Jump to content
D4ncer

Przestrzeń, rozdzielczość, szybkość.

Recommended Posts

Słuchałem audio physic Codex, uważam tego typu konstrukcje jak i Kudos Super 20 których tez słuchałem, ze są ciężkie do wysterowania aby niski zakres wtopił sie w prezentacji i dawał poczucie dociążeń, spójności z wyższym zakresem,
najniższy zakres za bardzo narzuca się "ciągłą" aktywnością 

Nie pisze nigdy, moze sie da inaczej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli potrzebujesz szybkości, dokładności, kontroli, "powietrza" to ja bym polecił ci kolumny Martin Logan Motion 35xt z wysoko tonowym głośnikiem AMT. Teraz można je kupić znacznie taniej, bo wyszła odświeżona wersja.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Do tego wzmacniacz creek evolution a50

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

do tego rel t5i za ok 2500zł

wychodzi 9200 zł

Kable wystarczy kupić najtańsze z obi 6 zł/m. Żadnej różnicy między takim a audiofilskim i tak się nie usłyszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, hey napisał:

Powiedz szczerze, miałeś je u siebie w pokoju ze polecasz? 
Czy tak klepiesz bo gdzieś czytałes?

Po co miałbym polecać coś czego nie słyszałem? W tej chwili ze względu na przeprowadzkę i mniejszy salon, słucham głównie na Sitarach 25 tegoż producenta, ale sygnatura brzmienia mimo wszystko jest podobna. Gdybym miał gdzie postawić Tempo 6, z chęcią bym je kupił.

Nie wszystkim Audio Physic muszą się podobać. Jak widać autorowi tematu przypadły do gustu więc czemu miałby nie spróbować ponownie? A że Ty szukasz czegoś innego w brzmieniu, to już Twoja indywidualna sprawa.

Swoją drogą ciekaw jestem czym napędzałeś wówczas Tempo 6.

 

PS. Z Audio Physic jest podobno tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Coś w tym musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites
xavian
9 minut temu, Czlowiek97 napisał:

 

PS. Z Audio Physic jest podobno tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Coś w tym musi być.

Każde kolumny i zastosowane w nich przetworniki mają swoją sygnaturę brzmienia. Napewno AP, szczególnie w swoich wcześniejszych konstrukcjach taką sygnaturę ma. Tempo są dosyć niewdzięczne jeśli chodzi o ustawienie. Ja żeby swoim dogodzić musiałem z nimi wyjechać prawie na połowę pokoju (27m). Siedzę sporo w muzyce i realizacjach, monitory studyjne, czy to aktywne cze pasywne mają dźwięk poprawny, to jest chyba najlepsze słowo na tego rodzaju przekaz.

Wydaje mi się że zabawa w audio w domu, przynajmniej w moim przypadku ma na celu wykreowanie czegoś o drobinę innego. Taki przekaz w domowym audio powinien być bardziej wciągający, emocjonujący, a nie jedynie poprawny

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.02.2020 o 19:42, S0nic napisał:

Lepsze subiki 🙂

 

large_1.jpg.81d6733513acdd8ac8bddc7461333321.jpgmaxresdefault1.thumb.jpg.0e192baa531fec983625cde3625261ef.jpgmaxresdefault.thumb.jpg.71e20860010f1c0c5163e9518affec48.jpgindeks.jpg.f90caa9fd7ec05d7ca9dffd46a70854e.jpg

Blipo to głośniki aktywne, wyposażone we wzmacniacze i moduł aktywnej zwrotnicy. Moduł wzmacniaczy to trzy identyczne wzmacniacze dyskretne pracujące w klasue A/B. Wzmacniacze te mają moc 80 W w torze wysokotonowym i 300 W w torze niskotonowym.

Fakt, zapytałem się jak to jest zrobione w Svedach, bo wiedziałem, że nie mają DSP. 
Pomysł dosyć egzotyczny bym powiedział. 
Moje faux pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2020 o 21:13, D4ncer napisał:

Cześć świry 😉

Po jakimś czasie plumkania stwierdziłem, że dosyć słuchania muzyki na substytutach i warto byłoby rozejrzeć się za czymś już ukierunkowanym. Sam salon ma jakieś 18m2 ale jest otwarty, z tym, że nie do końca upieram sie przy podłogówkach. Z doświadczenia wiem, że jakieś 5 lat temu numero uno w pokoju 25m2 były dla mnie smukłe podłogówki Physic Audio (chyba Tempo) łamane na Vienna Acoustics Haydn Grand SE - to z nimi zrozumiałem, że nie szukam masy a powietrza, szybkości i kontroli. Wcześniej miałem wybitne Chario Academy Millenium 2, które w porównaniu do tych powyżej miały lepszą średnicę ale i wagę, ociężałość dżwięku. 

