Skocz do zawartości
IGNORED

Połączenie niezbalansowanego RCA z zbalansowanym XLR


SZROT

Rekomendowane odpowiedzi

W monitorach studyjnych mam niestety tylko wejscie zbalansowane XLR, a w DAC tylko wyjscie niezbalasowane RCA. PYTANIE: co sie stanie jesli to razem podlacze za pomoca odpowiedniej przejsciowki? Zaznaczam ze w monitorach jest przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV i oczywiscie to drugie bedzie w przypadku takiego polaczenia ustawione. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podanie gorącego sygnału z RCA na jedynie jedną z linii wejścia zbalansowanego np. na linię "+" - zapewne skutkować będzie cichszym odsłuchem muzyki, gdyż w ten sposób pojawi się jedynie połowa oczekiwanej na wejściu amplitudy. Oprócz tego "cichszego odsłuchu - jakichś innych negatywnych skutków bym się raczej nie spodziewał.  To tak w wersji gdy zadrutowane na rympał.  Przypuszczam, że w takim scenariuszu, ta druga linia wejściowa sygnału "-" - powinna być po prostu uziemiona do masy.   DAC ma wbudowaną regulację głośności, tak?  

Jeśli chcesz do tematu podejść nieco kosztowniej i finezyjniej, zapewne można by się zastanawiać nad jakimś wyrafinowanym transformatorkiem interstage sygnałowym, który przyjmie na wejściu niesymetryczny, a wyrzuci po drugiej stronie symetryczny, ale to rodzi koszty, jeśli to ma zagrać w sensownej jakości. Taki interstage - potrafi kosztować. 

Można też rozważyć jakiś dodatkowy prosty układ, wprowadzający dodatkowy pośredni stopień sztucznej symetryzacji (inwerter)  ... na bazie czy to tranów, czy lamp. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w jakim celu producenci wypuszczaja takie przejsciowki albo kable????

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie działać. Sygnał na 2, 3 do masy i zrobione. Dodatkowo w razie problemów z brumem możesz podać sygnał na 2, masę na 3 a 1 czyli masę zostawić niepodłączoną od strony monitorów (ekran kabla oczywiście do masy dac) - taki ground lift dla ubogich ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, SZROT napisał:

To w jakim celu producenci wypuszczaja takie przejsciowki albo kable????

...

One załatwiają właśnie to o czym Koledzy wyżej napisali.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym slowem moge niesymetryczny sygnal z DAC po RCA przejsciowka na XLR wpiac w wejscie symetryczne monitorow studyjnych i nic sie zlego kompletnie nie stanie???

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, SZROT napisał:

Czyli jednym slowem moge niesymetryczny sygnal z DAC po RCA przejsciowka na XLR wpiac w wejscie symetryczne monitorow studyjnych i nic sie zlego kompletnie nie stanie???

Tak. Mniejsza o 6dB czułość i ewentualna pętla mas, to wszystko.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, SZROT napisał:

Czyli jednak jest jakas roznica? Odbije sie to na jakosci dzwieku?

W stosunku do czego? Będzie ciszej, zgłośnisz sobie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, przemak napisał:

W stosunku do czego? Będzie ciszej, zgłośnisz sobie.

Czy to nie zalatwia sprawy cichszego dzwieku: 

Zaznaczam ze w monitorach jest przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV i oczywiscie to drugie bedzie w przypadku takiego polaczenia ustawione.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SZROT napisał:

Czy to nie zalatwia sprawy cichszego dzwieku: 

Zaznaczam ze w monitorach jest przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV i oczywiscie to drugie bedzie w przypadku takiego polaczenia ustawione.

Nie, ale to nie jest żaden problem. W sumie nawet lepiej, żeby monitory nie dostawały takiego gazu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, SZROT napisał:

Czyli jednym slowem moge niesymetryczny sygnal z DAC po RCA przejsciowka na XLR wpiac w wejscie symetryczne monitorow studyjnych i nic sie zlego kompletnie nie stanie???

Nic się złego nie stanie. Podejrzewam zresztą że wzmacniacze tych monitorów wcale nie są zbalansowane i tylko mają wejścia XLR plus jakąś formę desymetryzacji. To częsta praktyka. Warto to sprawdzić aby wybrać optymalną metodę podłączemia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez McGyver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po co wlasciwie jest taki przelacznik poziomu "przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV" i czy wogole nie wplywa on na glosnosc? na poziom sygnalu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, SZROT napisał:

To po co wlasciwie jest taki przelacznik poziomu "przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV" i czy wogole nie wplywa on na glosnosc? na poziom sygnalu?

