ja kiedyś miałem monitory w 55 m2 i było bardzo dobrze. Tyle, że sama część odsłuchowa miała ok. 16 m2 (choć była otwarta na resztę salonu).

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites
X18 to takie spokojne miśki, granie bardzo miękkie, nasycone, nie widzę ich w cięższych brzmieniach ale co kto lubi. 
A gdyby tak te miśki trochę czymś przyspieszyć? Była by szansa że zagrają mocniej? Słyszałem kiedyś dm 20 które nieźle sobie radziły z ciężką muzyka. Grały ciemno nie syczaly.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie znam nic niedrogiego, żeby udało się "obudzić" ospałe niskie tony w X18 ale ... ja już jestem zepsuty przez ciągłe przewalanie u siebie kolumn i piecyków, innym nie musi to przeszkadzać a wręcz powiedzą, że X 18 sprawdzą się w każdej muzie. Obiektywnie jednak są to kolumny grające miękko, spokojnie, jest to brzmienie bardzo nasycone, dźwięczne, nie ma mowy, żeby piłowało wysokimi czy męczyło natarczywą górną średnicą. Posłuchaj Tomek i będziesz wiedział a teraz faktycznie są w świetnych cenach wyprzedawane. I do tego są PERFEKCYJNIE wykonane. Ciekawe czy obecnie produkowane modele Dynek (niestety już z Chin) trzymają ten sam najwyższy poziom jakości wykonania? 


Natalia Lubrano /Respect/  CYRUS/PMC

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, margaryna85 napisał:

Jestem zadowolony mam jakieś 17-18 metrów. Jednak z twoim budżetem celował bym w lepsze kolumny. A używki to już na prawdę fajne możesz kupić. Gdzieś widziałem za 4tysie canto Grand signature. Warto na pewno sprawdzić i posłuchać jak masz nie daleko. 

ale ja mam max 3tys zł do wydania uzywki , bo jeszcze muszę podstawki kupic;)

Edited by michalfm1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, rafal735r napisał:
6 godzin temu, tomek11 napisał:

Konkrety poprosimy. Piszesz to nie, tamto be, ale nie dajesz alternatywy. Napisałeś, że kupiłeś polskie kolumny i osiągnąłeś to, co chciałeś. W takim razie dobrze byłoby wspomnieć jakie to kolumny;) Pozdrawiam.

 

Tonsil Altus. 

Kocham też takie "mądro-głupie" wpisy. Nie prościej napisać co proponujesz i dlaczego, skoro masz takie doświadczenie?


Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X34 a wcześniej: Dynaudio X14, X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, 23T, CA SM 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie znam nic niedrogiego, żeby udało się "obudzić" ospałe niskie tony w X18 ale ... ja już jestem zepsuty przez ciągłe przewalanie u siebie kolumn i piecyków, innym nie musi to przeszkadzać a wręcz powiedzą, że X 18 sprawdzą się w każdej muzie. Obiektywnie jednak są to kolumny grające miękko, spokojnie, jest to brzmienie bardzo nasycone, dźwięczne, nie ma mowy, żeby piłowało wysokimi czy męczyło natarczywą górną średnicą. Posłuchaj Tomek i będziesz wiedział a teraz faktycznie są w świetnych cenach wyprzedawane. I do tego są PERFEKCYJNIE wykonane. Ciekawe czy obecnie produkowane modele Dynek (niestety już z Chin) trzymają ten sam najwyższy poziom jakości wykonania? 
Właśnie kef też jest wyprzedawany i jest w jeszcze lepszej cenie, tylko że nie za bardzo mam gdzie go odsluchac. Mam pod nosem q21 ale oni ni maja juz. W ciemno nie bardzo kupować.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, tomek11 napisał:

Kocham też takie "mądro-głupie" wpisy. Nie prościej napisać co proponujesz i dlaczego, skoro masz takie doświadczenie?

Już dużo razy pisałem, nie chce znów, bo zaraz zleca się hieny. Jak byś był uważny dawno bys zauważył. 


