Jump to content
jacek1400

Nowy sprzęt w rozpakowywanym pudełku

Recommended Posts

Cześć,

Co o tym myślicie?

Zakupiłem transport CD od dystrybutora Audiolaba. Przy rozpakowywaniu sprzętu zauważyłem, że karton był otwierany, o czym świadczy nieoryginalna taśma klejąca na złączu kartonu i przecięte taśmy na rantach. Tak się składa, że już miałem do czynienia z nowym sprzętem Audiolaba i wiem jak wyglądają oryginalnie nieodklejane pudełka. Wewnątrz kartonu skrzynka włożona w ten papier ochronny też nie była oryginalnie zapakowana.  Mam teraz wątpliwości, czy otrzymałem sprzęt nowy, powystawowy, ze zwrotu, a może po jakiejś naprawie. Czy wg Was to jest standard i przyjąć to jako normalność, czy do zwrotu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Najprawdopodobniej sprzęt został zakupiony w naszym salonie więc już śpieszę z odpowiedzią i pomocą. Jeśli zakupiłeś sprzęt nowy to oczywiście taki powinieneś otrzymać i nie może być on otwierany. Wyjątki stanowią urządzenia zakupione w ofercie outletowej, które mogą posiadać ślady użytkowania lub mogą być  wypakowane wyłącznie do celów prezentacyjnych. W takim przypadku możemy jedynie podejrzewać na czym polegał błąd i wysłaliśmy do Ciebie egzemplarz, który miał trafić do innego klienta, który został poinformowany o tym, że sztuka była modelem ekspozycyjnym. Mógłbym prosić o wiadomość prywatną, w której napiszesz numer zamówienia? Jutro z samego rana przekażę sprawę kolegom aby rozwiązali ten problem.
Przepraszam najmocniej za zaistniałą sytuację i problem, który postaramy się zrekompensować.

  • Like 3

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
On 1/15/2020 at 8:46 PM, niowluka said:

Coś to się u was często zdarza, @Q21. Mi dwa razy tak wysłaliście.

No wiesz, zawsze jest szansa ze klient sie nie kapnie i sprzet pogoniony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie rzeczy się zdarzają wszystkim sklepom, błąd ludzki albo specjalnie to nie jest istotne skoro sklep przyznaje się do błędu i go naprawia, brawo Q21, jak będę potrzebował to na pewno kupię u Was. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę, że sklep internetowy do dwóch tygodni musi przyjąć sprzęt bez podawania przyczyny, łatwo sobie wyobrazić ile mają zwrotów. No i co oni biedni mają z tym zwróconym sprzętem zrobić, żeby nie pójść z torbami? Ostatnio zamówiłem w MM aparat. Rozpakowałem i zobaczyłem rysy w okolicy montażu statywu. Ze to nie był jakiś mega drogi sprzęt i nie miałem czasu na zwrot, bo był to prezent dałem spokój.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, januss73 said:

Biorąc pod uwagę, że sklep internetowy do dwóch tygodni musi przyjąć sprzęt bez podawania przyczyny, łatwo sobie wyobrazić ile mają zwrotów. No i co oni biedni mają z tym zwróconym sprzętem zrobić, żeby nie pójść z torbami? Ostatnio zamówiłem w MM aparat. Rozpakowałem i zobaczyłem rysy w okolicy montażu statywu. Ze to nie był jakiś mega drogi sprzęt i nie miałem czasu na zwrot, bo był to prezent dałem spokój.

Oni biedni? Dobre.

On 1/17/2020 at 8:41 AM, Kriso81 said:

Takie rzeczy się zdarzają wszystkim sklepom, błąd ludzki albo specjalnie to nie jest istotne skoro sklep przyznaje się do błędu i go naprawia, brawo Q21, jak będę potrzebował to na pewno kupię u Was. 

Nie powinno miec to miejsca. Jest to zwykle walenie w ch...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.01.2020 o 11:03, jacek1400 napisał:

Kriso81, Publicznie to ładnie wygląda. Prywatnie nie dostałem na razie nic oprócz mydlenia oczu przez telefon.

Sprawa jest już w toku i doszliśmy do porozumienia. Czekam na paragon i będziemy działać. 

