Skocz do zawartości
IGNORED

BESTA - odjazdowy pomysl na glosniki Open Baffle


xajas

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Każdego głośnika z osobna

nie, po to sie robi kolumne glosnikową z kilku przetworników by dxwiek byl wynikiem współdziałania wszystkich głosników w odpowiedniej konfiguracji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lech36 napisał:

Można to też zrobić z miejsca odsłuchu dla pary kolumn. Będziesz miał najlepszą zbieżność fazową podziału w miejscu odsłuchu. 

Można, ale z miejsca odsłuchu jesteś zasypany zniekształceniami fazowymi, spowodowanym odbiciami w pomieszczeniu. Zmiana pozycji głowy i już masz zmiany fazowe dla wysokich częstotliwości. To wszystko tylko z pozoru jest takie proste ale im bardziej w las tym więcej drzew i ciemniej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

pomiar szumem tercjowym (te schodki) sa złozeniem programowym odpowiedzi kolumny z róznych miejsc pokoju, pokazuje to to co napisałem ,ze konkretna linia basu zalezy od pomieszczenia natomiast pomiar charakterystyki basu bez udziału pomieszczenia jest pomiarem własnie bliskiego pola i jest zawarty do 300hz w górnym wykresie

Miałem przyjemność słuchać tych kolumn w warunkach domowych i nie zauważyłem niczego niepokojącego w ich brzmieniu co by wskazywało na taką dużą górę w okolicach 50 Hz. Tak się zastanawiałem wtedy jak jest dokładność takich domowych pomiarów. Ten wykres z szumu tercjowego był bardziej wiarygodny. Ale może akustyka coś skorygowała ;-). Pomieszczenie w którym ich słuchałem nieciekawe.

6 minut temu, meloV8 napisał:

Można, ale z miejsca odsłuchu jesteś zasypany zniekształceniami fazowymi, spowodowanym odbiciami w pomieszczeniu.

Wiem, ale to dotyczy też głośników w których zgrano fazę z 1 m.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, meloV8 napisał:

Można, ale z miejsca odsłuchu jesteś zasypany zniekształceniami fazowymi, spowodowanym odbiciami w pomieszczeniu. Zmiana pozycji głowy i już masz zmiany fazowe dla wysokich częstotliwości. To wszystko tylko z pozoru jest takie proste ale im bardziej w las tym więcej drzew i ciemniej. 

Czyli wracając do OB nie ma generalnie jakiejś uzgodnionej metody pomiarowej pozwalającej jakoś je porównać, jako że pomieszczenie ma ogromny wpływ, nieporównywalnie duży w stosunku do tradycyjnych konstrukcji? Po lekturze tego testu w sumie trochę się dziwię, że większe firmy się za to biorą, w praktyce może to oznaczać same kłopoty. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, przemak napisał:

Po lekturze tego testu w sumie trochę się dziwię, że większe firmy się za to biorą, w praktyce może to oznaczać same kłopoty. 

Generalnie kolumny to rzeczywiście same problemy/kłopoty. Dużo niewiadomych. Dlatego DIY jest bardzo odpowiednim działem dla tego sprzętu, oczywiście w układzie aktywnym, wsparte zwrotnicami DSP. To oczywiście tylko moje zdanie. Pewnie będą oponenci.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Lech36 napisał:

Generalnie kolumny to rzeczywiście same problemy/kłopoty. Dużo niewiadomych. Dlatego DIY jest bardzo odpowiednim działem dla tego sprzętu, oczywiście w układzie aktywnym, wsparte zwrotnicami DSP. To oczywiście tylko moje zdanie. Pewnie będą oponenci.  

Z tym, że ja o OB tylko... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar będzie piękny, ale co ze zniekształceniami głośników?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, przemak napisał:

Czyli wracając do OB nie ma generalnie jakiejś uzgodnionej metody pomiarowej pozwalającej jakoś je porównać, jako że pomieszczenie ma ogromny wpływ, nieporównywalnie duży w stosunku do tradycyjnych konstrukcji? Po lekturze tego testu w sumie trochę się dziwię, że większe firmy się za to biorą, w praktyce może to oznaczać same kłopoty. 

