Jump to content
xajas

BESTA - odjazdowy pomysl na glosniki Open Baffle

Recommended Posts

Otwor z boku tuby wynika z tego, ze jeszcze nie jest gotowa (srodkowy segment jeszcze nie wklejony).

Ale to tylko prototyp. Jesli bedzie funkcjonowac, zbuduje go na nowo bez tej skrzyni wokol tuby i z zaokraglonymi konturami wewnatrz.

 

IMG_1491.thumb.png.558fc5ba77f1286e551188e805e5e7c3.png

 

Plan mam juz gotowy. 

Kryterium funkcjonowania: tuba musi pokryc pasmo 130-1300Hz

 

Wyniki postepu z pomiarami nowej odgrody napewno opublikuje

 

BTW.

Ja nie uzywalem zadnych zaciskow, wszystko jest skrecane i klejone, co widac na tym zdjeciu

 

Adjustments.thumb.jpg.1bb727ade5c9efa7a4e1d4c74f55a18c.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, slawek.xm napisał:

naprawde jak czytam ,ze chcesz zrobic podział tpl na 1000hz

to każda Twoja radę traktuję jako żart

Beyma dopuszcza taki podział w danych do tego głośnika (recommended crossover 1 kHz or higher 12 dB/okt. min) z tym że lepiej jest przesunąć się trochę wyżej (np. 1,5 kHz), ale próby ze zwrotnicą DSP można zacząć/skończyć od rekomendowanego 1 kHz. Nie ma żadnych przeszkód.
 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego 8" Beyma? Z 18" na basie nie lepiej zgrać 10" czy 12"?

Ja myślę o układzie Beyma 12XA30/Nd (można spokojnie dzielić przy 1KHz) + 18" bas (do ok. 100Hz).

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

dlaczego 8“ ?

bo taki lezal bezczynnie w regale

 

jak mi udostepnisz 10“ albo 12“ (napewno lepsze), to bardzo chetnie wyprobuje

 

 BMS tez ma kilka dobrych kandydatow, ale aktualnie nie mam na nie budzetu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to tylko prototyp. Jesli bedzie funkcjonowac, zbuduje go na nowo bez tej skrzyni wokol tuby i z zaokraglonymi konturami wewnatrz.
 
IMG_1491.thumb.png.558fc5ba77f1286e551188e805e5e7c3.png
 
Plan mam juz gotowy. 
 


tak to wyglada z gory

IMG_5576.jpg

z boku

IMG_5575.jpg

i z przodu

IMG_5577.jpg

jako naped wchodzi w rachube B&C 10PE26 albo 8PE21

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, xajas napisał:

130-1300Hz

Aby uzyskać taką częstotliwość na tubie powinna ona mieć wlot średnicy ok 8,5 cm i wylot ok 85 cm. Aby nie było słychać zniekształceń należny się oddalić od częstotliwości granicznej (to o ile zależy od filtrów) więc wlot powinien być mniejszy a jeszcze większy.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Seyv napisał:

Aby uzyskać taką częstotliwość na tubie powinna ona mieć wlot średnicy ok 8,5 cm i wylot ok 85 cm. Aby nie było słychać zniekształceń należny się oddalić od częstotliwości granicznej (to o ile zależy od filtrów) więc wlot powinien być mniejszy a jeszcze większy.

Te proporcje/wymiary zaleza od tego, na jaki typ/profil tuby sie zdecydowales (JMLC, Tractrix, Smith, Biradial...)

W moim wypadku to wlot (kwadratowy) 8cm i wylot (kwadratowy) 54cm przy dlugosci ok. 90cm

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, xajas napisał:

Te proporcje/wymiary zaleza od tego, na jaki typ/profil tuby sie zdecydowales (JMLC, Tractrix, Smith, Biradial...)

Typ tuby wpływa na przebieg charakterystyki oraz co jest niejako połączanie na katy promieniowania jednak częstotliwości graniczne są zbliżone.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
naprawde jak czytam ,ze chcesz zrobic podział tpl na 1000hz to każda Twoja radę traktuję jako żart nie obraź się ale na razie nie widze zadnej udowodnionej przez Ciebie konstrukcji kolumn odpowiednimi pomiarami dlatego sobie tylko żartujemy mam nadzieję  

 

 

 

Tutaj wiecej na temat takich zartow. 

Jeden z najnowszych komercyjnych produktow, ktory bedzie wkrotce przedstawiony.

 

IMG_1492.thumb.png.bf49c7475658689e9ea1b1a0740c42a8.png

 

Czy to podobienstwo koncepcji z tym 12“ wloskim przetwornikiem do 1kHz i AMT od 1kHz z moim wloskim przetwornikiem 12“ i zamiana przetwornika kompresyjnego na AMT od 1kHz nie jest zaskakujace?

