Skocz do zawartości
IGNORED

BESTA - odjazdowy pomysl na glosniki Open Baffle


xajas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, Lech36 napisał:

To na pewno bardzo dobry głośnik, ale musi trafić w gust użytkownika, kilka postów wyżej pisały osoby które słuchały i im nie podszedł. Po co potem męczyć się i na siłę przekonywać że to najlepsze rozwiązania jakie istnieje skoro oczekujemy czegoś innego. Tak miałem kiedyś z berylowym głośnikiem górnym w Yamahach NS590. Powinienem się zachwycać bo to beryl a nic z tego nie wychodziło i co wtedy zrobić ;-)? Zdecydowanie lepsze wrażenie zrobił na mnie tekstylny, tani Audax pracujący w dwudrożnym układzie aktywnym. Od tego czasu z rezerwą podchodzę to drogich rozwiązań, które oczywiście mogą być świetne, ale nie zawsze. 

Też racja, ale co mają powiedzieć przymierzający się do zakupu takich np. TAD 4001 :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Yotomeczek napisał:

Też racja, ale co mają powiedzieć przymierzający się do zakupu takich np. TAD 4001 ?

To są ludzie z fantazją i kasą. Pewnie ich to nie zaboli jak się dowiedzą od jakiegoś guru któremu będą chcieli pochwalić się nowym nabytkiem że "to nie gra" ;-). Oczywiście to tylko taki luźny przykład związany z nieprzewidywalnością ludzkich subiektywnych ocen, żadna konkretna sytuacja dotycząca tego TAD-a.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apropos TPL150 w kombiacji z 12“

uwaga montowany „poziomo“

 

dla tych, ktorzy nie znaja tego pana na trzecim zdjeciu - to Mark Levinson

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_5600.thumb.jpg.2cc9966c1aba19f1800ea625e0361b75.jpg

IMG_5598.thumb.png.03168bbce2d3c4b47d588daf02bab434.png

IMG_5594.thumb.png.9e2a55b491da852bcebc32285e845dff.png

 

Sprawdzilem, to nie TPL150, to preztwornik kompresyjny

 

bb527c6b_DanielHertzM1_zps7ab07672.jpeg 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
No właśnie już mnie oczy bolą :) Dużo tych profi coaxialów i nie wiadomo które dobre


To mi przypomina troche ta anegdote o osle, ktory stojac miedzy dwoma stogami siana, umarl z glodu, bo nie mogl sie zdecydowac, z ktorego zaczac zrec

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, Ivan Nikitin napisał:

Stawi warunki żeby nie było śladów podłączania

Krokodylki lub zacisk blokowany śrubką. Nie zostawiają śladów albo ślady są praktycznie nie do wyłapania, ale jest to jakiś problem. Też nie chciałbym dostać sprzętu/podzespołów które już ktoś "katował" eksperymentalnie. Niestety ludzie często nie mają umiaru w eksperymentach testowych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Krokodylki lub zacisk blokowany śrubką. Nie zostawiają śladów albo ślady są praktycznie nie do wyłapania, ale jest to jakiś problem. Też nie chciałbym dostać sprzętu/podzespołów które już ktoś "katował" eksperymentalnie.


Konkretnie z Beymą był problem ze otwory na śrubki są zalane czarnym klejem. Przy montowaniu nawet na 3 śrubki powstają nowe otwory.
Sprzęt po zwrocie można wystawić na sprzedaż 20 zł taniej. Tak robi Amazon i wielu innych amerykańskich sklepów. Osobiście chętnie kupuję taki towar (oprócz golarek).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Konkretnie z Beymą był problem ze otwory na śrubki są zalane czarnym klejem. Przy montowaniu nawet na 3 śrubki powstają nowe otwory.
Sprzęt po zwrocie można wystawić na sprzedaż 20 zł taniej. Tak robi Amazon i wielu innych amerykańskich sklepów. Osobiście chętnie kupuję taki towar (oprócz golarek).

 

Głośnik można postawić tymczasowo na kolumnie podpierając go np. książkami. To do zorientowanie się czy to może nam się podobać wystarczy, później oczywiście robi się na gotowo choć w moich pierwszych aktywnych dłubankach system oparcia na książkach przetrwał chyba ze 3 lata. Prowizorki potrafią długo trwać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Male a cieszy

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

IMG_1542.jpg

 

IMG_1544.jpg

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sa projekty na czysto prywatny uzytek.