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja niedawno kupiłem słuchawki w audio klan-ie, też były otwierane i nawet wycierane wilgotną ściereczką przed wysyłką - widać było ślady. Jako że żadnych uszkodzeń czy rys nie było to postanowiłem nie dzielić włosa na czworo i je sobie zostawić, nie mniej uważam że powinna być informacja w sklepie iż kupuję towar po ekspozycyjny lub ze zwrotu.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 20.01.2020 o 08:43, Uchatek napisał:

Oni biedni? Dobre.

A jednak. Załóż sklep w Internecie i sam zobaczysz...

Przed przepisami dopuszczającymi dwutygodniowe zwroty funkcjonowało wypożyczanie do odsłuchów sprzętu. Miałem nieszczęście zakupić w sklepie stacjonarnym taki egzemplarz. Oczywiście teoretycy od przewalania klocków, jakich i tu mnóstwo, tylko przewalali i w efekcie ostateczny klient dostaje jakieś obmacane ustrojstwo. Dopiero w zaciszu domowym widać, że nawet nikt tego właściwie nie przetarł. A że złotousi wpychali jakieś monstrualne kable do gniazd to i tu były ślady...

Zdarzało mi się z premedytacją kupować urządzenia "powystawowe", "demonstracyjne" ale zawsze cena było o połowę niższa, urządzenie czyste, w zasadzie nie noszące śladów użycia. Taki powinien być standard. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

urządzenia "powystawowe", "demonstracyjne" ale zawsze cena było o połowę niższa, urządzenie czyste, w zasadzie nie noszące śladów użycia. Taki powinien być standard. 

Gdyby taki był obowiązujący standard, to przy obecnych przepisach o zwrotach prowadzenie jakiejkolwiek firmy sprzedającej na odległość cokolwiek innego niż kartofle mija się z celem. 

  • Like 1

Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W praktyce zwrotów jest bardzo mało i  ten oproblem jest marginalny 😉

Ale skoro prawnie rościcie sobie prawo do zwrotu towarów to naturalnym jest że czasem coś będzie "otwierane"
To nie majtki, zresztą sprzedawca nie zawsze jest świadomy że coś w środku jest nie tak albo dawno temu przez pomyłkę otworzył pudełko i zapakował 😉 Traktujmy innych tak jak sami chcielibyśmy być traktowani ;>

BRANŻA

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, McGyver napisał:

Gdyby taki był obowiązujący standard, to przy obecnych przepisach o zwrotach prowadzenie jakiejkolwiek firmy sprzedającej na odległość cokolwiek innego niż kartofle mija się z celem. 

Thomann ma serię produktów b-stock, czyli pochodzących ze zwrotów konsumenckich. Z gwarancją pudełkiem i wszystkim. Trochę tańsze niż nówki. Wielu klientów nawet nie ukrywa, że kupuje kilka różnych produktów, żeby zostawić ten jeden. Czyli zasadniczo się da. 

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, przemak napisał:

Trochę tańsze

Trochę tańsze to co innego niż o połowę tańsze, jak tu postulował jeden z kolegów. Trochę tańsze z powodzeniem da się wliczyć w ryzyko zawodowe.

Nie działają mi PM. Kontakt na maila (w moim profilu).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, McGyver napisał:

Trochę tańsze to co innego niż o połowę tańsze, jak tu postulował jeden z kolegów. Trochę tańsze z powodzeniem da się wliczyć w ryzyko zawodowe.

Prawda. Połowa to spora przesada, aczkolwiek w przypadku ex-demo czemu nie, zdarza się. Zwykle sprzęt jest wysyłany do testów do wielu testerów/redakcji, każdy rozkłada, rozkręca, ogląda. Druga opcja - wystawowe w sklepach. Próba późniejszej sprzedaży tego jako nowego lub zwrotu konsumenckiego to trochę nie teges. 

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet z outletowych magazynów produkty pełnowatościowe się przecenia średnio 20% 😉
Na ogół w takiej sytuacji jakiś rabat albo gratis załatwia sprawę.

BRANŻA

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Krzaku666 napisał:

Traktujmy innych tak jak sami chcielibyśmy być traktowani

Dokładnie. Kupowałem w q21 wzmacniacz Audiolab 8300A i przed zakupem umówiłem się, że wyślą egzemplarz demonstracyjny i taki dostałem. Po decyzji o zakupie kurier przywiózł nóweczkę fabrycznie zapakowaną (jeszcze z dystrybucji Horna) a demo zwróciłem. Inną sprawą był trochę oporny dalszy kontakt bo pilot okazał się zepsuty ale ostatecznie wymienili na sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, rafal735r said:

Patrząc na forum, to jest tu kilku takich "testerow" elektroniki czy kolumn. 

