Jump to content
lete

Kondensatory KEMET - zna ktoś? Cena nie jest najniższa. Nadają się do audio?

Recommended Posts

12 minut temu, frobek napisał:

Kemet to doskonały produkt w cenie właściwej dla tego poziomu jakości technologicznej.

Nikt tego nie neguje. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Lech36 napisał:

Poco Tobie takie potwierdzenie?

Bo ja mam inne info 🙂 Dlatego. 


Zero krzemu w torze, to grać nie może 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Lech36 napisał:

Nikt tego nie neguje. 

I co dalej Kolego? Mam negować, czy co? 🙂


Nocny Kochanek

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
4 godziny temu, daris666 napisał:

Bo ja mam inne info 🙂 Dlatego. 

Nie sądzę żeby jakość wyrobów robionych na dalekim wschodzie pod nadzorem renomowanej firmy mogła być wątpliwa a buble zdarzają się nawet najlepszym i w produktach robionych np. w Europie. 


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, frobek napisał:

Jak ktoś wyżej napisał, kondensatory należy dobierać zgodnie z ich przeznaczeniem, po inżyniersku. Wymiana "na pałę" może przynieść odwrotny do oczekiwanego skutek.

Dokładnie, np. należy przestrzegać wytycznych dotyczących wielkości pojemności kondensatorów wyjściowych w zasilaczach impulsowych. Producent określa górną wartość pojemności takich kondensatorów która z punktu widzenia klasycznego zasilacza liniowego jest bardzo mała. Np. firma Hypex dopuszcza na wyjściu ich zasilaczy impulsowych pojemność maks 4700 mikro. To i tak bardzo dużo do wygładzania 100 kHz.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Lech36 napisał:

Nie sądzę żeby jakość wyrobów robionych na dalekim wschodzie pod nadzorem renomowanej firmy mogła być wątpliwa a buble zdarzają się nawet najlepszym i w produktach robionych np. w Europie. 

A czy ja napisałem coś o tym, że jest wątpliwa? 🙂

Po prostu wydaje mi się, że -wojtek40- myli się twierdząc, że są produkowane w Azji.  


Zero krzemu w torze, to grać nie może 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, daris666 napisał:

Po prostu wydaje mi się, że -wojtek40- myli się twierdząc, że są produkowane w Azji.  

Gwarantem jakości jest firma której logo jest na elemencie bez względu na to gdzie to jest produkowane, oczywiście buble zdarzają się również u najlepszych nawet takich produkujących w np. Niemczech czy Anglii.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za podpięcie. Będzie dobrym pomysłem jeśli wymienię te Nichicon'y na Nippon serii KY lub KMF fora audio?

Kupiłem kiedyś na all_ro jak były dostępne. Różnią się nieznacznie wartościami EMS

01.JPG

03.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Lech 36 wszystko co pisze opieram na doswiadczeniu ,30 letnim doswiadczeniu w naprawach sprzetu nie tylko audio bo z tego ciezko dzis wyzyc.Tak sie sklada ze kondensator zasilacza w audio ma super lekko co innego zasilacz impulsowy czy urzadzenia przemyslowe badz motoryzacja.Tam sie okazuje co jest dobre a co mniej.Oczywiscie firmy ktore robia konkretne kondensatory jak np Kemet nie biora pod uwage czegos takiego jak audiofilizm,a ze te kondensatory i tu sie sprawdzaja to chyba ok?.Dzis kupujac jakikolwiek element nie wiesz co kupiles tak naprawde,na all.......o jest pelno np opeampow w atrakcyjnych cenach i myslisz ze to jest to? to samo z kondensatorami na co mam dowody.O tranzystorach nawet nie wspomne.Nie dziwne ze potem powstaja mity-ten jest beee a tamten super .Sprawa podstawowa dopasowanie elementu w danym miejscu.Czytalem kiedys jakie to tantale sa bee ale tantale tez sa rozne i zapewniam ze do audio sie nadaja. Nie mialem jednego czy 10 klockow na stole a moze nawet setki i wiem co pisze.Pisze tylko to co wynika z wiedzy i doswiadczenia jak i praktyki.

To co napisalem na poczatku napisalem aby ostrzec przed zakupem tandety typu Nover z alli .To siada po miesiacu a najtansze nie jest.Ludzie ulegaja zapewnieniom zlotego napisu AUDIO GRADE .Kondensator w srodku to najzwyklejszy elektrolit srednicy np 1cm a obudowa ma 2cm jest sucha w srodku tam wlasciwie prawie niema elektrolitu.W momencie zakupu sa zuzyte.Kupilem 20 szt jesli ktos chce dam gratis.Kemet to firma dawne BHC biorec go do reki mozna okreslic ze nie jest pusty w srodku o parametrach nie wspominajac.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, -wojtek40- napisał:

Dzis kupujac jakikolwiek element nie wiesz co kupiles tak naprawde,na all.......o jest pelno np opeampow w atrakcyjnych cenach i myslisz ze to jest to?

