Skocz do zawartości
IGNORED

Bezkompromisowo zrealizowane albumy


pawel83ck

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, donsalieri napisał:

Z naszego podwórka,  mam świetną płytę winylową Marka Bilińskiego -Wolne Loty z 1986roku, jedna z najlepiej nagranych polskich płyt, zresztą zremasterowana później cyfrowo i wydana też na CD. Polecam naszą elektronikę 

 

Zaczekaj na nowy miks zrobiony przez samego autora. Bedzie wydany lub juz jest w tym roku - wtedy tamto wydanie ( w sumie jak na tamte czasy, nienajgorsze), ujrzysz w innym "swietle" ?

wiem bo dwie pierwsze plyty Bilinskiego w nowym miksie juz sie na winylu ukazaly,  polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne perełki:

Hadouk Trio - "Live a FIP"

Mor Karbasi - "The beauty and the sea"

Mor Karbasi - "Ojos de Novia"

Mor Karbasi to arabskie klikaty z pięknym wokalem - bajka. Nic dodać nic ująć. "Live a FIP" wsumie też podobne klimaty ale bardziej w jazzową, ciemną stronę. Na tej płycie był zaburzony, nienaturalny rozkład krzywej poziomów dźwięku (Threshold Curve) daleko odbiegający od krztałtu jaki spotykamy w naturze - wykładniczego. Pierwotnie krzywa ta była mocno spłaszczona przy wysokich poziomach dB, bliskich 0 dB, przez co wszystko brzmiało płasko i ilościowo przytłaczająco. Jest to koncert, który realizatorzy chcieli "bezstratnie" podciągnąć pod peak level bawiąc się dynamiką. Jak rozumiem by usłyszeć jeszcze więcej tylko po co? Po korekcie jest rewelacyjnie (Izotope RX6, Ozone), a krzywa ta prezentuje się książkowo. Mówię o tym ponieważ 50% płyt, które tutaj wrzucam są w tym względzie spieprzone i wymaga poprawek. 

Przed:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Po:

po.jpg

Dzwiękowo zmiana kolosalna. Wszystko się poodklejało od tej zbitki dźwięków, która była w oryginale. Nie ma porównania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że sam, za pomocą czegoś tam poprawiłeś brzmienie Hadouk Trio Live a FIP i dopiero wtedy zabrzmiało dobrze?

Mam tą płytę i wiem, że bez żadnych zabiegów jest genialnue nagrana u tak też brzmi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, iro III napisał:

Rozumiem, że sam, za pomocą czegoś tam poprawiłeś brzmienie Hadouk Trio Live a FIP i dipiero wtedy zabrzmiało dobrze?

W pierwszym kontakcie sprawia wrażenie świetnie nagranego albumu. Wszystkiego było bardzo, bardzo dużo aż przytłaczająco.. Ale po dłuższej chwili słychać, że co jest nie tak. W koncertach na żywo (jestem częstym gościem filharmonii) panuje absolutna swoboda i brak ścisku - czego o tym albumie nie można było powiedzieć. Koretka tego konkretnego albumu polegała na przywróceniu naturalnego rozkładu krzywej poziomu i podciągnięciu całości pod dobrze znany nam wzorzec - natura. Izotop RX ma świetne, może nawet najlepsze na świecie obecnie, algorytmy pozwalające na naprawę cyfrowo zapisanego dźwięku praktycznie w każdym aspekcie - nie będę o tym się rozpisywał bo mi tygodnia braknie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja kontaktów z nim poza pierwszym, miałem juz z dziesięć. Nadal nic mnie nie przytlacza, wszystko jest ok, podobnie zresztą z ich innymi płytami i live i studyjnymi. 

Może to kwestia sprzętu lub/i akustyki?

