Jump to content
lete

Tunning Hegel H100 - pomysły?

Recommended Posts

M lytic ma jeden z najlepszych basów to nie ma dwuch zdań, natomiast średnicę, sam zobaczysz. 

Supreme miałem kiedyś w dacu na wyjściu i tu można powiedzieć o nim tyle, że ten kond nie jest wybitny, on dość mocno uśrednia, w porównaniu np do jupiter Cu vax, gubi szczegóły, nie ma takiej kontroli, tak gra ile kosztuje, wyższe Mundorfy są lepsze, nawet obligato od tego supreme jest zdecydowanie lepsze,także w przyszłości pomyśl nad daniem tu czegoś lepszego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, gabler napisał:

M lytic ma jeden z najlepszych basów to nie ma dwuch zdań, natomiast średnicę, sam zobaczysz. 

Supreme miałem kiedyś w dacu na wyjściu i tu można powiedzieć o nim tyle, że ten kond nie jest wybitny, on dość mocno uśrednia, w porównaniu np do jupiter Cu vax, gubi szczegóły, nie ma takiej kontroli, tak gra ile kosztuje, wyższe Mundorfy są lepsze, nawet obligato od tego supreme jest zdecydowanie lepsze,także w przyszłości pomyśl nad daniem tu czegoś lepszego. 

Miałem kiedyś Obbligato Premium w zwrotnicach. Trochę mi "zamulał", chociaż był faktycznie analogowy i brzmiał po "starodawnemu" 😉 Wywaliłem go i tam wstawiłem Jantzen Alumen - duża różnica na plus. Posłucham Mundorfa Supreme, bo kiedyś podobały mi się w zwrotnicy, a jak się nie sprawdzi, to wymienię. Ale już raczej nie będzie to Mundorf. Może faktycznie Jupiter, a jak budżet będzie ograniczony, to chociażby Audyn Copper Max. Mógłbym wrzucić też Jantzen Alumen, ale byłoby za dużo Alumena chyba w torze...

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian

Co ciekawe to supremy w zwrotnicy spisują się bardzo dobrze to fakt, jako sygnałowe to im trochę brakuje. 

Kiedyś w cd dawałem Boscha mkv to kond z lat 60 olejowy, był niezły w tym miejscu i rewelacyjny w zwrotnicy. 

W dacu M lytic pomimo wygrzewania nie popisywał się średnicą,brak było nasycenia, dźwięk był suchawy, trzeba było go zrównoleglić innym, ale to było 4700uf 40v,może 10000uf inaczej się zachowa, oby. 

Bardzo dobrze w zasilaniu sprawdził się Panasonic TSHA, kiedyś dałem je zamiast Aerovox als30 to byłem mocno zdziwiony jaki dawał Basior i nasycenie, Gryphon ich używał w swoich wzmakac h. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, gabler napisał:

Co ciekawe to supremy w zwrotnicy spisują się bardzo dobrze to fakt, jako sygnałowe to im trochę brakuje. 

To mnie trochę zmartwiłeś. Myślałem, że Supreme da radę 😕 Zobaczymy... Na szczęście, ich wymiana będzie stosunkowo łatwa - duże dziury (nie to, co przy małych elektrolitach, gdzie niestety musiałem w jednym przypadku odtworzyć część ścieżki).

Liczę na to, że H100 po zmianach zacznie jednak grać górką fajną, bo pomimo zmulenia na dole, w oryginale góra była dosyć kolorowa i angażująca. Ciężko to opisać słowami, ale po prostu muzyka łatwo otwierała zapadki odpowiedzialne za wyobraźnię. "Widziałem" te wszystkie kolory tła, smaczki, które towarzyszyły instrumentom. Jak tego nie będzie, to Supreme OUT 🙂

Mam jeszcze chęć pociągnąć sygnał cyfrowy wewnątrz transportu srebrnym (z dodatkiem złota) drutem Mundorfa - zostało mi go akurat tyle, że mogę wykorzystać.