Na komercyjny uzytek zbyt skomplikowane (przynajmniej w mojej wersji) 

 

bb527c6b_DanielHertzM1_zps7ab07672.jpeg 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.01.2020 o 10:48, xajas napisał:
Czesc nisko-sredniotonowa dzialala o wiele lepiej niz sie tego spodziewalem (by nie powiedziec super), ale niestety przetwornik wysokotonowy odpadal jakosciowo bardzo znacznie (bardzo niespokojny, nierownomierny przebieg pasma), tak ze je ponownie wybudowalem i zaprzestalem dalszych prob z tym przetwornikiem. Jestem ponownie na etapie przebudowy tych przegrod na 12" + Waveguide 1" (wybudowanych z 3Cube -> dzieki modularnej budowy, to tylko kwestia wymiany plyty frontowej), a "wykastrowane" 3Cube zostana tymczasowo zredukowane do roli tylnych subwooferow/DBA      

poniewaz przegrody sa ponownie przebudowane na 12" + Waveguide 1", przytocze pomiary porownawcze (w bliskim polu, bez korekcji, bez wygladzania), jak zachowywaly sie nastepujace kombinacja 

1. Beyma 8" jako Mitwoofer (MT) + 1" Tweeter (HT)

2. 18Sound 12" jako Mitwoofer (MT) + BMS 1" Tweeter (HT)

 

Najpierw Midwoofer:

- Beyma (czerwony/zielony) mierzony w pasmie 20-5000Hz 

- 18Sound (niebieski/brazowy) mierzony w pasmie 20-2000Hz 

- dodatkowo Mivoc 18" jako Woofer (TT) mierzony do 200Hz

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Roznice miedzy Beyma i 18Sound sa male.

Moj aktualny podzial Woofer/Midwoofer to 90Hz

18Sound pozostawia wystarczajace "rezerwy" miedzy 1-2kHz na dobor optymalnej czestotliwosci podzialu do Tweetera typu TPL150

 

A teraz Tweeter

- Beyma (niebieski/brazowy) mierzony w pasmie >1500Hz 

- BMS (czerwony/zielony) mierzony w pasmie >900Hz 

- dodatkowo 18Sound 12" jako Midwoofer (MT) mierzony w pasmie 20-2000Hz

 

IMG_5608.jpg

 

Beyma jest zdecydowanie duzo gorszy od BMS

Moj aktualny podzial Midwoofer/Tweeter to 1100Hz

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiary bliskiego pola woofera są ważne do 300hz nigdy wyżej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, xajas napisał:

Nie, to tweeter z Coaxa Beyma 8BX

tego bym sobie darował

a jeśli chodzi o bms to spróbuj filtrować go tylko kondem szeregowym, być może ta zapadłość w ostatniej oktawie trochę się wyrówna

chociaż spróbuj

tym bardziej , że czasem cewka głośnika ze swoją indukcyjnością działa z kondem wyrównując pasmo  np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
tego bym sobie darował a jeśli chodzi o bms to spróbuj filtrować go tylko kondem szeregowym, być może ta zapadłość w ostatniej oktawie trochę się wyrówna chociaż spróbuj tym bardziej , że czasem cewka głośnika ze swoją indukcyjnością działa z kondem wyrównując pasmo  

 

 

 

 Tak, ten wysokotonowy przetwornik z koaxa juz sobie odpuscilem i mam inne zastosowanie dla niego (o tym nastepnym razem), ale moge wyprobowac ten dodatkowy kondensator dla BMSa. Wiele osob uzywajacych cyfrowe zwrotnice, stosuja dodatkowo taki kondensator jako „bezpiecznik“. Sa one nizej zestrojone niz zwrotnice cyfrowe. Mam kilka M-Caps i Audynow, wiec cos sie znajdzie.Ale to ma „drogorzedny“ priorytet, bo jak narazie przebieg pasma wysokotonowca jest malo krytyczny. Wazniejsze na aktualnym etapie jest rozwiazanie problemu „dziury“ przy 42Hz.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Po tych calych przebudowach nie doszedlem jeszcze do tego, by uruchomic tylne subwoofery (DBA), ktore powinny sie rozprawic z tym problemem i wyrownac przebieg miedzy 35-55Hz.

 

BTW.

Tutaj widac takze przebieg zwrotnicy Woofer/Midwoofer 90Hz, Neville-Thiele 2. Order i „plynne zszycie“ obydwu kanalow.

 

FG3.thumb.jpg.7adc368acc3291adc39ff9ebf012123b.jpg

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
 
Tutaj widac takze przebieg zwrotnicy Woofer/Midwoofer 90Hz, Neville-Thiele 2. Order i „plynne zszycie“ obydwu kanalow.


1 rzędu próbowałeś? Mam wrażenie, że z większym obszarem wspólnego grania całość brzmi bardziej jednolite. Chociaż ma te spostrzeżenia z podziału pomiędzy tubą a mid-wooferem. Tj wyżej niż u Ciebie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeszlosci porownywalem zarowno rozne typy (Buterworth, LR, NT,...) jak i rozne rzedy 1. -4. Order. Kazda kombinacja miala swoje zalety i wady.