Zaprawdę powiadam, pierwsze słyszę, żeby Hadouka trzeba było "poprawiać". ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, iro III napisał:

Zaprawdę powiadam, pierwsze słyszę, żeby Hadouka trzeba było "poprawiać"

To nie jest kwestia mojej opinii na słuch - jeden tak odbiera muzykę drugi inaczej. Analiza tej płyty w zakresie dynamiki nie pozostawia jednak złudzeń co tam się wydarzyło na etapie masteringu. Ten pierwszy wykres "przed" pokazuje problem tego albumu - nie pozostawia złudzeń, z tym nie dyskutujmy to fakt. Dążenie do jeszcze większej dosadności przekazu przez inżynierów dźwięku jest zabiegiem niepotrzebnym, a nawet szkodliwym - tak uważam. Jeśli chodzi o równowagę tonalną tego albumu to pierwotnie była ona okey. Płyta w wersji pierwotnej jest nagrana bdb. Wiesz wszystko zależy od toru audio jaki mamy. Na małych monitorach, które same w sobie mają liczne ograniczenia wynikające z konstrukcji i nie są w stanie przenieść naturalnej dynamiki taki zabieg o którym mówimy ma sens jasne - słychać więcej jest pozornie lepiej. Ja mam u siebie odgrody wysokiej sprawności, które w tym względzie potrafią znacznie więcej - stąd moje spostrzeżenia, pomiar i reakcja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phil Collins-Face Valuve. WPCR-73134

Phil Collins-Hello, I Must Be Going!. WPCR-73135

Phil Collins-Both Sides. WMC5-700

Phil Collins-12"ers. 28XD-978

Dla mnie świetne realizację ??

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...And Justice For All . Pozdrawiam .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel83ck

Ja też nie słucham na monitorkach.

( 3-way) podłogowe do tego bynajmniej nie "słupki" bo w ałupkach 10" woofer aię nie mieści.

P S. Live Balandine Hadouk, też trzeba "poprawiać"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iro III napisał:

Ja też nie słucham na monitorkach.

Nie traktuj tamtych moich słow personalnie - nie jestem ani złośliwy ani prześmiewczy w stosunku do nikogo. Napisałem tylko, że nie zawsze jest tak jak nam się wydaje mimo, że bardzo tego chcemy... Nauczony doświadczeniem wiem, że tylko pomiary i suche fakty dają tak na prawdę pogląd z czym mamy do czynienia. 

3 minuty temu, iro III napisał:

Live Balandine Hadouk

Nie mam (jeszcze) tego albumu. Rozumiem, że pytasz ironicznie bo nie wierzysz w to co robię. Trudno nie musisz :) 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, zawsze pytam iro-nicznie, taki już jestem ?

Wiesz, mnie na tym forum "druciarze", też zaliczają do miernikowców.

Ale "poprawianie" bardzo dobrych nagrań za pomocą programów komp. i suwaków zupełnie mnie nie rajcuje 

Ba, sa tu tacy, któży "poprwiają" brzmienie za pomocą sieciówki albo bezpiecznika, więc już nic nie powinno dziwić...a jednak.

Ha! Jest tu też jeden inny "krzyżowiec", on zaś twierdzi z uporem, jakoby 100% wszystkich nagrań na tym świecie jest do dooopy, gdyż wszystkie są nagrywane za pomocą "nieliniowego fazowo toru nagrywającego"...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, iro III napisał:

Jest tu też jeden inny "krzyżowiec"

Krzyżowcy to byli ale w 15 wieku naszej ery. Nie ironizuj i wyluzuj. To, że Tobie wystarcza to co masz i nie potrzebujesz lepiej - okey każdy ma prawo wyboru i uszanujmy to. A kwestia możliwie najlepszej rejestracji strumienia dźwięku, prosto i ciekawie omówiona jest w: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pozwolę sobie zacytować fragment:

"Taśma pokazuje bardziej wielowymiarową, głębszą i po prostu bardziej realistyczną scenę dźwiękową z niezrównaną atmosferą i detalicznością, nawet jeśli porównamy to z najlepszymi płytami LP czy SACD/DVD-A. Jak dotąd dobrze zmodyfikowany i skalibrowany magnetofon szpulowy jest jedynym urządzeniem, na którego wyjściu słychać dokładnie to, co wchodzi doń z mikrofonów. Czyste i proste"

Każda próba zaburzenia tych proporcji skutkuje odejściem w niewłaściwą stronę. Dlatego z mojego punktu widzenia kształt dynamiki utworu (Threshold Curve) jest kluczowy aby auzyskać poprawny odbiór. Zabiegi o których mówię przynoszą zawsze wymierne korzyści w przypadku albumów, które tego potrzebują - tyle w tym temacie. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, pawel83ck napisał:

Zabiegi o których mówię przynoszą zawsze wymierne korzyści w przypadku albumów, które tego potrzebują

A wymieniłbyś kilka takich, które tego nie potrzebują? To by znaczyło, że są nagrane wręcz idealnie.