W zwrotnicach kiedyś wrzucałem też Bosch MP z lat '70 - też fajnie grały 😉 Mam jeszcze dwa o pojemności 4,0-4,2 uF.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, gabler napisał:

Tych zmian to można dokonywać bez końca... Czasem lepiej zmienić sprzęt😉

I potem znów zmienić... I zmienić na kolejny... itd. 😉

Zakup tylko wtedy powstrzyma mnie przed "grzebaniem", kiedy wyłożę ciężkie pieniądze (i nie mówię tu o 4kpln za H100 ;)) za nowy sprzęt, którego nie będę miał serca "pruć" lutownicą... Trochę tak, jak z nowym samochodem. Póki nówka-salonówka, to tylko ASO i woskowanie. Po paru latach, gdy wartość spadnie o 70%, bierzemy się za "tuning" 🙂 Rozbieramy drzwi, robimy dodatkowe wytłumienie, etc. No, chyba że mamy inny poziom problemów finansowych... 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jeszcze fotki z opisem - stan na ten moment. Jeżeli coś będę zmieniał, wrzucę aktualizację.

H100-Upgrade_1.jpg

H100-Upgrade_2.jpg

H100-Upgrade_3.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi dzień wygrzewania.

Na chwilę obecną z pozytywów:

- scena holograficzna (bardzo dobra przestrzeń i precyzja pozycjonowania źródeł pozornych);
- wgląd w nagrania - poprawiony (wreszcie zrozumiałem, co mówi podpity facet w knajpie do kelnerki Krystyny w utworze A. Zauchy "O cudzie w tancbudzie" 😄 - polecam posłuchać, ale nie na słuchawkach oczywiście...);
- bas - tak, jak trzeba (nie ma się do czego przyczepić);

Wątpliwości:

- barwa średnicy i wysokie tony - jeszcze jednak bez nadmiernych emocji, a momentami "piasek" na finiszu górnych rejestrów wokalu;
- instrumenty dęte - na razie brak bogatych harmonicznych i wybrzmień (są, czytelne, ale bez tego charakterystycznego ciepła barwy i lekko ostrych mikrowibracji, znanych z wykonań na żywo);
- "powietrze" wokół instrumentów lekko "przyklejone", tj. słychać dużo czarnego tła, ale samo "powietrze" zostało jakby przefiltrowane w taki sposób, że brzmienie nie jest odbierane, jako naturalne - tak, jakby działał lekki filtr dolnoprzepustowy. Szczegół jest, ale nie są to najwyższe rejestry na pograniczu percepcji - te są odcięte;
- generalnie faktura i wybrzmienia na poziomie mikrodetalu nieco przytępiona (jakby "sklejona"). Słyszałem już bogatsze brzmienie instrumentów, gdzie człowiek skupiał się na szczególikach na poziomie wybrzmień - tu są lekko przyokrąglone, jakby "sklepane" na końcówkach i nie brzmią przekonująco...

Jak więc widać, wątpliwości jest całkiem sporo... Wygrzewam dalej, ale zaczynam się zastanawiać już teraz, czy akurat Mundorf Supreme jest dobrym wyborem w kontekście towarzystwa dla Mundorf M-Lytic AG... Może tu jednak potrzeba kondów (zamiast Supreme) z większą ilością powietrza, grających bardziej górą, jaśniejszych... Może faktycznie Mundorf SGO sprawiłby się lepiej. A może nawet Miflex KPCU-01 lub coś z Jupitera. Zastanawiam się, czy Supreme ogranicza górę i średnicę.

Dam sobie na kolejne wnioski jeszcze 3-5 dni.

Edited by lete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sobie dziś słucham... I o ile pewne składowe brzmienia powoli wchodzą na swoje miejsce (np. blachy, dzwonki, etc.), to niestety wokal żeński pozostawia sporo do życzenia. Zamiast wypełnienia i aksamitu ma w swojej fakturze suchość i piasek. Mógłbym to porównać do wysokiej jakości dźwięku - jako takiego - oraz wokali o jakości MP3, wyraźnie odstających od reszty pasma.
Bas jest jednak prima sort - bardzo fajnie pracuje.

Głośno myślę... Czy jednak trochę suche i lekko zapiaszczone żeńskie wokale (jeżeli wygrzewanie niewiele poprawi) to może być kwestia Mundorfa Supreme? 

