Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny DIY na szerokopasmowcu Audio Nirvana 10 Clasic.


Kris_54701
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

I nareszcie jesteśmy w domu, bo uważam, że taki pełnopasmowy głośnik jest tak skonstruowany, że jego brzmienie jest doskonałe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Kris_54701 napisał:

I nareszcie jesteśmy w domu, bo uważam, że taki pełnopasmowy głośnik jest tak skonstruowany, że jego brzmienie jest doskonałe.

Buhahaha

Skoro jest doskonałe to nie powinien mieć takie głośnik konkurencji, a jakoś tak nie jest... przypadek?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fałszywe przekonania i podążanie niewłaściwą drogą. Przerost formy nad treścią. Zagubienie się w technice, przy jednoczesnym zapomnienu o muzyce.

Nie twierdzę, że każda pełnopasmówka bardzo dobrze zagra, bo słyszałem fostexy, sonido i to nie było przyjemne doznanie. Może jeszcze głośniki Cube grałbym nood uwagę i tylko powyżej 10'. 

Nie słyszałem jeszcze tych niemieckich ze względu na niedostateczny budżet, ale warto byłoby je sprawdzić.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A ilu z Was fachowców z branży z długoletnim stażem słucha na co dzień monitorów studyjnych, charakteryzujących się najbardziej równymi charakterystykami? Na pewno zgłoszą się tacy śmiałkowie, z tym że taki dźwięk jest dobry do analizowania nagrań na potrzeby chociażby masteringu, bo i do takich celów zostały stworzone. Czy jednak ktoś czerpie przyjemność ze słuchania muzyki na takich kolumnach? System ma grać ciekawie, angażująco, zaskakująco. Ma grać tak, żeby każdy utwór był spektaklem, a nie tylko odklepywaniem kolejnych akordów.  

 

 To ponowna bezsensowna proba dyskredytowania powaznych zestawow (podpierana argumentami wyssanymi z palca: typu „brak przyjemnosci sluchania“), i to wszystko na potrzebe podparcia wlasnej teorii.

 

Wczesniej wspominales temat topowych glosnikow (Dynki, Utopie,...) i pytales, czy ktores z nich by mnie zadawalaly.

 

Moja odpowiedz na to, ktore z topowych glosnikow (gotowcow) by mnie zadawalaly jest prosta: niewiele, a jedne z nielicznych to wlasnie takie studyjne monitory firmy Geithain

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

IMG_1888.thumb.png.7b8122463e6316e311cb69c191b186a3.png

 

Uzupelnione o pasowny subwoofer tworza ZNAKOMITY zestaw sprawiajasy OLBRZYMIA PRZYJEMNOSC W SLUCHANIU, o ktorej 99,999% forumowiczow moze tylko pomarzyc

 

 

 

Muzyka to przede wszystkim emocje, a tych brakuje w monitorach bliskiego pola.

 Tego typu wypowiedzi i automatyczna asocjacja i porownania z „monitorami bliskiego pola“ jest najlepszym dowodem na obeznanie sie z tematem i wierzytelnosc takich argumentow.

 

Poza monitorami bliskiego pola (o specjalnym zadaniu) sa jeszcze inne, zblizone do funkcji „domowych“ zestawow glosnikowych

 

IMG_1882.thumb.png.0666aa82e1eeafba104d68ff25cbd693.png

 

IMG_1883.thumb.png.25fc69c307f25b4da1fe0bbe5c09a551.png

 

 

Fałszywe przekonania i podążanie niewłaściwą drogą. Przerost formy nad treścią. Zagubienie się w technice, przy jednoczesnym zapomnienu o muzyce.

Jedyny przerost, ktory tu ciagle obserwuje, to przerost wlasnego ego/przekonan nad rzeczywistoscia. To totalne zagubienie sie w niczym nie podpartych hipotezach, argumentach i domniemaniach przy jednoczesnym zapomnieniu albo swiadomym ignorowaniu realiow 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, albo na szczęście, głośniki szerokopasmowe, jakie by one nie były, nie są szczytem szczytów, a jedynie potrafią przekazać spora dawkę emocji, prawdziwości dźwięku, ale nigdy nie będą mogły przekazać wszystkiego w 100% ze względu na swoje inne ułomności.

