Skocz do zawartości
IGNORED

automat DSG dotarcie silnika


Meloman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, szymon1977 napisał:

A dla mnie jedyny niezbędny w aucie gadżet to zegarek.

Jeżeli miałbym coś jednego zabrać na bezludną wyspę z kategorii sprzętu elektronicznego to byłby to chyba zestaw audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.11.2019 o 10:57, micwoj napisał:

Koszt 200zł, a wióry nie będą szlifowały silnika. 

Przekonałeś mnie. Koszt będzie niewielki, w stosunku do ceny pojazdu wręcz pomijalna.

Jestem umówiony na poniedziałek. Na liczniku 1800 km.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Samochód to nie tylko silnik, ale też elektryka, zawieszenie i blacha . I jest sporo samochodów z trwałymi silnikami ale całą masą innych problemów.
Największym problemem samochodu jest to, że średnio przez 23 godziny dziennie stoi bezczynnie i go rdza żre.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Allmr napisał:

Poczytaj dokładnie z trochę się zdziwsz. Podpowiedź - jak myślisz ile razy możesz Teslą przyśpieszyć w 5s? Wieloma innymi elektrykami zresztą też.

A jak często używasz maksymalnego przyspieszenia od 0 do 100? Proporcja profilu jazdy do zapotrzebowania na energię będzie taka sama bez względu na rodzaj napędu.  Ktoś mi kiedyś opowiadał o jeździe sportowym autem ile fabryka dała po niemieckiej autostradzie.  Średnia nie wyszła imponująca bo co 20 trzeba było zjeżdżać na stację benzynową.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Zbig napisał:

Ktoś mi kiedyś opowiadał o jeździe sportowym autem ile fabryka dała po niemieckiej autostradzie.  Średnia nie wyszła imponująca bo co 20 trzeba było zjeżdżać na stację benzynową.

O ile mnie pamięć nie myli to był Jeremy Clarkson i jakieś Maseratti czy inny Aston Martin :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Zbig napisał:

A jak często używasz maksymalnego przyspieszenia od 0 do 100? Proporcja profilu jazdy do zapotrzebowania na energię będzie taka sama bez względu na rodzaj napędu.  Ktoś mi kiedyś opowiadał o jeździe sportowym autem ile fabryka dała po niemieckiej autostradzie.  Średnia nie wyszła imponująca bo co 20 trzeba było zjeżdżać na stację benzynową.

Ale nie o to chodzi. Ogólnie mówiąc chodzi o tzw marketingową ściemę. Tesla potrafi tak przyśpieszyć, ale tylko raz. Każde kolejne przyśpieszenie jest znacząco wolniejsze, a bateria konsumuje się w zastraszającym tempie. A skoro tak jest to dlaczego podaje się tylko tą pierwszą wartość? Bo wszyscy poźniej powielają informację, jakie to ma fantastyczne przyśpieszenie. Rzeczywistość niestety wygląda nieco inaczej.

Proporcja profilu jazdy do zapotrzebowania na energię będzie taka sama bez względu na rodzaj napędu.

Z ty też się nie zgadzam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Allmr napisał:

Z ty też się nie zgadzam.

A mógłbyś to uzasadnić?  Czytałem parę raportów z testów długodystansowych Tesli i nie było tam ani słowa o zmiennym przyspieszeniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo - jeździmy w różnych warunkach. Raz mróz, raz upał.

Kiedy uznać, że po ruszeniu, silnik z automatem DSG nie jest już zimny i można na troszkę więcej sobie pozwolić?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Dodam, że nie żebym się chwalił, ale wg instrukcji 5,7 s do setki.

Moja że stoperem zrobiłem 5,2

Na hamownie pojechałem i fabrycznie miała 303 KM , z tym że ja mam już swoją 2 lata i wersję 280

Mazdę 6 w pierwszej kolejności brałem pod uwagę, ale ich oferta mnie rozczarowała. Insignia jeszcze gorzej. Przynajmniej jak dla mnie.

Też kilka lat temu krzywiłem się na hasło Skoda i nawet nie przepuszczałem, że kiedyś ja kupię.

Ja tam nie czuję się "biedakiem z limuzyną" czy też "wieśniakiem w combi".

Ja przed Superbem miałem tę nową Mazdę 6 i Skoda jest lepsza pod każdym względem, a już materiały w. Maździe to był dramat.

Kierownice wymieniali mi na gwarancji po 21 tysiącach całe obszycie obłaziło, zaciski hamulcowe w ASO najpierw naprawiali potem stwierdzili że trzeba wymienić. 4 wizyty w ASO

Uszczelki w drzwiach 3 razy byłem w ASO.

A najgorszy był lakier pęd wiatru rysował lakier na aucie

Skoda ma w kompie funkcję pokazywania temperatury oleju o ile pamiętam.

Tak jest temperatura oleju pokazana

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Zbig napisał:

Skoda ma w kompie funkcję pokazywania temperatury oleju o ile pamiętam.

