Jump to content

Recommended Posts

Witam. Zakładam oddzielny wątek, ponieważ istniejący Klub Pro-Ject chyba dokonał żywota...;) Czy jest ktoś na forum, kto gra na Pro-Ject RPM 10 Carbon? Wydaje się, że jest to jeden z niewielu tej klasy i budowy gramofonów w miarę jeszcze ludzkiej cenie, ale chciałbym poznać opinie jego użytkowników.

Edited by Pablo15099

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, julius-6 napisał:

Z takim budżetem patrze lepiej na Regę.

Tzn. na Nottingham Analog.

Autor wątku wyraźnie napisał, że chciałby poznać opinie użytkowników RPM 10 Carbon.

  • Thanks 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
1 minutę temu, rochu napisał:

Autor wątku wyraźnie napisał, że chciałby poznać opinie użytkowników RPM 10 Carbon.

Zabawne, Tobie wczoraj nie przeszkadzało pół wieczora mądrzyć się odnośnie sprzętu,  ktorego na oczy nie widziałeś. 

Podałem tylko trop, który warto sprawdzić, nie spodziewam się raczej wysypu użytkowników w/w modelu.


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, julius-6 napisał:

Zabawne, Tobie wczoraj nie przeszkadzało pół wieczora mądrzyć się odnośnie sprzętu,  ktorego na oczy nie widziałeś.

Wiesz to, że na oczy nie widziałem czy zwyczajowo nie piszesz prawdy?

Edited by rochu

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, rochu napisał:

Wiesz to, że na oczy nie widziałem czy zwyczajowo nie piszesz prawdy?

Myślę że gdybyś miał to okazję z takim sprzętem obcować, to nie pisałbyś po prostu głupot i nie wrzucałbyś ich do jednego wora z podpisem szrot... Chyba, że Twoją główną rolą tutaj jest trollowanie co znowu namiętnie uskuteczniasz. 


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jeśli macie doświadczenia z RPM 10, porównywaliście z jakimkolwiek innym gramofonem, to jestem ciekaw Waszych opinii.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed laty miałem RPM 9 we wczesnej wersji (ale już z ramieniem karbonowym), natomiast mój znajomy miał RPM 10 (także we wczesnej wersji).

Ja używałem Dynavectora DV20 w wersji H oraz Ortofona MC10, znajomy miał Benza Ace.

Obydwa RPM-y grały neutralnie, bez analogowej emfazy, z wyraźnymi skrajami pasma, środek nie czarował za nadto. RPM10 wydawał się być bardziej dokładny, szczegółowy, komunikatywny, może nieco techniczny.

Wtedy RPM 10 kosztował coś koło 5-6 kzł i wydawał się bardzo sensowną pozycją na rynku, zwłaszcza do ciepło-brzmiących systemów.


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, rochu napisał:

Wtedy RPM 10 kosztował coś koło 5-6 kzł i wydawał się bardzo sensowną pozycją na rynku, zwłaszcza do ciepło-brzmiących systemów.

To prawdopodobnie był RPM 10.1, z akrylowym talerzem? Od tamtego czasu ProJect zmienił nieco budowę: aluminiowy, cięższy talerz, karbonowe wykończenie. Tamten model miał rzeczywiście nieco techniczne brzmienie z nieco "chudą" średnicą.

Pytanie, jak gra aktualna wersja? Prośba o wrażenia tych, którzy mieli okazję posłuchać.

Edited by Pablo15099

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, rochu napisał:

Dynavectora DV20 w wersji H oraz Ortofona MC10,

nie chcę się czepiać, ale moglbys uzasadnić wybór tych wkładek do tego ramienia ? Ile ono ma masy efektywnej? 7g, 8g? 
 

  • Like 1

Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, julius-6 napisał:

nie chcę się czepiać, ale moglbys uzasadnić wybór tych wkładek do tego ramienia ? Ile ono ma masy efektywnej? 7g, 8g? 
 

Akurat takie miałem pod ręką, chodziły w moich Sondekach.

Zresztą rezonans z RPM wychodził 11Hz, więc w widełkach się mieściłem.

Edited by rochu

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bolo_senor napisał:

sad the help GIF

znowu 

Miałeś ten gramofon,z tym ramieniem?możesz opisać swoje z nim doświadczenia?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Margol napisał:

Miałeś ten gramofon,z tym ramieniem?możesz opisać swoje z nim doświadczenia?