 

IMG_1423.thumb.jpg.674ce779430346608de8ef6f9e6eb741.jpg

 

Tak, tak, to wszystko bledne konstrukcje.

Zartujemy dalej, najlepiej na temat Twoich uwag odnosnie poprawnosci konstrukcji i Twoich rad

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premiera jest w lutym, wtedy bedziemy wiedzieli wiecej na ten temat

 

Przypominaja mi troche ELAC 213 4-PI, ktore fascynowaly mnie 30lat temu.

IMG_1493.jpg

 

Chetnie wyprobowal bym ten supertweeter 4-Pi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beyma TPL-150. Od poczatku chcialem go miec, ale wtedy byl mi za drogi, wiec uzylem zastepczo kompresyjny BMS 1“.

3Cube_Palisander_1.jpg

Ale w miedzyczasie dojrzalem do Beymy i znalazlem odpowiednie tansze zrodlo, wiec licze sie ze zmiana w blizszym czasie, a BMS bedzie przejety do BESTy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, cena tez odgrywa role, gdyz - jak widzisz - mam zbyt wiele projektow i pomyslow, ktore rownoczesnie musza byc finansowane, a sponsora jeszcze nie znalazlem

 

 

Tutaj stosunkowo dobre zrodlo

 

IMG_1495.thumb.png.9524b21059c04292dd23f6c32befead8.png

 

Poza tym juz wczesniej robilem porownanie TPL 150 i 200 i moim wypadku lepiej pasuje TPL-150 (o ile pamietam, rownomierniejszy przebieg pasma).

 

 

nie błędne tylko gówniane

Nie rozumiem tego, jak jakikolwiek komercyjny producent glosnikow moze sie wazyc wprowadzac nowy zestaw glosnikowy na rynek, bez wczesniejszego skonsultowania z Toba, czy to przypadkiem nie jest gowniana konstrukcja. Bez Twojej aprobaty i certyfikatu o poprawnosci konstrukcji produkt taki jest zgory skazany na niepowodzenie    

 

Coniektorym to uderzyla woda sodowa do glowy

 

 

 

 

 

  • Like 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, xajas napisał:

Nie rozumiem tego, jak jakikolwiek komercyjny producent glosnikow moze sie wazyc wprowadzac nowy zestaw glosnikowy na rynek, bez wczesniejszego skonsultowania z Toba, czy to przypadkiem nie jest gowniana konstrukcja. Bez Twojej aprobaty i certyfikatu o poprawnosci konstrukcji produkt taki jest zgory skazany na niepowodzenie

A mało jest w różnych dziedzinach komercyjnych gniotów? Nie wiem dlaczego zakładasz, że jak jest coś komercyjne to zaraz musi być dobry produkt (choć jak to mówią każda potwora znajdzie swego amatora).

  • Thanks 1

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, Seyv napisał:

Nie wiem dlaczego zakładasz, że jak jest coś komercyjne to zaraz musi być dobry produkt 

Nie, co ja zakladam, to roznice poziomow wiedzy, doswiadczania i zaplecza w takich firmach jak ABACUS i u forumowych expertow takich jak Slawek. 

To nie jest to samo 🙂 

Do tego dochodzi ta znakomita "zdolnosc" takich expertow oceniania poprawnosci konstrukcji i brzmienia takich produktow i klasyfikowania ich jako "gowniane" tylko w oparciu o rysunek. Rownie dobrze mozna zajrzec w szklana kule albo w karty 😉 Wiarygodnosc takiej diagnozy byla by ta sama 

Edited by xajas

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mało jest w różnych dziedzinach komercyjnych gniotów?


Przy obecnym poziomie konkurencji, gniotów jest niewiele. Gdy ten Abacus działa od lat 80. i w tych samych rękach, można stwierdzić, że ogólnie robią coś dobrego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, xajas napisał:

to roznice poziomow wiedzy i doswiadczania w takich firmach jak ABACUS i u forumowych expertow takich jak Slawek

Ja osobiście nie znam Sławka ani nikogo z firmy ABACUS i nie jestem w stanie stwierdzić kto z nich ma większą wiedzę i doświadczenie. Spotkałem natomiast w swym, życiu tylu ludzi na niewłaściwych miejscach, że nie oceniam nikogo po zajmowanej funkcji. 

7 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

Przy obecnym poziomie konkurencji, gniotów jest niewiele.

Im większą rolę odgrywa marketing tym mniejszą sama jakość produktu. A obecnie marketing odgrywa dużą rolę. 


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Im większą rolę odgrywa marketing tym mniejszą sama jakość produktu. A obecnie marketing odgrywa dużą rolę. 


Widziałeś dużo reklamy Abacusa? Ja – żadnej. Jednak się sprzedają – widzę używki na rynku wtórnym nawet w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisałem ogólnie, ale jeśli miałeś doczynienia z produktami Abacusa i znasz Sławka wystarczająco dobrze osobiście to być może masz słuszna ocenę tej dyskusji.

