Skocz do zawartości
IGNORED

Drugi odsłuch, pierwsze wątpliwości


Gość mushi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mushi

(Konto usunięte)

@gimza @piotrek7

Dobrze, że koledzy z forum czuwają.. sprawdziłem i teraz nie chcę mieć z tym sklepem nic wspólnego. Swoją drogą dziwne, że po tylu zgłoszeniach prokuratura nie zakazała prowadzenia działalności ze strony internetowej, bo ta wciąż funkcjonuje i pewnie dalej można składać na niej zamówienia..

4 godziny temu, barmanekm napisał:

Pamiętaj tylko, żeby odsłuchiwać go po wejściu cyfrowym (jeżeli to TDAI-2170 lub TDAI-3400 ewentualnie inny w pełni cyfrowy). Najlepiej ciąć lub USB. Absolutnie, nie po analogu. No i robotę robi jeszcze RoomPerfect, ale to w salonie może nie przejść, bo wątpię by mieli czas kalibrować.

Ok, znalazłem TDAI-2170 w salonie audio styl w Katowicach (ktoś, gdzieś, może, coś??), mam nadzieję że nie robią problemów z odsłuchami. Daleko, więc jak coś to spróbuję już w przyszłym roku. Rzuciłem na razie okiem: mają tam w katalogu parę ciekawych pozycji. Pisałeś też wcześniej, że Naim + DAC, więc jeśli dobrze rozumiem to źródło (Azur 851N z przetwornikiem AD1955) jako DAC będzie ok, prawda?

@Paweł C

Zaciekawiłeś mnie tą opcją. @xajas i @S0nic także wspominali o kolumnach aktywnych. Adam Audio S3V wpisane na listę.

 

@Krzysz

Widzisz @Krzysz, przez cięcia 'watowe' listy wzmacniaczy do pierwszego odsłuchu Naim został z niej usunięty. Po twoim wpisie wraca z powrotem. Dobrze że piszesz o dodatkowym podłączeniu zasilacza, wpisałem go już na drugą listę (sporo kosztuje bo 5k, razem ze wzmacniaczem 17k, dużo, ale sprawdzę). ND5 XS to ponad podwójny koszt Azura 851N, nie jestem pewien czy się opłaca (czy będzie to podwójny skok w jakości odsłuchiwanego materiału? nie wiem, funkcjonalność wydaje się być na zbliżonym poziomie), aczkolwiek jak starczy czasu (i cierpliwości ze strony Panów z salonu Q21, jak to czytają to pozdrawiam serdecznie ?) to także przesłucham.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
51 minut temu, mushi napisał:

Pisałeś też wcześniej, że Naim + DAC, więc jeśli dobrze rozumiem to źródło (Azur 851N z przetwornikiem AD1955) jako DAC będzie ok, prawda?

Tzn. do TDAI-2170 nie potrzebujesz DAC'a, co najwyżej jakiś transport CD. No i jeszcze ma RoomPerfect, co w takich pomieszczeniach może się przydać.
A pisałem o Naimie, bo odsłuchiwałem ich DACa (zupełnie przy okazji) i generalnie dobrze się to wszystko zgrywało z brytyjskimi kolumnami. Zresztą ogólnie dobrze sobie radził.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, xajas napisał:

Ten tdai to ladna zabawka, ale wzial bym z opcjonalna karta USB

Mam z tą kartą. Streamuje po USB, a coax mam dla CD.

Można sobie wziąć dodatkowo SDA-2400, i zrobić bi-amping, albo dwudrożne zestawy aktywne, bo w TDAI-2170, jest możliwość podziału, ustawienia opóźnienia etc.. Nie wchodziłem w szczegóły, ale powinno dać radę.

Ale gdybym miał się bawić w składanie, to uderzyłbym w jakieś hypexy i/lub MiniDSP (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ). Kiedyś byłem sceptykiem, ale wiem jakie możliwości w tym drzemią. Szczegółnie jak zakłada się głównie cyfrowe nośniki muzyki, czyli praktycznie wszystko poza szpulakami i gramiakami. 
Tylko nie wiem czy to optymalne rozwiązanie na początek, chociaż są tam niemal gotowe przepisy na różne rozwiązania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybym sie liczyl z potencjalna rozbudowa systemu na aktywny, albo optymalna integracja 2.2 (czyli z subwooferami) to odrazu wzial bym MiniDSP SHD. To genialne ustrojstwo

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy mam aktywne kolumny, nigdy nie byłem do końca zadowolony z efektów DSP oferowanych przez (pełną wersję) Dirac, pomimo używania referencyjnych mikrofonów i solidnego przyłożenia się do pomiarów. Wydaje mi się , że z jakiś powodów systemy aktywne, jeśli są poprawnie zaimplementowane akustycznie, grają doskonale. Osobną sprawą jest fakt, że mam dość poprawne pomieszczenie oraz adaptację akustyczną i  kolumny umieszczone bez kompromisów, dokładnie według zaleceń producenta. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Paweł C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Diracu bardzo duza role odgrywa to, jak zdefiujesz przebieg docelowego pasma czestotliwosci (target curve). Kiedys testowalem ten produkt ponad 2 miesiace, w domu i w autach, i wyprobowalem wiele, wiele kombinacji, zanim zabrzmialo to dobrze. Ale wtedy efekt byl naprawde bardzo dobry (mimo minimalnych mozliwosci konfigurowania/krztaltowania korekcji). Niestety jako Stand Alone produkt juz nie jest dostepny.