Tzn abstrahując od rezonansów (bo wg nich to można wieszać prawie wszystko na prawie wszystkim)  nie trzeba mieć doświadczenia z tym gramofonem, czy ramieniem, żeby wiedzieć że taki odsłuch jest szalenie mało miarodajny. 

Ortofon MC to seria bardzo twarda, rzekłbym że nawet twardsza niż compilance wskazuje... Tzn ona nawet na 3009-R nie gra jakoś super w standardowym ustawieniu, a to jest ramie chyba niecałe 14g masy efektywnej, a jeszcze lepiej gra w okolicach 20g, albo i wyżej.

Generalnie do ramion poniżej 10g masy efektywnej najlepiej iść w takowe grubo powyżej 20cu i tam można dopiero ocenić jak gra bas, czy średnica jest odpowiednio dociążona... zresztą co ja gadam, praktycznie każde pasmo będzie cierpiało na złym spasowaniu...

Wg mnie ani Benz, ani MC10, ani Dynavector to nie są wkładki po odsłuchu których na tym ramieniu można powiedzieć coś sensownego. Z Benz/DV doświadczenia osobiście nie mam, ale z Ortofon MC mam / miałem 4 wkładki, ma je kilku moich ziomków i zresztą Japończycy też lubili je dlatego, że fajnie grały na ich typowo ciężkich/średnio ciężkich ramionach. 


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

julius doceniam,naprawdę. Trochę mnie „uspokoiłeś” brakiem doświadczenia z Benz/Dv ale nie bardzo rozumiem,dlaczego Ty mi akurat odpowiedziałeś:)) trollował,jak zwykle bolo....

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minut temu, Margol napisał:

julius doceniam,naprawdę. Trochę mnie „uspokoiłeś” brakiem doświadczenia z Benz/Dv ale nie bardzo rozumiem,dlaczego Ty mi akurat odpowiedziałeś:)) trollował,jak zwykle bolo....

Daj mu spokój on tego RPM10 na obrazku w necie tylko widział.

46 minut temu, julius-6 napisał:

Wg mnie ani Benz, ani MC10, ani Dynavector to nie są wkładki po odsłuchu których na tym ramieniu można powiedzieć coś sensownego. Z Benz/DV doświadczenia osobiście nie mam, ale z Ortofon MC mam / miałem 4 wkładki, ma je kilku moich ziomków i zresztą Japończycy też lubili je dlatego, że fajnie grały na ich typowo ciężkich/średnio ciężkich ramionach. 

 

Ortofon MC 10 (czerwona wersja - taką miałem)
podatność 15
waga 7g
zakres użyteczny ramion: 7-22g


Dynavector 20X H
podatność 12 (japoński standard)
waga 8.6g
zakres użyteczny ramion: 8-28g

 

Ramię z RPM9 się łapie.

Z resztą zawsze można wkładkę dociążyć aby inaczej zbilansować rezonans układu, ale tym zupełnie się nie zainteresowałeś.

Edited by rochu
  • Like 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, rochu napisał:

Panie teoretyku wiedzy wyczytanej w necie.

Z przykrością stwierdzam, że teoretykiem najwyraźniej jesteś Ty. Owszem... W TEORII jak pisałem te wkładki się łapią. W praktyce tak lekkie ramiona straszliwie ograniczają takie wkładki. Owszem, grają anie nie tak jak powinny. 

SZCZEGÓLNIE Ortofon MC, Benz jest podobnie twardy, a DV jest niby nieco bardziej podatny, ale nawet w normie europejskiego podatność wychodzi poniżej 20cu. Po zalecanym nacisku i wadze tutaj  niby czysto teoretycznie, ale ze sporą dozą pewności mogę stwierdzić, że na Carbonie nie pokazał wszystkiego. Ani o wkładce, ani o Project'cie.

Dociążanie takich ramion w sposób sztuczny, jakimiś podkładkami i cięzarkami można sobie wsadzić między bajki, to po prostu nie są ramiona projektowane do takich wkładek i tyle. Przykład tego jak dobrze gra miękka wkładka z lekkim/lekko średnim ramieniem daje choćby Rega. 