Jak grają monitory Physic Audio? Na jakie jeszcze kolumny powinienem zwrócić uwagę? Raczej przychylam się do opcji super przestrzennych monitorów wraz z subem RELa czy Velodyne, przynajmniej miałby co robić oglądając jakiś dobry film. Niestety, nigdy nie spotkałem szybkich podłogówek, oczywiście w rozsądnym przedziale cenowym. Co do elektroniki nie wiem, na pewno nie Rotel, NAD, Yamaha, Musical Fidelity, Marantz, Magnat... w dziedzinie audio miałem sporą przerwę, proszę mnie poprawić jeżeli się mylę i coś się zmieniło. Nigdy nie słyszałem Creeka, Cambridge Audio wywoływał we mnie ból uszu i ciarki ale skoro gust mi się zmienił to może coś z niego... Exposure, Cyrus?

Przede wszystkim CD, ale również i BT, Tidali i podobnych nie słucham.

Na pewno skupię się na sprzęcie używanym, w cenie powiedzmy do 3kzł za element, na operację mam 10kzł. Kabli pod uwagę nie biorę, coś tam się ostało, na pewno bedzie super.


Proszę o propozycje zarówno elektroniki jak i kolumn. Wiem, że zestaw musi tworzyć synergię, chętnie o takich zestawach również poczytam. Za każdy pomocny post dziękuję 😉

 

ani przestrzen ani rodzielczoc

tylko radosc przyjemnosc frajda ze sluchania muzyki to cos co mowi ze jeszcze troszek jeszcze ten kawalek

jeszcze jeden...... to musi byc czynnik nr 1 reszta to pierdoly nic nie warte

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ohmygod napisał:

ani przestrzen ani rodzielczoc

tylko radosc przyjemnosc frajda ze sluchania muzyki to cos co mowi ze jeszcze troszek jeszcze ten kawalek

jeszcze jeden...... to musi byc czynnik nr 1 reszta to pierdoly nic nie warte

Tylko przydała by się definicja tego „coś” jeden będzie piał z zachwytu jak usłyszy dobrą przestrzeń, innemu będzie się rozporek otwierał jak usłyszy więcej detali, a jeszcze jeden nie odejdzie od kolumn przez Dwa dni, bo barwa zarąbista, jakiej jeszcze nie słyszał. Następny będzie słuchał tylko mono, i oglądał monochromatyczne foty bo to”trendy” 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, #Szakovsky napisał:

Fakt, zapytałem się jak to jest zrobione w Svedach, bo wiedziałem, że nie mają DSP. 
Pomysł dosyć egzotyczny bym powiedział. 

Jaki pomysł jest egzotyczny? 

  • Like 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, jurek1 napisał:

Tylko przydała by się definicja tego „coś” jeden będzie piał z zachwytu jak usłyszy dobrą przestrzeń, innemu będzie się rozporek otwierał jak usłyszy więcej detali, a jeszcze jeden nie odejdzie od kolumn przez Dwa dni, bo barwa zarąbista, jakiej jeszcze nie słyszał.

Jeszcze można dodać: wypełnienie, rozdzielczość, kontrola basu itd ... 

"Coś" jest wtedy jak jest to wszystko w dźwięku na raz 😉

  • Like 1

6W z EL84 + Chario = muzyka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, szpakowski napisał:

Jeszcze można dodać: wypełnienie, rozdzielczość, kontrola basu itd ... 

"Coś" jest wtedy jak jest to wszystko w dźwięku na raz 😉

To tylko coś niecoś, bo króliczka gonić cza.

Coś pojawia się i znika, i gonitwa od nowa 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, jurek1 napisał:

To tylko coś niecoś, bo króliczka gonić cza.

Coś pojawia się i znika, i gonitwa od nowa 🙂

Jak w dźwięku masz na raz to wszystko o czym pisaliśmy to już nie ma wtedy czego gonić ...

