Skocz do zawartości
IGNORED

Zaawansowana kalibracja Dirac na Arcam


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś ma jakieś dobre przewodniki do poczytania odnośnie zaawansowanej kalibracji Dirac-em ? Pytanie:

- jak powinien być ustawiony subwoofer w momencie pomiary jeżeli chodzi o częstotliwość odcięcia ?

- jak mają się wskazane w kalibracji częstotliwości  dolnego odcięcia głośników przednich, która jest ustawiana dosyć nisko do subwoofera, który Dirac wstazuje aby ciąć dość wysoko ? 

- dlaczego jak obniżam częstotliwość subwoofera to pojawia się wyraźne podbicie przed górną częstotliwością odcięcia ?

- jak ustawić charakterystykę, aby Dirac nie powodował wypychania wokalu do przodu i eliminowania sporej części informacji związanej ze sceną ?

  • 4 miesiące później...
  • 1 rok później...
W dniu 9.01.2020 o 23:06, barni napisał:

- jak powinien być ustawiony subwoofer w momencie pomiary jeżeli chodzi o częstotliwość odcięcia ?

Odcięcia czy podziału? Podczas pomiarów częstotliwość podziału jest wyłączana. To pomiary mają ją wyznaczyć. A odcięcia się nie ustawia - dajesz na max.

W dniu 9.01.2020 o 23:06, barni napisał:

- dlaczego jak obniżam częstotliwość subwoofera to pojawia się wyraźne podbicie przed górną częstotliwością odcięcia ?

Ponownie: nie ustawia się żadnej częstotliwości odcięcia! To ustawienie jest do czegoś innego i w kinie rzadko się w ogóle z niego korzysta.

W dniu 9.01.2020 o 23:06, barni napisał:

- jak mają się wskazane w kalibracji częstotliwości  dolnego odcięcia głośników przednich, która jest ustawiana dosyć nisko do subwoofera, który Dirac wstazuje aby ciąć dość wysoko ? 

A z tego to nic nie rozumiem. Przecież częstotliwość podziału jest ta sama dla suba i frontów. Inaczej byłaby dziura w paśmie.

projektor: Epson LS10000; procesor/blu-ray: Cambridge CXU; końcówka mocy: Arcam FMJ P7; kolumny: Polk Reserve R700 + Paradigm CC-590 v4 + Studio 10 v5; sub: Paradigm Seismic 110; DAC stereo: Topping dx9


- dlaczego jak obniżam częstotliwość subwoofera to pojawia się wyraźne podbicie przed górną częstotliwością odcięcia ?


Mozliwe ze subwoofer ma zla polaryzacje i dlatego przy wyzszej czestotliwosci podzialu nakladajace sie sygnaly sie nawzajem kasuja


- jak ustawić charakterystykę, aby Dirac nie powodował wypychania wokalu do przodu i eliminowania sporej części informacji związanej ze sceną ?


Sprobuj cos takiego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ludzki zasięg słuchu jest w przybliżeniu w zakresie od 20 Hz do 20 000 Hz (chociaż w wyższych okresach górna granica może spaść znacznie poniżej 10 000 Hz), co stanowi około 10 oktaw w obwodzie. Dla porównania zasięg widzenia jest tylko o oktawę.

Problem z opisami dźwięków jest czasem taki, że nie ma jednolitej definicji ani nazywania poszczególnych zakresów częstotliwości.

Oczywiście, poniższego przeglądu nie należy rozumieć jako "oficjalnej" definicji, a powiązane opisy nie mogą być po prostu sztywno sklasyfikowane w ustalonym zakresie częstotliwości lub wyraźnie rozgraniczone - jednak taki system zapewnia dobre wskazówki do obszarów częstotliwości tematycznych żywe i zrozumiałe:

20-40 Hz: niski bas
Nie za dużo instrumentów wnika w dół: na przykład bas elektroniczny i akustyczny, skrzydła, organy, harfy.

40-100 Hz: średni bas
W tym zakresie często spotyka się częstotliwość rezonansową (częstotliwość strojenia) systemów bassreflexu głośników. Wiele instrumentów akustycznych ma tutaj swój najgłębszy ton podstawowy: najniższa nuta root (pusty struna E) "normalnej" strojonej gitary ma około 82 Hz, a także puzon, czyli wiolonczelę o częstotliwości 65 Hz.

100-150 Hz: górny bas
Podstawowa częstotliwość głosu męskiego głosu jest w przybliżeniu w tym zakresie. Podobnie najgłębsze podstawowe tony saksofonu altowego i tenorowego.

150-400 Hz: dolny srednie tony
Szczególnie w przypadku górnego basu jest to decydujące dla odczuwalnego ciepła i pełni obrazu dźwiękowego. Poniżej znajduje się dolna korzeń skrzypiec (200 Hz) oraz częstotliwość żeńska głosu.

400-1 000 Hz: średnie średnie tony
Sygnał telefoniczny w Niemczech wynosi około 425 Hz. Podstawowe nachylenie wielu instrumentów akustycznych dotyka tego obszaru. Nadmierne podkreślanie środkowej i górnej połowy może sugerować bardzo bezpośrednie, wrażenie dźwiękowe.