Klasyczne kolumny promieniuja bas dookolnie i to w pomieszczeniu będzie sprawiało więcej problemów z rezonansami. Tutaj dipol co prawda wymaga nieco większej odległości od tylnej ściany ale w zamian pasmo będzie bardziej wyrównane. Sam pomiar nie stanowi kłopotu, tylko jego właściwie "sklejenie" może być podchwytliwe. Dlatego używa się pomiarów usrednionych z większej odległości. W kolorze bezechowej mierzysz OB tak samo jak klasyczne kolumny. Jako ciekawostkę, warto dodać, że pomiary w Audio nie zawierają korekcji dyfrakcji dla pomiaru niskich częstotliwości. To znaczy, że pomiar bliski jest dodany do far field w okolicy 200-300hz bez wprowadzenia korekcji szerokości ścianki mierzonej kolumny. W efekcie pomiary z Audio większości maja podbicie na basie. To tak jakby zmierzyć pomiar bliski odgrody i nie wprowadzić korekcji dyfrakcji, tym że w przypadku OB mamy jeszcze problem zwarcia akustycznego przedniej i tylnej części głośnika. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez meloV8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, meloV8 napisał:

To znaczy, że pomiar bliski jest dodany do far field w okolicy 200-300hz bez wprowadzenia korekcji szerokości ścianki mierzonej kolumny

sorry ale złozenie o jakim piszesz jest z pomiaru bliskiego pola i pomiaru onaxis

pomiar farfield jest pomiarem  pasma z dalszej odległosci mającym na celu sprawdzenie podstawowej równowagi charakterystyki całego pasma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dwu a nawet trój etapowo trzeba włączając w to odsłuch. Nawet w czterech etapach lepiej. Pomiar poszczególnych głośników na etapie planowania podziałów i dobierania głośników. Następnie pomiar bliskiego pola, dalej z miejsca odsłuchu i na koniec sam odsłuch.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, przemak napisał:

Z tym, że ja o OB tylko... 

To chyba największe problemy, może dlatego pomiarowiec polskiego Audio nie zamieszcza wyników pomiarów swoich konstrukcji OB o czym wspominali koledzy wcześniej. Linkwitz co chwilę robił jakieś uaktualnienia w swoich kolumnach Orion mimo że wersja pierwotna powinna być przez tak doświadczonego konstruktora dopieszczona do perfekcji a jednak zawsze coś wymaga poprawki mimo chyba perfekcyjnego opanowania techniki pomiarowej. Na końcu przychodzi Kowalski i mówi że to nie gra. Takiego traktowania na tym forum doświadczył jeden z niewielu a może nawet jedyny posiadacz takich Orionów. Wtedy forumowe wyrocznie najeżdżały na ten wyrób dosyć agresywnie próbując obrzydzić go właścicielowi. Właściciel na szczęście miał wiedzę i umiał się bronić za co często otrzymywał kary na tym forum. W końcu się zniechęcił choć nie wiem czy czasem nie zagląda pod innym nickiem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, slawek.xm napisał:

sorry ale złozenie o jakim piszesz jest z pomiaru bliskiego pola i pomiaru onaxis

pomiar farfield jest pomiarem  pasma z dalszej odległosci mającym na celu sprawdzenie podstawowej równowagi charakterystyki całego pasma

Pomiar on axis również jest pomiarem far field. Jest to umowna odległość 1m, z której można już zmierzyć dyfrakcje w zakresie średnich tonów dla typowej obudowy. W praktyce używa się odległości 1m aby ustandaruzowac pomiar efektywności zespołu głośnikowego. Far field może być zarówno 0.5m jak i 2m w zależności od kolumny głośnikowe jakiej mierzymy. Odległość far field jest odległości relatywną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, meloV8 napisał:

Klasyczne kolumny promieniuja bas dookolnie i to w pomieszczeniu będzie sprawiało więcej problemów z rezonansami. Tutaj dipol co prawda wymaga nieco większej odległości od tylnej ściany ale w zamian pasmo będzie bardziej wyrównane. Sam pomiar nie stanowi kłopotu, tylko jego właściwie "sklejenie" może być podchwytliwe. Dlatego używa się pomiarów usrednionych z większej odległości. W kolorze bezechowej mierzysz OB tak samo jak klasyczne kolumny. Jako ciekawostkę, warto dodać, że pomiary w Audio nie zawierają korekcji dyfrakcji dla pomiaru niskich częstotliwości. To znaczy, że pomiar bliski jest dodany do far field w okolicy 200-300hz bez wprowadzenia korekcji szerokości ścianki mierzonej kolumny. W efekcie pomiary z Audio większości maja podbicie na basie. To tak jakby zmierzyć pomiar bliski odgrody i nie wprowadzić korekcji dyfrakcji, tym że w przypadku OB mamy jeszcze problem zwarcia akustycznego przedniej i tylnej części głośnika. 

No właśnie. Te pomiary mi się wydawały dziwne z tą grubą szarą kreską w dole ? ale nie drążyłem, bo mnie to średnio interesuje. Mogliby wyraźnie to zaznaczać. 

Z różnicami w pomiarze właśnie o to mi chodziło, że nie można za bardzo z bliska, a w zwykłych jest to jednak przyjęte i można uwzględnić i porównać, np. w przypadku pomiarów z Audio. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, przemak napisał:

No właśnie. Te pomiary mi się wydawały dziwne z tą grubą szarą kreską w dole ? ale nie drążyłem, bo mnie to średnio interesuje. Mogliby wyraźnie to zaznaczać. 

Z różnicami w pomiarze właśnie o to mi chodziło, że nie można za bardzo z bliska, a w zwykłych jest to jednak przyjęte i można uwzględnić i porównać, np. w przypadku pomiarów z Audio. 

Sek w tym, że aby analiza pomiarów miała sens, to trzeba znac dokładną metodę pomiarowa, jaka zastosowano. Wiesz dlaczego większość firm mnie podaję pomiarów swoich produktów? Bo większość ludzi nie potrafi tego czytać i wyciągać wniosków. Potem kolumny trafiają do testów, ktoś tam coś pomięrzy i zaczyna się... 

40 minut temu, Lech36 napisał:

a jednak zawsze coś wymaga poprawki mimo chyba perfekcyjnego opanowania techniki pomiarowej

Bo to nie byl problem natury pomiarowej, tylko koncepcji projektu. W tym cała magia, że nawet tanie kolumny na Tonsilach miały w pomiarach równa charke, ale jeden równy pomiar to jeszcze za mało, żeby stwierdzić jakie możliwości ma to, co zostało zamierzone na osi, w komorze. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, meloV8 napisał:

Sek w tym, że aby analiza pomiarów miała sens, to trzeba znac dokładną metodę pomiarowa, jaka zastosowano. Wiesz dlaczego większość firm mnie podaję pomiarów swoich produktów? Bo większość ludzi nie potrafi tego czytać i wyciągać wniosków. Potem kolumny trafiają do testów, ktoś tam coś pomięrzy i zaczyna się... 

Nie ma się co dziwić, jeżeli ludzie kupują różne rzeczy na podstawie idiotycznych nieprawdziwych parametrów to jak ma być? Producent uczciwie podający parametry (nie tylko kolumn) jest na straconej pozycji, bo konkurencja zamiast tego nawija klientowi makaron na uszy. I ludzie kupują kolumny z pasmem 20-20 albo inne tego typu rzeczy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak włączę w takim symulatorze muzykę to będzie można posłuchać?


