Jump to content
IGNORED

Tosiek Brakston


pavbaranov

Recommended Posts

o o o... a wiadomo gdzie dokladniej? czy moze w 'paszportowej' Fabryce Trzciny? (odpukac - to znow wydatek olbrzymi...)

 

i czemu w ogole w Warszawie:(? Podroz z poludnia Polski do Szczecina jest mniej kosztowna;).

 

OK - ponarzekalem;). Ale ogolnie to swietna wiadomosc!

 

pozdrawiam.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

W FN:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zaraz pojawi sie najpradopodobniej podobne pytanie dotyczace Petera Brotzmanna, wiec je nieco ubiegajac;) pytam o Braxtona:

 

Proponuje, by uporzadkowac troche jego potezna dyskografie, umieszczajac tu plyty, ktore trzeba miec, zaznaczajac wszak, czy mozna je jeszcze gdzies dostac i zaznaczajac w jaki nurt sie wpisuja (czyt. latwiejsluchalne/ciezejsluchalne;))

 

sam najchetniej posluchalbym jeszcze Braxtona w zestawieniach podobnych do:

Anthony Braxton;Dortmund (Quartet);Hat Hut

Anthony Braxton;Quintet (Basel) 1977;Hat Hut

 

- po wielomiesiecznych podejsciach w koncu sie zdecydowalem ich posluchac. Przez jakis czas Braxton, bardzo nieslusznie chyba, kojarzyl mi sie z 'przedmuchana' przeintelektualizowana muzyka... - to jak duzo jest radosnej i zywej muzyki w tych nagranaich mnie, musze przyznac, zaskoczylo. Egzaltuje sie niemal jak licealista to piszac, ale takie sa fakty;).

 

Rowniez i pelne skupienia pierwsze nagrania (3 Compositions Of New Jazz;Delmark; For Alto;Delmark) mi mocno przypasowuja od pewnego juz czasu, choc to muzyka, ktorej 'przyjmowanie' dzieje sie w inny sposob i w innych okolicznosciach - wiecej wymaga od chwili;).

 

Pomiedzy i po drodze jest zapewne cala masa wspanialej muzyki z M. Crispells, M. Dresserem i G. Hemingwayem, jak i wczesniejszej i pozniejszej. Jest tego tak duzo, ze latwo sie zgubic, a wystarczajaco trudno zdobyc plyty Braxtona, zeby zmuszalo to do jak najbardziej ostroznego 'zarzadzania' zakupami;). Pomocy zatem...;).

 

pozdrawiam.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

i_names >

Z wielką chęcią służę swoją wiedzą o AB, płytek mam pewnie z jakieś 60. Proponuję natomiast byś przeniósł to na nowy temat.

Za podstawę do poszukiwań służyć może bodaj najlepsza dyskografia AB, jaka jest w sieci:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A wspomniany PB zagra i to już niedługo, bodaj w lutym w Polsce!!!

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>Z wielką chęcią służę swoją wiedzą o AB, płytek mam pewnie z jakieś 60.

 

Ha, no i wlasnie na to liczylem;). Moze nie od razu na temat wszystkich 60;). Moze cos w ten desen, jak opisalem wyzej - kilka slow o musthaves, dostepnosci i przystepnosci;). Wiem, ze nie tylko ja skorzystam;).

 

>Proponuję natomiast byś przeniósł to na nowy temat.

 

errr, a cos jest zlego w tym;)? Nawet ma tytul odpowiedni. Chyba nie warto mnozyc bytow...

 

>i_nemes > Sorki za kilkukrotne przeinaczenie Twojego nicka.

nie ma sprawy absolutnie;).

 

Pozdrawiam.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

OK. To nie przenosimy;-) Fakt, że tytuł pasuje...;-)

Zastrzegam na wstępie: wszystkie typy są moimi wyłącznymi typami;-)

1. Zestawienie z Basel, czyli z Muhalem, pojawiło się na płytach bodaj raz. Nie jestem nawet pewien, czy oprócz tego koncertu ów kwintet istniał. Muszę sprawdzić. Do Dortmundu podobne są natomiast inne nagrania zrealizowane przez skład z George Lewisem (The Montreux/Berlin Concerts (Arista/RCA), News from the 70s (New Tone, chyba niedostępne), , a także z... Kennym Wheelerem (Five Pieces (LP Arista, niedostępne), także The Montreux/Berlin Concerts, . Jeśli chcesz napiszę coś o konkretach, ale na dzień dzisiejszy, są to raczej marzenia ściętej głowy - płyty praktycznie nieosiągalne. Natomiast niekiedy jeszcze osiągalną płytą jest Donaueschingen 1976, nagrana w duecie z Lewisem (Hat Hut, być może będzie jeszcze wznowiona w serii hatOLOGY). Wielkie brawa im się za ną należą. Swoje wrażenia opisałem jak zwykle w Diapazonie, jeśli natomiast chcesz coś bardziej konkretnego - pisz. W tym składzie jest jeszcze LP: Elements of Surprise (Moers Music; jeszcze niedawno dostępne z ich strony)