 

BTW

ten wspomnian MiniDSP SHD jest stosowamy jako controler w wysokiej klasy systemach aktywnych (przyklad Bohne Audio)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle się wyraziłem. Przy pasywnych kolumnach efekty korekcji Diraca są fenomenalne. Nie jestem w stanie niczego poprawić przy kolumnach aktywnych - zawsze mam lepsze brzmienie przy wyłączonej korekcji. Dotyczy to lokalizacji, głębokości sceny, wybrzmień. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, mushi napisał:

Widzisz @Krzysz, przez cięcia 'watowe' listy wzmacniaczy do pierwszego odsłuchu Naim został z niej usunięty. Po twoim wpisie wraca z powrotem. Dobrze że piszesz o dodatkowym podłączeniu zasilacza, wpisałem go już na drugą listę (sporo kosztuje bo 5k, razem ze wzmacniaczem 17k, dużo, ale sprawdzę). ND5 XS to ponad podwójny koszt Azura 851N, nie jestem pewien czy się opłaca (czy będzie to podwójny skok w jakości odsłuchiwanego materiału? nie wiem, funkcjonalność wydaje się być na zbliżonym poziomie), aczkolwiek jak starczy czasu (i cierpliwości ze strony Panów z salonu Q21, jak to czytają to pozdrawiam serdecznie ?) to także przesłucham.

 

Ciesze sie. Ceny za nówki są straszne. Warto kupic uzywane. Streamer też drogi ale jest kompromisowe obejscie (Dac Chord - mam 2Qute i musze przyznac, że jest super. Podłączony np. bezpośrednio do koncówki pokazuje, ze preamp moznaby było przy nim ominąc)

Co do XS-a to wiele razy próbowałem go z zasilaczem i bez w ramach testów i bez Flatcapa bym go na pewno nie kupił. Zupełne inne brzmienie z zasilaczem. Warunkiem jest  dobre źródło - jak miałem średnie to zmiany były ale nie jakies wielkie. Ale jak dołdałem Chord 2 Qute to wtedy zrozumiałem za co tu sie płaci. 

Naim wciąga zywym, emocjonalnym brzmieniem.   Na forum Naima XS jest bardzo chwalony i do pokoju 15-20m moze spokojnie byc docelowym wzmocnieniem.  Ja osobiscie wyzej nie ide bo wiele drozsze klocki czy kable , co prawda daja ogromne zmiany, jesli jest odpowiedni repretuar i pomieszczenie ale z moją, cięzszą muzyka, im drozej tym gorzej. XS jeszcze tak bardzo nie uszczupla płytoteki. Pozdrawiam 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
[mention=43837]gimza[/mention] [mention=63436]piotrek7[/mention]
Dobrze, że koledzy z forum czuwają.. sprawdziłem i teraz nie chcę mieć z tym sklepem nic wspólnego. Swoją drogą dziwne, że po tylu zgłoszeniach prokuratura nie zakazała prowadzenia działalności ze strony internetowej, bo ta wciąż funkcjonuje i pewnie dalej można składać na niej zamówienia..
Ok, znalazłem TDAI-2170 w salonie audio styl w Katowicach (ktoś, gdzieś, może, coś??), mam nadzieję że nie robią problemów z odsłuchami. Daleko, więc jak coś to spróbuję już w przyszłym roku. Rzuciłem na razie okiem: mają tam w katalogu parę ciekawych pozycji. Pisałeś też wcześniej, że Naim + DAC, więc jeśli dobrze rozumiem to źródło (Azur 851N z przetwornikiem AD1955) jako DAC będzie ok, prawda?
[mention=74482]Paweł C[/mention]
Zaciekawiłeś mnie tą opcją. [mention=1239]xajas[/mention] i [mention=60644]S0nic[/mention] także wspominali o kolumnach aktywnych. Adam Audio S3V wpisane na listę.
 
[mention=68750]Krzysz[/mention]
Widzisz [mention=68750]Krzysz[/mention], przez cięcia 'watowe' listy wzmacniaczy do pierwszego odsłuchu Naim został z niej usunięty. Po twoim wpisie wraca z powrotem. Dobrze że piszesz o dodatkowym podłączeniu zasilacza, wpisałem go już na drugą listę (sporo kosztuje bo 5k, razem ze wzmacniaczem 17k, dużo, ale sprawdzę). ND5 XS to ponad podwójny koszt Azura 851N, nie jestem pewien czy się opłaca (czy będzie to podwójny skok w jakości odsłuchiwanego materiału? nie wiem, funkcjonalność wydaje się być na zbliżonym poziomie), aczkolwiek jak starczy czasu (i cierpliwości ze strony Panów z salonu Q21, jak to czytają to pozdrawiam serdecznie ) to także przesłucham.
 
