Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny DIY na szerokopasmowcu Audio Nirvana 10 Clasic.


Kris_54701

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
Nie, niekoniecznie, aczkolwiek w masteringu zwykle nie stosuje się małych bliskiego pola, bo nie do tego służą. W studiu do nagrywania i miksowania natomiast są wszystkie jakie są i się zmieszczą
No to po takim nagrywaniu i miksowaniu, na wszystkim co w ręce wpadnie, gość przy masteringu ma niezłe "Archeo"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sine Metu napisał:

No to po takim nagrywaniu i miksowaniu, na wszystkim co w ręce wpadnie, gość przy masteringu ma niezłe "Archeo" emoji6.png

Dlaczego? Wręcz przeciwnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Sine Metu napisał:
5 minut temu, przemak napisał:
Dlaczego? Wręcz przeciwnie.

To może ja źle rozumiem mastering. Bo to ma dobrze brzmieć u mnie, tak?

U wszystkich i na wszystkim. I to nie tylko z powodu/na skutek masteringu tylko całego procesu.

Mastering w zasadzie jest dzisiaj do pominięcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez przemak

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kriss słuchaj..a co cie zainspirowało do wyboru akurat tego głosnika szerokopasmowego...chodzi mi o te firme itd. jaka jest geneza ...ideaa tego projektu..? Napisz o tym pare słów jesli możesz bo to ciekawe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)
U wszystkich i na wszystkim. I to nie tylko z powodu/na skutek masteringu tylko całego procesu.
Mastering w zasadzie jest dzisiaj do pominięcia.
Dzisiaj to generalnie nie ma czego...

Może i dobrze, że powoli odchodzimy.
Kriss słuchaj..a co cie zainspirowało do wyboru akurat tego głosnika szerokopasmowego...chodzi mi o te firme itd. jaka jest geneza ...ideaa tego projektu..? Napisz o tym pare słów jesli możesz bo to ciekawe.
A to takie, to na Hi-End, a nie tu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Kris_54701 napisał:

Są nieznane, nieodkryte i dlatego mało popularne. 

Dla Ciebie zapewne tak ?

Teraz, Kris_54701 napisał:

Drugą znaczącą kwestią jest też sama produkcja zestawów wielodrożnych, które mogą można z powodzeniem wykonać nawet na bardzo słabych głośnikach. 

Ok a jak wykonasz na bardzo dobrych? W sumie po co robić na bardzo słabych ?

Teraz, Kris_54701 napisał:

Obecnie na świecie jest zaledwie kilka modeli dobrze grających głośników pełnopasmowych, co mocno utrudnia ich komercjalizację.

A czemu nie ma ich więcej? Przecież dla takiego Scana czy SB to nie problem wyprodukować świetny głośnik szerokopasmowy. Czemu tego nie robią jak mogą trafić w niszę i sporo zarobić? Ja bym się nie zastanawiał jak miałbym park maszynowy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Sine Metu napisał:


 

 


Zagraj najwyższy dźwięk na gitarze klasycznej i sam usłyszysz sens podziału.

 

Instrumenty akustyczne wypadają najlepiej na tym głośniku. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, front247 napisał:

Kriss słuchaj..a co cie zainspirowało do wyboru akurat tego głosnika szerokopasmowego...chodzi mi o te firme itd. jaka jest geneza ...ideaa tego projektu..? Napisz o tym pare słów jesli możesz bo to ciekawe.