Ja, tak już wcześniej nie raz wspominałem, jestem fanem głośników szerokopasmowych, bo są łatwe w aplikacji, i za ułamek $ potrafią przekazać sporą dawkę muzycznych emocji, sporo większa niż by to wynikało z ceny. W tym wszystkim jednak, są dosyć wybredne jeżeli chodzi o repertuar, jakość realizacji itd, nie wybaczają słabych nagrań, bo są najczęściej zbyt dosłowne, nie pozwalają zagrać każdego gatunku, np ciężkie brzmienia brzmią nienaturalnie. Można by powiedzieć, że są to głośniki bez odrobiny dyplomacji w przekazie.

Ich charakterystyka nie jest równa, ale nie jest to najważniejsze, nawet w kolumnach wielodrożnych, nie zawsze piękna charakterystyka na wykresie gra pięknie i odwrotnie. Ale to już także zależy od klasy samych użytych przetworników.

Tak jak kolega @Kris_54701 wspominał nie raz o rezystorach konwersji, na wykresie nie widać, a jednak jakiś tam rezystor Dale gra sporo gorzej od rezystora Harlco.

Ten sam szczegół odnosi się apropos wcześniej wspomnianych cewek rdzeniowych v/s WAX Coil, na wykresie to samo, a brzmią inaczej, i to samo tyczy się użytych driverów, na wykresie praktycznie podobnie, a jednak brzmią zupełnie inaczej.

My jesteśmy tylko malutkimi ludzikami, i jak spora większość z Nas (z nielicznymi wyjątkami) nie słuchaliśmy jeszcze wszystkiego, a opinie wyrażamy tylko na podstawie swoich doświadczeń.

Z własnych, mogę napisać, że przy gładkiej charakterystyce, z bardzo dobrymi użytymi przetwornikami, słychać jeszcze więcej tych "smaczków", alikwotów i innych ciekawych i spektakularnych dźwięków wokoło instrumentów, a to własnie dzięki temu, że charakterystyka jest płaska i żadne "górki" nie przysłaniają tychże wspomnianych przed chwilą niuansów. Zanaznaczyc nalezy, że przy przetwornikach wysokiej klasy.

Kilku fajnych zestawów w życiu słuchałem, i wielodrożnych i full-range, Świadomie wybieram głośnik szerokopasmowy, jako ten dla siebie, wiedząc jednak jakie ma ograniczenia, względem wysokiej klasy kolumn wielodrożnych. 

Może niech koledzy posłuchają wybitnych w dosłowności realizacji dźwięków głośników tubowych, Avantgarde Acoustic,

spacer.png

czy kultowych w tego typu konstrukcjach Kipsch Heresy, o wyższych modelach jak LaScala nie wspominając

 spacer.png   spacer.png

W życiu jednak trzeba mieć troszkę pokory, bo to co dziś wydaje nam się szczytem, bo jest super,  jutro okaże się tylko pierwszym szczebelkiem drabiny, na którą własnie zaczynamy się wspinać.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew powszechnym opiniom według których obecność suba wyklucza możliwość dobrego grania, jestem skłonny przyznać że może to w pewien swój specyficzny sposób zagrać poprawnie. Warunkiem jednak jest mistrzowska zwrotnica na najlepszych elementach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Ape napisał:



Z własnych, mogę napisać, że przy gładkiej charakterystyce, z bardzo dobrymi użytymi przetwornikami, słychać jeszcze więcej tych "smaczków", alikwotów i innych ciekawych i spektakularnych dźwięków wokoło instrumentów, a to własnie dzięki temu, że charakterystyka jest płaska i żadne "górki" nie przysłaniają tychże wspomnianych przed chwilą niuansów. Zanaznaczyc nalezy, że przy przetwornikach wysokiej klasy.

 

 

A ta gładka charakterystyka to była zmierzona gdzie..? W komorze bezechowej...symulacji producenta na ekranie komputera czy w twoim pokoju gdzie słuchasz muzyki..?

Bo ja sie mogę założyć o grubą flache że w twoim pokoju odsłuchowym ona gładka nie była...;)

To jest tak jak z masteringiem nagrań, różni realizatorzy tworzą różne koncepcje finalnego brzmienia...ma brzmieć dobrze w radio...puszczone w aucie jak i w domu na dobrym sprzęcie...to bardzo trudny do osiągnięcia kompromis.