Rozważę za parę dni wymianę na Miflex KPCU-01 (500 zł para), który jest bardzo dobrze oceniony w kontekście parzystych harmonicznych, dociążenia i powietrza. Może to będzie dobry kierunek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kiedyś w dacu wymieniałem kondy jak się dało i ciągle średnica nie ta. Teraz doszedłem do wniosku, że najbardziej pasują mi kondy:

w zasilaczu mój nr 1 do BC Components - rewelacja za małe pieniądze ( dla mnie lepsze od M-Lytic  i innych audiofilskich kondensatorów), bardzo ciekawy w zasilaczu jest NIPPON LXF ale problem z napięciami. BC Components pięknie przyczynia się do dociążenie średnicy a chyba tego szukasz.

w torze sygnałowym - v-cap CuTF - mistrz świata w dociążeniu średnicy ale w dużych ilościach ochładza dźwięk i wymaga dłuuugiego wygrzewania tak pod 300h!!! drogi ale warty grzechu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minut temu, zn21 napisał:

ja kiedyś w dacu wymieniałem kondy jak się dało i ciągle średnica nie ta. Teraz doszedłem do wniosku, że najbardziej pasują mi kondy:

w zasilaczu mój nr 1 do BC Components - rewelacja za małe pieniądze ( dla mnie lepsze od M-Lytic  i innych audiofilskich kondensatorów), bardzo ciekawy w zasilaczu jest NIPPON LXF ale problem z napięciami. BC Components pięknie przyczynia się do dociążenie średnicy a chyba tego szukasz.

w torze sygnałowym - v-cap CuTF - mistrz świata w dociążeniu średnicy ale w dużych ilościach ochładza dźwięk i wymaga dłuuugiego wygrzewania tak pod 300h!!! drogi ale warty grzechu.

 

Tak, ale 3.000 zł za dwa kondensatory ?v-cap CuTF? 🙂 Ja chyba podziękuję... Jako sygnałowe dla tej klasy sprzętu, nie chciałbym przekraczać budżetu ok. 600 zł...

Myślę też, że mogłem przesadzić z zielonymi Nichicon Muse ES BP. Może to one wyostrzają wokale?

Myślę, że jeszcze powygrzewam i wymienię Supreme na Miflex - średnica powinna zyskać. Może Muse ES nie będzie wtedy trzeba już ruszać...

Edited by lete

Share this post


Link to post
Share on other sites

za v-capy 3000 zł, skąd wziąłeś takie ceny, w angielskim sklepie para wynosi 1330 zł i dlatego napisałem że drogi ale nie aż tak!!! podpytaj McGyver chyba ma w szufladzie niepotrzebne i nawet ich za bardzo v-capy CuTF nie lubi to i tanie sprzeda, kto wie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem kiedyś  ten wzmacniacz i bardzo sie na nim zawiodłem.  Polecam spróbować lampy. U mnie nawet taka za 6k nowa pogoniła tego hegla. Te modyfikacje obawiam sie niewiele dadzą.  

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, zn21 napisał:

za v-capy 3000 zł, skąd wziąłeś takie ceny, w angielskim sklepie para wynosi 1330 zł i dlatego napisałem że drogi ale nie aż tak!!! podpytaj McGyver chyba ma w szufladzie niepotrzebne i nawet ich za bardzo v-capy CuTF nie lubi to i tanie sprzeda, kto wie 🙂

600 funciakow 2x 1uF w Hificollective...

A testowales zamiast elektrolitow w sygnale polipropylenowe? Np. zamiast takiego Rubycon 0,47uf wlutowac Audyn Cap QS 0,47uF...

13 minut temu, kulek1 napisał:

Mialem kiedyś  ten wzmacniacz i bardzo sie na nim zawiodłem.  Polecam spróbować lampy. U mnie nawet taka za 6k nowa pogoniła tego hegla. Te modyfikacje obawiam sie niewiele dadzą.  

Ja właśnie z lampy zrezygnowałem ze względów praktycznych... Ale wokale były super, fakt 🙂 Muda44 mocno poleca Unison Research Simply Italy - jakieś 8k. Ale ja jednak chcę tranzystor i powoli dopracowuję dźwięk.

Edited by lete

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pisałem, że Mundorfy m lytic są z kiepską średnicą... Nie doczekasz się taka prawda trochę bolesna... Jedynie możesz wywalić po sztuce i dać coś z barwą np Jamicony albo BC jak kolega wyżej pisze. 

Supreme tu nie jest winny on ma barwę ale nie ma dokładności, Miflexy mogą być miałem ale mistrzem góry i średnicy jest Duelund Cu Ag miałem to wiem. 

W dacu mam Jupitery Cu wax są bardzo dobre ale nie tak barwne jak Duelund cuag ale nie ma przepaści. 