A nie mają Lyngdorfa w Ministerstwo Dźwięku w Warszawie?

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, mushi napisał:

@gimza @piotrek7

Dobrze, że koledzy z forum czuwają.. sprawdziłem i teraz nie chcę mieć z tym sklepem nic wspólnego. Swoją drogą dziwne, że po tylu zgłoszeniach prokuratura nie zakazała prowadzenia działalności ze strony internetowej, bo ta wciąż funkcjonuje i pewnie dalej można składać na niej zamówienia..

Ok, znalazłem TDAI-2170 w salonie audio styl w Katowicach (ktoś, gdzieś, może, coś??), mam nadzieję że nie robią problemów z odsłuchami. Daleko, więc jak coś to spróbuję już w przyszłym roku. Rzuciłem na razie okiem: mają tam w katalogu parę ciekawych pozycji. Pisałeś też wcześniej, że Naim + DAC, więc jeśli dobrze rozumiem to źródło (Azur 851N z przetwornikiem AD1955) jako DAC będzie ok, prawda?

@Paweł C

Zaciekawiłeś mnie tą opcją. @xajas i @S0nic także wspominali o kolumnach aktywnych. Adam Audio S3V wpisane na listę.

 

@Krzysz

Widzisz @Krzysz, przez cięcia 'watowe' listy wzmacniaczy do pierwszego odsłuchu Naim został z niej usunięty. Po twoim wpisie wraca z powrotem. Dobrze że piszesz o dodatkowym podłączeniu zasilacza, wpisałem go już na drugą listę (sporo kosztuje bo 5k, razem ze wzmacniaczem 17k, dużo, ale sprawdzę). ND5 XS to ponad podwójny koszt Azura 851N, nie jestem pewien czy się opłaca (czy będzie to podwójny skok w jakości odsłuchiwanego materiału? nie wiem, funkcjonalność wydaje się być na zbliżonym poziomie), aczkolwiek jak starczy czasu (i cierpliwości ze strony Panów z salonu Q21, jak to czytają to pozdrawiam serdecznie ?) to także przesłucham.

 

Nie baw się w osobne zasilacze itp marketingowe gadżety. Po co płacić za 2 zasilacze w 1 wzmacniaczu? Kolejne pudełko za które musisz bulić. Bez sensu. Naim fajnie gra, sam prawie kupiłem kiedyś ale te zewnętrzne zasilacze to marketing. Podobnie robi firma cyrus i octave. Mi się ta idea nie podoba.

Uważaj też na typowo studyjne kolumny pokroju adam. To jest bardzo analityczne granie, raczej jasne i nie ma takiej barwy którą np słyszałeś w dynaudio. W zasadzie to we wszystkim będą dokładnie odwrotne ?

 

Posłuchaj sobie tych sved, jedwab na górze i węglówki, to kolumny z rodowodem studyjnym (słychać, że są dokładne i rozdzielcze) ale mają bardzo wciągające wokale i brzmienie instrumentów akustycznych.

 

Porównaj sobie parametry samych monitorów do np takiego zestawu z naimem xs + jakieś kolumny 2 way (nie wspominam tutaj o subie z wzmacniaczem 500W w klasie D w OZ.

SVEDA AUDIO BLIPO

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB) (z właczonym filtrem Bassboost)

Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głośnikow niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki

Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę

Głośnik wysokotonowy: 1,1 głośnik z miękką kopułką, Scan Speak 9700 "mały Revelator"

Moc wzmacniaczy: tor wysokotonowy 80W , tor niskotonowy 300W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych

Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala Scan Speak Classic 8535, celuloza z domieszką pulpy włokien węglowych

Rodzaj obudów: zamknięta, objętość 33 litry

Moc wzmacniacza: 300 W + 80 W, klasa A/B

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, S0nic napisał:

Uważaj też na typowo studyjne kolumny pokroju adam. To jest bardzo analityczne granie, raczej jasne i nie ma takiej barwy którą np słyszałeś w dynaudio.

Mam inne doświadczenia z Adam Audio. Piękne, otwarte, przestrzenne granie. Wyjątkowo odporne na niestandardowe ustawienia. Doskonałe jako monitory średniego pola. Uważam, że budując od zera system dużym błędem byłoby nie zwrócenie na nie uwagi.

Z pasywnych kolumn o rodowodzie pro-audio warto jeszcze posłuchać produkcji Lipinskiego, model L-707 zawsze był dla mnie wzorem porządnego grania. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Paweł C napisał:

Mam inne doświadczenia z Adam Audio. Piękne, otwarte, przestrzenne granie. Wyjątkowo odporne na niestandardowe ustawienia. Doskonałe jako monitory średniego pola. Uważam, że budując od zera system dużym błędem byłoby nie zwrócenie na nie uwagi.

