Skocz do zawartości
IGNORED

Przestrzeń, rozdzielczość, szybkość.


D4ncer

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchałem audio physic Codex, uważam tego typu konstrukcje jak i Kudos Super 20 których tez słuchałem, ze są ciężkie do wysterowania aby niski zakres wtopił sie w prezentacji i dawał poczucie dociążeń, spójności z wyższym zakresem,
najniższy zakres za bardzo narzuca się "ciągłą" aktywnością 

Nie pisze nigdy, moze sie da inaczej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli potrzebujesz szybkości, dokładności, kontroli, "powietrza" to ja bym polecił ci kolumny Martin Logan Motion 35xt z wysoko tonowym głośnikiem AMT. Teraz można je kupić znacznie taniej, bo wyszła odświeżona wersja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do tego wzmacniacz creek evolution a50

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

do tego rel t5i za ok 2500zł

wychodzi 9200 zł

Kable wystarczy kupić najtańsze z obi 6 zł/m. Żadnej różnicy między takim a audiofilskim i tak się nie usłyszy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, hey napisał:

Powiedz szczerze, miałeś je u siebie w pokoju ze polecasz? 
Czy tak klepiesz bo gdzieś czytałes?

Po co miałbym polecać coś czego nie słyszałem? W tej chwili ze względu na przeprowadzkę i mniejszy salon, słucham głównie na Sitarach 25 tegoż producenta, ale sygnatura brzmienia mimo wszystko jest podobna. Gdybym miał gdzie postawić Tempo 6, z chęcią bym je kupił.

Nie wszystkim Audio Physic muszą się podobać. Jak widać autorowi tematu przypadły do gustu więc czemu miałby nie spróbować ponownie? A że Ty szukasz czegoś innego w brzmieniu, to już Twoja indywidualna sprawa.

Swoją drogą ciekaw jestem czym napędzałeś wówczas Tempo 6.

 

PS. Z Audio Physic jest podobno tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Coś w tym musi być.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Trudne czasy tworzą silnych ludzi, silni ludzie tworzą dobre czasy, dobre czasy tworzą słabych ludzi, a słabi ludzie tworzą trudne czasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Czlowiek97 napisał:

 

PS. Z Audio Physic jest podobno tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Coś w tym musi być.

Każde kolumny i zastosowane w nich przetworniki mają swoją sygnaturę brzmienia. Napewno AP, szczególnie w swoich wcześniejszych konstrukcjach taką sygnaturę ma. Tempo są dosyć niewdzięczne jeśli chodzi o ustawienie. Ja żeby swoim dogodzić musiałem z nimi wyjechać prawie na połowę pokoju (27m). Siedzę sporo w muzyce i realizacjach, monitory studyjne, czy to aktywne cze pasywne mają dźwięk poprawny, to jest chyba najlepsze słowo na tego rodzaju przekaz.

Wydaje mi się że zabawa w audio w domu, przynajmniej w moim przypadku ma na celu wykreowanie czegoś o drobinę innego. Taki przekaz w domowym audio powinien być bardziej wciągający, emocjonujący, a nie jedynie poprawny

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.02.2020 o 19:42, S0nic napisał:

Lepsze subiki ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) maxresdefault1.thumb.jpg.0e192baa531fec983625cde3625261ef.jpgmaxresdefault.thumb.jpg.71e20860010f1c0c5163e9518affec48.jpgindeks.jpg.f90caa9fd7ec05d7ca9dffd46a70854e.jpg

Blipo to głośniki aktywne, wyposażone we wzmacniacze i moduł aktywnej zwrotnicy. Moduł wzmacniaczy to trzy identyczne wzmacniacze dyskretne pracujące w klasue A/B. Wzmacniacze te mają moc 80 W w torze wysokotonowym i 300 W w torze niskotonowym.

Fakt, zapytałem się jak to jest zrobione w Svedach, bo wiedziałem, że nie mają DSP. 
Pomysł dosyć egzotyczny bym powiedział. 
Moje faux pas.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2020 o 21:13, D4ncer napisał:

Cześć świry ?