1000-2 000 Hz: górne średnie tony
W tym obszarze kończy się zakres podstawowy (nie widmo nadtonu, patrz także słowa kluczowe dźwięk, dźwięk, nadton) instrumentów takich jak skrzypce lub trąbka. Nadmierny nacisk na górną środkową / dolną górę zwykle wywołuje obecny, nosowy, jasny dźwięk.

2000-3,500 Hz: dolne wysokie tony
Od około 2000-5000 Hz poszerza się zakres najwyższej czułości słuchu - słabe punkty łańcucha hi-fi są szczególnie widoczne w tym obszarze. W tym samym czasie region ten jest bardzo ważny dla reprodukcji głosu ludzkiego. Podteksty decydują o brzmieniu głosu (jak i oczywiście instrumentów) i mają fundamentalne znaczenie dla naszej zdolności do jednoznacznego identyfikowania konkretnego instrumentu / głosu.

3.500-6.000Hz: średnie wysokie tony
Na przykład w średnich i wyższych wysokościach sybilanty (sybilanty lub sybilanty głosu) są coraz częściej używane - reprezentacja overpronowana jest zwykle postrzegana jako bardzo nieprzyjemna. Ogólnie rzecz biorąc, z tych zakresów częstotliwości, jak również z niższych wysokości, twarde, szkliste, metaliczne wrażenie dźwiękowe lub odwrotnie - stęchły, nieprzejrzysty obraz muzyczny. Piccolo osiąga najwyższą wysokość w środkowych wysokościach, podobnie jak fortepian (około 4 200 Hz).

6000-10 000 Hz: górne wysokie tony
Ponownie pojawiają się podteksty ludzkiego głosu. Na tym obszarze organy wciąż mogą wydawać podstawowe dźwięki.

10 000-20 000 Hz: super wysoki
Do wyższych wysokości, ale również w zakresie wysokich częstotliwości, górne harmoniczne wielu instrumentów (w większym stopniu np. Skrzypce, piccolo, obój, ...) są postrzegane w coraz mniejszych odstępach czasu, percepcja delikatnej przewiewności w obrazie dźwiękowym powietrza, jak W świecie anglojęzycznym w dużej mierze pośredniczą najwyższe pozycje częstotliwości, co w tym samym czasie prowadzi do wrażenia, że ​​powstaje prawie nieograniczony otwarty głośnik wysokotonowy. Związany niedobór często prowadzi do tego, że postrzegane wrażenie przestrzeni, wysokość sceny niezwykle niskie.



Zakres 20-40 Hz na dole ludzkiego słuchu. Często jest całkowicie usuwany z filtrami w produkcjach muzycznych.

40-80 Hz - sub-bas, filc bass Tutaj jest low-kick, zbyt mocno przytłoczony miksem. Nie będzie grać na małych głośnikach.

80-250 Hz - Basy pomiędzy 100-200 Hz, można zwiększyć pełnię basu lub cofnąć się nieco z głośnymi dźwiękami.

250-600 Hz - Lower Middle Fullness, wokale, perkusja / Dźwięk basowy bębna basowego ma zwykle wartość od 300 do 400 Hz.

600-4000 Hz - W środku W tym obszarze można szybko wyprodukować dużo owsianki. Przy częstotliwości 800 Hz można zmniejszyć dźwięk nosa i tanie. Atak większości instrumentów perkusyjnych (i kilku innych) wynosi 2-4 kHz. Prezencja 4-6 kHz W tej sekcji możesz przywołać wokal do przodu. Zbyt dużo tego sprawia jednak, że wokal jest ostry.

7 kHz - Sibilance / Hiss Ten obszar zawiera niechciane sybilanty, takie jak "s" lub "sch".

8-20 kHz - Treble W tym zakresie więcej powietrza i blasku można przekazać na instrumenty. Wiele rymów amatorskich przesadza, ale dokładnie ten efekt, ostrożność jest wymagana.

Zakresy częstotliwości i ich brzmienie

40-60 Hz Dudnienie. Tutaj porusza się dużo powietrza. Małe głośniki mają problemy w tym obszarze. Dlatego musisz być ostrożny tutaj.

60-150 Hz Tłuste brzmienie. Oktawa nad dudniacym Basem. Tutaj możesz stworzyć obfitość basu bez drżących ścian.

125-250 Hz brzmi jak pokryte/stlumione kocem. Zakres ten jest maskowany przez nizsze zakresy basów. Jest to w większości problematyczny obszar.

250-500 Hz prawie jak powyższy zakres. Jakby chmura tłumiła dźwięk, ale w mniejszym stopniu.

500-1kHz Dolne srednie tony. Korekcja EQ w tym zakresie zapewnia efekt "małej przestrzeni". Dźwięk w łazience bez zwiekszania pogłosu.

500-5 kHz Srednie tony. Zawiera pierwszą i drugą harmoniczną większości instrumentów.

3-6 kHz Presence i wyższe średnie tony. Sprawiaja aby dźwięk był „obecny“.

7-10 kHz Sybilanty

10-12 kHz Gryzace, ale całkiem przyjemne wysokie tony

12-20 kHz Jasne, przezroczyste blyszczace wysokie tony . Bardzo wysokie harmoniczne instrumentów lub talerzy perkusisty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
12 godzin temu, xajas napisał:

600-4000 Hz - W środku W tym obszarze można szybko wyprodukować dużo owsianki.

Czego to się człowiek nie dowie... 😂

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.