Jump to content
emc_emc

DAC używany do ok 20kpln

Recommended Posts

 
Po pierwsze daki X-Sabre są dwa, a różnica ewidentna i nie chodzi tylko o obsługę MQA
wersja bez MQA miała skopaną "intermodulację", słynny garbik Sabre,  wersja MQA już miała to poprawione
X-SABRE Pro MQA jak i Topping D90 mają THD-N na poziomie 120dB  
jeśli chcesz porównania tych daków to akurat jest ktoś kto to zrobił w sieci,
(Matrix Element X to przecież nic innego jak X-Sabre MQA z dodanym streamerem)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
 
 
 ...to kto kogo rozwalcował?  
 
 
Właśnie widzę. Zero minusów. Idealny produkt.
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/15/2020 at 11:08 PM, maciek36 said:

Potwierdzam, kontakt świetny. Ja mial3m przyjemność poznać Bartka. Z odsłuchami nie ma problemu.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Zdecydowanie polecam kontakt z Bartkiem i odsłuch RT. Na AVS ten Dac grał niesamowicie.

odradzilbym natomiast Mytek’a. Miałem przez chwile Brooklyna + i jednak to suche detaliczne granie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Bartekkw napisał:

Zdecydowanie polecam kontakt z Bartkiem i odsłuch RT. Na AVS ten Dac grał niesamowicie.

odradzilbym natomiast Mytek’a. Miałem przez chwile Brooklyna + i jednak to suche detaliczne granie. 

Z mytekiem nie musi tak być. Zależy od systemu i aplikacji. U mnie wcale nie był suchy.

faktem jest natomiast ze RT jest urządzeniem ze znacznie wyższej ligi sonicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
W dniu 15.01.2020 o 10:15, maciek36 napisał:

Mam Digicode 192, najwyższy model Lectora. On jest chyba też R2R

Nie chyba tylko na pewno.

 

W dniu 15.01.2020 o 11:03, Jonny napisał:

Z tego ca ja słuchałem, to najlepiej grają DAC na kości PCM1704 Burr-Browna

Te kości nie gwarantują niczego. Jest sporo urządzeń na tych kościach grających tak sobie. Liczy się przede wszystkim aplikacja.

  • Like 2

Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bartekkw napisał:

Mytek’a. Miałem przez chwile Brooklyna + i jednak to suche detaliczne granie. 

A jak ma grać na zasilaczu impulsowym? 
Ja bym ten dźwięk nazwał "beznamiętnym".


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, McGyver napisał:

A jak ma grać na zasilaczu impulsowym? 
Ja bym ten dźwięk nazwał "beznamiętnym"

Pytanie czy to kwestia zasilacza czy sabre? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, MrSalieri napisał:

Pytanie czy to kwestia zasilacza czy sabre? 

A jeden piernik. Toto ma tak małe pudełko, że nie ma sensu tego modyfikować bo nic się tam nie zmieści.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, MrSalieri napisał:

Pytanie czy to kwestia zasilacza czy sabre? 

Lumin S1 na sabre gra bardzo dobrze i nie ma nic wspólnego z "mityczna" suchością tej kosci .

najwazniejsza jest aplikacja , dwa DACi na tej samej kosci mogą grać zupełnie inaczej

IMG_0516.JPG

  • Like 4

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.01.2020 o 23:21, m4tech napisał:

 

chwalą także na przykład mającego podobne wyniki, ale bardziej pasującego do tego działu = Mola Mola Tambaqui USB DAC

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

te wszystkie pomiary mają na celu symulować dźwięk... teoretycznie najbardziej zbliżonym do muzyki jest pomiar z sygnałem "multitone" im niżej i równiej na wykresie tym lepiej, natomiast pomiar liniowości określa to, czy najcichsze dźwięki nie są "przykryte" przez te ciut głośniejsze, przyjmuje się, że odchyłka większa niż 0,5dB powoduje już problem dla ucha. Niski poziom szumów i wysoka dynamika to chyba nic innego jak to epickie aksamitne czarne tło 😉 

itd. itp 😄 

sam z ciekawości nabyłem tego Toppinga D90 drogą kupna 😉 i muszę przyznać nie ma ściemy, wchodzi w mix jak w masło 😉 

no ale wiadomo nie każdy szuka tej prawdy z nagrania, niektórzy wolą malować muzykę na swój sposób....