Po jakimś czasie plumkania stwierdziłem, że dosyć słuchania muzyki na substytutach i warto byłoby rozejrzeć się za czymś już ukierunkowanym. Sam salon ma jakieś 18m2 ale jest otwarty, z tym, że nie do końca upieram sie przy podłogówkach. Z doświadczenia wiem, że jakieś 5 lat temu numero uno w pokoju 25m2 były dla mnie smukłe podłogówki Physic Audio (chyba Tempo) łamane na Vienna Acoustics Haydn Grand SE - to z nimi zrozumiałem, że nie szukam masy a powietrza, szybkości i kontroli. Wcześniej miałem wybitne Chario Academy Millenium 2, które w porównaniu do tych powyżej miały lepszą średnicę ale i wagę, ociężałość dżwięku. 

Jak grają monitory Physic Audio? Na jakie jeszcze kolumny powinienem zwrócić uwagę? Raczej przychylam się do opcji super przestrzennych monitorów wraz z subem RELa czy Velodyne, przynajmniej miałby co robić oglądając jakiś dobry film. Niestety, nigdy nie spotkałem szybkich podłogówek, oczywiście w rozsądnym przedziale cenowym. Co do elektroniki nie wiem, na pewno nie Rotel, NAD, Yamaha, Musical Fidelity, Marantz, Magnat... w dziedzinie audio miałem sporą przerwę, proszę mnie poprawić jeżeli się mylę i coś się zmieniło. Nigdy nie słyszałem Creeka, Cambridge Audio wywoływał we mnie ból uszu i ciarki ale skoro gust mi się zmienił to może coś z niego... Exposure, Cyrus?

Przede wszystkim CD, ale również i BT, Tidali i podobnych nie słucham.

Na pewno skupię się na sprzęcie używanym, w cenie powiedzmy do 3kzł za element, na operację mam 10kzł. Kabli pod uwagę nie biorę, coś tam się ostało, na pewno bedzie super.


Proszę o propozycje zarówno elektroniki jak i kolumn. Wiem, że zestaw musi tworzyć synergię, chętnie o takich zestawach również poczytam. Za każdy pomocny post dziękuję ?

 

ani przestrzen ani rodzielczoc

tylko radosc przyjemnosc frajda ze sluchania muzyki to cos co mowi ze jeszcze troszek jeszcze ten kawalek

jeszcze jeden...... to musi byc czynnik nr 1 reszta to pierdoly nic nie warte

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ohmygod napisał:

ani przestrzen ani rodzielczoc

tylko radosc przyjemnosc frajda ze sluchania muzyki to cos co mowi ze jeszcze troszek jeszcze ten kawalek

jeszcze jeden...... to musi byc czynnik nr 1 reszta to pierdoly nic nie warte

Tylko przydała by się definicja tego „coś” jeden będzie piał z zachwytu jak usłyszy dobrą przestrzeń, innemu będzie się rozporek otwierał jak usłyszy więcej detali, a jeszcze jeden nie odejdzie od kolumn przez Dwa dni, bo barwa zarąbista, jakiej jeszcze nie słyszał. Następny będzie słuchał tylko mono, i oglądał monochromatyczne foty bo to”trendy” ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, #Szakovsky napisał:

Fakt, zapytałem się jak to jest zrobione w Svedach, bo wiedziałem, że nie mają DSP. 
Pomysł dosyć egzotyczny bym powiedział. 

Jaki pomysł jest egzotyczny? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jurek1 napisał:

Tylko przydała by się definicja tego „coś” jeden będzie piał z zachwytu jak usłyszy dobrą przestrzeń, innemu będzie się rozporek otwierał jak usłyszy więcej detali, a jeszcze jeden nie odejdzie od kolumn przez Dwa dni, bo barwa zarąbista, jakiej jeszcze nie słyszał.