Gładka charakterystyka ,,ustawiona,, w komorze bezechowej..czyli teoretycznie prawidłowo z technicznego pumktu widzenie będzie w odsłuchu w tej własnie komorze...nie do wytrzymania...kto wie jak działa taka idealna komora to wie jak jest to nienaturalne brzmienie dla człowieka...pierwszym objawem jest skrajny niepokój ;)....Ten sam zestaw przeniesiony do przecietnego pokoju to już sa potęzne fale Bałtyku podczas sztormu ?

Idąc tym tropem...neizbyt równa delikatnie mówiąc charakterystyka głośników szerokopasmowych ..w danym pomieszceniu i aplikacji może sie...po prostu skompensować...lub można jej pomóc sie skompensować własciwym filtrem oraz porzegrodą...która tez jest filtrem pewnego rodzaju...uzyskując w efekcie końcowym bardzo dobre żródło emisji fal akustycznych ...ze wszystkim swoimi zaletami..tutaj zawarty jest cały potencjał szerokopasmowych przetworników;)

Większośc jednak zestawów producenci robią na conajmniej 2-3 prztwornikach bo jest po prostu łatwiej zaprojektować filtry i obudowę...a dzwięk..będzie także na bardzo wysokim poziomie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez front247
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, front247 napisał:

neizbyt równa delikatnie mówiąc charakterystyka głośników szerokopasmowych ..w danym pomieszceniu i aplikacji może sie...po prostu skompensować...

No. Jasne. Nie pisz głupot. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

No. Jasne. Nie pisz głupot. 

Przepraszam ale akurat ciebie nie podejrzewam o brak podstawowej wiedzy z dziedziny akustyki..choć to co napisałeś może o tym świadczyć..w związku z tym..dlaczego to napisałeś..? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kris_54701 napisał:

I nareszcie jesteśmy w domu, bo uważam, że taki pełnopasmowy głośnik jest tak skonstruowany, że jego brzmienie jest doskonałe.

Coś w tym jest. Brzmienie Marshalla na "pełnopasmowych" 4x12 albo ampega na 8x10 jest doskonałe ?

3 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Fałszywe przekonania i podążanie niewłaściwą drogą. Przerost formy nad treścią. Zagubienie się w technice, przy jednoczesnym zapomnienu o muzyce.

Tak tradycyjnie są trzy etapy - poznanie zasad,  łamanie zasad i ustanawianie zasad. Generalnie trzeba przechodzić je po kolei, inaczej się nie da. Na jakim etapie jesteś? ?

3 minuty temu, front247 napisał:

Przepraszam ale akurat ciebie nie podejrzewam o brak podstawowej wiedzy z dziedziny akustyki..choć to co napisałeś może o tym świadczyć..w związku z tym..dlaczego to napisałeś..? ?

Oczywiście. Podstawowa wiedza z dziedziny akustyki mówi, że można wstawić gówniany głośnik do kibla na dworcu i oczekiwać dobrego brzmienia. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie wymyśliłem..to jest wiedza fizyczna której sie można nauczyć i ją wytestować nawet samodzielnie..w przeciętnym pokoju mieszkalnym fale dzwiękowe są : tłumione....rozpraszane...odbijane..i ..kompensowane...;) innymi słowy mogą się także na siebie nakładać...i sumować lub..znosić..;) To prosta wiedza:)

w związku z powyższym charakterystyka głosnika będzie i jest zmienna..a w związku z tym nierówności..lub równość charakterystyki danego głosnika ..pierwotnie z założenia zmierzona w idealnym środowisku czyli komorze bezechowej...mogą..a nawet muszą sie zmienić...

Sorry przemak ale to wiedza podstawowa i powszechna...powinieneś znać te podstawy ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, front247 napisał:

Ja tego nie wymyśliłem..to jest wiedza fizyczna której sie można nauczyć i ją wytestować nawet samodzielnie..w przeciętnym pokoju mieszkalnym fale dzwiękowe są : tłumione....rozpraszane...odbijane..i ..kompensowane...;) innymi słowy mogą się także na siebie nakładać...i sumować lub..znosić..;) To prosta wiedza:)

w związku z powyższym charakterystyka głosnika będzie i jest zmienna..a w związku z tym nierówności..lub równość charakterystyki danego głosnika ..pierwotnie z założenia zmierzona w idealnym środowisku czyli komorze bezechowej...mogą..a nawet muszą sie zmienić...