 

Na co "osłuchowo" przekłada się parametr SINAD? Chętnie zobaczyłbym wyniki Exogala Comet Plus, ale chyba go nie testowali na audioscienecereview

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze w takicg przypadkach przypomina mi sie przelacznik Measure/Listen na urzadzwniach firmy Ayre.

  • Like 1

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, ciszyn11 napisał:

Na co "osłuchowo" przekłada się parametr SINAD? Chętnie zobaczyłbym wyniki Exogala Comet Plus, ale chyba go nie testowali na audioscienecereview

SINAD to jest dokładnie to samo co THD-N, różnica jest tylko w wyrażonych  jednostkach,

SINAD jest bardziej chwytliwy "marketingowo" , ponieważ im większy tym lepszy, a THD-N na odwrót 🙂 

Także mamy do czynienia z określeniem sumy wszystkich zniekształceń i szumów, jak dla mnie "odsłuchowo" mówi to o ogólnej czystości brzmienia, o zdolności pokazania wszystkich szczegółów tego co jest zapisane w pliku/nagraniu (w przypadku DAC).

Jak tę czystość interpretujemy dalej w przestrzeni... polepsza się precyzja obrazowania na scenie, lokalizacja, głębia, poszczególne instrumenty mają więcej powietrza wokół, dzięki temu uzyskujemy efekt wycięcia z tła, w bardzo gęstych aranżacjach typu "ściana dźwięku" staje się ona wielowarstwowa, potrafimy lepiej przenosić się wyobraźnią z warstwy na warstwę, z kolei w nagraniach tzw. na setkę zauważamy więcej smaczków dotyczących akustyki pomieszczenia nagraniowego, tym samym nagranie jakby ożywa dzięki temu, w przypadku muzyki elektronicznej, sztuczne wybrzmienia brzmią bardziej kolorowo, pojawiają się tekstury zamiast plam dźwięku itd. itp. 🙂 


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, m4tech napisał:

SINAD to jest dokładnie to samo co THD-N, różnica jest tylko w wyrażonych  jednostkach,

SINAD jest bardziej chwytliwy "marketingowo" , ponieważ im większy tym lepszy, a THD-N na odwrót 🙂 

Także mamy do czynienia z określeniem sumy wszystkich zniekształceń i szumów, jak dla mnie "odsłuchowo" mówi to o ogólnej czystości brzmienia, o zdolności pokazania wszystkich szczegółów tego co jest zapisane w pliku/nagraniu (w przypadku DAC).

Jak tę czystość interpretujemy dalej w przestrzeni... polepsza się precyzja obrazowania na scenie, lokalizacja, głębia, poszczególne instrumenty mają więcej powietrza wokół, dzięki temu uzyskujemy efekt wycięcia z tła, w bardzo gęstych aranżacjach typu "ściana dźwięku" staje się ona wielowarstwowa, potrafimy lepiej przenosić się wyobraźnią z warstwy na warstwę, z kolei w nagraniach tzw. na setkę zauważamy więcej smaczków dotyczących akustyki pomieszczenia nagraniowego, tym samym nagranie jakby ożywa dzięki temu, w przypadku muzyki elektronicznej, sztuczne wybrzmienia brzmią bardziej kolorowo, pojawiają się tekstury zamiast plam dźwięku itd. itp. 🙂 

Dzięki. Jestem ciekaw, jak Exogal Comet wypadłby w pomiarach. Gdzieś znalazłem, że stosunek sygnał/szum ma ponad 106 dB .

Jeżeli chodzi o moje spostrzeżenia to: bardzo dobra separacja, przestrzenność, bez suchości, choć to w dużej mierze zależy też od wzmacniacza. Mój poprzedni (Leema Tucana 2) grał mniej rozdzielczo i jakby matowo na średnicy, natomiast z Dayensem Ecstasy IV jest bajka. Temat wzmacniacza mam definitywnie zamknięty po chyba 5 testowanych u siebie w ostatnich 2 latach. Mam wrażenie, że pozwolił rozwinąć skrzydła Exogalowi. Inne cechy Exogala to: gra podobnie z różnymi transportami. Porównywałem na nim 3 transporty CD i chyba 3 streamery. Tylko z Node2i zagrał wyraźnie gorzej. Na minus: apka na telefon sterująca dac się zwiesza od czasu do czasu , wyświetlacz jest mało czytelny i nie pokazuje próbkowania.