Jeszcze można dodać: wypełnienie, rozdzielczość, kontrola basu itd ... 

"Coś" jest wtedy jak jest to wszystko w dźwięku na raz ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szpakowski napisał:

Jeszcze można dodać: wypełnienie, rozdzielczość, kontrola basu itd ... 

"Coś" jest wtedy jak jest to wszystko w dźwięku na raz ?

To tylko coś niecoś, bo króliczka gonić cza.

Coś pojawia się i znika, i gonitwa od nowa ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, jurek1 napisał:

To tylko coś niecoś, bo króliczka gonić cza.

Coś pojawia się i znika, i gonitwa od nowa ?

Jak w dźwięku masz na raz to wszystko o czym pisaliśmy to już nie ma wtedy czego gonić ...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, szpakowski napisał:

Jak w dźwięku masz na raz to wszystko o czym pisaliśmy to już nie ma wtedy czego gonić ...

To ja mam inaczej. Po jakimś czasie potrzebuje zmian, a na zmianę żony już za późno ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jurek1 napisał:

To ja mam inaczej. Po jakimś czasie potrzebuje zmian, a na zmianę żony już za późno ?

Widocznie nie masz tego wszystkiego w dźwięku na raz na wystarczajacym poziomie ... dlatego po pewnym czasie czujesz niedosyt i potrzebę zmian. 

Ja już prawie dogoniłem króliczka ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, szpakowski napisał:

Widocznie nie masz tego wszystkiego w dźwięku na raz na wystarczajacym poziomie ... dlatego po pewnym czasie czujesz niedosyt i potrzebę zmian. 

Ja już prawie dogoniłem króliczka ?

Prawie to jednak nie Żywiec ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, przemak napisał:

Jaki pomysł jest egzotyczny? 

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Ale przecież to po pierwsze jest oczywiste a po drugie absolutnie nieegzotyczne, tylko najczęściej stosowane rozwiązanie ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, przemak napisał:

Ale przecież to po pierwsze jest oczywiste a po drugie absolutnie nieegzotyczne, tylko najczęściej stosowane rozwiązanie ? 

No nie wiem. 
Ja większość Hiendowych kolumn jakie znam to raczej pełne DSP (patrz. Lyravox, spoko chłopaki) albo pasywna zwrotnica i wzmaki w klasie D lub AB. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, #Szakovsky napisał:

No nie wiem. 
Ja większość Hiendowych kolumn jakie znam to raczej pełne DSP (patrz. Lyravox, spoko chłopaki) albo pasywna zwrotnica i wzmaki w klasie D lub AB. 

d'appo:

Filtry aktywne o nachyleniu 24dB na oktawę.
Elektronika: trzy wzmacniacze 150W RMS w wydzielonej komorze.

To jest klasyczne, sprawdzone rozwiązanie, zresztą Arek tego nie ukrywa. Oczywiście obecnie DSP wchodzi bardzo mocno, ale klasyka nadal w cenie ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Jesteś dość tajemniczy i masz jakieś dziwne stwierdzenia. Jeżeli interesują Cię np BLIPO to wrzucam opis, żebyś wiedział co i jak ?

Blipo

Dane techniczne:

Typ: dwudrożny, aktywny monitor w konfiguracji MTM d'Appollito w obudowie kompaktowej (zamknietej) Regulacje: poziomu wejściowego, poziomu głośnika wysokotonowego, filtr Bassbost

Impedancja wejściowa: 10 kOhm

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB) (z właczonym filtrem Bassboost)

Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głośnikow niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki

Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę

Głośnik wysokotonowy: 1,1 głośnik z miękką kopułką, Scan Speak 9700 "mały Revelator"

Moc wzmacniaczy: tor wysokotonowy 80W , tor niskotonowy 300W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych

Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala Scan Speak Classic 8535, celuloza z domieszką pulpy włokien węglowych