Korzenie tego projektu sięgają ponad 10 lat wstecz, kiedy to czytając forum Audiostereo światłem pierwsze kroki w projektowaniu kolumn. Na podstawie teorii i opinii na forum doszedłem do wniosku, że najlepiej zagra szerokopasmowy obejmujący najważniejszą część pasma, ale wspomagany na dole i na górze. Zacząłem więc jak na ówczesny budżet kombinować z tanimi głośnikami i powstała dosyć dobrze grająca kolumna na 2 x STX32-150-8SC, chińskiej szerokopasmówce i kopułka wysokotonowa na górze w dość płaskim hornie. Jedynym minusem tej konstrukcji był rozmiar całej kolumny. 50 x 60 x 180 cm.  I wtedy zdałem sobie sprawę, że nie mam gdzie tego sensownie ustawić w domu. Totalny absurd. Między czasie wpadły niemieckie RFT L4301 albo jakoś tak. Dokładnego symbolu nie pamiętam. Jedno jednak co mi utkwiło w pamięci to ten niemiecki 12 watowy głośnik o średnicy 12 cali, podłączony wprost do wzmacniacza. Basu zero, wysokie może max do 8-10 nie dalej jak do 12 kHz z ogromnymi dziurami i pikami w paśmie. Miały jednak w sobie coś, co mimo braku jakiegokolwiek logiki jeśli chodzi o parametry tego głośnika, potrafiło mnie zatrzymać na parę tygodni przed tym głośnikiem z gębą rozdziawioną i oczyma na wierzchu wpatrzonymi w środek kopułki przeciwpyłowej tego RFT.

Później przeleciało przez chałupę parę markowych kolumn i ciągle dążenie do ideału. 

Jakoś między czasie słyszałem fostexy, sonido jakieś tam jeszcze i całkowicie odechciało mi się takich konstrukcji. Między czasie natrafiłem na wątek z sąsiedniego forum, w którym autor opisuje swoje zachwyty po zamianie starych koncentrycznych Tannoy na ósemki od AN. Trochę poczytałem informacji na różnych forach po świecie i wreszcie udało mi się usłyszeć 10 w wersji Super na ostatnim AVS. Wrażenia; miło, przytulnie, intymnie, bardzo klimatycznie, ale bas nie do zaakceptowania. Zupełnie oderwany od reszty pasma, żyjący swoim życiem. Owszem bardzo nisko schodzący, co było dla mnie porażającym zaskoczeniem, ale jednak całość to była kpina. Podczas odsłuchu przez otwarte drzwi przebijały się wysokie tony z sąsiedniego pokoju. To było żałosne. 

Nie dawały mi jednak spokoju bardzo pochlebne opinie o tych głośnikach. Pojedyncze wpisy porozrzucane po całym Internecie, ale jednak wszystkie spójne, wskazujące na poszczególne cechy tego głośnika. 

Założyłem więc ten wątek i po kilku dniach miałem okazję poznać konstrukcje kolego AudioAddicted na tych przetwornikach. 

Zaświeciła się więc żarówka w głowie, że jeżeli ten bas w sugerowanej przez samego Davida Dicksa obudowie jest taki rozlazły, to mniejsze odbudowy AudioAddicted mogą być lekiem na całej zło i dzisiaj mam tego realny grający dowód. Bas jest równie niski, ale szybszy, twardy i zwarty. Może nie ma go tak dużo jak z większych konstrukcji, ale za to nie przykrywa wysokich tonów. Wraz z delikatną korekcją póki co programową, jak i odpowiednim ustawieniem kolumn, udało się osiągnąć perfekcję brzmienia, a tym samym zrealizować marzenie sprzed dziesięciu lat. 

14 godzin temu, daris666 napisał:

Ja bym się nie zastanawiał jak miałbym park maszynowy

Maszyny same nie zrobią dobrego głośnika, a bez odpowiednich umiejętności tylko utwierdzisz świat w przekonaniu, że szerokopasmówki nie grają.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, daris666 napisał:

Ok a jak wykonasz na bardzo dobrych? W sumie po co robić na bardzo słabych ?

Nawet na słabych przetwornikach konstrukcje wielodrożne zagrają.  Szerokopasmowymi już nie jest tak łatwo. Wszystko zależy od jakości głośnika, a ten musi być naprawdę bardzo dobry. 

Wśród lamp krąży takie powiedzenie, że albo je pokochasz, albo znienawidzisz. Opiera się głównie na bardzo źle wykonanych wzmacniaczach z równie marnymi podzespołami. Statystycznie takich opinii jest najwięcej, bo któż nie próbował coś sklecić na lampach i z pokorą wrócił do tranzystora obsrywając internet stwierdzeniem, że lampy nie grają. 

