Jump to content
lete

Kondensatory KEMET - zna ktoś? Cena nie jest najniższa. Nadają się do audio?

Recommended Posts

17 minut temu, Piotr84 napisał:

Dla przykładu ale nie ta pojemność:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jest na 63V ale 72V przeżyje, tak więc trzeba by przestudiować pdfy i coś dobrać odpowiedniego.

Brałem go pod uwagę, jednak ma za dużą średnicę. Maksymalne wymiary, które się zmieszczą to średnica 60mm i długość 120mm, jednak średnica 50mm byłaby dużo bardziej komfortowa. Zastanawiam się właśnie nad zwiększeniem pojemności do 24-33 mF.

Bardzo podoba mi się waga tego kondensatora 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent dobrał kondensator z zapasem jeśli chodzi o napięcie, i tak dość nietypowo 71V, powinno się ten zapas zachować dla świętego spokoju. Przy średnicy 51mm ciężko będzie coś dobrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
15 minut temu, Ricambi napisał:

Zastanawiam się właśnie nad zwiększeniem pojemności do 24-33 mF.

co byś chciał tym osiągnąć ?

masz 2 ohmowe kolumny i grasz na 80% mocy wzmacniacza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Piotr84 napisał:

Producent dobrał kondensator z zapasem jeśli chodzi o napięcie, i tak dość nietypowo 71V, powinno się ten zapas zachować dla świętego spokoju. Przy średnicy 51mm ciężko będzie coś dobrać.

Moim zdaniem tylko przemalował napięcie na obudowie. W katalogach nie ma kondensatora o tej pojemności, wymiarach i napięciu z tej serii. Jest natomiast kondensator na napięcie 63V, który wymiary ma zgodne z kondensatorem we wzmacniaczu. Dodatkowo znalazłem takie zdjęcie z recenzji tych końcówek w jednym z naszych portali.

Pomiary napięć dokonałem przy napięciu w sieci o wartości 242,6 V.

 

 

 

 

 

 

06.jpg

Edited by Ricambi

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Ricambi napisał:

Pomiary napięć dokonałem przy napięciu w sieci o wartości 242,6 V.

W takim przypadku szukałbym na 63V, z śrubowymi jest jeszcze inny problem, lepiej jak są zamontowane wentylem do góry.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, rambo54 napisał:

co byś chciał tym osiągnąć ?

masz 2 ohmowe kolumny i grasz na 80% mocy wzmacniacza ?

Pojemność 2x10mF w końcówce mocy 270 W/4 Om jest dość umiarkowana, wiele konstrukcji ma wielokrotnie wyższą. Kondensatory o większych pojemnościach i gabarytach oraz złączach śrubowych mają lepsze parametry, potrafią oddać wyższy prąd w impulsie i dłuższym czasie oraz mają niższy ESR, co przekłada się na lepszą dynamikę.

10 minut temu, Piotr84 napisał:

W takim przypadku szukałbym na 63V, z śrubowymi jest jeszcze inny problem, lepiej jak są zamontowane wentylem do góry.  

Kondensator ma stać pionowo, czy może leżeć z wentylem w górnej części? Snap-In mają znacząco gorsze parametry, ewentualnie można wziąć pod uwagę te 4-5 pinowe, które mają zdublowane wyprowadzenia.

Edited by Ricambi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cytat z pdf ( ALS40A333MF063 ) odnośnie montażu:

Mounting Position
The capacitor can be mounted in any position as long as the safety vent can operate. It is possible for some electrolyte to be
expelled. As this is a conducting liquid, suitable precautions should be initiated by the system designer to avoid secondary
short circuits.
The capacitors are designed to be mounted in free air and are not suitable for submersion in liquid.

Safety Vent
A safety vent for overpressure is featured on terminal deck. This is in the form of a rubber plug designed to relieve build-up
of internal pressure due to overstress or catastrophic failure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet 1000 h wygrzewania nie zmienią faktu że mlitic ma dziurę na niższej średnicy ,proszę poczytać opinie w innych wątkach o tym kondensatorze .Dobrze byłoby łączyc go z innym  , choć bas ,muzykalność ,przestrzeń ,góra , jest znakomita.

Słuchając kontrabasu ,świetna dynamika ,szarpnięcia strun ,ale rezonans pudła ,wybrzmienia ,słabo  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie... planuje zakup kondensatorów znacznej pojemnosci do zasilania wzmacniacza w klasie A.

Zaciski srubowe - duza pojemnosc... praca w 105 stopniach...

Kolega doradza Kemet z lini PEH169 ale cena jednostkowa jest dosc duza-mozna rzec nieosiagalna (285 zl/szt)

Rozsadkiem byloby wybrac Kemet z lini ALS bo cena prawie polowe mniejsza (149 zl/szt) ale czy tak samo dobra??

Mozecie pomoc i wytlumaczyc roznice pomiedzy seriami???

Czy warto doplacać do PEH i jak procentowo wiekszy bedzie zysk jakosciowy w 2x wiekszej cenie...

Dziekuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, tedi02 napisał:

Nawet 1000 h wygrzewania nie zmienią faktu że mlitic ma dziurę na niższej średnicy ,proszę poczytać opinie w innych wątkach o tym kondensatorze .Dobrze byłoby łączyc go z innym  , choć bas ,muzykalność ,przestrzeń ,góra , jest znakomita.

Słuchając kontrabasu ,świetna dynamika ,szarpnięcia strun ,ale rezonans pudła ,wybrzmienia ,słabo  .

Całkowicie trafna ocena m lytic, średnica kiepska, trzeba stroić pozostałymi kondami, wygrzewanie tu nic nie daje, takie są i tyle. 

Niektórzy skreślają Jamicony, tu byłbym bardzo ostrożny co do ich oceny, stosowałem je kilkukrotne i są to barwne z ładną średnicą kondensatory, wygryzły, Aerovoxy, Nichicon Gold tune, kilka innych, stosuje je Burmeister, Musical fidelity i nawet Polska Haiku Audio 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, gabler napisał:

Całkowicie trafna ocena m lytic, średnica kiepska, trzeba stroić pozostałymi kondami, wygrzewanie tu nic nie daje, takie są i tyle. 

Niektórzy skreślają Jamicony, tu byłbym bardzo ostrożny co do ich oceny, stosowałem je kilkukrotne i są to barwne z ładną średnicą kondensatory, wygryzły, Aerovoxy, Nichicon Gold tune, kilka innych, stosuje je Burmeister, Musical fidelity i nawet Polska Haiku Audio 

I Baltlab chyba... albo Jamicony...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, LunaticAllegro napisał:

I Baltlab chyba... albo Jamicony...

Tak Baltlab też

Widzę, że Haiku z niektórych kondensatorrów zdejmuje koszulki, dawno temu Peter Daniel jak była moda na Gein Clona też polecał zdejmować bo to zmieniało w pewnym stopniu ich brzmienie, sam ten zabieg czasem stosuję bo faktycznie jest to trochę słyszalne, brzmienie wzmaka staje się bardziej napowietrzone, swobodniejsze, ale z reguły nie chce mi się tego robić. 

 

Edited by gabler

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, gabler napisał:

sam ten zabieg czasem stosuję bo faktycznie jest to trochę słyszalne, brzmienie wzmaka staje się bardziej napowietrzone, swobodniejsze, ale z reguły nie chce mi się tego robić.

Sorry, ale Ty tak na serio ??? Temat był techniczny a robi się powoli wyznaniowy :(. Zaraz ktoś napisze że pomalowanie kondensatora na czerwono poprawia brzmienie. Świat się dookoła wali a niektórzy, z całym szacunkiem, takie bzdury jak wyżej wypisują :(.

  • Like 2

"Mój panie, po cóż tłumaczyć durniowi, że jest durniem. Przecież jego dureństwo na tym właśnie polega, że nie ma o nim pojęcia." - Bernard le Bovier de Fontenelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, frobek napisał:

Sorry, ale Ty tak na serio ??? Temat był techniczny a robi się powoli wyznaniowy :(. Zaraz ktoś napisze że pomalowanie kondensatora na czerwono poprawia brzmienie. Świat się dookoła wali a niektórzy, z całym szacunkiem, takie bzdury jak wyżej wypisują :(.

Poczytaj pierwsze wpisy z tematu Gain Clona i w temacie kondensatory ileś osób to stosowało, jak myślisz po co np Arcam czy Audio Net stosuje wytłumienie elektrolitów naklejaną pianką gumową czy oringami, to czysto techniczne zabiegi i niema co z tym dyskutować 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu coś na temat Kemetów 

Pod koniec filmu

KEMET Alc10s to nowa seria do audio 

 

Edited by gabler

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, gabler napisał:

Tu coś na temat Kemetów 

Pod koniec filmu

KEMET Alc10s to nowa seria do audio 

 

Jest też nowsza seria audio od Kemet`a - ALN20S, niestety nie podają prądu w impulsie i impedancji. Po tym odkryciu, trochę mnie przystopowało z zakupem dużych zakapiorów z zaciskami śrubowymi.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się znaleźć parametry wersji 10000uF/80V

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I mała zagadka, kto jest prawdziwym producentem?

https://hfc-fs.s3-eu-west-1.amazonaws.com/s3fs-public/bhc-dnm-4-terminal-datasheet.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrząc po parametrach to mały ten prąd w impulsie, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę moc wzmacniacza. Producent pewno KEMET.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Piotr84 napisał:

Patrząc po parametrach to mały ten prąd w impulsie, tym bardziej jeśli weźmie się pod uwagę moc wzmacniacza. Producent pewno KEMET.

Pamiętaj, że to kondensator Snap-In, nie można oczekiwać wysokich prądów typowych dla kondensatorów ze złączami śrubowymi. Wielokrotnie droższy Mundorf ma niższy prąd w impulsie o około 20%. Te kondensatory są na tyle tanie i małe, że można je połączyć równolegle i uzyskamy prąd ponad 14,5A przy dwóch sztukach, przy 3 to już 22A. 

Znalazłem jeszcze 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  podłączeń tych kondensatorów.