Sorry przemak ale to wiedza podstawowa i powszechna...powinieneś znać te podstawy ?

Oczywiście, tylko nie to zacytowałem i nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że można oczekiwać kompensacji charakterystyki a to jest głupota. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście, tylko nie to zacytowałem i nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że można oczekiwać kompensacji charakterystyki a to jest głupota. 

Oczywiscie że można jej oczekiwac i to nei jest głupota a najzwyklejsze banalne zjawisko fizyczne w którym bierze udział przetwornik który wprowadza swój rezonans a pomieszczenie ..odpowiada na ten rezonans...chyba ze sie nie rozumiemy dokładnie...Tak głośnik ma swoją własną charakterystyke...ale w pomieszczeniu nie słuchasz juz samego głośnika...słuchasz odpowiedzi pomieszczenia...fale rozchodza się w powietrzu....wiec będąc do bólu ścisłym...pomiar dzwięku w takim pomieszczeniu będzie wykładnią charakterystyki samego głosnika i tego środowiska w którym jest mierzony....żeby to udowodnić wystarczy posłuchać głośnika w..prózni...nie usłyszysz żadnego dzwięku...:) pawda..? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez front247
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, front247 napisał:

tropem...neizbyt równa delikatnie mówiąc charakterystyka głośników szerokopasmowych ..w danym pomieszceniu i aplikacji może sie...po prostu skompensowa

Jak w lotka, ale może się tak zdarzyć. Dużo większy wpływ, ma przednia ścianka kolumny i tą można kreować charakterystykę przetwornika.

18 minut temu, przemak napisał:

Coś w tym jest. Brzmienie Marshalla na "pełnopasmowych" 4x12 albo ampega na 8x10 jest doskonałe ?

Gitarowy to gitarowy, a pełnopasmowy to nie jest głośnikiem gitarowym. Mylisz pojęcia.

19 minut temu, przemak napisał:

Tak tradycyjnie są trzy etapy - poznanie zasad,  łamanie zasad i ustanawianie zasad. Generalnie trzeba przechodzić je po kolei, inaczej się nie da. Na jakim etapie jesteś? ?

Zasad nie złamiesz, ale świadomie możesz ich użyć do stworzenia zestawu wielodrożnego jak i do stworzenia głośnika pełnopasmowego o rewelacyjnych własnościach sonicznych.

21 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście. Podstawowa wiedza z dziedziny akustyki mówi, że można wstawić gówniany głośnik do kibla na dworcu i oczekiwać dobrego brzmienia. 

Przy odrobinie szczęścia może się tak zdarzyć.

13 minut temu, przemak napisał:

Oczywiście, tylko nie to zacytowałem i nie odwracaj kota ogonem. Napisałeś, że można oczekiwać kompensacji charakterystyki a to jest głupota. 

Ustawiając mikrofon w miejscu odsłuchu można wpłynąć na charakterystykę kolumny chociażby przez jej obracanie w pionie i poziomie. Ustroje, pułapki, zwykłe meble, odległości od ścian i względem drugiej kolumny. Wysokość pomieszczenia szerokość długość. Oczywiście są to wahania w zakresie kilku decybeli, ale wystarczające by zmienić postrzeganie danych kolumn.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, front247 napisał:

Oczywiscie że można jej oczekiwac i to nei jest głupota a najzwyklejsze banalne zjawisko fizyczne w którym bierze udział przetwornik który wprowadza swój rezonans a pomieszczenie ..odpowiada na ten rezonans...chyba ze sie nie rozumiemy dokładnie...Tak głośnik ma swoją własną charakterystyke...ale w pomieszczeniu nie słuchasz juz samego głośnika...słuchasz odpowiedzi pomieszczenia...fale rozchodza się w powietrzu....wiec będąc do bólu ścisłym...pomiar dzwięku w takim pomieszczeniu będzie wykładnią charakterystyki samego głosnika i tego środowiska w którym jest mierzony....żeby to udowodnić wystarczy posłuchać głośnika w..prózni...nie usłyszysz żadnego dzwięku...:) pawda..? ?

Nie rozumiem, jaki to ma związek z tym problemem, bo jednak w nauce i w życiu obowiązuje zasada "garbage in - garbage out", ale spoko. 

19 minut temu, Kris_54701 napisał:

Ustawiając mikrofon w miejscu odsłuchu można wpłynąć na charakterystykę kolumny chociażby przez... 