Bez ironii pytam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko chciałbym pokazać efekty pracy na pierwszym utworze z płyty o której dyskutujemy "Vol de Nuit".

Przed:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hadouk_2_2.thumb.JPG.f468a0f1f01c7416dc99710bd3d91a11.JPG

Po:

Hadouk_2.thumb.JPG.0e9bf22db55dc9d5917542313530206b.JPG

Hadouk_1_1.thumb.JPG.a4581e79b30dc65c3f8aa5627c43bbe4.JPG

Zwróć uwagę na zależność  pomiędzy Peak level w obu przypadkach, a total RMS level. To obrazuje skalę tego co się stało. Dźwiękowo płyta się wygładziła, uspokoiła i dopiero teraz brzmi to tak jak powinno. Pierwotnie dynamika tej płyty była sztucznie odpicowana na poziomie w okolicach blisko 0 dB. W węższym przedziale dynamiki upchano więcej dźwięku - tak to można najprościej skomentować. W poście #122 widać to ładnie na charakterystykach.

20 minut temu, soundchaser napisał:

A wymieniłbyś kilka takich, które tego nie potrzebują

Pewnie, że tak (zaznaczone na czarno):

Patricia Barber - Cafe Blue (MFSL)
Patricia Barber - Companion (MFSL)
Nirvana - MTV Unplugged (Vinyl 180g)
Alice In Chains - MTV Unplugged (Vinyl 200g)
Eric Clapton - MTV Unplugged (Vinyl 180g)
Eagles - Hell Freezes Over (Vinyl 180g)
Diana Krall - All For You (SACD)
Marta Gomez - Enre Caba Palabra (MFSL)

Pink Floyd - Wish You Were Here (Quadro Mix)
Pink Floyd - The Wall (Harverst Vinyl 180g)

Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon (Quadro Mix)
Rebecca Pidgeon - The Raven (Hdtracks)
The Dave Brubeck Quartet - Time Out (SACD dsf)

Andrzej Piaseczny & Seweryn Krajewski - Na przekór nowym czasom (CD)
Anna Maria Jopek & Gonzalo Rubalcaba - Minione (CD)
Jheena Lodwick - Feelings (MFSL)
Babatunde Olatunji - Circle Of Drums (SACD)
Dadawa - Sister Of Drums (CD)
Dawid Gilmour - Dawid Gilmour (Vinyl 180g)
Carlos Saura - Fados (CD)
Cristina Blanco - Live (CD)
Eva Cassidy - Songbird (CD)
Flamenco Passion (XRCD)
Ketil Bjornstad - Floating (CD)

Gene Ammons - Boss Tenor (CD)
Jan Garbarek - Tvelve Moons (SACD)
Jan Garbarek - Ragas and Sagas (SACD)
Jan Garbarek - Madar (SACD)

Javier Limon - Mujeres de Agua (CD)
John Lord - Live Concerto (SACD dsf)
Julio Resende - Fado & Futher (CD)
Kodo - One Earth Tour Special (CD)
Kodo - Heart Beat of Japan Drummers (CD)
La Pocha - HiFi Flamenco (CD)
Los Indios Tabajaras - Always in My Heart (CD)
Marylin Mazur & Jan Garbarek - Elixir (CD)
Mario Pacheco & Guests - Clube de Fado (CD)
Mariza - Concerto em Lisboa (CD)
Mariza - Live at Philharmonie im Gaisteg Munish (CD)
Miguel Pogeda - Quawwali Flamenco (CD)