....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, michalfm1 napisał:

ale ja mam max 3tys zł do wydania uzywki , bo jeszcze muszę podstawki kupic;)

Mówisz masz 🙂

https://m.olx.pl/oferta/monitory-kolumny-studio-16hertz-canto-grand-CID99-IDBEick.html#position=2&page=1

Oczywiscie zawsze doradzam odsłuch. 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rafal735r napisał:

Już dużo razy pisałem, nie chce znów, bo zaraz zleca się hieny. Jak byś był uważny dawno bys zauważył. 

Mam po prostu za mało czasu na ciągłe śledzenie forum, sorry. Stąd było moje marudzenie pod Twoim adresem;) Ale już nie jątrzę.

A hienom, kij w ...

Edited by tomek11

Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X34 a wcześniej: Dynaudio X14, X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, 23T, CA SM 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, artur 1984 waw napisał:

Do muzyki, której słucha Autor wątku lepsze KEFy.

O wszystkim zawsze decydują osobiste preferencje.

Dlatego niestety odsłuch jest jak najbardziej wskazany.

 


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Antonio1974 napisał:

Na alledrogo są używki dynaudio x32 za 2,5 tyś.

Link proszę, chyba jakieś paździerze, inaczej kupię.


Bluesound Node 2i - Rega Elicit R - Dynaudio X34 a wcześniej: Dynaudio X14, X32, Monitor Audio RX2, Dali 450, Tannoy M3, Rega Brio R, Naim Unitiqute 2b, Arcam A32, 23T, CA SM 6v1, Creek "żabki", Onkyo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, tomek11 napisał:

Link proszę, chyba jakieś paździerze, inaczej kupię.

https://allegro.pl/oferta/dynaudio-x32-8476524155

Są chyba tylko te .


Cambridge Audio CXC->(Kable cyfrowe - coaxial,Usb A B ) Wireworld Chroma 7->XiangSheng DAC-05A->Kimber Kable Tonik->Music Hall a35.2->Kimber Kable 4PR->Dynaudio Emit M20.Sieciowe diy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, margaryna85 said:

O wszystkim zawsze decydują osobiste preferencje.

Dlatego niestety odsłuch jest jak najbardziej wskazany.

 

Mam i R300 i produkt S16. Canto Grand to z pewnością baaaaardzo dobre monitory, obiektywnie nawet lepsze niż R300, tylko nie do muzyki, której słucha Kolega. Co do KEF R300 jestem, jako właściciel egzemplarza, nieobiektywny, ale to baardzo dobre monitory. Średnica i góra raczej wycofane, dół ocieplony, stąd preferencja w parowaniu zYamahami. Sam się zdecydowałem i to znakomite połączenie. Prawda natomiast, że generalnie wymagają sporej przestrzeni o dobrych standów, co podwyższa koszt. Warto mieć więc wzmak z regulacją basu (radzę nie stosować zatyczek, ale może to subiektywne doświadczenie). Potrafią zagrać jak podłogówka, ale i jako... monitor bliskiego pola dają radę (tylko potrzebny jest dobry wzmacniacz, który je utemperuje). Ogólnie rzecz biorąc warto więc zapewnić im dobra amplifikację. Kolega mógłby też zainteresować się używkami, są w dobrych cenach bo monitory trudniejsze do opanowania, więc i zdarzają się szybkie sprzedaże. Takie moje zdanie. Ja z pewnością nie żałuję zakupu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi właśnie doskwierala ta cofnieta góra i średnica. Trzeba było wrzucić jakiś mocno wyeksponiwany kawałek w tych właśnie częstotliwościach żeby to zagralo ładnie, z oddechem. Ale to było może 10%, reszta grała przez to płasko itp. No i ten bas. Potrzebują dużo miejsca. Ale nawet jak je dostaną, to słychać już braki w najniższych rejestrach. Wychodzą w tedy ograniczenia 165mm w monitorze. 


....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dobry opis, ale w zależności od gustu może być różnie interpretowany. To "płasko" znaczy się liniowo i dla kogoś to może być duży plus (szczególnie właśnie w ostrzejszej muzyce). Monitory są też dzięki temu dość uniwersalne. U mnie ostatecznie wylądowały w mocno wytłumionym gabinecie (plus panele akustyczne na ścianach), obok dużego biurka. Z AS1100 plus melodika na kablach i (ważne) zworkach daje fajne, przyjemne, lekko analogowe brzmienie. Tylko gałka basu w AS1100 o 1/3 mniej od połowy i pułapki basowe ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, artur 1984 waw napisał:

Mam i R300 i produkt S16.