Ludzie, czytajcie co piszecie... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pan Jezus powiedział?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, przemak napisał:

Nie rozumiem, jaki to ma związek z tym problemem, bo jednak w nauce i w życiu obowiązuje zasada "garbage in - garbage out", ale spoko. 

Ta zasada tyczyła się..z tego co przed chwilą wyczytałem tylko wąskiego wycinka branży informatycznej. Natomiast nie tyczy się ona moim zdaniem zjawiska fizycznego o którym tu piszemy...bo zjawisko to jest ściśle określone,opisane i udowodnione...chociaż co chwile ludzie odkrywają nowe zjawiska...ale na przykład jak jest słabe zródło czy nagrany materiał to rzeczywiscie cięzko na wyjsciu na głośnikach uzyskać dobry efekt nawet jak głośniki będą najlepiej zaprojektowane..także w sumie zgadzam sie ;)..ale chyba lepiej te zasade traktować indywidualnie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zależy jak bliskiego


to podobno tez jest zdefiniowane

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, czy wybralibyście głośnik AN 10 Classic na sredniotonówkę do swojego zestawu wielodrożnego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Kris_54701 napisał:

Drodzy forumowicze, czy wybralibyście głośnik AN 10 Classic na sredniotonówkę do swojego zestawu wielodrożnego?

Nie, wybrałbym coś o mniejszej średnicy. Tego AN słuchałbym jako szerokopasmówki. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Sine Metu napisał:


 

 


Jeszcze zależy jak bliskiego emoji6.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To nie jest bliskie pole. 

7 godzin temu, front247 napisał:

Ta zasada tyczyła się..z tego co przed chwilą wyczytałem tylko wąskiego wycinka branży informatycznej. Natomiast nie tyczy się ona moim zdaniem zjawiska fizycznego o którym tu piszemy...bo zjawisko to jest ściśle określone,opisane i udowodnione...chociaż co chwile ludzie odkrywają nowe zjawiska...ale na przykład jak jest słabe zródło czy nagrany materiał to rzeczywiscie cięzko na wyjsciu na głośnikach uzyskać dobry efekt nawet jak głośniki będą najlepiej zaprojektowane..także w sumie zgadzam sie ;)..ale chyba lepiej te zasade traktować indywidualnie ?

Sory, ale gdzie znalazłeś opisane i udowodnione zjawisko zbawiennego wpływu pomieszczenia na linearyzację charakterystyki przenoszenia zestawów głośnikowych? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Wątek ciekawy ,ale ostatnie kilka stron to nic nie dająca dyskusja.Jeżeli ktoś  jest w stanie zrobić pomiary tych głośników to niech to po prostu zrobi.Myślę ,że pomiar z korekcją jak i bez korekcji zainteresował by nie tylko samego właściciela.Wtedy można się wymienić swoimi przemyśleniami.Tak jak kolega wcześniej wspomniał ten głośnik jako średniotonowy to raczej marnowanie jego potencjału.Chyba ,że jako niskośredniotonowy np. w obudowie zamkniętej (mniejszy wpływ drgań niskich częstotliwości na częstotliwości wysokie)plus głośnik niskotonowy.Albo ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Kris_54701 napisał:

A ilu z Was fachowców z branży z długoletnim stażem słucha na co dzień monitorów studyjnych, charakteryzujących się najbardziej równymi charakterystykami? Na pewno zgłoszą się tacy śmiałkowie, z tym że taki dźwięk jest dobry do analizowania nagrań na potrzeby chociażby masteringu, bo i do takich celów zostały stworzone. Czy jednak ktoś czerpie przyjemność ze słuchania muzyki na takich kolumnach?

System ma grać ciekawie, angażująco, zaskakująco. Ma grać tak, żeby każdy utwór był spektaklem, a nie tylko odklepywaniem kolejnych akordów. 

I odbijając piłeczkę, to nie jest tak, że system wielodrożny musi zagrać dobrze, bo jest wyznacznikiem jakiegoś idealnego brzmienia. Jest tylko i wyłącznie sposobem reprodukcji dźwięku jednym z wielu.

Poruszyć należy jeszcze kwestę osobliwości konstrukcji wielodrożnych. 