Przełącznik jest do zmiany poziomu, wpływa na głośność oczywiście. Poziom sygnału to jedna rzecz, symetria połączeń to druga.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wykorzystać coś takiego:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wydaje się prostą i uniwersalną konstrukcją, mam to ale szczerze jeszcze-nie korzystałem. 

IMG_20191024_200223.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez freedi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Szrot.

Oczywiście, że system rzeczywiście zbalansowany jest lepszy. Choć bez trudu znajdę na tym Forum Kolegów o odmiennym zdaniu i czasami ma to uzasadnienie. 

Zasadniczo układy symetryczne (wolę taką nazwę) są zdecydowanie bardziej odporne na zakłócenia, głównie oddziałujące pomiędzy łączonymi urządzeniami choć nie tylko. Niestety daleko idące uproszczenia układowe z "beszczelną" desymetryzacją niweczą w ogóle sens tego połączenia. Zresztą XLR powstał jako standard dla studiów nagraniowych i nagłaśniania dużych przestrzeni. 

Widziałem takie kichy w kablach i przejściówkach, że po podłączeniu nie grało. Ale nie zajmuj sobie tym głowy...

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)



Oczywiście, że system rzeczywiście zbalansowany jest lepszy.


We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów.

Oczywiście nie da się zbudować dwóch absolutnie identycznych wzmacniaczy (tolerancja wykonania elementów, strojenie itp.), dwie połówki zawsze będą od siebie minimalnie różne i stąd działanie i zniekształcenia (szum to przecież także zniekształcenie z punktu widzenia oryginalnego sygnału) nie będą dokładnie te same i nie ma mowy o pełnym znoszeniu się wszystkich niedoskonałości.

Co więcej w praktyce często zdarza się, iż wzmacniacz zbalansowany ma tendencję do eksponowania zniekształceń nieparzystych, na które ucho ludzkie jest mniej tolerancyjne.

Zaletą konfiguracji zbalansowanej jest przede wszystkim redukcja szumów, pod warunkiem wszakże, iż obydwie 'połówki' wzmacniacza każdego kanału są ze sobą bardzo dobrze sparowane; w przeciwnym razie układ taki może wygenerować nawet wyższy poziom zniekształceń, niż typowy, niezbalansowany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee.

Te szumy i generowanie odpowiednich harmonicznych powstaje w zwykłym wzmacniaczu. Nie zapominajmy, że zazwyczaj są to konstrukcje przeciwsobne (czy jak je tam zwał) do tego tylko pozornie symetryczne względem masy (od dodatniego i ujemnego napięcia zasilania). Dla ciekawskich; pary tzw. komplementarne (pnp i npn) nie są z samej zasady fizycznego działania "idealnie" komplementarne względem siebie (symetrycznym odbiciem). Choćby przewodnictwo elektronowe i dziurowe (patrz struktura półprzewodników) jest różne...

Takimi w pełni symetrycznymi układami są np. układy typu Circlotron wywodzące się jeszcze z techniki lampowej albowiem zauważmy, iż w lampach nie ma elementów przeciwstawnych na wzór pnp/npn...

I co do samej realizacji symetrii w popularnych układach tranzystorowych. Wcale nie trzeba wiele. Sam stopień wstępny zazwyczaj jest parą różnicową... 

Ale zasadniczo jak powiedziałem a Sine Metu potwierdza, przez uproszczenia układowe i tylko wydźwięk marketingowy układy zbalansowane nie muszą mieć żadnej przewagi.

Ale to wszystko temat na osobny wątek...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, SZROT napisał:

To po co wlasciwie jest taki przelacznik poziomu "przelacznik wejscia z +4dBu na -10dBV" i czy wogole nie wplywa on na glosnosc? na poziom sygnalu?

Chyba odpowiadałem nie na temat ? przeczytałem nie wiadomo jak, że wyjście jest symetryczne a wejście niesymetryczne, pomyłka, w tej sytuacji poziom będzie ok. 

14 minut temu, Grzegorz7 napisał:

to wszystko temat na osobny wątek...