Ładnych parę lat temu porównywałem mojego wzmaka właśnie na Jamiconach w zasilaniu i barwą pobił hegla100

Edited by gabler

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam Duelundy Cu/Ag, duelundy Cu i v-capy w moim dacu i wiem jak grają.

najlepszą średnicę mają v-capy bez dwóch zdań i dulendy tu nie mają szans, potem duelundy Cu i następnie Cu/Ag. Za to Cu/Ag najlepszą górę.

lete zwróć uwagę, że przy v-cap ceny za jedną sztukę jest wyższa niż przy dwóch sztukach. Tam 0,47uF/300V Tobie wystarczą i to z zapasem a cena jak wyżej czyli 131 funtów/szt przy zamówieniu 2 szt. Słabo wypatrzyłeś :)

Edited by zn21

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lete napisał:

600 funciakow 2x 1uF w Hificollective...

A testowales zamiast elektrolitow w sygnale polipropylenowe? Np. zamiast takiego Rubycon 0,47uf wlutowac Audyn Cap QS 0,47uF...

Ja właśnie z lampy zrezygnowałem ze względów praktycznych... Ale wokale były super, fakt 🙂 Muda44 mocno poleca Unison Research Simply Italy - jakieś 8k. Ale ja jednak chcę tranzystor i powoli dopracowuję dźwięk.

To fakt. Lampa mniej praktyczna. Ale rozwiązanie jest proste - dwa wzmaki. Lampa z prawdziwego zdarzenia  na odsłuch i jakiś mniej wyrafinowany tranzystor do muzyki w tle. Przełączyć można  szybko na kablach z bananami. Sęk  w tym ze u mnie lampa poprawiła  wszystko - nawet to co myślałem  ze jest mocną  stroną h100. Najbardziej   przestrzeń  i oderwanie dźwięku  od kolumn. Potem dynamika i zejście  którego hegel prawie nie miał.  Średnica w h100 jest ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, kulek1 napisał:

Sęk  w tym ze u mnie lampa poprawiła  wszystko - nawet to co myślałem  ze jest mocną  stroną h100. Najbardziej   przestrzeń  i oderwanie dźwięku  od kolumn. Potem dynamika i zejście  którego hegel prawie nie miał.  Średnica w h100 jest ok. 

Dlatego podciągam H100 powoli 🙂 Dynamikę i zejście już mam - to zapewniają kondy M-Lytic. Zupełnie inny wzmak w tym zakresie. Dają też holograficzną przestrzeń - teraz słuchając np. burzy, mogę "liczyć pojedyncze krople deszczu". 

Ale... do poprawy, jak mówił @gabler, dokładność, którą troche zaciera Mundorf Supreme. Dźwięk nie ma wystarczająco precycyjnej faktury. Tu chyba będzie jednak Miflex - kompromis ze względu na koszt (500 pln). Ale jeszcze się rozejrzę...

Średnica z każdą godziną poprawia się i mogę z nią żyć, jeżeli zostanie dynamika, zejście, precyzja i faktura dźwięków.

Martwią mnie jeszcze tylko te "przestery", które czasem wychodzą przy głośnym sluchaniu wokali żeńskich - coś nieprzyjemnego pojawia się na szczycie głosu, jakaś taka mało aksamitna krzyklwość. Na lampie finisz wokalu był przyjemny - aż chciało się dodać więcej głośności. Teraz (przed ostatecznym wygrzaniem) zdarza mi się raczej przyciszać odruchowo, gdy poleci wysoki dźwięk.

Ogólnie, H100 dynamicznie i przestrzennie jest już lepszy od lampy, którą miałem. Nie wróciłbym już to niej. Za dużo miała kompromisów i niewielkie możliwości upgrade'u.

Pozdr.

L

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, lete napisał:

Dlatego podciągam H100 powoli 🙂 Dynamikę i zejście już mam - to zapewniają kondy M-Lytic. Zupełnie inny wzmak w tym zakresie. Dają też holograficzną przestrzeń - teraz słuchając np. burzy, mogę "liczyć pojedyncze krople deszczu". 

Ale... do poprawy, jak mówił @gabler, dokładność, którą troche zaciera Mundorf Supreme. Dźwięk nie ma wystarczająco precycyjnej faktury. Tu chyba będzie jednak Miflex - kompromis ze względu na koszt (500 pln). Ale jeszcze się rozejrzę...

Średnica z każdą godziną poprawia się i mogę z nią żyć, jeżeli zostanie dynamika, zejście, precyzja i faktura dźwięków.