Tak samo jest z szerokopasmowką. Kolega Przemak zainwestował 100 zł w głośnik, który nawet nie jest pełnopasmowy i już ma wyrobioną opinię o takich przetwornikach. Niestety ktoś kto nie zetknął się z dobrze wykonaną konstrukcją na pełnopasmowym przetworniku nie ma kompetencji do wydawania jakichkolwiek opinii o tym sposobie przetwarzania dźwięku. Niestety większość opinii w internecie to opinie o takich właśnie zwykłych głośnikach od magnetofonu sprzedawanych pod szyldem szerokopasmowy. Szeroko może oznaczać jedną czy dwie oktawy, ale tylko pełnopasmowy jest w stanie zagrać na poziomie bardzo dobrych systemów wielodrożnych i lepiej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Sine Metu napisał:

Chodzi mi o wysokość dźwięku na nylonie

Już teraz absolutnie nie wiem o co ci chodzi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)



Korzenie tego projektu sięgają ponad 10 lat wstecz, kiedy to czytając forum Audiostereo światłem pierwsze kroki w projektowaniu kolumn. Na podstawie teorii i opinii na forum doszedłem do wniosku, że najlepiej zagra szerokopasmowy obejmujący najważniejszą część pasma, ale wspomagany na dole i na górze. Zacząłem więc jak na ówczesny budżet kombinować z tanimi głośnikami i powstała dosyć dobrze grająca kolumna na 2 x STX32-150-8SC, chińskiej szerokopasmówce i kopułka wysokotonowa na górze w dość płaskim hornie. Jedynym minusem tej konstrukcji był rozmiar całej kolumny. 50 x 60 x 180 cm.  I wtedy zdałem sobie sprawę, że nie mam gdzie tego sensownie ustawić w domu. Totalny absurd. Między czasie wpadły niemieckie RFT L4301 albo jakoś tak. Dokładnego symbolu nie pamiętam. Jedno jednak co mi utkwiło w pamięci to ten niemiecki 12 watowy głośnik o średnicy 12 cali, podłączony wprost do wzmacniacza. Basu zero, wysokie może max do 8-10 nie dalej jak do 12 kHz z ogromnymi dziurami i pikami w paśmie. Miały jednak w sobie coś, co mimo braku jakiegokolwiek logiki jeśli chodzi o parametry tego głośnika, potrafiło mnie zatrzymać na parę tygodni przed tym głośnikiem z gębą rozdziawioną i oczyma na wierzchu wpatrzonymi w środek kopułki przeciwpyłowej tego RFT.
Później przeleciało przez chałupę parę markowych kolumn i ciągle dążenie do ideału. 
Jakoś między czasie słyszałem fostexy, sonido jakieś tam jeszcze i całkowicie odechciało mi się takich konstrukcji. Między czasie natrafiłem na wątek z sąsiedniego forum, w którym autor opisuje swoje zachwyty po zamianie starych koncentrycznych Tannoy na ósemki od AN. Trochę poczytałem informacji na różnych forach po świecie i wreszcie udało mi się usłyszeć 10 w wersji Super na ostatnim AVS. Wrażenia; miło, przytulnie, intymnie, bardzo klimatycznie, ale bas nie do zaakceptowania. Zupełnie oderwany od reszty pasma, żyjący swoim życiem. Owszem bardzo nisko schodzący, co było dla mnie porażającym zaskoczeniem, ale jednak całość to była kpina. Podczas odsłuchu przez otwarte drzwi przebijały się wysokie tony z sąsiedniego pokoju. To było żałosne. 
Nie dawały mi jednak spokoju bardzo pochlebne opinie o tych głośnikach. Pojedyncze wpisy porozrzucane po całym Internecie, ale jednak wszystkie spójne, wskazujące na poszczególne cechy tego głośnika. 
Założyłem więc ten wątek i po kilku dniach miałem okazję poznać konstrukcje kolego AudioAddicted na tych przetwornikach. 
Zaświeciła się więc żarówka w głowie, że jeżeli ten bas w sugerowanej przez samego Davida Dicksa obudowie jest taki rozlazły, to mniejsze odbudowy AudioAddicted mogą być lekiem na całej zło i dzisiaj mam tego realny grający dowód. Bas jest równie niski, ale szybszy, twardy i zwarty. Może nie ma go tak dużo jak z większych konstrukcji, ale za to nie przykrywa wysokich tonów. Wraz z delikatną korekcją póki co programową, jak i odpowiednim ustawieniem kolumn, udało się osiągnąć perfekcję brzmienia, a tym samym zrealizować marzenie sprzed dziesięciu lat.