Bawiłem się funkcjami kompa i jakoś nie znalazłem, ale dzięki za info. Dzisiaj przy wymianie oleju zapytam w ASO gdzie to znaleźć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Bawiłem się funkcjami kompa i jakoś nie znalazłem, ale dzięki za info. Dzisiaj przy wymianie oleju zapytam w ASO gdzie to znaleźć.
U mnie jest w danych auta temperatura oleju na wyświetlaczu między licznikami, w konsoli głównej nie znajdziesz

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, venom200 napisał:

U mnie jest w danych auta temperatura oleju na wyświetlaczu między licznikami,

Okej. Dzięki, ale głównym kokpicie mam tylko u siebie tradycyjnie temp. płynu chłodzącego.

7 godzin temu, venom200 napisał:

Ja przed Superbem miałem tę nową Mazdę 6 i Skoda jest lepsza pod każdym względem, a już materiały w. Maździe to był dramat.

Mój mechanik też mi odradzał Mazdę i jako faworyta wskazywał Superba, choć jak twierdził - dzisiaj nie ma już dobrych samochodów, ale Skoda prezentuje obecnie najlepszy stosunek jakości (możliwości) do ceny.

Myślałem też o Oplu Insignia, ale jak można do topowego modelu wsadzać silniki o poj. raptem 1,5 litra? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Meloman napisał:

Okej. Dzięki, ale głównym kokpicie mam tylko u siebie tradycyjnie temp. płynu chłodzącego.

Między zegarami masz wyświetlacz, który pokazuje np. zużycie paliwa. Jak poklikasz to jedna z opcji to temp. oleju. Jeślinie to wejdź w menu i zibacz, czy masz zaznaczone jako opcja di wyświetlenia.

51 minut temu, Meloman napisał:

Myślałem też o Oplu Insignia, ale jak można do topowego modelu wsadzać silniki o poj. raptem 1,5 litra? 

Do 1.0 w Mondeo jeszcze baaardzo daleko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, szymon1977 napisał:

Między zegarami masz wyświetlacz, który pokazuje np. zużycie paliwa. Jak poklikasz to jedna z opcji to temp. oleju. Jeślinie to wejdź w menu i zibacz, czy masz zaznaczone jako opcja di wyświetlenia.

Mam analogowe zegary, a tylko w środku jest wyświetlacz (prostokątny). Tam nie ma co klikać. Będę dzisiaj w ASO to się podpytam.

35 minut temu, szymon1977 napisał:

Do 1.0 w Mondeo jeszcze baaardzo daleko.

Łoo matko!... Ktoś to kupuje?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Meloman napisał:

Mam analogowe zegary, a tylko w środku jest wyświetlacz (prostokątny). Tam nie ma co klikać.

 

Klikasz na kierownicy.

Godzinę temu, Meloman napisał:

Łoo matko!... Ktoś to kupuje?

Chyba nie. Podobno Ford ogłosił, że produkcja Mondeo nie będzie kontynuowana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Głowa jest dla mnie najważniejsza, bo nią jem."

Muzyki słucham na kinie domowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, venom200 napisał:

Moja że stoperem zrobiłem 5,2

Jak wg wskazania prędkościomierza to zmierzyłeś przyspieszenie od 0 do 95-96 de facto

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Moderatorzy

Taa, rozważają zaprzestanie produkcji Mondeo na mk5. Zakładają optymistycznie, że kupujący koniecznie kupią Edge.

Sami przepchną klientów w objęcia 508, Superb.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, szymon1977 napisał:
1 godzinę temu, Meloman napisał:

Mam analogowe zegary, a tylko w środku jest wyświetlacz (prostokątny). Tam nie ma co klikać.

 

Klikasz na kierownicy.

Dokładniej to zdaje się trzeba najpierw wybrać przyciskiem na kierownicy funkcję wyświetlania parametrów a potem przewinąć roleczką do właściwego parametru.  I faktycznie może być tak że on nie jest aktywny i trzeba w menu ustawień go dodać do aktywnej listy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, szymon1977 napisał:

Klikasz na kierownicy.

29 minut temu, Zbig napisał:

Dokładniej to zdaje się trzeba najpierw wybrać przyciskiem na kierownicy funkcję wyświetlania parametrów a potem przewinąć roleczką do właściwego parametru.  I faktycznie może być tak że on nie jest aktywny i trzeba w menu ustawień go dodać do aktywnej listy.