Edited by ciszyn11
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, ciszyn11 napisał:

Exogal Comet Plus

Nie słuchałem ale wygląda na zacny kawał daka ze starej szkoły Wadii 🙂 

zyskałby w moich oczach jeszcze bardziej gdyby miał zintegrowany zasilacz 

ja sobie postanowiłem, że w dalszych wyborach będę omijał jak tylko mogę wszelkie urządzania, które wymagają zewnętrznych zasilaczy


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minut temu, ciszyn11 napisał:

(Leema Tucana 2) grał mniej rozdzielczo i jakby matowo na średnicy, natomiast z Dayensem Ecstasy IV jest bajka.

kwestia wzmacniacz zintegrowany vs końcówka mocy. Dayens to końcówka mocy, Tucana integra. Ja miałem podobne odczucia po przesiadce z końcówki mocy na integrę.

 

Edited by essewissa

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, essewissa napisał:

kwestia wzmacniacz zintegrowany vs końcówka mocy. Dayens to końcówka mocy, Tucana integra. Ja miałem podobne odczucia po przesiadce z końcówki mocy na integrę.

 

Tak. Początkowo grałem bezpośrednio z daca (ma regulację głośności). Później testowałem z 3 przedwzmacniacze i finalnie zostawiłem lampowe Cary Audio SLP98. Firmowego pre nie testowałem, bo cena jest przegięta (prawie 20 tys). Tucana grała bardzo dynamicznie, świetnie kontrolowała kolumny. Brakowało mi nieco dociążenia. Po porównaniu z Ecstasy (miałem oba koło roku), jednak dostrzegłem również różnicę w separacji. Ecstasy robi to naprawdę doskonale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4 godziny temu, m4tech napisał:

SINAD to jest dokładnie to samo co THD-N, różnica jest tylko w wyrażonych  jednostkach,

SINAD jest bardziej chwytliwy "marketingowo" , ponieważ im większy tym lepszy, a THD-N na odwrót 🙂 

Także mamy do czynienia z określeniem sumy wszystkich zniekształceń i szumów, jak dla mnie "odsłuchowo" mówi to o ogólnej czystości brzmienia, o zdolności pokazania wszystkich szczegółów tego co jest zapisane w pliku/nagraniu (w przypadku DAC).

Jak tę czystość interpretujemy dalej w przestrzeni... polepsza się precyzja obrazowania na scenie, lokalizacja, głębia, poszczególne instrumenty mają więcej powietrza wokół, dzięki temu uzyskujemy efekt wycięcia z tła, w bardzo gęstych aranżacjach typu "ściana dźwięku" staje się ona wielowarstwowa, potrafimy lepiej przenosić się wyobraźnią z warstwy na warstwę, z kolei w nagraniach tzw. na setkę zauważamy więcej smaczków dotyczących akustyki pomieszczenia nagraniowego, tym samym nagranie jakby ożywa dzięki temu, w przypadku muzyki elektronicznej, sztuczne wybrzmienia brzmią bardziej kolorowo, pojawiają się tekstury zamiast plam dźwięku itd. itp. 🙂 

Niestety często te pomiary słabo korelują się z jakością  dźwięku - nie mówię że są bez znaczenia - bo np liniowość DAca  dla małych sygnałów wpływ na rozdzielczość na pewno, tylko np , dla DACów pomiary THD  są wykonywane w 1 punkcie najczęściej 1khz , ze stromym cięciem pasma ponadakustycznego  - więc nie widzami jaki szum w.cz ma na wyjściu dac, THD też jest dla DACów DS zależne od częstotliwości np

v2-0933c669a3eebbec4a10fb4c6079028d_hd.j

To tak tylko dla przykładu by pokazać że to skomplikowane powiązane ze sobą zagadnienie, a jest jeszcze out-off band noise itd itd 

Różne układy DACów mają różne problemy wrodzone , ESS , AK , AD, PCM inne - liczy się optymalna aplikacja maskująca wady i wyciągająca plusy z danego układu/technologii czyli całokształt i   za poukładanie układanie  z tych 10000 puzzli  płacimy konstruktorowi płacimy. 