2. Must have (IMO):

postaram się to jakoś usystematyzować:

a. solo

- For Alto (Delmark, dostępne)

b. grupy - początek AACM

- 3 compositions of new jazz (Delmark, dostępne)

c. free jazz:

- Circle (ECM) przyznam, że nie wiem, czy dostępne

d. workin' bandy

- Quartet (Dortmund) 1976 (hatOLOGy - jeszcze dostępne), jest to kwartet z Lewisem, Hollandem i Altschullem, bodaj jedno z najwybitniejszych dzieł jazzu w ogólności

- Quartet (Santa Cruz) 1993 (hatART, niedostępne), kwartet z Crispell, Dresserem i Hemingwayem; przy czym nie potrafię wytłumaczyć w czym ta muzyka jest lepsza od innych, np. angielskich (Leo) koncertów tego zespołu; niemal na równi traktuję Twelve Compositions (Music & Arts, dostępne i to względnie tanio).

- Performance (Quartet) 1979 (hatART, niedostępne), kwartet z Rayem Andersonem, Johnem Lindbergiem i Thurmanem Bakerem

- Seven Compositions (Trio) 1989 (hatART, niedostępne) z Roidingerem i Oxleyem

e. orkiestry

- Creative Orchestra (Koln) 1978 (hatART, niedostępne) - płyta jest genialna!

f. różne "zespoły okazjonalne"

- duet z Johnem Lindbergiem - Six Duets, 1982 (Cecma, w Polsce na pewno nie dostępne)

- duet z Peterem Niklasem Wilsonem - Eight Duets, Hamburg 1991 (Music & Arts, dostępne)

- duet z Richardem Teitelbaumem - Duet: Live at Merkin Hall, NYC, 1994 (Music & Arts, dostępne) - ja przynajmniej wolę ten, jest jeszcze np. Open Minds, ale to nie jest dostępne

- duet z George Lewisem - Donaueschingen (Duo) 1976 (hatART, niedostępne)

- trio z Evanem Parkerem i Paulem Ruthefordem - Trio (London) 1993 (Leo, dostępne)

g. grupy "tematyczne", tj. tworzone raczej do pewnych projektów; niestety nie mam typu w kategorii must have. Raczej cokolwiek spośród nich jest must have np. Victoriaville (Ensemble) 1988 (Victo, dostępne)

h. grupy "tradycyjne"

- w zasadzie cokolwiek, bo pomaga poznać AB, ja mógłbym polecić Charlie Parker Project 1993 (hatART, ale niebawem również hatOLOGY, więc znów winno być dostępne), jest jeszcze projekt monkowski (Black Saint, nie wiem, czy dostępne, raczej trudno) i może przede wszystkim Eight (+3) Tristano Compositions (1989) (hatART, niedostępne) i coś np. z tzw. Piano Quartet (AB gra na fortepianie), np. nagrania dla Leo, czy Music & Arts.

i. okres GTM

tu nie wiem, co jest must have, sam mam wyłącznie 2 płyty i wciąż czekam na 3 następne

Na pewno warto zapoznać się również z twórczością zupełnie niejazzową AB, jak choćby z Piano Music (hatART, raczej niedostępne)

Natomiast nie potrafię dzisiaj powiedzieć co jest łatwiejsze/trudniejsze. Powiem inaczej, jeśli ktoś do muzyki AB dochodzi od strony jazzowatego jazzu (w tradycyjnym ujęciu, swingowego itp.) to początkowe zetknięcie się z wszystkimi płytami pozatradycyjnymi, może być "ciężkie". Jeśli ktoś podchodzi od muzyki współczesnej, to chyba najlepiej przez braxtonową "poważkę", może przez Orchestra. Każda z płyt pierwszych kwartetów, jest na swój sposób 'łatwa', ale dopiero po którymś posłuchaniu najczęściej. Gorzej nieco w przypadku kwartetu z Crispell, bowiem wówczas AB dość często korzystał z metody komponowanio-improwizowania kilku utworów w tym samym czasie (skoro w zespole jest 4 muzyków, to jest dużym marnotrawstwem, by wszyscy oni grali w tym samym czasie wyłącznie jeden utwór;)).

