Jump to content
KrisNext

Drabinka zamiast potencjometru

Recommended Posts

Nie wiem czy to dobry pomysł aby sygnał niskopoziomowy przechodził przez stop magnetyczny w kontaktronie  i był w zasięgu pól magnetycznych 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przekaźniki są w/g mnie najlepsze do regulacji ( oczywiście odpowiednie ). Hermetyczne, z odpowiednimi pewnymi stykami, łatwe do sterowania czymkolwiek. 

Edited by daris666

Zero krzemu w torze, to grać nie może 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

sygnał audio to napięcie zmienne ,

jeśli jest tak ,że magnes sterujący zmienia swoje położenie, to następuje zmiana pola magnetycznego w stosunku do napięcia zmiennego sygnału

jak duży będzie to miało wpływ na wzajemne interakcje , jeszcze nie wiadomo ale wpływ będzie i należy to wziąć po uwagę

Edited by slawek.xm

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Przy takich piniondzach jest o co walczyć.


"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, BB84 napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

23 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Przy takich piniondzach jest o co walczyć.

... biorąc pod uwagę ile audiofile wydają na swoje hobby  np; druty/kable/gniazdka, etc - łączące klocki z prądem to wydatek marnych paru stów na wielopozycyjny przełącznik jest bez znaczenia.

Sam też kupowałem w Semiconie przełącznik 2X5, żeby go zastosować jako przełącznik źródła sygnału we wzmacniaczu. Aktualnie leży i czeka😊.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, daris666 napisał:

Przekaźniki są w/g mnie najlepsze do regulacji ( oczywiście odpowiednie ). Hermetyczne, z odpowiednimi pewnymi stykami, łatwe do sterowania czymkolwiek. 

Kontaktronowe? ;)

 

23 godziny temu, Teddy-2012 napisał:

Tlumik typu T" ,potrzebne sa dwa potencjometry polaczone pomiędzy sobą slizgaczami.

to wszystko.

Po pierwsze pisałem o tym jak widać już wcześniej:

W dniu 23.10.2019 o 18:36, przemak napisał:

Oczywiście, że nie, ale jak widać da się zrobić tłumik T czy PI i bez problemu uzyskać stałe impedancje wejściową i wyjściową 😉 

po drugie miały być dwa oporniki a nie dwa potencjometry czy trzy oporniki a po trzecie dwa potencjometry połączone ze sobą ślizgaczami nie zapewniają ani stałej impedancji wejściowej ani wyjściowej. Czyli ja nadal nie wiem ;)


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przemak napisał:

Kontaktronowe? 😉

 

Po pierwsze pisałem o tym jak widać już wcześniej:

po drugie miały być dwa oporniki a nie dwa potencjometry czy trzy oporniki a po trzecie dwa potencjometry połączone ze sobą ślizgaczami nie zapewniają ani stałej impedancji wejściowej ani wyjściowej. Czyli ja nadal nie wiem 😉

Dokladnie , podwojny potencjometr stereo podlaczony slizgaczami , rezystancja wyjciowa  np. 100k do wejscia siatki lampy,

do wspolnej masy tego potencjometru dolaczona masa Wejsciowa ,rezystancja wejsciowa  też 100k do wejscia tego czwórnika i masz tlumik typu "T" o stalej rezystancji WEJSCIA-WYJSCIA (dla przykladu 100k,niezależnie od polozenia slizgacza.!

p.s KOncepcja z konsoleta NeVE  Elctronics GB.

Pozdro...

Tad

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Teddy-2012 napisał:

Dokladnie , podwojny potencjometr stereo podlaczony slizgaczami , rezystancja wyjciowa  np. 100k do wejscia siatki lampy,

do wspolnej masy tego potencjometru dolaczona masa Wejsciowa ,rezystancja wejsciowa  też 100k do wejscia tego czwórnika i masz tlumik typu "T" o stalej rezystancji WEJSCIA-WYJSCIA (dla przykladu 100k,niezależnie od polozenia slizgacza.!

p.s KOncepcja z konsoleta NeVE  Elctronics GB.

Pozdro...