Ok, 10 lat. To teraz policz koszty.
Już teraz absolutnie nie wiem o co ci chodzi.
Potrzebna Ci jest gitara akustyczna.

Zagraj na niej najwyższy dźwięk. I tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sine Metu napisał:

Ok, 10 lat. To teraz policz koszty

Dla mnie to czysta zabawa i pieniądze nie mają znaczenia do maksymalnej wartości portfela.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Moontan napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O ten wiekszy...:)))))

Miło jest należeć do "elity"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tym właśnie odznaczają się szerokopasmówki na tle całej reszty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Sine Metu napisał:

Ale bełkot

Dla Ciebie bełkot, bo nie wiesz o czym mowa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sine Metu napisał:

Sprawdziłeś już sens podziału na 1.1 kHz?

Sprawdziłem, nie ma sensu.

4 minuty temu, Moontan napisał:

Doloz ....i gitara bedzie zbedna 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

albo taniej...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

W przypadku AN to absolutnie zbędne.

Że tak zapytam, na jakiej części pasma skupiasz uwagę słuchając muzyki?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość

(Konto usunięte)

Ja ....calosciowo ale jak nie ma dobrej srednicy to nie docenimy muzykow z drugiego planu......

 

A kolega naciska bo

>>>>   The energy control is a ±3dB shelving filter across a bandwidth of 1.1-27kHz, and the roll off provides adjustments over +2dB to -6dB per octave between 5kHz and 27kHz.  <<<<<<

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Sine Metu napisał:


 

 


Ok, 10 lat. To teraz policz koszty.
 

 

Nie ma czegoś takiego...

Łiski malboro i dupy też kosztują...takei hobby..

jak zjesz kebaba i go wysrasz (za przeproszeniem) to tez liczysz bilans zysków i strat..?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Kolega Przemak zainwestował 100 zł w głośnik, który nawet nie jest pełnopasmowy i już ma wyrobioną opinię o takich przetwornikach. Niestety ktoś kto nie zetknął się z dobrze wykonaną konstrukcją na pełnopasmowym przetworniku nie ma kompetencji do wydawania jakichkolwiek opinii o tym sposobie przetwarzania dźwięku. Niestety większość opinii w internecie to opinie o takich właśnie zwykłych głośnikach od magnetofonu sprzedawanych pod szyldem szerokopasmowy. Szeroko może oznaczać jedną czy dwie oktawy, ale tylko pełnopasmowy jest w stanie zagrać na poziomie bardzo dobrych systemów wielodrożnych i lepiej.

Ciekawe wnioski, tylko spróbuj znaleźć w tym wątku czy w innych jakąkolwiek moją "wyrobioną opinię o takich przetwornikach". Obawiam się, że żadnej opinii nie wyraziłem, ani na podstawie głośnika za 30PLN ani żadnego innego, bo moja opinia jest nieistotna gdyż nie słyszę. Owszem, w tym wątku się nabijam ale niestety z ciebie - ponieważ prostowanie ewidentnych bzdur i nieprawidłowości jest nieskuteczne bo nie potrafisz albo nie chcesz podjąć merytorycznej dyskusji, to co pozostaje? W dodatku okazuje się, że "jestę konstruktorę" - na forum są i normalni hobbyści i normalni konstruktorzy, jednak są też "konstruktorzy" bez podstaw elektrotechniki, zwykle najgłośniejsi... są też na forum emancje ich geniuszu, niestety, indeksowane zapewne przez gugla.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I opinii takich konstruktoruf jest najwięcej w sieci. A nawet jeśli pojawia się opinia uznanego recenzenta, ale jest sprzeczna z panującymi trendami, to odebrana jest jako bełkot. Możnaby powiedzieć, że to jak w demokratycznych wyborach. O losach świata decyduje większość a nie ci najmądrzejsi, których procentowo jest naprawdę niewiele.