Z pasywnych kolumn o rodowodzie pro-audio warto jeszcze posłuchać produkcji Lipinskiego, model L-707 zawsze był dla mnie wzorem porządnego grania. 

Wiadomo, takie brzmienie może się też podobać. Do Adamów można też podpiąć suba a oni mają w ofercie z tego co pamiętam 21" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Nie baw się w osobne zasilacze itp marketingowe gadżety. Po co płacić za 2 zasilacze w 1 wzmacniaczu? Kolejne pudełko za które musisz bulić. Bez sensu. Naim fajnie gra, sam prawie kupiłem kiedyś ale te zewnętrzne zasilacze to marketing. Podobnie robi firma cyrus i octave. Mi się ta idea nie podoba.

gdybym mial nieograniczony budzet, to moze bym sie bawil w pudeleczka i upgerjdy, ale w tym wypadku wolal bym wydac kase na glosniki/suby. To bardziej efektywny sposob wplywania na sumaryczna jakosc dzwieku niz drogie wzmacniacze, pochlaniajace duza czesc budzetu.

 

Koryguję przez NADa c658 i pełną wersję Diraca. Kolumny to mało znany studyjny model niemieckiej firmy Sehring. 

Ten NAD to bardzo ciekawe ustrojstwo. Czy uzywasz do niego USB mikrofonu a‘la Umik-1?

Sehring „obserwuje“ juz od wielu, wielu lat. Pojawialy sie co pewien czas w niemieckich magazynach Stereo, Stereoplay i Audio. Ta modularna konstrukcja przypominaja HGP, ktore kilka lat temu zniknely z rynku

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, S0nic napisał:

Nie baw się w osobne zasilacze itp marketingowe gadżety. Po co płacić za 2 zasilacze w 1 wzmacniaczu? Kolejne pudełko za które musisz bulić. Bez sensu. Naim fajnie gra, sam prawie kupiłem kiedyś ale te zewnętrzne zasilacze to marketing. Podobnie robi firma cyrus i octave. Mi się ta idea nie podoba.

Mnie tez sie nie podoba ta idea, te koszta i jeszcze trzeba miejsce znalesc, gdzies to podłączyc. A w dodatku w kilka elementów w środku. Sam podchodziłem do tego jak pies do jeża. Ale niestety to działa. A efekty mogą byc spektakularne. Owszem, poprawa kontroli basu itd, ale tutaj chyba chodzi o psychoakustyke. Sam wzmak gra świetnie ale zasilacz sprawia, ze wszystko zyje, pulsuje, scena robi sie wielkie, czuć instrumenty na ciele a muzyka wchodzi do głowy.  

To tematu zasilaczy trzeba chyba  podejsc z pozycji melomana czy romantyka, ktory zanurza sie w muzykę, odplywa przy odsłuchu.       Osoba trzeźwa i racjonalna powie, ze w elementy za 500zł, pusto w środku i jeszcze trzeba  kable dokupic, zeby to działało. Wiec lipa.

Faktem jest, ze zasilacze nie dla kazdego i nie do kazdego systemu i do tego bardzo drogie. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Krzysz napisał:

Mnie tez sie nie podoba ta idea, te koszta i jeszcze trzeba miejsce znalesc, gdzies to podłączyc. A w dodatku w kilka elementów w środku. Sam podchodziłem do tego jak pies do jeża. Ale niestety to działa. A efekty mogą byc spektakularne. Owszem, poprawa kontroli basu itd, ale tutaj chyba chodzi o psychoakustyke. Sam wzmak gra świetnie ale zasilacz sprawia, ze wszystko zyje, pulsuje, scena robi sie wielkie, czuć instrumenty na ciele a muzyka wchodzi do głowy.  

To tematu zasilaczy trzeba chyba  podejsc z pozycji melomana czy romantyka, ktory zanurza sie w muzykę, odplywa przy odsłuchu.       Osoba trzeźwa i racjonalna powie, ze w elementy za 500zł, pusto w środku i jeszcze trzeba  kable dokupic, zeby to działało. Wiec lipa.

Faktem jest, ze zasilacze nie dla kazdego i nie do kazdego systemu i do tego bardzo drogie. 

 

Rozumiem, tylko czy nie lepiej kupić coś co ma od razu prawdziwy zasilacz? 1 sztuke? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
To tematu zasilaczy trzeba chyba  podejsc z pozycji melomana czy romantyka, ktory zanurza sie w muzykę, odplywa przy odsłuchu.       Osoba trzeźwa i racjonalna powie, ze w elementy za 500zł, pusto w środku i jeszcze trzeba  kable dokupic, zeby to działało. Wiec lipa. Faktem jest, ze zasilacze nie dla kazdego i nie do kazdego systemu i do tego bardzo drogie.       

