Skocz do zawartości
IGNORED

kwartety smyczkowe


tomecz

Rekomendowane odpowiedzi

w temacie muzyki poważnej jestem zupełnie zielony. chcialem sie jednak zaintrygowac tą muzyką w jakims kameralnym wykonaniu.

 

a moze kwartety nie oddają ducha muzyki powaznej?

 

moglibyscie mi cos polecic na dobry poczatek????

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dobry początek dobre jest Radio Klasyka (103,7). Posłuchaj i sam zdecyduj co ci najbardziej leży. Przecież każdy ma własny gust. POtem można kupić płytę z tym co lubisz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnei kwartety sa kwintesencja muzyki kameralnej i tzw powaznej takze - wiec bez obaw. Jedynie to zastanow sie od jakich chcesz zaczac - odradzam klasyke wspolczesnosci czyli Weberna, a raczej bym rozpoczal od srodkowego Mozarta, badz wczesnego Beethovena - swietlistosc muzyczna w kazdym calu. Troche balbym sie kwartetow romantycznych (podobnie jak i poznego Beethovena) bo te potrafia byc niezle strukturalnie skomplikowane - co moze odstraszyc.

I nie moge sie zgodzic ze Radio Klasyk moze pomoc w znalezieniu odpowiedzi na te poszukiwania - to niestety bardzo komercyjna stacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonaty Vivaldiego - absolutnie oddaja klimat - byly kiedys w sprzedazy na winylu (Hungaroton) a teraz na CD grane przez ( przesliczna!) wiolonczelistke z Izraela - zapomnialem jak sie nazywa.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach