Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny OPERA SECONDA MK1 Potrzebna Opinia.


nissio100

Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)

Piękny opis- dziękujemy  :-) z tego widać że niezależnie od modelu, to Opery grają bardzo podobnie, zresztą  w wielu modelach jest ten sam wysokotonowy i chyba średnio tonowy, czekamy na electrocompanient recenzję,  jestem ciekaw ile wpływu ma na nie inny wzmacniacz, ja mam Opery z Onkyo i z opisu Twojego u mnie brzmi tak samo  :-) czekamy zatem na kolejny odsłuch i porównanie  z innym wzmacniaczem :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaskakujące, że rozmawiamy o secondach w hiend'zie. To dobra konstrukcja, ale bez przesady, o hiend się nie ociera... 

ale do rzeczy...

posiadam Secondy I jakieś 3 lata. W sumie przez ten czas nie rozważałem zmiany kolumn, ciężko znaleźć godnego konkurenta w rozsądnym budżecie. Moje doświadczenia dotyczą pierwszej wersji tych kolumn, to OZ, wersja druga to BR. 

Kolumny napędzam dwoma wzmacniaczami, klasa D 2 x 350W dla 4 ohm i tranzystor 2 x 150W w 4 ohm.

Secondy grają bardzo plastycznie, holografia, mikrodetale są na niezwykle wysokim poziomie, podczas odsluchów nie było kolumn, które by się do nich zbliżyły w tej kategorii. Nie narzucają swojego brzmienia, nie podbarwiają, trzeba pamiętać jednak, że posiadają wspólne cechy dla kolumn zbudowanych w oparciu o przetworniki ScanSpeak. Mają charakterystyczne dla SS wysokie tony, nie drażnią, nie sypią sybilantami, ale mimo wszystko są bardziej po ostrej stronie skali. Średnie tony są delikatnie uwypuklone, gitara gra przepięknie. Niskie tony to ciekawa sprawa. Opery schodzą dosyć nisko jak na kolumny OZ, nie robiłem pomiarów, ale imho 45Hz jest słyszalne, wymaga to jednak mocnego wzmacniacza. Należy pamiętać, że to bardzo kulturalne kolumny, OZ, także naturalnym jest, że basu jest mniej niż w kolumnach TL czy BR. Dla mnie jest to ilość wystarczająca, także nikt ze słuchających nie skarżył się na braki basu. 

Na Operach słucham głównie rocka i wszystkiego co mocniejsze. Imho świetnie oddają ścianę gitar, np BMTH Sempiternal. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

No fakt, raczej ten temat powinien być w zakładce hi-fi , aczkolwiek patrząc na wykonanie tych kolumn zewnątrz i wewnątrz, za niewygórowana cenę, oraz na znalezienie dla nich w cenie godnego konkurenta, możemy je zaliczyć do zakładki hi-end, gdyby był na nich napis xavian, lub studio 16hz, to cena by poszybowała w górę  co najmniej dwa razy  ? zresztą tu podczas wielu rozmów,  nikt nie zdefiniował co to jest hi-end ? tak te wysokie to racja, wyraziste są, ocieraja się o ostrość i jakby piasczystość , ale nie są, także to zauważyłem, no i proszę, niby na kolumnach do wokalu, słuchasz rocka i wszystkiego co mocniejsze, także gdzie nie gdzie powtarzany mit że Opery do takiej muzyki się nie nadają upadł  ? ja słucham często muzyki filmowej Brave Heart, Gladiator, a także elektroniczno instrumentalnej typu Mike Oldfield i Andreas Vollenweider, co daje nam wielką uniwersalność Oper  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem temat Oper właśnie w tej zakładce celowo... licząc na większe osłuchanie a zatem na konstruktywne opinie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mysza 13

(Konto usunięte)

W jakim wątku by to nie było , to wątek bardzo pozytywny - zakończony wiarygodnym opisem nowego i 3-letniego ownera.

I wszystko na dwóch stronkach.

5 minut temu, Mysza 13 napisał:

W jakim wątku

zakładce - oczywiście....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ziko369 napisał:

???...chyba więcej $$$ w kieszeni...

Pewnie tak.Wiecej $ w kieszeni. Ale i dźwięk naprawdę przedni. Więc dlaczego nie spróbować? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Grutka napisał:

No fakt, raczej ten temat powinien być w zakładce hi-fi

 

15 godzin temu, rangefinder napisał:

zaskakujące, że rozmawiamy o secondach w hiend'zie.