 

 

  Nie, nie. Osoba trzezwa patrzy na to, co robia profesjonalisci produkujacy ta muzyke, ktorej pozniej ci „melomani i romantycy“ sluchaja. A ci profesjonalisci nie bawia sie w kabelki albo kolce i nie wymieniaja/upgraduja zasilaczy   

To „melomani i romantycy“ musza zawsze cos upgrejdowac, bo fabryczne, nie upgrejdowane ustrojstwo to przeciez lipa i nie moze grac

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli komuś zależy na dźwięku i ma ograniczony budżet to rozwiązania aktywne ala PRO AUDIO pozwalają zaoszczędzić na:

1) wbudowanym wzmacniaczu - nie ma kosztu obudowy wzmaka

2) z reguły prostej budowie kolumn, bez specjalnych cudaśnych materiałów i wizualnym efekcie WOW

 

Dzięki temu mamy lepsze przetworniki które mają bezpośrednie przełożenie na dźwięk.

 

W dużym skrócie, lepszy dźwięk mniej marketingowego bełkotu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
47 minut temu, xajas napisał:

Czy uzywasz do niego USB mikrofonu a‘la Umik-1?

Umik i DPA. Mam dostęp do innych fajnych mikrofonów (Neumann butelka czy jakieś tam Manleye) ale one raczej nie nadają się do pomiarów. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porownaj

 

Dynaudio Focus 60 XD (10.000€)-> all in one

 

Dynaudio Evoke 50 (4.400€) i do tego dodatkowe koszty na:

- DAC

- Wzmacniacz

- DSP

- odbiornik Wireles

- Subwoofer

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, xajas napisał:

  Nie, nie. Osoba trzezwa patrzy na to, co robia profesjonalisci produkujacy ta muzyke, ktorej pozniej ci „melomani i romantycy“ sluchaja. A ci profesjonalisci nie bawia sie w kabelki albo kolce i nie wymieniaja/upgraduja zasilaczy emoji6.png  

To „melomani i romantycy“ musza zawsze cos upgrejdowac, bo fabryczne, nie upgrejdowane ustrojstwo to przeciez lipa i nie moze grac emoji3.png

Ha, i bądz tu mądry ? - w tym labiryncie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ha, i bądz tu mądry  - w tym labiryncie. 

 

To nie jest takie skomplikowane. Przyklad (w uproszczeniu)

 

Profesjonalisci kupuja kable glosnikowe (np. Sommer Cable) za 1-5€/m

Audiofile/Romantycy kupuja kable glosnikowe za 10-50€/m (albo drozsze)!

 

Dlaczego?

 

 

Profesjonalisci kupuja interkonekty/XLR (np. Sommer Cable, Neutric,..) za 10-100€

Audiofile/Romantycy kupuja interkonekty za 100-1000€ (albo drozsze)!

 

Dlaczego?

 

Jak odpowiesz sobie na te pytania, to znajdziesz takze wyjscie z tego labiryntu

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Od kiedy mam aktywne kolumny, nigdy nie byłem do końca zadowolony z efektów DSP oferowanych przez (pełną wersję) Dirac, pomimo używania referencyjnych mikrofonów i solidnego przyłożenia się do pomiarów.


Dirac jest moim zdaniem zbyt inwazyjny. Lepiej nie próbować zrobić linię prostą, lecz zostawić cześć istniejących wad. Wtedy będzie przyjemnie słuchać.

W bardziej zaawansowanych aplikacjach typu REW albo Acourate będzie można skorygować tylko wady minimalnofazowe.

Druga sprawa to sami kolumny. Gdy charakterystyka rozpraszania nie jest równomierna, to korekcja na osi głównej spowoduje pogorszenie promieniowania bocznego i ewentualnie odbić od ścian/podłogi. Brzmienie zrobi się ostrym, nieprzyjemnym.

Więc warto prawić tylko odcinki pasma, które równomiernie się rozpraszają we wszystkie strony. Dirac tego nie może zrozumieć 8 prawie wszystko. Ale za pomocą REW albo Acourate się da. Niestety jest to dość czasochłonna praca.
   To „melomani i romantycy“ musza zawsze cos upgrejdowac, bo fabryczne, nie upgrejdowane ustrojstwo to przeciez lipa i nie moze grac


W pro wzmacniaczu typu Crown filtr zasilania to 1/6 obudowy. Sprzęt domowy nie ma prawie nic. Więc moim zdaniem upgrady mogą mieć sens w przypadku niektórych urządzeń.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 
To nie jest takie skomplikowane. Przyklad (w uproszczeniu)
 
Profesjonalisci kupuja kable glosnikowe (np. Sommer Cable) za 1-5€/m
Audiofile/Romantycy kupuja kable glosnikowe za 10-50€/m (albo drozsze)!
 
Dlaczego?
 