Jeśli chcecie coś dalej, dajcie znać;) Dla mnie temat AB to temat woda, a i tak poznałem zaledwie ułamek jego twórczości.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Uff ;), no i o to mi chodzilo, wielkie dzieki! Zajmie sporo czasu namierzenie i zapoznanie sie, ale z pewnoscia Braxton stal sie od pewnego czasu jednym z tych, ktorych namierzanie i 'zapoznawanie sie z' sprawia duzo frajdy...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

No niestety, większość płyt, które wymieniłem jest niedostępna (wyczerpane nakłady) - jeśli chcesz, mogę przeglądnąć w wolnej chwili to co jest AB dostępne teraz w Polsce i napisać "listę rezerwową". W przypadku np. kwartetu z Crispell nie będzie zresztą wielkiej straty - tak jak pisałem, ja uważam Santa Cruz, za rewelację, ale równie dobrze mogłaby to być jakaś inna płyta. Ba, dość częstą opinią jest, że najlepszą płytą tego kwartetu jest 4CD box z Willisau - niestety go nie mam i cierpliwie czekam na wznowienie przez Uehlingera.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Wczoraj posłuchałem wreszcie zakupionej niedawno (hm... ciekawe co mnie do tego skłoniło? ;-) płyty duetu Braxton / Max Roach - 'One In Two - Two In One' (hathut, wznowienie 2004)

No i nie wiem co napisać, żeby się znowu nie egzaltować ;-)

Powałiło mnie! Rzadko kiedy jakaś płyta robi na mnie takie wrażenia już za pierwszym przesłuchaniem.

(na pewno nie było tak z chyba najsłynniejszym duetem dmuchano-bębnionym Coltrane/Ali - 'Interstellar Space')

 

I niech mi ktoś powie, że określenie 'awangardowe' stoi w opozycji do 'piękne'

(albo co gorsza = 'straszne' ;-)

choć to raczej Braxton w wydaniu mniej 'radykalnym'.

 

BTW - okładka nowego wydania nie dość, że ładna, to jeszcze świetnie nawiązuje do tego zaskakującego, wydawać by się mogło, duetu.

 

Mam nadzieję, że WXU będzie sukcesywnie wznawiał niedostepne nagrania AB ze starszych serii

(choć mój portfel nie wydaje się być zadowolony z takiej perspektywy ;-)

 

pozdrawiam

i wielkie dzięki, mr. pavbaranov, jesteś po prostu nieoceniony :-)

 

PS. tak naprawdę to wczoraj wieczorem wolałbym słuchać O/T/O w Alchemii, ale do Krakowa kawałek drogi, a tu zima jeszcze atakuje...

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

aTom >

Duet Roacha z Braxtonem, chyba jednak trudno nazwać awangardą. I to nawet wówczas, gdy te nagrania powstawały. Natomiast niewątpliwie jest to piękna muzyka.

Pieniążki szykuj - już niebawem wznowienie projektu parkerowego (mi się podoba, choć nie zachwyca), a w marcu Zdziszek ściąga Intakty, a tam dwie części duetu Cyrille-Braxton (ponoć b.dobry, jeszcze nie słuchałem). No i w kwietniu na żywca w W-wie.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Rzeczywiście, to 'najnormalniejszy' (w sensie - 'najmniej awangardowy' ;-) Braxton jakiego słyszałem,

a słyszałem niewiele, w zasadzie to co i_nemes (+ jedną płytę 'poważkową' z hat[now]ART, no ale tam to akurat Braxton nie gra)

 

Co do koncertu - co by trzeba posłuchać, żeby wiedzieć mniej wiecej czego się spodziewać, wszak to pewnie trochę inny Braxton niż ten którego znam ;)

 

Przejrzałem polskie sklepy i w zasadzie trudno coś znaleźć, zwłaszcza z tych płyt, ktore najbardziej polecasz.

 

Na moją 'listę zakupów' wpadły dwa nowsze albumy - Four compositions (2000) (Delmark)

i duet z Leo Smithem - Organic resonance (Pi)

Bać się ich? ;-)

 

Ta druga zresztą wysoko notowana w podsumowaniu jazzowym 2003 roku w 'The Wire'

A jak już jesteśmy przy tym magazynie, oto okładka najnowszego numeru :-)

[obrazekLUKASZ-249621_1.jpg]