Bardzo wiele zarzutów w tym wątku jest odnośnie jego walorów brzmieniowych, jednak głośnik sam się broni. 

Zarzucane jest mu brak basu, a basu ma o wiele więcej od 43.5 cm membran w Sansui. Basu ma dowolnie dużo, bo można go regulować filtrem złożonym tylko z cewki i rezystora.

Zarzucane jest mu brak wysokich tonów, co również jest sprzeczne z rzeczywistością, bo głośnik niemal idealnie równo gra do 22 kHz, co pokazuje prosty pomiar nawet tak prymitywnym narzędziem jak telefon komórkowy. 

Zarzucane jest mu bardzo nierówne pasmo, co również prosty pomiar wskazuje, że ewentualne nierówności w paśmie są na tyle niewielkie, że pomijanie przez ludzkie ucho.

Jeśli ten głośnik brzmi inaczej od systemów wielodrożnych, to trzeba wiedzieć, że takie brzmienie jest najbliższe naturalnemu i tak powinno się stroić kolumny wielodrożne.

Merytoryczna dyskusja powinna opierać się na fizycznych właściwościach. Tymczasem zanim kolumny zostały zmierzone profesjonalnym sprzętem, tony gówna wylały się na ten wątek.

Na ten moment można rozważać jedynie subiektywne wrażenia z odsłuchu bo tyle mam do dyspozycji. 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli całe słyszalne pasmo jest w miarę równo pokryte, kierunkowość głośnika daje możliwość regulacji jego barwy w miejscu odsłuchowym. Kolumna posiada względnie wysoką efektywność, co pozwala napędzać ją wzmacniaczem w klasie A o najlepszych walorach brzmieniowych. Kolumna nie posiada zwrotnicy, gdzie sygnał mógłby być zmieniony bądź zniekształcony, to taka konstrukcja, nawet z technicznego punktu widzenia ma prawo zagrać idealnie, zgodnie z tym co zostało zapisane na nośniku.

Jeśli ktoś słyszał taki dźwięk a nie przypadł mi do gustu, trudno. Można szukać i oszukiwać się dalej w pogoni za dźwiękiem którego nie ma. Dla mnie ta konstrukcja brzmi pełnym pasmem ze wszystkimi zaletami i wadami tego co jest na płycie.

Pomijając szczegóły techniczne, to tak skromnie zapytam, kto z Was jeszcze słyszy do 20 kHz? Prosty mikrofon telefonu wyłapuje do 22 kHz, ale czy to jest użyteczne pasmo? Czy w ślepym teście ktoś byłby w stanie zauważyć całkowity brak dźwięku powyżej np. 15 kHz? Ważny jest środek, czyli tam gdzie umysł skupia swoją uwagę, a jest nim głównie przedział 1-5 kHz. Cała reszta mogłaby być i nie być. I nie od nas, naszych osobowości jest to uzależnione ale od natury, od naszych organizmów.  

Konstruując kolumny trzeba się skupić przede wszystkim na tym zakresie częstotliwości. To tu jest najwięcej informacji o brzmieniu nawet samego basu. To w tym zakresie jest barwa kontrabasu, stopy i wszystkiego co gra podstawowym dźwiękiem poniżej 1 kHz. Jeśli ten zakres jest spaprany, to nie ma mowy o maturalnym brzmieniu.

Jest bardzo wiele instrumentów używających jednej częstotliwości, ale to ich harmoniczne podpowiadają nam co jest skrzypcami, co gitarą, a co blachami. Wystarczy tylko przesunąć te harmoniczne w fazie, by gitara stała się skrzypcami, a skrzypce blachami. Zmieszanie tych harmonicznych w paśmie filtracji dwóch dzielących sąsiednie pasmo głośników powoduję wytężoną pracę mózgu w rozpoznaniu co jest gitarą a co skrzypcami. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 23

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.