Był taki. Bez sensownych wniosków, same audiofilskie ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi. Troche mi to rozjasnilo. Spotkalem tez ciekawy przypadek regulacji glosnosci gdzie uwzgledniono chyba tylko wejscia symetryczne (mam racje?) a nie uwzgledniono sygnalu z USB i dlatego nie mozna sensownie sciszyc monitorow:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cytuje z powyzszego artykulu: "Po drugie, jesli zdecydujemy się używać wejścia USB do przesyłania sygnału z laptopa lub komputera, to zanim puścimy jakąkolwiek muzykę, dla własnego dobra ściszmy wszystko do minimum. Niestety, nikt mnie o tym nie uprzedził i gdy poraz pierwszy podłączyłem Behringery do laptopa i puściłem muzyke na typowych ustawieniach, moje bębenki zostały zaatakowane przez ścianę dźwięku i prawie spadłem ze fotela. Okazuje się bowiem, że DAC wbudowany w monitory, jest BARDZO głośny. Jest on tak głośny, że żeby słuchać muzyki na wmiarę normalnych poziomach głośności musiałem ustawić głośność w Windows na poziomie 1/100 i ustawić poziom głośności na monitorach na minimum. W każdym innym przypadku 50USB, podłączone przez port USB, gra poprostu zbyt głośno dla normalnego użytkowania."

Czy to wlasnie chodzi o ten poziom +4dBu na -10dBV????

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, SZROT napisał:

Dziekuje za wszelkie odpowiedzi. Troche mi to rozjasnilo. Spotkalem tez ciekawy przypadek regulacji glosnosci gdzie uwzgledniono chyba tylko wejscia symetryczne (mam racje?) a nie uwzgledniono sygnalu z USB i dlatego nie mozna sensownie sciszyc monitorow:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

cytuje z powyzszego artykulu: "Po drugie, jesli zdecydujemy się używać wejścia USB do przesyłania sygnału z laptopa lub komputera, to zanim puścimy jakąkolwiek muzykę, dla własnego dobra ściszmy wszystko do minimum. Niestety, nikt mnie o tym nie uprzedził i gdy poraz pierwszy podłączyłem Behringery do laptopa i puściłem muzyke na typowych ustawieniach, moje bębenki zostały zaatakowane przez ścianę dźwięku i prawie spadłem ze fotela. Okazuje się bowiem, że DAC wbudowany w monitory, jest BARDZO głośny. Jest on tak głośny, że żeby słuchać muzyki na wmiarę normalnych poziomach głośności musiałem ustawić głośność w Windows na poziomie 1/100 i ustawić poziom głośności na monitorach na minimum. W każdym innym przypadku 50USB, podłączone przez port USB, gra poprostu zbyt głośno dla normalnego użytkowania."

Czy to wlasnie chodzi o ten poziom +4dBu na -10dBV????

 

Nie, między +4 a - 10 jest tylko 12dB różnicy, to jest mocno słyszalne ale bez przesady, nie jak powyżej. Niekiedy może być tak, że regulacja głośności jest tylko analogowa, a wejście cyfrowe idzie pełną parą, behringer ma różne dziwne pomysły, monitory nie licząc tych najmniejszych MS są akurat niezłe. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sine Metu

(Konto usunięte)

Takimi w pełni symetrycznymi układami są np. układy typu Circlotron wywodzące się jeszcze z techniki lampowej albowiem zauważmy, iż w lampach nie ma elementów przeciwstawnych na wzór pnp/npn...

I co do samej realizacji symetrii w popularnych układach tranzystorowych. Wcale nie trzeba wiele.

 

Końcówki mocy w Yamaha A-S 3000/2100/1100 są tak właśnie zrobione na MOSFET MLE20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.01.2020 o 21:41, SZROT napisał:

To w jakim celu producenci wypuszczaja takie przejsciowki albo kable????