Rodzaj obudów: zamknięta, objętość 33 litry

Moc wzmacniacza: 300 W + 80 W, klasa A/B

Zasilanie: 230 V AC

Maksymalny pobór mocy: 450 W

Waga netto: 26 kg sztuka

Waga brutto (w opakowaniu): 29 kg sztuka

Wymiary monitora: 600 mm x 220mm x 500 mm

Wymiary monitora w opakowaniu: 720 mm x 330mm x 660 mm

Monitory są parowane z dokładnością 0.25 dB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, S0nic napisał:

Jesteś dość tajemniczy i masz jakieś dziwne stwierdzenia. Jeżeli interesują Cię np BLIPO to wrzucam opis, żebyś wiedział co i jak ?

Blipo

Dane techniczne:

Typ: dwudrożny, aktywny monitor w konfiguracji MTM d'Appollito w obudowie kompaktowej (zamknietej) Regulacje: poziomu wejściowego, poziomu głośnika wysokotonowego, filtr Bassbost

Impedancja wejściowa: 10 kOhm

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB) (z właczonym filtrem Bassboost)

Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głośnikow niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki

Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę

Głośnik wysokotonowy: 1,1 głośnik z miękką kopułką, Scan Speak 9700 "mały Revelator"

Moc wzmacniaczy: tor wysokotonowy 80W , tor niskotonowy 300W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych

Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala Scan Speak Classic 8535, celuloza z domieszką pulpy włokien węglowych

Rodzaj obudów: zamknięta, objętość 33 litry

Moc wzmacniacza: 300 W + 80 W, klasa A/B

Zasilanie: 230 V AC

Maksymalny pobór mocy: 450 W

Waga netto: 26 kg sztuka

Waga brutto (w opakowaniu): 29 kg sztuka

Wymiary monitora: 600 mm x 220mm x 500 mm

Wymiary monitora w opakowaniu: 720 mm x 330mm x 660 mm

Monitory są parowane z dokładnością 0.25 dB

To znam, pytaniem było topologiczne rozwiązanie kwestii zwrotnicy. 
To jakie głośniki tam są to wiadomo na pierwszy rzut oka. 
Wzmacniacze są zagadką, bo wiadomo tyle, że ktoś robi Svedzie customy. Ale kto? Kij wie. 
 

6 minut temu, przemak napisał:

d'appo:

Filtry aktywne o nachyleniu 24dB na oktawę.
Elektronika: trzy wzmacniacze 150W RMS w wydzielonej komorze.

To jest klasyczne, sprawdzone rozwiązanie, zresztą Arek tego nie ukrywa. Oczywiście obecnie DSP wchodzi bardzo mocno, ale klasyka nadal w cenie ? 

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 
Z takich przykładów z brzegu, to Lyravox (DSP) i ATC (pasywna zwrotnica i wzmacniacze). 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, #Szakovsky napisał:

To znam, pytaniem było topologiczne rozwiązanie kwestii zwrotnicy. 
To jakie głośniki tam są to wiadomo na pierwszy rzut oka. 
Wzmacniacze są zagadką, bo wiadomo tyle, że ktoś robi Svedzie customy. Ale kto? Kij wie. 
 

Wiadome jest tylko to, że nie trzeba cudować z poszukiwaniem odpowiedniej końcówki mocy tylko mamy optymalną już w kolumnie.

 

8 minut temu, #Szakovsky napisał:

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 
Z takich przykładów z brzegu, to Lyravox (DSP) i ATC (pasywna zwrotnica i wzmacniacze). 

ATC też ma kolumny z aktywną zwrotnicą.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, S0nic napisał:

Wiadome jest tylko to, że nie trzeba cudować z poszukiwaniem odpowiedniej końcówki mocy tylko mamy optymalną już w kolumnie.

 

ATC też ma kolumny z aktywną zwrotnicą.

Aaa, faktycznie. 
Miałem obraz z factory tour przed oczami, ale zapomniałem kontekstu. 
Masz rację kurde faja. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, #Szakovsky napisał:

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 

Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.

