Skocz do zawartości
IGNORED

Tunning Hegel H100 - pomysły?


lete
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No kawał dobrej roboty, i szacunek że potrafiłeś obiektywnie podejsc do tematu, zawsze mam uczucie poirytowania jak ktos wstawia mlitica i pisze WOW ,ideał ,tak zresztą jest na stronie dystrybutora, a wiemy Ze ideału w praktyce nie ma.Ten elektrolit ma ewidentna dziurę na niższym środku ,jeśli nam to nie przeszkadza to ok, albo robic mix z innym. Tak samo zz mojego doświadczenia z MUSE ,jeśli się wpasuje jest ok.Generalnie jestem zwolennikiem mieszania kondensatorów.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Przyszedł dzień, kiedy z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć STOP wszelkim modyfikacjom tego wzmacniacza i poświęcić się już tylko słuchaniu muzyki...

Ostatnią zmianą był zakup świetnych - jak się okazuje - kondensatorów AUDIO NOTE KASEI, które finalnie i nieodwracalnie zastąpiły u mnie WSZYSTKIE wcześniej zamontowane Nichicon Muse ES BP (zielone), a więc te przy modułach Sound Engine (2x 16v/47uF) oraz na wejściu (2x 25V/47uF). Podmieniłem też przy okazji dwa elektrolity Rubycon YXA 25V/47uF, które miałem bezpośrednio po wspaniałych Audyn True Copper (1uF). Dodatkowo pozbyłem się też Rubycon YXA 16V/47uF bipolar, którego miałem obok kości SSM2141.

Wszystko wymienione na:

3x Audio Note KASEI 16V/50uF

4x Audio Note KASEI 63V/50uF

Koszt poniżej 200 zł, ale bardzo warto - kondensatory te "załatwiają" temat wysokich częstotliwości. Nie słyszałem co prawda Rubycon BlackGate, ale jezeli - zogdnie z opiniami - te KASEI nie są w wielu aspektach gorsze, a grają jeszcze bardziej detalicznie, to pozostaje mi potwierdzić. Tu jesteśmy w domu! Świetna rozdzielczość, spokój w dźwięku, mnóstwo "smaczków", które nie są natarczywe, a podane szlachetnie. Słowem, wykwintny audio sosik i znacząca poprawa (szlachetne brzmienie) w stosunku do Nichicon Muse ES BP.

Kupiłem oczywiście tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W obecnych realiach czekałem ponad 2 tygodnie na przesyłkę. Ale WARTO! Jeżeli szukacie niewielkich kondensatorów i liczycie na poprawę wysokich rejestrów, lepszą przejrzystość i wgląd w nagranie, to tylko brać! ?

Chętnie bym porównał granie tego Hegla z innymi klockami, w segmencie tak do 50.000. Jeżeli jest ktoś z Krakowa, kto dysponuje odpowiednim "sparing-partnerem", to po pandemii chętnie bym przytargał ten wzmacniacz i sprawdził w dobrych warunkach odsłuchowych. Pewnie zrobię to bezpośrednio w salonie audio - jest tu w Krakowie np. Audio Trend, który dysponuje profesjonalnym pomieszczeniem odsłuchowym i pewnie w czerwcu uda mi się umówić i podepniemy jakiegoś zacnego klocka, aby porównać dziadka H100 po tuningu. Jestem pewien tego wzmaka i myślę, że może teraz mocno zaskoczyć w testach.

A tymczasem, skręcam śruby, obudowa trafiła na swoje miejsce i przygoda z poprawą dźwięku w H100 jest zakończona.

Dziękuję wszystkim za pomoc.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  

Nichiconów na razie nie montowałem i raczej już nie zamontuję - nie widzę sensu wymiany pozostałych Rubycon YXA. Słucham teraz i upajam się rezultatem - klasowym brzmieniem KAISEI ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, lete napisał:

Chętnie bym porównał granie tego Hegla z innymi klockami, w segmencie tak do 50.000.

Mocno ambitnie rzucasz wyzwanie ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Rolex80 napisał:

Mocno ambitnie rzucasz wyzwanie ?

Oczywiście, jak spadać, to z wysokiego konia ?