Nana Mouskouri - At Her Very Best (K2HD mastering)
Oscar Castro Neves - Tropical Heart (SACD)
Pepe Romeo - Flamenco (CD)
Pete Lockett - One Loss (CD)
Plastikman - Consumed (CD)
Roger Water - Amused to Death (Vinyl 180g)
Sixteen Strings - Live at alley Cafe (CD)
Spirit Traveler - Playing the hits from the motor City (CD)
The Ondekoza - Fujiyama (CD)
The Ondekoza - Legend (CD)
Dżem - Wehikuł czasu, Spodek 1992 (CD)
Yim Hok Man - Master of Chineese Percussion (CD)
Zbigniew Preisner - Głosy (CD)
Ana Moura - Leva me aos fados (CD)
Data Rebel - Escape Velocity (CD)
Alison Krauss & Union Station - Live (CD)
Keith Jarret - The Coln Concert (K2HD SACD)
Norah Jones - Feels Like Home (SACD)
Steve Ray Vaughan - The Sky is Crying (MFSL SACD)

Na zaznaczonych płytach brak jest kompresji dynamiki - 1/1 jak zarejestrował mikrofon (nie licząc miksu poszczególnych ścieżek ale to zupełnie inny temat, który jednak nie wpływa na kształt naturalnej krzywej). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjeciach widma pokazanych nagrań widzę tylko to, że sciszono wszystko dość znacznie, nic więcej.

OKi 

Przedstawiłeś "imponującą" listę płyt. Mam jednak problem, niewiele z nich lubię, może z 10-15?

Tymczasem posłuchałbym Charlie Parkera...

Polecisz coś? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie płyty, które są w tym zestawieniu nie pogrubione były do odzyskania w 95%. W większości przypadków było to mniej lub bardziej radykalne próby spłaszczenie dynamiki by płyta grała po prostu głośniej i dosadniej. Często na tym forum przewija się temat płyt Dire Straits i ich płaskiego i trochę martwego brzmienia. Też się kiedyś nad tym zastanawiałem czemu tak jest. Rozwiązaniem okazało się dodanie (wzmocnienie i wydłużenie czasu zanikania) do tych płyt (Szczególnie "Brother in arms") parzystych harmonicznych dla każdej z częstotliwości - mocna ingerencja w charakterystyki impulsowe poszczególnych utworów. Albumy te są oryginalnie nagrane ultra czysto i przejżyście - widać, że bardzo o to zadbano aż za... Proces wygaszania wybrzmień był zbyt mocno wdrożony i stąd takie suche brzmienie. Swoją drogą to nielogiczne, że celowe dodanie zniekształceń może tak umilić odsłuch pomimo, że na pomiarze wygląda to gorzej..  Ale patrząc zdrowo rozsądkowo to właśnie one decydują o takiej innej barwie - ich brak oznacza suchość, twardość i nienaturalność. 99% albumów, które można obecnie kupić w sklepie jest ordynarnie podjechana pod poziom 0 dB - nie mówię tu o kompresji dynamiki tylko ordynarnej obcince. Zwróćcie uwagę co się dzieje na płytach np. "Red hot chili peppers" czy "Metallica". Tłustę kąski równo i sprawiedliwie objechane wokół poziomu 0 dB. Tego uratować się nie da, a szkoda bo materiał epokowy..

10 minut temu, iro III napisał:

Polecisz coś?

Boega - "Live at Stoskfish studio". Folk.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, iro III napisał:

Na zdjeciach widma pokazanych nagrań widzę tylko to, że sciszono wszystko dość znacznie, nic więcej.

Nie nie. Zobacz jaki jest zakres dynamiki pomiędzy wartością Peak a RMS.. Oryginalnie 9,54-1,75=7,79 dB a po naprawie 22,15-5,73=16,42 dB. Oznacza to nic innego jak olbrzymi ogólny wzrost dynamiki utworu o 8,63 dB. Skutkuje to znaczną poprawą w zakresie selektywności poszczególnych instrumentów, większy spokój - tak w istocie jest podczas odsłuchu tego albumu. A to, że poziom Peak jest na poziomie -5,73 dB wynika z tego, że obróbka wykonana była globalnie dla całej płyty i dla niej finalnie wykonałem normalizację na poziomie -1 dB. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pawel83ck napisał:

Marylin Mazur & Jan Garbarek - Elixir (CD)

Ależ to jest naprawdę dobrze zrealizowana płyta - nie widzę sensu 'poprawiania' jej.

24 minuty temu, iro III napisał:

Tymczasem posłuchałbym Charlie Parkera...

Daleko do audiofeelskiej jakości, ale jak na płyty Charlie Parkera i tak jest bardzo dobrze.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Chicago napisał:

Ależ to jest naprawdę dobrze zrealizowana płyta - nie widzę sensu 'poprawiania' jej.