5 minut temu, Ivan Nikitin napisał:

widzę używki na rynku wtórnym nawet w Polsce.

To argument za? Bo mnie wydaje się bardziej przeciwko.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To argument za? Bo mnie wydaje się bardziej przeciwko.


Uważam że rzeczy, które się sprzedają, przędziej czy później trafiają na rynek wtórny. Im więcej się sprzedaje rzeczy nowych, tym więcej jest używek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Ivan Nikitin napisał:

Uważam że rzeczy, które się sprzedają, przędziej czy później trafiają na rynek wtórny. Im więcej się sprzedaje rzeczy nowych, tym więcej jest używek.

Patrząc jednak od strony jakości to jeśli coś spełnia swoje założenia to nieczęsto bywa zastępowane czymś innym. Ilość używek najczęściej wskazuje, że coś nie spełniło pokładanych w tym oczekiwań (oczywiście jakaś ilość produktów używanych zawsze na rynku się pojawi). Dla mnie jakimś wskaźnikiem jakości i jednocześnie wiedzy i doświadczenia jest np. bardzo długi okres produkcji jakiegoś modelu. Jeśli coś występuje od lat w sprzedaży bez większych zmian czy modyfikacji znaczy, że jest to produkt kompletny. Oczywiście są dziedziny gdzie postęp jest szybki i wymusza częste zmiany ale w przypadku kolumn takiego pędu nie ma.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście są dziedziny gdzie postęp jest szybki i wymusza częste zmiany ale w przypadku kolumn takiego pędu nie ma.


Na pewno nie tak szybko, jak producenci amplitunerów, ale jednak odnawiają. Dla producentów to jest sposób sprzedać dodatkowe klocki. Nie wiem jak to wygląda u Abacus. Na przykład KEF niedawno odnowił średnie serie – wprowadzili "constraint damping layer" do obudów. Na pewno ktoś się skusi na nówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Połaczenie ultraszybkiego głosnika AMT , ktorego dżwięk może byc fenomenalny

z duzym wooferem , ktory w miejscu podziału ma juz mody membrany , przetwarza zarówno niski bas jak i środek ,dodatkowo przy stromym fltrowaniu, bo inaczej sie nie da, powoduje brak spojności pasma, zawsze słychac bedzie że obydwa pasma zamiast sie uzupełniac będa grały oddzielnie

czy to jest tak trudno zrozumieć?

 

niezłym przykladem odpowiednim do wlasciwości głosników jest projekt, ktory pokazuję , notabene aktywnym , ktory tak lubicie

obraz.thumb.png.95f5ecc910a01ef9c52afe9225d1e4b3.png

dlatego nie róbmy ze slabego ukladu wzoru do nasladowania tylko dlatego ,ze ktos go zamierza sprzedawać na rynku

metkowce tez maja wady i cały ambaras w tym by je zauważyć i nie brac z nich przykładu dla wlasnych konstrukcji

 

 

 

Edited by slawek.xm

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, slawek.xm napisał:

niezłym przykladem odpowiednim do wlasciwości głosników jest projekt, ktory pokazuję , notabene aktywnym , ktory tak lubicie

Od wielu lat używam czegoś zbliżonego z tego zdjęcia o ile ta powyższa wypowiedź była też skierowana do mnie. Jestem bardziej fanem takich rozwiązań jak przedstawiane kiedyś kolumny firmy Lipiński (aktywne/pasywne), ale to oczywiście tylko moje zdanie. Wiem że duże głośniki mają wielu fanów. Też kiedyś mnie fascynowały.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lech36 napisał:

Od wielu lat używam czegoś zbliżonego z tego zdjęcia o ile ta powyższa wypowiedź była też skierowana do mnie. Jestem bardziej fanem takich rozwiązań jak przedstawiane kiedyś kolumny firmy Lipiński (aktywne/pasywne), ale to oczywiście tylko moje zdanie. Wiem że duże głośniki mają wielu fanów. Też kiedyś mnie fascynowały.

tylko , że Lipiński używal w d'appolito vify tweeter to xt a nie AMT

bardzo dużą rolę w jego monitorach odgrywala mechaniczna korekcja i ten element faldy gumowej okalający tweeter

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, slawek.xm napisał:

tylko , że Lipiński używal w d'appolito vify tweeter to xt a nie AMT

A jakby używał AMT to by było źle? Wstęgi używali konstruktorzy z Ancient Audio w swoich sztandarowych kolumnach wykonywanych na zamówienie klienta z USA. Fakt że łączyli tą wstęgę z 4 głośnikami chyba 8 calowymi, ale poniżej 1 kHz. Z artykułu wynikało że grały bardzo dobrze, ale nie wiem ile w tym jest części marketingowej. System AA był też dwudrożny i chyba aktywny.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.