Pobicie sprzętu w podobnej klasie nie daje żadnej frajdy. Ale mina posiadacza klocka 5x droższego, który dostanie "łupnia" od poczciwego, starego Hegla - bezcenna ?

Trochę ambicjonalnie do tego chyba zacznę podchodzić, bo jest tu na forum parę osób, które twierdzą, że jakość jest wprost proporcjonalna do zainwestowanych środków. Moim zdaniem często jest to "chciejstwo" będące próbą usprawiedliwienia wydatków, które nie tyle szły w stronę poprawy grania, co poprawy poczucia własnej wartości (stać mnie) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, lete napisał:

Trochę ambicjonalnie do tego chyba zacznę podchodzić, bo jest tu na forum parę osób, które twierdzą, że jakość jest wprost proporcjonalna do zainwestowanych środków. Moim zdaniem często jest to "chciejstwo" będące próbą usprawiedliwienia wydatków, które nie tyle szły w stronę poprawy grania, co poprawy poczucia własnej wartości (stać mnie) ?

Pieniądze nie zawsze grają. Można czasem posłuchać świetnej jakości muzyki z dobrze dobranego sprzętu nie kosztującego majątku. Można też kupić przewartościowany lub źle dobrany Hi-End (w cenie mieszkania) i zmienić gust muzyczny, który brzmi bardziej audiofilsko ( plumkanie, dzwoneczki, itd) na nowiutkim Hi-Endowym sprzęcie bo przecież kosztował tyle to musi grać a nie gra z ulubioną muzyką :)

41 minut temu, lete napisał:

Pobicie sprzętu w podobnej klasie nie daje żadnej frajdy. Ale mina posiadacza klocka 5x droższego, który dostanie "łupnia" od poczciwego, starego Hegla - bezcenna ?

z tym Heglem tuningowanym może być ciężko zrobić komuś opad szczęki. Modowanie wzmaka w tym przedziale cenowym i stawiania go obok podobnej grupy jak najbardziej ale w przedziale do 50 tyś to już grubo, ale oczywiście nie niemożliwe ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Aby ułatwić sprawę majsterkowiczom, wklejam jeszcze zdjęcie po zamontowaniu kondensatorów.

Szkoda, że nie kupiłem jeszcze 3 sztuk, to zamiast Nichicon KZ (zaznaczone na żółto) również wstawiłbym Audio Note Kaisei...
Ale mimo wszystko, Nichicon KZ zagrał tu najlepiej, jeżeli chodzi o posiadane kondensatory - istotnie "odmulił" granie, które płynęło z oryginalnych Rubykon YXA.

Jedna uwaga: Do montażu kondensatorów na 63V na podstawkach precyzyjnych trzeba dolutować im nóżki o mniejszej średnicy (max 1,0mm). Oryginalne są nieco za grube i nie wejdą w piny podstawek (jeżeli ktoś wcześniej zamontował podstawki, jak w moim przypadku). Ja po prostu odciąłem nóżki Kaisei (zostawiłem ok, 1,5 cm) i dolutowałem - cyna Mundorf z dodatkiem srebra i złota - odcinki z innych kondensatorów (np. Nichicon Gold Tune), które akurat miałem i których nóżki były delikatniejsze, pasujące.

Kaisei już się wygrzały. Powtórzę raz jeszcze - do ZNAKOMITE kondensatory. Od typowej budżetówki (np. Elna Simlic II, czy Nichicon Gold Tune, Nichicon KZ, czy oryginalne Rubykon YXA) dzieli je naprawdę sporo - na plus. Są niebywale rozdzielcze, szybkie i precyzyjne. Coś wspaniałego ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.02.2020 o 09:07, lete napisał:

Dzięki Panowie. Mod wyszedł całkiem fajnie, dzięki wspólnej naszej pracy nad tą korektą.

Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, co jeszcze mógłbym poprawić - brzmi na tyle satysfakcjonująco, że tylko słuchać (w przeciwieństwie do standardowej wersji H100). Gdyby Hegel zdecydował się pakować do swoich wzmacniaczy lepsze części (zamiast mnożyć kolejne wersje), to wystarczyłoby, aby produkowali 2-3 modele, które pokryłyby większość rynku w przedziale 10-50k. 

Mundorf M-Lytic przy lekko ocieplonej charakterystyce sprawdza się "w ciemno", więc mając H200 jestem przekonany, że w ślad za @Klecha86 możecie śmiało poddać je modyfikacji. Ten wzmacniacz również ma  kondensatory sprzęgające 1uF, które także możecie zastąpić albo Audynem, albo jak zrobił to kolega @Klecha86 - Mundorfem Supreme Silver/Gold/Oil, acz... z kilku względów (koszt i dopasowanie) być może nawet ciekawszym wyborem byłby tu Mundorf Supreme Silver/Oil (znam opinie, które stwierdzają, że do wzmacniacza ten "niższy" modelowo kondensator nadaje się nawet lepiej! i parka kosztuje o 200 zł taniej). Myślę też, że nawet jeżeli zdecydujecie się na Audyna, to też ruch będzie w dobrym kierunku - za 3 stówki parka mamy naprawdę fajne kondy o przyjemnej barwie.

No i te Nichicony Muse ES BP - tu również można wg mnie przy kościach SSM w H200 lutować w ciemno (znów powołam się na @Klecha86), ale i nie zawadzi zerknąć na sygnał przy kościach SoundEngine (niebieskie płytki w H200).

Ogólnie, H100 i H200 to dosyć podobne w kontekście użytych elementów konstrukcje. Oba mają te same tranzystory, te same kondy sprzęgające, praktycznie te same kondy zasilające, te same kości SSM w preampie no i oczywiście moduły SoundEngine (w H100 są w pierwszej wersji, która podobno miała w Norwegii nawet więcej zwolenników, niż kolejne wersje).

Tak więc, jeżeli mowa o H200, to modyfikacja jest praktycznie identyczna (co do zasady) i można ją zrobić bez pudła.
Nieco inaczej ma się kwestia innych, nowszych modeli - są zdecydowanie droższe i z czystej ekonomii chyba nie warto ich "pruć". Z czasem, gdy wartość ich spadnie (tak, jak H100 i H200), to otworzy się pole do eksperymentów ?

 

Chciałbym Cię jeszcze dopytać o jedną rzezcz odnośnie:
"Mundorf M-Lytic przy lekko ocieplonej charakterystyce sprawdza się "w ciemno""

Rozumiem, że pisząc "przy lekko ocieplonej charakterystyce" miałeś na myśli te Mundorfy? Zastanawiam się nad nimi ale mój system chyba już jest dość ciepły - DAC na AKM / Arcam Alpha 9p i kolumny lekko ocieplone i przyciemnione (chcę wszystko trochę rozjaśnić, dodać przejrzystości, powietrza, jakby otworzyć średnicę/górę) i nie wiem czy tymi kondami przypadkiem wszystkiego nie zamulę. 
Czy możesz z doświadczenia coś doradzić - czy ten Mundorf czy może coś innego? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Jacek Sikorski napisał:

Chciałbym Cię jeszcze dopytać o jedną rzezcz odnośnie:
"Mundorf M-Lytic przy lekko ocieplonej charakterystyce sprawdza się "w ciemno""

Rozumiem, że pisząc "przy lekko ocieplonej charakterystyce" miałeś na myśli te Mundorfy? Zastanawiam się nad nimi ale mój system chyba już jest dość ciepły - DAC na AKM / Arcam Alpha 9p i kolumny lekko ocieplone i przyciemnione (chcę wszystko trochę rozjaśnić, dodać przejrzystości, powietrza, jakby otworzyć średnicę/górę) i nie wiem czy tymi kondami przypadkiem wszystkiego nie zamulę. 
Czy możesz z doświadczenia coś doradzić - czy ten Mundorf czy może coś innego? 

Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. U mnie M-Lytic zagrały, ale dopiero w połączeniu z Audyn True Copper, a przysłowiową kropką nad "i" było uzupełnienie toru o kondy Audio Note Kaisei. Mówiąc inaczej - one wszystkie sprawiają, że i bas jest świetny (jak ze spawarki), ale i nie ucierpiała średnica (tu Audyn) oraz ładnie otworzyła się góra (tu Kaisei). System miałem grający raczej w sposób zrównoważony, bez rozjaśnień, może odrobinę ciepło. Teraz jest nadal zachowany charakter, ale za to "więcej i lepiej".