 
Profesjonalisci kupuja interkonekty/XLR (np. Sommer Cable, Neutric,..) za 10-100€
Audiofile/Romantycy kupuja interkonekty za 100-1000€ (albo drozsze)!
 
Dlaczego?
 
Jak odpowiesz sobie na te pytania, to znajdziesz takze wyjscie z tego labiryntu
 
 
To tak Jak z zegarkami.
Masz kasę kupujesz Zenitha, masz jeszcze więcej Patka, A jak nie masz to iwatch, lub gshock i też się cieszysz, że inni to frajerzy bo dali 30k lub więcej za zegarek, a on tylko godzinę wskazuje i to nie tak dokładnie jak mój kwarcowy casio.

Niech każdy kupuje co i za ile mu odpowiada. Romantyzm poza tym oi3kna sprawa w życiu, bo inaczej to byłoby w h... nudno.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość mushi

(Konto usunięte)

Jeżuuu, napisaliście od wczoraj wiele ciekawych rzeczy z których zrozumiałem powiedzmy połowę. I mój mózg się teraz zaczyna gotować od środka.

W dniu 4.11.2019 o 20:14, barmanekm napisał:

Ale gdybym miał się bawić w składanie, to uderzyłbym w jakieś hypexy i/lub MiniDSP (https://www.minidsp.com/). Kiedyś byłem sceptykiem, ale wiem jakie możliwości w tym drzemią. Szczegółnie jak zakłada się głównie cyfrowe nośniki muzyki, czyli praktycznie wszystko poza szpulakami i gramiakami. 
Tylko nie wiem czy to optymalne rozwiązanie na początek, chociaż są tam niemal gotowe przepisy na różne rozwiązania.

No to sprawa jest taka, że muzykę będę odtwarzał tylko cyfrowo: kilka płyt CD które posiadam przekonwertuję na FLAC albo WAV i zgram ma dysk twardy. Będzie wyglądało to tak: USB > komp z bluetooth aptx / aptx hd > TIDAL / Spotify > tuner radiowy wi-fi. Dzisiaj kupuję płyty w formacie WAV, wątpię żebym kiedyś zaczął kupować winyle.

A teraz schody: proszę poprawić mnie jak zacznę mówić od rzeczy.

DAC – urządzenie które zamienia różnego rodzaju sygnały (wi-fi, bluetooth, winylowy analog, CD) na sygnał cyfrowy do maksymalnej jakości 32bit / 192kHz, co jest dużym potencjałem w zakresie dynamiki  odtwarzanych nagrań oraz dokładności do możliwie szerszego zakresu częstotliwości (nie)słyszalnych dźwięków czyli do 96kHz? (CD posiada 44kHz, czyli słyszalny zakres 22kHz na progu możliwości ludzkiego ucha). Wysoką jakość odsłuchu uzyskam jeśli nagranie zostało w takiej stworzone na etapie produkcji, tak?

SHD mini DSP – cyfrowa wersja adaptacji akustycznej? (dział Akustyka forum audiostereo wie o tym urządzeniu?)

SHD mini DSP ze swoim Dirac najlepiej sprawdza się z kolumnami i subwooferami pasywnymi

SHD mini DSP to też jest DAC

Mam też pytanka:

SHD mini DSP może całkowicie zastąpić Azur 851N jako odtwarzacz? Łączy się z kompem tylko po kablu czy bluetooth też wchodzi w grę?  @xajas widzisz jakeś zasadnicze różnice w jakości odtwarzania tych dwóch urządzeń, dla przykładu Azur:

  • UPnP: Linear PCM 16-24 bity, 11,025-192 kHz
  • USB Audio1.0: Linear PCM 16-24 bity, 44,1-96 kHz
  • USB Audio 2.0: Linear PCM 16-24 bity, 44,1-192 kHz + DSD (x64)
  • TOSLINK: 16-24 bity, 32-192 kHz
  • S/PDIF: Linear PCM 16-24 bity, 32-192 kHz
  • AES3/EBU: Linear PCM 16-24 bity, 32-192 kHz
  • BT100 Bluetooth: A2DP plus aptX
  • Radio internetowe: 16-24 bity, 11,025-192 kHz
  • Odtwarzane formaty audio: ALAC, WAV, FLAC, AIFF, WMA, MP3, AAC, HE AAC, AAC+, OGG Vorbis

Czyli @xajas optymalny zestaw według Twojej recepty to:

  • 2x kolumna pasywna np. Dynaudio Excite X38
  • 2x subwoofer aktywny np. nie znam żadnego modelu (Dirac sobie z tym radzi?)
  • wzmacniacz pod kolumny pasywne np. Lyngdorf SDA-2400
  • źródło np. CA Azur 851N (ale niekoniecznie)
  • SHD mini DSP jako adaptacja akustyczna
  • no i komp jako dodatkowe źródło

Ale się teraz nakręciłem. Wiem że muszę wcześniej przejść przez etap odsłuchów klasycznych kolumn żeby mieć później jakiś punkt odniesienia. Czy takich @xajasowych zestawień można posłuchać gdzieś w polszy? np. tam gdzie Sveda Audio?