W/w wkładki na żadnym Project'cie, Redze, Linnie Akito czy Majku po prostu nie pokażą tego co mogłyby pokazać... To jak założyć grubsze opony do Fiata Pandy i pojechać nim do lasu. Może nawet przejedziesz, ale co z tego...?

Także na razie to wyglądasz mi trochę na takiego wujka co dużo podpowiada przy wódce jak dziewczyny rwać, a sam jest starym kawalerem i łapie rumieńca kiedy odzywa się do niego kobieta...


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, julius-6 napisał:

W/w wkładki na żadnym Project'cie, Redze, Linnie Akito czy Majku po prostu nie pokażą tego co mogłyby pokazać...

No pewnie, panu teoretykowi tylko ramiona Dynavectora czy Grace w głowie.

 

Czy się zastanawiałeś, dlaczego wzorcem dźwięku analogowego przez dwie dekady był Shure V15 na ramieniu Technicsa 1200/1210?

Wg twoich standardów - to marne połączenie bo tabelka pokaże niecny rezonans. Ludzie jednak głosowali własnym portfelem.

Poczytaj o czymś takim jak zgodność dźwiękowa. Było kilka lat temu w tej zakładce, gdy jeszcze pisali tu ludzie co analogu co-nieco wiedzieli.

 

Resztę twoich wypocin pominę.

Nie ma się do czego  odnosić.

Edited by rochu
  • Like 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, rochu napisał:

Czy się zastanawiałeś, dlaczego wzorcem dźwięku analogowego przez dwie dekady był Shure V15 na ramieniu Technicsa 1200/1210?

Z tego samego powodu, z którego ludzie wybierają Volkswagena, a nie Mercedesa. Co nie koniecznie świadczy o tym, że ów VW jest lepszy...

17 minut temu, rochu napisał:

Poczytaj o czymś takim jak zgodność dźwiękowa. Było kilka lat temu w tej zakładce, gdy jeszcze pisali tu ludzie co analogu co-nieco wiedzieli.

Właśnie do tej zgodności dźwiękowej się odnoszę kwestionując Twoje połączenia ramie-wkładka. Dla dużej części wkładek twardszych lepiej jak rezonans wypada dokładnie po drugiej stronie. M.in dlatego ciężkie ramiona są droższe - bo wyciągają więcej z twardszych wkładek, a większość dobrych wkładek to właśnie wkładki twarde, albo średnio twarde w granicach 8-15 cu. Topowe Ortofony, Kiseki, Koetsu, VDH, FR, duża część Benza, czy nawet tani, ale juz kultowy Denon 103 itd. 

37 minut temu, rochu napisał:

Wg twoich standardów - to marne połączenie bo tabelka pokaże niecny rezonans. Ludzie jednak głosowali własnym portfelem.

Ja przede wszystkim sam staram się mierzyć rezonanse z płytami testowymi. Niestety producenci wkładek i ramion często gęsto mijają się z prawdą co do tych parametrów. Kiedyś chyba jakieś brytyjskie pismo robiło takie zestawienie i deklarowane parametry mocno odbiegały od rzeczywistych. No a finalnym testem jest słuchanie. Tutaj często okazuje się, że te parametry to tak nie do końca grają. 

33 minuty temu, rochu napisał:

Resztę twoich wypocin pominę.

Nie ma się do czego  odnosić.

Raczej nie masz nic do powiedzenia. W żaden sposób mnie to już nie dziwi.

Niestety ograniczając się do gramofonów nowych i poprzez ograniczone zaufanie do używek wg mnie samodzielnie skazałeś się na przeciętność jeśli chodzi o analog. Nie ma się czego wstydzić, trudno tutaj zestawić klocki, nawet teoretycznie bardzo dobre, ja sam mimo sporego zapału również kilka razy prawie się poddałem.  


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Margol napisał:

julius doceniam,naprawdę. Trochę mnie „uspokoiłeś” brakiem doświadczenia z Benz/Dv ale nie bardzo rozumiem,dlaczego Ty mi akurat odpowiedziałeś:)) trollował,jak zwykle bolo....

ciągle to samo , kłótnie i nie na temat - mam ciekawsze zajęcia niż czytanie bajek typu , wszystkie tt i wkładki miałem , i wieszałem co popadnie. 