W zasilaczu masz tam chyba dwa większe kondensatory (przydałoby się zerknąć, co to jest - 2x Rubycon FM 10.000uF/50V?).

IMG_2824.jpg?ssl=1

Może najpierw powalcz z okablowaniem? Np. głośnikowe (jaśniej i detalicznie jak dla mnie gra np. Chord Clearway). Kupujesz ze szpuli, podłączasz na gołe druty i słuchasz z tydzień, potem wnioski.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, lete napisał:

W zasilaczu masz tam chyba dwa większe kondensatory (przydałoby się zerknąć, co to jest - 2x Rubycon FM 10.000uF/50V?).

No właśnie nie wiem co o nich sądzić, bo to stare kondy. Chodzi o ogólne odczucia, po samych Mundorfach. Poza tym te Ruby mają ok 20 lat.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Jacek Sikorski napisał:

No właśnie nie wiem co o nich sądzić, bo to stare kondy. Chodzi o ogólne odczucia, po samych Mundorfach. Poza tym te Ruby mają ok 20 lat.

Ładnych parę lat temu robiłem alphe8, alphe10. mogę powiedzieć Ci, że te kondy są kiepskie, warto tu coś lepszego zaaplikować, daj mlytic najlepiej 2x15000uf,wymień diody w zasilaczu na BYW21 200 a mocno się zdziwisz o ile to lepiej zagra, można jeszcze w preampie opampy wymienić i trochę pobawić się mniejszymi kondami

Swoją drogą to ciekawe jakie diody są w tym Heglu? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, gabler napisał:

Swoją drogą to ciekawe jakie diody są w tym Heglu? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wiem, czy dobrze patrzę - oznaczenie: DF 02S 440A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, gabler napisał:

wymień diody w zasilaczu na BYW21 200 a mocno się zdziwisz

A jak one wyglądają i gdzie można kupić bo nie mogę znaleźć?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, Jacek Sikorski napisał:

A jak one wyglądają i gdzie można kupić bo nie mogę znaleźć?

Sory Byw 29 200

39 minut temu, lete napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wiem, czy dobrze patrzę - oznaczenie: DF 02S 440A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

To jest w zasilaczu głównym? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, gabler napisał:

To jest w zasilaczu głównym? 

Tak wygląda w oryginale.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, lete napisał:

Tak wygląda w oryginale.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mostki diodowe mocy masz z tego co ledwo widać przed dużymi elektrolitami z lewej strony te czarne podłużne kostki ze ściętymi bokami 

Jak widzę kable z trafoka na konektory to mnie telepie, ja bym to dawno przylutował... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, gabler napisał:

Mostki diodowe mocy masz z tego co ledwo widać przed dużymi elektrolitami z lewej strony te czarne podłużne kostki ze ściętymi bokami 

Jak widzę kable z trafoka na konektory to mnie telepie, ja bym to dawno przylutował... 

Parę razy wyciągałem płytę, więc konektory się przydały. Siedzą ciasno, jak cholera, więc zostawiłem póki co. Tu poprawy dźwięku (po wlutowaniu w PCB) raczej nie ma co się spodziewać?

Diody nie mają (o ile dobrze widzę na fotkach, bo nie rozkręcałem dziś obudowy) żadnych napisów. Tak od ręki chyba nie uda się ustalić, co to jest dokładnie...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, lete napisał:

Parę razy wyciągałem płytę, więc konektory się przydały. Siedzą ciasno, jak cholera, więc zostawiłem póki co. Tu poprawy dźwięku (po wlutowaniu w PCB) raczej nie ma co się spodziewać?

Diody nie mają (o ile dobrze widzę na fotkach, bo nie rozkręcałem dziś obudowy) żadnych napisów. Tak od ręki chyba nie uda się ustalić, co to jest dokładnie...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zgadza się, że wygoda z konektorami jest, ale połączenie lutowane daje lepszy efekt także soniczny,chociaż niektóre firmy twierdzą, że śrubowe jest lepsze bo ma mniejszą impedancję... 

Wymień gniazdo rca przynajmniej do cd a się mocno zdziwisz, tylko na miedziane. 

