Jump to content
gressi

Dylemat w wyborze wzmacniacza

Recommended Posts

Chcę wymienić wzmacniacz na jakiś dobry , używany . Na razie mam 3 typy : Marantz PM 14 , Tact M2150 , Krell s-300 . Muzyka to głównie rock ( hard ) , trochę popu . elektronicznej . Kolumny monitory  diy : Seas Millenium i Accuton C-173-6E . Pomieszczenie ok. 16 m2 , częściowo otwarte . Źródło to CA 851N ( Tidal ) i Marantz cd 52 ( transport ) . Oczekuje głównie przestrzeni , uderzenia , jak to do rocka 🙂 ale i szczegółów . Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z w/w urządzeniami ?

Edited by gressi
Poprawka
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

do rocka to moze prędzej jakis wysoki Denon, moze Yamaha a nie Marantz ...nie wiem jaki budżet ale za ok 3 tys mozna kupic Denona S10,   Yamahe as2000 , podejrzewam ze taki pm14 jest sporo droższy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Budżet do 3,5 kzł , ewentualnie + 200,300 . I jeszcze : wejścia XLR . Nie pisałem o kablach , mam VdH the Wind , IC Neotech NEI 3001 XLR .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Krell to świetny wzmacniacz, wcale nie grający chłodno. Wydajność prądowa ogromna. Pociągnie praktycznie wszystko. Świetny bas i rytmiczność. Warto 😉 Sprzedawaliśmy te piece i żadnych problemów nigdy nie było. Najczęściej klienci wybierali ten piec do ProAców. 


Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
25 lat doświadczenia | 15 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Godzinę temu, gressi napisał:

Budżet do 3,5 kzł , ewentualnie + 200,300 . I jeszcze : wejścia XLR . Nie pisałem o kablach , mam VdH the Wind , IC Neotech NEI 3001 XLR .

Ale pm-14 ten stary? Gdzie go masz za 3,5 zł ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, michalfm1 napisał:

 

Ale pm-14 ten stary? Gdzie go masz za 3,5 zł ?!

Mam , ale nie powiem 🙂

32 minuty temu, Top Hi-Fi & Video Design napisał:

Ten Krell to świetny wzmacniacz, wcale nie grający chłodno. Wydajność prądowa ogromna. Pociągnie praktycznie wszystko. Świetny bas i rytmiczność. Warto 😉 Sprzedawaliśmy te piece i żadnych problemów nigdy nie było. Najczęściej klienci wybierali ten piec do ProAców. 

Mój dylemat , co do Krell-a bierze się z faktu posiadania kiedyś kav 300i . Zmieniłem go później na MBL 7006 - przepaść dwóch klas na korzyść niemieckiego wzmacniacza . Do dziś żałuję sprzedaży .

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, gressi napisał:

Mam , ale nie powiem 🙂

Mój dylemat , co do Krell-a bierze się z faktu posiadania kiedyś kav 300i . Zmieniłem go później na MBL 7006 - przepaść dwóch klas na korzyść niemieckiego wzmacniacza . Do dziś żałuję sprzedaży .

no to zazdroszczę, bo to świetny wzmacniacz tym bardziej w tej cenie to nie ma się co zastanawiać:)! O ile to nie jest pm-14s1, tylko PM-14

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, gressi napisał:

kav 300i

kav 300i grał zdecydowanie jaśniej od s300i. Ten niby chińczyk, ale za tą kasę co kosztował to grał świetnie.


Ogólnopolska sieć salonów audio-video Top Hi-Fi & Video Design
25 lat doświadczenia | 15 salonów na terenie Polski | Profesjonalni doradcy | Sale odsłuchowe w każdym salonie
www.tophifi.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, gressi napisał:

Budżet do 3,5 kzł , ewentualnie + 200,300 . I jeszcze : wejścia XLR . Nie pisałem o kablach , mam VdH the Wind , IC Neotech NEI 3001 XLR .

Po co Ci wejscia xlr we wzmacniaczach ktore nie mają budowy symetrycznej?


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Bumpalump napisał:

Po co Ci wejscia xlr we wzmacniaczach ktore nie mają budowy symetrycznej?

Bo takie mam kable 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Bumpalump napisał:

Po co Ci wejscia xlr we wzmacniaczach ktore nie mają budowy symetrycznej?

Połączenie symetryczne eliminuje zakłócenia trasowe, które mogą się indukować w kablach. Minimalizuje też możliwość powstania pętli masowych, masa nie nie musi być podłączona na obu końcach kabla, w ogóle nie musi być masy i ekranu. Oczywiście wejście i wyjście w łączonych urządzeniach też muszą  być symetryczne.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie a zaden z wyjatkiem krella nie jest symetryczny, dlatego smieszy mnie szukanie wzmacniacza z wejsxiami xlr ktore nic mu nie dadza


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Bumpalump napisał:

No wlasnie a zaden z wyjatkiem krella nie jest symetryczny, dlatego smieszy mnie szukanie wzmacniacza z wejsxiami xlr ktore nic mu nie dadza

Wejście np. w końcówce mocy i wyjście np. w przedwzmacniaczu mają być symetryczne to nie to samo co symetryczny wzmacniacz, wzmacniacz nie musi być symetryczny i najczęściej nie są.

Edited by Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko po co skoro sygnal symetryczny zostanie zmieniony na desymetryzatorze, nie ma zadnej korzyści z takiego polaczenia, uklad prr i koncowki musi byc synetryczny aby to mialo sens taj jak ma to miejsce np w sansui


Sansui AU-α 907MR, Sony CDP-557ESD, T+A Criterion TCI 3R

youtube.com/user/Mr1Raziel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz gdzieś takiego krella, ale w dobrym stanie, a nie po jakiś domorosłych mistrzach apgrejdu to bierz i się nie zastanawiaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, Bumpalump napisał:

Tylko po co skoro sygnal symetryczny zostanie zmieniony na desymetryzatorze, nie ma zadnej korzyści z takiego polaczenia, uklad prr i koncowki musi byc synetryczny aby to mialo sens taj jak ma to miejsce np w sansui

Jak nie widzisz korzyści technicznych w połączeniu symetrycznym to oczywiście możesz stosować połączenia niesymetryczne. Dobrze wykonane też są dobre w warunkach krótkich połączeń które najczęściej są używane w domu. Trzeba tylko bardziej uważać na pętle masowe bo dużo łatwiej o nie. Całkowicie symetryczny wzmacniacz to nie są tylko zalety, był wątek na forum z dyskusją na ten temat. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

wejścia XLR mają np Denon PMA-S10 , Yamaha A-S2000,  ale jesli masz do wzięcia staruszka PM-14 za tyle samo to nie wiem czy to nie najlepsza opcja

tyle ze ciepłe Marantze do rocka to nie wiem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denon PMA S-10 ma xlr-y,miałem ten wzmacniacz.Czlowiek,od którego go kupiłem przesiadl się na Marantza PM-14.Uderzenie i dynamikę otrzymasz,ten wzmacniacz to petarda,z przestrzenią już słabiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy az petarda w porownaniu z takim potworem jak na przykład pma-2020ae to bym nie powiedział,  ale właśnie spokojniejszy, dokładniejszy z ładną barwą i wlasnie przestrzenny, nie przebasowiony co jest zaletą w niewielkich pomieszczeniach, bas dokladny i tyle ile go trzeba 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marantz PM 14 poszedł w Holandii za 775 euro !!! Sprzedawca nie chciał pay pal i d... . Nikt nic jeszcze nie pisał o TacT m-2150 . Jako nowy kosztował 4900 $ . Chyba jest coś wart ? ( wiem , że cena nie gra ) . Miał ktoś jakieś doświadczenia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, gressi napisał:

Marantz PM 14 poszedł w Holandii za 775 euro !!! Sprzedawca nie chciał pay pal i d... . Nikt nic jeszcze nie pisał o TacT m-2150 . Jako nowy kosztował 4900 $ . Chyba jest coś wart ? ( wiem , że cena nie gra ) . Miał ktoś jakieś doświadczenia ?

no to swietna cena, bo na ebay.de srednio sa po 1000-1300 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla mnie różnice między zwykłymi połączeniami a XLR są takie, że zwykłe grają barwą i plamami, XLR maja więcej dokładności, dźwięk jest mniej atrakcyjny jakby, ale po wsłuchaniu się, nawet kilka sekund wystarczy by docenić rozdzielczość. 

To wrażenia z wielu ultradrogich połączeń, ale doskonale to słychać na tanich zestawach Yamaha 2100 lub Cambridge Audio 840/851.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.