Na moje ucho/gust, najkorzystniejszym kompromisem miedzy precyzja a "przyjemnym" brzmieniem byl NT 2. rzad

Od tego czasu zaprzestalem dalszych prob i do wszystkich nowych konfiguracji uzywam wlasnie tej zwrotnicy.

Moze jak kiedys bede gotowy z aktualnymi experymentami, ponowie te porownania ? 

 

BTW.

Poniewaz uzywam bardzo niskich czestotliwosci granicznych Midwoofer/Tweeter, plaskie zwrotnice 1. rzedu byly by malo korzystne/sensowne dla Tweetera

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, xajas napisał:

Na moje ucho/gust, najkorzystniejszym kompromisem miedzy precyzja a "przyjemnym" brzmieniem byl NT 2.

Tylko Linkwitz-Riley w wersji 24 i 48 dB/okt. daje możliwość uzyskania zgodności fazowej w domenie elektrycznej przy jednoczesnym zachowaniu zgodności fazy absolutnej, głośniki sąsiednich gałęzi są włączone w zgodnej fazie. Nie wiem na ile to może być słychać, ale przy audiofilskim słuchu lepiej nie ryzykować.  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Lech36 napisał:

Tylko Linkwitz-Riley w wersji 24 i 48 dB/okt. daje możliwość uzyskania zgodności fazowej w domenie elektrycznej przy jednoczesnym zachowaniu zgodności fazy absolutnej, głośniki sąsiednich gałęzi są włączone w zgodnej fazie. Nie wiem na ile to może być słychać, ale przy audiofilskim słuchu lepiej nie ryzykować.  

To jest chyba trafne tylko dla wersji pasywnej.

Zwrotnice cyfrowe oferuja inne mozliwosci -> patrz przyklad Neville-Thiele

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xajas napisał:

To jest chyba trafne tylko dla wersji pasywnej.

Większość studyjnych monitorów aktywnych ma właśnie LR-24. Oczywiście nie jest to niezbędne do osiągnięcia satysfakcji z brzmienia. Innymi typami filtrów też się da. Linkwitz w swoich produktach aktywnych też stosował LR-24 dB/okt.

1 godzinę temu, xajas napisał:

Zwrotnice cyfrowe oferuja inne mozliwosci -> patrz przyklad Neville-Thiele

Zgadza się, ale typ LR też oferują. Można wybierać do woli w czasie rzeczywistym i przekonać się co daje najbardziej odpowiadające nam wyniki, zarówno w domenie pomiarów jak i w domenie słuchu.
Jestem po prostu zwolennikiem filtrów typu LR, zarówno 24 dB/okt jak i 48 db/okt ze wskazaniem na ten pierwszy, choć temu drugiemu może zbyt krótko się przyglądałem. We wstępnych próbach też wypadał obiecująco, ale zwyciężył bardziej tradycyjny. Inne typy też próbowałem a nawet czasem używałem niektórych przez dłuższy czas. Zawsze potem następował powrót do LR24, choć jakichś wybitnych zastrzeżeń do innych nie było. To tak trochę jak oceną porównawczą sprzętu na słuch przy jego widoczności i znajomości marki. Zawsze będziemy forsować markę którą uznajemy za wiodącą a w innych będziemy próbowali szukać "dziury w całym".

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga:

„Aktywny“ nie jest rownoznaczny z „Cyfrowy“. Czyli nawet jesli pewne produkty sa sterowane aktywnie, nie oznacza to, ze moga stosowac zwrotnice „cyfrowe“, ktore wymagaja obrobki DSP.

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, xajas napisał:

Tutaj widac takze przebieg zwrotnicy Woofer/Midwoofer 90Hz, Neville-Thiele 2. Order i „plynne zszycie“ obydwu kanalow

aby zobaczyć to plynne zszycie nalezaloby zrobić pomiar filtrowanego woofera

z tego samego ustawienia mikrofonu i natężenia sygnału zrobić pomiar filtrowanego midwoofera

oraz z tych samych ustawień zrobić pomiar pasma wynikowego polączonych głośników

 

czyli trzy wykresy w jednym oknie

to co pokazałeś to dwie linie zadanego ideału filtra plus charka wynikowa łączenia głośników i ten wykres zupełnie nic nie mówi o "zszyciu"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, xajas napisał:

Co to jest Twoim zdaniem „zszycie“?

 

masz tu analizę "zszycia" wg mojego rozumienia

a zrobioną przez Andrzeja Kisiela razem z wykresem do tej analizy

"Patrząc wreszcie na charakterystykę wypadkową (wciąż rys. 3., krzywa czerwona), pozostaje pogratulować - to wcale nie jest łatwe, bowiem trzeba złożyć nie tylko charakterystyki amplitudowe (pokazane), lecz również fazowe; ale dobre zgranie fazowe też możemy potwierdzić na podstawie charakterystyk amplitudowych, ponieważ dzięki temu charakterystyka wypadkowa biegnie powyżej charakterystyk składowych i dokładnie 6 dB powyżej ich przecięć (częstotliwości podziału).