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Najnormalniejszy jest na 'Six Monk's Compositions' - przez ta plyte zaczynam do Braxtona docierac (tylko nikt nie chce mi pomoc w znalezieniu czegos podobnego :( ). Duet z Maksiem to juz trudniejsze wyzwanie, choc urzekajace. Pamietam, ze pierwsza plyta AB, ktorej posluchalem bylo 'For Alto', poniewaz bylo to na etapie fascynacji nieco innym jazzem, odrzucilo mnie na dlugo :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

aTom > Jeśli się nie mylę, to AB jest teraz na etapie GTM, a zatem szukaj czegoś takiego A ten rotfl dlatego, że w Polsce w obecnej chwili dostępne są 2 płyty prezentujące ten etap jego twórczości. Jedna to wspomniany przez Ciebie kwartet na Delmarku. Bardzo normalna płyta. Druga to Ninetet Live in Yoshi's (Leo) - 2 płytowy album. Nie ma zmiłuj się. Dość trudno się tego słucha i ma tę właściwość, że jak się oderwiesz, choćby na chwilę od śledzenia muzyki, to już trudno się znaleźć. I trzeba słuchać od początku, bo każda z płyt to 1 utwór. Tak mniej więcej po 70 minut;)

 

A Wadadę z Braxtonem brać! Oba krążki zresztą. Piękne granie. Kameralne, nieco zakręcone. Piękne....

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Decao >

Sorki, miałem odpowiedzieć wcześniej, ale...

Six Monk's Compositions wpisuje się w tribute'y AB dla muzyków jazzowych, których ceni. Oprócz Monka są jeszcze: Eight (+3) Tristano Compositions (hatART), Charlie Parker Project (hatART, ale będzie hatOLOGY), Nine Compositions (Hill) 2000 (CIMP). Nadto jest szereg płyt ze standardami granymi przez AB, jak np. In The Tradition (2cd na Steeple Chase), czy ostatnio 4 płytowy 23 Standards (Quartet) 2003, a także praktycznie wszystkie płyty tzw. piano quartet (np. Piano Quartet Yoshi's 1994 /Music & Arts/, czy obie części Knitting Factory (Piano/Quartet) /Leo/). Do tego dochodzi np. płyta w duecie ze Stewartem Gilmorem - 14 Compositions (Traditional) 1996 (Leo). Zresztą tego jest całe mnóstwo;) Za wyjątkiem tej ostatniej - winno Ci się wszystko lub niemal wszystko podobać. A na tę ostatnią warto zwrócić uwagę, bo jest tam ducka utworów jazzowych, z których bodaj żaden nie został skomponowany po II wojnie, zagranych w dość/bardzo awangardowy sposób.

Jeśli jednak już zapragniesz wstępu do "normalnego" AB, to myślę, że mógłbyś zobaczyć na Dances & Orations Johna Rapsona (Music & Arts), gdzie grane są utwory AB i z jego udziałem oraz Jump or Die (też Music & Arts) nagrane przez dwa połączone (i należące ponoć do awangardy rocka) zespoły Splatter i Debris, gdzie są grane kompozycje AB. Myślę, że obie pozwolą wskoczyć dość miękko na to co teraz nie do końca może Ci się podoba. Inna sprawa, że niedawno dałem znajomemu Dortmund - strasznie mu się spodobało, a to człowiek, który jazzu zaczął słuchać na krakowskich koncertach V5;)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

aTom, pavbaranov

 

Sorki że off-topic, ale czy przerabialiście już ostatnią Masadę?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

-> broy

I weź Ty mi powiedz jak to jest, co roku sluchasz mase ciekawych nowych płyt jazzowych, a jak przyjdzie do podsumowania na thebestofy roku to ciągle Douglas i Douglas ;-))

wziąłeś 'ślub' z panem DD czy jak? ;-))

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

broy >

Przykro mi, ale nie znam nowej Masady, ani jej... nie poznam;) Mam ich 10 DIWów, 1 koncertówkę i kilka koncertów niewydanych do tej pory na płytach. Niestety, o ile 1 Masadę (choć wcale nie uważam jej za najlepszą) można było postrzegać z ciekawością, to słysząc na wielu koncertach niemal dokładnie te same solówki, zostałem przez Pana Zorna i kolegów po prostu zmęczony jego kwartetem. Ta kapela nie rozwija się w żaden sposób od lat. Jest czymś w rodzaju dinozaurów rocka, którzy od czasu do czasu wychodzą z nory i dają "prestiżowy" koncert.

A jeden z najlepszych ich koncertów, jaki mam zarejestrowany, to ten warszawski.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Ja niestety na nim nie byłem, bardzo żałuję. Wracając do Braxtona: czy wiadomo już, jaka będzie cena biletów? Oby tylko nie przesadzona, bo skończy się jak w przypadku C.Taylora w FN....

Pzdr

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Archived

    This topic is now archived and is closed to further replies.



    • Recently Browsing   0 members

      • No registered users viewing this page.
    ×
    ×
    • Create New...

                      wykrzyknik.png

    AdBlock blocking software detected!


    Our website lives up to the displayed advertisements.
    The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

    Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

     

    Registered users can disable this message.