Z mostkami diodowymi to i tak jest bardzo dobrze bo przynajmniej dali dwa a czy na szybkich diodach, może. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, lete napisał:

Diody nie mają (o ile dobrze widzę na fotkach, bo nie rozkręcałem dziś obudowy) żadnych napisów. Tak od ręki chyba nie uda się ustalić, co to jest dokładnie...

Może są napisy od strony kondensatorów?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.05.2020 o 07:28, gabler napisał:

Wymień gniazdo rca przynajmniej do cd a się mocno zdziwisz, tylko na miedziane. 

Hm... Ja obecnie słucham na XLR'ach (z DAC). Czasem przełączam na CD, ale nie czuję, aby było wyraźnie inaczej, niż na XLR.

Wieść gminna niesie, że przy dobrze zaprojektowanych konstrukcjach nie ma słyszalnej różnicy jakości brzmienia pomiędzy XLR, a RCA - prawda to?

Ciekawi mnie jeszcze kwestia dwóch jumperów -6dB. Nie wiem, czy dobrze myślę, ale prawdopodobnie przy przestawieniu tych jumperów uzyskam wzmocniony sygnał przez XLR, tj. będzie głośniej, aniżeli przez RCA i wtedy jakość dźwięku przez XLR powinna jeszcze się poprawić? Teraz przez RCA i XLR poziom sygnału jest ten sam. Przestawiając jumperki na OFF zapewne sprawię, że po XLR będzie 2x głośniej (6dB)?

Patrzę też na te podwójne gniazda RCA - trochę szkoda pruć?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, lete napisał:

sprawię, że po XLR będzie 2x głośniej (6dB)?

Może będzie i głośniej Ale czy dokładniej?  Moim zdaniem co byś nie zrobił to nigdy hegel nie zagra lepiej przez przedwzmacniacz niż samej końcówki.... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...............................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.05.2020 o 15:40, gabler napisał:

Ładnych parę lat temu robiłem alphe8, alphe10. mogę powiedzieć Ci, że te kondy są kiepskie, warto tu coś lepszego zaaplikować, daj mlytic najlepiej 2x15000uf,wymień diody w zasilaczu na BYW29 200 a mocno się zdziwisz o ile to lepiej zagra,

W mojej końcówce są teraz 4 diody BYW98 200 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy jest sens je wymieniać na te BYW 29 200?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

diody.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Jacek Sikorski napisał:

W mojej końcówce są teraz 4 diody BYW98 200 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy jest sens je wymieniać na te BYW 29 200?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

diody.jpg

W tym przypadku nie ma sensu to też są szybkie diody tylko 3A 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.05.2020 o 07:28, gabler napisał:

Z mostkami diodowymi to i tak jest bardzo dobrze bo przynajmniej dali dwa a czy na szybkich diodach, może. 

Rozebrałem. Diody to KBU 1010. Chinczyki pewnie, z tego co widzę. Ujdą, czy wymienić przy okazji? Jak wymiana, to co polecisz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, lete napisał:

Rozebrałem. Diody to KBU 1010. Chinczyki pewnie, z tego co widzę. Ujdą, czy wymienić przy okazji? Jak wymiana, to co polecisz?

KBU1010???

Mostek na tysiąc woltów we wzmacniaczu tranzystorowym? Dziwna sprawa.

To nie jest tak, że wysokie napięcie przebicia w półprzewodniku dostaje się za darmo, inne parametry (np. napięcie przewodzenia) muszą się pogorszyć.

Albo to celowy ruch którego mój rozum nie ogarnia, albo dali to, co akurat tanio mieli pod ręką. Ze świadomością że co jak co, ale to nie padnie nigdy ;-). Z tego względu podejrzewam, że z tymi mostkami można pokombinować, na pewno ktoś coś poradzi.

Aha! link do tego cuda

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jestem Europejczykiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.05.2020 o 10:19, gabler napisał:

W tym przypadku nie ma sensu to też są szybkie diody tylko 3A 

A co amperarz zmienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że obiecałem już nie "grzebać", ale skoro coś ciekawego odkryłem, to się jeszcze podzielę...

To aktualna konfiguracja, która nieco "rozjaśnia" brzmienie i poprzez boczniki w postaci Cornell Dubilier dla Audyna sprawia, że mikroszczegóły są dodatkowo dopieszczone do perfekcji. Teraz każdy smaczek, pociągnięcie smyczka, pierwsza faza młoteczka dla grand piano, etc. brzmią po prostu z finiszem, kompletnie i bardzo dokładnie.