Zrozumiałem że to jest żart,ale temat jest naprawdę ciekawy.
Jestem zdziwiony że nadal nie ma takiej funkcji. Byłby fajny sposób sprawdzić jak to gra bez konieczności budowy prototypy. W końcu samochody projektują w komputerze. Dlaczego dla audio musi być inaczej?
Może być trudno z symulacją głośników, ale efekty dyfrakcji i pozycja w pokoju jest do wykonania.
Nie ma się co dziwić, jeżeli ludzie kupują różne rzeczy na podstawie idiotycznych nieprawdziwych parametrów to jak ma być? Producent uczciwie podający parametry (nie tylko kolumn) jest na straconej pozycji, bo konkurencja zamiast tego nawija klientowi makaron na uszy. I ludzie kupują kolumny z pasmem 20-20 albo inne tego typu rzeczy...


Druga sprawa że dobre pasmo przenoszenia albo niskie zniekształcenia nic nie gwarantują. V-shape brzmi fajnie. Zwłaszcza wieczorem. Druga harmonijna dodaje charakteru. Jak to określić na pomiarach nie wiem.

Np Avantgarde Acoustic ma straszne pomiary w Audio, ale brzmią przyjemnie.
Klasyczne kolumny promieniuja bas dookolnie i to w pomieszczeniu będzie sprawiało więcej problemów z rezonansami.

Yes tak myślałem. Niestety, w warunkach hotelowych na AVS 2019 moje OB sprawiły o wiele więcej kłopotów pomiędzy 100 a 700hz niż zwykły bass-reflex.
Generalnie kolumny to rzeczywiście same problemy/kłopoty. Dużo niewiadomych. Dlatego DIY jest bardzo odpowiednim działem dla tego sprzętu, oczywiście w układzie aktywnym, wsparte zwrotnicami DSP. To oczywiście tylko moje zdanie. Pewnie będą oponenci.  


To jest na pewno drogi i trudny sposób, choć i bardzo ciekawy, pełny nauki i wyzwań. Dobre fabryczne kolumny z odpowiednią korekcją cyfrową i wystarczającą ilością sekcji basowych jest tańszym sposobem na dobre brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrozumiałem że to jest żart,ale temat jest naprawdę ciekawy.

Jestem zdziwiony że nadal nie ma takiej funkcji. Byłby fajny sposób sprawdzić jak to gra bez konieczności budowy prototypy. W końcu samochody projektują w komputerze. Dlaczego dla audio musi być inaczej?

Może być trudno z symulacją głośników, ale efekty dyfrakcji i pozycja w pokoju jest do wykonania.

 

Mysle ze obaj znamy dobry przyklad na to, jak dobrze takie symulacje/prognozy funkcjonuja, patrz Macro5, Test Convoultion w Acourate.

 

Niedawno zadalem sobie trudu, porownania wynikow symulacji korekcji glosnikow/pomieszczenia z rzeczywistymi pomiarami. Roznic trzeba szukac lupa.

 

U gory symulacja, na dole realne pomiary

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Zrozumiałem że to jest żart,ale temat jest naprawdę ciekawy.
Jestem zdziwiony że nadal nie ma takiej funkcji.

Jakoś by się dało, wygenerować trzeba odpowiedź impulsową a dalej łatwo. Tylko na czym tego słuchać, na ns10? ? To by było jak testy dużych jbli z jutuba na glosniczku laptopa ?

4 godziny temu, meloV8 napisał:

Od jakiegoś czasu, każdy mój projekt na początku projektowania jest w zasadzie systemem aktywnym. Soft, którego używam, korzysta z tych samych pomiarów do projektowania zwrotnicy pasywnej jak i aktywnej.

Na wstępnym etapie chyba wszyscy tak robią, zwłaszcza, jak trzeba posłuchać, podyskutować, zebrać opinie czy choćby sprawdzić różne koncepcje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, xajas napisał:

U gory symulacja, na dole realne pomiary

Gdy będziesz miał wolną chwilę, spróbuj powtórzyć to samo dla kilku pozycji jednocześnie. Chociażby 20cm do przodu/w górę. Czy też trzeba będzie szukać róźnic pod lupą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Yes tak myślałem. Niestety, w warunkach hotelowych na AVS 2019 moje OB sprawiły o wiele więcej kłopotów pomiędzy 100 a 700hz niż zwykły bass-reflex.