Masz rację - moje przeoczenie, których na pewno jest więcej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oscar Castro Neves 'Tropical Heart' - płytka świetnie brzmiąca, ale mam ją w wersji XRCD - powiedziałbym, że też nie wymagająca ingerencji audiofeelskiej, bo sama w sobie brzmi mocno audiofilsko.

... a Pepe Romero 'Flamenco' w wersji FIM K2HD, to w ogóle jedna z najlepiej zrealizowanych płyt jakie znam.

R-13149734-1548928114-4543.jpeg.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iro III napisał:

Tymczasem posłuchałbym Charlie Parkera...

Myślałem, że kolega od 'remasteringu' coś poleci ?

Tymczasem, już poważniej, Parker u mnie czuje się zupełnie dobrze z 10 CD boxu "Portrait" ?

42 minuty temu, iro III napisał:

zagrorzony..

Bleeeeeeee ...no i gdzie to Ż? ?

idę sobie do kąta pochlipać ze wstydu...?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iro III napisał:
1 godzinę temu, iro III napisał:

zagrorzony..

Bleeeeeeee ...no i gdzie to Ż? ?

idę sobie do kąta pochlipać ze wstydu...?

Myślałem, że sobie jaja robisz i troszku zaIROnizowałeś z Kolegi pawel83ck, któremu zdarzają się błędy ortograficzne. ?

2 godziny temu, pawel83ck napisał:

Zwróćcie uwagę co się dzieje na płytach np. "Red hot chili peppers" czy "Metallica".

Ostatnia Metallica też jest wg. Ciebie do poprawy?
Dla mnie nie...jakość nagrania tej płyty jest lepsza niż wszystkich poprzednich.

1 godzinę temu, iro III napisał:

Myślę, że Steven Wilson jest poważnie zagrorzony...?

Wilson może się czuć poważnie zagrożony, ale wiesz przez kogo?
Znasz takiego gościa z Polski od remasteringu - Jacek Gawłowski?
To jak odświeżył stare polskie perełki jazzowe to mistrzostwo świata.
Mowa o płytach: Jazz Carriers - Carry On! i Padadox - Drifting Feather,
które miałem niedawno pożyczone od kumpla.
Muzyka świetna, a jak się tego słucha w tak dobrej realizacji...miód na uszy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez soundchaser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, soundchaser napisał:

Padadox - Drifting Feather,

Edytka malutka, literóweczka - Paradox. ?

Tą płytkę nam wyd. oryginalne na winylu, w dobrym stanie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez iro III
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, iro III napisał:

Edytka malutka, literóweczka - Paradox

A bo ciemno miałem i nie widziałem dobrze klawiatury. ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, soundchaser napisał:

A bo ciemno miałem

A, bo to JASNE trzeba spożywać... ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamiast wytykać błędy ortograficzne wróćcie do tematu :) Temat założyłem po to by ludzie dobrej woli wyszukali w swojej pamięci i dyskografi najlepsze realizacje z jakimi się spotkali i tym się podzielili. 

4 godziny temu, Chicago napisał:

Oscar Castro Neves 'Tropical Heart'

Zgadzam się ale niestety podjechana delikatnie kompresorem - problemem jednak to nie jest. Co do zespołu Metallica to stare wydania płyt tzn. 

Kill ’Em All (1983) 

Ride the Lightning (1984)

Master of Puppets (1986)

…And Justice for All (1988)

Grają ogólnie słabo ale nie były perfidnie podciągane pod 0 dB. And Justice for All gra świetnie z vinylu ale płyta została skutecznie okaleczona z gitarowego basu o czym jest wiele wątków. Partie basu są praktycznie nie słyszalne.. Pozwolę sobie zacytować producenta tego albumu, który wyjaśnia w czym rzecz:

Steve Thompson i Mike Barbiero zmiksowali ten album i uważali, że brzmi naprawdę dobrze oraz zawiera sporo basu. Linie basu na “…And Justice For All” były fantastyczne. Jason jest naprawdę dobry w tym, co robi i wtedy próbował udowodnić, że jest w stanie zastąpić Cliffa – co uważam, udało mu się. Ma co prawda inny styl, ale jest tak dobry jak Cliff, gra po prostu w inny sposób. Tak, jak mówiłem – byłem zachwycony linią basu, kiedy ją usłyszałem, wszystko było idealnie zrobione. Kiedy inni usłyszeli cały materiał, stwierdzili “W porządku, więc teraz nieco zredukujemy linię basu, zmienimy to i tamto, a potem zdejmiemy ten bas.” Właśnie dlatego bas na tym albumie jest ledwo słyszalny. Nawet wtedy, kiedy już to zrobili, usłyszałem “Zdejmij kolejne 3dB z basu.”