Tylko Canto Grandy to trochę inne kolumny niż nasze Minasy. Są inaczej strojone. Grają masywniej , mają bardziej zaznaczony bas w okolicach stopy co przy muzyce rockowej może się spodobać. Jednak są to barwnie, gładko grające kolumny (szczególnie w wersji podstawowej) i pytanie czy do cięższej muzyki się spodobają. Pewnie do metalu znajdą się lepsze kolumny. Kwestia gustu. Do takiego gatunku mocny szybko tranzystor byłby wskazany. Osobiście znam kogoś kto słucha metalu na Dynaudio i celowo wybrał te kolumny bo spora część takiej muzyki jest gorzej zrealizowana i na jaśniejszych kolumnach często nie dało się słuchać.

Pytanie co tomasz777 miał na myśli pisząc cięższe brzmienia. Mam trochę płyt z klasyki rocka jak Led Zeppelin, Deep Purple, Metallica, Ozzy Osbourne, Toto itd . Jedne brzmią lepiej inne grzej , ale dla mnie w tym przypadku ważniejsza jest wartość muzyczna bo lubię te kapelę i przymykam oko na samą realizację. Jeszcze cięższych brzmień nie słucham. 

Edited by Silver_85
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tylko Canto Grandy to trochę inne kolumny niż nasze Minasy. Są inaczej strojone. Grają masywniej , mają bardziej zaznaczony bas w okolicach stopy co przy muzyce rockowej może się spodobać. Jednak są to barwnie, gładko grające kolumny (szczególnie w wersji podstawowej) i pytanie czy do cięższej muzyki się spodobają. Pewnie do metalu znajdą się lepsze kolumny. Kwestia gustu. Do takiego gatunku mocny szybko tranzystor byłby wskazany. Osobiście znam kogoś kto słucha metalu na Dynaudio i celowo wybrał te kolumny bo spora część takiej muzyki jest gorzej zrealizowana i na jaśniejszych kolumnach często nie dało się słuchać.
Pytanie co tomasz777 miał na myśli pisząc cięższe brzmienia. Mam trochę płyt z klasyki rocka jak Led Zeppelin, Deep Purple, Metallica, Ozzy Osbourne, Toto itd . Jedne brzmią lepiej inne grzej , ale dla mnie w tym przypadku ważniejsza jest wartość muzyczna bo lubię te kapelę i przymykam oko na samą realizację. Jeszcze cięższych brzmień nie słucham. 
Witam. U mnie muzyka zaczyna się od Dark throne, satyricon i Emperor gdzie stopa perkusji zapierdziela jak z karabinu maszynowego, Jest też stare Iron Maiden które są kiepsko zrealizowane i słuchanie ich nie należy do przyjemności.Lubie też smaczku typu Porcupine tree, Pink Floyd gdzie już kolumny do lomotu niepotrzebne. Troszkę Ulver, Death Can Dance, Depeche Mode.,a Dream Theater to chyba wszędzie zabrzmi dobrze bo płyty zrealizowane świetnie. Tak że słucham nie tylko lomotu. I tak jak kolega wyżej napisał jasne brzmienie odpada.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz do kolegi @S0nic . On lubi łomot 🙂  i miał/ma chyba Magnaty 1003 i testował sporo kolumn to może coś Ci podpowie. 

 

 

Edited by Silver_85

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, artur 1984 waw napisał:

To dobry opis, ale w zależności od gustu może być różnie interpretowany. To "płasko" znaczy się liniowo i dla kogoś to może być duży plus (szczególnie właśnie w ostrzejszej muzyce).

Ja tam bym tego liniowym brzmieniem nie nazwał, ani też analogowym. Tylko zamulonym. Separacja jest taka sobie, a dzięki nie odgrywają się od glosnika. W tym problem. 


....Onkyo....Denon....Teac....Burmester....BMN....Sony....Straight Wire....Supra....Sommer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.