Dzięki. Zajrzałem też do instrukcji, ale nic w niej nie ma na temat odczytów temperatury oleju.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Meloman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Meloman napisał:

Kiedy uznać, że po ruszeniu, silnik z automatem DSG nie jest już zimny i można na troszkę więcej sobie pozwolić

W poprzedniej A6 miałem wskaźnik temp.oleju,utrzymywała się w okolicach temp.płynu przy spokojnej jeździe ale była przydatnym gadżetem.Aby sobie na więcej pozwolić temp.płynu musi choć trochę drgnąć,czyli osiągnąć chociaż 50-60 st a i tak starań się nie przekraczać 3-3.5 tys obr.Pamiętaj że olej nagrzewa się wolniej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Taa, rozważają zaprzestanie produkcji Mondeo na mk5. Zakładają optymistycznie, że kupujący koniecznie kupią Edge.
Sami przepchną klientów w objęcia 508, Superb.
Ja jeździłem nowym Mondeo i samochód poprawny ale bardziej nudny niż Skoda czy inny Niemiec.
Ot taki bezpłciowy samochód.
Nie kupił bym na pewno

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim raz jeszcze za cenne rady. Rzeczywiście - temperaturę oleju można odczytać w nowym Superbie poprzez prawy przycisk na kierownicy. Po jakiś 10-15 minutach miałem już 75 stopni.

Co do wymiany oleju, to wszystko fajnie, tylko skasowali mnie łącznie z robocizną na 750 zł (sam olej 450 zeta). :-(

 

3 godziny temu, endriu napisał:

a i tak starań się nie przekraczać 3-3.5 tys obr.

W sumie to autko ma spory zryw nie przekraczając nawet 3 tysięcy obrotów. Trzeba tylko dobrze wyczuć pedał gazu. Ja cały czas się tego uczę.

Na wolnych mam 800 obrotów, a na autostradzie na tempomacie przy 140 km/h obroty wynoszą ok. 2,5 tysięcy.

Nie wiem jak wtedy udało mi się podejść pod czerwone pole???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie. Zauważyłem, że podczas postoju (np. na czerwonym) zwłaszcza na zimnym silniku (ale to nie jest regułą) czasami mimo 800 obrotów silnik wchodzi w lekkie drgania, które są odczuwalne. Co dziwniejsze - nie dzieje się to od razu, ale powiedzmy 2-3 minutach. Jak silnik jest rozgrzany to raczej efekt nie występuje. Wtedy przy postoju silnik jest prawie niesłyszalny.

Co dziwniejsze - podczas hamowania przy światłach silnika też praktycznie nie słychać. Dopiero jak się zatrzymam, to po 1-2 sekundzie silnik zaczyna delikatnie drgać.

Podczas wymiany oleju w ASO wspominałem im o tym, ale szybka diagnoza z podłączeniem do kompa nie wykazała usterki.

Czy taka praca silnika benzynowego jest prawidłowa przy ok. 1900 przejechanych kilometrach?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zupełnie normalne i nie ma się czym przejmować. Dla sprawdzenia w czasie postoju, gdy zauważysz te drgania, wrzuć N - na pewno będzie lepiej. Po prostu normalnie stoisz na D, czyli masz wrzucony pierwszy bieg i wciśnięty hamulec. Czasami soft wywołuje taki efekt, aczkolwiek powinny to być minimalne drgania, praktycznie nie widoczne na wskaźniku obrotów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Allmr napisał:

Czasami soft wywołuje taki efekt, aczkolwiek powinny to być minimalne drgania, praktycznie nie widoczne na wskaźniku obrotów.

Tak - drgania nie są widoczne na wskaźnikach, ale są odczuwalne w kabinie. Coś takiego jakbym jeździł dieslem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak jak pisałem. Choć z tym dieslem to trochę mnie zaintrygowałeś, bo to wydaje się być spore drganie. Ale to indywidualne odczucia. Generalnie DSG to nie jest demon kultury pracy, są dużo lepsze automaty. 

Jak ruszasz, wrzucając D lub R to czuć szarpnięcie? Czasami aktualizacja softu pomaga, ale to wizyta w serwisie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma A-Classe III automat benzyna 1.6 i też się toto trzęsie jak galareta na wolnych obrotach...

3 godziny temu, Meloman napisał:

Zauważyłem, że podczas postoju (np. na czerwonym) zwłaszcza na zimnym silniku (ale to nie jest regułą) czasami mimo 800 obrotów silnik wchodzi w lekkie drgania, które są odczuwalne.

A rozrząd jest łańcuchowy czy pasek?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.11.2019 o 08:47, Meloman napisał:

Myślałem też o Oplu Insignia, ale jak można do topowego modelu wsadzać silniki o poj. raptem 1,5 litra? 

Można do mojej crv właśnie taki włożyli i jak na razie nie narzekam, jakoś się toczy i w razie "w" da się wyprzedzać ?

Co do wymiany olej na dotarciu, mimo odradzania w serwisie wymieniłem po ok 1000 km. Wolę po paru latach sprzedać możliwie sprawny samochód i mieć czyste sumienie.  Przy okazji testuje na sobie nowy malutki silnik od hondy z cvt. Mimo, że miałem obawy na początku to w tym akurat wypadku całkiem fajne połączenie. Zupełnie inna bajka niż wyjec w toyocie czy mitsubishi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Przemysław_51508
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.