Bo takie jest zapotrzebowanie, by uratować tych, co to kompletują sobie sprzęt nie pasujący do siebie i żeby jakoś działało ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można symetryczność zachować stosując np. Ebtech Line Level Shifter w wersji TRS. Na wejście -10dBV wchodzi niesymetryczny z RCA a z wyjścia +4dBu wychodzi symetryczny do monitorów. Pasywne oparte na transformatorach.
Wadą jest cena, jakieś 300-400zł za używane na eBay. Nowe na allegro też są.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, jar1 napisał:

Bo takie jest zapotrzebowanie, by uratować tych, co to kompletują sobie sprzęt nie pasujący do siebie i żeby jakoś działało

Nie jakoś tylko normalnie, ale jako połączenie typu RCA (niesymetryczne). Dopiero przy długich trasach można mówić o istotnych różnicach. Oczywiście zawsze bezpieczniejsze połączenie typu XLR. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub po prostu zabrać na testy taki układzik 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

www.gavron04.diyaudio.pl układy audio 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lub po prostu zabrać na testy taki układzik 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  
Aktywne rozwiązanie, dodatkowy zasilacz, szumy własne i dodatkowe tętnienia...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, msankowski napisał:

Można symetryczność zachować stosując np. Ebtech Line Level Shifter w wersji TRS. Na wejście -10dBV wchodzi niesymetryczny z RCA a z wyjścia +4dBu wychodzi symetryczny do monitorów. Pasywne oparte na transformatorach.
Wadą jest cena, jakieś 300-400zł za używane na eBay. Nowe na allegro też są.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Tego typu rozwiązania są kuszące, ale... Przede wszystkim jeśli nie ma problemów z masami to nie jest to konieczne. To chyba najważniejsze. Natomiast jak ktoś chce to niech pamięta, że dobry transformator kosztuje. Poza tym należy uważać z konwersją poziomu w górę - pamiętajmy, że trafo konwertuje impedancję z kwadratem przekladni, więc przy konwersji z - 10 do +4 czyli o 12dB czyli 4x mamy szesnastokrotnie zwiększoną impedancję wyjściową urządzenia. W przypadku np. taniego cd z wątku 

 Mamy impedancję wyjściową cd równą 1k, a po tym wynalazku podnoszącym go do +4 mamy 16k. Przy dłuższych kablach częstotliwość filtra zaczyna wchodzić w pasmo akustyczne. 

Jeżeli dodatkowo chcemy czterokrotnie zwiększać poziom z CD, będziemy mieli na wyjściu +4 z transformatora poziom 10V rms, co oznacza spore zniekształcenia, jaki dobry i drogi by ten transformator nie był. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)
Jeżeli dodatkowo chcemy czterokrotnie zwiększać poziom z CD, będziemy mieli na wyjściu +4 z transformatora poziom 10V rms, co oznacza spore zniekształcenia, jaki dobry i drogi by ten transformator nie był. 


Coś nie tak z tą przeliczanką. Na wyjściu liniowym CD poziom jest właśnie na poziomie -10dBV, zatem sygnał zostanie przeskalowany prawidłowo do poziomu +4dBu. Uźywam takich transformatorów w kilku miejscach, np. do dopasowania wyjścia liniowego gramofonu do wejścia liniowego symetrycznego. Poziom sygnału jest właśnie taki jak ma być i nigdy nie zaobserwowałem zniekształceń.


Wysłane z mojego SM-T520 przy użyciu Tapatalka



Coś nie tak z tą przeliczanką. Na wyjściu liniowym CD poziom jest właśnie na poziomie -10dBV, zatem sygnał zostanie przeskalowany prawidłowo do poziomu +4dBu. Uźywam takich transformatorów w kilku miejscach, np. do dopasowania wyjścia liniowego gramofonu do wejścia liniowego symetrycznego. Poziom sygnału jest właśnie taki jak ma być i nigdy nie zaobserwowałem zniekształceń.


Wysłane z mojego SM-T520 przy użyciu Tapatalka


sygnał jest na poziomie, ma się rozumieć

Wysłane z mojego SM-T520 przy użyciu Tapatalka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, msankowski napisał:


Coś nie tak z tą przeliczanką. Na wyjściu liniowym CD poziom jest właśnie na poziomie -10dBV, zatem sygnał zostanie przeskalowany prawidłowo do poziomu +4dBu. Uźywam takich transformatorów w kilku miejscach, np. do dopasowania wyjścia liniowego gramofonu do wejścia liniowego symetrycznego. Poziom sygnału jest właśnie taki jak ma być i nigdy nie zaobserwowałem zniekształceń.

Teoretycznie tak, praktycznie jak w wątku założonym przeze mnie ?

Standard poziomów - 10 +4 nie uwzględnia masteringu płyt CD ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.