Z własnego doświadczenia wiem, że odrobinę nawet podbity mały wycinek pasma, czyli wystający jeden z głośników owocuje niemiłosiernym darciem przysłowiowego ryja. Dźwięk staje się podbarwiony i krzykliwy w przypadku średnioterminówki. Głośnik pełnopasmowy wybacza wszystko. Nawet chińczyk za flaszkę wódki, choć jest daleki od równej charakterystyki nawet w wąskim paśmie, gra bardzo naturalnie. AN to już zupełnie inna liga. 

Krzychu zlituj, się. Wypisujesz takie rzeczy, że się ludzie za głowę łapią ? Czy Ty w ogolę zdajesz sobie sprawę z faktu, ze sa firmy, które produkują zarówno monitory studyjne jak i kolumny domowe, a one nie różnią się niczym poza wyglądem? Pojecie monitora studyjnego dawno zostało wypaczone w jakiś dziwny farmazon, bo z technicznego punktu widzenia nie różnią się one niczym od normalnych kolumn głośnikowych. Po prostu buduje się je tak, aby były w stanie wiernie odtworzyć to, co im się poda na kablu. To samo zadanie maja kolumny domowe, ale zarówno tym pierwszym jak i tym drugim udaje się to z rożnym skutkiem. KAŻDY system studyjny musi być osłuchany przez człowieka, aby się do niego przyzwyczaił, poznał jego cechy, sprawdził jak brzmią na nim rożne gatunki muzyki, po to aby mieć obraz możliwości głośników. Mało tego, w wielu studiach masteringowych używa się kolumn audiofilskich, a nie studyjnych, ponieważ jest sporo produktów z branży Hiend, które po prostu deklasują nie jeden sprzęt studyjny i uwierz mi - żadne z nich nie są kolumnami szerokopasmowymi z jednym głośnikiem.

Robisz fajny projekt, ludzie Ci kibicują, ale tworzysz takie hipotezy i bajki o wyższości szerokopasmowców nad  wielodrożnymi, że to się naprawdę kupy nie trzyma. Każdy system ma swoje słabe i lepsze strony, ale każdy świadomy odbiorca patrzy na system całościowo, a w tym zakresie kolumny szerokopasmowe maja więcej wad niż zalet, bo wynika to z ich ułomności. Jeszcze nie potrafimy zbudować idealnego głośnika szerokopasmowego i nie zapowiada się, aby to się udało w najbliżej przyszłości. Ja nie mam zamiaru i chęci odbierać ludziom radości z obcowania z dźwiękiem głośników szerokopasmowych. Mam tylko do nich prośbę, aby nie wygadywali głupot, że to recepta na bezkompromisowy dźwięk Hiend. Gdyby było inaczej, to wszyscy by grali na jednym głośniku i drucie, a nie tylko garstka smakoszy...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Drodzy forumowicze, czy wybralibyście głośnik AN 10 Classic na sredniotonówkę do swojego zestawu wielodrożnego?

tylko do 4-way na wyższy bas i niski środek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, meloV8 napisał:

Ja nie mam zamiaru i chęci odbierać ludziom radości z obcowania z dźwiękiem głośników szerokopasmowych. Mam tylko do nich prośbę, aby nie wygadywali głupot, że to recepta na bezkompromisowy dźwięk Hiend. Gdyby było inaczej, to wszyscy by grali na jednym głośniku i drucie, a nie tylko garstka smakoszy...

No własnie wiekszosć gra na badziewiu z marketu za 100 zł a na takim szerokopasmowcu jak w tym temacie...garstka ..:)..Chyba się zgodzisz..że takei są statystyki...??

6 godzin temu, przemak napisał:

 

Sory, ale gdzie znalazłeś opisane i udowodnione zjawisko zbawiennego wpływu pomieszczenia na linearyzację charakterystyki przenoszenia zestawów głośnikowych? 

Pomieszczenia jak i ZESTAWY głośnikowe....się projektuje...one nie cechują się jakimiś stałymi wrodzonymi wartosciami parametrów...im się nadaje pewne cechy lub parametry ...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, front247 napisał:

 

Pomieszczenia jak i ZESTAWY głośnikowe....się projektuje...one nie cechują się jakimiś stałymi wrodzonymi wartosciami parametrów...im się nadaje pewne cechy lub parametry ...?

w sumie można stwierdzić , że wstawienie kolumn do pomieszczenia zaadoptowanego akustycznie będzie miało na nie zbawienny wpływ i taki wniosek nie jest błędem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.