12 godzin temu, Krzysz napisał:

Mnie tez sie nie podoba ta idea, te koszta i jeszcze trzeba miejsce znalesc, gdzies to podłączyc. A w dodatku w kilka elementów w środku. Sam podchodziłem do tego jak pies do jeża. Ale niestety to działa. A efekty mogą byc spektakularne. Owszem, poprawa kontroli basu itd, ale tutaj chyba chodzi o psychoakustyke. Sam wzmak gra świetnie ale zasilacz sprawia, ze wszystko zyje, pulsuje, scena robi sie wielkie, czuć instrumenty na ciele a muzyka wchodzi do głowy.  

To tematu zasilaczy trzeba chyba  podejsc z pozycji melomana czy romantyka, ktory zanurza sie w muzykę, odplywa przy odsłuchu.       Osoba trzeźwa i racjonalna powie, ze w elementy za 500zł, pusto w środku i jeszcze trzeba  kable dokupic, zeby to działało. Wiec lipa.

? Mogę się pod tym podpisać obiema ręcami

12 godzin temu, xajas napisał:

  Nie, nie. Osoba trzezwa patrzy na to, co robia profesjonalisci produkujacy ta muzyke, ktorej pozniej ci „melomani i romantycy“ sluchaja. A ci profesjonalisci nie bawia sie w kabelki albo kolce i nie wymieniaja/upgraduja zasilaczy emoji6.png  

To „melomani i romantycy“ musza zawsze cos upgrejdowac, bo fabryczne, nie upgrejdowane ustrojstwo to przeciez lipa i nie moze grac emoji3.png

I pod tym też ?

To tak jakby w tej chwili lewa i prawa półkula mojego mózgu rozmawiały ze sobą jednocześnie ? W mojej świadomości istnieje ‘romantyczny’ obraz stereo które zbudowane jest ze wzmacniacza, odtwarzacza i dwóch kolumn podłogowych. Koniec końców to ta racjonalna część mózgu będzie weryfikować ostateczny zakup po przeprowadzonych odsłuchach. Słyszę pewne różnice w odmiennych konfiguracjach, ale nie wydaje mi się że mogą one być już zauważalne dla mojego ucha powyżej 50k. Ale oczywiście mogę się mylić. Wiem także że istnieje pewna grupa ludzi która jest obdarzona słuchem absolutnym, i jeśli jest przy okazji obdarzona miłością do muzyki oraz głęboką zawartością portfela to może sobie tę granicę ustawić na innym poziomie. No i jest pozostałe spektrum które znajduje się gdzieś pomiędzy. Oraz pewna grupa ludzi ze skłonnością do popadania w konsumpcyjne uzależnienia.  50k jest moim emocjonalnym progiem, granicą do której mogę się zbliżyć i na tyle wyceniam moją miłość do muzyki. Powyżej zaczyna już pracować racjonalna część mózgu i tego już nie zmienię. Powtórzę jeszcze raz: inni mogą mieć inaczej i ja to całkowicie akceptuję. Mógłbym przecież pozostać przy astellukernie i słuchawkach akg bo to byłoby przecież bardzo racjonalne. Ale kocham słuchać muzyki, to jest pokarm dla mojej psyche i wentyl bezpieczeństwa. To jest jak doświadczenie religijne, które wprowadza także pojęcie jakości. A więc moja emocjonalna część mózgu pracuje do granicy 50k a powyżej zaczyna pracować ta racjonalna i mówi mi że więcej to spekulacja. Mam nadzieję że to co piszę jest dla Was zrozumiałe hahahaah

Audio dla mnie to jest biznes jak każdy inny i tutaj też będzie występować żerowanie na ludzkich emocjach i uzależnieniach. Nie podoba mi się model w którym produkt po uwzględnieniu kosztów produkcji, marketingu, dystrybucji i ustalonego zysku kosztuje X, ale brzmiąc podobnie w porównaniu do produktu konkurencji kosztującego 4X (prawdopodobnie cenowo też zawyżonego) automatycznie drożeje do poziomu 4X. No pod tym to ja się nie podpisuję. Ostatecznie to my kreujemy ten rynek dając pozwolenie lub nie swoimi wyborami, kropka. No, do pewnych granic ?

Się rozpisałeeeem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.
Audio to ma być wyłącznie przyjemność i to w każdej formie . Wizualnej również. Jeśli to Twój pierwszy droższy sprzęt i marzyles o klasycznym stereo to idź w to jak w dym.
Ja miak3m podobne marzenia i od początku miał być wzmacniacz, nawet wyszedł lampowy. Lubię klasykę, dobrze się z tym czuję, że mam taki zestaw. Wszystko cieszy i ucho i oko.
TWOJA KASA, TWOJ GUST.
Jeśli np spodobają Ci się aktywne Dynaudio i do tego DAC, bo gra dobrze, podoba Ci się minimalistyczna forma to bierz to i nie sugeruj się nikim, A już na pewno tymi, co wiedzą najlepiej, że coś zagra leoi3j niż inne za nawet 3x tyle.
Ja tylko dodam, że swego czasu na innym forum user szukał nowych kolumn w zamian za Franco Sebrlin Accordo. Słuchał też kilku pozycji aktywnych i pod pewnymi względami sam przyznawał są wybitne. Ale za każdym razem brakowało emocji w dźwięku, było jakoś sucho itd itp.

