Skocz do zawartości
IGNORED

Yamaha ax550 przestał grać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdeczne wszystkich. 

Od razu zaznaczę iż jestem nowy i zielony, lecz mam pewien problem.

Dziś słuchałem sobie muzyki, miałem podłączony kabel aux pod laptopa, lecz wyjście z lapka mam po stronie myszki. Przypadkiem zahaczyłem kabel, usłyszałem charakterystyczny dźwięk(pierd) jaki towarzyszy przy podłączaniu i i odłączaniu i nagle przestał grać. Sprawdziłem głośniki - grają, sprawdziłem kompa - gra, podłączyłem tak samo wszystko pod inny wzmacniacz - gra. Sprawdziłem bezpiecznik - cały, lecz na żadnym wejściu na yamasze nie chce nic grać. Co może być przyczyną, znalazłem tylko podobny temat (https://www.audiostereo.pl/topic/108105-problem-ze-wzmacniaczem-yamaha-ax-550/) lecz nie jestem pewnie czy to taka sama sprawa. Proszę o wyrozumiałość mojej amatorszczyzny i zwracam się do Was z prośbą zdiagnozowania problemu. Sprzęt mam zaledwie od 2 dni, dostałem jako prezent od ojca, więc tym bardziej mi z tego powodu smutno.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

https://www.audiostereo.pl/topic/148428-yamaha-ax550-przesta%C5%82-gra%C4%87/

Co podłaczałeś do końcówki mocy ? 
Wypiłeś zwory w Yamasze i podłączyłeś źródło dźwięku , czy przedwzmacniacz a do przedwzmacniacza źródło dźwięku ? 
Uwaga do " końcówki mocy " nie podłącza się bezpośrednio źródła dźwięku . 

Wyjmowałem zworki i podłączyłem się przez komputer. Aczkolwiek problem się rozwiązał "sam". Przed chwilą wróciłem do domu, włączyłem wzmacniacz i normalnie zaczął grać. Ojciec miał podobną sytuację ze swoim, lecz wyłączył przez przypadek wzmacniacz bezpośrednio z gniazdka. W takiej sytuacji umiem sobie wytłumaczyć to jedynie w sposób, iż to musi być jakieś zabezpieczenie.

6 godzin temu, czester15.30 napisał:

Uwaga do " końcówki mocy " nie podłącza się bezpośrednio źródła dźwięku . 

Dlaczego? Są DAC z regulacją wzmocnienia na RCA np. iFi nano idsd le i właściwie mogą działać jako przedwzmacniacz choć nim nie są.