Tad

Raczysz żartować. Znaczy do tych potencjometrów dołożenie jeszcze oporniki na wejściu i wyjściu czy jak? Chyba że drugi potencjometr jako zmienny rezystor zwiększa impedancje wyjsciową, to wtedy z dokładnością do impedancji obciążenia mniej więcej... 

Edited by przemak

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy pomysł nawet. Jeden potencjometr 1k, na suwaku wypadkowa rezystancja i kolejny szeregowy potencjometr który w jakiś sposób ustawia tę wypadkową rezystancje. Podwójny logarytmiczny da radę, czy trzeba stworzyć nową charakterystykę?

13 godzin temu, przemak napisał:

po drugie miały być dwa oporniki a nie dwa potencjometry czy trzy oporniki a po trzecie dwa potencjometry połączone ze sobą ślizgaczami nie zapewniają ani stałej impedancji wejściowej ani wyjściowej.

Dwa wystarczą w zupełności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakkolwiek. Dawaj schemat drabinki na dwóch opornikach zachowującej stałą impedancję wejściową i wyjściową. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie sobie przeanalizowałem tłumik zbudowany z dwóch potencjometrów połączonych ślizgaczami i albo robię jakiś błąd albo impedancja po obu stronach zmienia się w zależności od ustawienia potencjometru. W jednym skrajnym przypadku gdy ślizgacz jest najbliżej masy odbiornik widzi max rezystancje tłumika (tyle ile ma potencjometr) w przeciwnym położeniu gdy ślizgacz jest najdalej od masy mamy dwa rezystory o max rezystancji (tyle ile ma pot) połączone równolegle a co za tym idzie odbiornik widzi połowę wartości potencjometru. Mylę się ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, przemak napisał:

Raczysz żartować. Znaczy do tych potencjometrów dołożenie jeszcze oporniki na wejściu i wyjściu czy jak? Chyba że drugi potencjometr jako zmienny rezystor zwiększa impedancje wyjsciową, to wtedy z dokładnością do impedancji obciążenia mniej więcej... 

Trudno sie tlumaczy ,lopatologia to tlumik T (klasyka ),ktos tego nie rozumie?

Podwojny potencjometr sprzeżony STEREO np 2x50K -slizgacze polaczone z sobą .

Jeden potencjometr P1 podlaczony jako wyjscie (masa plus gorny zacisk 50k do wyjscia.)

Do wejscia drugi potencjometrP2 (gorny zacisk  50k do wejscia) dolny pozostaje N,C nie podłaczony.!!!

Masa wejscia podlaczona do masy potencjometru P1 50k podłaczonego do wyjscia.Nie sa potrzebne zadne dodatkowe rezystory!!!

I tyle w tym temacie.

p.s masz podwojny potecjometr stereo ,to zrób i sprawdz omomierzem a sie przekonasz ,moze być oczywiscie też podwójna drabinka ,dla wygody.ksztatowania charakterystyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Teddy-2012 napisał:

Trudno sie tlumaczy ,lopatologia to tlumik T (klasyka ),ktos tego nie rozumie?

Podwojny potencjometr sprzeżony STEREO np 2x50K -slizgacze polaczone z sobą .

Jeden potencjometr P1 podlaczony jako wyjscie (masa plus gorny zacisk 50k do wyjscia.)

Do wejscia drugi potencjometrP2 (gorny zacisk  50k do wejscia) dolny pozostaje N,C nie podłaczony.!!!

Masa wejscia podlaczona do masy potencjometru P1 50k podłaczonego do wyjscia.Nie sa potrzebne zadne dodatkowe rezystory!!!

I tyle w tym temacie.

p.s masz podwojny potecjometr stereo ,to zrób i sprawdz omomierzem a sie przekonasz ,moze być oczywiscie też podwójna drabinka ,dla wygody.ksztatowania charakterystyki.