  • Like 1

6W z EL84 + Chario = muzyka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, szpakowski napisał:

Jak w dźwięku masz na raz to wszystko o czym pisaliśmy to już nie ma wtedy czego gonić ...

To ja mam inaczej. Po jakimś czasie potrzebuje zmian, a na zmianę żony już za późno 😏

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jurek1 napisał:

To ja mam inaczej. Po jakimś czasie potrzebuje zmian, a na zmianę żony już za późno 😏

Widocznie nie masz tego wszystkiego w dźwięku na raz na wystarczajacym poziomie ... dlatego po pewnym czasie czujesz niedosyt i potrzebę zmian. 

Ja już prawie dogoniłem króliczka 😉


6W z EL84 + Chario = muzyka

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minut temu, szpakowski napisał:

Widocznie nie masz tego wszystkiego w dźwięku na raz na wystarczajacym poziomie ... dlatego po pewnym czasie czujesz niedosyt i potrzebę zmian. 

Ja już prawie dogoniłem króliczka 😉

Prawie to jednak nie Żywiec 😜

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, przemak napisał:

Jaki pomysł jest egzotyczny? 

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Ale przecież to po pierwsze jest oczywiste a po drugie absolutnie nieegzotyczne, tylko najczęściej stosowane rozwiązanie 😉 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, przemak napisał:

Ale przecież to po pierwsze jest oczywiste a po drugie absolutnie nieegzotyczne, tylko najczęściej stosowane rozwiązanie 😉 

No nie wiem. 
Ja większość Hiendowych kolumn jakie znam to raczej pełne DSP (patrz. Lyravox, spoko chłopaki) albo pasywna zwrotnica i wzmaki w klasie D lub AB. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, #Szakovsky napisał:

No nie wiem. 
Ja większość Hiendowych kolumn jakie znam to raczej pełne DSP (patrz. Lyravox, spoko chłopaki) albo pasywna zwrotnica i wzmaki w klasie D lub AB. 

d'appo:

Filtry aktywne o nachyleniu 24dB na oktawę.
Elektronika: trzy wzmacniacze 150W RMS w wydzielonej komorze.

To jest klasyczne, sprawdzone rozwiązanie, zresztą Arek tego nie ukrywa. Oczywiście obecnie DSP wchodzi bardzo mocno, ale klasyka nadal w cenie 😉 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie wiem czy mogę to na głos mówić, czy nikt nie będzie mieć do mnie pretensji. 
Ot tyle co mogę powiedzieć, że to nie jest ani DSP, ani pasywna zwrotnica. 

Jesteś dość tajemniczy i masz jakieś dziwne stwierdzenia. Jeżeli interesują Cię np BLIPO to wrzucam opis, żebyś wiedział co i jak 😉

Blipo

Dane techniczne:

Typ: dwudrożny, aktywny monitor w konfiguracji MTM d'Appollito w obudowie kompaktowej (zamknietej) Regulacje: poziomu wejściowego, poziomu głośnika wysokotonowego, filtr Bassbost

Impedancja wejściowa: 10 kOhm

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB) (z właczonym filtrem Bassboost)

Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głośnikow niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki

Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę

Głośnik wysokotonowy: 1,1 głośnik z miękką kopułką, Scan Speak 9700 "mały Revelator"

Moc wzmacniaczy: tor wysokotonowy 80W , tor niskotonowy 300W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych

Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala Scan Speak Classic 8535, celuloza z domieszką pulpy włokien węglowych

Rodzaj obudów: zamknięta, objętość 33 litry

Moc wzmacniacza: 300 W + 80 W, klasa A/B

Zasilanie: 230 V AC

Maksymalny pobór mocy: 450 W

Waga netto: 26 kg sztuka

Waga brutto (w opakowaniu): 29 kg sztuka

Wymiary monitora: 600 mm x 220mm x 500 mm

Wymiary monitora w opakowaniu: 720 mm x 330mm x 660 mm

Monitory są parowane z dokładnością 0.25 dB

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, S0nic napisał:

Jesteś dość tajemniczy i masz jakieś dziwne stwierdzenia. Jeżeli interesują Cię np BLIPO to wrzucam opis, żebyś wiedział co i jak 😉

Blipo

Dane techniczne:

Typ: dwudrożny, aktywny monitor w konfiguracji MTM d'Appollito w obudowie kompaktowej (zamknietej) Regulacje: poziomu wejściowego, poziomu głośnika wysokotonowego, filtr Bassbost

Impedancja wejściowa: 10 kOhm

Zakres częstotliwości: 40 Hz - 40 kHz (+/- 3 dB), 46 Hz - 20 kHz (+/- 1,25 dB) (z właczonym filtrem Bassboost)

Obudowa: wykonana z MDF, zamknięta, wspólna obudowa dla obu głośnikow niskośredniotonowych, z wydzieloną komorą dla elektroniki

Częstotliwości zwrotnicy: 2900 Hz, nachylenie 24 dB na oktawę

Głośnik wysokotonowy: 1,1 głośnik z miękką kopułką, Scan Speak 9700 "mały Revelator"

Moc wzmacniaczy: tor wysokotonowy 80W , tor niskotonowy 300W klasa A/B w calości na elementach dyskretnych

Głośniki niskośredniotonowe: 6,5 cala Scan Speak Classic 8535, celuloza z domieszką pulpy włokien węglowych

Rodzaj obudów: zamknięta, objętość 33 litry

Moc wzmacniacza: 300 W + 80 W, klasa A/B

Zasilanie: 230 V AC

Maksymalny pobór mocy: 450 W

Waga netto: 26 kg sztuka

Waga brutto (w opakowaniu): 29 kg sztuka

Wymiary monitora: 600 mm x 220mm x 500 mm

Wymiary monitora w opakowaniu: 720 mm x 330mm x 660 mm

Monitory są parowane z dokładnością 0.25 dB

To znam, pytaniem było topologiczne rozwiązanie kwestii zwrotnicy. 
To jakie głośniki tam są to wiadomo na pierwszy rzut oka. 
Wzmacniacze są zagadką, bo wiadomo tyle, że ktoś robi Svedzie customy. Ale kto? Kij wie. 
 

6 minut temu, przemak napisał:

d'appo:

Filtry aktywne o nachyleniu 24dB na oktawę.
Elektronika: trzy wzmacniacze 150W RMS w wydzielonej komorze.

To jest klasyczne, sprawdzone rozwiązanie, zresztą Arek tego nie ukrywa. Oczywiście obecnie DSP wchodzi bardzo mocno, ale klasyka nadal w cenie 😉 

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 
Z takich przykładów z brzegu, to Lyravox (DSP) i ATC (pasywna zwrotnica i wzmacniacze). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, #Szakovsky napisał:

To znam, pytaniem było topologiczne rozwiązanie kwestii zwrotnicy. 
To jakie głośniki tam są to wiadomo na pierwszy rzut oka. 
Wzmacniacze są zagadką, bo wiadomo tyle, że ktoś robi Svedzie customy. Ale kto? Kij wie. 
 

Wiadome jest tylko to, że nie trzeba cudować z poszukiwaniem odpowiedniej końcówki mocy tylko mamy optymalną już w kolumnie.

 

8 minut temu, #Szakovsky napisał:

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 
Z takich przykładów z brzegu, to Lyravox (DSP) i ATC (pasywna zwrotnica i wzmacniacze). 

ATC też ma kolumny z aktywną zwrotnicą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, S0nic napisał:

Wiadome jest tylko to, że nie trzeba cudować z poszukiwaniem odpowiedniej końcówki mocy tylko mamy optymalną już w kolumnie.

 

ATC też ma kolumny z aktywną zwrotnicą.

Aaa, faktycznie. 
Miałem obraz z factory tour przed oczami, ale zapomniałem kontekstu. 
Masz rację kurde faja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, #Szakovsky napisał:

Możliwe, siedziałem tylko w DSP. 
Głównie ze względów możliwości, i dużo lepszej efektywności w strojeniu. Bez lutowania, szukania części do zwrotnicy etc. 

Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.

Akurat niekoniecznie. 
Zrobienie takiej samej zwrotnicy pasywnie jak elektrycznie, jest praktycznie niewykonalne. Głównie w związku z tym jak działa kondensator w RLC (tutaj jest to najbardziej odczuwalne). 
No chyba, że robisz na odwal same zachodzenie bez filtrów, bo dźwięk ma być "żywy" (czyli żywo dawać po uszach THD). 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, #Szakovsky napisał:

Akurat niekoniecznie. 