Posłuchaj kilku pozycji, pożycz do domu z 2-3 pary kolumn, jakieś wzmacniacze. Na spokojnie.



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mushi napisał:

DAC – urządzenie które zamienia różnego rodzaju sygnały (wi-fi, bluetooth, winylowy analog, CD) na sygnał cyfrowy do maksymalnej jakości 32bit / 192kHz, co jest dużym potencjałem w zakresie dynamiki  odtwarzanych nagrań oraz dokładności do możliwie szerszego zakresu częstotliwości (nie)słyszalnych dźwięków czyli do 96kHz? (CD posiada 44kHz, czyli słyszalny zakres 22kHz na progu możliwości ludzkiego ucha). Wysoką jakość odsłuchu uzyskam jeśli nagranie zostało w takiej stworzone na etapie produkcji, tak?

DAC (Digital Analog Converter) to urządzenie, które zamienia sygnał cyfrowy na analogowy. Sygnał cyfrowy może być z różnych źródeł, zależy jakie wejścia ma DAC i jakie formaty obsługuje. Obecnie większość DACów obsługuje pliki wysokiej rozdzielczości, większa różnica jest pomiędzy jakością nagrania niż formatami. Z tego co napisałeś to odstawać będzie nieco Spotify, ale mimo wszystko da się tego słuchać, w celach poznawania, poszukiwania i luźnych odsłuchów.

Co do zestawów aktywnych, to Ci nie pomogą bo nie mam w tym praktycznego doświadczenia. Więcej wiedzą inni użytkownicy, którzy zabierają tutaj głos.

Tak jak napisał Maciek36, najlepiej odsłuchać kilka konfiguracji, samemu doczytać/dopytać w zakresie funkcjonalności, ale wybrać samemu. Nie sugerować się wyrokami, a już szczególnie, nie podpowiedziami sprzedawców z salonu. Moim zdaniem równie dobrze możesz zmontować zestaw na lampie i wysokoskutecznych kolumnach, na tranzystorze w klasie A, AB lub D, a także na zestawach aktywnych. Wszystko zależy od zestawienia toru z pomieszczeniem i czego oczekujesz. Różne drogi prowadzą do celu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

System gra dobrze, albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
Gość mushi

(Konto usunięte)
W dniu 5.11.2019 o 08:23, Krzysz napisał:

Ha, i bądz tu mądry ? - w tym labiryncie. 

 

W dniu 5.11.2019 o 08:39, xajas napisał:

 

To nie jest takie skomplikowane. Przyklad (w uproszczeniu)

 

Profesjonalisci kupuja kable glosnikowe (np. Sommer Cable) za 1-5€/m

Audiofile/Romantycy kupuja kable glosnikowe za 10-50€/m (albo drozsze)!

 

Dlaczego?

 

 

Profesjonalisci kupuja interkonekty/XLR (np. Sommer Cable, Neutric,..) za 10-100€

Audiofile/Romantycy kupuja interkonekty za 100-1000€ (albo drozsze)!

 

Dlaczego?

 

Jak odpowiesz sobie na te pytania, to znajdziesz takze wyjscie z tego labiryntu emoji6.png

 

 

 

 

Yhym,

a więc odpowiedź na Twoje pytanie znajduję między innymi tutaj

 

oraz tutaj

 

i brzmi ona: Audiofile/Romantycy kupują interkonekty za 100-1000€ (albo droższe)! ponieważ:

a) są święcie przekonani w nieomylność swoich zmysłów jako doskonałych aparatów pomiarowych

b) posiadają słabą rozwiniętą zdolność samoobserwacji/refleksji

c) są podatni na sugestię

d) są to osoby nieśmiałe lub samotne, które nie mają w pobliżu drugiej osoby, która mogłaby pomóc w przeprowadzeniu testu ABX lub wstydzą się o taką pomoc poprosić w obawie przed...*

e) są to osoby, które zamiast na lekcje fizyki i matematyki chodziły regularnie na wagary        (?to akurat o mnie)

 

                                                                                             am i right??

 

ten labirynt do złudzenia przypomina króliczą norę

 

 

 

 

* oczywiście musisz być pełen entuzjazmu kiedy kupisz coś kosztownego, więc jeśli kupisz samochód który okaże się być cytryną, bardzo trudno będzie ci przyznać się że to była cytryna, ponieważ wyjdziesz wtedy na głupca

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.