Martwią mnie jeszcze tylko te "przestery", które czasem wychodzą przy głośnym sluchaniu wokali żeńskich - coś nieprzyjemnego pojawia się na szczycie głosu, jakaś taka mało aksamitna krzyklwość. Na lampie finisz wokalu był przyjemny - aż chciało się dodać więcej głośności. Teraz (przed ostatecznym wygrzaniem) zdarza mi się raczej przyciszać odruchowo, gdy poleci wysoki dźwięk.

Ogólnie, H100 dynamicznie i przestrzennie jest już lepszy od lampy, którą miałem. Nie wróciłbym już to niej. Za dużo miała kompromisów i niewielkie możliwości upgrade'u.

Pozdr.

L

 

No to za ostrość odpowiedzialne pozostały Pb muses, bo to są specyficzne kondy, mam ich kopę ale nigdy do końca mi nie pasowały właśnie przez podkreślenie góry, szkoda, że nie dałeś pod nie podstawek, mógłbyś sobie w tych miejscach potestować inne

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, gabler napisał:

No to za ostrość odpowiedzialne pozostały Pb muses, bo to są specyficzne kondy, mam ich kopę ale nigdy do końca mi nie pasowały właśnie przez podkreślenie góry, szkoda, że nie dałeś pod nie podstawek, mógłbyś sobie w tych miejscach potestować inne

Zastanawiam się, czy zamiast elektrolitow Muse Es BP nie kupić tu polipropylenow, np. Audyn QS lub drozszych białych Mundorf M-Cap. Koszt za sztukę znosny - 10-20 pln. A parametry przynajmniej stałe w czasie, nie wysychaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lete napisał:

Zastanawiam się, czy zamiast elektrolitow Muse Es BP nie kupić tu polipropylenow, np. Audyn QS lub drozszych białych Mundorf M-Cap. Koszt za sztukę znosny - 10-20 pln. A parametry przynajmniej stałe w czasie, nie wysychaja.

Jest dużo dobrych elektrolitów, BC, Roe, Elny, Nippon itd podstawki i próbować nie ma innej opcji 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, gabler napisał:

Jest dużo dobrych elektrolitów, BC, Roe, Elny, Nippon itd podstawki i próbować nie ma innej opcji 

Z Muse ES chyba przesadziłem. O ile mogłyby zostać w miejscu, w którym stosuje je Hegel w wyższych modelach (np. przy SoundEngine), to chyba w tej ilości jest już za jasno i za ostro. Trzeba będzie zredukować. Przy okazji wsadzę Miflex zamiast Supreme.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

WRESZCIE...

Wczoraj wykonałem korektę, która przyniosła bardzo dobre efekty. WRESZCIE ten wzmacniacz zagrał, jak trzeba!

Problem z Mundorfem Supreme oraz ostrością na górze wyeliminowany bardzo prosto. Przywróciłem oryginalne kondensatory oraz dodatkowo "wsparłem" trochę kondensatory sprzęgające "Hegel by SCR" poprzez dodanie do nich od spodu PCB (nie widać po montażu) zachwalanych na 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  kondensatorów w funkcji 'bypass' (boczniki), czyli: 2x Cornell Dubilier 940C 0,01uF 3000VDC

Mówiąc inaczej, cofnąłem zmiany w tej części (usunąłem 5x Nichicon Muse ES 47uF 25V i przywróciłem oryginalne Rubycon). Dodatkowo zamontowałem podstawki precyzyjne (złocone) pod elektrolity, więc kiedy ewentualnie będę jeszcze chciał coś korygować, to będzie to już banalnie proste... DZIĘKUJĘ @gabler za mądrą poradę 😉

WNIOSKI:

TERAZ TO GRA TAK, JAK TRZEBA!

  • jest znakomita stereofonia i rozdzielczość w wysokich rejestrach, a dodatkowo dźwięk jest tu szybki i gładki (SCR + jednak efekt 'bypass'?);
  • bas jest ŚWIETNY (nie ruszałem Mundorf M-Lytic), a do tego "wróciła" barwa średnicy - wg mnie robotę paprały tu zatem Muse ES w nadmiarze oraz nietrafiony Mundorf Supreme, jako kond sprzęgający - a więc zgadza się @Klecha86, M-Lytic są w przypadku H100 (u Ciebie H200) najbardziej zalecaną modyfikacją, tj. wymiana Noverów, i to się sprawdza bez pudła!;

Podsumowując, na razie "audio nerwica" uspokojona. Poprawiłem dół H100 na tyle dobrze, że w zasadzie gra już równo, szybkim i kontrolowanym basem (to była jego główna bolączka), a dodatkowo zwiększyła się precyzja i rozdzielczość górnych rejestrów i to bez wymiany kondensatorów sprzęgających (SCR)! Te SCR są tu dobrze dopasowane, ale ewidentnie warto dołożyć im boczniki Cornell Dubilier, bo wtedy naprawdę pokazują klasę.