Może dla laika zmiana nie będzie spektakularna, ale dla mnie - po 5 miesiącach odsłuchiwania kondensatorów i setkach godzin testów... To jest właśnie to, co tygrysy lubią najbardizej!

Odnośnie bocznika Cornell Dubilier - podzielam zdanie z opisu tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli:

Cornell Dubilier 940C / 0,01uF / 3000VDC bypass - 10% tolerance

Technical specifications (according to manufacturer): "Type 940 round, axial leaded film capacitors have polypropylene film and dual metallized electrodes for both self healing properties and high peak current carrying capability. This series features low ESR characteristics, excellent high frequency and high voltage capabilities; high dV-dt for snubber applications; capacitance range 0,01 to 4,7µF; capacitance tolerance ±10%; rated voltage 600 to 3000 VDC (275 to 500 VAC, 60 Hz); operating temperature range with ripple 55ºC to 105ºC / full rated voltage at 85ºC - derated linearly to 50% rated at 105ºC; insulation resistance more than 100.000 MO x µF; test voltage between terminals @ 25ºC 160% rated DC voltage for 60s; test voltage between terminals & case @ 25ºC 3kVac @ 50/60 Hz for 60s; life test 2000 h @ 85ºC, 125% rated DC voltage; life expectancy 60.000 h @ rated VDC 70ºC; case material UL510 polyester tape wrap; resin material UL94V-0 epoxy fill; terminal material tin plated copper."

Sound: Using the 3000VDC Cornell Dubilier 940C as a bypass capacitor in the value 0,01uF really is the "icing on the cake" when you are looking for a low cost bypass capacitor that gell's everything into one coherent sound. Best bang for the buck! Over the years I have used these in many different combinations and everytime they just added more to the overall sound. More coherency and more ease. Especially when you have been "cooking" to find your favourite mix of capacitors and only need to cement the different characters together. Adding the 940C creates an overall more mature sounding speaker. And no, they are not better than the Duelund or VCap bypass capacitors that excel's in naturalness and richness of tone and in transparancy and air. The Duelund and VCap are in another league, not only in sound quality but also in price ? Compared to the Jupiter Copper Foil Paper & Wax used as a bypass, the Jupitor is has richer overtones and has a tonally slightly warmer balance. The Vishay MKP1837 used to be my favourite low cost bypass capacitor but now it is the Cornell Dubilier 940C / 0,01uF / 3000VDC. It surpasses the Vishay with quite some margin ?

Verdict: use them everywhere possible!

---

Kondensatory te kupicie tutaj ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

UWAGA:

Dodatkowo wróciłem jednak do kondensatorów Muse ES BP (3 sztuki zaznaczone na zielono), które nieco "rozjaśniły" brzmienie, czego potrzebowałem nieco w mojej konfiguracji systemu. Ale... jeżeli kupisz w to miejsce Audio Note Kaisei, to będzie najbardziej optymalna opcja - ja akurat nie mam ich (3 sztuki pod ręką, ale może kiedyś wymienię).

 

Cornell Dubilier.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez lete
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeszcze wymienić gniazdo IEC we wzmacniaczu, na takiego Furutech'a:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastanawiam się nad usunięciem tej kostki łącznikowej - polutowaniem przewodów z toridu tak, aby kostka nie była potrzebna (jak na obrazku).

Podlaczenie.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, lete napisał:

Chciałbym jeszcze wymienić gniazdo IEC we wzmacniaczu, na takiego Furutech'a:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zastanawiam się nad usunięciem tej kostki łącznikowej - polutowaniem przewodów z toridu tak, aby kostka nie była potrzebna (jak na obrazku).

Podlaczenie.jpg

To gniazdo Furutecha mam w dacu, robi robotę, idealny dostęp do bezpiecznika, można się różnymi pobawić, ta listwa od razu do kosza poszła won, lutowanie z trafa do gniazda i pozamiatane?

Godzinę temu, lete napisał:

Wiem, że obiecałem już nie "grzebać", ale skoro coś ciekawego odkryłem, to się jeszcze podzielę...