Na przestrzeni kilku lat, pokojach Sobieskiego grały różne odgrody, które nie miały problemu z basem. Oczywiście nigdy nie ma gwarancji na sukces ale były prezentacje bardzo dobre tego typu konstrukcji. Twoje dipole maja bardzo specyficzna budowę, rozwiazania i tutaj upatrywalbym problemów, przez które miałeś trudności z ich prezentacja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, przemak napisał:

wygenerować trzeba odpowiedź impulsową a dalej łatwo.

Odpowiedź impulsowa jest reakcją liniową, a system kolumny+pokój jest systemem nieliniowym. Gdyby pokój można było przedstawić impulsem, wystarczyłoby go odwrócić i w pełni rozwiązać problem z basem, podgłosem i t.p.

2 minuty temu, meloV8 napisał:

które nie miały problemu z basem

Z basem nie było problemu. Był problem ze średnicą - 100-700Hz. Ale się zgadzam że zrobiłem konstrukcję niekonwencjonalną.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ivan Nikitin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ivan Nikitin napisał:

Odpowiedź impulsowa jest reakcją liniową, a system kolumny+pokój jest systemem nieliniowym. Gdyby pokój można było przedstawić impulsem, wystarczyłoby go odwrócić i w pełni rozwiązać problem z basem, podgłosem i t.p.

System kolumny i pokój jest linowy wręcz książkowo, jak nie przesterowujemy za bardzo rzecz jasna..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ivan Nikitin napisał:

Z basem nie było problemu. Był problem ze średnicą - 100-700Hz

Różne opinie słyszałem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, meloV8 napisał:

Różne opinie słyszałem ?

Może tak być. Na słuch trudno określić wadliwą część pasma przenoszenia.

6 minut temu, przemak napisał:

System kolumny i pokój jest linowy wręcz książkowo

W których książkach tak piszą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, przemak napisał:

Na wstępnym etapie chyba wszyscy tak robią, zwłaszcza, jak trzeba posłuchać, podyskutować, zebrać opinie czy choćby sprawdzić różne koncepcje

Szczerze mówiąc, z tych osób jakie znam, które budują zestawy we własnym zakresie, nikt nie korzysta z odsłuchu symulacji filtrów pasywnych przez dsp. Z firm komercyjnych wiem, że Magico używa tej koncepcji. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Może tak być. Na słuch trudno określić wadliwą część pasma przenoszenia.

W których książkach tak piszą?

W tym sensie rzecz jasna, że jedno i drugie się daje symulować doskonale. I to nawet w świecie gitarowym, gdzie zniekształcenia głośników grają dużą rolę. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, meloV8 napisał:

 z tych osób jakie znam, które budują zestawy we własnym zakresie, nikt nie korzysta z odsłuchu symulacji filtrów pasywnych przez dsp

Troels używa dbx 223 przy doborze odpowiednich zwrotnic.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Ivan Nikitin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, meloV8 napisał:

Szczerze mówiąc, z tych osób jakie znam, które budują zestawy we własnym zakresie, nikt nie korzysta z odsłuchu symulacji filtrów pasywnych przez dsp. Z firm komercyjnych wiem, że Magico używa tej koncepcji. 

Miałem na myśli zestawy aktywne.

1 minutę temu, Ivan Nikitin napisał:

Troels używa dbx 223 przy doborze odpowiednich zwrotnic.

Ale to zwykła zwrotnica, a nie dsp.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemak napisał:

W tym sensie rzecz jasna, że jedno i drugie się daje symulować doskonale.

Symulować oczywiście można. Chodziło mi o to, że system+pokój nie jest systemem liniowym. Ale to już off-top.

16 minut temu, przemak napisał:

System kolumny i pokój jest linowy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ivan Nikitin napisał:

Chodziło mi o to, że system+pokój nie jest systemem liniowym

W którym miejscu poza zniekształceniami głośników jest nieliniowy? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 14

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.