Pytanie tylko, gdzie się kończy granica Hi-Fi, a gdzie zaczyna HI-END...? (to tak na marginesie).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Maraudio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maraudio napisał:

 

Pytanie tylko, gdzie się kończy granica Hi-Fi, a gdzie zaczyna HI-END...? (to tak na marginesie).

 

Często na cenie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Maraudio masz rację,  ale ogólnie drogi sprzęt zaliczany jest do hi-endu,  sam wiesz o tym ? A że to nie idzie w parze z jakością i dźwiękiem to już inna para kaloszy, ale to też wiesz, dlatego hi-end to pojęcie  względne ? Opery powinny być zaliczane do hi-endu, tylko może nie są  bo producent nie upadł na głowę i nie karze sobie płacić ogromnych  kwot .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jutro pod wieczór opisze co się działo po podłączeniu Oper do Electrocompanientów. Powiem ze się działo....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jak opisalem to i opisze co mnie spotkalo po podlaczeniu Oper do systemu 

Electrocompaniet ECC-1 CD Player 

ELECTROCOMPANIET AV180  

Electrocompaniet EC4.7

QED GENESIS 2x2m,  

Audioquest niagara XLR.

Na pierwszy ogien poszedl album ANNIHILATOR SUISIDE SOCIETY .

I co mnie spotkalo. Sciana gitar ktora byla poukladana tak jak bym stal przed ekipa na koncercie. Basu niebrakowalo choc w niektorych momentach odnosilem wrazenie ze bas panikuje...ale to byly sekundy. w dwoch kawalkach. Srednica i wokal poezja nawet lepiej jak Olimpica 3 wysokie tony coz jak pisalem wczesniej wyrozniajace nie krzycza sa poprostu mile w odbiorze nawet jakby ocieplone.NiC wspolnego ze skalpelem ktorY tnie uszy doprawadzajac do krwotoku.

Nastepny album to Slayer i SEASONS IN THE ABYSS.

I kolejna sciana gitar choc tu lepiej zrealizowana plyta. Kerry king i Jeff heineman pokazali naprawde technike gry na gitarach i opery pokazaly naprwde wielka klase. Bas a znim Tom Araya biegali po pomieszczeniu czysty dynamiczny gleboki ale nie meczacy. Bardzo dobrze wyeksponowany ale nie dominujacy. Wokal jak zawsze w wypadku Oper genialny tam gdzie powinien byc. Wysokie tony jak wyzej nie meczace szybkie i aksamitne. ogolnie scena zbudowana w bardzo dobry sposob. Odbior plyty jakby grana bylaby na prywatnym koncerciku.

A teraz troche inny repertuar pierwsze plyty Trash metalowe poszly dlatego ze bardzo lubie i electrocompaniety  je uwielbiaja.

a wiec Loreena Mckennit BOOKS OF SECRETS.

Co tu wiecej pisac stereofonia stoi na wysokim bardzo wysokim poziomie. Scena wygenerowana przez opery i electrocompanieta jest powiedzmy prawie perfekcyjna. Muzyka  oderwana od kolumn wypelnia pomieszczenia w kazdym calu. Zadnej klotni wysokich czestoliwosci z niskimi. Srednica lekko w przodzie ale potrafi zaskoczyc i sie wycofac... jak to sie dzieje nie mam pojecia ale to naprawde wielkie przyjemnie granie. 

nastepnie Mike Oldfield I CRISES Tutaj opery pokazly klase nawet wyzsza od olimpica 3 poprostu byla muzyka i tylko muzyka a ja w samym epicentrum.  Scena jest naprawde poukladana bardzo dobrze nie bede pisal ze wzorowo ale dla mnie.... perfect. 

Moze i mozna lepiej ale zapewne za duuuuzo wiecej. Wiec powiem ze moge sie narazic tym stwierdzeniem ale chetnie w przyszlosci wymienie Olimpici3 na GRAND CALLASY OPERY. Jezeli zagraja klase lepej od seconda to naprawde warte rozpatrzenia. 