Czyli mnie oszukali 😉

8 minut temu, #Szakovsky napisał:

Zrobienie takiej samej zwrotnicy pasywnie

Nie wiem, skąd wywiodłeś, że zwrotnica DSP zastępuje zwrotnicę pasywną, ja tego nie pisałem. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

Czyli mnie oszukali 😉

Nie wiem, skąd wywiodłeś, że zwrotnica DSP zastępuje zwrotnicę pasywną, ja tego nie pisałem. 

Mówię o tym, że prototypowanie na DSP nie ma sensu, bo i tak tego samego efektu nie uzyskasz w pasywce. 
No chyba, że zrobisz naprawdę prostą zwrotnicę, jak budowa cepa. 
4 rząd i wsio, to raczej by się udał 1:1. Ale pierwszy przy b.dalekim zachodzeniu... Nierealne. 
Poza tym, dzięki temu, że zwrotnica pasywna działa zupełnie inaczej jak DSP, to da się zrobić lepiej filtry. Ale to już wyższa szkoła jazdy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, #Szakovsky napisał:

Mówię o tym, że prototypowanie na DSP nie ma sensu, bo i tak tego samego efektu nie uzyskasz w pasywce. 
No chyba, że zrobisz naprawdę prostą zwrotnicę, jak budowa cepa. 
4 rząd i wsio, to raczej by się udał 1:1. Ale pierwszy przy b.dalekim zachodzeniu... Nierealne. 
Poza tym, dzięki temu, że zwrotnica pasywna działa zupełnie inaczej jak DSP, to da się zrobić lepiej filtry. Ale to już wyższa szkoła jazdy. 

Nie rozumiemy się. Nie piszę o zwrotnicy pasywnej, to raz. Dwa to audiofilskie wywody o wyższości tego nad tym średnio mnie interesują, bo mają mały związek z rzeczywistością, za to jak widać duży ze szkołą jazdy 🙂

Jak pisałem, wiem, że tak się robi, ponieważ biorę w tym czasem mały udział. Ponieważ jednak konstruktor tej firmy ma doktorat akurat z zestawów głośnikowych to rozumiem, że nie jest żadnym autorytetem dla nikogo tutaj, więc spoko. 

  • Like 1

nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, przemak napisał:

Nie rozumiemy się. Nie piszę o zwrotnicy pasywnej, to raz. Dwa to audiofilskie wywody o wyższości tego nad tym średnio mnie interesują, bo mają mały związek z rzeczywistością, za to jak widać duży ze szkołą jazdy 🙂

Jak pisałem, wiem, że tak się robi, ponieważ biorę w tym czasem mały udział. Ponieważ jednak konstruktor tej firmy ma doktorat akurat z zestawów głośnikowych to rozumiem, że nie jest żadnym autorytetem dla nikogo tutaj, więc spoko. 

Nie mówię tu o "audiofilskich wywodach" a o fizyce, tyczyło się to "Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.". 
Zrozumiałem analog jako pasywną cześć. 
Stąd mogła wyniknąć nieporozumienie. 
Ale jak teraz rozumiem chodzi ci o projektowanie filtrów tych "klasycznych" 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, szpakowski napisał:

Ja już prawie dogoniłem króliczka 😉

Ubić króliczka, to nie będzie uciekał 😉


pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, #Szakovsky napisał:

Nie mówię tu o "audiofilskich wywodach" a o fizyce, tyczyło się to "Generalnie to sądzę (lub raczej wiem), że to się łączy i przeplata, tzn. nawet jeżeli zwrotnica ma być analogowa, to testuje się na cyfrze.". 
Zrozumiałem analog jako pasywną cześć. 
Stąd mogła wyniknąć nieporozumienie. 
Ale jak teraz rozumiem chodzi ci o projektowanie filtrów tych "klasycznych" 😉

To jest "poddyskusja" o aktywnych wielodrożnych zestawach głośnikowych. Mogą mieć zwrotnice analogowe albo cyfrowe. Nie wiem, skąd pomysł, żeby cewki na wyjściach 300W wzmacniacza zamieniać na DSP i jak to w ogóle zrobić, ale może niewiele wiem 😉 Co to jest nieklasyczny filtr to też nie wiem. 


nagrywamy.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.