Ucho ludzkie jest dość tolerancyjne na THD ( w granicach przyzwoitości)

Wystarczy popatrzeć na pomiary w Stereophile - większość przetworników w pomiarach wypada podobnie

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy u siebie zarówno Mytek Brooklyn jak i Exogal DAC plus. "Podemo" w dobrej cenie. Mytek potrzebuje dobrego zasilania i na razie najlepsze to prąd stały 12 V, duża róznica na plus w stosunku do zasilania 230 V dołączonym kablem. Jednak mimo wszystko Exogal jest lepszy. Mozna u nas oba od razu wypożyczyć do testów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, emc_emc napisał:

Niestety często te pomiary słabo korelują się z jakością  dźwięku

 

Jak inaczej obiektywnie zdefiniowałbyś jakość dźwięku?


Dynaudio Contour 20, Hegel H300, DAC Topping D90, Roon & Rock; druty WW Eclipse Silver; IcePower 1200AS2 w budowie 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, m4tech napisał:

 

Jak inaczej obiektywnie zdefiniowałbyś jakość dźwięku?

Nie ma czegoś takiego, bo to kwestia też (a może nawet przede wszystkim) indywidualnych preferencji słuchacza.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, McGyver said:

A jak ma grać na zasilaczu impulsowym? 
Ja bym ten dźwięk nazwał "beznamiętnym".

Grał akurat z Sbooster’em. Różnica spora pomiędzy jego brakiem i zasilaniem po kablu ale i tak szybko sie z nim rozstałem. Golden Atlantic go zjadł 🙂 a Sbooster został bo może zasili w niedalekiej przyszłości Lumina 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, m4tech napisał:

 

Jak inaczej obiektywnie zdefiniowałbyś jakość dźwięku?

Chyba nie istnieje coś takiego tj są  jakieś tam mediany/ grupy osób preferujące /bardziej wrażliwe na pewne aspekty brzmienia typu barwa czy rozdzielczość jak i temparaturowo - zimno/neutralnie/ciepło . I w tych grupach możemy oceniacz czy są dobrze brzmiące urządzenia czy nie. Są chyba też obiektywne aspekty typu - syczenia na wokalach nikt nie lubi, reszta niestety mocno subiektywna.

Edited by emc_emc
rozszerzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bartekkw napisał:

Golden Atlantic go zjadł

No cóż, różnica w cenie powalająca.


Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, Bartekkw napisał:

Golden Atlantic go zjadł 🙂 

Strach go zostawiać samego z innymi sprzętami

  • Like 2
  • Haha 2

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, morawka said:

Strach go zostawiać samego z innymi sprzętami

 I można zostać z niczym 😉

10 hours ago, McGyver said:

No cóż, różnica w cenie powalająca.

Nie ma dramatu jak sie używkę wyrwie w dobrej cenie 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.01.2020 o 00:03, emc_emc napisał:

Są chyba też obiektywne aspekty typu - syczenia na wokalach nikt nie lubi,

No nie wiem. Byłem kiedyś u pewnego recenzenta i zaprezentował mi syczącą jak wąż Dianę Krall chcąc się pochwalić swoimi modyfikacjami wzmacniacza i głośników. Pokój był tak mały ,że kolumny stały 10 cm od komody. Za komodą naturalnie ściana. Na moją uwagę o ostrości wokali i nie tylko ,winą obciążył gołą ścianę za  głową . To nic ,że kolumny stały metr przede mną ,niemal grając mi w twarz.

Czytajcie dalej recenzje.

Tu jest coś ciekawego:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że wspomniano tu o Toppingu D90. Topping robi świetnie grające DAC-i na kościach Asahi Kasei, za niewielkie pieniądze. Sam mam starszy model, Topping D70 i jestem bardzo zadowolony z brzmienia. A D90 jest jeszcze lepszy. Można mieć znakomity dźwięk, nie wydając fortuny, jak widać (i słychać :)).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coraz ciekawiej się robi w temacie DAC do 20kpln, jak widać nie trzeba kupować MSB, AN czy DCS wystarczy Topping

czekam aż ktoś zarzuci jakiegoś Xiang Shenga czy innego SMSL

  • Like 1

Ilu ludzi tyle opini

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Moriarty napisał:

Dobrze, że wspomniano tu o Toppingu D90. Topping robi świetnie grające DAC-i na kościach Asahi Kasei, za niewielkie pieniądze. Sam mam starszy model, Topping D70 i jestem bardzo zadowolony z brzmienia. A D90 jest jeszcze lepszy. Można mieć znakomity dźwięk, nie wydając fortuny, jak widać (i słychać :)).

A jaka jest reszta toru odpowiedzialna za to zadowolenie? Pomieszczenie?

  • Like 1

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.