Osobiście uważam, że to zdecydowanie najlepiej nagrany album zespołu Metalica. Tak zwane "nowoczesne" klasyki jak:

Metallica (1991)

Load (1996)

Reload (1997)

Garage, Inc.(1998)

Niestety grają sucho jak wiór. Nie zależnie od wydania jest tam problem peak level 0 dB. Tutaj nawet nie ma sensu podejmować jakichkolwiek prób zabawy z tymi albumami bo jest bardzo słabo.. Na tych najnowszych już jest dno ?

St. Anger (2003)

Death Magnetic (2008)

Istnieje "podobno" jakieś dobre wydanie "Death Magnetic" ale ja takiego nie spotkałem. Tego najnowszego Hardwired...To Self-Destruct (2016) nie słyszałem

14 minut temu, iro III napisał:

A, bo to JASNE trzeba spożywać...

Dziś będzie u mnie 3x trójsłodowe :) Trzeba się dogrzać by się lepiej słuchało i pisało. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pawel83ck napisał:

And Justice for All gra świetnie z vinylu ale płyta została skutecznie okaleczona z gitarowego basu o czym jest wiele wątków.

Jeśli została "okaleczona" z basu, to jak może grać świetnie, skoro w tego muzyce bas pełni rolę nie do zbagatelizowania? Chyba, że miałeś na myśli jedynie dźwięk z winyla.
 

17 minut temu, pawel83ck napisał:

Metallica (1991)

Load (1996)

Reload (1997)

Garage, Inc.(1998)

Niestety grają sucho jak wiór.

 

Nie wiem jaki masz sprzęt, ale chyba trochę przesadzasz. U mnie te płyty (z wyjątkiem Garage, bo tam materiał jest nierówny) brzmią dobrze, choć, rzecz jasna nie wybitnie.
 

20 minut temu, pawel83ck napisał:

Tego najnowszego Hardwired...To Self-Destruct (2016) nie słyszałem

To posłuchaj i daj znać, co myślisz.



 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, soundchaser napisał:

Jeśli została "okaleczona" z basu, to jak może grać świetnie, skoro w tego muzyce bas pełni rolę nie do zbagatelizowania? Chyba, że miałeś na myśli jedynie dźwięk z winyla.

Na etapie miksu poszczególnych ścieżek partie gitary basowej zostały zbyt mocno wycofane. Bas w tym albumie buduje wyłącznie stopa - niestety. Ale mimo tego album ten gra moim zdaniem najbarwniej i najlepiej. 

7 minut temu, soundchaser napisał:

To posłuchaj i daj znać, co myślisz.

No dam znać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pawel83ck napisał:

Bas w tym albumie buduje wyłącznie stopa - niestety.

Ale może tak miało być? To najbardziej thrashowy album Metallicy. 
Dlatego wycofali bas, by nie było dudniącego brzmienia przy tak gęstej fakturze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, soundchaser napisał:

Ale może tak miało być? To najbardziej thrashowy album Metallicy. 
Dlatego wycofali bas, by nie było dudniącego brzmienia przy tak gęstej fakturze.

No możliwe - decyzja była ostatecznie po stronie zespołu. Jednak mnie w tym albumie tego bardzo brakuje. Albumem gdzie bas jest .... mistrzowsko nagrany jest np. wspomniana przeze mnie płyta Mariza - "Concerto em Lisboa". Najfajniej słychać to na utworze "Recusa" gdzie bas tworzy przepiękny podkład dla wokalu - prosto i rytmicznie. Sama płyta zrealizowana jest wybitnie. Jednak to jest inna specyfika bo to jest koncert i inny jest też sposób realizacji niż w studio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pawel83ck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 33

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.