Odnosi się to do rachunku wektorowego - taka sytuacja ma miejsce wówczas, gdy kąt między wektorami jest bliski zero, a np. przy kącie 90O charakterystyka wypadkowa biegłaby tylko 3 dB powyżej przecięcia; przy 120 st. przechodziłaby przez przecięcie; a przy 180O, czyli przy przeciwnych fazach, powstałaby głęboka zapadłość - "dziura". Skoordynowanie faz kilku sekcji przy tak bliskich częstotliwościach podziału, a także przy przesunięciach fazy powstających w układach rezonansowych obudów (a mamy tutaj membranę bierną, bas-refleks i obudowę zamkniętą), wymaga nie tylko wiedzy, ale i systemu pomiarowego.

Startowanie do takich projektów bez odpowiednich narzędzi nie ma sensu, bo z podobnie wyglądających charakterystyk składowych (amplitudowych), które "jakoś" dałoby się obliczyć, przy innych relacjach fazowych powstałaby fatalna charakterystyka wypadkowa. Marginalny problem widać dopiero na skraju pasma - poniżej 25 Hz charakterystyka wypadkowa biegnie nieco poniżej charakterystyki sekcji niskotonowej właśnie dlatego, że w tym zakresie "osłabia" ją charakterystyka sekcji niskotonowej, której faza najwyraźniej jest przeciwna (ale tylko w tym zakresie)"

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cały artykuł niezmiernie ciekawy dla każdego konstruktora to labolatorium

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na chlopski rozum w skrocie wypadkowa/suma jest wyzsza o 6dB w punkcie przeciecia

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

Czyli suma jest wyzsza 6dB emoji3.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tak , i to jest prawidłowy wykres zszycia, a właściwie zgrania fazowego głośników w jednym z punktów podziału

wg mnie jest bardzo dobre bo nawet artefakty na 45 hz pokazują czerwony wykres powyżej

nie wiem z jakiej odległości mierzyłeś, ale jak na razie jest dla mnie bardzo dobrze

tylko oby taki wykres pozostał po wprowadzeniu wszystkich korekcji wyrównujących charakterystykę ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, xajas napisał:

Czyli na chlopski rozum w skrocie wypadkowa/suma jest wyzsza o 6dB w punkcie przeciecia

to po pierwsze

po drugie w zakresie przed i po punkcie podziału gdzie głosniki wspolnie odtwarzaja pasmo wypadkowa charka musi być powyżej filtrowanych charakterystyk głosników

po trzecie dołek rewers null powinien być jak najgłębszy a jego oba zbocza mozliwie o podobnych spadkach

czasem lepsze efekty zamiast filtrów tego samego rzędu np 12/12 dają filtry róznego nachylenia zwłaszcza przy pionowych frontach

np 18/12 

12/6

6/12

ale to juz zalezy tylko od  konstruktora co chce osiagnać

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 minutę temu, xajas napisał:

Pomiar w miejscu odsluchu, trojkat rownoboczny 3m

generalnie budujesz kolumnę i na jej osi konstrukcji musisz zgrać głosniki

dlatego pomiar konstrukcyjny robi sie dla jednej kolumny z mikrofonem skierowanym w osi konstrukcji w stronę punktu na którego wysokości planujesz uszy

dopiero po skonstruowaniu kolumn mozesz mierzyć ich sumę i korygować pasmo do akustyki

tak przynajmniej robi wiekszość mi znanych konstruktorów

6 godzin temu, xajas napisał:

Tak, ten wysokotonowy przetwornik z koaxa juz sobie odpuscilem i mam inne zastosowanie dla niego (o tym nastepnym razem), ale moge wyprobowac ten dodatkowy kondensator dla BMSa. Wiele osob uzywajacych cyfrowe zwrotnice, stosuja dodatkowo taki kondensator jako „bezpiecznik“. Sa one nizej zestrojone niz zwrotnice cyfrowe. Mam kilka M-Caps i Audynow, wiec cos sie znajdzie.

1. uzycie dużego konda poza pasmem odtwarzanym przez głosnik raczej nic nie da

2. i tak u,zywasz konda do zabezpieczenia tweetera , czy jest zatem sens uzywania innego filtra skoro sam szeregowy mały wystarczy by uzyskac odpowiednie pasmo?

3. dlatego rezygnuje się z aktywnych zwrotek dla połaczenia tweetera bo moze wystarczyć łagodna filtracja a kondensator filtrujący mozna dac z najwyższej półki

oczywiście jesli dla zabezpieczenia głosnika nie jest potrzebny duży rząd filtra , a to wiąże sie z wysokim punktem podziału ze wzgledu na delikatność tweetera

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.