Jestem tu na forum prawie 10 lat , teraz chętnie poczytam tych bardziej doświadczonych .Tych z 30 letnim stażem z analogiem.

 

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, rochu napisał:

Daj mu spokój on tego RPM10 na obrazku w necie tylko widział.

Co miałaby ci dać moja opinia ? - kolejny pretekst do dziecinnej kłótni.

Autorowi też to nic nie da , bo każdy ma inny sprzęt towarzyszący i inny pokój . Więc i tak nie pomogę.

Jak chcesz komuś naprawdę pomóc , to napisz chociaż z czym to grało.

 

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, bolo_senor napisał:

Co miałaby ci dać moja opinia ? - 

 

Po prostu nie trolluj. Nie masz obowiązku pisać w każdym wątku. Nie znasz tego P-J?nie pisz-proste jak budowa gwoździa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, bolo_senor napisał:

Jestem tu na forum prawie 10 lat , teraz chętnie poczytam tych bardziej doświadczonych .Tych z 30 letnim stażem z analogiem.

 

Jesteś 10 lat i o ile pamięć mnie nie myli miałeś tylko AdFontesa i jakiegoś Thorensa z tych podstawowych.

To chyba niewiele jeżeli idzie o doświadczenie.

9 godzin temu, julius-6 napisał:

Właśnie do tej zgodności dźwiękowej się odnoszę kwestionując Twoje połączenia ramie-wkładka. Dla dużej części wkładek twardszych lepiej jak rezonans wypada dokładnie po drugiej stronie.

OK. Widzę, że nie kumasz tematu.

Zgodność dźwiękowa to nie jest prymitywne zajrzenie do tabelki i obliczanie rezonansu wkładka/ramię.

To nieco szersze zagadnienie.

Edited by rochu
  • Thanks 1

Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, rochu napisał:

OK. Widzę, że nie kumasz tematu.

Zgodność dźwiękowa to nie jest prymitywne zajrzenie do tabelki i obliczanie rezonansu wkładka/ramię.

To nieco szersze zagadnienie.

Dlatego napisałem:

10 godzin temu, julius-6 napisał:

No a finalnym testem jest słuchanie. Tutaj często okazuje się, że te parametry to tak nie do końca grają. 

Ale to Ty twierdzisz że np. MC 10 jest zgodne z ramieniem Carbona... a jest, ale tylko rezonansowo. Na pewno nie dźwiękowo.

Sam sobie zaprzeczasz. 

I ja tu nie kumam tematu ? 😐


Idą lampy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Margol napisał:

Po prostu nie trolluj. Nie masz obowiązku pisać w każdym wątku.

i vice versa. Co na temat powiedziałeś ?

2 godziny temu, rochu napisał:

Jesteś 10 lat i o ile pamięć mnie nie myli miałeś tylko AdFontesa i jakiegoś Thorensa z tych podstawowych.

myli cię pamięć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, bolo_senor napisał:

myli cię pamięć.

Miałeś coś więcej?

Serio??


Flat Earth Audio

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Margol napisał:

Po prostu nie trolluj.

 

W dniu 5.01.2020 o 15:41, Pablo15099 napisał:

ale chciałbym poznać opinie jego użytkowników.

i gdzie te opinie wasze ?

Edited by bolo_senor

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, bolo_senor napisał:

i vice versa. Co na temat powiedziałeś ?

 

Nie miałem tego gramofonu,dlatego o nim NIE PISZĘ. Dostrzegasz różnicę?

4 godziny temu, rochu napisał:

Jesteś 10 lat i o ile pamięć mnie nie myli miałeś tylko AdFontesa i jakiegoś Thorensa z tych podstawowych.

To chyba niewiele jeżeli idzie o doświadczenie.

To całkowicie tłumaczy permanentny ból tyłka.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, na 28 postów tylko zdaje się 3 (w tym dwa moje), dotyczą tematu. 

Czy ktoś ma jakąś rzeczową opinię na temat Pro-Ject RPM 10 Carbon? Jeśli nie, to serdeczna prośba aby dyskusje niezobowiązująco niezwiązane z tym tematem prowadzić na forum "Moje audiofilskie ego".

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minut temu, Pablo15099 napisał:

Panowie, na 28 postów tylko zdaje się 3 (w tym dwa moje), dotyczą tematu. 

Ciesz się , nudą by wiało że hej 😀

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.