Akurat niekoniecznie. 
Zrobienie takiej samej zwrotnicy pasywnie jak elektrycznie, jest praktycznie niewykonalne. Głównie w związku z tym jak działa kondensator w RLC (tutaj jest to najbardziej odczuwalne). 
No chyba, że robisz na odwal same zachodzenie bez filtrów, bo dźwięk ma być "żywy" (czyli żywo dawać po uszach THD). 
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, #Szakovsky napisał:

Akurat niekoniecznie. 

Czyli mnie oszukali ?

8 minut temu, #Szakovsky napisał:

Zrobienie takiej samej zwrotnicy pasywnie

Nie wiem, skąd wywiodłeś, że zwrotnica DSP zastępuje zwrotnicę pasywną, ja tego nie pisałem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Czyli mnie oszukali ?

Nie wiem, skąd wywiodłeś, że zwrotnica DSP zastępuje zwrotnicę pasywną, ja tego nie pisałem. 

Mówię o tym, że prototypowanie na DSP nie ma sensu, bo i tak tego samego efektu nie uzyskasz w pasywce. 
No chyba, że zrobisz naprawdę prostą zwrotnicę, jak budowa cepa. 
4 rząd i wsio, to raczej by się udał 1:1. Ale pierwszy przy b.dalekim zachodzeniu... Nierealne. 
Poza tym, dzięki temu, że zwrotnica pasywna działa zupełnie inaczej jak DSP, to da się zrobić lepiej filtry. Ale to już wyższa szkoła jazdy. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, #Szakovsky napisał:

Mówię o tym, że prototypowanie na DSP nie ma sensu, bo i tak tego samego efektu nie uzyskasz w pasywce. 
No chyba, że zrobisz naprawdę prostą zwrotnicę, jak budowa cepa. 
4 rząd i wsio, to raczej by się udał 1:1. Ale pierwszy przy b.dalekim zachodzeniu... Nierealne. 
Poza tym, dzięki temu, że zwrotnica pasywna działa zupełnie inaczej jak DSP, to da się zrobić lepiej filtry. Ale to już wyższa szkoła jazdy. 

Nie rozumiemy się. Nie piszę o zwrotnicy pasywnej, to raz. Dwa to audiofilskie wywody o wyższości tego nad tym średnio mnie interesują, bo mają mały związek z rzeczywistością, za to jak widać duży ze szkołą jazdy ?

Jak pisałem, wiem, że tak się robi, ponieważ biorę w tym czasem mały udział. Ponieważ jednak konstruktor tej firmy ma doktorat akurat z zestawów głośnikowych to rozumiem, że nie jest żadnym autorytetem dla nikogo tutaj, więc spoko. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, przemak napisał:

Nie rozumiemy się. Nie piszę o zwrotnicy pasywnej, to raz. Dwa to audiofilskie wywody o wyższości tego nad tym średnio mnie interesują, bo mają mały związek z rzeczywistością, za to jak widać duży ze szkołą jazdy ?

Jak pisałem, wiem, że tak się robi, ponieważ biorę w tym czasem mały udział. Ponieważ jednak konstruktor tej firmy ma doktorat akurat z zestawów głośnikowych to rozumiem, że nie jest żadnym autorytetem dla nikogo tutaj, więc spoko. 

Nie mówię tu o "audiofilskich wywodach" a o fizyce, tyczyło się to "Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.". 
Zrozumiałem analog jako pasywną cześć. 
Stąd mogła wyniknąć nieporozumienie. 
Ale jak teraz rozumiem chodzi ci o projektowanie filtrów tych "klasycznych" ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szpakowski napisał:

Ja już prawie dogoniłem króliczka ?

Ubić króliczka, to nie będzie uciekał ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie mówię tu o "audiofilskich wywodach" a o fizyce, tyczyło się to "Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.". 
Zrozumiałem analog jako pasywną cześć. 
Stąd mogła wyniknąć nieporozumienie. 
Ale jak teraz rozumiem chodzi ci o projektowanie filtrów tych "klasycznych" ?