Raczej kilkudziesięciu. Przecież ilość przeżonglowanych klocków przynosi ogromne doświadczenie, a tym samym uznanie i respekt na forum 😉

I teraz zastanówmy się co jest bardziej nie fair, odsesłać 10 klocków i zawsze oczekiwać, że każdy następny będzie fabrycznie zapakowany, czy sprzedać komuś zwrot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to przede wszystkim nie brał bym czegoś z zamiarem odesłania. Czyli jak nawet nie miał bym zamiaru tego kupić. 

Po pierwsze szkoda mojego czasu, po drugie szkoda czasu sklepu i ich pieniędzy. Ale nie którzy nie widzą w tym problemu i nie wstydzą się w żaden sposób. Ostatnio czytalem że ta plaga dotknęła sklepy ze szmatami. Kobiety kupują se ciuchy, noszą miesiąc i potem odsyłaja dosłownie znoszone ścierki i tak w kolo. 

👉

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest taki objaw polactwa w pejoratywnym znaczeniu. Taki przypadek Lidla co to chciał dobrze, jak i w Europie czyni. Wprowadzając własną markę testuje ją w sprzedaży godząc się, jak nie smakuje, na zwroty pieniążków za niedojedzone opakowania. W Polsce oczywiście zwroty dotyczyły pustych opakowań. Polak nażarł się i jeszcze chciał z powrotem pieniędzy, mając przy tym pewność o swojej przebiegłości. Wstyd. 

Ta niby magia tutejszych znafców właśnie na tym polega. Przewalają te klocki a na forum pieją pieśń o swojej wielkości...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rafal735r napisał:

Ja to przede wszystkim nie brał bym czegoś z zamiarem odesłania. Czyli jak nawet nie miał bym zamiaru tego kupić. 

Po pierwsze szkoda mojego czasu, po drugie szkoda czasu sklepu i ich pieniędzy. Ale nie którzy nie widzą w tym problemu i nie wstydzą się w żaden sposób. Ostatnio czytalem że ta plaga dotknęła sklepy ze szmatami. Kobiety kupują se ciuchy, noszą miesiąc i potem odsyłaja dosłownie znoszone ścierki i tak w kolo. 

Polska po prostu. Taką mamy ustawę i jakby jej nie było, raczej zadowoliłbym się sklepami lokalnymi, więc zapewne sprzedaż internetowa byłaby dużo mniejsza. Nigdy nie kupuję z zamiarem zwrotu, aby sobie zobaczyć jak wygląda, tylko po to, aby mieć. Powracając ze szmat do sprzętu, zawsze można dogadać się ze sprzedawcą i wypożyczyć używki, tyle, że nasza mentalność nie dorosła jeszcze do właściwego poziomu, bo lepiej kupić i oddać niż włożyć ciut więcej wysiłku w rozmowę.

20 minut temu, Grzegorz7 napisał:

To jest taki objaw polactwa w pejoratywnym znaczeniu. Taki przypadek Lidla co to chciał dobrze, jak i w Europie czyni. Wprowadzając własną markę testuje ją w sprzedaży godząc się, jak nie smakuje, na zwroty pieniążków za niedojedzone opakowania. W Polsce oczywiście zwroty dotyczyły pustych opakowań. Polak nażarł się i jeszcze chciał z powrotem pieniędzy, mając przy tym pewność o swojej przebiegłości. Wstyd. 

Ta niby magia tutejszych znafców właśnie na tym polega. Przewalają te klocki a na forum pieją pieśń o swojej wielkości...

 

Temat zszedł trochę na bok. Przewalać klocki to nic złego, jeśli jest to dogadane ze sprzedawcą, nie na zasadzie kupna nowego z zamiarem zwrotu lecz wypożyczenia używek z zamiarem wyboru jednego z wielu i podmiany tych używek na jeden nowy, czyli zakup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze ktoś może popełnić błąd więc zdarzają się przypadki że w firmie ktoś może czegoś zapomnieć spakować.

I co wtedy? Ktoś kupi takie urządzenie zapakowane oryginalnie i tak będzie psioczył że w sklepie coś ukradli.

Czyli tak żle i tak nie dobrze.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.