A to nie można w głowie, trzeba omomierzem? Czyli jest tak, jak napisałem w poście, który zacytowałeś, czyli mniej więcej się zgadza. Niezależnie od której strony to połączymy, to impedancje nie są stałe, bo zależą od impedancji obciążenia i źródła. Powiedzmy, że źródło pominiemy, że ma zero, ale nie możemy pominąć impedancji obciążenia, ona ma wpływ i trzeba go uwzględnić. I tak, pisałem chyba trzy strony, że rozwiązaniem jest tłumik pi albo t, bo jest to układ zapewniający stałe impedancję wyjściowe i wejściowe, ale jeżeli połączymy to z jakimś odbiornikiem, to trzeba uwzględnić impedancję odbiornika, bo ona zmienia impedancję wejściową takiego układu która ogólnie maleje wraz ze wzrostem "wzmocnienia". Odpowiedź, że tam jest siatka lampy mi nie wystarcza 😉

I tak, to jest dzielenie włosa na cztery 😉 i nadal czekam na ten układ na dwóch opornikach. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, przemak napisał:

A to nie można w głowie, trzeba omomierzem? Czyli jest tak, jak napisałem w poście, który zacytowałeś, czyli mniej więcej się zgadza. Niezależnie od której strony to połączymy, to impedancje nie są stałe, bo zależą od impedancji obciążenia i źródła. Powiedzmy, że źródło pominiemy, że ma zero, ale nie możemy pominąć impedancji obciążenia, ona ma wpływ i trzeba go uwzględnić. I tak, pisałem chyba trzy strony, że rozwiązaniem jest tłumik pi albo t, bo jest to układ zapewniający stałe impedancję wyjściowe i wejściowe, ale jeżeli połączymy to z jakimś odbiornikiem, to trzeba uwzględnić impedancję odbiornika, bo ona zmienia impedancję wejściową takiego układu która ogólnie maleje wraz ze wzrostem "wzmocnienia". Odpowiedź, że tam jest siatka lampy mi nie wystarcza 😉

I tak, to jest dzielenie włosa na cztery 😉 i nadal czekam na ten układ na dwóch opornikach. 

Alez oczywiscie tak ,mowimy o tlumiku typu T w układzie czwórnika (nie uwzgledniajac impedancji obciazenia i wejscia oraz charakterystyk fazowych tak wtraconego czwórnika do układu.)

Edited by Teddy-2012

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, przemak napisał:

Niezależnie od której strony to połączymy, to impedancje nie są stałe, bo zależą od impedancji obciążenia i źródła. Powiedzmy, że źródło pominiemy, że ma zero, ale nie możemy pominąć impedancji obciążenia, ona ma wpływ i trzeba go uwzględnić.

zgadzam się w całej rozciągłości. Gdyby zaniedbać impedancje odbiornika i źródła świat byłby piękniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Teddy-2012 napisał:

Alez oczywiscie tak ,mowimy o tlumiku typu T w układzie czwórnika (nie uwzgledniajac impedancji obciazenia i wejscia oraz charakterystyk fazowych tak wtraconego czwórnika do układu.)

Toż właśnie to pisałem dwie strony temu w poście #147 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, KrisNext napisał:

zgadzam się w całej rozciągłości. Gdyby zaniedbać impedancje odbiornika i źródła świat byłby piękniejszy.

Tak to Prawda KrisNext,

taka ciekawostka ,

Pan Rupert Neve produkowal najwyższej jakości konsolety analogowe w swoim czasie.

w 1976r mialem okazję go poznać w Londynie,opowiadał o odbiorze konsolety w studio BBC ,gdzie protokół pomiarowy to ponad 3mc testów.Ponadto w korosownicy WeJSC_WyJSC zastosowano przekażniki kontraktonowe zwilżane rtęcią (dzisiaj chyba nie do zdobycia).

Posiedlismy taką konsolętę za niebotyczne wówczas środki dewizowe w Warszawie (studio Polskich Nagrań ul.Dluga5.

8058_8068_8088range.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Teddy-2012 napisał:

Posiedlismy taką konsolętę za niebotyczne wówczas środki dewizowe w Warszawie (studio Polskich Nagrań ul.Dluga5.

Praca na starej Neve (chyba w tonpressie) dla normalnie myslacego praworecznego człowieka była niezwykle stresująca 😉


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Teddy-2012 napisał:

Tak to Prawda KrisNext,

taka ciekawostka ,

Pan Rupert Neve produkowal najwyższej jakości konsolety analogowe w swoim czasie.

w 1976r mialem okazję go poznać w Londynie,opowiadał o odbiorze konsolety w studio BBC ,gdzie protokół pomiarowy to ponad 3mc testów.Ponadto w korosownicy WeJSC_WyJSC zastosowano przekażniki kontraktonowe zwilżane rtęcią (dzisiaj chyba nie do zdobycia).