To jest "poddyskusja" o aktywnych wielodrożnych zestawach głośnikowych. Mogą mieć zwrotnice analogowe albo cyfrowe. Nie wiem, skąd pomysł, żeby cewki na wyjściach 300W wzmacniacza zamieniać na DSP i jak to w ogóle zrobić, ale może niewiele wiem ? Co to jest nieklasyczny filtr to też nie wiem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • House of Marley Positive Vibration Frequency Rasta

      Patrząc na to, co lada moment zacznie wyprawiać się za oknem aż chciałoby się zanucić za nieodżałowanym Markiem Grechutą chociażby fragment niezwykle będącego na czasie utworu „Wiosna – ach to ty”. Dlatego też powoli, acz konsekwentnie warto przygotować się na prawdziwy wybuch zieleni a tym samym niemożność wysiedzenia w czterech „betonowych” ścianach. Jak to jednak w życiu bywa jeszcze się taki nie urodził, co … więc doskonale zdaję sobie sprawę, iż nie dla wszystkich pierwszy świergot ptaków j

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Słuchawki

      Czy płyty CD cieszą się jeszcze odpowiednią popularnością?

      W dzisiejszych czasach, ludzie coraz więcej rzeczy chętniej robią online. Odchodzi się od klasycznych rozwiązań, na rzecz nowatorskich rozwiązań. Ten stan rzeczy dotknął również branżę muzyczną. Normą jest, że artysta wydając nowy album, wypuszcza go również w wersji fizycznej, najczęściej w postaci płyt CD, które można zakupić w wielu sklepach. W opozycji do takich zakupów stoi oczywiście internet i rozmaite serwisy streamingowe, takie jak YouTube, czy Spotify. Warto się zastanowić czy, a jeśli

      audiostereo.pl
      audiostereo.pl
      Muzyka 20

      Marantz Cinema 30

      Choć z pewnością większość śledzących dział recenzencki czytelników zdążyła przyzwyczaić się do tego, że kino domowe gości u nas nad wyraz sporadycznie, to o ile tylko światło dzienne ujrzy coś ciekawego, to czysto okazjonalnie takowym rodzynkiem potrafimy się zainteresować. Oczywiście nie zawsze jest to klasyczny, przeprowadzany w zaciszu domowych czterech kątów test, jak m.in. w przypadku budżetowego, acz bezapelacyjnie wartego uwagi i po prostu świetnego Denona AVR-S770H, lecz również nieco m

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Systemy

      Indiana Line Diva 5

      Śmiem twierdzić, ze nikogo mającego choćby blade pojęcie o tym, co dzieję się wokół, jak wygląda rynek mieszkaniowy uświadamiać nie trzeba. Po prostu jest drogo, podobno będzie jeszcze drożej i tanio, to już było i nie wróci, a skoro jest drogo, to do łask wracają mieszkania o metrażach zgodnych z założeniami speców z lat 50-70 minionego tysiąclecia. Znaczy się znów aktualnym staje się powiedzenie „ciasne ale własne”. Dlatego też logicznym wydaje się popularność wszelkich rozwiązań możliwie komp

      Fr@ntz
      Fr@ntz
      Kolumny

      Bilety | DŻEM koncert urodzinowy| Koncert

      O wydarzeniu Kup bilet na koncert jednego z najważniejszych polskich zespołów bluesowych - zespołu Dżem! Grupa świętuje 40-lecie działalności, w związku z czym na koncertach na pewno nie zabraknie dobrze znanych przebojów, takich jak Wehikuł czasu, Whisky, Czerwony jak cegła czy Sen o Victorii. Dżem bilety na jubileuszowe koncerty już dostępne! O zespole Dżem Połączyli rocka, bluesa, reggae, country. Nagrali piosenki, które uwielbiają zarówno koneserzy, jak i niedzielni słuchacze

      AudioNews
      AudioNews
      Newsy
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.