Nie kupuję na Allegro, kupuję w sprawdzonych firmach. Ceny muszą być rozsądne a nie atrakcyjne. Rozsądna cena to taka która nie uwzględnia audiofilskiego narzutu ;-). 

Godzinę temu, -wojtek40- napisał:

Czytalem kiedys jakie to tantale sa bee ale tantale tez sa rozne i zapewniam ze do audio sie nadaja.

Oczywiście że się nadają, ostatnio w moich byłych dłubankach aktywnych grających od wielu lat u mojego kolegi zaszła konieczność wymiany elektrolitów. Po analizie okazało się że w zasadzie trzeba wymienić wszystkie (30 lat pracy) a tylko dwa nie wymagały wymiany. Te dwa to właśnie tantale w "kroplowych" obudowach. Przykładowe przypadki awarii tego typu kondensatorów opisałem wyżej.  

  • Like 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega gabler wstawil dobry film i jest to prawda.Ludzie kupuja na pale audifilskie zekomo kondensatory i wstawiaja po czym wzmacniacz traci barwe ,energie,moc.Nigdy nie zmieniam elementu na zas,jest sprawny zostawiam i tyle.Zadnego recapu.Wyschniety wymien na taki sam lub o takiej samej specyfikacji.Tu od razu zaznaczam jestem przeciwnikiem modow,urzadzenie ma grac jak je zrobiono zadnych udziwnien.Pamietam trfil mi sie raz CDek po modach w srodku kolorowo od audiofilskich kondensatorow,trafo zaekranowane waga CDka 3x fabryczny -dzwiek masakra poprostu masakra.Przez kogo tuningowany napisac nie moge to zostawiam sobie.

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

🙂

 

Wojtek. Chyba CI ciężko czytać niektóre wątki na Forum 😉

Wątki o kondensatorach ciągną się latami.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 13.03.2020 o 13:11, -wojtek40- napisał:

Pamietam trfil mi sie raz CDek po modach w srodku kolorowo od audiofilskich kondensatorow,trafo zaekranowane waga CDka 3x fabryczny -dzwiek masakra poprostu masakra.Przez kogo tuningowany napisac nie moge to zostawiam sobie.

A skąd wiesz że ta "masakra" wynikała z tego tuningu? Tuningi najczęściej nie wnoszą niczego do grania sprzętu który został takowemu poddany. 

Edited by Lech36
  • Haha 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 7.03.2020 o 16:28, (nie)przecietniak napisał:

 

Proszę oto

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , czy z niego wynika produkcja kondensatorów Mundorf w Azji, jeśli tak, to który fragment o tym mówi?  

Przepraszam za Off-topic, jednak nie mogłem się powstrzymać. W wywiadzie z linku na samym początku widać wzmacniacz Amplifon WT-30 w wersji I lub II.

Zastanawiam się nad wymianą kondensatorów 10000uF/80V w końcówkach Audiolab 8200M. Na pewnej niemieckiej stronie znalazłem informacje o modzie, w którego skład wchodzi między innymi wymiana tych kondensatorów na Mundorf  M-Lytic. Obecnie siedzą tam 2 sztuki Samwha 10000/80V for Audio. Wymieniać na Mundorf, a może Kemet? Zostawić 10000uF, czy zwiększyć pojemność, te monobloki potrafią oddać ponad 270 W/4ohm. Zastanawiam się też nad eksperymentem z rezystorem o wartości kilkunastu/kilkudziesięciu Ohm i kondensatorem foliowym o pojemności 100-200 uF, wlutowanym jak najbliżej tranzystorów mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planuje aktualnie recap w zasilaczu w moim Quad 909 i sie zastanawiam nad wyborem kondow miedzy Kemet a Mundorf. 

15000uf 63V sztuk cztery. 

Nie przepadam za kondensatorami Mundorf w zwrotnicach kolumn, ale moze w zasilaniu końcówki się sprawdzają. 

Jakieś podpowiedzi z waszej strony? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rambo54 napisał:

Jakieś podpowiedzi z waszej strony? 

Mundorf to elektrolity z audiofilskim narzutem "klimatycznym" (coś jak dodatek klimatyczny w Zakopanem), wybór należy do klienta. Czasem takie oddziaływanie w domenie psychologicznej powoduje że wydaje nam się że te elementy z dodatkiem audiofilskim są lepsze. Przy kondensatorach liczą się tylko ich parametry, które predysponują je do miejsca w układzie. Mundorfy to oczywiście na pewno dobre elektrolity, ale czy warto płacić za audiofilski dodatek nie wiadomo. W gronie hobbystów na pewno ta nazwa robi wrażenie ;-).