To aktualna konfiguracja, która nieco "rozjaśnia" brzmienie i poprzez boczniki w postaci Cornell Dubilier dla Audyna sprawia, że mikroszczegóły są dodatkowo dopieszczone do perfekcji. Teraz każdy smaczek, pociągnięcie smyczka, pierwsza faza młoteczka dla grand piano, etc. brzmią po prostu z finiszem, kompletnie i bardzo dokładnie.

Może dla laika zmiana nie będzie spektakularna, ale dla mnie - po 5 miesiącach odsłuchiwania kondensatorów i setkach godzin testów... To jest właśnie to, co tygrysy lubią najbardizej!

Odnośnie bocznika Cornell Dubilier - podzielam zdanie z opisu tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli:

Cornell Dubilier 940C / 0,01uF / 3000VDC bypass - 10% tolerance

Technical specifications (according to manufacturer): "Type 940 round, axial leaded film capacitors have polypropylene film and dual metallized electrodes for both self healing properties and high peak current carrying capability. This series features low ESR characteristics, excellent high frequency and high voltage capabilities; high dV-dt for snubber applications; capacitance range 0,01 to 4,7µF; capacitance tolerance ±10%; rated voltage 600 to 3000 VDC (275 to 500 VAC, 60 Hz); operating temperature range with ripple 55ºC to 105ºC / full rated voltage at 85ºC - derated linearly to 50% rated at 105ºC; insulation resistance more than 100.000 MO x µF; test voltage between terminals @ 25ºC 160% rated DC voltage for 60s; test voltage between terminals & case @ 25ºC 3kVac @ 50/60 Hz for 60s; life test 2000 h @ 85ºC, 125% rated DC voltage; life expectancy 60.000 h @ rated VDC 70ºC; case material UL510 polyester tape wrap; resin material UL94V-0 epoxy fill; terminal material tin plated copper."

Sound: Using the 3000VDC Cornell Dubilier 940C as a bypass capacitor in the value 0,01uF really is the "icing on the cake" when you are looking for a low cost bypass capacitor that gell's everything into one coherent sound. Best bang for the buck! Over the years I have used these in many different combinations and everytime they just added more to the overall sound. More coherency and more ease. Especially when you have been "cooking" to find your favourite mix of capacitors and only need to cement the different characters together. Adding the 940C creates an overall more mature sounding speaker. And no, they are not better than the Duelund or VCap bypass capacitors that excel's in naturalness and richness of tone and in transparancy and air. The Duelund and VCap are in another league, not only in sound quality but also in price ? Compared to the Jupiter Copper Foil Paper & Wax used as a bypass, the Jupitor is has richer overtones and has a tonally slightly warmer balance. The Vishay MKP1837 used to be my favourite low cost bypass capacitor but now it is the Cornell Dubilier 940C / 0,01uF / 3000VDC. It surpasses the Vishay with quite some margin ?

Verdict: use them everywhere possible!

---

Kondensatory te kupicie tutaj ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

UWAGA:

Dodatkowo wróciłem jednak do kondensatorów Muse ES BP (3 sztuki zaznaczone na zielono), które nieco "rozjaśniły" brzmienie, czego potrzebowałem nieco w mojej konfiguracji systemu. Ale... jeżeli kupisz w to miejsce Audio Note Kaisei, to będzie najbardziej optymalna opcja - ja akurat nie mam ich (3 sztuki pod ręką, ale może kiedyś wymienię).

 

Cornell Dubilier.jpg

Boczniki do audynów daj przy samych audynach a nie przy pcb zawsze  jak najbliżej kondensatora. 

Ciekawe czy w dobrą stronę dałeś te audyny, grają trochę inaczej w zależności od kierunku... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez gabler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, gabler napisał:

To gniazdo Furutecha mam w dacu, robi robotę, idealny dostęp do bezpiecznika, można się różnymi pobawić, ta listwa od razu do kosza poszła won, lutowanie z trafa do gniazda i pozamiatane?

Boczniki do audynów daj przy samych audynach a nie przy pcb zawsze  jak najbliżej kondensatora

Tak zrobię ?

Rozumiem, że ta listwa przy trafo jedynie "łączy" przewody, a te pojedyncze mogę po prostu zaizolować (nie łączyć z niczym)? Nie spełnia funkcji uziemienia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.