KONIEC Z MODYFIKACJAMI H100 NA JAKIŚ CZAS. ZANURZAM SIĘ W ODSŁUCHACH.
Jeżeli w przyszłości wrócę do testów, to będzie to raczej zabawa elektrolitami - uzupełnię jeszcze podstawki precyzyjne w okolicy "opampów" (te 3 kondensatory Nichcon Muse ES BP) i być może potestuję tu różne elektrolity - z ciekawości, bo i teraz dźwięk już mi odpowiada i akurat w tym miejscu Muse ES sprawdziły się, jakbym to chyba mógł określić.

A poniżej skorygowane fotki, aby było widać stan obecny (zdjęć nowych nie robiłem - jest za to opis):

Zostaje:

H100-Upgrade_2.jpg

Zostaje:

H100-Upgrade_3.jpg

Korekta:

korekta.jpg

Edited by lete
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, gabler napisał:

Tylko nie pomyl +z- wkładając do podstawek bo j.... e zdrowo 😉

Odpalił od kopa 😉

Nabrałem już pewnej praktyki 😉 Dodatkowo nauczyłem się fajnie odtwarzać uszkodzoną ścieżkę. W dwóch przypadkach (zdarzyło się, cóż...). Zrobiłem "oczko" z drutu, który został pod docięciu nóżek kondensatorów, nałożyłem je na wyprowadzenie kondensatora (góra PCB) i uformowałem zgodnie z kształtem ścieżki do najbliższego elementu poprzedzającego. Najczęściej są to małe kondensatory SMD, więc lutowanie ich - nawet lutownicą precyzyjną - to spore ryzyko... Ale i na to znalazłem sposób. Kładę drut na część lutowaną konda SMD i podgrzewam drut trochę wcześniej... I tym sposobem rozgrzany drut "wtapia" się ładnie (bez dodatkowej cyny) w końcówkę lutowaną SMD i robi się piękna spoina z istniejącej cyny. Doskonale to się trzyma i nie grozi uszkodzeniem lutów SMD 🙂

A co do podstawek precyzyjnych, to używam kątowych - tj. najpierw wlutowuję podstawkę na "leżąco" i jak już mam punkty przyłapane, to odginam ją do góry i stawiam "w pionie". Co to daje? Otóż, robi się dodatkowy "Łuk" od PCB do wejść na podstawce, dzięki czemu - jeżeli to konieczne - łatwo jest się "wlutować" z korektą ścieżki - dołączenie drutu ("oczka" z drutu). Łatwiejszy dostęp i podstawka wlutowana w kształcie L - perfekcyjny dostęp w przypadku dolutowania ścieżki 😉

Edited by lete

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, lete napisał:

M-Lytic są w przypadku H100 (u Ciebie H200) najbardziej zalecaną modyfikacją, tj. wymiana Noverów, i

Moim zdaniem Hegel w cenie jakiej pierwotnie kosztował, powinien mieć  fabrycznie mundorfy ....

A różnicę po wymianie byłby wielkie w każdym modelu nie tylko w naszych ...  😉


.....Hegel h200...hd25...Dynaudio S25....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Klecha86 napisał:

Moim zdaniem Hegel w cenie jakiej pierwotnie kosztował, powinien mieć  fabrycznie mundorfy ....

A różnicę po wymianie byłby wielkie w każdym modelu nie tylko w naszych ...  😉

No to do h590 to już powinni lepsze kondensatory zaaplikować a tam Novery... za jedyne 42000 tysi 😗

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, gabler napisał:

No to do h590 to już powinni lepsze kondensatory zaaplikować a tam Novery... za jedyne 42000 tysi 😗

Dokładnie 😉 Ale swoją drogą trzeba być chorym dać  tyle za h590 


.....Hegel h200...hd25...Dynaudio S25....

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Klecha86 napisał:

Dokładnie 😉 Ale swoją drogą trzeba być chorym dać  tyle za h590 

Dlatego jak każdy Hegel cena zaczyna mooocno spadać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.