Kemet podaje maksymalny prąd w impulsie dla maksymalnej temperatury pracy 85 sC, dla 40-50 sC, będzie to od 1,5 do 2 razy więcej. Dla jakiej temperatury podaje Mundorf?

 

Edited by Ricambi

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, Ricambi napisał:

Dla jakiej temperatury podaje Mundorf?

Jeżeli nie ma podanej temp. pomiaru to powinien być podany prąd dla temp. znamionowej. Na Rifach kiedyś podawali prąd dla temp. znamionowej i dla 40 stopni. Ten dla 40 stopni był dużo wyższy od tego dla temp. znamionowej.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.03.2020 o 11:54, gabler napisał:

Poczytaj pierwsze wpisy z tematu Gain Clona i w temacie kondensatory ileś osób to stosowało, jak myślisz po co np Arcam czy Audio Net stosuje wytłumienie elektrolitów naklejaną pianką gumową czy oringami, to czysto techniczne zabiegi i niema co z tym dyskutować 

Również duże elektrolity otaczam gumą jak mocuję je do chassis. Nie w celu wytłumienia tylko takie są prawidła mocowania delikatnej obudowy takich podzespołów. Guma miedzy obudowę a obejmę. Czasami większe podzespoły oblewa się jakąś "pianką" dla przyklejenia do np. płytki montażowej i owszem wytłumienia drgań mechanicznych aby gabaryty nie drgały i połączenia elektryczne nie pracowały. Nie ma tu żadnego voo-doo.  

Natomiast jakieś założone recepturki to bzdury.

I jeszcze taka dygresja na temat ceny.

Ktoś wspomniał, że 250 to za drogo a połowa to jeszcze ujdzie...

W rozsądnej firmie wyższa cena oznacza rzeczywistą wartość podzespołu popartą jakimiś parametrami czy cechami. Kiedyś w projekcie do poruszającego się obiektu musiałem zastosować gorsze (pozostałymi parametrami) elementy tylko dlatego, że maiły gwarantowane pracę z określonymi dużymi przyśpieszeniami. Były zdecydowanie droższe.

To oczywiście nie audio było... 😉

Zawsze trzeba dociec o co chodzi. Może nie warto przepłacać a może trzeba. 

I tak trochę mnie dziwi. Robi się jakiś odjazdowy sprzęt audio i zgredzi się na 500zł?!

Bywało, że wywalałem na elektolity wiecej jak tys zł... w jeden klocek... I nie było to audiofilskie drogie gówno...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Grzegorz7 napisał:

Bywało, że wywalałem na elektolity wiecej jak tys zł... w jeden klocek... I nie było to audiofilskie drogie gówno...

Poleć coś konkretnego o dobrych parametrach dobrze grającego. Niestety jestem ograniczony średnicą 60 i długością 120.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio szukałem małych rozmiarami kondów ( raster 5-10 mm ) polipropylenowych (około 1uF ) do decuplingu TDA1541A i okazuje sie ,że w TME sa właśnie KEMET-y 1uF z metalizowanej folii . Ciekawe jak to brzmi . Chociaż cena zaporowa - Kilkanaście PLN za sztukę  to przy 14 sztukach potrzebnych do tego przetwornika daje około 200 PLN - więcej niż sama kość TDA. 


...there is no spoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Zawsze trzeba dociec o co chodzi.

Montujemy i słuchamy, to przecież jest dociekliwość ;-).

14 godzin temu, Grzegorz7 napisał:

Bywało, że wywalałem na elektolity wiecej jak tys zł... w jeden klocek... I nie było to audiofilskie drogie gówno...

Też ostatnio musiałem wydać podobną kwotę na wymianę elektrolitów głównych zasilania w systemie klasycznym (wzmacniacze AB). Też nie były to elektrolity z audiofilskim narzutem, ale long life o bardzo dobrych parametrach i perfekcyjnym wykonaniu.


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, arturp napisał:

Ostatnio szukałem małych rozmiarami kondów ( raster 5-10 mm ) polipropylenowych (około 1uF ) do decuplingu TDA1541A i okazuje sie ,że w TME sa właśnie KEMET-y 1uF z metalizowanej folii . Ciekawe jak to brzmi . Chociaż cena zaporowa - Kilkanaście PLN za sztukę  to przy 14 sztukach potrzebnych do tego przetwornika daje około 200 PLN - więcej niż sama kość TDA. 

200 zł to nie może być cena zaporowa jak spodziewasz się wybitnych rezultatów, ale jak masz wątpliwości to wtedy jest zaporowa ;-).


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, woldo4 napisał:

A co powiecie o tej ofercie na allegro

Brzydki kolor koszulki izolacyjnej ;-))).


Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Lech36 napisał:

200 zł to nie może być cena zaporowa jak spodziewasz się wybitnych rezultatów, ale jak masz wątpliwości to wtedy jest zaporowa ;-).

No właśnie - nie mam pewności więc zamiast wydać 200 PLN na Kemet-y ( może świetne ) to wydam więcej na inne cuda posiadające dobre opinie . 


...there is no spoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.