Posiedlismy taką konsolętę za niebotyczne wówczas środki dewizowe w Warszawie (studio Polskich Nagrań ul.Dluga5.

8058_8068_8088range.jpg

To ta konsoleta w której trzeba było dokładać dławiki na wejściach bo "odbierała" program pierwszy polskiego radia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, KrisNext napisał:

To ta konsoleta w której trzeba było dokładać dławiki na wejściach bo "odbierała" program pierwszy polskiego radia? 

KrisNext,

Tonpres to zupełnie inna firma założyciel RSW Książka Prasa Ruch i tam nie wolno było słuchać Wolnej Europy ,dlatego mogli tylko sluchac Warszawa 1,he...he 

a tak naprawdę to nie wiem ja pracowałem w PN (1970-1984r)

Edited by Teddy-2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak ja na tym pracowałem pod koniec lat osiemdziesiątych czy przełomie 80/90, to już był raczej wrak z niedziałającą połową modułów, łatany sznurkiem z braku części w późnej komunie. Ale odwrotnej panoramy nic IMO nie pobije ;)


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie odpowiedziałeś , ta firma to nieporozumienie(sprzęt i ludzie odpowiedzialni) analog to nie cyfra.

Nie mam Zamiaru nikogo obrażać,jakby ktoś się poczuł urażony.

Edited by Teddy-2012

Share this post


Link to post
Share on other sites

57_1205087078.jpg

Przepraszam że się wcinam do tematu ale uruchomiłem końcówkę mocy.

Nie mogę podłączyć samego DAC do niej bo końcówka mi zagra cała mocą. Wiec wstawiłem pomiędzy potencjometr 100k ohm według powyższego rysunku GRD połączyłem z GRD RCA.

Tak podłączony DAC z końcówką nie gra mi, natomiast jeśli wstawię pomiędzy niego a końcówkę przedwzmacniacz wtedy wszystko hula, finalnie nie chcę używać przedwzmacniacza tylko jakąś drabinkę

Nie wiem czy dobrze zrobiłem prószę o pomoc??

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, marcin32 napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przepraszam że się wcinam do tematu ale uruchomiłem końcówkę mocy.

Nie mogę podłączyć samego DAC do niej bo końcówka mi zagra cała mocą. Wiec wstawiłem pomiędzy potencjometr 100k ohm według powyższego rysunku GRD połączyłem z GRD RCA.

Tak podłączony DAC z końcówką nie gra mi, natomiast jeśli wstawię pomiędzy niego a końcówkę przedwzmacniacz wtedy wszystko hula, finalnie nie chcę używać przedwzmacniacza tylko jakąś drabinkę

Nie wiem czy dobrze zrobiłem prószę o pomoc??

Narysowane jest prawidłowo, ale skoro nie gra t musisz gdzieś mieć babola. 
BTW, dlaczego nie chcesz używać przedwzmacniacza?


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, McGyver napisał:

Narysowane jest prawidłowo, ale skoro nie gra t musisz gdzieś mieć babola. 
BTW, dlaczego nie chcesz używać przedwzmacniacza?

Hm. Chciałbym sprawdzić połączenie sterylnego DAC-a i wzmacniacza bezpośrednio aby otrzymać możliwie najczystszy odbiór.

Jako przedwzmacniacz  używam Chińskiego Audio Note Kondo zmodyfikowanego według Twoich wytycznych.

W poprzednim zestawie grało to dobrze ale z tą końcówką wszystko co podłączam mi bumi dopiero po dodaniu potencjometru się uspokoiło ale działa tylko z tym przedwzmacniaczem. Może coś za dużo uziemiłem albo za mało, albo te impedancje mnie atakują;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, marcin32 napisał:

albo te impedancje mnie atakują;)

niezależnie od zmiennej impedancji zagrać jakkolwiek powinno

jeszcze raz sprawdź połączenia, np podepnij potek na próbę do wejść wzmacniacza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.