Moim zdaniem Opera Seconda to swietne kolumny ktore w swoim przedziale cenowym bija na glowe wiele szanowanych konstrukcji . Zaryzykuje opinie ze Secony graja dwa razy drozej jak mozna je dostac. W okresie swiatecZnym beda biwakowac u mnie mono bloki Manley Mahi. Kumpel z rodzina jedzie do Kraju na swieta i zawsze podrzuca mi swoje skarby na przechowanie. Nawet nie wybrazacie sobie co jest narodowym sportem w Angli... nie pilka nozna tylko wlamania do mieszkan itp ? 

Wiec Secondy pograja z Manleyem i ....mam nadzieje ze i tu zaprezentuja sie jak przystalo na OPERA SECONDA.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez nissio100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, nissio100 napisał:

Wiec Secondy pograja z Manleyem i ....mam nadzieje ze i tu zaprezentuja sie jak przystalo na OPERA SECONDA.

 

To czekamy na kolejne porównanie. Jest coraz ciekawiej. Jeszcze parę takich testów i kupię je w ciemno ?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Maraudio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Maraudio tylko sęk jest w tym, że  Nissio to nie żaden ukryty naganiacz, ani sprzedawca, tylko napisał  prawdę, sam sprawdź,  u mnie moje grand mezzy na płycie Mike Oldfield zdeklasowały Tannoy. NISSIO Zajebisty szczegółowy  opis naprawdę chylę  czoła,  jakby co to czekamy na kolejne, wklej ten opis do klubu Opera.Ja tych grand mezza nie sprzedam przez wiele lat, bo po prostu nie ma zamiennika lepszego w cenach  wyższych i do mojego niedużego metrażu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny opis. Dziękuję i życzę długich lat słuchania muzyki na tym pięknym sprzęcie!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Grutka napisał:

Maraudio tylko sęk jest w tym, że  Nissio to nie żaden ukryty naganiacz, ani sprzedawca, tylko napisał  prawdę, sam sprawdź,  u mnie moje grand mezzy na płycie Mike Oldfield zdeklasowały Tannoy. NISSIO Zajebisty szczegółowy  opis naprawdę chylę  czoła,  jakby co to czekamy na kolejne, wklej ten opis do klubu Opera.Ja tych grand mezza nie sprzedam przez wiele lat, bo po prostu nie ma zamiennika lepszego w cenach  wyższych i do mojego niedużego metrażu. 

Mogę wiedzieć z którymi Tannoy je porównywałeś i w czym były lepsze Twoje Mezza? Aktualnie gram na Tannoy DC10T. Jedynie co mi w nich trochę przeszkadzało to dość twarda góra, ale lampowy przedwzmacniacz doskonale to ogarnął. Właśnie zmieniłem lampy na Sylvanie 6F8G z lat 40 i jest pięknie. Współpracuje to z tranzystorową końcówką mocy Dayens Ecstasy IVse custom. Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Grutka napisał:

Maraudio tylko sęk jest w tym, że  Nissio to nie żaden ukryty naganiacz, ani sprzedawca, tylko napisał  prawdę

Wiem i to szanuję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Grutka napisał:

  Z tej samej półki  cenowej czyli xt8f, precission 6.2 i 6.4, to jeżeli chodzi o Tannoy, bo jeszcze innych słuchałem,nie mówiąc już o tych fyne audio 502 

Dzięki za odpowiedź. Miałem wcześniej xt8f. Jakbyś je porównał do Grand Mezza?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Xt8f są bardzo grzeczna i powolne, za bardzo ugrzecznione,jakby spowalniały muzykę, no zero werwy jakiejkolwiek, precission 6.2 to już miałem je kupić,  żywe i dość detaliczne kolumny,nieprzebasowione,zwiewne,grające ze swobodą, ale w Operach usłyszałem dźwięki które niestety nawet precission nie przetwarzaly, szum fal w głębi, więcej detali jeszcze,wszystko gra równo naturalnie w każdym paśmie, naprawdę byłem zdziwiony że aż taka odskocznia jakościowa jest, bo sam nie znałem wcześniej tej firmy.Z opisu Nissio i ze swojego doswiadczenia i z tego co wiem nawet od sprzedawcy,to każda Opera gra podobnie do siebie, czyli naturalnie,detalicznie, bez względu na model, zresztą wysokotonowy jest ten sam w mezzach co w Seconda,  chyba średnio tonowy także,nie ma takiej odskoczni brzmieniowej w Operach jak jest w innych kolumnach, że np xt8f gra zupełnie inaczej niż precission.Ciesze się że Opera wystawia sie na AVS, na pewno tam będę w tym pokoju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.