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mundorfy dobre? A ciekawe co wkładają do rozmaitych poważnych urządzeń, np. medycznych które podtrzymują życie, wojskowych, satelitów... Myślicie, że jakieś bzdety audiofilskie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Lech36 napisał:

Mundorf to elektrolity z audiofilskim narzutem "klimatycznym" (coś jak dodatek klimatyczny w Zakopanem), wybór należy do klienta. Czasem takie oddziaływanie w domenie psychologicznej powoduje że wydaje nam się że te elementy z dodatkiem audiofilskim są lepsze. Przy kondensatorach liczą się tylko ich parametry, które predysponują je do miejsca w układzie. Mundorfy to oczywiście na pewno dobre elektrolity, ale czy warto płacić za audiofilski dodatek nie wiadomo. W gronie hobbystów na pewno ta nazwa robi wrażenie ;-).

Różnica w cenie jest marginalna. Miedzy Kemet a Mundorf. 

 

Wkładałem kiedys gdzie popadnie Mundorfy Supreme classic.

Teraz kijem bym ich nie tknął, w swietle użytkowanych przez mnie Clarity Cap. 

Głównie zwrotnice kolumn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co powiecie o kondensatorach United Chemi-Con? Możne je kupić w Mauser w bardzo dobrych cenach. Zastanawiam się cy nie wymienić tych Samwha 10000 uF na taki z poniższego linka. Cena tylko trochę wyższa od Mundorfa 10000 uF.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Ricambi napisał:

Zastanawiam się nad wymianą kondensatorów 10000uF/80V w końcówkach Audiolab 8200M. Na pewnej niemieckiej stronie znalazłem informacje o modzie, w którego skład wchodzi między innymi wymiana tych kondensatorów na Mundorf  M-Lytic. Obecnie siedzą tam 2 sztuki Samwha 10000/80V for Audio. Wymieniać na Mundorf, a może Kemet? Zostawić 10000uF, czy zwiększyć pojemność, te monobloki potrafią oddać ponad 270 W/4ohm. Zastanawiam się też nad eksperymentem z rezystorem o wartości kilkunastu/kilkudziesięciu Ohm i kondensatorem foliowym o pojemności 100-200 uF, wlutowanym jak najbliżej tranzystorów mocy.

Samwha to największy badziew.  Jeszcze się nie spotkałem żeby Mundorfy niekorzystnie wpłynęły na dźwięk. Trzeba tylko trochę czasu poświęcić na ich "ułożenie".

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, rambo54 napisał:

Różnica w cenie jest marginalna. Miedzy Kemet a Mundorf. 

Wybrałbym Kemet.

2 godziny temu, Ricambi napisał:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Brzydki kolor koszulki izolacyjnej ;-).

3 godziny temu, Grzegorz7 napisał:

Mundorfy dobre?

Nie wiem, nie używałem, tylko teoretyzujemy, ale dlaczego miałby być złe? Co najwyżej mogą być drogie.

  • Thanks 1

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otworzyłem jedną z końcówek i pomierzyłem napięcia na elektrolitach, jest na nich 63,032V i 63,025V. Zrobiłem też dokładnie zdjęcie oryginalnych kondensatorów i mają parametry 10000 uF i 71V!

I tak się zastanawiam czy zaryzykować, bo i wybór większy i ceny niższe?

Drugie pytanie, do jakiej pojemności warto zwiększyć filtracje, zakładając, że ze wzrostem pojemności wzrośnie parametr ripple current i zmaleje ESR? Miejsca w środku pod dostatkiem i podłączenie bardzo przyjazne, zachęca wręcz do zastosowania kondensatora z mocowaniem śrubowym.

8200m-1b-audiolab.jpg

Edited by Ricambi

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Ricambi napisał:

zakładając, że ze wzrostem pojemności wzrośnie parametr ripple current i zmaleje ESR

W większości przypadków to wymiary/gabaryt kondensatora decyduje o prądzie w impulsie i ESR, niekoniecznie jego pojemność. Dodatkowo większy gabaryt może pracować przy większych temperaturach np do 105stC. zamiast 85stC co z kolei przekłada się na jego żywotność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Piotr84 napisał:

W większości przypadków to wymiary/gabaryt kondensatora decyduje o prądzie w impulsie i ESR, niekoniecznie jego pojemność. Dodatkowo większy gabaryt może pracować przy większych temperaturach np do 105stC. zamiast 85stC co z kolei przekłada się na jego żywotność.

Wiem to doskonale, chcę kupić dobre kondensatory z zaciskami śrubowymi o prądzie w impulsie powyżej 20A i ESR poniżej 10 mOm. Chciałbym się dowiedzieć jak dużą pojemność warto kupić i czy kondensatory na napięcie znamionowe 63V dadzą radę bezawaryjnie pracować przy napięciu przekroczonym o 20-30 mV? Temperatura pracy jest niska, maksymalnie 55-60 stopni, zazwyczaj około 45.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.